Dream Matte Mousse

trinity_

Haluaisin kokeilla sitä Maybellinen vaahtomaista meikkivoidetta, mutta ongelmani on tietenkin oikean sävyn löytäminen. Ihoni on todella vaalea, ja minulle sopivat vain meikkivoiteiden vaaleimmat sävyt. Mikä on siis vaalein sävy tuossa Dream Matte Mousse sarjassa?

Olen lukenut kaikenlaisia kommentteja ko. meikkivoiteesta ja sen sävyistä. Jotkut sanovat vaaleimman sävyn olevan 010 Ivory, toiset taas sanovat että vaalein sävy on 008 Light beige, ja ja jotkut sanovat, että vaalein sävy on 005 Porcelain... Mikä lienee todellisuudessa se vaalein sävy?? Toivottavasti joku tietäisi oikean vastauksen.

12

3813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Minullakin on vaalea iho, ja käytän Dream mattem oussea koska se on minulle hyvä. Joudun kuitenkin käyttämään liian tummaa sävyä :/ Vaalein sävy on tietääkseni 010 ivory, mutta on niitä muitakin eri sävyisiä.
      Ongelmanani vain on, etten löydä täältä mistään vaaleampaa, kuin 020 cameo-sävyä..? Siis joka kaupassa helsingissä on vain suomalaiselle iholle tarkoitettua, minulle täysin väärän sävyistä, ja tuota toista sävyä. En ole nähnyt mitään muita sävyjä myytävänä.

    • _________

      ..vaaleinta sävyä, niin hän sanoi että vaalein sävy on 008 light beige, ja sen ostin ja täytyy todeta että se todellakin on tosi vaaleaa!

    • itsekin tein niin

      otin vanhan, oikean sävyisen, meikkivoiteen kauppaan mukaan ja vertasin siellä moussen sävyjä siihen. Lähimpänä olevia sitten kokeilin hieman kaulaani. Ei kukaan luullut, että olisin pöllinyt jotain eli ei ole ongelmaa jos avoimesti testailee.

      Mikset siis tekisi itsekin niin?

      • trinity_

        Sillähän se selviää, että kokeilee vaikkapa kaulaan niitä sävyjä. Yleensä kokeilen niitä vaan nopeasti kämmeneen, mutta koska noista Moussen sävyistä on niin paljon eriäviä mielipiteitä, niin parasta lienee testata niitä ihan kunnolla ja kaulan alueelle.


    • tähtisiina

      olen kuullut: että se vaalein sävy vaihtelee käyttäjän mukaan.. Kannattaa mennä meikkiosastolle ja kokeilla kaikkia. Vedä kaikkia kolmea sävyä kaulalle tai jos olet meikittä, kasvoille. Ja ostat sen sävyn, mikä näyttää olevan lähinnä omaa ihonväriäsi.

    • tietoa

      Eli Maybelline moussen sävyt menevät ihan matemaattisesti loogisessa järjestyksessä:

      005 vaalein
      008 toiseksi vaalein
      010 tummempi (silti hyvin vaalea)
      020 tummin

      Mielestäni sävyillä ei ole niin huomattavaa eroa toisiinsa tummuusasteissa, kuin on monilla muilla sarjoilla.

      Värien numerointi on mielestäni mennyt hieman pieleen ja on useamman mielestä harhaanjohtavaa. Olisi ollut helpompi numeroida vaikka ihan 1-4 tms.

      • trinity_

        Olenkin vähän ihmetellyt, että mitä järkeä siinä olisi, että mitä suurempi meikkivoiteen sävynumero, sitä vaaleampi sävy. Eihän se koskaan ole niin päin, vaan pienin numero on vaalein...

        Eli kyllä minäkin mieltäisin sen loogisesti ajatellen niin, että 005 pienimpänä numerona on myös vaalein...

        Myös Moussen sävyjen nimet ovat johtaneet ainakin minua harhaan, koska esim. Ivory on useissa muissa meikkivoiteissa vaalein sävy, mutta ilmeisesti Moussessa se ei ole.


      • tarkennus vaan..
        trinity_ kirjoitti:

        Olenkin vähän ihmetellyt, että mitä järkeä siinä olisi, että mitä suurempi meikkivoiteen sävynumero, sitä vaaleampi sävy. Eihän se koskaan ole niin päin, vaan pienin numero on vaalein...

        Eli kyllä minäkin mieltäisin sen loogisesti ajatellen niin, että 005 pienimpänä numerona on myös vaalein...

        Myös Moussen sävyjen nimet ovat johtaneet ainakin minua harhaan, koska esim. Ivory on useissa muissa meikkivoiteissa vaalein sävy, mutta ilmeisesti Moussessa se ei ole.

        Numero ei kerro vaaleus astetta vaan sen sävyn. Eli onko tuote kelta- vai puna- sävyinen. Eli vaaleata sävyä on olemassa kahta erilaista, kelta tai punasävyistä. Sen takia niistä mousseista ollaan oltu kahta mieltä...


      • minna

        otetaanpas nyt ihan oikea järjestys...
        eli, 005 porcelaine on tummin sävy, 020 cameo on toiseksi tummin, mutta punapohjainen, 008 light beige on toiseksi vaalein, hieman lämmin sävy, 010 ivory on aavistuksen vaaleampi kuin 008 ja neutraalipohjainen sävy. sävyt menevät eri järjestyksessä kuin muut maybellinen meikkivoiteet, ja sävyt eivät ole telineissä tummuusjärjestyksessä vaan 005, 010, 020, siis, tummin, vaalein, toiseksi tummin, light beige eli 008 ei ole myynnissä kaikissa paikoissa. sävyt vaalenevat iholla muutaman asteen, eli kannattaa ehdottomasti testata värit kasvoille, näyttävät purkissa tummemmilta.


    • ..............

      kokeilin tänään _kaikkia_ sävyjä ja kaikki on liian tummia :/ rakastan muuten ksyeistä meikkivoidetta, mutta..
      Tietääkö joku muun merkkisen (saa olla vähän kalliimpikin) vaahtomeikkivoiteen?

      • kalpeanaama

        Itsekin katsoin ensiksi purkista miten tummilta meikkivoiteen sävyt näyttävät. Sitten ostin yhden ja nyt näytän ihan haamulta. Ostin sävyn ivory ja on muuten tosi vaalea sävy. pitäis varmaan kesäksi ostaa vähän tummempi väri ettei ihan kuolleelta näytä


    • mariap

      Ostin vaaleimman ja minulle myyjä sanoi sen olevan 04 lightporcelain?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe