Parodontiitti

Anonyymi

Voiko parodontiitti parantua ja mikä sitä mahtaa pitää yllä kun ei ole hammaskiveä, plakkia eikä tupakointia?
Voiko suuhun laittaa yksittäisiä hammasimplantteja jos on parodontiitti?

14

980

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei voi parantaa! Mutta voi pitää ylläpito hoitoa .Käydä putsaa hampaat 2 kertaa vuodessa alan asiantuntijalla. Kun sinulla on se. Et vuosin käyttänyt hamaslääkäriä. Joten se on tehnyt pesää siellä ien taskussasi.Jota itse et näe ja vain hammasläkäri hampaasi olisi nähnyt,kosketelemalla ien taskut ja löytänyt heti sen jos oli tulossa. Menetät hampaasi yksi kerralla,jos et ylläpito hoidossa käy sen todettua kuuden kk.välein hammaslääkärillä. Valinta on sinun!

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Esim. viime vuonna 2 kertaa hammaslääkärillä ja muutenkin säännöllisesti, ei hammaslääkäri nähnyt vuosiin mitään vaikka valitin joka kerta yhtä hammasta et sitä vaivaa. Sitten meni viime hammaslääkärikäynnistä 4 kk ja hammas tuli niin kipeäksi, menin taas hammaslääkärille ja omakannassa lukee pitkäaikainen parodontiitti. Eikä aiemmin missään mitään mainintaa sellaisesta eikä ole sanottukaan koskaan mistään parodontiitista. Siistit hampaat vaan.


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Hammaslääkärit eivät ole huomanneet ko. sairautta kunnes itse kysyin miksi kaikki hampaani heiluvat. Nyt minua on ohjeistettu miten tehdä hoitovirheilmoitus. Rahaa saattaa saada mutta millä korjata tapahtunut vahinko kun ei hammaslääketieteen asiantuntijat auttaneet kun olisi ollut vielä toivoa.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Hammaslääkärit eivät ole huomanneet ko. sairautta kunnes itse kysyin miksi kaikki hampaani heiluvat. Nyt minua on ohjeistettu miten tehdä hoitovirheilmoitus. Rahaa saattaa saada mutta millä korjata tapahtunut vahinko kun ei hammaslääketieteen asiantuntijat auttaneet kun olisi ollut vielä toivoa.

        ap

        Miten tämä on mahdolllista, ettei hammaslääkärit huomaa hampaiden tilannetta ja hoitoa vaativaa. Itsekin joskus kun valitin hammasta, jouduin itse sormella näyttämään missä kohtaa kipu on, sitten vasta huomasi, että siinähän on kaksi pientä halkeamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä on mahdolllista, ettei hammaslääkärit huomaa hampaiden tilannetta ja hoitoa vaativaa. Itsekin joskus kun valitin hammasta, jouduin itse sormella näyttämään missä kohtaa kipu on, sitten vasta huomasi, että siinähän on kaksi pientä halkeamaa.

        Niinpä. Luottamus koko terveydenhoitojärjestelmään on hyvin pitkälti tuhottu omalta osaltani.

        ap


    • Anonyymi

      ??? Kysy hamaslääkäriltä,mistä me tiedämme?

      • Anonyymi

        Miksi sinä vaivaudut vastaamaan kun siitä ei ole mitään apua??? Hain nyt vertaistukea lähinnä, hammaslääkäreillä on erilaisia näkökulmia, on tullut huomattua. Saman kokeneen mielipide saattaa auttaa ihmistä jolla on hätä. Sulle kaikkea paskaa.

        ap


    • Anonyymi

      Implantteja ei mielellään asenneta suuhun, jossa on parodontiittia, sillä ennuste on huono. Implantteihin kehittyy peri-implantiitti ja ne menetetään ennenaikaisesti.

      Parodontiittia harvoin saadaan kokonaan parannettua, mutta sitä voidaan pitää kurissa äärimmäisen huolellisella suuhygienialla.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta.

        ap


    • Anonyymi

      Ei parane, on perinnöllinen sairaus, voi hypätä omien lasten yli ja siirtyä lapsenlapsille. Tämän kertoi hygienisti. Ei auta huolellinenkaan hoito, en tiedä mistä johtuu, että toisilla auttaa ja toisille ei. Minulla ei. On ollut ammattihoitajat ja ylettömän tarkka omahoito, ihan saman syvyiset taskut olleet 10 v. Oikein harmittaa että ne jaksaa jankata sähköhammasharjaa ja hammasväliharjoja. Ei vaan auta. En tupakoi, enkä lipitä sokerijuomia enkä syö karkkeja, vain perusterveellinen ruoka.
      On laitettu implantteja n. 20 v sitten, ovat pysyneet. Nyt pitäisi laittaa yksi lisää, kun hammas tulehtui ja jouduttiin poistamaan. On nyt tilapäinen vain ulkonäön vuoksi mutta kuljen asiantuntijalla, milloin on ien siltä kohtaa siinä kunnossa että voi laittaa implantin, vai voiko koskaan. Jää nähtäväksi.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. Harmittaa itseänikin kun puhutaan vaan hygienian hoidosta ja kuitenkin ihmetellään mikä pitää tulehdusta yllä kun omahoito onkin selkeästi hyvä, ei hammaskiveä ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Harmittaa itseänikin kun puhutaan vaan hygienian hoidosta ja kuitenkin ihmetellään mikä pitää tulehdusta yllä kun omahoito onkin selkeästi hyvä, ei hammaskiveä ei mitään.

        Ja vielä minä 17.04.2022 08:49. Kävin myös Finlabissa otattamassa CRP-arvon. Kun tulehdus oli päällä, arvo oli 0,8 (ihan ok-taso sekin) ja kun tulehdus helpotti, arvo putosi 0,2:een. Ei silti ikenistä lähtenyt verenvuoto, joka on tulehduksen merkki. Miten senkin selittää, ei selittänyt h.lääkärikään.
        Ja vielä ottaa päähän nuo linkkien laittajat, niin kuin en olisi yökaudet lukenut nettiä ja kaikki mahdolliset tiedot taudista silloin kun sain tietää sairastavani. Voiko tosiaan joku luulla että olisin tietämätön. Missään vain ei selitetä mistä johtuu toisella ihmisellä, että vaikka kuinka hoitaa niin paro ei tokene. Syyttelyä vaan ja ohjeistusta.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe