Kullunkurinen avioero / koirat

Anonyymi

Ihan kaverinpuolesta kyselen .. Kaveri Jere erosi ja heillä on koira. Koira on ex-puolison Kirstin nimellä ja hän harrastanut mm koiranäyttelyjä koiran kanssa.
Nyt ex päätti erota ja jätti koiran eikä suostu ottamaan sitä itselleen vaikka Jere haluaisi luovuttaa koirat omistajalle mutta eipäs ota..

Onko kellään kokemusta.. poliisi.. haastemies. miten Jere voisi luovuttaa asiallisesti koiran omistajalleen joka karttaa asiaa, eli lainvoimaa tarvitaan.

Eläinsuojelusta kyselty voi tulla petossyyte jos jättää heille.. eli sekään ei onnistu että saisi uuden kodin ja koirasta tulisi kodinvaihtaja.
Lakimieheltä kyselty ja hieman kädet nostettu ilmaan asiassa.. Toki jos ennakkotapaus jostain saisi itse tehtyä raastupaan asian.

Voisiko kaveri pistää haastemiehen asialle eli tiedoksiantaa että omaisuus on otettava tiettynä päivänä jne tai muuten sitten koiran omistus vaihtuu ja se voidaan antaa uuteen kotiin jne..

Kellään kokemuksia?

Mopsi

10

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hullunkurinen avioero..otsikossa siis.. :) hups..

    • Anonyymi

      Ei muuta kun sinne eläinsuojaan. Sanot, että tämmönen koira käveli kadulla vastaan, kenenkähän mahtaa olla.

      • Anonyymi

        Kysytty... eläinsuojelu kun tietää jne.. voi saada luovuttaja petossyyteen toiminnastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysytty... eläinsuojelu kun tietää jne.. voi saada luovuttaja petossyyteen toiminnastaan.

        Ei kuulosta uskottavalta. Jos sä sen koiran kadulle lykkäät ja joku muu sen sinne vie, niin vastaan ne sen koiran silloinkin ottavat. Jos sä viet koiran sinne ja sanot, että et enää mukaasi ota, niin eipä niillä vaihtoehtoja ole. Aivan taatusti ottavat vastaan, siitä ei ole epäilystäkään. Annat omistajan yhteystiedot ja käsket niiden kysyä siltä itse, että miten toimivat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulosta uskottavalta. Jos sä sen koiran kadulle lykkäät ja joku muu sen sinne vie, niin vastaan ne sen koiran silloinkin ottavat. Jos sä viet koiran sinne ja sanot, että et enää mukaasi ota, niin eipä niillä vaihtoehtoja ole. Aivan taatusti ottavat vastaan, siitä ei ole epäilystäkään. Annat omistajan yhteystiedot ja käsket niiden kysyä siltä itse, että miten toimivat

        Ja kyllä, olen vienyt toisen ihmisen onistuksessa olleen kissan löytöeläintaloon, kun ei omistaja hakenut sitä sovitusti pois. Ja tasan tarkkaan sanoin, että kyseessä oli minulle hoitoon jätetty kissa, jota ei ole haettu ja jota en todellakaan aio pitää. Saivat omistajan yhteystiedot, eivätkä yrittäneetkään natista. Ei koira tuosta poikkea lainkaan, vaan laki kohtelee molempia tuossa kohtaa samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulosta uskottavalta. Jos sä sen koiran kadulle lykkäät ja joku muu sen sinne vie, niin vastaan ne sen koiran silloinkin ottavat. Jos sä viet koiran sinne ja sanot, että et enää mukaasi ota, niin eipä niillä vaihtoehtoja ole. Aivan taatusti ottavat vastaan, siitä ei ole epäilystäkään. Annat omistajan yhteystiedot ja käsket niiden kysyä siltä itse, että miten toimivat

        Jep, ei ole uskottava tarina. Ei taatusti ole riskiä mistään petossyytteistä, jos nyt ei sitten ole niin.idiootti, että esittäisi olevansa koiran omistaja ja menisi allekirjoittelemaan papereita siinä ominaisuudessa. Ihmiset toimittavat eläinsuojiin jatkuvasti sellaisia eläimiä, jotka eivät ole heidän omiaan. Tuollainen eläin kirjataan löytöeläimenä ja sitten selvittelevät löytyykö omistajaa. Näyttelykoirilta luulisi sirut löytyvän ja toimittakoon ne kaikkine papereineen sinne eläinsuojaan. Omistajalla on aikansa hakea koiraa sieltä ja sen jälkeen etsitään uusi koti. Ei tuo asia ole lainkaan eri oli se suojaan toimittaja ventovieras, joka nappaa koiran kadulta tai entinen puoliso. Eläinsuoja ottaa koiran aivan varmasti vastaan.


    • Anonyymi

      Pyytää allekirjoituksen omistajailmoitukseen ex puolisoltaan ja sen jälkeen etsii koirille uuden kodin/ myy ne.

      Taikka aina varmaan on mahdollisuus palauttaa koirat kasvattajalle. Ja ilmoittaa se ex:lle ja ex maksaa sitten hoitokulut jos haluaa koiran tai koirat takaisin.

      • Anonyymi

        Todennäköisesti ei kiusallaan tee omaisuudensiirtoa, elikysehän on kiusanteosta mitä näissä usein on..


    • Anonyymi

      Jos ei halua ottaa koiraa etkä sinäkään sitä halua pitää, niin myynti ilmoitus tori.fi
      Mopsit on ihania , varmasti löytyy ostaja.

    • Anonyymi

      Keskustelun aloittaja vastaa: Asia eteenee hienosti. Haastemies pyysi tietysti ottamaan lakimieheen, eli sieltä ei muuta apua löytynyt suoraan toimimaan. Poliisi yllätti eli lupasivat soittaa koiran omistajalle ja pyytää noitamaan koiran itselleen. Mikäli koiraa ei haeta poliisit jatkaa omilla toimenpiteillään asiassa, eli ottaa koiran haltuun jne.. Oletan että omistaja ei mieti miten toimii kun saa poliisilta puhelun noutaa koiransa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe