Onko pitkä sinkkuaika turnout???

Anonyymi

Aloitin varsin lupaavan oloisesti kirjoittelun erään miehen kanssa. No, kerroin olleeni 10-vuotta sinkku, mutta että toki minulla on ollut lyhyitä suhteita. Tämä oli miehelle liikaa, hän katkaisi samantien yhteyden pidon. Taitaa olla eka kerta, kun yhteyden pito katkeaa pitkään sinkkuuteeni.. Siis oletteko törmänneet vastaavaan, että pitkä sinkkuna olo on totaalinen turn out? Kerroin kyllä olleeni 12- vuotta avoliitossa aiemmin ja että suhde oli hankala ja olen siksi tullut varovaiseksi... Toisaalta olin jo alunperin epäileväinen miehen suhteen, kun hän aloitti yhteydenpidon kommentoimalla muotojani sävyyn mistä en tykännyt.. Olisi vaan pitänyt luottaa omiin vaistoihin äijän suhteen.. Ja toisaalta olen huomannut, että 50-vuotiaat miehet on tavallista jäykempiä ajatusmaailmaltaan....

59

1129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heei, pieni korjaus: Olemme JÄYHEMPIÄ ajatusmaailmaltamme, ei meillä 50-kymppisillä ukoilla tunnetusti esiinny kuin niskan jäykkyyttä. Ei meitä syyttä lerpuiksi nimitellä 😁.

    • Anonyymi

      Enempi mietityttää toisessa aina, onko hän luottamuksen arvoinen? Mitä toinen aistii sinussa, sillä on merkitystä. Onko ne mieleisiä asioita vai vähemmän mieleisiä. Tiedostan itseni vaikeaksi mieheksi, syyt on enemmän luonteeseen liittyviä, jos joskus löydän mieleisen, sen pitää tuntua siltä oikealta minulle, muuten olen ilman ja se jopa tuntuu todennäköiseltäkin. Tämä 50 mieheltä.

    • Anonyymi

      Ei. Ongelma ei ole pitkä sinkkuutesi vaan se, että olet pyörinyt cullicarusellissa eli siis lyhyissä suhteissa eri miesten kanssa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Omasta kokemuksesta tiedän että näiden lyhyen suhteiden naisten kanssa myös oma kuvio ko. naisen kanssa tulee epäonnistumaan.

        Se syy lienee monella muullakin miehellä kun eivät halua riskeerata mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Omasta kokemuksesta tiedän että näiden lyhyen suhteiden naisten kanssa myös oma kuvio ko. naisen kanssa tulee epäonnistumaan.

        Se syy lienee monella muullakin miehellä kun eivät halua riskeerata mitään.

        Eli saa ikäänkuin *****n maineen. Ja onhan siinä myös omat tautiriskinsä joita ei voi aliarvioida.

        Valitan tämä on tilanne.


      • Anonyymi

        Palstan miesten on ilmeisesti vaikea käsittää sitä, että kaikki kontakti vastakkaiseen sukupuoleen ei ole panemista.


      • Anonyymi

        Mikä hemmetin kulöikaruselli ? Jos on seurustellut ja lisäksi käynyt treffeillä niin mikä ihmeen kullikaruselli se on? Treffeillä juodaan kahvia ja jutellaan tarkoituksella tutustua. Seurustelu on seurustelua ja siihen kuuluu kyllä muutakin kuin seksi.

        Vaikuttaa siltä että kun sinulle itsellesi kaikki kommunikointi vastakkaisen sukupuolen kanssa merkitsee seksiä, niin kuulet että muillekin se merkitsee aina ja joka tilanteessa vain sitä.

        Älä määrittele muita itsesi mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hemmetin kulöikaruselli ? Jos on seurustellut ja lisäksi käynyt treffeillä niin mikä ihmeen kullikaruselli se on? Treffeillä juodaan kahvia ja jutellaan tarkoituksella tutustua. Seurustelu on seurustelua ja siihen kuuluu kyllä muutakin kuin seksi.

        Vaikuttaa siltä että kun sinulle itsellesi kaikki kommunikointi vastakkaisen sukupuolen kanssa merkitsee seksiä, niin kuulet että muillekin se merkitsee aina ja joka tilanteessa vain sitä.

        Älä määrittele muita itsesi mukaan.

        No siis nimenomaan. Tällä palstalla nuo miesoletettujen jutut ovat usein hyvin paljastavia juuri heidän omasta ajatusmaailmastaan. Se, että käy treffeillä, ei tosiaankaan automaattisesti tarkoita seksiä. Useammatkaan treffit saman tyypin kanssa eivät vielä automaattisesti tarkoita seksiä. Tuo olettama kertoo nimenomaan olettaman tekijästä, ei oletuksen kohteesta.


      • Anonyymi

        Kullikarusellimies on tosi nerokas. Jos nainen sanoo tapailleensa miehiä niin Kullikarusellimies luulee että kyse on aina seksistä. Mikään muu vaihtoehto ei käy hänellä edes mielessä. Kullikarusellimies luulee ettei ai en voi miesten seurassa muuta tehdäkään kuin panna. Toisaalta Kullikarusellimies on paheksuvinaan muiden seksielämää ja toisaalta hän ei muuta toivokaan kuin että naiset harrastaisivat sitä karusellia juuri hänen kanssaan.

        Hänen ajatusmaailmansa rajoittuu pelkkään seksiin. Mikään muu ei kiinnosta. Rajoittuneena ihmisenä hän luulee että kaikki ovat yhtä tylsiä ja seksiriippuvaisia kuin hän.

        Voi ihmisparkaa. Hän luulee että koko muu maailma pyörii seksiorgioissa ja hän ainoana jää ulkopuolelle eikä pääse mukaan bakkanaaleihin.


    • Anonyymi

      Voi ei, taas väärinymmärrys.. Eli lyhyet suhteet on ollut tapailusuhteita ei mitään kullicarusellia.. Siis lyhytaikaista seurustelua tai pelkkää tapailua ilman minkäänlaista fyysistä kontaktia eli se siitä kullicarusellista...

      • Anonyymi

        Miksi joku mies tuputti väkisin itseään, tarjosi jotain ihme ajelua ja musiikin kuuntelua. No joo, oli kiva ajelu, mutta aina vaan jatkoi. Luultavasti toisella saitilla yhä.
        Leikki leikkinä kuitenkin. Nyt ja aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku mies tuputti väkisin itseään, tarjosi jotain ihme ajelua ja musiikin kuuntelua. No joo, oli kiva ajelu, mutta aina vaan jatkoi. Luultavasti toisella saitilla yhä.
        Leikki leikkinä kuitenkin. Nyt ja aina.

        Se oli runkkari, jolla oli pihtari vaimo yliksillä tamppaamassa mattoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli runkkari, jolla oli pihtari vaimo yliksillä tamppaamassa mattoa.

        Esittikö kenties itkupilliäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esittikö kenties itkupilliäkin

        Videot kertoo kai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Videot kertoo kai

        " Älä tee tätä mulle nyt. Ollaan jo monta kertaa meinattu erota, ollaan jo sovittu asioista. Jos teet, niin tosi surulliseksi tulen. YYYhhhhyyhhh ja nyyfff. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Videot kertoo kai

        " Nauhoitan sulle nyt tätä uniääntä. On tullut nurmikkoa ajettua, auton ikkunaa vaihdettua ja semmosta. Hyvää yötä, jos sua vaikka nukuttais joskus sitte. "


      • Anonyymi

        Akka


      • Anonyymi

        Mitähän "suhteita" ne sitten ovat?? Älä sotke tapaamisia ja oikeita suhteita.

        Ja nyt vaan kysymys että miksi vain "tapailet" useita miehiä? Oletko oppinut tinderin jalon taidon jossa vedätetään miehiä mennen tullen.

        Ilmeisesti.


      • Anonyymi

        No joo. Sunnuntai höpöttelyjä. Työt ja muut hommat taas kutsuu. Onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän "suhteita" ne sitten ovat?? Älä sotke tapaamisia ja oikeita suhteita.

        Ja nyt vaan kysymys että miksi vain "tapailet" useita miehiä? Oletko oppinut tinderin jalon taidon jossa vedätetään miehiä mennen tullen.

        Ilmeisesti.

        Miksi kysyt, jokaisella on ihan vapaa ajatusmaailma. Toinen ei voi sitä määrittää. Elä fossiili nykyaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kysyt, jokaisella on ihan vapaa ajatusmaailma. Toinen ei voi sitä määrittää. Elä fossiili nykyaikaa.

        Älä sinä jeesustele!

        Ei tollasessa tapailussa mistään suhteesta ole kyse, hännystelijä.


    • Anonyymi

      Olen useamman kerran näitä juttuja lukiessani miettinyt, että miksi tuo asia edes on jollekin niin olennainen tieto. Miksi joku kysyy kauanko toinen on ollut sinkkuna? Ilmeisen moni sitä kysyy.

      Itselleni ei tulisi edes kysyä tuota tutustumisvaiheessa. Eksät, entiset parisuhteet ja niiden päättymiset eivät ole asia, josta mua kiinnostaisi edes kysellä tai jutella tutustumisvaiheessa. Sitten kun on tutusteltu ja päätetty jollain jatkaa ja syventää sitä tutustumista niin sitten noista voisi ehkä jotain puhuakin, mutta ei mua ole koskaan kenenkään entiset kiinnostaneet. Koen ton oudoksi.

      • Anonyymi

        Miksi sitten kyselet ja mietit sekä kirjotat niistä jos kaikki on sulle selvää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten kyselet ja mietit sekä kirjotat niistä jos kaikki on sulle selvää...

        En ole kertaakaan elämässäni kysellyt kenenkään eksistä ja tosiaan asia on mulle itsestäänselvä. En myöskään ala juttelemaan vielä oudon ihmisen kanssa noista aiheista.

        Osaisitko vastata kysymykseeni, että miksi niin montaa tuntuu nuo asiat kiinnostavan? Miksi te kyselette moisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kertaakaan elämässäni kysellyt kenenkään eksistä ja tosiaan asia on mulle itsestäänselvä. En myöskään ala juttelemaan vielä oudon ihmisen kanssa noista aiheista.

        Osaisitko vastata kysymykseeni, että miksi niin montaa tuntuu nuo asiat kiinnostavan? Miksi te kyselette moisia?

        Kertoo myös toisen luonteesta jotain. Vastuuttomuutta ja onko toinen sen arvoinen, et häneen kannattaa panostaa enemmän. Vaiko vain hetken hurma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo myös toisen luonteesta jotain. Vastuuttomuutta ja onko toinen sen arvoinen, et häneen kannattaa panostaa enemmän. Vaiko vain hetken hurma.

        Ai pitkä sinkkuaika kertoo vastuuttomuudesta jne. Kertoisitko logiikan tuon takana? Mikä sinkkudessa on vastuutonta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai pitkä sinkkuaika kertoo vastuuttomuudesta jne. Kertoisitko logiikan tuon takana? Mikä sinkkudessa on vastuutonta?

        Sinkkuudessa ei yleensä mikään, mut hetken hurmassa lähes kaikki on vastuuttomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkkuudessa ei yleensä mikään, mut hetken hurmassa lähes kaikki on vastuuttomuutta.

        Hetken hurma taas ei liittynyt minun tekstiini mitenkään. Kyselin sinkkuudesta: "Olen useamman kerran näitä juttuja lukiessani miettinyt, että miksi tuo asia edes on jollekin niin olennainen tieto. Miksi joku kysyy kauanko toinen on ollut sinkkuna? Ilmeisen moni sitä kysyy."

        Tosin en kyllä ymmärrä mitä sen toisen seksielämälläkään on lopulta väliä. Yhteensopimattomat elämänarvot käyvät kyllä ilmi muillakin kysymyksillä, kuin seksielämään liittyvillä. Toisaalta ne seksielämään liittyvät kysymykset toki kertovat myös omalta osaltaan yhteensopimattomista arvoista. Itselleni on turn off, jos vielä suht tuntematon alkaisi existäni tai seksielämästäni kyselemään. Niistä voidaan keskustella (tietyissä rajoissa) vasta sitten, jos ne oikeasti tulevat ajankohtaisiksi asioiksi.


    • Anonyymi

      "miksi vain "tapailet" useita miehiä?"

      Sivusta, tämä termistökö tässä nyt tuottaa ongelmia ymmärryksessä?

      Tapailu yleensä viittaa siihen, että tapaa uutta ihmistä sen verran erilaisessa tutustumismielessä, ehkä toivoen siitä syntyvän parisuhde.

      Kyllähän ihminen tapaa pitkin päivää erilaisia ihmisiä, mutta tapailu normaalikielessä tarkoittaa että orastavaa kiinnostusta voisi olla.

      Harvalla käy niin hyvä tuuri, että tapailee yhtä ihmistä ja tadaa - se on siinä.

      Tapailuvaihe yleensä ymmärretään keskusteluvaiheena, tutustumisena.

      Täällä palstalla nyt ilmeisesti miehet haluavat ymmärtää, että naisten jokainen kontakti miehiin tarkoittaa seksiä.

      • Anonyymi

        Älä tee omia vääriä oletuksiasi.
        Ap kirjoittaa "minulla on ollut lyhyitä suhteita."
        Suhde ja tapailu on eri asia.

        Se että tapaillaan jopa useiden vuosien ajan lukuisia eri miehiä on myös surkeaa. Se kertoo siitä että kyseiselle henkilölle ei kelpaa kukaan eikä hän pysty sitoumaan kehenkään vaikkei itsekään välttämättä pysty tarjoamaan kenellekään miehelle yhtikäs mitään.

        Seksistä ei siinä ole kyse vaan siitä että prinsessa ajattelulla kuvitellaan että löytyy henkilö joka täyttää ja tekee kaikki naisen vaatimat asiat. Näin vaan ei taida käydä koska palveluissa ollaan vuosikausia.
        Älykkään ja kauniin naisen ei tarvitse käyttää mitään palvelua koska halukkaita miehiä löytyy normielämästäkin.

        Tinder on täynnä naisia jotka ovat olleet useilla eri palstoilla vuosikaudet. Se on heille harrastus joka tosin tietyn tyyppisen miehen kohdalle osuessa on erittäin epämiellyttävää

        Minua se ei haittaa, aivan sama koska en ole näiden naisten kanssa tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee omia vääriä oletuksiasi.
        Ap kirjoittaa "minulla on ollut lyhyitä suhteita."
        Suhde ja tapailu on eri asia.

        Se että tapaillaan jopa useiden vuosien ajan lukuisia eri miehiä on myös surkeaa. Se kertoo siitä että kyseiselle henkilölle ei kelpaa kukaan eikä hän pysty sitoumaan kehenkään vaikkei itsekään välttämättä pysty tarjoamaan kenellekään miehelle yhtikäs mitään.

        Seksistä ei siinä ole kyse vaan siitä että prinsessa ajattelulla kuvitellaan että löytyy henkilö joka täyttää ja tekee kaikki naisen vaatimat asiat. Näin vaan ei taida käydä koska palveluissa ollaan vuosikausia.
        Älykkään ja kauniin naisen ei tarvitse käyttää mitään palvelua koska halukkaita miehiä löytyy normielämästäkin.

        Tinder on täynnä naisia jotka ovat olleet useilla eri palstoilla vuosikaudet. Se on heille harrastus joka tosin tietyn tyyppisen miehen kohdalle osuessa on erittäin epämiellyttävää

        Minua se ei haittaa, aivan sama koska en ole näiden naisten kanssa tekemisissä.

        Heh, näyttää siltä että Sinä se tässä ainoana niitä omia, vääriä oletuksiasi teet.


    • Anonyymi

      No kun noille tuollaisille sanoo "on ollut lyhyitä suhteita", he lukevat sen "sata yhdenillan panoa". Ihan sama vaikka itse tarkottaisi "tapailin kolmea miestä noin kuukauden ajan, mutta niistä ei tullut mitän, suhteet eivät koskaan edenneet seksuaaliselle tasolle". Todellisuushan lopulta voi olla ihan mitä vaan ääripäiden välillä. Suhteen lyhyyskin on niin suhteellista. Parinkymmenen vuoden parisuhteesta eronnut pitää helposti vuodenkin suhdetta lyhyenä, varsinkin jos ei siinä olla edetty lähellekään yhteiseloa.

      • Anonyymi

        Olen huomannut että naisten valitusta miehistä ja seksistä niin he pääosin jakaantuvat kahteen ryhmään

        A) Esim deittipalveluissa olevat toteavat koko ajan että miehet haluavat pelkästään seksiä naisestä. Miehet ovat ns. "Seksin vonkaajia"

        B) Avioliitosta eronneet naiset jotka toteavat että mies ei osattanut hellyyttä, heillä ei ollut mitään yhteistä EIKÄ miehellä ollut enää minkäänlaista kiinnostusta seksiin

        Eli näiden kahden naistyypin kanssako pitäsi muka elää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että naisten valitusta miehistä ja seksistä niin he pääosin jakaantuvat kahteen ryhmään

        A) Esim deittipalveluissa olevat toteavat koko ajan että miehet haluavat pelkästään seksiä naisestä. Miehet ovat ns. "Seksin vonkaajia"

        B) Avioliitosta eronneet naiset jotka toteavat että mies ei osattanut hellyyttä, heillä ei ollut mitään yhteistä EIKÄ miehellä ollut enää minkäänlaista kiinnostusta seksiin

        Eli näiden kahden naistyypin kanssako pitäsi muka elää....

        Ei tietenkään tarvitse. Se on ihan oma valintasi. Sekin on oma valintasi, että tyypittelet naiset noin. Se jo itsessään takaa sen, ettet tule koskaan tapaamaan muun tyyppisiä naisia. Me muuntyyppiset naiset kun kierrämme kaltaisesi kaukaa. Ei kukaan täysijärkinen halua alkaa hoivaamaan tuollaisia traumoja ja kuluttamaan vuosikausia vakuuttaakseen olevansa jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään tarvitse. Se on ihan oma valintasi. Sekin on oma valintasi, että tyypittelet naiset noin. Se jo itsessään takaa sen, ettet tule koskaan tapaamaan muun tyyppisiä naisia. Me muuntyyppiset naiset kun kierrämme kaltaisesi kaukaa. Ei kukaan täysijärkinen halua alkaa hoivaamaan tuollaisia traumoja ja kuluttamaan vuosikausia vakuuttaakseen olevansa jotain muuta.

        Mistä sinä sen tiedät minkälaisia naisia minä tulen tapaamaan, kristallipallostasiko😅😅😅

        Vai olenko minä sittenkin kenties varattu mies.

        Sinun kommenttisi on katkeran naisen kommentti.
        Sen pystyy lukemaan tekstistäsi heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät minkälaisia naisia minä tulen tapaamaan, kristallipallostasiko😅😅😅

        Vai olenko minä sittenkin kenties varattu mies.

        Sinun kommenttisi on katkeran naisen kommentti.
        Sen pystyy lukemaan tekstistäsi heti.

        Taisin sanoa syynkin. Olisit lukenut sen.

        Itseasiassa et voisi olla enempää väärässä minun katkeruuteni suhteen. Sinä olet meistä se ainoa, joka katkeroituneena tyypittelee muut ihmiset. Minä en tuollaista harrasta, vaan tutustun ihmisiin yksilöinä. Se, että joku muu on ollut jotain, ei kerro mitään muista ihmisistä. Olen elämäni aikana oppinut tuntemaan niin monenlaisia yksilöitä, että se on aikalailla immunisoinut minut tuollaiselta katkeruudelta ja tyypittelyltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään tarvitse. Se on ihan oma valintasi. Sekin on oma valintasi, että tyypittelet naiset noin. Se jo itsessään takaa sen, ettet tule koskaan tapaamaan muun tyyppisiä naisia. Me muuntyyppiset naiset kun kierrämme kaltaisesi kaukaa. Ei kukaan täysijärkinen halua alkaa hoivaamaan tuollaisia traumoja ja kuluttamaan vuosikausia vakuuttaakseen olevansa jotain muuta.

        Jep, tuo on niin totta ja moneen kertaan nähty. Trauma vetää puolensa traumaa ja se vielä entisestään vahvistaa jo olemassaolevaa traumaa. Juuri tuon tyyppiset tyypittelijät (niin miehet kuin naisetkin) tuntuvat jatkuvasti törmäävän vain niihin itsensä kaltaisiin traumatisoituneisiin yksilöihin ja trauma sen kun kasvaa. Sen sijaan, että katsoisi peiliin ja miettisi miksi vedän puoleeni juuri tuollaisia ihmisiä, ratkaisu on väittää kaikkien ihmisten olevan jotakin. No itsehän jokainen oman elämänsä elää, joten tuollaiset traumaiset on oikeasti järkevintä vain kiertää kaukaa. Onneksi traumattomiakin löytyy vaikka millä mitalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, tuo on niin totta ja moneen kertaan nähty. Trauma vetää puolensa traumaa ja se vielä entisestään vahvistaa jo olemassaolevaa traumaa. Juuri tuon tyyppiset tyypittelijät (niin miehet kuin naisetkin) tuntuvat jatkuvasti törmäävän vain niihin itsensä kaltaisiin traumatisoituneisiin yksilöihin ja trauma sen kun kasvaa. Sen sijaan, että katsoisi peiliin ja miettisi miksi vedän puoleeni juuri tuollaisia ihmisiä, ratkaisu on väittää kaikkien ihmisten olevan jotakin. No itsehän jokainen oman elämänsä elää, joten tuollaiset traumaiset on oikeasti järkevintä vain kiertää kaukaa. Onneksi traumattomiakin löytyy vaikka millä mitalla.

        Heh, taidat itse olla traumatisoitunut. Et pysty lukemaan toisten teksgiä etkä ajattele muutakuin oman näkemyksesi mukaan.

        Olet narsisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisin sanoa syynkin. Olisit lukenut sen.

        Itseasiassa et voisi olla enempää väärässä minun katkeruuteni suhteen. Sinä olet meistä se ainoa, joka katkeroituneena tyypittelee muut ihmiset. Minä en tuollaista harrasta, vaan tutustun ihmisiin yksilöinä. Se, että joku muu on ollut jotain, ei kerro mitään muista ihmisistä. Olen elämäni aikana oppinut tuntemaan niin monenlaisia yksilöitä, että se on aikalailla immunisoinut minut tuollaiselta katkeruudelta ja tyypittelyltä.

        Etkä sinä enempää väärässä minun suhteeni.

        Narsisti yrittää aina jyrätä muiden mielipiteet kertoa mikä hänen elämänkuvansa, käytöksensä ja tulevaisuutensa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, tuo on niin totta ja moneen kertaan nähty. Trauma vetää puolensa traumaa ja se vielä entisestään vahvistaa jo olemassaolevaa traumaa. Juuri tuon tyyppiset tyypittelijät (niin miehet kuin naisetkin) tuntuvat jatkuvasti törmäävän vain niihin itsensä kaltaisiin traumatisoituneisiin yksilöihin ja trauma sen kun kasvaa. Sen sijaan, että katsoisi peiliin ja miettisi miksi vedän puoleeni juuri tuollaisia ihmisiä, ratkaisu on väittää kaikkien ihmisten olevan jotakin. No itsehän jokainen oman elämänsä elää, joten tuollaiset traumaiset on oikeasti järkevintä vain kiertää kaukaa. Onneksi traumattomiakin löytyy vaikka millä mitalla.

        Juu, noin se tuppaa menemään. Omaa traumaa yritetään selittää ja parantaa vioilla muissa ihmisissä. Se ei tietenkään koskaan toimi, sillä käytännössä jokainen ihminen kavahtaa, kun häntä syylistetään jostain mitä hän vilpittömästi ei ole ja häntä yritetään tunkea lokeroon, johon hän ei sovi. Jäljelle jäävät vain lokeroon sopivat, jotka tietysti entisestään vain vahvistavat niitä traumoja ja olettamia. Se on itseään ruokkiva noidankehä, jonka voi rikkoa vain tajuamalla oman toimintansa ja sen vaikutuksen.

        Oma ongelmani oli pitkään ylikompensointi. Kun jokin asia aiheutti ongelman, yritin ratkaisuksi etsiä jotain mahdollisimmän erilaista. En siis ole koskaan kuvitellut ihmisetn olevan keskenään samanlaisia, vaan tiennyt heidän olevan erilaisia ja etsinyt aina jotain tietyiltä osin mahdollisimman erilaista. Vei aikansa tajuta, että ruokaan ei oikeasti ole kauhean toimivaa. Eron ei tarvitse olla maksimaalinen vaan riittävän suuri ero tosiaan on riittävä. Ongelman ratkaisu lähtee itsestä ja omien traumojen sisäistämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinä enempää väärässä minun suhteeni.

        Narsisti yrittää aina jyrätä muiden mielipiteet kertoa mikä hänen elämänkuvansa, käytöksensä ja tulevaisuutensa on.

        Diagnosoit sitten itsesi? Sinähän tässä yrität jyrätä mielipiteinesi. Minä annoin sinulle ihan ensimmäisessä viestissäni vapauden olla mitä olet. Sinun elämäsi on sinun elämäsi ja elät sen miten tahdot. Sinun ongelmasi eivät kuitenkaan ole muiden aiheuttamia, vaikka toki saat vapaasti uskoa niin. Tosiaan, sinunhan on elämäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, taidat itse olla traumatisoitunut. Et pysty lukemaan toisten teksgiä etkä ajattele muutakuin oman näkemyksesi mukaan.

        Olet narsisti.

        En ole kommentoinut sinun tekstiäsi, saati sitten tulkinnut. En ole vastannut sinulle lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, noin se tuppaa menemään. Omaa traumaa yritetään selittää ja parantaa vioilla muissa ihmisissä. Se ei tietenkään koskaan toimi, sillä käytännössä jokainen ihminen kavahtaa, kun häntä syylistetään jostain mitä hän vilpittömästi ei ole ja häntä yritetään tunkea lokeroon, johon hän ei sovi. Jäljelle jäävät vain lokeroon sopivat, jotka tietysti entisestään vain vahvistavat niitä traumoja ja olettamia. Se on itseään ruokkiva noidankehä, jonka voi rikkoa vain tajuamalla oman toimintansa ja sen vaikutuksen.

        Oma ongelmani oli pitkään ylikompensointi. Kun jokin asia aiheutti ongelman, yritin ratkaisuksi etsiä jotain mahdollisimmän erilaista. En siis ole koskaan kuvitellut ihmisetn olevan keskenään samanlaisia, vaan tiennyt heidän olevan erilaisia ja etsinyt aina jotain tietyiltä osin mahdollisimman erilaista. Vei aikansa tajuta, että ruokaan ei oikeasti ole kauhean toimivaa. Eron ei tarvitse olla maksimaalinen vaan riittävän suuri ero tosiaan on riittävä. Ongelman ratkaisu lähtee itsestä ja omien traumojen sisäistämisestä.

        Ehkä sun pitäisi keskittyä hoitamaan omat ongelmasi ennen kuin tulet antamaan tänne muille mitään ohjeita.

        Ne jotka tarvitsevat trauma-apua hakevat sitä varmasti asiantuntijalta eikä miltään S24 treffipalstan kirjoittelijalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sun pitäisi keskittyä hoitamaan omat ongelmasi ennen kuin tulet antamaan tänne muille mitään ohjeita.

        Ne jotka tarvitsevat trauma-apua hakevat sitä varmasti asiantuntijalta eikä miltään S24 treffipalstan kirjoittelijalta.

        En ole antanut yhden yhtään ohjetta kenellekään. Saat ihan vapaasti olla juuri niin traumatisoitunut kuin olet ja tyypitellä ihmisiä ihan niin paljon kuin haluat, jos se tekee sinut onnelliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole antanut yhden yhtään ohjetta kenellekään. Saat ihan vapaasti olla juuri niin traumatisoitunut kuin olet ja tyypitellä ihmisiä ihan niin paljon kuin haluat, jos se tekee sinut onnelliseksi.

        Jep, neuvominen ja ohjeistaminen on täysin turhaa. Parempi vain todeta tosiasiat ja olla täysin neuvomatta. Ihmisen pitää ihan itse tajuta ne omat ongelmansa. Mikään muu ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sun pitäisi keskittyä hoitamaan omat ongelmasi ennen kuin tulet antamaan tänne muille mitään ohjeita.

        Ne jotka tarvitsevat trauma-apua hakevat sitä varmasti asiantuntijalta eikä miltään S24 treffipalstan kirjoittelijalta.

        Mielenterveyshoitajat pätevät s24palstalla.
        Itse voi olla myös vaikka masentunut ja puolisokin voi olla masentunut ja sitten vielä työkseen hoitaa masentuneita.
        Siinä sitä onkin sitten iso lössi masentuneita.
        Ei ihme että masentaa.
        No nyt tämän kirjoittajaakin alkoi jo masentaa.
        😌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että naisten valitusta miehistä ja seksistä niin he pääosin jakaantuvat kahteen ryhmään

        A) Esim deittipalveluissa olevat toteavat koko ajan että miehet haluavat pelkästään seksiä naisestä. Miehet ovat ns. "Seksin vonkaajia"

        B) Avioliitosta eronneet naiset jotka toteavat että mies ei osattanut hellyyttä, heillä ei ollut mitään yhteistä EIKÄ miehellä ollut enää minkäänlaista kiinnostusta seksiin

        Eli näiden kahden naistyypin kanssako pitäsi muka elää....

        Sopii myös kysyä, että noiden kahden miestyypin kanssako sitä sitten pitäisi elää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, neuvominen ja ohjeistaminen on täysin turhaa. Parempi vain todeta tosiasiat ja olla täysin neuvomatta. Ihmisen pitää ihan itse tajuta ne omat ongelmansa. Mikään muu ei toimi.

        Nimenomaan S24 ryhmän terapeuttina on turha antaa kellekään diagnooseja kun oma mielentila voi olla täysin down🤪🤪


    • Anonyymi

      Moni ehkä miettii, ettei pysty sitoutumaan tai on jotenkin outo, kun pitkään elänyt yksin. Aina parempi miehelle tai naisellle että on pitkä suhde takana, herättää jotenkin luottamuksen ettei ole jatkuvasti miestä/naista vaihtamassa.

      • Anonyymi

        Sitten taas esimerkiksi väkivaltaisissa suhteissa roikkuneilta usein kysytään, että miksi jäit niin pitkäksi aikaa etkä lähtenyt.
        Mutta ilmeisesti parempi olla pitkään huonossa suhteessa pahoinpideltävänä, ettei vaikuta seuraavalle kumppaniehdokkaalle epäluotettavalta?


    • Anonyymi

      Kaikki naiset ei halua parisuhteita
      On esimerkiksi niin monesti joutunut huonon käytöksen kohteeksi ettei enää usko eikä luota miehiin. Ei ole yhtään sen ihmeempää mielestäni.
      Jos joku luulee jostain syystä että nainen aina sen haluaa niin et voi sitä toisen ajatusta tietää.

      • Anonyymi

        Ylipäätään kuinka kukaan voi toisen elämästä tietää yhtään mitään. Ei pitäisi antaa oletuksille jalansijaa. Toiset haluaa elää toisen kanssa kaikki eivät, syystä tai toisesta.
        Kukaan meistä ei ole tavallista kuolevaista kummempi.


    • Anonyymi

      Ihan normaalia että nainen häippäsee jos mies sanoo että ollut yli 3 vuotta sinkku. Siksi kannattaakin valehdella että on ollut alle vuoden sinkku.

      • Anonyymi

        Miksi siellä treffeillä pitää puhua aiheista, jotka johtavat valehteluun? Kaikki itselle arat kysymykset voi väistää. Näppärimmät johtavat itse keskustelua, jottei puheeksi tule aiheita joista ei halua vielä jutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siellä treffeillä pitää puhua aiheista, jotka johtavat valehteluun? Kaikki itselle arat kysymykset voi väistää. Näppärimmät johtavat itse keskustelua, jottei puheeksi tule aiheita joista ei halua vielä jutella.

        Minusta treffeillä ei yleisestikään pitäisi puhua liikaa tai yleisestikään existä tai muista deittailun ohessa olleista treffeistä. Homma saattaa latistua heti ensimmäisellä kerralla siihen.

        Se tieto että on vapaa jne on alussa tärkeämpää.
        Itsestään voi puhua muutakin kuin kelata exät ja aikaisemmat deittitapaamiset.


    • Anonyymi

      Minä en kertoisi mitään kovin henkilökohtaisia asioita kovin pian. Tämä siksi, että kaikenlaiset asiat saavat liikaa painoarvoa kun ne kerrotaan heti alussa, ja ihmiset tekevät niistä liian pitkälle menevät johtopäätökset. Voi tulla sellaisia mielikuvia, joilla ei ole totuuden kanssa mitään tekemistä. Ei myöskään vaikuta ehkä kovin fiksulta, jos heti tilittää koko elämäntarinansa.

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa. Vastauksissa kannattaa olla silleen "säästäväinen" ettei kirjoita heti kaikkea itsestään mitä toinen kysyy tai ala vastaavasti itse kirjoittamaan.
        Samoin omat kysymyksetkin täytys pitää "jalat maassa" fiiliksellä ettei ole liian tunkeileva.


    • Anonyymi

      Tutustumiseen potentiaalisen kumppaniehdokkaan kanssa kannattaisi suhtautua kuten mihin tahansa ensimmäiseen kohtaamiseen uuden ihmisen kanssa.
      Kaikkea ei tarvitse heti alkuun toiselle kertoa.

      Tuskin uuden työkaverinkaan kanssa ensimmäisellä kahvitauolla käydään läpi poliittiset kannat, pankkitilin saldo, uskonto, exät, mt-ongelmat jne...

      Jotkut tykkää udella tosi henkilökohtaisia heti kärkeen, mutta ei niihin ole mitään velvollisuutta vastata.
      Yhden mielestä pitkä sinkkuaika on epäilyttävää, toisen mielestä ("liian") lyhyt sinkkuaika parisuhteen päätyttyä on epäilyttävää. Kaikkia ei vaan voi onnistua miellyttämään.

      Jos jonkun kiinnostus tutustumista kohtaan lopahtaa siihen, että toisella on menneisyys, niin se on vain hyvä juttu. Mitähän kaikkia ongelmia moinen voisikaan pidemmällä aikavälillä aiheuttaa, kun kaikki aiemmat kokemukset niin kovin vaivaisi toisen mieltä jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Oma mielipiteeni että pidempi aika( ei nyt sentään vuosikymmeniä 😅) on parempi kuin liian lyhyt.

        Noissa lyhyissä taitaa olla suurempi riski laastareille


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      145
      2465
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      412
      2129
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      35
      1953
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1310
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      111
      1269
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1159
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1103
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1087
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1054
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      978
    Aihe