Ostin uudet kesärenkaat.

Anonyymi

550 euroa maksoi. Pitää vaihtaa ne huomenna alle ja siitä se kesä lähtee sitten.

31

51

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa aina vaihtaa muovihansikkaat kun kulkuneuvoon koskee jotta Omicron ei hyökkää.

      • Anonyymi

        Renkaiden vaihtohommassa on hyvä pitää asennus käsineitä.
        Hommaan saa huomattavasti enemmän voimaa, kuin paljain käsin.
        Sama juttu, jos halkoo saunapuita. Kunnon työkintaat kädessä puun halkomiseen saa enemmän voimaa, kuin paljain käsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renkaiden vaihtohommassa on hyvä pitää asennus käsineitä.
        Hommaan saa huomattavasti enemmän voimaa, kuin paljain käsin.
        Sama juttu, jos halkoo saunapuita. Kunnon työkintaat kädessä puun halkomiseen saa enemmän voimaa, kuin paljain käsin.

        Jaa, ja perustuu mihin fysiikan lakiin, huoh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, ja perustuu mihin fysiikan lakiin, huoh!

        Pehmeäkätiset tarvii hanskat 😁

        xLiner


    • Anonyymi

      Peilijäällä on kivaa kurvailla jos renkaissaq on 2 nastaa enää jäjellä.

    • Anonyymi

      Mä taas kävin ostaa pakoputkeen uudet paukku laakerit. Paukkuu mukavasti kokopäivän.

      • Auttoiko? Vai pitääkö vaihtaa ihan kampikammion kattovalo? Katsotaanko millaisia löytyisi 😂


    • Anonyymi

      Ostitko 2022 kesärenkaat vai menneen kesän kumit? Muistitko ostaa kumeja hanskalokeroon?

    • Anonyymi

      Ethän sä osaa niitä alle laittaa minään vuonna :D

      • Anonyymi

        Se muakin nauratti!


    • Anonyymi

      Kerro vaan rohkeasti, kuka se on, joka ne aina laittaa Huoh.

    • Anonyymi

      Lähteekö huonosti käymää aamusin. Huoltoasemalla myydään irtokipinöitä pussissa.
      Pyydä niitä sinisii ne parempia.

    • Anonyymi

      Nonni, kuulostaa hyvältä!

      Kesä saa tulla ja kohta tuleekin😍😛🤩

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Viime vuonna piti jo ostaa uudet mutta ajelin vielä vuoden vaikka ei ollut pitoa jäljellä. Poliisi ei onneksi pysäyttänyt kertaakaan. Yleensä ajan ihan loppuun renkaat.

    • Anonyymi

      En minä paljon renkaista tiedä, kia on auto merkkini. Talvi oli aika pitkä ja liukasta oli ihan alkuviikollakin vielä.

    • Anonyymi

      Älkää ostako autoon renkaita. Ne on kaikki venäläisiä ja ne räjähtää, jos ei kannata Putinia. Parenpi ajaa pelkillä vanteilla.

    • p234racing

      Kalliitahan ne uutena on, ja sekin riippuu paljon koosta ja profiilista. Mulla onneksi oli autossani alla lähes uudet kesärenkaat aluvanteilla kun sen ostin, ja talvipyörätkin ovat olleet ihan ok urasyvyydeltään, mutta ne on valmistettu jo 2009 ja ainakin yksi vuotaa hitaasti, että on pitänyt kerran parissa viikossa lisäillä painetta. Varmaan tässä pyhien aikana mäkin vaihdan kesäpyörät alle, kun on alkanut pikkutietkin jo vihdoin sulamaan jäästä. Viime viikkoina ollut ihan älytön ero teissä jopa linnuntietä 500m säteellä, riippuen onko kuinka varjoisia paikkoja jne.

      195/65R15 kokoiset nuo on, eli oikeastaan juuri sellainen koko mistä pidänkin. Yleensähän auton jousitus yms. on suunniteltu lähinnä sen pohjalta, minkä rengaskoon valmistaja ilmoittaa, sillä rengashan on osa jousitusta vaikkakin samalla myös osa jousittamatonta massaa. Esim. Jaguarin 18" 45-profiililla olleet renkaat oli aivan järkyttävät, enkä yhtään ihmettele jos olivat syöneet sen auton alustan aivan loppuun.

      Merkkiuskollinen en ole koskaan ollut. Ne on yleensä niitä, mitä tulee autojen mukana tai löytyy omasta takaa eikä siinä pahemmin aina valinnanvaraa ole. Enkä ole niissä pahemmin huomannut eroja, paitsi siinä ettei Vectran sakkokumit väännettynä Transitin vanteille, oikein sopineet Suomen talveen. Tai ehkä ei enää edes koko auto 🤣

      Samalla tossa näkee kätevästi vähän jarrujen kuntoa yms. ja nykyisessä autossani on oikea takajarrulevy aina välillä ruosteessa, joten en tiedä kaipaakohan jotain herkistelyä. Ainakaan en ennen katsastusta aio koskea 😅 Aiemmassa autossani jumitti niin ikään yksi jarrusatula, ja niin päin että se tavallaan jäi laahaamaan päälle joka sekoitti ABS-systeemin ja sytytti välillä merkkivalon, mutta ihme ja kumma se ei tehnyt sitä (hylky)katsastuksessa 🤯 Tuntui että se ilmeni lähinnä jos käytti vakkaria, ja auto alkoi hidastaa tilanteen mukaan itse esim. alamäissä.

      • Kiva kun poikkesit tänne choppauspajalle renkaanvaihtoon, mukavempi tehdä tälleen porukalla betonilattialla johon Bicky on kussut nimensä, kuin kuraisella pihalla 👍

        No mun GMC Sierrassa nyt on 20" pyörät mitkä vielä menettelee hintansa puolesta, mut pitää olla kantavuus kunnossa. Bickyn Silveradossahan on edessä yli 300 leveät 22" renkaat, ja taka-akselilla paripyörät keulimista helpottamaan. Ne on kooltaan jotkut ihan ihmeelliset ja jotain Pirellin erikoista kumia kilpa-autoihin tarkoitettuna. Ei ihan halvat uusia, ja kuluu myös nopeammin kuin tavalliset renkaat. Mut kato ne piirtää kel' on liituu 🤷‍♂️

        Pirun siistissä kunnossa sun auto on kyllä koriltaan, harvoin näkee Mazdaa mitä uskaltaa tolleen ihan tunkata nostopisteestä, ja näyttäisi että hitsaukset on tehty kerralla kunnollisesti 👌 Kandee hei sun pitää toi auto 👍

        ---

        Samalla tässä P234:n kanssa ja äijäporukalla tutkitaan LMP2-luokan Mazda-ratakilpuria, jolla voitimme Daytonan toissa talvena, ja nyt kesällä olisi tähtäimessä Le Mans 😎 Tätähän on fiksailtu aika paljon P234:n purkamien 323:sten palikoilla, ja teemme paljon yhteistyötä myös auton käytöksen ymmärtämiseen liittyen. Kun on oppinut nuorena sällinä ajamaan Sierra 2.0i OHC:llä niin helposti ajotapa on sellanen sladittava ihan perstuntumasta. Mutta pitkiä kisojahan noi on, auto yksi iso kompromissi kun bensakuorma (paino) vaihtelee, renkaat ei saa kulua liikaa, niiden pitää kuitenkin pysyä lämpimänä jne. niin periksen takarenkaille hellä, mutta eturenkaille vähän pureva ajotapa on tuonut ihan uusia näkökulmia itellekin 👌


      • Anonyymi
        paksuniska-make kirjoitti:

        Kiva kun poikkesit tänne choppauspajalle renkaanvaihtoon, mukavempi tehdä tälleen porukalla betonilattialla johon Bicky on kussut nimensä, kuin kuraisella pihalla 👍

        No mun GMC Sierrassa nyt on 20" pyörät mitkä vielä menettelee hintansa puolesta, mut pitää olla kantavuus kunnossa. Bickyn Silveradossahan on edessä yli 300 leveät 22" renkaat, ja taka-akselilla paripyörät keulimista helpottamaan. Ne on kooltaan jotkut ihan ihmeelliset ja jotain Pirellin erikoista kumia kilpa-autoihin tarkoitettuna. Ei ihan halvat uusia, ja kuluu myös nopeammin kuin tavalliset renkaat. Mut kato ne piirtää kel' on liituu 🤷‍♂️

        Pirun siistissä kunnossa sun auto on kyllä koriltaan, harvoin näkee Mazdaa mitä uskaltaa tolleen ihan tunkata nostopisteestä, ja näyttäisi että hitsaukset on tehty kerralla kunnollisesti 👌 Kandee hei sun pitää toi auto 👍

        ---

        Samalla tässä P234:n kanssa ja äijäporukalla tutkitaan LMP2-luokan Mazda-ratakilpuria, jolla voitimme Daytonan toissa talvena, ja nyt kesällä olisi tähtäimessä Le Mans 😎 Tätähän on fiksailtu aika paljon P234:n purkamien 323:sten palikoilla, ja teemme paljon yhteistyötä myös auton käytöksen ymmärtämiseen liittyen. Kun on oppinut nuorena sällinä ajamaan Sierra 2.0i OHC:llä niin helposti ajotapa on sellanen sladittava ihan perstuntumasta. Mutta pitkiä kisojahan noi on, auto yksi iso kompromissi kun bensakuorma (paino) vaihtelee, renkaat ei saa kulua liikaa, niiden pitää kuitenkin pysyä lämpimänä jne. niin periksen takarenkaille hellä, mutta eturenkaille vähän pureva ajotapa on tuonut ihan uusia näkökulmia itellekin 👌

        Haima-ana, ne lääkkeet, ne lääkkeet.


      • paksuniska-make kirjoitti:

        Kiva kun poikkesit tänne choppauspajalle renkaanvaihtoon, mukavempi tehdä tälleen porukalla betonilattialla johon Bicky on kussut nimensä, kuin kuraisella pihalla 👍

        No mun GMC Sierrassa nyt on 20" pyörät mitkä vielä menettelee hintansa puolesta, mut pitää olla kantavuus kunnossa. Bickyn Silveradossahan on edessä yli 300 leveät 22" renkaat, ja taka-akselilla paripyörät keulimista helpottamaan. Ne on kooltaan jotkut ihan ihmeelliset ja jotain Pirellin erikoista kumia kilpa-autoihin tarkoitettuna. Ei ihan halvat uusia, ja kuluu myös nopeammin kuin tavalliset renkaat. Mut kato ne piirtää kel' on liituu 🤷‍♂️

        Pirun siistissä kunnossa sun auto on kyllä koriltaan, harvoin näkee Mazdaa mitä uskaltaa tolleen ihan tunkata nostopisteestä, ja näyttäisi että hitsaukset on tehty kerralla kunnollisesti 👌 Kandee hei sun pitää toi auto 👍

        ---

        Samalla tässä P234:n kanssa ja äijäporukalla tutkitaan LMP2-luokan Mazda-ratakilpuria, jolla voitimme Daytonan toissa talvena, ja nyt kesällä olisi tähtäimessä Le Mans 😎 Tätähän on fiksailtu aika paljon P234:n purkamien 323:sten palikoilla, ja teemme paljon yhteistyötä myös auton käytöksen ymmärtämiseen liittyen. Kun on oppinut nuorena sällinä ajamaan Sierra 2.0i OHC:llä niin helposti ajotapa on sellanen sladittava ihan perstuntumasta. Mutta pitkiä kisojahan noi on, auto yksi iso kompromissi kun bensakuorma (paino) vaihtelee, renkaat ei saa kulua liikaa, niiden pitää kuitenkin pysyä lämpimänä jne. niin periksen takarenkaille hellä, mutta eturenkaille vähän pureva ajotapa on tuonut ihan uusia näkökulmia itellekin 👌

        Joo, olihan siinä oma hommansa mutta tosiaan kiva päivä oli eilen 😊😊😊 Se on ihan parasta, kun saa vastavuoroista jeesiä ilman sääliä, ja pystyin mäkin ehkä jotain alustavia hahmotelmia tekemään, mitkä aloitussetupit mun kannattaa Project Cars 2:een laittaa, kun koitetaan löytää hyvä you know... driveability ja lateral grip Le Mansiin 👍

        Mutta takaisin mun käyttöautoon, niin ei siinä takajarrussa äkkiseltään mitään silmiinpistävää ollut, ja kyllähän tuo suoralla tiellä ihan suoraan hidastuu 🙄 Tosin se jarrulevy oli jo ostovaiheessa ruosteessa, mutta aina välillä kirkas, eli vaatinee vain kovempaa jarruttelua. Ikään ja kilsoihin nähden 2003/197tkm tolla ei varmaan koskaan ole ajettu kovin paljoa, varsinkin kun hyvät talvipyörät on jo noinkin vanhat paistoleiman mukaan 😃 Eikä vanne kuumene, eli jos satula jumittaa, niin parempi että jumittaa tolleen eikä laahaa kuten rellun pippanassa vai sanonko minkä reppanassa.

        Toinen takaiskarin suojakumihan oli ihan rikki, enkä yllättyisi jos iskari ajan kuluessa vuotaa ja pitää vaihtaa. No se nähdään syksyllä sitten. Ja mikä tässä on parasta moneen muuhun omistamaani autoon nähden, niin aika omavarainen olen osien suhteen, ja jonkinlainen ymmärrys/muistikuva ton tekniikasta.

        Rengaspaineet on myös tärkeät, ja myönnetään että joskus tulee ajeltua epätasaisilla tai liian vetelillä paineilla, varsinkin talvisin. Eilen pistettiin 2,5bar joka nurkkaan, niin ei oo liikaa vierintävastusta, eikä rengas kuitenkaan pallomaisesti kulu keskeltä 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haima-ana, ne lääkkeet, ne lääkkeet.

        Huolella, mutta ei viivytellen. 👌


    • Anonyymi

      Renkaat tulee muuten kallistumaan lähiaikoina jopa 15-30% Kaverilla on firma ja kertoi että renkaat kallistuu että kannattaa nyt heti ostaa renkaat jos on tarvis.

    • Anonyymi

      Oon ajellut mökille pitkin talvea ja mökkitiet todella liukas ollut aina kun hiukan sataa vettä.

    • Anonyymi

      Minulla pirellin renkaat. Hyvät olleet ei siinä mitään. Auton rengaista en juuri tiedä mitään vaan katselen netistä arvosteluita ja ostan sen perusteella. Suomen talvikelit kyllä haastavat että nasta renkaat on hyvät olleet aina.

    • Anonyymi

      Hassua sinänsä muttä rwenksuja... Vicyä viskiä tuli ja kipsi jalkaan isossa sairaalassa.

      Vichy.-ja limsaa jos haluat :D

      • Anonyymi

        Vain älykäs ja selvinpäin oleva voi katkaista itseltään molemmat jalat yhtäaikaa.
        - rullatuolirape


    • Anonyymi

      Renkaat tulisi ostaa nyt. Hinnat tulevat nousemaan reilusti jatkossa.

    • Anonyymi

      Pirellissä renkaan pinta kuoriutuu irti 30000 kilsan jälkeen.
      Paska merkki

    • Joku lady saattoi sijoittaa saman verran muutamiin kesäkenkiin eli omiin kesäkiekkoihin.

      Mietippä sitä.

    • Nokian renkaidenkin laatu paranee, kun saatiin valmistus takaisin suomeen. Onhan ne olleet huippulaatua ne mitä niissä testeissä on käytetty. Valitettavasti ne vaan on olleet eri renkaita, mitä asiakkaille on myyty. Että jos nokiaa on ostanu, niin venäläistä on saanut. Sikäli aikaa törkeetä, kun on kyse kuitenkin meidän turvallisuudesta. Ja toisaalta järjetöntä liiketoimintaa käyttää paljon varoja tuotekehitykseen, mutta myytävä tavara on sitten toista. Mielelläni maksan turvallisuudesta ja se venäläinen turvallisuus on ihan toista, mihin ollaan totuttu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      167
      2971
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      2038
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      1996
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      86
      1709
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      83
      1576
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1552
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1120
    8. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      68
      1072
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      268
      1068
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      948
    Aihe