https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000008680519.html
"80-luvun poksahteleva hittijäätelö tekee nyt paluun, vaikka resepti katosi – tässä ovat kevään 2022 uutuusjäätelöt.
Yksi uutuusjäätelö saattaa yllättää – ja ilahduttaa – ainakin nostalgikkoja. Uutuuksien joukossa on nimittäin paluun tekevä retroherkku: Pinkki Super -puikko, joka on päällystetty poksahtelevalla karkkirakeella.
Kun Pinkistä haukkasi palan, kuului kielellä ensin pienenpieni ritinä. Ja sitten sihinä – juuri ennen kuin kuoret poksahtelivat suussa, Me Naisten jutussa muisteltiin aiemmin."
Tätä jäätelöä tuli nuoruudessa syötyä, mukavasti poksui suussa jäätelön kuori.
Vielä puuttuu nuoruuden jäätelöitä, kuten kirsikkajäätelö, jossa oli kirsikkahilloa ja suklaata, tosi hyvänmakuinen jäätelö.
Kahvijäätelö oli myös herkullista, kun sen antoin hieman pehmetä.
En ole kahvijäätelöä kaupasta löytänyt.
Nostalgia jäätelön paluu
9
171
Vastaukset
- Anonyymi
En ole koskaan syönyt tuota jäätelöä enkä tule syömäänkään sokerimössöä.
- Anonyymi
Kotimaisuus on hiukan kyseenalaista, muutamien asioiden kohdalla. Esim. Turengin Jäätelötehdas tekee vanhanajan pingviini puikkoja.
Kyllä, mutta tehdas ei ole enää suomalaisessa omistuksessa. Omistajiin kuuluu esim. Nestle, joka vie suruutta tuotteitaan Venäjän markkinoille... boikotista huolimatta!
Kyllä jää Turengin jätskit minulta ostamatta.- Anonyymi
Raha ja hyöty eivät tunnista valtakunnan rajoja, missään olosuhteissa. - cu-*hywää*
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raha ja hyöty eivät tunnista valtakunnan rajoja, missään olosuhteissa. - cu-*hywää*
Muistin, että ajelin joskus muutamia kertoja janakkalan läpi ja ohitin tuon tehtaan. Herkuttelin mielessäni koemaistajan tittelillä. Olisin maistellut tuon konkurssiin. - cu-*väsyttää*
- Anonyymi
Muistin, että sen rätinäsihinän aiheutti jokin patukka mutta olikin jätski. Aina piti pitää haavi auki ja kuunnella sitä sihinää. Se oli selkeää sihinää se. - cu-
- Anonyymi
Muistan, kun jäätelön kuorrutuksen aina ahmin suuhun ja mukavasti ritisi suussa.
- Anonyymi
Äklömakeaa se oli. Muistan miten se ritisi suussa. Jännä miten muistot palaa, en ole tuota muistanut ollenkaan. Saatan ostaa, kun tulee myyntiin, nostalgista 😄
xLiner - Anonyymi
Mikä olisi kaikista olemassaolevista ihmis-eliöistä suosikkihahmosi?
Varmaankin itsellä Ivanka Trump, donaldin tytär ja aika kaunuskin.
Cash is King. - Anonyymi
Ingmannilla on taas kahvijäätelöä kioskeissaan,ainakin Salossa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517