On saanut hirveitä seurauksia monissa uskovien perheissä.
Kun ihminen jää tyytyväisenä makamaan omissa synneissä eikä pyri että Jumala poistaisi niitä ja toisi valtava muutos . Puhdistettuna ja Pyhitettynä Uudessa luomuksessa ja valtavassa ihanassa Elämässä joka kaikki näkee ja antaa siitä Kunnia Jumalalle !!!!
Kristuksessa on kaikki !!!
Room 6
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Käsitys että uskova pysy muuttumattomana ja lihallisena loppuun asti.
113
70
Vastaukset
- Anonyymi
Todella emävalhe aloitus. Vaikka kuinka lainaat raamattuasi, oma kirjoituksesi on kuusesta.
- Anonyymi
Ehkä jopa enätin vale.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä jopa enätin vale.
Tarkoititko emätinvaletta? Tai kenties jotakin muuta, vaikkapa ulkosynnytinvaletta?
- Anonyymi
Tuoko usko sinulle ongelmia ? Olet todella suolla.
- Anonyymi
Savis !
Olet vaahdonnut loputtomasti tuosta pyhittymisestä ja siitä olemme samaa mieltä, että uskovan on tarkoitus pyhittyä.
Mutta kerro nyt viimeinkin se, että miten se ihan käytännön tasolla tapahtuu!
Siis yhtään ketään ei hyödytä se, että sinä sanot, että uskovan tulee pyhittyä.
Jos et samalla kerro sitä myös, että miten se ihan käytännössä tapahuu.
Joten nyt viimeinkin keinot esiin, eikä vain pelkkää syyllistämistä !- Anonyymi
Isot peukut! Olen samaa mieltä!
Anonyymi kirjoitti:
Isot peukut! Olen samaa mieltä!
Ja rakkaat !! Vaahdon lisää. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kun on ihmisiä jotka haluavat ottaa Veren Voima vastaan , niin Pyhittyy ja Puhdistuu. Ristiltä sen Voiman tulee , joka tän päivän Uskova kansa on hukuttaaneet valearmon alle..
1. Joh. 1:7
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Miten se onnistuu kysyt. Helposti kun antaudut Odottamaan Herra polvillaan rukouksissa ja niin Herra ilmestyy aikanaan ja tekee sen mitä ihmisille on mahdotonta , mutta Jumalalle kaikki on mahdollista !!!
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
27 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme?"
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.
30 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi."
KÄSKY ON ANNETTU SINULLE >>>>
Matt. 5:48
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Ja rakkaat !! Vaahdon lisää. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kun on ihmisiä jotka haluavat ottaa Veren Voima vastaan , niin Pyhittyy ja Puhdistuu. Ristiltä sen Voiman tulee , joka tän päivän Uskova kansa on hukuttaaneet valearmon alle..
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Miten se onnistuu kysyt. Helposti kun antaudut Odottamaan Herra polvillaan rukouksissa ja niin Herra ilmestyy aikanaan ja tekee sen mitä ihmisille on mahdotonta , mutta Jumalalle kaikki on mahdollista !!!
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
27 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme?"
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.
30 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi."
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."No niin, tässä se Saviksen oma näkemys nyt on kerrottuna, hänen omin sanoin:
----------------------
" Miten se onnistuu kysyt. Helposti kun antaudut Odottamaan Herra polvillaan rukouksissa ja niin Herra ilmestyy aikanaan ja tekee sen mitä ihmisille on mahdotonta , mutta Jumalalle kaikki on mahdollista !!! "
----------------------
Eli yhä vain puuttuu ymmärrys täysin Savikselta.
Eli Savis harhoissaan kuvittelee, että kun hän vain rukoilee polvillaan, niin sitten aikanaan SIMSALABIM, Jumala pyhittää mukamas hänet / uskovan !
Mutta eihän se nyt noin todellakaan mene !
Haluatko sinä Savis korjata tuota lausuntoasi vielä ja yrittää jotenkin keksiä oikean totuuden tässä asiassa ? Savis kirjoitti:
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."Vaahdon lisä Rakkaat !! Ei Uskova te syntiä !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.Anonyymi kirjoitti:
No niin, tässä se Saviksen oma näkemys nyt on kerrottuna, hänen omin sanoin:
----------------------
" Miten se onnistuu kysyt. Helposti kun antaudut Odottamaan Herra polvillaan rukouksissa ja niin Herra ilmestyy aikanaan ja tekee sen mitä ihmisille on mahdotonta , mutta Jumalalle kaikki on mahdollista !!! "
----------------------
Eli yhä vain puuttuu ymmärrys täysin Savikselta.
Eli Savis harhoissaan kuvittelee, että kun hän vain rukoilee polvillaan, niin sitten aikanaan SIMSALABIM, Jumala pyhittää mukamas hänet / uskovan !
Mutta eihän se nyt noin todellakaan mene !
Haluatko sinä Savis korjata tuota lausuntoasi vielä ja yrittää jotenkin keksiä oikean totuuden tässä asiassa ?Se johtuu taas sen että et ole koskaan saanut kokea Pyhä Henki joka opastaa sinua uskomaan Hän joa on sanonut ettei Hänenlle ole mitään mahdotonta vaan pysty hetkessä tekemään ja muuttamaan kuka vaan mihin vaan. Mutta sulla Puuttuu Usko Jumalaan joka on tullut muuttamaan meitä Hänen Kaltaisenaan. Mutta sinussa puhuu perkele ja vastustaa Herran suora Tie. Joka käy Ristinkuoleman kautta Hänessä ja Hänen kanssa jossa miljoonia on saánut muuttua. Sorry etä en voi auttaa sinua eikä muuttaa sinua kun en ole Jumala ..
Ps. 115:3
Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee.
Matt. 19:26
Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Mark. 10:27
Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
Luuk. 18:27
Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".
JA KUMMINKIN ON MAHDOLLISTA ETTÄ MUUTTUN TÄSSÄ AJASSA TÄYDELLISEKSI KOSKA USKON ETTÄ JUMALA VOI MINUA TAI KETÄ VAAN TEHDÄ HÄNET SELLAISEKSI JOS HÄN USKOO NIIN ETÄ JUMALA TEKEE HÄNET SELLAISEKSI >>>
Mark. 9:23
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."Savis. Lataapa netistä itsellesi tuo e-Sword raamattu, voit sillä helposti rajata lukujesi jakeet - sen loppuun. Teksti tulee selkeämmäksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/E-Sword
e-Sword on ilmainen Raamatun opiskeluun tarkoitettu tietokoneohjelma. Ohjelma on julkaistu Windowsille ja siitä on tehty myös kevytversiot iPhone-matkapuhelimille, iPadille ja Pocket PC -kämmentietokoneille. Pocket e-Sword ei ole enää tuettu. Ohjelma sisältää erilaisia käännöksiä Raamatusta, useampia karttoja ja kommentaareja sekä sanakirjoja.
e-Swordilla voi lukea tai vertailla virallisen normaalin englanninkielisen raamatun tekstiä muihin Raamatun käännöksiin kuten esimerkiksi Suomen Pyhä Raamattu tai saksankielinen Lutherin Raamattu, joita voi ladata ilmaiseksi ohjelman sivuilta.
Eli "maalaat" alueen, mitä haluta käyttää, mene maalatun alueelle [likkaa pullahdusikkunasta kopioi jakeet. ] sitten valtise se muoto 7 vaikkapa vakituiseksi toimeksi ja oikealta ylhäätä - kopioi ja liitä tekstiisi.
valittu alue - näkyy tekstin lopussa, mitä käytät.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=e-Sword suomeksi
https://www.ilmaisohjelmat.fi/e-sword
- Anonyymi
Room.6:5 Biblia (1776) Sillä jos me ynnä hänen kanssansa olemme istutetut yhdenkaltaiseen kuolemaan, niin me myös tulemme yhdenkaltaiseksi ylösnousemisessa, Fil.3:10-12
Näin se on Rakas !! Ylösnousemisessa tarkoittaa Uudestisyntymisestä tässä ajassa olemme me ja tulemme samanlaisia kuin HÄN ON !!
Osatteko lukea minkänlaisia tulisimme olla >>>
1. Joh. 4:17
Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ maailmassa.
Se tietysti edellyttää että on tapahtunut sitä mistä Roomalaiskirjessä sanotaan >>
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu
Huomasitteko LIHALLE KÄVI KÖPLESTI . EI SAANUT ENÄÄ ISTUA VALTAISTUIMELLE..
- Anonyymi
Minä ole uusi luomus. Olen uudestisyntynyt. Uudestisyntyneenä tiedän, että vaikka sorrun synnin tekemiseen, Jeesus on kuollut syntieni puolesta, ja siksi Jumala ei lue syntejäni minulle syyksi. Olen siis vapaa elämään Kristuksessa siitä huolimatta, että minussa asuva synti tekee tekojaan. Niitä tekoja en tee minä, vaan kuten Paavali sanoo, ne tekee minussa asuva syntinen.
Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla tosin on, mutta hyvää en pysty saamaan aikaan. Sitä hyvää, mitä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, syntiä, mitä en tahdo, minä toteutan. Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu.Et sorru tekemään syntiä enää jos olet Uudestisyntynyt Kristuksessa. Valehtelet vaan itselle että olis helpompi jatkaa synnin tiellä iloisesti ja julistaa Rauha Rauha vaikka Rauha ei sinulla ole , vaan syntiä joka antaa epärauha.
Kirjoitat että olet vapa tekemään syntiä Voi mika hujjausta !!!
Ja älä sitera Paavali joka oli vielä myyty synnin alaisuuteen !!
Etkö tiedä että jokainen joka on ostettu vapaiksi synneistä on löytänyt Jeesuksen Veri ja sen et ole löytänyt etkä sulla ole hajuakaan siitä koska olet ollut harhajohtajien opissa !!- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Et sorru tekemään syntiä enää jos olet Uudestisyntynyt Kristuksessa. Valehtelet vaan itselle että olis helpompi jatkaa synnin tiellä iloisesti ja julistaa Rauha Rauha vaikka Rauha ei sinulla ole , vaan syntiä joka antaa epärauha.
Etkö tiedä että jokainen joka on ostettu vapaiksi synneistä on löytänyt Jeesuksen Veri ja sen et ole löytänyt etkä sulla ole hajuakaan siitä koska olet ollut harhajohtajien opissa !!"Ja älä sitera Paavali joka oli vielä myyty synnin alaisuuteen !!"
Väärennät Raamatun pyhää sanaa, koska et osaa suomenkieltä. Katsotaas mitä se Paavali oikein tuossa sanoo.
“Mitä me siis sanomme? Onko laki syntiä? Ei tietenkään! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta. En olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: ”Älä himoitse.” Kun siis synti sai lain käskystä aiheen, se herätti minussa kaikenlaisia himoja, sillä ilman lakia synti on kuollut. Minä elin ennen ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti virkosi eloon ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käsky, joka oli tarkoitettu minulle elämäksi, olikin kuolemaksi. Kun synti sai lain käskystä aiheen, se käskyn avulla petti ja tappoi minut."
Tähän asti Paavali kirjoittaa imperfektissä eli menneessä aikamuodossa. Sanat: elin ennen, herätti, käsky tuli, synti virkosi, kuolin, kävi ilmi, olikin, sai, petti ja tappoi, ovat kaikki menneessä aikamuodossa kun Paavali kuvailee menneisyyttä.
Hän jatkaa kuvaten menneisyyttä:
"Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä. Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Ei tietenkään! Mutta että synti paljastuisi synniksi, se on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman. Näin synti tuli lain käskyn kautta ylen määrin synnilliseksi."
Sanat: on tuottanut ja tuli, ovat edelleen menneessä aikamuodossa: perfektissä ja imperfektissä.
Sitten hän jatkaa preesensissä kertoen uudestisyntymisensä jälkeisestä ajasta :
"Me tiedämme, että laki on hengellinen mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaiseksi. Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu."
Kaikki tässä oli myyty-sanaa lukuunotamatta preesensissä. Hän jatkaa preesensissä:
"Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla tosin on, mutta hyvää en pysty saamaan aikaan. Sitä hyvää, mitä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä toteutan. Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu."
Hän puhuu juuri siitä hetkestä, joka on meneillään kun hän tätä kertoo. Ja mikähän hetki se on? No se on noin 57 jKr. eli takana oli jo kolme lähetysmatkaa. Paavalihan koki Jeesus-näkynsä omien sanojensa mukaan noin viisi vuotta sen jälkeen kun Jeesus oli kuollut, eli noin vuonna 37jKr. Joten siis Paavalilla on tätä puhuesaan hyvin pitkä aika uskossa ja edessäkin vielä useita lähetysmatkoja. Ja uudestisyntyneenä hän tuossa kuvaa jatkuvasti sortuvansa synnin tekemiseen.
Paavali jatkaa preesensissä:
"Huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon tehdä hyvää, sen lain, että paha pysyy minussa. Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni. Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." (Room 7:7-25, FinRK)
Eli jos rupeat vääristelemään Jumalan sanan aikamuotoja, niin saathan sinä siitä valheen aikaiseksi.
Jokaisella sanalla Raamatussa on merkityksensä ja asiayhteydellä on väliä. - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Et sorru tekemään syntiä enää jos olet Uudestisyntynyt Kristuksessa. Valehtelet vaan itselle että olis helpompi jatkaa synnin tiellä iloisesti ja julistaa Rauha Rauha vaikka Rauha ei sinulla ole , vaan syntiä joka antaa epärauha.
Etkö tiedä että jokainen joka on ostettu vapaiksi synneistä on löytänyt Jeesuksen Veri ja sen et ole löytänyt etkä sulla ole hajuakaan siitä koska olet ollut harhajohtajien opissa !!Sinä Savis et ymmärrä yhtään mitään koko tästä asiasta !
Joten ei ole mikään ihme se, ettet itse ole pyhittynyt mihinkään, vaan pahentunut vain.
Ihan kuten Sana sanookin oikein sinusta, eli saastaien saastuu yhä vain lisää:
Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Anonyymi kirjoitti:
Sinä Savis et ymmärrä yhtään mitään koko tästä asiasta !
Joten ei ole mikään ihme se, ettet itse ole pyhittynyt mihinkään, vaan pahentunut vain.
Ihan kuten Sana sanookin oikein sinusta, eli saastaien saastuu yhä vain lisää:
Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.Se on sinun käsitys saatanan kanssa ja pistät halvalla ja pilkkaat monia suuria Jumalan Rakkaitta jotka on saanut kokonaisia Kaupungin ihmiset muuttumaan. Mutta sä haluat että ihmiset pysyvät loppuun asti lihallisia ja syntisiä ja että he lopulta kuolevat synneissä ja joutuvat helvettiin. Mutta omapa on asia . Mitä kylvät sen myöskin niittäät. Ja kun viettelet ja viet harhaan uskovia niin voi voi. En haluaisi olla sun housuissa kun joudut tilille Jumalan edessä joka et tunne..
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.Anonyymi kirjoitti:
"Ja älä sitera Paavali joka oli vielä myyty synnin alaisuuteen !!"
Väärennät Raamatun pyhää sanaa, koska et osaa suomenkieltä. Katsotaas mitä se Paavali oikein tuossa sanoo.
“Mitä me siis sanomme? Onko laki syntiä? Ei tietenkään! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta. En olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: ”Älä himoitse.” Kun siis synti sai lain käskystä aiheen, se herätti minussa kaikenlaisia himoja, sillä ilman lakia synti on kuollut. Minä elin ennen ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti virkosi eloon ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käsky, joka oli tarkoitettu minulle elämäksi, olikin kuolemaksi. Kun synti sai lain käskystä aiheen, se käskyn avulla petti ja tappoi minut."
Tähän asti Paavali kirjoittaa imperfektissä eli menneessä aikamuodossa. Sanat: elin ennen, herätti, käsky tuli, synti virkosi, kuolin, kävi ilmi, olikin, sai, petti ja tappoi, ovat kaikki menneessä aikamuodossa kun Paavali kuvailee menneisyyttä.
Hän jatkaa kuvaten menneisyyttä:
"Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä. Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Ei tietenkään! Mutta että synti paljastuisi synniksi, se on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman. Näin synti tuli lain käskyn kautta ylen määrin synnilliseksi."
Sanat: on tuottanut ja tuli, ovat edelleen menneessä aikamuodossa: perfektissä ja imperfektissä.
Sitten hän jatkaa preesensissä kertoen uudestisyntymisensä jälkeisestä ajasta :
"Me tiedämme, että laki on hengellinen mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaiseksi. Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu."
Kaikki tässä oli myyty-sanaa lukuunotamatta preesensissä. Hän jatkaa preesensissä:
"Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla tosin on, mutta hyvää en pysty saamaan aikaan. Sitä hyvää, mitä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä toteutan. Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu."
Hän puhuu juuri siitä hetkestä, joka on meneillään kun hän tätä kertoo. Ja mikähän hetki se on? No se on noin 57 jKr. eli takana oli jo kolme lähetysmatkaa. Paavalihan koki Jeesus-näkynsä omien sanojensa mukaan noin viisi vuotta sen jälkeen kun Jeesus oli kuollut, eli noin vuonna 37jKr. Joten siis Paavalilla on tätä puhuesaan hyvin pitkä aika uskossa ja edessäkin vielä useita lähetysmatkoja. Ja uudestisyntyneenä hän tuossa kuvaa jatkuvasti sortuvansa synnin tekemiseen.
Paavali jatkaa preesensissä:
"Huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon tehdä hyvää, sen lain, että paha pysyy minussa. Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni. Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." (Room 7:7-25, FinRK)
Eli jos rupeat vääristelemään Jumalan sanan aikamuotoja, niin saathan sinä siitä valheen aikaiseksi.
Jokaisella sanalla Raamatussa on merkityksensä ja asiayhteydellä on väliä.1 Piet. 1
18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
SIIS OLETKO OSTETTU NIINKUIN PAAVALI VAPAIKSI SYNNEISTÄ
VAI OLETKO JÄÄNYT SIDOTTU SYNNIN ORJANA MYYTYNÄ SYNNIN ALAISUUTEEN ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Voi voi sun imperfektissä presens ja meneissä ja nykyisessä seli seli ja puolustat synnissä elämisessä Paavali myyty synnin alaisuuteen. Semmoinenko Paavali loppun asti pysi eikä pystynyt muuta tehdä kun syntiä. Olet sä saatanallisen Isästäsi ovela vietellä uskovia pysymään synnissä ja kertoa että ihan oikein ja oikea tila.. Huh huh.
Et tarjoa Jeesuksen Kalliita sovintoveri joka on kaikken ratkaisu kaikkille synneille.. !! Niinkuin tässä lukee >>>
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.Savis kirjoitti:
1 Piet. 1
18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
VAI OLETKO JÄÄNYT SIDOTTU SYNNIN ORJANA MYYTYNÄ SYNNIN ALAISUUTEEN ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Voi voi sun imperfektissä presens ja meneissä ja nykyisessä seli seli ja puolustat synnissä elämisessä Paavali myyty synnin alaisuuteen. Semmoinenko Paavali loppun asti pysi eikä pystynyt muuta tehdä kun syntiä. Olet sä saatanallisen Isästäsi ovela vietellä uskovia pysymään synnissä ja kertoa että ihan oikein ja oikea tila.. Huh huh.
Et tarjoa Jeesuksen Kalliita sovintoveri joka on kaikken ratkaisu kaikkille synneille.. !! Niinkuin tässä lukee >>>
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.Olet sä rohkea !! Rakas viholinen !
Kun viettelet niin muista tämän missä sahat >>
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
1 Piet. 1
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."Voi voi sun imperfektissä presens ja meneissä ja nykyisessä seli seli..."
Nyt kun hävisit argumentoinnin niin sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa puheenaihetta. Näinhän siinä kävi. Ja suutuitkin niin paljon häviämisestä, että rupesit ihan huutamaan.
Se ei ole mitään selittelyä kun kerrotaan suoraan, mitä Raamatussa SUOMENKIELELLÄ lukee. Siinä ei ollut mitään tulkintaa. Ei mitään lisättyä. Kaikki suoraan Raamatusta.
Mutta sinä laitat sanoja toisen suuhun ja kerrot valheita hänestä. Mitähän Jumalasi siitä ajattelee... Anonyymi kirjoitti:
"Voi voi sun imperfektissä presens ja meneissä ja nykyisessä seli seli..."
Nyt kun hävisit argumentoinnin niin sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa puheenaihetta. Näinhän siinä kävi. Ja suutuitkin niin paljon häviämisestä, että rupesit ihan huutamaan.
Se ei ole mitään selittelyä kun kerrotaan suoraan, mitä Raamatussa SUOMENKIELELLÄ lukee. Siinä ei ollut mitään tulkintaa. Ei mitään lisättyä. Kaikki suoraan Raamatusta.
Mutta sinä laitat sanoja toisen suuhun ja kerrot valheita hänestä. Mitähän Jumalasi siitä ajattelee...Yritin vaan valista sinulle ettei Paavali jäänyt myyty synnin alaisuuteen ja mennyt helvettiin.
Vaan ihan oikesti Hän löysi Veren ja mahdollisuutta tehdä Jeesuksen Tahdon. Olet pihalla rakas vihollinen niiiin sokea. Hänet ostettiin vapaiksi niinkuin jokainen joka on menossa Taivaaseen josta et tiedä yhtikäs mitään . En muuten ole hävinnyt mitään..
Mutta sellainen vääristynyt evankeliumi opetetaan nykyään laajasti , että ei ole ihme että sinäkin olet oppinut saatanan evaneliumi--- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Yritin vaan valista sinulle ettei Paavali jäänyt myyty synnin alaisuuteen ja mennyt helvettiin.
Vaan ihan oikesti Hän löysi Veren ja mahdollisuutta tehdä Jeesuksen Tahdon. Olet pihalla rakas vihollinen niiiin sokea. Hänet ostettiin vapaiksi niinkuin jokainen joka on menossa Taivaaseen josta et tiedä yhtikäs mitään . En muuten ole hävinnyt mitään..
Mutta sellainen vääristynyt evankeliumi opetetaan nykyään laajasti , että ei ole ihme että sinäkin olet oppinut saatanan evaneliumi--"Olet pihalla rakas vihollinen niiiin sokea."
Sinun ongelmasi on se, että kuvittelet yhden raamatunpaikan perusteella suuren määrän asioita mitä en ole koskaan sanonut, en ajatellut enkä opettanut. Sinä yleistät ja teet stereotypioita. Ja niin tehdessäsi paitsi loukkaat minua, esität ilmiselvästi, mitä ahdasmielinen suhtautuminen uskoviin, ihan vain varmuuden vuoksi on. Se on hyvin haavoittavaa ja tuhoavaa. Niin sinulle itsellesi kuin muillekin.
Jatkat edelleen sitä että laitat sanoja ja mielipiteitä minun suuhuni eli valehtelet minusta. En ole sanonut mitään tuollaista mitä väität. Häpeäisit!!
Sinulla on niin kova tarve esittää omaa agendaasi täällä, että jyräät muita edes kuuntelematta heitä. Monella heistä voi olla sinulle ihan todellista sanottavaa. Jopa viestiä Pyhältä hengeltä. Mutta sinulla ei ole uhossasi aikaa kuunnella heitä. Mieluummin leimaat ja julistat uhoasi heille, ja palaat taas omaan erinomaisuuteesi. Sinulle ei tule mieleesikään, että joku muu olisi voinut käsittää asiat oikeammin kuin sinä.
Sinä tarvitsisit nöyryyttä kohdata lähimmäisesi heidän tasollaan. Tuskinpa edes ymmärrät mitä sanon, koska olet niin kova ihminen. Rakkautta sinulla ei ole. Eikä osaamista ja kykyä kunnolliseen keskusteluun.
Saakoon joku muu opettaa sinua. Minulla on parempaakin tekemistä. Voimavarani ei riitä sellaisen ihmisen kanssa keskusteluun, joka vie minulta kaikki voimat.
Jumala siunatkoon sinua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet pihalla rakas vihollinen niiiin sokea."
Sinun ongelmasi on se, että kuvittelet yhden raamatunpaikan perusteella suuren määrän asioita mitä en ole koskaan sanonut, en ajatellut enkä opettanut. Sinä yleistät ja teet stereotypioita. Ja niin tehdessäsi paitsi loukkaat minua, esität ilmiselvästi, mitä ahdasmielinen suhtautuminen uskoviin, ihan vain varmuuden vuoksi on. Se on hyvin haavoittavaa ja tuhoavaa. Niin sinulle itsellesi kuin muillekin.
Jatkat edelleen sitä että laitat sanoja ja mielipiteitä minun suuhuni eli valehtelet minusta. En ole sanonut mitään tuollaista mitä väität. Häpeäisit!!
Sinulla on niin kova tarve esittää omaa agendaasi täällä, että jyräät muita edes kuuntelematta heitä. Monella heistä voi olla sinulle ihan todellista sanottavaa. Jopa viestiä Pyhältä hengeltä. Mutta sinulla ei ole uhossasi aikaa kuunnella heitä. Mieluummin leimaat ja julistat uhoasi heille, ja palaat taas omaan erinomaisuuteesi. Sinulle ei tule mieleesikään, että joku muu olisi voinut käsittää asiat oikeammin kuin sinä.
Sinä tarvitsisit nöyryyttä kohdata lähimmäisesi heidän tasollaan. Tuskinpa edes ymmärrät mitä sanon, koska olet niin kova ihminen. Rakkautta sinulla ei ole. Eikä osaamista ja kykyä kunnolliseen keskusteluun.
Saakoon joku muu opettaa sinua. Minulla on parempaakin tekemistä. Voimavarani ei riitä sellaisen ihmisen kanssa keskusteluun, joka vie minulta kaikki voimat.
Jumala siunatkoon sinua!No niinhän se on. Savis ei ajattele muuta kuin itseään. Jos hän osaisi rakastaa lähimmäistään, hän avaisi keskustelun ja kuulostelisi lähimmäisensä uskon tilaa. Sitten hän rakkaudellisesti yrittäisi nähdä "vastustajansa" näkökannan. Ja sitten yrittäisi samaistua hänen näkökulmaansa. Sitten hän miettisi, miten juuri tällaista Jumalan lasta olisi paras lähestyä. Hän laatisi mielessään parhaqn mahdollisen rakkaudellisen lähestymistavan. Ja vasta sitten hän esittäisi mielipiteitään Raamatusta...mutta ei faktoina vaan tunnustellen nöyränä toisen ymmärtämystä. Hän yrittäisi opettaa rakkaudellisesti sen sijaan, että sulloisi oman näkökantansa toisen kurkusta perunanuijalla alas.
Mutta sen sijaan savis kaivaa verta omasta nenastään ja toimii kuin nuija...perunanuija Jumalan tuomarina.
Sellainen on tämän palstan savis. - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Yritin vaan valista sinulle ettei Paavali jäänyt myyty synnin alaisuuteen ja mennyt helvettiin.
Mutta sellainen vääristynyt evankeliumi opetetaan nykyään laajasti , että ei ole ihme että sinäkin olet oppinut saatanan evaneliumi--Juuri tälläinen kirjoittelu on tyypillistä Savikselle:
-----------------------
" Vaahdon lisä Rakkaat !! Ei Uskova te syntiä !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. "
-------------------------
Savis ITSE tekee kaiken aikaa syntiä ja rikkoo lähimmäisiään vastaan!
Hän siis taas kerran julisti omilla sanoillaan niin, että hän itse ei ole Jumalasta syntynyt.
Eli Savis oman vääristyneen oppinsa kautta tuomitsi taas kerran vain itse itsensä !
Mutta eihän Savis itse näitä tajua ollenkaan. Anonyymi kirjoitti:
Juuri tälläinen kirjoittelu on tyypillistä Savikselle:
-----------------------
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. "
Hän siis taas kerran julisti omilla sanoillaan niin, että hän itse ei ole Jumalasta syntynyt.
Eli Savis oman vääristyneen oppinsa kautta tuomitsi taas kerran vain itse itsensä !
Mutta eihän Savis itse näitä tajua ollenkaan.Vaahdon lisä rakas vihollinen >>>
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.Anonyymi kirjoitti:
No niinhän se on. Savis ei ajattele muuta kuin itseään. Jos hän osaisi rakastaa lähimmäistään, hän avaisi keskustelun ja kuulostelisi lähimmäisensä uskon tilaa. Sitten hän rakkaudellisesti yrittäisi nähdä "vastustajansa" näkökannan. Ja sitten yrittäisi samaistua hänen näkökulmaansa. Sitten hän miettisi, miten juuri tällaista Jumalan lasta olisi paras lähestyä. Hän laatisi mielessään parhaqn mahdollisen rakkaudellisen lähestymistavan. Ja vasta sitten hän esittäisi mielipiteitään Raamatusta...mutta ei faktoina vaan tunnustellen nöyränä toisen ymmärtämystä. Hän yrittäisi opettaa rakkaudellisesti sen sijaan, että sulloisi oman näkökantansa toisen kurkusta perunanuijalla alas.
Mutta sen sijaan savis kaivaa verta omasta nenastään ja toimii kuin nuija...perunanuija Jumalan tuomarina.
Sellainen on tämän palstan savis.Näin kirjoittaa rakas suurin syntinen joka olen ikinä tavannut ja joka osaa syyttää ja hyökätä ammattitaidolla , mihin hän on katkeruudella ja vihassa harjoittanut itselke elämä , josta/joka mistä hän opettaa että on kasvun tiellä missä on..
Täysin sokea eikä kukaan tulis kuunnella hänen ihme opetuksia ja piileskelee ja riitelee kaikkien kanssa anonyymi nimimerkkin takana eikä ole rekattu nimi että voisi varoittaa muita hänestä.. Ovela saatanallinen tyypi...Anonyymi kirjoitti:
"Olet pihalla rakas vihollinen niiiin sokea."
Jumala siunatkoon sinua!Ja sitten heität uhriksi kun näytin sinulle ettei millään Room. 7 ole Paavalin nykytila mistä hän puhuu vaan mennesyydessä missä hän oli sidottu vanki synnesissä ja ei pystynyt tekemään muuta kuin vääryyttä ja syntiä niinkuin sä tarjoat uskoville että on missä heidänkin tulis elää lihassa ja synneissä. Vai Agenda hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Vaahdon lisä rakas vihollinen >>>
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.Höpöhöpö. Tulkitset Raamattua väärin. Tiesitkö, että vapehtelukin on syntiä. Siihenhän sinä koko ajan syyllistyt kun valehtelet Raamatun kirjoituksista.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Näin kirjoittaa rakas suurin syntinen joka olen ikinä tavannut ja joka osaa syyttää ja hyökätä ammattitaidolla , mihin hän on katkeruudella ja vihassa harjoittanut itselke elämä , josta/joka mistä hän opettaa että on kasvun tiellä missä on..
Täysin sokea eikä kukaan tulis kuunnella hänen ihme opetuksia ja piileskelee ja riitelee kaikkien kanssa anonyymi nimimerkkin takana eikä ole rekattu nimi että voisi varoittaa muita hänestä.. Ovela saatanallinen tyypi...Sinä et ole koskaan tavannut minua. Tapaaminen tarkoittaa, että ollaan kasvotusten. Puhelimessa ei voi tavata. Kirjeitse ei voi tavata. Keskustelupalstalla ei voi tavata. Joten et tiedä minusta mitään muuta kuin tuon yhden kommentin.
"...joka osaa syyttää ja hyökätä ammattitaidolla ..."
Kiitos. Olen opiskellut neuvottelutaitoa ja yritysjohtamista sekä esiintymistaitoja. Hyvä, että kova työ kantaa hedelmää.
Etpä sinä itsekään esiinny omalla nimelläsi. Sinullakin on täysin anonyymi nimimerkki.
Tosiasia on se, että sinä et kestä sitä, kun joku osoittaa valhe opetuksesi noin kirkkaasti Jumalan sanan vastaiseksi. Menetät malttisi siitä ihan täysin. Ja teet ihan juuri niin kuin tyypilliseen tapaan sellaiset ihmiset täällä tekevät, joilla loppuu argumentit kesken ja jotka eivät pärjää keskustelussa, eli rupeat mesoamaan ja hyökkäät henkilön kimppuun. Eli rupeat arvostelemaan ja haukkumaan häntä. Olet tehnyt sen aiemminkin tällä palstalla.
Minä tein sinusta viiltävän tarkan sinun aiempiin kirjoituksiisi perustuvan analyysin, koska jatkoit vain perusteettomien valheidesi levitystä, etkä kuunnellut mitään, mitä sinulle olisi sanottu. Sellainen on surkeaa argumentointia. Tämähän on nimen omaan keskustelupalsta. Ja se analyysini vasta oikeaan osuikin, päätellen sinun vastauksestasi. Nyt saa sitten muutkin katsoa osuiko analyysini oikeaan. - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Ja sitten heität uhriksi kun näytin sinulle ettei millään Room. 7 ole Paavalin nykytila mistä hän puhuu vaan mennesyydessä missä hän oli sidottu vanki synnesissä ja ei pystynyt tekemään muuta kuin vääryyttä ja syntiä niinkuin sä tarjoat uskoville että on missä heidänkin tulis elää lihassa ja synneissä. Vai Agenda hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Et muuten näyttänyt! Suomenkielesi ei riittänyt edes ymmärtämään selvää suomenkielistä raamatuntekstiä aikamuotoineen. Kun noin perustavaa laatua oleva asia on niin pielessä, niin miten sinun loppuihinkaan selityksiisi voisi luottaa. Jotta yrityksesi näyttää väitteesi todeksi olisi ollut uskottava, olisi sinun pitänyt pystyä kumoamaan ensin minun väitteeni, mitä et kyennyt tekemään. Ja sitten perustelemaan oma väitteesi, jota et myöskään tehnyt.
Preesens ei kuvaa mennyttä vaan nykyhetkeä. Paavalin kertomuksessa aikamuoto muuttuu. Se tarkoittaa sitä, ett kertomus siirtyy menneisyydestä nykyhetkeen. Peruskoululaiset tajuavat tämän, Raamatun kääntäjät tajuavat tämän. Mutta sinä muutat koko Paavalin kertomuksen teologian vain sillä perusteella, ettet osaa suomenkieltä. Anonyymi kirjoitti:
Et muuten näyttänyt! Suomenkielesi ei riittänyt edes ymmärtämään selvää suomenkielistä raamatuntekstiä aikamuotoineen. Kun noin perustavaa laatua oleva asia on niin pielessä, niin miten sinun loppuihinkaan selityksiisi voisi luottaa. Jotta yrityksesi näyttää väitteesi todeksi olisi ollut uskottava, olisi sinun pitänyt pystyä kumoamaan ensin minun väitteeni, mitä et kyennyt tekemään. Ja sitten perustelemaan oma väitteesi, jota et myöskään tehnyt.
Preesens ei kuvaa mennyttä vaan nykyhetkeä. Paavalin kertomuksessa aikamuoto muuttuu. Se tarkoittaa sitä, ett kertomus siirtyy menneisyydestä nykyhetkeen. Peruskoululaiset tajuavat tämän, Raamatun kääntäjät tajuavat tämän. Mutta sinä muutat koko Paavalin kertomuksen teologian vain sillä perusteella, ettet osaa suomenkieltä.Kerro nyt sitten nja anteeksi jos erhdyin että juttelin rakas vanha tuttu vihollisen kanssa jonka olen tavannut Mutta kerro nyt että tulis uskova jäädä myyty synnin alaisuutena ja että on Oikea tilaa Uskoville.. Niinkuin Paavali kertoi olevansa vielä Room. 7 Niin voimme jatkaa !!
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tälläinen kirjoittelu on tyypillistä Savikselle:
-----------------------
Mutta eihän Savis itse näitä tajua ollenkaan.Vaahdon lisää !!
Et kai sun Isäsi on perkele itse ???
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Muuten Jeesus puhui tätä sama opetusta >>>
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
1. Joh. 3:10
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Kerro nyt sitten nja anteeksi jos erhdyin että juttelin rakas vanha tuttu vihollisen kanssa jonka olen tavannut Mutta kerro nyt että tulis uskova jäädä myyty synnin alaisuutena ja että on Oikea tilaa Uskoville.. Niinkuin Paavali kertoi olevansa vielä Room. 7 Niin voimme jatkaa !!
Tässä ketjussa vain Saviksen opit ovat ainoita oikeita. Muualla mennään enempikin sen mukaan, mikä on Raamatun käsitys asioista.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Vaahdon lisää !!
Et kai sun Isäsi on perkele itse ???
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Muuten Jeesus puhui tätä sama opetusta >>>
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
1. Joh. 3:10
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.Savis taas kerran tuomitsi ihan itse itsensä perkeleen lapseksi !
Onneksi olkoon Savis !
Sillä Savis itse tekee kaiken aikaa syntiä, joten hänen oman oppinsa ja raamatuntulkintansa mukaan hän itse siis on perkeleen lapsi.
On se vaan käsittämätöntä tuo Saviksen syvä ymmärtämättömyys ja tietämättömyys ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savis taas kerran tuomitsi ihan itse itsensä perkeleen lapseksi !
Onneksi olkoon Savis !
Sillä Savis itse tekee kaiken aikaa syntiä, joten hänen oman oppinsa ja raamatuntulkintansa mukaan hän itse siis on perkeleen lapsi.
On se vaan käsittämätöntä tuo Saviksen syvä ymmärtämättömyys ja tietämättömyys !"On se vaan käsittämätöntä tuo Saviksen syvä ymmärtämättömyys ja tietämättömyys !"
Ja itsepäisyys! Ei usko, vaikka Raamatulla todistetaan todeksi.
- Anonyymi
Se Raamatunkohta on asianosaisilta jäänyt lukematta, missä luvataan auliisti viisautta sille joka sitä Jumalalta anoo. Kannattaisi aloittaa siitä ja pyhittyä vasta sitten.
Höpö höpö !!
Jos ei ihminen ole Puhdas niin hän alkaa saastaisuudessa lihassa etsiä viisautta ja siihen saatana tulee aulisti mukaan auttamaan hänet löytää Jumalan vastaista opetusta niinkuin on käynyt rakas vihollisen eämässä..
Ensin Pyhyys ja Puhtaus niinkuin Uudestisyntynyt on . Sitten vasta viisaus hänelle opettaa Pyhä Raamattu..
Kyllä Rakas vihollinen , annan sulle anteeksi että hyökkäät ja syyttäät minua , kun minä opetan miten ihminen tulis olla vapas synneistä ja puhdas ja miten hän pääsee siihen tilaan , niinkuin Paavalikin oli ja eli !!!
- Anonyymi
Asia on hyvinkin yksinkertainen eli ennen uskoontuloa lihan hallitsee kaikkea tekemistä tavallisessa pulliaisessa.
eli kun liha hallitsee s eon yht kuin että sielunvihollinen on valtaistuimella, simppeliä!
Sitten kun ihminen uudestisyntyy Pyhän hengen työnä, silloin karvakoipi heitetään ulos ja Jumalan Henki istuu valtaistuimelle, aivan simppeliä eikö !
liha on laitettu ristille eli se ei enää hallitse ja yleesä jos lihaa ei ruokita se heikkenee ja jopa kuolee kyvyttömäksi eli s e on kuin linnan torniin laitettu voitettu entinen hallitsija!
simppeliä eikö vain.Rakas anonyymi !
Simppeli filosofia opettelet jossa ei liha heikkenee ja jopa kuolee kyvyttömäksi.
Pyhä Raamattu opettaa että jos ihminen on lihallinen ja riiteleväinen hänen liha elää ja voi hyvin.
Joko tai opettaa Jumala.
Joko kuollut liha tai elävä.. Ei mikään välimuotoja löydetään Pyhässä Raamatussa..- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Rakas anonyymi !
Simppeli filosofia opettelet jossa ei liha heikkenee ja jopa kuolee kyvyttömäksi.
Pyhä Raamattu opettaa että jos ihminen on lihallinen ja riiteleväinen hänen liha elää ja voi hyvin.
Joko tai opettaa Jumala.
Joko kuollut liha tai elävä.. Ei mikään välimuotoja löydetään Pyhässä Raamatussa..Sinä Savis et löydä Totuutta vaikka se on eteesi tuotu varmaan jo satoja kertoja !
Sääliksi käy sinua, umpisokeaa. Anonyymi kirjoitti:
Sinä Savis et löydä Totuutta vaikka se on eteesi tuotu varmaan jo satoja kertoja !
Sääliksi käy sinua, umpisokeaa.Olen löytänyt Totuudennjoka tekee minut Kristuksen kaltainen kun Hän Tahtoo..
Tässä on Herra antanut mulle niitä evät millä Puhdistun ja Pyhityn mutta mitä te hylkäätte . Te jotka ovat perkeleestä ja hyökätte..
Teistä sano Pyhä Raamattu että olette Isistä perkeleestä ja halutte tehdä perkelen tahto.
Ps. 27:14
Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa.
Ps. 37:7
Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.
Ps. 37:34
Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.
Ps. 42:5
(42:6) Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.
Ps. 42:11
(42:12) Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.
Ps. 43:5
Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.
Ps. 62:5
(62:6) Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Olen löytänyt Totuudennjoka tekee minut Kristuksen kaltainen kun Hän Tahtoo..
Tässä on Herra antanut mulle niitä evät millä Puhdistun ja Pyhityn mutta mitä te hylkäätte . Te jotka ovat perkeleestä ja hyökätte..
Teistä sano Pyhä Raamattu että olette Isistä perkeleestä ja halutte tehdä perkelen tahto.
Ps. 27:14
Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa.
Ps. 37:7
Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.
Ps. 37:34
Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.
Ps. 42:5
(42:6) Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.
Ps. 42:11
(42:12) Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.
Ps. 43:5
Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.
Ps. 62:5
(62:6) Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.Raamattu on totuuksia täynnä. Lainaamasi raamatunjakeet eivät muuten tarkoita meille muille sitä samaa kuin ne tarkoittavat sinulle, koska olet antanut itse näille jakeille omia merkityksiäsi. Ne eivät siis todista yhtään mitään sinun väitteittesi tukena.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Rakas anonyymi !
Joko tai opettaa Jumala.
Joko kuollut liha tai elävä.. Ei mikään välimuotoja löydetään Pyhässä Raamatussa..En ole vielä tavannut sellaista uskovaa jolla ei liha olisi yhtaikaa nähtävissä Hengen ohessa, heti useinkin vain ohuen voipaperin takana !
jos savis on poikkeus niin sitten voimme todeta että taivaassakin on nettiyhteysl.. Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä tavannut sellaista uskovaa jolla ei liha olisi yhtaikaa nähtävissä Hengen ohessa, heti useinkin vain ohuen voipaperin takana !
jos savis on poikkeus niin sitten voimme todeta että taivaassakin on nettiyhteysl..He eivät ole vielä rakas päässeet taistelemaan Jeesuksen Verelle asti että liha olis jäänyt Kasteen hautaan..
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
He eivät ole vielä rakas päässeet taistelemaan Jeesuksen Verelle asti että liha olis jäänyt Kasteen hautaan..
Höpöhöpö. Raamatun kaikkein vanhurskaimmatkin ihmiset sortuivat synnin tekemiseen: Aabraham, Nooa, Daniel, Joosef, jne...Pietari, Paavali, Juudas, jne, jne
Monet näistä vieläpä useaan otteeseen, eikä kaikkia heidän synnintekojaan ole edes kirjattu ylös.
- Anonyymi
Onkin hyvä ajatella sitä miten se Raamattu, Pyhä Sana lupaa meille auliisti viisautta kun sitä anomme. Siis aivan käytännöllistä viisautta ymmärtää asioita, nähdä sekä oppia tekemään sekä ilmaisemaan asioita. Ei tarvitse olla tyhmä kuin saapas.
Oikeastaan se on hyvin konkreettinen asia eikä mikään vähämerkityksellinen. Juuri sen viisauden ansioista meillä on Raamattu kuin Paavali pystyi jo tuolloinen kirjoittelemaan varsin viisaita jutusteluja Jumalan viisaudessa. Eihän jutut muutoin olisi kestäneet kahta tuhatta vuotta, vaan olisimme kyllästyneet niihin jos hän olisi lihallisesti horissut kuten me.
Mutta tämä kaikki viisaus on meille tarjolla, se on luvattu eikä siitä tarvitse kitistä, vaan ottaa vain vastaa ja ryhtyä kirjoittelemaan viisaita älyttömän soopan sijaan.Älyttömän soopa ja soppa on se Rakkaat kun opetellaan että uskova joutuu pysyä syntisenä saasteissa ja lihassa loppuun asti.
On se vaikea astua Ristin Tiellä ja seurata Jeesusta Ristinkuolemaan , jonka antaa Vapauden synnistä , niinkuin kirjoitan aloituksessa ja lainasin Paavalin Room. 6.
Kristuksessa meidän Uskovat tulis elää Uudestisyntyneitä aivan ihania Puhtaita. Täydellisiä Pyhiä jossa kaikki Hengen hedelmät vaikuttaa ja armolahjat ja Vanhurskaan hedelmät.
Siis etsikää Synninpoistaja ja Vapauttaja joka pystyy luomaan sen teissä niin että säteilette Kaupungissa niin että olette kotikaupungin Kristuksen Valo johon kaikki tulevat saamaan Henkeen Voitelua ja elämä.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Älyttömän soopa ja soppa on se Rakkaat kun opetellaan että uskova joutuu pysyä syntisenä saasteissa ja lihassa loppuun asti.
On se vaikea astua Ristin Tiellä ja seurata Jeesusta Ristinkuolemaan , jonka antaa Vapauden synnistä , niinkuin kirjoitan aloituksessa ja lainasin Paavalin Room. 6.
Kristuksessa meidän Uskovat tulis elää Uudestisyntyneitä aivan ihania Puhtaita. Täydellisiä Pyhiä jossa kaikki Hengen hedelmät vaikuttaa ja armolahjat ja Vanhurskaan hedelmät.
Siis etsikää Synninpoistaja ja Vapauttaja joka pystyy luomaan sen teissä niin että säteilette Kaupungissa niin että olette kotikaupungin Kristuksen Valo johon kaikki tulevat saamaan Henkeen Voitelua ja elämä."Älyttömän soopa ja soppa on se Rakkaat kun opetellaan että uskova joutuu pysyä syntisenä saasteissa ja lihassa loppuun asti."
Raamattu on hyvin selväsanainen siitä, että yksikään ihminen ei ole synnitön. Sitä vastaan opettaminen on Raamatun vääristelyä ja siten valheoppia. Jokainen meistä on syntinen. Jokainen meistä uskovista tekee syntiä, useimmat lähes päivittäin, myös sinä ja minä.
Rakkaat !!
No tulisko Uskova pysyä muuttumaton kun on tullut Uskoon ? Vai tulisko alkaa jossain vaiheessa alkaa näkyä Herran Kirkkaus Hänessä ?? Herran Hengestä hedelmät ?? Kirkastaako Herra itsensä Uskovissa ??
Ps. 4:4
(4:5) Vaviskaa, älkääkä syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne vuoteillanne ja olkaa hiljaa. Sela.- Anonyymi
Onko helluntailaiset pyhempiäpshempia paskoja kyllä vai ei?
No ei koska he julistavat että ovat uudestisyntyneitä kun ovat tulleet uskoon . Miten ihmeessä he voi olla ilman että ovat astuneet pyhitystielle ja alkaneet etsiä Rukouksessa Synninpoistajan elämässä ???
- Anonyymi
Kuten huomaamme palstan muista aloituksista, niin Savis on ihan yksin tämän oman teoriansa kanssa. Turha edes lähteä väittelemään asiasta, joka on niin itsestään selvästi Raamattua vastaan.
Jaa että olet rakas kutsutt saastaisuuteen jäämään synneissä lopuun asti ?? Synnin palkka on kuolema on kirjoitettu !!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Jaa että olet rakas kutsutt saastaisuuteen jäämään synneissä lopuun asti ?? Synnin palkka on kuolema on kirjoitettu !!
Vääristelet sanojani tahallasi!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Ihan yksin! Kukaan muu koko palstalla ei kirjoita mitään noin Raamatun vastaista kuin sinä.
- Anonyymi
savis ei huomaa että ihan vaan omaa lihallisuuttaan on foorumilla päivästä toiseen hokemassa omia käsityksiään jääräpäisesti!
Niin en huomaa rakas ! Mutta sinussa huomaa ja sentakia kauhistelen , koska liha ei ole Jumalale otollinen,
Mihin joudutkaan lihasi kanssa ??- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niin en huomaa rakas ! Mutta sinussa huomaa ja sentakia kauhistelen , koska liha ei ole Jumalale otollinen,
Mihin joudutkaan lihasi kanssa ??Tuo sinun rakas-hokemasi on lihallisuutta, milloin huomaat sellaisen seikan !
ei lihan pidäkkään oll aotollinen koska se on naulittu ristille eli sitä ei kuunnella, huutelee sieltä kyllä ajoittain omia juttujaan, joskus ihan nimeltäkin kuten savis ja rakas ja niin ed. - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mihin joudutkaan lihasi kanssa ??Se on pelkkää lihallisuutta huomata toisessa malkaa silmissä mutta omassaan ei näe mitään vaan hokee rakas niin rakas jne... rakas !
pitäiskö saviksen hankkia silmään voiteita mitäs luule ehän itse, se rakashokija? Anonyymi kirjoitti:
Tuo sinun rakas-hokemasi on lihallisuutta, milloin huomaat sellaisen seikan !
ei lihan pidäkkään oll aotollinen koska se on naulittu ristille eli sitä ei kuunnella, huutelee sieltä kyllä ajoittain omia juttujaan, joskus ihan nimeltäkin kuten savis ja rakas ja niin ed.Rakas ! Puhun vain totuus. Ja Rakastan sinua , mutta Jeesus joka kuoli sun puolesta Rakastaa sua niin paljon enemmän , että halua muuttaa sinua Hänen kaltaseksi Ristinkuoleman kautta !
Älä vastustele Herrasi !!
Kirjoittelet että lihasi on naulittu ristille. Se sano minulle että ettiedä mikä hengellinen lihasi on.
Pitä osata Pyhässä Hengessä erottaa keho=ruumis ja liha.. Ei ne ole sama asia.Anonyymi kirjoitti:
Se on pelkkää lihallisuutta huomata toisessa malkaa silmissä mutta omassaan ei näe mitään vaan hokee rakas niin rakas jne... rakas !
pitäiskö saviksen hankkia silmään voiteita mitäs luule ehän itse, se rakashokija?Rakas älä hermostuu perkelen kanssa niin paljon että Rakastan sua. Hänkin vihaa Rakkaus joka pelastaa jokainen joka ottaa vastaan Synninpoistajan ja Vapauttajan !!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mihin joudutkaan lihasi kanssa ??"Mihin joudutkaan lihasi kanssa ??"
No sitähän sinä et voi tietää. Etkä edes kykene sitä arvioimaan valheoppeinesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on pelkkää lihallisuutta huomata toisessa malkaa silmissä mutta omassaan ei näe mitään vaan hokee rakas niin rakas jne... rakas !
pitäiskö saviksen hankkia silmään voiteita mitäs luule ehän itse, se rakashokija?Olen sama mieltä. Tekohurskastelua. Suomenkielessä rakas-sanaa käytetään niistä, joihin ollaan ihan oikeasti rakastuneita. Tuollainen on pelleilyä.
Anonyymi kirjoitti:
Olen sama mieltä. Tekohurskastelua. Suomenkielessä rakas-sanaa käytetään niistä, joihin ollaan ihan oikeasti rakastuneita. Tuollainen on pelleilyä.
Rakastuneita vihollisiin ???
Tarkoitatko rakas ? Rakastuneet vihollisiin. Et taida ymmärtää että on olemassa Hengellinen Rakkaus joka kestää ja maailmallinen rakkaus joka sortuu ensimmäisessä erimielisyydessä--
Siis rakasta Putin.
Matt. 5:44
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Luuk. 6:27
Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
Luuk. 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
- Anonyymi
Hienoa lukea pitkästä aikaa kirjoituksia, jotka todistavat oikeasta pelastumisesta.
Jokainen tekee syntiä joka päivä, mutta pelastetut eivät tee enää kuolemansyntiä eli riko 10. käskyä.
Pyhän Hengen täyttämä ihminen ei enää esim. valehtele, koska tuntee asian niin vastenmielisenä, ettei enää voi siihen sortua.
Se on pelastuksen sinetti, Pyhä Henki.
Kun ihminen tulee elävään uskoon niin hän kääntyy pois pahoista teoistaan, koska saa ymmärrystä ja siitä tulee katuminen.
Jos katuu vain siksi, että jäi kiinni ja häkki heilahtaa niin se ei ole sitä katumusta, jota Jumala ihmiseltä odottaa.
Olen itse aina ollut uskossa, koska Jumalan on tarvinnut huolehtia minusta jo vauvana, jotten kuolisi nälkään. Sillä vanhempani eivät kyenneet huolehtimaan minusta.
Siksi aiemmin ajattelin olevani jotenkin erikoisen fiksu, kun en mokaillut kuten kaverini. Nyt olen ymmärtänyt, että Jeesus otti syntini pois jo lapsena, ja antoi minulle Pyhän Hengen sinetin.
Se pelastus on tarjolla jokaiselle. Myös tuhlaajapojille.
Eli aina tarvitaan parannuksen teko, jotta pelastuu tulevalta tuholta.
Tuho on hetkellä millä hyvänsä täällä.
Lue:
Luuk. 15, Luuk. 19 ja Joh. 8.
Ja jopa ryöväri teki parannuksen ristillä roikkuessaan, kun osoitti katumusta ja puollusti Jeesusta. Ei siis pelastuksen mittari ole kaste tai teot vaan Pyhän Hengen viisaus. Ja Pyhä Henki saadaan vain ja ainoastaan Isän lähettämänä, Jeesuksen Kristuksen kautta.
Luukas 23
40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."- Anonyymi
"Pyhän Hengen täyttämä ihminen ei enää esim. valehtele, koska tuntee asian niin vastenmielisenä, ettei enää voi siihen sortua.
Se on pelastuksen sinetti, Pyhä Henki."
Niinhän sinä kuvittelet. Itselleen valehtelu on myös yksi tapa valehdella.
Jumalan lapsen tunnistaa siitä, että kun hän sortuu synnin tekoon, niin hän huomaa sen, katuu tekoaan ja kokee mielenmuutosta, jonka perusteella hän haluaa vältellä synnin tekojen tekemistä. Jumalan lapsen tunnistaa siitä, että kun hän sortuu, kohdistaa hän jälleen katseensa Jeesukseen ja nousee jälleen ylös pyhityselämään Jumala lapsena ja tietoisena siitä, että Jeesus on kuollut juuri hänen syntiensä takia, tämän viimeisimmänkin synnin teon puolesta. Jokainen syntiinlankeemus johtaa Jumalan lapsella iloon, kun häntajuaa oman pienuutensa ja Jumalan armon suuruuden. Synti toimii hänelle Jumalan armon merkkinä, sillä mitä suurempi synti, sitä suurempi armo. Hän voi luottavaisin mieliin jatkaa eloaan Kristuksessa, koska tietää, ettei syntiin sortuminen johda hänen kuolemaansa, kun Jumala katsoessaan häneen, näkeekin hänen sijaansa Kristuksen, joka yksin riittää. Rakas kirjoittaa >>Jokainen tekee syntiä joka päivä, mutta pelastetut eivät tee enää kuolemansyntiä eli riko 10. käskyä.<<
Etsi äkkiä Syntienpoistaja , että saat pis nuo jokapäiväsen syntiä . Jeesus sano mene äläkä enää te syntiä ettei sulle tapahtuisi vielä pahempi kuin kivisadetta..
Saatana ei halua että puhdistuisit ja päsisit Taivaaseen. hän halua paljon syntisiiä kavereita sinne mihin on menossa koska synnin palkka on kuolema..Anonyymi kirjoitti:
"Pyhän Hengen täyttämä ihminen ei enää esim. valehtele, koska tuntee asian niin vastenmielisenä, ettei enää voi siihen sortua.
Se on pelastuksen sinetti, Pyhä Henki."
Niinhän sinä kuvittelet. Itselleen valehtelu on myös yksi tapa valehdella.
Jumalan lapsen tunnistaa siitä, että kun hän sortuu synnin tekoon, niin hän huomaa sen, katuu tekoaan ja kokee mielenmuutosta, jonka perusteella hän haluaa vältellä synnin tekojen tekemistä. Jumalan lapsen tunnistaa siitä, että kun hän sortuu, kohdistaa hän jälleen katseensa Jeesukseen ja nousee jälleen ylös pyhityselämään Jumala lapsena ja tietoisena siitä, että Jeesus on kuollut juuri hänen syntiensä takia, tämän viimeisimmänkin synnin teon puolesta. Jokainen syntiinlankeemus johtaa Jumalan lapsella iloon, kun häntajuaa oman pienuutensa ja Jumalan armon suuruuden. Synti toimii hänelle Jumalan armon merkkinä, sillä mitä suurempi synti, sitä suurempi armo. Hän voi luottavaisin mieliin jatkaa eloaan Kristuksessa, koska tietää, ettei syntiin sortuminen johda hänen kuolemaansa, kun Jumala katsoessaan häneen, näkeekin hänen sijaansa Kristuksen, joka yksin riittää.Hirvittävä oppi jakelet >> Hän voi luottavaisin mieliin jatkaa eloaan Kristuksessa, koska tietää, ettei syntiin sortuminen johda hänen kuolemaansa, kun Jumala katsoessaan häneen, näkeekin hänen sijaansa Kristuksen, joka yksin riittää. <<
Siis luottavaisiin mieliin voit tehdä syntiä mihin sorrut. Synnin palkka on nimittäin kuolema.
Te äkkiä parannusta..
Mutta huomaan sun tekstistä ettei sun elämään parannuksen tekemistä . Olet vaihtanut halpa armo tilalle ja jatkat ja porskuttelet synneissä suurenn valearmon alla..- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Hirvittävä oppi jakelet >> Hän voi luottavaisin mieliin jatkaa eloaan Kristuksessa, koska tietää, ettei syntiin sortuminen johda hänen kuolemaansa, kun Jumala katsoessaan häneen, näkeekin hänen sijaansa Kristuksen, joka yksin riittää. <<
Siis luottavaisiin mieliin voit tehdä syntiä mihin sorrut. Synnin palkka on nimittäin kuolema.
Te äkkiä parannusta..
Mutta huomaan sun tekstistä ettei sun elämään parannuksen tekemistä . Olet vaihtanut halpa armo tilalle ja jatkat ja porskuttelet synneissä suurenn valearmon alla.."Siis luottavaisiin mieliin voit tehdä syntiä mihin sorrut"
Jälleen vääristelet toisten sanomisia. Johtuuko se siitä ettet osaa suomenkieltä vai siitä, ettet ymmärrä evankeliumia?
Mutta Rakkaat !!!
Ef. 5:27
saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
Kyllä Jumala voi saada sinutkin Puhdistettu Pyhä ja Nuhteeton Hänessä joka on Seurakunta. !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- Anonyymi
Ihan kamalaa itsensä ruoskintaa ja armon halpana pitämistä!
- Anonyymi
Pidä taukoa tuossa kohkamisesi kanssa, sinun ei tarvitse selitellä pitkään uskossa olleille mitään rakasjuttujasi, mene muualle naulanreikäisien oppiesi kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kamalaa itsensä ruoskintaa ja armon halpana pitämistä!
LUULETKO TODELLA RAKAS ETTÄ SYNNEISSÄ PÄÄSET SYNTISENÄ MUUHUN KUIN HELVETTIIN ??
Armo on sellainen että avaa lukot ja ihminen pääsee vapaiksi synneistä . Halpa armo sano , saat armoa mutta vapaiksi et pääsee synneistä ja saatana nauraa sittensulle räkäisesti.Anonyymi kirjoitti:
Pidä taukoa tuossa kohkamisesi kanssa, sinun ei tarvitse selitellä pitkään uskossa olleille mitään rakasjuttujasi, mene muualle naulanreikäisien oppiesi kanssa.
Pitkään olleita? Missä koulussa olette olleet jos pääpiru on ollut opettaja ja opettanut syntiin ???
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Pitkään olleita? Missä koulussa olette olleet jos pääpiru on ollut opettaja ja opettanut syntiin ???
Jaa j a missäs koulussa savis on mahtanut olla, kerro niistä ensin !
Anonyymi kirjoitti:
Jaa j a missäs koulussa savis on mahtanut olla, kerro niistä ensin !
Jumalan koulussa Rakas !
- Anonyymi
Lihallisena pysyy loppuun saakka.
Sitten laitetaan arkkuun.- Anonyymi
"lihallisena"
"Niin kuin me NYT olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me TULEMME kerran taivaallisen
ihmisen kaltaisiksi"
1 Kor: 15:49 Mutta silloin pysyt syntisenä loppuun asti . Missä lukee että syntiset peri Jumalan valtakunta?
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mutta silloin pysyt syntisenä loppuun asti . Missä lukee että syntiset peri Jumalan valtakunta?
"syntinen"
syntinen, vaan: armahdettu syntinen. Anonyymi kirjoitti:
"syntinen"
syntinen, vaan: armahdettu syntinen.Rakkaat !!
Menestysteologinen armahdettu syntinen joka edelleen tekee syntiä on valeoppi. Lue nyt Pyhä Raamattu . Uskova ei tekee syntiä eikä pysty.
Missäkö Jeesus sanoi syntiselle että mä armahdan sua kun jatkat tekemään syntiä. Mene synnissä ja elää ja nautti synneistä ??- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mutta silloin pysyt syntisenä loppuun asti . Missä lukee että syntiset peri Jumalan valtakunta?
Pakkokasteet otetaan käyttöön lopun aikana.
Luuk. 14:23
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi.
Matt. 22:10
Palvelijat menivät ja keräsivät kaikki, jotka he tapasivat, niin pahat kuin hyvät, ja häähuone täyttyi aterialle tulleista.
- Anonyymi
On hyvin helppoa huomata, ettei tässä ketjussa ole kysymys raittiin evankeliumin julistamisesta vaan Saviksen huomionkipeydestä. Hän aloittaa näitä tämäntyyppisiä ketjuja vain kahdesta syystä: saadakseen huomiota ja saadakseen omasta mielestään näyttää omissa silmissään paremmalta kuin muut.
Saviksen ketjujen sääntöihin kuuluu, että vain Savis voi olla oikeassa ja muut on aina väärässä. Se on hänellä aina lähtökohtana. Sitten kun joku raukkaparka menee lankaan ja kommentoi jotakin Saviksen raamatunvastaista lausuntoa, alkaa helvetillä uhkailu ja syyttely Saatanan joukkoihin kuulumisesta. Savis ei osaa rgumentoida eikä pärjää vajavaisilla tiedoillaan keskusteluissa. Todisteeksi hän jankkaa vain samoja asioitaan koko ajan.
Savis ei kestä debaatin häviämistä. Kun joku osoittaa hänelle, että hän on väärässä, hän rupeaa huutamaan ja mesoamaan. Kun Saviksen omat argumentit eivät riitä, hän siirtyy vastapuolen mollaamiseeen ja haukkumiseen. Se osoittaa hyvin sen, millainen ihminen hän on. Ei mikään Jumalan lapsen perikuva.
Savis on antanut raamatunlauseille omia merkityksiään, joita itse sanoilla ei ole. Muut eivät voi nähdä näitä merkityksiä. Hän ei ymmärrä, että monet hänen argumenteista kääntyvät häntä itseään vastaan, koska meille muille niiden merkitykset todistavat juuri päinvastaista kuin Savis haluaa sanoa. Savis ei osaa Raamatun kreikkaa eikä hepereaa eikä tunne Raamatun ajan kulttuureita eikä historiaa. Myös lauserakenteiden ja aikamuotojen tuntemus on hänellä hakusessa. Tämä estää häntämymmärtämästä ihannperusasioita Raamatusta. Valitettavasti hän ei ole myöskään kovin hyvä opettaja.
On ilmiselvää, ettei Pyhä henki pääse opettamaan hänelle mitään uutta kun hän niin jääräpäisesti pitää kiinni oikeassa olemisestaan ja vanhoista oikeiksi luulemistaan opeista.Kyllä rakas vain kahdesta syystä että Jumala saisi kaikkenkunniaja lisäksi että valheopettajatjäisi kiinni jotka suosittelee synnissä elämisen uskovina loppuun asti valearmossa.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Kyllä rakas vain kahdesta syystä että Jumala saisi kaikkenkunniaja lisäksi että valheopettajatjäisi kiinni jotka suosittelee synnissä elämisen uskovina loppuun asti valearmossa.
Kyllä mitä? Kirjootuksessa on parisenkymmentä väitettä. Kaikkiinko kyllä?
Tästä tuli mieleen täytyy avaa uuden kettjun Jumalan Kunniaksi mitä Hän yöllä minulle puhui ja näytti..
- Anonyymi
Taisi olla kuitenkin painajaisia, jotka johtuivat edellisen päivän turhan raskaista aterioista.
Tämä on surkuhupaisa palsta. Kun asiat eivätmenneetkään Saviksen mielestä toivotulla tavalla, niin hän vetää "Jumala puhui minulle"-kortin hihastaan mikään kuin oman vale-auktoriteettinsa korostamiseksi. Mikään Jumala ei ole sinulle mitään näyttänyt eikä varsinkaan puhunut. Kuvittelet omia ajatuksiasi ja valveuniasi sekä niistä tehtyjä omaa agendaasi ajavia päättelyitä Jumalan ääneksi ja näyiksi. Älä ole huolissasi, niin tekee moni tällä palstalla. Kun oikein kuvittelee kaikenlaista ja toistaa niitä kuvitelmia itselleen päivästä toiseen, niin rupeaahan sitä sitten niihin kuvitelmiinsa uskomaankin.
Mutta tuo kommenttisi huomioituna kaikki muu kertomasi sanoo minulle sen, ettei sinun tarinointiasi kannata ottaa tosissaan. Jumala ei vahvistaisi kenellekään sellaista puppua, mitä sinä täällä suollat. Valheesi ei hetkauta pätkääkään.
- Anonyymi
Ropo Capital Juho on petosrikollinen varas Kuopiossa
- Anonyymi
Kuolemaako varten me ihmiset elämme?
KYLLÄ !!! RistinKuoleman kautta ElämäänKristuksessa.Yhtäläiseesä Kuolemassa Hengellisesti !!!! Niin ollaan sitten Kristuksen kaltaisia valmiit kohtamaan tämä ajan kuolema , joka vie meidät Taivaaseen..
Paavali sanoi Kuolema on minulle Voitto ja Kristus Elämä !!- Anonyymi
Savis kirjoitti:
KYLLÄ !!! RistinKuoleman kautta ElämäänKristuksessa.Yhtäläiseesä Kuolemassa Hengellisesti !!!! Niin ollaan sitten Kristuksen kaltaisia valmiit kohtamaan tämä ajan kuolema , joka vie meidät Taivaaseen..
Paavali sanoi Kuolema on minulle Voitto ja Kristus Elämä !!Minua ei todellakaan kiinnosta ikuinen elämä, jos se pitää sinunlaistesi kanssa elää.
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei todellakaan kiinnosta ikuinen elämä, jos se pitää sinunlaistesi kanssa elää.
AJATUS JA TUNTEET ON MOLINPUOLISTA . En ole menossa sinunkaltaisten syntisten kanssa Taivaaseen. Se olis syntisten taivassa sitten ja olen saanut ihan tarpeeksi synneistä ja pahuudesta täällä maan päällä , että sinunkaltaisten syntisten kanssa haluaisin viettä ikuisuuden.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
AJATUS JA TUNTEET ON MOLINPUOLISTA . En ole menossa sinunkaltaisten syntisten kanssa Taivaaseen. Se olis syntisten taivassa sitten ja olen saanut ihan tarpeeksi synneistä ja pahuudesta täällä maan päällä , että sinunkaltaisten syntisten kanssa haluaisin viettä ikuisuuden.
Olethan itsekin syntinen, sillä kaikki ovat syntisiä. Siksi: Jeesus!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Kuvittelet olevasi ylevä?! Voin kertoa, että kuvitteluksi jää. RAKAS!!!
- Anonyymi
saviksella on jäänyt neula uraan ja levykin on kohta puhki ainoan asian kohdalta jota hää jauhaa aamusta iltaan.
jospa pitäisit taukoa tai kuunelisit tarkemmin mitä yöllä puhutaan, varmasti siellä on hiljaa sanottu jo aikoja sitten että laita foorumin ovi jo kiinni !Ja Jauhaan Rakkaat lisää !!
Tit. 3:11
sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Ja Jauhaan Rakkaat lisää !!
Tit. 3:11
sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.Mitä ihmeen JAUHAAN? Opettele suomenkieltä!
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmeen JAUHAAN? Opettele suomenkieltä!
Huomaan rakas että perkele on vihainen kun heitäydytään kielirasistiksikin.. On sekin yksi moneen muista puheaiheet, joka saa katseet ja ajatukset pois Ristinkuolemasta ja sen ainoa oikea apu syntisille ihmiselle !!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Huomaan rakas että perkele on vihainen kun heitäydytään kielirasistiksikin.. On sekin yksi moneen muista puheaiheet, joka saa katseet ja ajatukset pois Ristinkuolemasta ja sen ainoa oikea apu syntisille ihmiselle !!
Kuules savis, miksi roikut tällä palstalla valheoppeinesi? Etkä ole edes helluntailainen?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17388287/edustaako-nimin--savis-helluntailaista-uskoa#comment-113790502 Anonyymi kirjoitti:
Kuules savis, miksi roikut tällä palstalla valheoppeinesi? Etkä ole edes helluntailainen?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17388287/edustaako-nimin--savis-helluntailaista-uskoa#comment-113790502Roikkun palstalla Pyhä Raamatun kanssa ja kumoan Helluntailaiset opittuja fraaseja. Että pääsisit eroon synneistä ja Pääsisit rakas Taivaaseen !!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Lopeta tuollaiset "kielirasisti" jutut heti alkuunsa Savis !
Jos sinä itse et sen vertaa kunnioita muita keskusteluja, että edes yrittäisit kirjoittaa oikein, niin älä syytä omasta väärästä toiminnastasi muita !
Häpeä Savis ! Anonyymi kirjoitti:
Lopeta tuollaiset "kielirasisti" jutut heti alkuunsa Savis !
Jos sinä itse et sen vertaa kunnioita muita keskusteluja, että edes yrittäisit kirjoittaa oikein, niin älä syytä omasta väärästä toiminnastasi muita !
Häpeä Savis !Siis rakas olet sitä mieltä että uskova saa ja pysy syntisenä muuttumaton koko elämän aikana ??
- Anonyymi
Ps. 51:5
(51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.- Anonyymi
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
Ei ihme ollenkaan, että hellarit ovat heitäneet Jumalan lait roskikseen.
- Anonyymi
Ei synneistä tarvitse välittää. Syntejä voi katua viimeisinä tekoinaan ennen kuolemaa, eikä tarvitse välttämättä edes katua. Jeesuksen kanssahan on taivaassa tällä hetkellä ainoastaan murhaaja Golgatan ristiltä, joka jakoi myötätuntoa vieressään kituvalle Jeesukselle vasta kuollessaan. Kukaan muu ei ole vielä taivaaseen astunut, vaikka olisi ollut kuinka synnitön.
- Anonyymi
Mistä päättelet, että Golgatan mies olisi jo nyt taivaassa? Viittaatko tähän raamatunpaikkaan?
42Sitten hän sanoi: ”Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.” 43Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.”
Kreikankielessä ei ollut erikseen isoja ja pieniä kirjaimia eikä välimerkkejä. Ne on lisätty tekstiin jälkeenpäin sopivaan paikkaan tukemaan kunkin kirkkokunnan opetuksia. Jonkun toisen kirkkokunnan, jotka uskovat ihmisen nukkuvan unta kuoleman jälkeen ilman, ja että sielu mene yhtään minnekään kuolema jälkeen, kunnes Jeesus heidät herättää, mukaan lause voidaan kääntää myös näin:
42Sitten hän sanoi: ”Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.” 43Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä olet minun kanssani paratiisissa.”
Joten kyseinen lause ei todista yhtään mitään siitä, milloin Golgatan ryöväri meni tai ei mennyt taivaaseen. Synin palkka on kuolema .
Room. 6:23
Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Synin palkka on kuolema .
Room. 6:23
Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.Miksi siis sinä itse elät synnissä.
Siis et vain lankea, vaan sinä elät synnissä, syvässä sydämesi paatumuksessa.
Miten tämä on mahdollista Savis ?
- Anonyymi
Erosin kirkosta 50 v sitten enkä ole mielestäni sen syntisempi kuin uskovaiset hihhulit,pysykää erossa minusta
- Anonyymi
Synti istuu mielellään kirkon penkissä ja veisaa seisaaltaankin !
Anonyymi kirjoitti:
Synti istuu mielellään kirkon penkissä ja veisaa seisaaltaankin !
Aivan ja puolustaa itseänsä ,, että niin Lutherkin oli syntinen mies.. VOI voi olen kovin huolissaan Luthein kohtalo !!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1334557
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413243- 2372962
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?432542- 361774
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271565Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411526- 151418
- 221411
- 221291