Nauroin kun katsoin sitä tänään ekaa kertaa. Vittu että voi olla sekava ja surkea nettisivu työttömille muka. Sieltä ei tule monikaan samaan mitään työpaikkaa. Ei kannata paljon sinne itsestään mitään kirjoittaa. Kirjoitin itse että jos haluaa työntekijän niin soittaa minulle ja haastattelee ja sitten arvostelin sitä työmarkkiantoria huonoimmaksi koskaan. Olen ollut joskus työnantaja enkä sellaisesta paikasta koskaan hakisi mitään työntekijää.
Työmarkkinatori
36
4650
Vastaukset
- Anonyymi
"Haettavien työmahdollisuuksien on oltava sellaisia, joihin työnhakija voi perustellusti olettaa voivansa työllistyä. Keneltäkään ei edellytetä sellaista, mihin hän ei kykene."
No jos ollut vaikka 5 vuotta työtön niin raksatyöt on sellaisia joihin ei enää kykene joten töitä ei tarvii hakea. Katselin vapaita työpaikkoja niin kaikki oli sellaisia joihin pitkäaiakaistyötön ei kykene.- Anonyymi
Katsoin työmarkkinatoria, kirjauduin sisään, loin persoonan, kerroin itsestäni ja tekemisistäni, ja sain eteen ehdotuksia, joita en ollut aiemmin osannut ajatellakaan. Hyvä keksintö on.
Parhaiten tuo toimii ehkä niille, jotka tuntevat itseään mm. luonneanalyysin perusteella. Olen keksinyt rumalle horoskooppi sanalle uuden: luonneidentiteetti (LID).
Ihmisillä on oikeus luoda uutta, ja ajatella miten muuttaa kaavat uusiksi. Paljonko käytät mm. vettä käsien pesuun? Mistä esimerkki siihen on saatu? Ketä matkit? Onko hän pomosi, tai sinua parempi? - Anonyymi
Ei maailman niin paljon ole muuttunut 5v aikana etteikö sieltä olisi työtä sinullekkin.
Pitää vain avata mieli ja miettiä voisi tehdä työkseen aamusta iltaan ja sekä 2-3vuorotyössä kaiket elämämisen ajat yht.50-55v ajan... - Anonyymi
Jos on lääkärien mielestä työkyvytön ja myös TE-toimiston virkailijoiden mielestä, mutta vakuutusyhtiön mielestä työkykyinen johonkin työhön, jota ei määritellä tarkemmin, niin mihin sitten voi hakea? Eduskuntavaalitkin on vain neljän vuoden välein, sinne ehkä sopisi, kun ei tarvita edes aivoja, mutta noin harvaan "lähetetyt" hakemukset ei täytä pykäliä.
- Anonyymi
Kai siellä on joku opastus. Minä hyppäsin omiin hommiin 4 vuoden työttömyyden jälkeen. Hyvin muistu mieleen.
- Anonyymi
Työpaikkatori on sama kun mol.fi. Samat työpaikat niissä. Mol on vaan sata kertaa selvempi. Totuus on että kun hakemuksen lähettää niin ei kukaan niihin vastaa.
- Anonyymi
Juuri noin jos joku vastaa se on täysin paska työpaikka kokemusta on59v
- Anonyymi
Kuten sanoit, mol on sata kertaa selvempi kuin Työpaikkatori-uudistus.
Samoin täyttä faktaa on mainitsemasi "ei kukaan niihin vastaa" yli 35 vuoden kokemuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin jos joku vastaa se on täysin paska työpaikka kokemusta on59v
Ei koskaan kukaan vastaa.
Vain kunnan paikkoihin tullut että en tullut valituksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoit, mol on sata kertaa selvempi kuin Työpaikkatori-uudistus.
Samoin täyttä faktaa on mainitsemasi "ei kukaan niihin vastaa" yli 35 vuoden kokemuksella.Mol.fi on sinulle selkeämpi koska olet tottunut käyttämään sitä ja tämä uusi työmarkkinatori vaikeampi koska se on uusi. Daa.
- Anonyymi
Tuon sivun tarkoitus lienee vain niiden hakemusten laskeminen. Esillä olevissa paikoissa viimeisenä nappi "hae työpaikkaa".
Mutta miksi aikoinaan käytössä ollut Y-tunnukseni on heti näkyvissä kun sivulle kirjaudun?
Mitä vittua se on esillä? Onko kohtelu jotenkin erilaista niille joilla on Y-tunnus ollut käytössä?- Anonyymi
Juuri näin. Kaikki joilla on joskus ollut haaveitakaan Y-tunnuksesta ovat alinta paskaa, kun ovat ainakin koittaneet päästä pois oravanpyörästä ja kuppaamaan yritystykia yms verorahaa valtiolta.
- Anonyymi
Ei siellä ole muuta kun teet profiilin, täytät työnhaku kokemuksen, kirjoittelet esittelyn itsestäsi. Veikkaan että työmarkkinatorin kautta kukaan ei koskaan ota yhteyttä ja tarjoa töitä. Ei sinne voi edes cv tä laittaa. Melko surkea palvelu eikä se varmasti auta tavis työtöntä saamaan töitä.
- Anonyymi
Ei tuossa mitään erityistä eroa ole vanhaan verrattuna. Paitsi että virkailijat voivat ilmeisesti tehokkaammin kytätä työttömien työnhakuaktiivisuutta ja pistää sanktioita menemään.
- Anonyymi
Kirjataan kaikki työlliset työttömiksi niin sitten korruptoituneet hämäräheikit voivat noukkia kortistosta kuin rusinan pullasta hämärähommiin.
- Anonyymi
Minulla oli aikoinaan esittely Työmarkkinatorilla (vanhassa). Kyllä sieltä tuli tarjouksia, mutta sitten tuli ongelmia, kun puheluita tuli ties missä ja pantattiin tärkeitä tietoja. Sain tarpeekseni.
- Anonyymi
Hämäräheikit ne soittelee ja kyttäilee kaduilla ja huutelee netissä.
- Anonyymi
Köyhän on oltava hyvin tarkka millaisen työnantajan kanssa menee tekemään työsopimuksen. Paskan työnantajan armoille kusetustyösuhteeseen erehtyminen voi laittaa koko talouden kuraripulille.
Köyhä elää kuin juoksuhiekassa; aina kun teet pienenkin liikkeen päästäksesi eteenpäin elämässä, joudut yleensä yhä syvemmälle juoksuhiekkaan. Ja koska köyhällä ei pelivaraa ole taloudellisesti elämässään, paska työsuhde voi aiheuttaa kohtuuttomia ketjureaktioita koko elämään. Sen lisäksi että joudut ryysäämään räntäsateessa viideltä raatamaan sormet ruvelle. Varsinkin kun työ on raskasta ja kuluttavaa on syytä miettiä maksaako vaivan.
Kauhean työvoimapulan aikana on työnhakijoiden ja tekijöiden markkinat. Ei ole mitään perustetta suostua paskaan työsuhteeseen millekään alalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän on oltava hyvin tarkka millaisen työnantajan kanssa menee tekemään työsopimuksen. Paskan työnantajan armoille kusetustyösuhteeseen erehtyminen voi laittaa koko talouden kuraripulille.
Köyhä elää kuin juoksuhiekassa; aina kun teet pienenkin liikkeen päästäksesi eteenpäin elämässä, joudut yleensä yhä syvemmälle juoksuhiekkaan. Ja koska köyhällä ei pelivaraa ole taloudellisesti elämässään, paska työsuhde voi aiheuttaa kohtuuttomia ketjureaktioita koko elämään. Sen lisäksi että joudut ryysäämään räntäsateessa viideltä raatamaan sormet ruvelle. Varsinkin kun työ on raskasta ja kuluttavaa on syytä miettiä maksaako vaivan.
Kauhean työvoimapulan aikana on työnhakijoiden ja tekijöiden markkinat. Ei ole mitään perustetta suostua paskaan työsuhteeseen millekään alalle.Tein kerran työsopimuksen raksafirman kanssa. No pian kävi selväksi ettei ne maksa palkkaa. olin siellä 4 kuukautta ja sain palkkaa vain 800 euroa 4 kuukaudesta kun olisi pitänyt saada 6800 euroa. Sitten otin loparit ja työkkäri alko kyselee miksi otin loparit. Sanoin ettei ne maksanut palkkaa. No selitys ei työkkärille kelvannut ja sain karenssin. Sitten piti alkaa käydä oikeutta työkkärii ja raksafirmaa vastaan. Meni puolitoista vuotta ennen kun sain oikeutta. Sossu joutu maksaa minulle takautuvasti tukia
Sen takia olen periaatteessa työtön enkä hae rakatöitä vaikka en muuta osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein kerran työsopimuksen raksafirman kanssa. No pian kävi selväksi ettei ne maksa palkkaa. olin siellä 4 kuukautta ja sain palkkaa vain 800 euroa 4 kuukaudesta kun olisi pitänyt saada 6800 euroa. Sitten otin loparit ja työkkäri alko kyselee miksi otin loparit. Sanoin ettei ne maksanut palkkaa. No selitys ei työkkärille kelvannut ja sain karenssin. Sitten piti alkaa käydä oikeutta työkkärii ja raksafirmaa vastaan. Meni puolitoista vuotta ennen kun sain oikeutta. Sossu joutu maksaa minulle takautuvasti tukia
Sen takia olen periaatteessa työtön enkä hae rakatöitä vaikka en muuta osaa.Minulla kävi vähän samoin. Erehdyin työsuhteeseen läpimädän työnantajan kanssa. Sai minusta vielä palkkatukea muttei maksanut palkkaa. TE- toimistossakin tiedettiin tämän työnantajan epärehellisyys enkä saanut karenssia. KELA joutui maksamaan takautuvasti tukia työsuhteen ajalta.
Täytyy vain ihmetellä miksi TE- toimisto ylipäänsä tekee yhteistyötä työnantajien kanssa joilla on tunneustusti huono maine ja TE- toimistossakin tiedettiin tämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla kävi vähän samoin. Erehdyin työsuhteeseen läpimädän työnantajan kanssa. Sai minusta vielä palkkatukea muttei maksanut palkkaa. TE- toimistossakin tiedettiin tämän työnantajan epärehellisyys enkä saanut karenssia. KELA joutui maksamaan takautuvasti tukia työsuhteen ajalta.
Täytyy vain ihmetellä miksi TE- toimisto ylipäänsä tekee yhteistyötä työnantajien kanssa joilla on tunneustusti huono maine ja TE- toimistossakin tiedettiin tämä.Mutta vaikka Kela tuet makselikin takautuvasti eipä se sitä energian ja vaivannäön määrää korvaa mikä paskan työnantajan edesottamuksista varsinkin köyhälle ihmiselle seuraa. Työnantaja hyötyi kuitenkin tekemästäni työpanoksesta ja sai lisäksi palkkatuet itselleen minusta.
Minä puolestani jouduin taistelemaan TE- toimiston ja KELAn kanssa kaiken sen turhan työn raadannan jälkeen fyysisesti raskaalla alalla. Kaikesta piti taas tehdä SELVITYKSET ja PERUSTELUT ja lähetellä kaiken maailman liput ja laput ja tositteet jne joka helvetin luukulle vaikka itse en ollut tehnyt mitään väärää. Työsuhteen aikana sekä sen jälkeen jouduin makselemaan vuokrien ja laskujen myöhästymiskaksuja jne. Aivan kauhea ketjureaktio yhden paskan työrupeaman vuoksi.
Ja myöhemmin kuntakokeilija soitteli kyseiselle työnantajalle perään tiedustellen millainen työntekijä olen ollut ja miksi hän antoi minulle potkut. Nyt se olen minä joka on leimattu hankalaksi ja vaikeaksi työntekijäksi. En ole ikinä ollut vaikea ihminen millään tavoin. Käytös kymppi koulussa ja niin pois päin. Ongelmani on aina ollut lähinnä liika kiltteys ja tunnollisuus. Mutta työnantajassa ei virallisen narratiivin mukaan voi koskaan olla vikaa. Vika on aina työntekijässä.
Aivan järjetöntä. Ainoastaan kusettava työnantaja hyötyi. Työntekijälle tuli vain riesaa ja kauhea kasa päänvaivaa, energian kulutusta ja taloudellisia turbulensseja. Ja vitusti stressiä.
- Anonyymi
Mistä löysit sen sekavuuden? Etkö kykene keskittymään näinkin helppoon asian?
Työmarkkinatori/ henkilöasiakkaat----> paikkakunta-----> ja eikun selaa vapaita paikkoja. Kätevää!
Itse avasin sivuston ja heti oli paikkakuntarivi ja josta sai välittömästi alueen vapaat työpaikat eteensä! Mikä siinä on niin vaikeaa?... - Anonyymi
Mikä tuossa on uutta? Työpaikkavahti hoitaa saman asian. Ei tartte edes selailla.
- Anonyymi
ihan ok hakuportaali. Pieni totuttelu ja se on siinä. Ihan helppoa. Aika lailla samanlaista hakua kuin ennenkin. Ehkä jopa hieman selkeämpi käyttöliittymä ja hakukentät kuin vanhassa hakukoneessa. Hyvin näkyy läppärikoneella. Paremmin sovitettu älypuhelimella käytettäväksi kuin se vanha.
- Anonyymi
No juu, itse kirjoitin samasta asiasta tuolla mol.fi sivut.. Eli just tuo sivusto, mistä itse aloitit tämän ketjun.
Ja olet oikeassa, sekava ja surkea. Ihan kuin jonkun sekopäisen ihmisen LSD-trippi ja sen seuraus. - Anonyymi
Tämä ongelmien omituinen keskustelu alkaa vaikuttamaan vauvan röyhtäyttämiselle kun se otetaan olkapäälle jotta sisäinen "kupla" tulee ulos...
Ihmiset on todellakin vieraantuneet hakemaan työtä, ne pitäisi hake töihin omasta mielestä? Miten tähän on ajauduttu että omatoimisuutta ei enään ole ollenkaan ja haukutaan jokin toimisto lyttyyn ja sen työntekijät joilla osaa eikä arpaa heidän tilanteeseen!?
Sormi nenässä ja perseessä vingutaan kun ei saa työtä....ja varsinkaa saa tehtyä sitä jätti velkaa mihin ei tulot riitä? Velkakatto on joiden mielestä järjetöntä ja kuulemma estää köyhän hankkimasta miljoonatalon ja veneet sekä teslan tai kaksi!...- Anonyymi
Aikamoinen puklu nyt tuli sinulta itseltäsi. Äly loistaa taas siellä päässä niin että häikäsee.
Olet itse vieraantunut työttömän asemasta koska et itse ole selvästikään pitkäaikaistyöttömän asemassa ollut. Mikä siinä on että te mistään mitään tietämättömät tyhjäpäät olette kärkkäimpiä ottamaan kriittistä kantaa asioihin joista olette pihalla kuin lumiukot? Onko sulla niinku varaa arvostella muita? Pääsit isin firmaan heti teininä ja luulet että sellaista e kaikilla muillakin on ollut.
Se ei ole työtön työhakija jolle työn hakeminen on vaikeaa. Työnhalusta on tekemällä tehty vaikeaa. Se on kuule ihan tämä järjestelmä itsessään joka on tehnyt työttömien työllistymisestä vaikeaa. Eikä ongelma suinkaan pääty työnhakuun vaan ongelma on myös siellä mitä sanotaan "normaaliksi työelämäksi". Puhumattakaan sitten kaikesta siitä työstä joka pyörii verorahakustanteisesti sosiaalisen hyväntekeväisyyden ja kuntouttamisen nimissä.
En tiedä löytyykö maailmasta Suomen ohessa toista maata jossa osataan tehdä maailman yksinkertaisimmista asioista näin monimutkaisia ja vaikeita. Se pitkäaikaistyötön työnhakija on tässä kuviossa pelkkä pelinappula. Et tiedä edes sitä että tämä perseily on työttömälle velvoittavaa, ja panoksena on koko ajan työttömän työnhakijan viimesijainen toimeentulo? Mutta siihen pitää tulla sormi nenässä ja perseessä vittuilemaan kun et muuta elämänsisältöä itsellesi keksi. - Anonyymi
"haukutaan jokin toimisto lyttyyn ja sen työntekijät joilla osaa eikä arpaa heidän tilanteeseen!?"
TE- toimistoilla ei osaa eikä arpaa työttömien tilanteeseen? TE- toimisto on ollut koko olemassaolonsa ajan kaikista pahin työttömien oikean työllistymisen este ja elämän sabotööri työttömille kyhäämiensä velvoittavien "työllistämistoimiensa" kanssa, työttömän viimesijaisimmalla toimeeltulolla leikkien.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa sana VELVOITTAVA? Työttömälle kaikki työllistämisperseily on ollut aina VELVOITTAVAA. Tämäkään ei sinulle ole vielä auennut vaan pidät työttömiä tyhmiä kun ovat suostuneet.
Jos mielestäsi TE- toimistolla ei ole osaa eikä arpaa missään työttömien "tilanteisiin" liittyvissä asioissa, kerropa nyt sitten kiireesti miksi kyseinen toimisto on olemassa? Miksi omastakin mielestäsi täysin turhaa toimistoa virkailijoineen on ylläpidetty verorahoilla jo vuosikymmeniä?
Osaatko perustella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"haukutaan jokin toimisto lyttyyn ja sen työntekijät joilla osaa eikä arpaa heidän tilanteeseen!?"
TE- toimistoilla ei osaa eikä arpaa työttömien tilanteeseen? TE- toimisto on ollut koko olemassaolonsa ajan kaikista pahin työttömien oikean työllistymisen este ja elämän sabotööri työttömille kyhäämiensä velvoittavien "työllistämistoimiensa" kanssa, työttömän viimesijaisimmalla toimeeltulolla leikkien.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa sana VELVOITTAVA? Työttömälle kaikki työllistämisperseily on ollut aina VELVOITTAVAA. Tämäkään ei sinulle ole vielä auennut vaan pidät työttömiä tyhmiä kun ovat suostuneet.
Jos mielestäsi TE- toimistolla ei ole osaa eikä arpaa missään työttömien "tilanteisiin" liittyvissä asioissa, kerropa nyt sitten kiireesti miksi kyseinen toimisto on olemassa? Miksi omastakin mielestäsi täysin turhaa toimistoa virkailijoineen on ylläpidetty verorahoilla jo vuosikymmeniä?
Osaatko perustella?Jos mielestäsi TE- toimistolla ei ole osaa eikä arpaa missään työttömien "tilanteisiin" liittyvissä asioissa, kerropa nyt sitten kiireesti miksi kyseinen toimisto on olemassa? Miksi omastakin mielestäsi täysin turhaa toimistoa virkailijoineen on ylläpidetty verorahoilla jo vuosikymmeniä?
siksi koska "työttömyyskoneisto" on niin valtavaksi paisunut ja niin moni asia/ihminen on täysin riippuvainen siitä et on työttömiä, siis kymmenet tuhannet työttömyys virkailijat yms, tuhannet firmat,yhdistykset,kerhot,koulutus firmat jne jne jne.. jotka on olemassa vain siksi että on työttömiä :) . . atteles jos tulisi se perustulo 560e/kk tuhansia virkoja ym voita lopettaa, työttömyysrakennukset saatais parempaan käyttöön.. säästyis miljardeja, tosin kaikki yhdistykset olisi sitten vaikeuksissa
- Anonyymi
Torilta ei mitään töitä saa se on varma asia. Sama se lähettääkö 50 hakemusta jokaiseen paikkaan mitä siellä on.
- Anonyymi
Juu, tyhjän saa pyytämättäkin, nähty on tämäkin saitti.
- Anonyymi
Aika äkkiä soittivat perään hakemuksen lähettämisestä. Vuokratyöfirmat hoitavat lähes 100 prosenttia rekrytoinneista ja kilpailu heidän välillään on kovaa.
Minulle se on vain hyvä juttu.
Ps. Suoraan sanoo monikin firma että heillä työllistyminen tapahtuu vuokratyösuhteen kautta. Eli vakinaistetaan jos kelpaa.- Anonyymi
Ei se välttämättä ole hyvä juttu jos haet tiettyä työpaikkaa ja viidellä vuokrafirmalla on toimeksianto tismalleen samaan työpaikkaan. Sinun kannaltasi se on erittäin huono, koska viisi erillistä vuokratyöfirmaa kilpailevat eri työnhakijoilla ei suinkaan siis samoilla työnhakijoilla samaan firmaan. Siis sinulla on vastassa 4 muun vuokratyöfirman edustajaa ja kaikilla monen monta työnhakijaa. Ei suinkaan nämä 5 vuokrafirmaa kaikki tarjoa sinua samaan työpaikkaan jos nyt edes ottavat sinut listoillesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se välttämättä ole hyvä juttu jos haet tiettyä työpaikkaa ja viidellä vuokrafirmalla on toimeksianto tismalleen samaan työpaikkaan. Sinun kannaltasi se on erittäin huono, koska viisi erillistä vuokratyöfirmaa kilpailevat eri työnhakijoilla ei suinkaan siis samoilla työnhakijoilla samaan firmaan. Siis sinulla on vastassa 4 muun vuokratyöfirman edustajaa ja kaikilla monen monta työnhakijaa. Ei suinkaan nämä 5 vuokrafirmaa kaikki tarjoa sinua samaan työpaikkaan jos nyt edes ottavat sinut listoillesi.
Voi olla, vaikka pääsisit vuokratyöfirman kautta töihin niin asiakasfirma voi vielä haastatella kaikkien viiden vuokratyöfirman työnhakijoita edelleen.. siihen samaan työpaikkaan, jossa sinä olet jo aloittanut ja tismalleen siihen samaan työhön juuri sinun paikallesi. Työnhakijoita virtaa työhaastatteluun sinun ollessasi jo töissä ja juuri sinun paikallesi. Odottavat, että teet jonkun pikku virheen tai toimeksiantajalla kääntyy mieli syystä tai toisesta ja haluavatkin sinut pois jollakin tekosyyllä.
- Anonyymi
käänny torin toisesta liittymästä
- Anonyymi
Aikasempi mol oli vanhemman näköinen mutta selkeämpi. Tuo nykyinen on sekava.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125