Kirjallinen tuotos on paras henkisen tason mitta

... mutta arviointiprosessi ei ole heikomman hallussa. Kehittyneempi pystyy arvioimaan itseään heikompia, mutta heikompi ei itseään kehittyneempiä.

Kehittyneemmän teksti tuntuu heikommasta jargonilta, diivailulta tai sanapötköltä, mutta hän ei kykene ymmärtämään sen sisältöä. Tämä näkyy myös nettikeskustelussa. Heikompi saattaa aivan vilpittömästi väittää kehittyneempää vastaan heikoilla tiedoillaan ja loogisella päättelykyvyllään. Keskustelu muuttuu juupas eipäs -väittelyksi, ellei kehittyneempi pane sitä kerralla poikki.

Ulkopuolinen lukija, jos on kehittynyt, voi heti nähdä henkiset voimasuhteet, mutta hänelläkään ei ole MITÄÄN keinoa välittää tietoa heikommalle. Heikompi ei sitä usko. 🌹👀

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No on se jonkinlainen mittari, mutta ei se nyt niin kovin tarkka ole. Ja kun puhutaan yleensä suorityskykyjutuista niin 10-20% prossaa sinne tai tännepäin ei paljon maailmaa muuta. Sanasotiahan täällä tosin juuri useimmiten käydään, sentyyppisiä missä sisältö häviää voimapuheen sekaan syystä tai toisesta,. Aika usein juuri siitä toisesta syystä... 😁

    • Anonyymi

      Aivan, olen samaa mieltä. Siksi onkin aina yhtä huvittavaa, kun sinä selittelet oppineisuuttasi. Luulisi sen jossakin näkyvänkin, vaan kun ei näy.

    • Anonyymi

      Oijoi. Kuinka sinä nyt noin menit ainutta faniasi loukkaamaan ;(

    • Anonyymi

      Samaa mieltä täällä. Joskus tänne kirjoittaessa huvittaa kun joku alkaa väittämään vastaan tai irvailemaan ja jo kohta selviää, ettei ole edes ymmärtänyt viestiä jota vastaan hyökkää.

    • Anonyymi

      Eväiden köykäisyys on suoraa verrannollinen siihen nopeuteen, jossa ad hominem ja liskoaivot tuleva kehiin. Joku sanoi joskus.

      • Anonyymi

        Jos jollekin jäi epäselväksi tämä sivisytys sana
        https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
        Eli kyse on peruspersujen kehittyneestä propagandasta, kuitenkin virheelliesstä argumentoinnista itse keskusteluun liittyen. Toisin sanoen pinna palaa, sytyslanka on lyhyt, päässä sumenee ja väkivalta lopettaa urputuksen.


    • Tuolla uskontopalstoilla yksi sisar totesi, kun muuan ylivilkas kiusaaja pani överiksi, että "vai tämmöistä, pitääpä odottaa vähän, että rauhoittuu".

      Mielikuvituksessaan elävällä siskolla menee nyt niin lujaa, että on syytä odotella vähän, että rauhoittuisi. 🌹👀

      • Anonyymi

        🤣 Kyllä meidän isi voittaa teidän isin...


      • Anonyymi

        Ikävää että sulla on mielenterveysongelmista kärsivä sisko, aina surullista kun suvussa on mt-ongelmia :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää että sulla on mielenterveysongelmista kärsivä sisko, aina surullista kun suvussa on mt-ongelmia :(

        Yksi sisko on mielisairas, toinen vajaamielinen, veli oli vesipäinen, hydrokefalus, ja kuoli alle viikon ikäisenä. Näyttää siltä, että kaikilla on eri etiologia, mutta ei sairaus silti ole kovin harvinaista. Kun olin vajaamielishoitotyössä, luin papereita, joissa kerrottiin, että kaikki lapset olivat vajaamielisiä. 🌹👀


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "kehittynyt voi heti nähdä henkiset voimasuhteet, mutta hänelläkään ei ole MITÄÄN keinoa välittää tietoa heikommalle."

      Tämä selittänee miksi Suomessa koululaisten PISA-tulokset laskee. Kehittyneillä opettajilla ei ole MITÄÄN keinoa välittää tietoa lapsille, kun nämä ovat heikompia.

    • Anonyymi

      Jos opettaja on tyhmempi kuin oppilas, miten opetat sitten.

      • "Jos opettaja on tyhmempi kuin oppilas, miten opetat sitten."

        Ollessani vajaamielishoitoalalla ylilääkäri kertoi, miten eräs koulu oli tarjonnut "vaikeata" oppilasta hoidettavaksi. Oppilas testattiin ja hänen todettiin olevan poikkeuksellisen lahjakas.

        Ylilääkäri päästi röhönaurun: "Eivät opettajat pärjänneen sen kanssa, kun olivat itse yksinkertaisempia." 🌹👀


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ennen sitä osasi jotenkin arvostella opiskelijoiden opinnäytetöitä, mutta nykyään kun on täysin kyllästynyt työhönsä niin kaikki tuntuu täysin yhdentekevältä.

      Nykyään en enää osaa arvostella tenttejä enkä graduja, kaikki tuntuu tasapaksulta ja yhtä hyviltä.

      Toisaalta ei kyllä kiinnostakaan, arvosanat annan mutulla.

    • Ei riittäisi viestin pituus, jos pitäisi kaikki muistamani kerrat palstalla luetella, mutta viimeksi eilen koin vähän tämänkaltaisen tilanteen siinä "kilttimiehestä jännämieheksi" -ketjussa. Joko porukka ei taaskaan ymmärtänyt, tai ymmärsi tarkoituksella väärin vertaukseni eri miesten ulkoisesta olemuksesta ja ulosannista, liittymättä kuitenkaan suoraan ulkonäköön tai statukseen. Ja siitä, että miten lähes samat hölmöilyt aiheuttaa erilaisia reaktiota ihmisissä, erilaisten miesten tapauksissa.

      Ei ollut ensimmäinen kerta, kun joku alkoi jankkaamaan, että vertailen itseäni huippu-urheilijoihin ja varmaan osa pitää mua täytenä narsistina sen takia, mutta ne oli vain sellaisia arkisia ympäripyöreitä esimerkkejä näiden urheilijoiden ulosannista _ihmisinä_. Joku vääristeli sanomisiani jopa murteista, vaikka pointtini oli se, että jos vaikka jotain Latvalan haastattelua katsoo, niin siitä saa jonkinlaisen käsityksen tyylistäni kertoa asioita, mutta huomautin ainoastaan siitä että se murre ei päde suoraan mun puhetyyliini, koska en ole pohjanmaalta. Mitään tekemistä, tai ainakaan kovin isoa merkitystä sillä ei mielestäni ole miehen kiinnostavuuden kannalta. Enemmänkin törmään tilanteisiin täällä ja reaalimaailmassa, missä käyttämäni mielestäni normaalit sanat tulkitaan sivistyssanoiksi eikä niiden merkitystä aina tajuta, eikä siten koko lauseeni merkitystä, ja lopulta soppa on valmis.

      Ja on mun väitteille sen verran perusteita, että jos vertaillaan vaikka Karalahden ja Latvalan naisasioita oikeasti, niin on siinäkin valtava ero, jopa kahden statukseltaan huippumiehen välillä.

      Ihan sama juttu on ollut tässä mun kieli poskella Alonson fanittamisessa, että ei tajuta sitä, että mulla on ihan jalat maassa sen suhteen mitä tulee meidän ma-arvoihin sen takia mikä ammatillinen status ja lompakon paksuus on. Olen vain vitsaillut samansuuntaisesta ulkonäöstä silloin kun tukkani on pidempi, samankaltaisesta vähän takakireästä perusluonteesta "Karma" heittoineen, ja ajotyylistä kilpa-auton ratin takana, on se sitten työauto eli Alpinen F1-auto, mikroauto taikka peli.

      Eikä kaikki tilanteet todellakaan noihin rajoitu, eikä edes tähän palstaan, ja voisin sanoa että tavallaan olen kärsinyt siitä koko ikäni jollain tavalla, että juttujani tulkitaan väärin tai vajavaisesti, tai vitsejäni jäädään arpomaan että onkohan toi tosissaan. 😅 Enkä nyt sinänsä yritä nostaa itseäni mitenkään jalustalle, enkä tykkää olla tuomaroimassa kenenkään kirjallisen ilmaisun kehittyneisyyttä, mutta on tuossa ihan pointti. Keskustelu voi lähteä heti alkumetreiltä ihan väärille raiteille, jos lukija ei ymmärrä argumentteja, metaforia tai jotain termejä lauseissa.

    • Anonyymi

      Kirjoita pitkä viesti kuin joku omaelämäkerta :D

      • Ihan tälleen vitsinä, eikö muuten olisi mielenkiintoinen mun omaelämänkerta 😂

        Syntynyt markkamiljonääriperheeseen, pudonnut sosioekonomisesti rytinällä alas, voittanut monta "ensi vuoden" karting-mestaruutta, kaikki lajiin liittyvät hauskat tarinat, alkoholismi jonkun Myllylän tai Al Unser Jr:n tyyliin, kuvauksia ja hauskoja tarinoita työhöni liittyen, siihen että olen melkoinen MacGyver kun opiskelin kemiaa ja työkokemusta on loppujen lopuksi eniten jostain rälläkästä jne. 😅


    • Anonyymi

      Mitään henkisen tason mittaa ei ole olemassakaan. Jo se on uskon asia, onko mitän henkistä substanssia olemassa.

      • Ei ole henkistä substanssia, vaan on mitta sille, miten hyvin tietokoneen kaltaiset aivot toimivat. Erityisesti äidinkielen tuotosta pidetään henkisen tason mittana. 🌹👀


    • Anonyymi

      Uusi avaruuselokuva Moonfall, pitäisi tuijotella: kuu muuttaa kurssiaan törmäykseen maapallon kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe