Pääseekö patriarkka Kirill taivaaseen?

Täällä on mitattu patriarkka Kirillin arvoja. Ei halua homoja naimisiin, haluaa kieltää abortit ja nostaa uskonnon keskeiseen asemaa kouluopetuksessa. Plus että Kirill puollustaa Putinin aloittamaa sotaa, koska sillä vastustetaan länsimaisia arvoja, jotka uhkaavat kristillisyyttä.

Täällä on selitetty että vaikka patriarkka Kirill arvot ovat samat kuin esim Päivi Räsäsen niin siitä huolimatta on väärin sotia. Kuitenkin toistetaan että Kirill on uskovainen ja hän uskoo samaan jumalaan kuin aitolaiset.

Tämän "uskonsa" vuoksi Kirill pääsee taivaaseen koska hän ymmärtää jumalanne sanaa ja uskoo. Sehän mielestänne riittää. Tämän olette toistaneet useita kertoja. Budhalaismunkki joka haluaa suojella elämään monella eri tavalla eikä te pahaa kenellekkään ei pääse taivaaseen koska ei usko teidän jumalaanne.

Vain uskon kautta pääsee taivaaseen eikä hyvät / huonot teot merkitse mitään. Riittää kun vain uskoo. Esim Hitler / Stalin ovat tämän logiikan mukaan päässeet taivaaseen, jos ovat kuolivuoteella kääntyneet uskovaiksi. Näin täällä on myös toistettu.

34

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paitsi että Stalin oli uskossa koko ajan. Eikä edes kovin paljon piilotellut sitä.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Saatanaan ne uskoi ja sitä kumarsivat.

        Joh. 8:44

        Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.


    • Anonyymi

      Ei se papinretku jaksa omaisuutensa kanssa taivaaseen nousta!
      25 miljardia euroa painaa ja vetää sen sällin helvettiin!

      • Anonyymi

        Vai olisiko ollut 2,5 miljardia euroa mutta rahaa se on sekin eikä mitään monopolipelien arvottomia ruplia vaan euroja


      • Anonyymi

        Elää jo helvetissä kauhea taakka harteillaan ja Putleri olkapäällä. Mutta ilman ymmärrystä eivät silmät aukene taivaan todellisuudelle.


    • Anonyymi

      Kirillin pitäisi mennä rohkeasti Putinin eteen ja julistaa: Veljiesi veri huutaa maasta Ukrainan vainioilla ja kaupungeissa.

    • Anonyymi

      1. Moos. 4:10

      Herra sanoi: "Mitä oletkaan tehnyt! Etkö kuule, kuinka veljesi veri huutaa minulle maasta?

      • Anonyymi

        1.Moos.4:11
        Nyt olet kirottu etkä voi jäädä tänne, sillä tämän maan oli avattava suunsa ja otettava vastaan veljesi veri, jonka sinä vuodatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Moos.4:11
        Nyt olet kirottu etkä voi jäädä tänne, sillä tämän maan oli avattava suunsa ja otettava vastaan veljesi veri, jonka sinä vuodatit.

        Jumalalle kaikki on elollisia. Maakin on elollinen olemus Jumalan edessä, koska Jumala on sen luonut. Maa voi puhua Jumalalle jopa huutamalla!
        Samoin Tuonela ja Kuolema on erisnimiä Raamatussa ja ne kirjoitetaan siksi Isolla alkukirjaimella. Raamatun mukaan nekin osaavat liikkua ja kulkea paikasta toiseen aina tarpeen mukaan.


      • Anonyymi

        1.Mooseksen kirja:
        9:5 Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.
        9:6 Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.


    • Anonyymi

      Jeesus ei kumartunut eikä kaatunut pitkälleen Saatanan edessä.

      Mutta moni muu on niin tehnyt.

      Luuk.4
      5 Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat
      6 ja sanoi: "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon.
      7 Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

      • Anonyymi

        Älä anna kaataa itseäsi maahan.

        Ps. 20:8

        (20:9) Nuo toiset kompastuvat ja kaatuvat, mutta me pysymme pystyssä ja kestämme.

        Ef. 6:13

        Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.


    • Anonyymi

      "Täällä on selitetty että vaikka patriarkka Kirill arvot ovat samat kuin esim Päivi Räsäsen niin siitä huolimatta on väärin sotia. "

      Tässä kohdin tosiaan Kirill ja Päivi Räsänen eroavat toisistaan. Kirill ei ole julkisesti sitoutunut Jeesuksen todistajaksi kuten Räsänen. Kirill on ortodoksi, Räsänen Jeesuksen todistaja. Tässäkin eroa.


      "Budhalaismunkki joka haluaa suojella elämään monella eri tavalla eikä te pahaa kenellekkään ei pääse taivaaseen koska ei usko teidän jumalaanne."

      Näin on - mutta tuomio on Jeesuksen. Emme voi sanoa buddhalaismunkin kohtaloa, nimittäinhän voi Jeesus ilmestyi hänelle ja pyytää että "Seuraa minua!".

      Myös Kirillin tuomio on vain Herramme käsissä. Me emme ole tuomareita.

      "Esim Hitler / Stalin ovat tämän logiikan mukaan päässeet taivaaseen, jos ovat kuolivuoteella kääntyneet uskovaiksi."

      Teoriassa näin, mutta sekä Hitlerin että Stalinin kohdalla kuolema oli niin äkillinen, että ehtivätkö tehdä parannusta. Stalin kuukahti kesken kirousten ja Hitler tappoi itsensä.

    • Suoraan sanottuna aika epätoivoista maalien siirtelyä raamatun lauseilla teidän selittelyt. Teidän mukaan Kirill ja Räsänen ovat kumpikin uskossa. Se on täällä jo todettu. Mutta sitten tulee se "ikävä puoli" teidän kannalta.

      Te ammutte itseänne jalkaan. Sanotte: "Vain uskomalla pääsee taivaaseen. Hyvät teot / pahat teot eivät ratkaise mitään. Patriarkka Kirill on uskova ja hänellä on samat arvot kuin aitolaisilla. Mutta Kirill ei pääsekkään taivaaseen".

      • Anonyymi

        "Suoraan sanottuna aika epätoivoista maalien siirtelyä raamatun lauseilla teidän selittelyt."

        Ehkä mutta evankeliumin paras on aina tavoitteemme!

        "Teidän mukaan Kirill ja Räsänen ovat kumpikin uskossa. "

        Juuri näin, Kirill uskossa Venäjän ortodoksiseen kirkkoon ja Putiniin ja Räsänen uskossa Jeesukseen.


    • Anonyymi

      Jaa-a? Paha kysymys. Jos minä olisin Jumala ei pääsisi.

    • Anonyymi

      Pelkän uskon perusteella pelastaminen on Paavalin keksimä väkevä eksytys.

      Viimeisellä tuomiolla ei kyselä kenenkään uskosta yhtään mitään. Kaikki ihmiset joutuvat tuomiolle tasapuolisesti ja vain teot tai tekemättä jättämise ratkaiseen ihmisen loppusijoituspaikan.

    • Anonyymi

      Ei.

    • Anonyymi

      Kuten tiedämme, aitouskovat eivät laske liberaaleja uskoviksi kristityiksi. Mutta laitauskovaisuudellakin on peräseinänsä, jonka jälkeen voidaan todeta varmasti, ettei tämä kristillistä ole. Olen joskus yrittänyt kysyä missä tämä peräseinä oikein sijaitsee. Vastausta vailla ollaan edelleen, halukkuutta kommentoida ei aitouskovilla ollut tuossa ketjussa.

      -a-teisti-

      • Anonyymi

        Kultakello-Kirillin kirkosta ja sen luonteesta sekä roolista Venäjällä on ollut joskus joku ketjukin. Venäjän ortodoksikirkkoa tuolloin kritisoineet voivat nyt sanoa osuneensa täysin oikeaan, vaan eipä se mitään erityistä lahjakkuutta vaatinutkaan ymmärtää konservatiivisen ortodoksikirkon asemaa ja tehtävää Venäjällä. Siinä Jeesus ei ole ykkönen, eikä edes kakkonen.

        Mutta laajastihan erilaiset uskonnolliset yhteisöt ovat tuon häpeällisen kirkonpaskan toiminnan tuominneet, jopa ortodoksit itse mutta moni konservatiivinen uskontokunta on ollut myös tuomitsematta, onko meillä esimerkiksi vapaista suunnista yksikään?

        -a-teisti-


    • Anonyymi

      Putin ja Kirill ovat molemmat ikoneita nuolevia jeesuslaisia. Samaa paskaa eri paketissa kuin räsäset ja mellerit meillä

    • Anonyymi

      Ei nyt tämä Kiril ihan taivaaseen pääse, mutta Kepun jäseneksi hän voi päästa.

    • Anonyymi

      Kaikki joutuvat tuonpuoleiseen ja rangaistus pahantekijälle tulee täällä maan päällä

    • ”Kuitenkin toistetaan että Kirill on uskovainen ja hän uskoo samaan jumalaan kuin aitolaiset.”

      Mikä on oikeasti paradoksi. Sillä eivät nuo jotkut uskovaiset pidä ”oikeina” kristittyinä ortodokseja, sillä ortodoksit poikkeavat vielä enemmän opeiltaa kuin luterilaiset, vaikka he ovat protestantteja.

      Tässä on kyse siis vain siitä, että kun omaa oikeat poliittiset mielipiteet, nämä ovat julistamassa heitä ”uskoviksi”.

      ”Vain uskon kautta pääsee taivaaseen eikä hyvät / huonot teot merkitse mitään.”

      Tämän voisi laittaa muotoon, että vain heidän määrittelemien ”oikeiden” mielipiteiden ilmaisijat he päästävät Jumalan ohi taivaaseen.

      • Anonyymi

        Jospa mummo olisit nukkunut vain pitempään !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa mummo olisit nukkunut vain pitempään !

        Miksi? Ei taida vaikuttaa siihen, mitä mieltä mistäkin olen :D


      • Anonyymi

        Kyllä Kirilkin voi päästä taivaaseen, jos ryövärin lailla tekee parannuksen ja hylkää syntielämänsä.
        Sellaista on Jumalan armo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Kirilkin voi päästä taivaaseen, jos ryövärin lailla tekee parannuksen ja hylkää syntielämänsä.
        Sellaista on Jumalan armo!

        Niin, jos vain hän tekee sen parannuksen.


    • Anonyymi

      Ei Kirill kuten muutkaan papit usko noihin satuihin.

    • Anonyymi

      Helvetin tuleen Kirill on tuomittu, ja on sieltä huutava armoa, jota ei kuitenkaan koskaan tule.

      • Anonyymi

        Putleri ojentaa kalasnikovin se voi helpottaa hetkeksi !


    • Anonyymi

      Kirill palvoo antikristusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe