Kinkkinen kysymys, eikö

Anonyymi

Tämä kysymys koskee lähinnä suomen valtiota. Miksi toivotte, että suomalaiset solmisivat enemmän avioliittoja tässä alati epävarmemmaksi muuttuvassa Suomessa, jos liiton solmiminen vaikuttaa Kela-korvauksen määrään! Onko köyhällä oikeus mennä naimisiin?? Ja jos ei niin miksi ei??

12

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka väittää että toivoo, ja miksi pitäisi olla?

    • Anonyymi

      Jatkuvasti esim. Väestöliitosta tulee viesti, että miksi suomalaiset ei solmi avioliittoja? Suurin osa suomalaisista on köyhiä ja saa edes jotain kelan tukea. Aloittaja

    • Anonyymi

      Joka toinen avioliitto loppuu eroon. Suomesta on siis kadonnut osaaminen.
      Se näkyy myös lasten hyvinvoinnissa. Vaaralliseksi sen tekee se, että se näkyy myös päivän politiikassa. Jotkut poliittiset tahot saavat rakkaudettomuudesta etua.

      Itse en halua elää sellaista elämää, joten etsinkin rakastavan kumppanin ulkomailta. Ei se toki ongelmatonta ole. Mut asioita on helpompi ratkaista, kun tietää ja tuntee olevansa rakastettu.

      Kyllä. Hän haluaa taloutensa olevan turvattu. Kukapa ei haluaisi. Käsi pystyyn joka ei halua.
      Hänen asemansa kuitenkin pystyy hänet hyvin elättämään.

    • Anonyymi

      Mun mielestä todella törkeää Suomelta ruveta olemaan edes huolissaan kyseisestä asiasta, jos ei kykene pitämään edes elintasoa yllä avioliiton solmimisen jälkeen. Mistä kumpuaa ajatus, että puolisot ovat elatusvelvollisia toistensa suhteen?? Ei ole tätä päivää enää!! Mä olisin puolen vuoden sisällä naimisissa, jos tälläistä pykälää ei olisi. Mä vaadin ainakin täydet kela- korvaukset myös avioliitossa. Ei mun puoliso ole elatusvelvollinen mun suhteen!! Lapset on eri asioita sitten ja heihin kohdistuu eri lakeja myös. Vaimo ei ole miehensä lapsi etc.

      • Anonyymi

        Jos sinäkin menisit töihin, etkä elä veronmaksajien rahoilla.


    • Anonyymi

      Ja tiedoksenne; kela- korvauksien nostaminen ei tarkoita työttömyyttä vaan matalaa palkkaa. TV. Aloittaja

    • Anonyymi

      Ketä muka kiinnostaa jotkut avioliitot? Täysin tyhjänaikainen instituutio. Ja sitäpaitsi avoliittokin vaikuttaa tukiin.

    • Anonyymi

      Kiitos nyt tästäkin… mua kun kiinnostaa avioliitto

      • Anonyymi

        No ei tunnu kiinnostavan, jos se on kerta rahasta kiinni.


    • Kehitys lienee pysyvästi se, että suomalaiset eivät lämpene syntyvyydelle, mutta maahanmuutto korvaa sen.

      Tulevaisuuden väestöllä on enää vähän kantasuomalaisia geenejä. Katoamme niin hiljalleen, ettei se ketään haittaa. On menossa väestönvaihto kuten niin monesti ennenkin. Hyvä näin, ei syytä huoleen. 🌹👀

    • Anonyymi

      Vielä yksi kysymys; valtio ei siis kustanna pareja, jotka eivät tee lapsia, syystä että??? Miksei kustanna? Mitä vittua… miksi en saa mennä naimisiin menettämättä kela- korvauksia? En siis aio tehdä lasta, vaan elellä puolisoni kanssa kahden, mutta mulla on pieni palkka ja joudun esim nostamaan asumistukea, mutta puolison tulot vaikuttavat asumistukeen vaikka asumme eri osoitteessa eli vielä tällainenkin aspekti. Valtio siis katsoo, että jos nainen ei halua synnyttää lasta, mikä on kuolemanvaarallista tietyille naisille, niin katsotaan myös ettei lapsetonta liittoa tarvitse tukea??!! Niinkö?? Miksi näin??

    • Anonyymi

      Millä tapaa Suomen valtio on sinua aloittaja, ja teitä muita yksin asuvia, kontaktoinut parisuhteen puuttumisen vuoksi?

      Jostain syystä minulle ei ole vielä kertaakaan tupsahtanut valtiolta minkäänlaista yhteydenottoa sen takia etten ole parisuhteessa. Olen nyt 47 vuotias, enkä ole koskaan ollut vielä virallisesti parisuhteessa.
      Ei ole tullut Suomen valtiolta perinteistä paperikirjettä, ei sähköpostia, ei tekstiviestiä eikä puhelinsoittoakaan, ei ole kukaan kolkuttanut ovelleni tekemässä edes galluppia miksi elän yksin. Eikä ole valtio puolisoehdokkaitakaan lähettänyt luokseni.
      Pitäisikö minun olla huolissaan tai suuttunut tästä?

      PS. En ole koskaan saanut Kelan, enkä minkään muun instanssin tukia. Olen se ns nettomaksaja, käyn töissä, maksan veroni, elän elämääni, en vaivaa Suomen valtiota millään tapaa muuten. Ehkä se on sitten tästä kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe