Vihreille kosto perättömistä puheista

Anonyymi

Helsingin seudulla on lunta jopa 90 senttiä, eikä loppua näy.
Uudellamaalla sataa lähivuorokauden aikana viidestä kymmeneen senttiä lisää lunta. Tällä viikolla on muutenkin sateista.

Alkuun sateet tulevat lumena, myöhemmin vetenä. Sää säilyy talvisena, sillä lämpötila on öisin pakkasella.
– Tällä viikolla on odotettavissa pakkasta myös päivisin.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tälläinen kylmyys on ilmaston lämpenemisen syy, kuten vihreät asian selittävät. Samoin hurja lumimäärä on ilmaston lämpenemisen syytä.

      Tämä on jo toinen luminen ja kylmä talvi peräjälkeen, joka todistaa ihmisen aiheuttaneen ilmaston lämpenemisen, joka taasen aiheuttaa nämä kylmät ja lumiset talvet.

      Jos tulee kolmas samanmoinen kylmä ja luminen talvi, silloin meillä on jo ilmastokriisi.

    • Anonyymi

      Espoo Nuuksio lunta 90 cm.
      Nyt ei suksenpohja ota soraan.

      • Anonyymi

        Jos suksenpohja ei ota soraan Nuuksiossa Huhtikuussa, syy on ilmaston lämpeneminen.

        Terv. Anni S (vihr)


    • Anonyymi

      Hassi laittaa taivaille ilmastokokoukseen, myös lomatamineet mukaan, viikon lomareissu. Sitten kentällä sanoo että nyt 1½ astetta....

      • Anonyymi

        Finnair pisteillä Tulimaahan "uinti bongausta" kuten komukka sanoi.


    • Anonyymi

      Miten jaksatte jauhaa samaa vanhaa paskaa? Olette joko tyhmiä tai vääristelette tarkoitushakuisesti asioita. Lämpenemisen, joka on kiistaton fakta , ohella on kaiken aikaa painotettu sään ääri-ilmiöiden sekä lisääntymistä että voimistumista.

      Vääristelystä hyvä esimerkki on noin vuosikymmenen takaa. Kirjoittaja ilmoitti, että ilmaston lämpeneminen on huuhaata: elettiiin juhannusviikkoa, vettä satoi ja mittarit näyttivät 5 astetta. En voinut olla kysymättä kirjoittajalta miksi hän ei edellisen joulun aikana innostunut säähavaintoihin. Lämpöä oli 5 astetta ja vettä satoi.

      • Anonyymi

        Lämminstä on -pakasella. ja lumetonta 90 senttiä.


      • Suomalaisena en ole havainnut sään ääri-ilmiöitä. Normaaleissa vaihteluissa täällä on menty. Ääri-ilmiö -väitteille löytyy kyllä huvittavia hyödyntäjiäkin, kuten rännikauppiaat, jotka mainostavat, että vanhat kourut pitää viimeistään nyt vaihtaa puutaloissa suurempiin, koska ilmastonmuutoksen takia Suomessa on tiedossa rankkasateita, jollaisia ei ole ennen nähty. Jos ei vaihda, kourut eivät vedä riittävästi, joten seinät lahoavat.

        En ota kantaa, mitä maailmalla tapahtuu, mutta suomalaisena kiinnitin jo parikymmentä vuotta sitten - ennen suurempaa ilmastokohua - huomiota kaupungin liikuntaverkoston työntekijän toteamukseen, että "Aivan kuin vuodenajat olisivat siirtyneet kuukaudella eteenpäin. Ennen sain latutyöt lopettaa maaliskuussa, mutta nykyään latuja pitää aukaista pitkälle huhtikuuhun. Syksyllä taas niitä hommia ei nykyään ole enää lainkaan, koska lumentuloa pitää odottaa vähintään vuodenvaihteeseen."

        Samankaltaisen huomion olen tehnyt itsekin. En siltä pohjalta puhuisi ääri-ilmiöstä, mutta myönnän, että jonkinlainen muutos suhteessa pitkäaikaistilastoihin on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Suomalaisena en ole havainnut sään ääri-ilmiöitä. Normaaleissa vaihteluissa täällä on menty. Ääri-ilmiö -väitteille löytyy kyllä huvittavia hyödyntäjiäkin, kuten rännikauppiaat, jotka mainostavat, että vanhat kourut pitää viimeistään nyt vaihtaa puutaloissa suurempiin, koska ilmastonmuutoksen takia Suomessa on tiedossa rankkasateita, jollaisia ei ole ennen nähty. Jos ei vaihda, kourut eivät vedä riittävästi, joten seinät lahoavat.

        En ota kantaa, mitä maailmalla tapahtuu, mutta suomalaisena kiinnitin jo parikymmentä vuotta sitten - ennen suurempaa ilmastokohua - huomiota kaupungin liikuntaverkoston työntekijän toteamukseen, että "Aivan kuin vuodenajat olisivat siirtyneet kuukaudella eteenpäin. Ennen sain latutyöt lopettaa maaliskuussa, mutta nykyään latuja pitää aukaista pitkälle huhtikuuhun. Syksyllä taas niitä hommia ei nykyään ole enää lainkaan, koska lumentuloa pitää odottaa vähintään vuodenvaihteeseen."

        Samankaltaisen huomion olen tehnyt itsekin. En siltä pohjalta puhuisi ääri-ilmiöstä, mutta myönnän, että jonkinlainen muutos suhteessa pitkäaikaistilastoihin on tapahtunut.

        Tuohon vuodenaikojen siirtymään on ihan luonnollinen selitys.

        Maapallo on kuin hyrrä joka pyöriessään hieman vaappuu. Napojen välisen (kuvitellun) akselin kulma suhteessa aurinkoon vaihtelee. Vaappumista ei huomaa vuositasolla, mutta vuosikymmenien ja -satojen myötä se näkyy. Se saa aikaan noita siirtymiä.

        Toinen lyhyemmällä aikajaksolla (noin 30-40v) tapahtuva syklisyys taas liittyy auringon säteilyn intensitettin ja spektrin muutoksiin, lyhytaaltoisen säteilyn määrään. Niinpä maapallolla on toistunut aina jäähtymisjakso, sitten samanmoinen lämpenemisjakso, taas jäähtyminen jne. Vaikka trendinomaisesti on tultu ylöspäin, tuo jaksollisuus on selvä. Ilmastotieteilijät koettavat hävittää sitä datasta ns. homogenisoinnilla. Edellinen jäähtymisjakso päättyi 1970 luvun lopulla, ja sen jälkeen tultiin ylös aina 2010 luvulle, ja nyt ollaan kääntymässä jäähtymisen suuntaan. Lunta ja pakkasta on siis odotettavissa tulevinakin talvina.

        Ääri-ilmiöt maailmanlaajuisesti ovat vähenyneet, jos asiaa katsotaan ilmatieteen tlastoista. Mutta koska nykyisin jokainen hurrikaani tai rankkasade uutisoidaan maailmanlaajuisesti, syntyy kuva, että ääri-ilmiöitä olisi enemmän. Suomessa esim. tulvat olivat joka keväisiä, nyt varsin harvinasia.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Suomalaisena en ole havainnut sään ääri-ilmiöitä. Normaaleissa vaihteluissa täällä on menty. Ääri-ilmiö -väitteille löytyy kyllä huvittavia hyödyntäjiäkin, kuten rännikauppiaat, jotka mainostavat, että vanhat kourut pitää viimeistään nyt vaihtaa puutaloissa suurempiin, koska ilmastonmuutoksen takia Suomessa on tiedossa rankkasateita, jollaisia ei ole ennen nähty. Jos ei vaihda, kourut eivät vedä riittävästi, joten seinät lahoavat.

        En ota kantaa, mitä maailmalla tapahtuu, mutta suomalaisena kiinnitin jo parikymmentä vuotta sitten - ennen suurempaa ilmastokohua - huomiota kaupungin liikuntaverkoston työntekijän toteamukseen, että "Aivan kuin vuodenajat olisivat siirtyneet kuukaudella eteenpäin. Ennen sain latutyöt lopettaa maaliskuussa, mutta nykyään latuja pitää aukaista pitkälle huhtikuuhun. Syksyllä taas niitä hommia ei nykyään ole enää lainkaan, koska lumentuloa pitää odottaa vähintään vuodenvaihteeseen."

        Samankaltaisen huomion olen tehnyt itsekin. En siltä pohjalta puhuisi ääri-ilmiöstä, mutta myönnän, että jonkinlainen muutos suhteessa pitkäaikaistilastoihin on tapahtunut.

        Kun asiaa tarkastellaan globaalisti, ei tiedeyhteisöiden ylivertaisessa enemmistössä ole enää epäselvyyttä siitä, pitäisikö jotain tehdä vai ei. Jos mitään merkittävää ei tehdä, seuraukset ovat merkittävät, mutta ei tämä luojan erehdys ja luonnonraiskuun kruununjalokivi, ihminen, siihen sukupuuttaannu. Me sitten vain harvenemme.


      • Aragoni kirjoitti:

        Kun asiaa tarkastellaan globaalisti, ei tiedeyhteisöiden ylivertaisessa enemmistössä ole enää epäselvyyttä siitä, pitäisikö jotain tehdä vai ei. Jos mitään merkittävää ei tehdä, seuraukset ovat merkittävät, mutta ei tämä luojan erehdys ja luonnonraiskuun kruununjalokivi, ihminen, siihen sukupuuttaannu. Me sitten vain harvenemme.

        Kannattaa vanhus ihan aidosti ottaa asioista selvää:
        Kalevi Mursula
        Jyrki Kauppinen
        Antero Ollila
        Seppo Ruottu
        Petteri Saukkomaa
        Mainitut ovat asiaan perehtyneet ja ymmärtävät myös mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Kun asiaa tarkastellaan globaalisti, ei tiedeyhteisöiden ylivertaisessa enemmistössä ole enää epäselvyyttä siitä, pitäisikö jotain tehdä vai ei. Jos mitään merkittävää ei tehdä, seuraukset ovat merkittävät, mutta ei tämä luojan erehdys ja luonnonraiskuun kruununjalokivi, ihminen, siihen sukupuuttaannu. Me sitten vain harvenemme.

        "Kun asiaa tarkastellaan globaalisti, ei tiedeyhteisöiden ylivertaisessa enemmistössä ole enää epäselvyyttä siitä, pitäisikö jotain tehdä vai ei"

        Höpö höpö

        Tuo "tiedeyhteisö" johon viittaat on IPCC.

        IPCC on hallitustenvälinen yhteisö, jonka tehtävä on kerätä sellaisia tieteellisiä tutkimuksia ja selvityksiä, jotka todistavat ihmisen toiminnan aiheuttavan ilmaston lämpenemistä. Siis nimenomaan sen tehtävä on kerätä VAIN tuota hypoteesia tukevaa tutkimusta, ei esimerkiksi sellaista, jossa ilmastonmuutos todetaan luonnolliseksi ilmiöksi.

        IPCC on siis rajannut "hyväksyttävät" tutkimustulokset oman agendansa mukaisesti. Aivan samoin kuin aikanaan toimittiin Neuvostoliitossa, sielläkin kaiken tutkimuksen piti tukea heidän yhteiskuntajärjestystä ja teesejään, muunlainen tutkimus oli vääräoppista.

        Tutkimuslaitosten osalta IPCC:n tavoite merkitsee, että ne saavat rahoitusta vain sellaisiin tutkimuksiin, joissa keskitytään selvittämään asiaa tuon tavoitteen mukaisesti. Haetaan tutkimuksia jotka tukevat esitettyä väitettä, avoin, tuloksiltaan ennakkoon määrittämätön tutkimus on pannassa.

        Media ja poliittisen johdon enemmistö länsimaissa ovat vahvasti IPCC:n toiminnan takaajina, ja niin suuri yleisökin saa hyvin pitkälle vain IPCC:n suodattimen läpäissyttä tietoa. Toisenlaisen tiedon hakeminen on työlästä ja vaatii perehtyneisyyttä, joten sitä ei juuri mediassa tai julkisessa keskustelussa näy. IPCC toimii siis samalla periaatteella kuin Putin Venäjällä, julkinen informaatio on hyvin tiukkaan rajattua ja vääräoppisuus on seulottu pois.


      • SOTILASmiesnä kirjoitti:

        Kannattaa vanhus ihan aidosti ottaa asioista selvää:
        Kalevi Mursula
        Jyrki Kauppinen
        Antero Ollila
        Seppo Ruottu
        Petteri Saukkomaa
        Mainitut ovat asiaan perehtyneet ja ymmärtävät myös mistä on kyse.

        Höpö höpö. Minä olen energiatekniikan diplomi-insinööri syventymiskohteenani energian tuotannon ympäristötekniikka ja soveltanut osaamistani nyt jo taannoisellani uralla. Mitä sinä olet ? Sitä minäkin.


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Höpö höpö. Minä olen energiatekniikan diplomi-insinööri syventymiskohteenani energian tuotannon ympäristötekniikka ja soveltanut osaamistani nyt jo taannoisellani uralla. Mitä sinä olet ? Sitä minäkin.

        "Mitä sinä olet ? Sitä minäkin."

        Hehheh

        Hauskasti sanottu, jos minä olen surkimus, niin sitä sinäkin. Sitähän tuo tarkoittaa. Ei diplomi-insinööri noin tyhmästi sentään kirjoittaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä sinä olet ? Sitä minäkin."

        Hehheh

        Hauskasti sanottu, jos minä olen surkimus, niin sitä sinäkin. Sitähän tuo tarkoittaa. Ei diplomi-insinööri noin tyhmästi sentään kirjoittaisi.

        https://lutpub.lut.fi/handle/10024/35362

        revi siitä pahvi :D


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        https://lutpub.lut.fi/handle/10024/35362

        revi siitä pahvi :D

        Olet siis nuo samat teesit " jos minä olen surkimus, niin sitä sinäkin" myös diplomityöhösi laittanut. Sepä hauskaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis nuo samat teesit " jos minä olen surkimus, niin sitä sinäkin" myös diplomityöhösi laittanut. Sepä hauskaa.

        Olkaamme siis surkimuksia :-)


      • Aragoni kirjoitti:

        Olkaamme siis surkimuksia :-)

        Tarjoan edelleen kohtuuhintaisen konjakin, tai no, useampiakin, jos kohtaamme. Soita, vaikka heti, 044 920 8019, minä vastaan puhelimeen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      263
      6187
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      146
      3616
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2609
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2062
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1635
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1635
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1483
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1300
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      107
      1150
    Aihe