Olen huomannut että elämäntehtäväni on vanhojen värkkien parissa.
Voiko vanhasta saada paremman kuin uudesta kun tarpeeksi rassaa? Onko palstalla muita aiheen parissa viihtyviä?
Mukavaa puuhaa näin pääsiäispyhinä. Sitä paitsi hyvin ekologista eli muodikasta kun ei aina vaihda tuoreempaan :)
-keinovaginamies-
Vanhan tavaran rassaus eli kuntoonpano
34
95
Vastaukset
- Anonyymi
Minä taas olen keskittynyt kierrätykseen!
- luomupenisnainen- Anonyymi
Pitäisit vaan hyvän. Käyttämällä ja huoltamalla ne pysyy kunnossa. Varsinkin osa vanhemmista naisista tahtoo unohtaa tämän käyttöpuolen.
Jonkun ne on sitten sinunkin hylkäämät raakit pantava kuntoon.
Mehän olisimme muuten hyvä pari, mutta luulen että se tavara minkä sinä laitat kiertoon ei kiinnosta minua :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisit vaan hyvän. Käyttämällä ja huoltamalla ne pysyy kunnossa. Varsinkin osa vanhemmista naisista tahtoo unohtaa tämän käyttöpuolen.
Jonkun ne on sitten sinunkin hylkäämät raakit pantava kuntoon.
Mehän olisimme muuten hyvä pari, mutta luulen että se tavara minkä sinä laitat kiertoon ei kiinnosta minua :)
-keinovaginamies-Pistin kiertoon, kun alkoi pakoputki vuotamaan. Vaihtamalla paranee!
-luomupenisnainen Anonyymi kirjoitti:
Pistin kiertoon, kun alkoi pakoputki vuotamaan. Vaihtamalla paranee!
-luomupenisnainenPakoputken pamppalaakerit on kuluneet. Falskaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistin kiertoon, kun alkoi pakoputki vuotamaan. Vaihtamalla paranee!
-luomupenisnainenPakoputken on tarkoitus vuotaa. Pitävää pakoputkea ei voi asentaa kuin sähkökalustoon. Mikähän helmi siinäkin meni.
HALiMONSTERi kirjoitti:
Pakoputken pamppalaakerit on kuluneet. Falskaa?
Ihme rutkutusta ainakin päästeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputken on tarkoitus vuotaa. Pitävää pakoputkea ei voi asentaa kuin sähkökalustoon. Mikähän helmi siinäkin meni.
-keinovaginamies-Lopulta alkoi roikkumaan maata pitkin. :(
Anonyymi kirjoitti:
Ihme rutkutusta ainakin päästeli.
Tuttu saundi. Meillä aina kylppärin wc raikaa, kun eräs rantautuu lattiaan asennutetulle posliinille röyhistämään pyrstöään. Mennessä on kylkiluitten alla ja vähän edessäkin suuri kupu ja pois tullessa vain vyötärölöysät housut.
- Anonyymi
Vanhan duunaamisessa on tärkeintä tutkia runko ensin. Kaiken muun voi fixata mutta jos runko on laho niin panokset valuvat hukkaan. Huono runkoisesta ei vain saa enää ajopeliä. Mutta jos runko on kunnossa niin puskurien vaihdolla ja pienellä paklauksella saa ihan ajopelin. Voi olla vähän laiska käynnistymään mutta ryypyllähän tuo hoituu.
- Anonyymi
Puskurit ja pakkelit on vaan pintaa. Me syvällisemmät tyypit panostamme sisuskaluihin.
Itse tarkistaisin rungon lisäksi myös lohkon, että onhan puristukset tallella.
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Harva asia tuo niin paljon tyydytystä kuin vanhan tavaran uudelleen kuntoon saattaminen ja/tai sen uuden käyttötarkoituksen löytäminen :) Ekologisuus ilahduttaa myös, vaikkei se sen päätarkoitus olekaan.
t.sxth- Anonyymi
Siinä oman työn jälki näkyy ja palkitaan.
Ilmankos meillä tuntuu synkkaavan. Hieno ihminen :)
Anonyymi kirjoitti:
Siinä oman työn jälki näkyy ja palkitaan.
Ilmankos meillä tuntuu synkkaavan. Hieno ihminen :)
-keinovaginamies-No varmaan juuri näin :) Olisi kiva nähdä kuvaa mitä rakennat, mutta ymmärrän ettei se aina täällä käy. Tekemisen iloa!:)
t.sxth - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No varmaan juuri näin :) Olisi kiva nähdä kuvaa mitä rakennat, mutta ymmärrän ettei se aina täällä käy. Tekemisen iloa!:)
t.sxthNykyisen projektin käyttökuntoonpano saatiin päätökseen tänään. Loppumeikkailut saavat jäädä muille raunioiden elvyttäjille eli entisöijille. Minä nautin ennemminkin vauhdin hurmasta kuin pinnan kiillosta. Vielä tarvis tyyliin sopivan ajoasun.
Vanha lumikenttien Ilves se on, 70-luvulta. Eli Lynx-moottorikelkka, ettei tarvi googlata :)
Eipä ole kuvia projektista.
-keinovaginamies-
Ei tässä enää nuorruta. Ei edes kuorrutteet pinnassa.
- Anonyymi
Eli itseäsi rassaat, näinkö ymmärsin?
Itse keskityn pääasiassa itseäni vanhempaan kalustoon :)
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Eli itseäsi rassaat, näinkö ymmärsin?
Itse keskityn pääasiassa itseäni vanhempaan kalustoon :)
-keinovaginamies-Naamaa vähän rassasin (mustanaamio), mutta toisin kävi kun odotin. Vanha naama paljastui mönjän pois pestyäni. Nämä purkit, ne lupaa tehdä taikoja, vanhasta uuden eikä kummiskaan tee! 😤
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Naamaa vähän rassasin (mustanaamio), mutta toisin kävi kun odotin. Vanha naama paljastui mönjän pois pestyäni. Nämä purkit, ne lupaa tehdä taikoja, vanhasta uuden eikä kummiskaan tee! 😤
Pintapaklaus ja maalaus jää minun jäljiltä useimmiten muiden huoleksi. Olen ns. käyttökuntoon panija.
Pintapaklaus ja maalaus jää minun jäljiltä useimmiten muiden huoleksi. Olen ns. käyttökuntoon panija.
-keinovaginamies-No minä oon niin itsenäinen pintapuolen huoltaja. Isännältä kyllä kysyin, että parempi? Kun pesin mustan mönjän pois. Hän vastasi, vähän.
Hetken kesti kunnes tajusin, että vähän paremmalla hän viittasi mönjättömään naamaan, eikä naamaan ennen koko käsittelyä. 😛
Luonnollisesti olisin halunnut kuulla, että mönjä paransi myös lähtötilannetta.HALiMONSTERi kirjoitti:
Naamaa vähän rassasin (mustanaamio), mutta toisin kävi kun odotin. Vanha naama paljastui mönjän pois pestyäni. Nämä purkit, ne lupaa tehdä taikoja, vanhasta uuden eikä kummiskaan tee! 😤
"Nämä purkit, ne lupaa tehdä taikoja, vanhasta uuden eikä kummiskaan tee! 😤"
Tokko on Pinotexia, jos ei toimi? Niinhän se tv-mainos aikanaan lupasi, että Pinotexia pintaan, niin vanhakin näyttää nuoremmalta 😉randombypasser kirjoitti:
"Nämä purkit, ne lupaa tehdä taikoja, vanhasta uuden eikä kummiskaan tee! 😤"
Tokko on Pinotexia, jos ei toimi? Niinhän se tv-mainos aikanaan lupasi, että Pinotexia pintaan, niin vanhakin näyttää nuoremmalta 😉Heh, ei ollu pinotexia kun oli tervaa. 😜
HALiMONSTERi kirjoitti:
Heh, ei ollu pinotexia kun oli tervaa. 😜
Jaa... Mää en kyllä tervais ku vanhoja lankkuja ja puuveneitä, se naisen poskella ehkä ihan toimi, mitä nyt se tervan tuoksu tuo kyllä kaikki yli neljäkymppiset ukkelit paikalle, mutta niilläkin on mielessä vaan kalalle lähtö 😁
randombypasser kirjoitti:
Jaa... Mää en kyllä tervais ku vanhoja lankkuja ja puuveneitä, se naisen poskella ehkä ihan toimi, mitä nyt se tervan tuoksu tuo kyllä kaikki yli neljäkymppiset ukkelit paikalle, mutta niilläkin on mielessä vaan kalalle lähtö 😁
Onhan mullakin puupää. Pitäsi sen toimia. ☺️
Niin, silläpä mulla onkin aina muutama mato valmiina purkissa. 😁HALiMONSTERi kirjoitti:
Onhan mullakin puupää. Pitäsi sen toimia. ☺️
Niin, silläpä mulla onkin aina muutama mato valmiina purkissa. 😁Sanotaanko vaikka niin, että ei edes tervalla saa lahoa puuta uudeksi. Olen kokeillut omaan puukoppaani ja siitä ei tullut muuta kuin sanomista 😂
Seireenien sukua, siis? 😜randombypasser kirjoitti:
Sanotaanko vaikka niin, että ei edes tervalla saa lahoa puuta uudeksi. Olen kokeillut omaan puukoppaani ja siitä ei tullut muuta kuin sanomista 😂
Seireenien sukua, siis? 😜Hahhah, osasit nätisti pehmentää. 😂
"Olen kokeillut omaan puukoppaani"
Pprsk. 🤣HALiMONSTERi kirjoitti:
Hahhah, osasit nätisti pehmentää. 😂
"Olen kokeillut omaan puukoppaani"
Pprsk. 🤣Aina pitää vähän kieli keskellä suuta kruisailla, muuten tulee korville 😂
Mökillä sotken tervan kanssa aika paljonkin, en haluaa mitään painekyllästettyä tms. myrkkypuuta tontille, niin siinä on terva kullan arvoista. Se nyt pitäis tietty jaksaa polttaa pintaan, mutta pjaaskat siitä, voin tervailla tarvittavia puupalikoita kerran vuoteen uusiksi ja uusiksi. Kuten oman nupolinikin, eipähän ainakaan vety ja homehdu syyssateilla 😂
Mulla on monitoimivikuroija, jonka käyttöliittymä on ihan käsittämätön.
Siinä ei rassaus auta, mutta jatkuvalla hienosäädöllä se pysyy käsissä.- Anonyymi
Kaikki vehkeet joihin ei telakoiduta kunnon kaapelilla säätöjä varten ovat ihan liian monimutkaisia.
Menneiden vuosikymmenten kalusto manuaalisine käyttöliittymineen ovat pomminvarmoja.
Kaikki vehkeet joihin ei telakoiduta kunnon kaapelilla säätöjä varten ovat ihan liian monimutkaisia.
Menneiden vuosikymmenten kalusto manuaalisine käyttöliittymineen ovat pomminvarmoja.
-keinovaginamies-Nämä puheohjattavat ovat tosi hankalia tapauksia. Joskus tuntuu, että vähempi "älykkyys" riittäisi.
- Anonyymi
Carl-Gustaf kirjoitti:
Nämä puheohjattavat ovat tosi hankalia tapauksia. Joskus tuntuu, että vähempi "älykkyys" riittäisi.
Se on juurikin näin. Vähintään päävirtakatkaisin pitäisi joka värkissä olla.
-keinovaginamies-
No uusin kulkuväline on 2005 vm Nissani, joten kyllä mä vanhoilla vehkeillä etenen ainakin.
Ja sen takia vanhoja vehkeitä suosin, että niihin mulla on vielä edellytykset saadakin ne kuntoon. Uusimmissa on tietokoneohjatut systeemit ja jumalattomasti kaikenmaailman antureita ja sensoreita, että jakari kourassa ei niiden laitosta tule mitään. 😄
Vanhimpaan kulkineeseen olisi tarkoitus kesällä laitella yläpuolen tiivisteet uudelleen...pikkuisen huohottaa. Samalla voisi laitella tappeja, pultteja ja niveliä uusiksi, yksi stefa vaihtaa taka-aksellin ja oikoa peltejä, maalata ja viritellä sähköjä uusiksi. Tietty vaihdella kaikki öljyt ja taas mennään. 😊👌- Anonyymi
Älä naurata edes enempää: Rasputin: lasermiekkakin;: https://www.youtube.com/watch?v=A_pn2PFsWKc
MuttA niin tuo Maria Zarapova, tiedoksiantaja, aika kaunis nainen mutta vabnha. - Anonyymi
Taidolla saa. Mitään oikeasta vanhaa ei kannata alkaa maalailemaan ja lakkailemaan pilalle jossei tiedä mitä tekee. Niitä jälkiä saa sitten korjailla tai esimerkiksi joutuu kaatopaikalle kun sen arvo ja ikä on maalattu piiloon.
Vaikka tiedän mitä teen, niin siltikin menee usein pilalle ja jättää oman ruman jälkensä hienoon vanhaan esineeseen. Joku yksityiskohta mikä olisi parempi ollut jättää koskematta.
Mut mä osaan kyllä, tuleehan niistä hienoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684421Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D983956- 513479
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222713Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!252552Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562403- 432267
- 391897
- 471888
- 301636