Jossain aloituksessa puhuttiin älykkyydestä eli kun katsotte tai tiedätte pariskuntia ja pareja niin kumpi on viisaampi ja älykkäämpi parin mies vai nainen eli onko nyrkki sääntö että mies on aina vähän älykkäämpi ja viisaampi kuin nainen eli naiset etsii aina sitä vähän viisaampaa vai onko miehet aina vähän viisaampia ja älykkäämpiä eli luonto äiti on tehnyt niin et mies voi ottaa vähän tyhmemmänkin naisen ja pärjäävät kun mies on se äly ja järki mut mies olis yhtä tyhmä kuin nainen niin se pari ei pärjäis vaan kuolema noutaa heidät äkkiä ja olletteko koskaan nähneet et nainen olis melkein yhtä viisas ja älykäs kuin mies itse en koskaan
Älykkyydestä mieleen
217
786
Vastaukset
- Anonyymi
Nainen haluaa itseään älykkäämmän miehen. Noin niinkuin käytännössä.
- Anonyymi
Miksiköhän on niin paljon sinkkumiehiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän on niin paljon sinkkumiehiä?
Sitä minäkin ihmettelen. On niin paljon älykästä saalista tarjolla, mikä on kun ei kelpaa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelen. On niin paljon älykästä saalista tarjolla, mikä on kun ei kelpaa??
Vai onko niin et sinkkunaiset on jo liian tyhmii ja typerii et ei kelpaa enään miehille eli naisilta puuttuu maalaisjärki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko niin et sinkkunaiset on jo liian tyhmii ja typerii et ei kelpaa enään miehille eli naisilta puuttuu maalaisjärki
Niin sen TÄYTYY olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmät miehet jäävät ilman. Ei ole ”älykästä saalista tarjolla”.
Naisen alhainen älykkyys paljastuu vasta ajan myötä, mutta miehen typeryys näkyy heti ja kauas. Tästä voi päätellä, että typerät miehet syrjäytyvät nopeasti parisuhdekuvioista ja tyhmät naiset saavat itseään älykkäämmän miehen.
:P- Anonyymi
Niinkö teillä kävi?
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö teillä kävi?
Jaa-a, eipä ole ollut tarvetta pohtia älymme eroja. Kummallakin on omat vahvuutensa ja täydennämme toisiamme.
Ei aina. Olen seurustellut itseeni tyhmemmänkin kanssa. Se oli kyllä tuskaa.
- Anonyymi
Luulet vaan niin ja aika kultaa muistot eli silloin mies oli se älykkäämpi mut nyt vuosien päästä muistat toisin tai kuvittelet että olisit muka ollut viisaampi
Anonyymi kirjoitti:
Luulet vaan niin ja aika kultaa muistot eli silloin mies oli se älykkäämpi mut nyt vuosien päästä muistat toisin tai kuvittelet että olisit muka ollut viisaampi
No kyllä se yllätys oli mullekin, että tyhmä oli kun vasemman jalan saapas. Ei jaksanut kun kuukauden päivät hampaat irvessä.
HALiMONSTERi kirjoitti:
No kyllä se yllätys oli mullekin, että tyhmä oli kun vasemman jalan saapas. Ei jaksanut kun kuukauden päivät hampaat irvessä.
Mielummin suht koht samalla älykkyystasolla tai mielummin vähän älykkäämpi, niin että minäkin voin vielä oppia jotain.
Carl-Gustaf kirjoitti:
Jos mies on luonteeltaan hiljainen, tyhmyys saattaa paljastua vasta vuosien kuluttua.
Minun harmikseni, mutta onneksini tuo tyyppi oli äänekäs. Ehdin huomata ajoissa. :)
Oikeasti, mä olen käytännönläheinen ja ärsyttää, jos toinen ei ymmärrä mitään edes selittämällä. Neuvomalla, näyttämällä. Sitten suureen ääneen esittää kaikki tietävää ja tuhoaa kaiken mihin koskee.HALiMONSTERi kirjoitti:
Minun harmikseni, mutta onneksini tuo tyyppi oli äänekäs. Ehdin huomata ajoissa. :)
Oikeasti, mä olen käytännönläheinen ja ärsyttää, jos toinen ei ymmärrä mitään edes selittämällä. Neuvomalla, näyttämällä. Sitten suureen ääneen esittää kaikki tietävää ja tuhoaa kaiken mihin koskee.Silleen ÄLÄ VAAN KOSKE MIHKÄÄN, sillä välillä kun käyn vessassa. Ei kiva.
HALiMONSTERi kirjoitti:
Silleen ÄLÄ VAAN KOSKE MIHKÄÄN, sillä välillä kun käyn vessassa. Ei kiva.
Siis se, että jos jotain ei älyä, ei ymmärrä voi todeta etten nyt saa kiinni tästä. Ok. Mutta kun esittää, että juu älyän, käy työhön ja ei älynnyt alkuunkaan mitä piti tehdä. Se on tyhmää ja ärsyttävää.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Niin. Tästähän meillä oli puhetta. Sulla on kavereita, jotka hajottavat ihan kaiken.
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Tästähän meillä oli puhetta. Sulla on kavereita, jotka hajottavat ihan kaiken.
Ei ole kavereita. Ei lähimailla.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
No tämä henkilö josta tässäkin puhut. ”Älä vaan koske mihkään.”
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Samat tarinat.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Äly on eri kuin mämmi kouraisuus eli sit ei osteta esim posliini mukeja vaan peltitooppeja eli jos peltimuki tippuu niin ei mene rikki ja jos lommoontuu niin oikoo mut posliinia ei voi korjata
HALiMONSTERi kirjoitti:
:D
Olipas erikoinen mies.
Tosin en ole itse kovinkaan käytännönläheinen tyyppi. Teoriassa asiat toimivat paremmin.
Jos joku laittaa työkalun käteeni, ahdistun.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat tarinat.
Kuten: ” Sitten suureen ääneen esittää kaikki tietävää ja tuhoaa kaiken mihin koskee.”
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Vai oletko samanlainen kuin bukee siinä sarjassa ja naapuri on mämmi koura kun kanssasi joutuu jännittämään ja pelkäämään
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Mielummin suht koht samalla älykkyystasolla tai mielummin vähän älykkäämpi, niin että minäkin voin vielä oppia jotain.
Kyllä sä varmasti vielä opit.
Anonyymi kirjoitti:
No tämä henkilö josta tässäkin puhut. ”Älä vaan koske mihkään.”
Ei kuule tunneta. Ei eron jälkeen olla edes moikattu. :D
Carl-Gustaf kirjoitti:
:D
Olipas erikoinen mies.
Tosin en ole itse kovinkaan käytännönläheinen tyyppi. Teoriassa asiat toimivat paremmin.
Jos joku laittaa työkalun käteeni, ahdistun.No todella. En tiedä oliko mikä hänen oikea ongelma, mutta ihan kuutamolla oli.
Aijaa. Entäs rouva?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai oletko samanlainen kuin bukee siinä sarjassa ja naapuri on mämmi koura kun kanssasi joutuu jännittämään ja pelkäämään
Kirjoitetaan muuten "Bucket"😁 , Hyacinth osaa pistää maailman kaaokseen tyylillä
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ei kuule tunneta. Ei eron jälkeen olla edes moikattu. :D
Et nyt tainnut käsittää. Ei siitä ollut kysymys vaan samoista asioista ja tismalleen samoista lauseista.
Laitanpa vielä samanlaisen
:D Anonyymi kirjoitti:
Et nyt tainnut käsittää. Ei siitä ollut kysymys vaan samoista asioista ja tismalleen samoista lauseista.
Laitanpa vielä samanlaisen
:DEn älyä. Ohi. 😜
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Vedätkö kelauksella?
Et ilmeisesti muista mitä ihmisille kirjoittelet.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sä varmasti vielä opit.
Epäilen. Kaikki jankuttaa vanhaa rainaa. Ei mitään uutta.
Anonyymi kirjoitti:
Et ilmeisesti muista mitä ihmisille kirjoittelet.
Siinähän ne lukee, lue.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
En älyä. Ohi. 😜
Aikanaan jos et tällä hetkellä.
Anonyymi kirjoitti:
Aikanaan jos et tällä hetkellä.
Ketju liittyy parisuhteessa kumppanien älykkyyteen. Eli ootko tulossa mun kumppaniksi vai miksi yrität olla älykäs ja opettaa? ;]
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
No kysytään suoraan, oletko sä mun kumppaniksi tulossa?
Anteeksi, mutta sinut tietäen epäilen ettei kukaan yritä :D
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Siinähän ne lukee, lue.
Hermostuttaako.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä oletkin se ainoa höhlä joka yrittää. :D
Anonyymi kirjoitti:
Hermostuttaako.
Ihmetyttää lähinnä miksi tuhlaat aikaasi minuun, luulis fiksulla muutakin ohjelmaa olevan.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Sinä oletkin se ainoa höhlä joka yrittää. :D
Missähän kohtaa. :D Voi nyyh kun sä niin haluaisit, mutta ei taida mun eikä muidenkaan kohdalla toteutua :D
En jaksa enää opettaa yhtään tolvanaa enkä jutuiltaan köyhää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missähän kohtaa. :D Voi nyyh kun sä niin haluaisit, mutta ei taida mun eikä muidenkaan kohdalla toteutua :D
En jaksa enää opettaa yhtään tolvanaa enkä jutuiltaan köyhää.Auts 🤣
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa enää opettaa yhtään tolvanaa enkä jutuiltaan köyhää.Nytkin taas hillut siinä. Kuka kutsui? En minä. Itse tulit tyrkylle, taas.. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko niin tylsät jutut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko niin tylsät jutut?
Oli. Itseään kiertävät :D
HALiMONSTERi kirjoitti:
No todella. En tiedä oliko mikä hänen oikea ongelma, mutta ihan kuutamolla oli.
Aijaa. Entäs rouva?Rouva nikkaroi ja hankkii taloon työkalut.
Eläinten älykkyyttä mitataan sen mukaan, miten ne osaavat käyttää työkaluja.
Siinä sarjassa pärjäisin aika hyvin.Carl-Gustaf kirjoitti:
Rouva nikkaroi ja hankkii taloon työkalut.
Siinä sarjassa pärjäisin aika hyvin.No hitsi. Kätevä emäntä. 👍
Mikä eläin olisit?- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ai se olikin sulle, sori.
Sille, jolle se sanottiin. Sääliks kävi, että piti ihan nauraa. 😅
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ihmetyttää lähinnä miksi tuhlaat aikaasi minuun, luulis fiksulla muutakin ohjelmaa olevan.
Ajattelin jos oppisit jotain kun ääneen toivoit.
Anonyymi kirjoitti:
Sille, jolle se sanottiin. Sääliks kävi, että piti ihan nauraa. 😅
Outoa autsittelua, en ymmärrä. Säliksi? No on tuo touhu aika säälittävää kyllä. Kaitpa ite tiiätte miksi sääliökäyttäydytte.
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin jos oppisit jotain kun ääneen toivoit.
Sä et ymmärtänyt, että kumppani opettaa. Ja kun et ole mun kumppani niin et myöskään opeta.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ketju liittyy parisuhteessa kumppanien älykkyyteen. Eli ootko tulossa mun kumppaniksi vai miksi yrität olla älykäs ja opettaa? ;]
Älykkyyttä voidaan opettaa ketjussa mikäli jo havaitaan henkilön pudonneen pieneen unholan kuoppaan. Älykäs jos näet on, muistaa kyllä kaikki kirjelmänsä eikä sotkeudu sanoissaan.
Anonyymi kirjoitti:
Älykkyyttä voidaan opettaa ketjussa mikäli jo havaitaan henkilön pudonneen pieneen unholan kuoppaan. Älykäs jos näet on, muistaa kyllä kaikki kirjelmänsä eikä sotkeudu sanoissaan.
Siinä tapauksessa olet väärässä ketjussa ja väärän tyypin juttusilla. Poistu.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Sä et ymmärtänyt, että kumppani opettaa. Ja kun et ole mun kumppani niin et myöskään opeta.
Mä opetan sulle just nyt, että pitää muistaa mitä kirjoittaa, kelle kirjoittaa ja missä, koska älykkään voisi kuvitella tiedostavan, että keskustelutoveri voi lukea samat jutut täältäkin toisintona. Ehkä sä sen nyt opit.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Opetin jo. Heräsit.
Anonyymi kirjoitti:
Mä opetan sulle just nyt, että pitää muistaa mitä kirjoittaa, kelle kirjoittaa ja missä, koska älykkään voisi kuvitella tiedostavan, että keskustelutoveri voi lukea samat jutut täältäkin toisintona. Ehkä sä sen nyt opit.
En ole kirjottanut noita ennen mihkään. Tarkistappa itse hempukka muistiinpanos.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Outoa autsittelua, en ymmärrä. Säliksi? No on tuo touhu aika säälittävää kyllä. Kaitpa ite tiiätte miksi sääliökäyttäydytte.
Juu se on kato vähän sama kun pitkospuulta varman vaeltajan askel harhautuukin kastumaan suonsilmäkkeeseen.
HALiMONSTERi kirjoitti:
No hitsi. Kätevä emäntä. 👍
Mikä eläin olisit?Taisi olla apina, joka taittoi tikun päähän koukun, jolla se sai kaivettua ötököitä kolosta.
Kyllä minäkin olisin sellaisen keksinyt.
Myös jotkut linnut tekevät koukkuja, on se jännää.Anonyymi kirjoitti:
Juu se on kato vähän sama kun pitkospuulta varman vaeltajan askel harhautuukin kastumaan suonsilmäkkeeseen.
Olet outo selittäjä.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
En ole kirjottanut noita ennen mihkään. Tarkistappa itse hempukka muistiinpanos.
Oikein iloista ja maireaa päivänjatkoa kaikille tähän ketjuun! Myös älyttömille ja huonomuistisille lapsuksineen!
Carl-Gustaf kirjoitti:
Taisi olla apina, joka taittoi tikun päähän koukun, jolla se sai kaivettua ötököitä kolosta.
Kyllä minäkin olisin sellaisen keksinyt.
Myös jotkut linnut tekevät koukkuja, on se jännää.Heh, myös jotkut ihmiset tekevät koukkuja, toiset jopa ripustautuu niihin.
Linnut? Tätä en tiennyt. Muistatko mitkä linnut?- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Juu juu
Juu juu Anonyymi kirjoitti:
Oikein iloista ja maireaa päivänjatkoa kaikille tähän ketjuun! Myös älyttömille ja huonomuistisille lapsuksineen!
En tiedä kelle luulet juttelevas, mutta oletkin vähän outo.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Siinä tapauksessa olet väärässä ketjussa ja väärän tyypin juttusilla. Poistu.
Johan se nähtiin. Olit opin tarpeessa. Sitähän sää pyysit. Sitä tuli.
Anonyymi kirjoitti:
En oppinut tästä muuta kuin että netti on kahjoja täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narahti ku vanha aitan sarana kiinni jäädessään 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narahti ku vanha aitan sarana kiinni jäädessään 🤣
Noo. Tämä riittää. Ajattelen kyllä, että tajusi. Onhan ne skriptit vielä mitä plärätä.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Pönttöpää.
Halimonsteri alias harmaaritari.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
En oppinut tästä muuta kuin että netti on kahjoja täynnä.
Tunnustat siis itsesi hahaha. Onhan teitä. Ja helvetin huonomuistisia.
Anonyymi kirjoitti:
Älä anna naaman värin hämätä, olen elossa. Enkä harmaa saati ritari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisilla muisti on taas kuin norsuilla; 200 vuotta.
HALiMONSTERi kirjoitti:
Heh, myös jotkut ihmiset tekevät koukkuja, toiset jopa ripustautuu niihin.
Linnut? Tätä en tiennyt. Muistatko mitkä linnut?En muista mutta Yle Areenassa on aiheesta dokumentti.
https://areena.yle.fi/1-50788172Anonyymi kirjoitti:
Koska pääsit pöpilästä?
Carl-Gustaf kirjoitti:
En muista mutta Yle Areenassa on aiheesta dokumentti.
https://areena.yle.fi/1-50788172Täytyy kattella, otan talteen. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, että nimet vaihtuu vaan tiikeri ei pääse raidoistaan eli juttujen sisältö pysyy. Tämä ketju on oiva osoitus siitä. Vieläpä samoilla fraaseilla!
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, että nimet vaihtuu vaan tiikeri ei pääse raidoistaan eli juttujen sisältö pysyy. Tämä ketju on oiva osoitus siitä. Vieläpä samoilla fraaseilla!
Suosittelen paluuta pöpilään, bielä tänään. Et ole kunnossa.
HALiMONSTERi kirjoitti:
*vielä
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Koska pääsit pöpilästä?
Sähän siellä olet ja harmittelet. Palapeli vois olla kiva sinne. Siinä kun näet käännellään paloja ja se treenaa muistia, että minkä alla oli sama kuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähän siellä olet ja harmittelet. Palapeli vois olla kiva sinne. Siinä kun näet käännellään paloja ja se treenaa muistia, että minkä alla oli sama kuva.
Heheheh anna sen nyt olla….
Lipsahti ja teki teksteissään virheen. Ei hoksannut, että saatat muistaa vielää. Anonyymi kirjoitti:
Laita lääkitys kuntoon. Olet tosi heikossa hapessa.
Anonyymi kirjoitti:
Lipsahti ja teki teksteissään virheen. Ei hoksannut, että saatat muistaa vielää.Menkääs nyt viroon vihille siitä mulkut. :)
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Kerrot omia kokemuksia. Siksikö et ole koskaan töissä? Sekö on syy? Miten ne antaa sieltä sun kirjoitella?
Anonyymi kirjoitti:
Kerrot omia kokemuksia. Siksikö et ole koskaan töissä? Sekö on syy? Miten ne antaa sieltä sun kirjoitella?
Menes nyt jo Tiina 5v. :)
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Tuntuu olevan sulle tuttua tutumpi paikka. Siellä varmaan oppii noi nimimerkkileikit ja hahmopelit?
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu olevan sulle tuttua tutumpi paikka. Siellä varmaan oppii noi nimimerkkileikit ja hahmopelit?
Ei sen tutumpi mitä joskus olen sukulaista käynyt katsomassa. Jos sä tosiaan olet Pönttis olen oikeesti sinun mielenterveydestä huolissani.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ei sen tutumpi mitä joskus olen sukulaista käynyt katsomassa. Jos sä tosiaan olet Pönttis olen oikeesti sinun mielenterveydestä huolissani.
Niin se sun serkkus. Ja se vieläkin näet jotain Pönttis satuhahmoa silmissäs? Kai ne sutkin vois tsekata vierailukäynnillä? Saisit vastauksia mikset pääse siitä satuhepusta eroon?
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Menes nyt jo Tiina 5v. :)
Milloin taas kilahdat? Tunnut niin kaipailevan lääkkeitä. Kevät on teille monesti raskasta aikaa. Sulla repii hermoja :)
Anonyymi kirjoitti:
Niin se sun serkkus. Ja se vieläkin näet jotain Pönttis satuhahmoa silmissäs? Kai ne sutkin vois tsekata vierailukäynnillä? Saisit vastauksia mikset pääse siitä satuhepusta eroon?
Ei vaan mummo vainaa. Se jotenkin vaikutti muuttuneen maaniseksi jossain kohtaa. Bipolaarinen käytös on maanista. Tai muita mömmöjä vetävät voi käyttäytyä samoin. Kiihko päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lipsahti ja teki teksteissään virheen. Ei hoksannut, että saatat muistaa vielää.Ei hoksannut :)
Anonyymi kirjoitti:
Milloin taas kilahdat? Tunnut niin kaipailevan lääkkeitä. Kevät on teille monesti raskasta aikaa. Sulla repii hermoja :)
Ei mua muu rasita, kun krooniset kivut kaularangassa, päässä ja kädessä. Fibrokivut taas vaihtelee paikkaa ja volyymeä.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ei vaan mummo vainaa. Se jotenkin vaikutti muuttuneen maaniseksi jossain kohtaa. Bipolaarinen käytös on maanista. Tai muita mömmöjä vetävät voi käyttäytyä samoin. Kiihko päällä.
Omista hoidoistas puhut. Vielä mummoa syyttelet :D
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Laita lääkitys kuntoon. Olet tosi heikossa hapessa.
Juu korona vielä kyllä hapet.
Anonyymi kirjoitti:
En puhu. Mummolla oli skitsofrenia. Pöntöllä mania.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Härskiä :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu korona vielä kyllä hapet.
Koronaan saadaan 20 vuoden kuluttua lääkkeet.
HALiMONSTERi kirjoitti:
Mania mitä palstalla anonyymi potee parhaillaan kuvailtuna tässä.
"Maaninen vaihe alkaa usein äkillisesti ja kestää yleensä 2 viikosta 5 kuukauteen. Manian aikana potilas on yleensä erittäin toimelias, vauhdikas, rauhaton, puhelias ja energinen ja tarvitsee unta vain vähän, saattaa olla jopa ärtyisä. Tuolloin hänellä voi olla myös aistiharhoja ja harhaluuloja."
Www.kaypahoito.fi- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Sulla joku sekopää. Mikä on tää pönttö? Sähän sitä maanisesti alat joka kevät jahtaamaan. Sä olet siellä sairaalassa mielenterveysosastolla ja siks sä et pääse koskaan oikeisiin töihin. Millon muka mitäkin kipua mut ethän sä sieltä lukkojen takaa pääse kuin nettiin?
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Se mummos/serkkus juttu periytyy suvussa. Ei täällä nyt enää yhtään ihmetellä. Kiitämme tiedosta.
Anonyymi kirjoitti:
Sulla joku sekopää. Mikä on tää pönttö? Sähän sitä maanisesti alat joka kevät jahtaamaan. Sä olet siellä sairaalassa mielenterveysosastolla ja siks sä et pääse koskaan oikeisiin töihin. Millon muka mitäkin kipua mut ethän sä sieltä lukkojen takaa pääse kuin nettiin?
Kotona olen ja Tules kuntoutuja. :)
Anonyymi kirjoitti:
Se mummos/serkkus juttu periytyy suvussa. Ei täällä nyt enää yhtään ihmetellä. Kiitämme tiedosta.
Maniaan saa lääkkeitä, mikäli sulla ei vielä ole. Ei siitä ole sun pakko kärsiä.
Onko muutakin holtittomuutta kuin palstakäytös? Osteluvimmaa? Päihteitä? Riskikäytöstä?- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Kotona olen ja Tules kuntoutuja. :)
Juu juu. Lue vain käypää hoitoa. Hyvin tiedät mikä sulla on ja nyt me muutkin tiedämme.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
"Maaninen vaihe alkaa usein äkillisesti ja kestää yleensä 2 viikosta 5 kuukauteen. Manian aikana potilas on yleensä erittäin toimelias, vauhdikas, rauhaton, puhelias ja energinen ja tarvitsee unta vain vähän, saattaa olla jopa ärtyisä. Tuolloin hänellä voi olla myös aistiharhoja ja harhaluuloja."
Www.kaypahoito.fiKuvailit toimintasi.
Anonyymi kirjoitti:
Juu juu. Lue vain käypää hoitoa. Hyvin tiedät mikä sulla on ja nyt me muutkin tiedämme.
Suosittelen hakea apua itselles ajoissa.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Www.kaypahoito.fiKyllä sä saat olla sellainen kuin olet. Tuskin voit itse tuolle mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi on periytyviä ja halimonsteri merkki on hyvin tietoinen noista.
Anonyymi kirjoitti:
Ei sun mielenterveys parane kääntämällä ne minuun, projisoimalla. Pahenee vaan. Kiihdyt aina lisää kun vastaan jotain. Terkkariin huomenna ja haet apuja? Ei muuta. Voi paremmin. :)
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ei sun mielenterveys parane kääntämällä ne minuun, projisoimalla. Pahenee vaan. Kiihdyt aina lisää kun vastaan jotain. Terkkariin huomenna ja haet apuja? Ei muuta. Voi paremmin. :)
Et voi omia diagnoosejasi kääntää muihin. Se on teillä suvussa, kuten kerroit. Et ole selvästi vielä hyväksynyt tilaasi? Nyt puhut siitä tules-vaivana.
Tsemppiä oikeasti paranemiseen ja oikeaan työelämään pääsyyn. Anonyymi kirjoitti:
Et voi omia diagnoosejasi kääntää muihin. Se on teillä suvussa, kuten kerroit. Et ole selvästi vielä hyväksynyt tilaasi? Nyt puhut siitä tules-vaivana.
Tsemppiä oikeasti paranemiseen ja oikeaan työelämään pääsyyn.Annan anteeksi kiusantekosi vain koska et ole henkisesti terve.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Maniaan saa lääkkeitä, mikäli sulla ei vielä ole. Ei siitä ole sun pakko kärsiä.
Onko muutakin holtittomuutta kuin palstakäytös? Osteluvimmaa? Päihteitä? Riskikäytöstä?Tuttu kaava sulla, joka liittyy juuri mielenterveyden heittoon: kun hermostut täällä, alat syytää oman elämäsi epäkohtia muiden kirjoittajien toiminnaksi.
Toivotamme voimia ja terveitä päiviä myös sulle. - Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Tiedät ettet parane muita syyttelemällä. Toi sairaus kiertää mummosi kautta suvussa.
Anonyymi kirjoitti:
Tuttu kaava sulla, joka liittyy juuri mielenterveyden heittoon: kun hermostut täällä, alat syytää oman elämäsi epäkohtia muiden kirjoittajien toiminnaksi.
Toivotamme voimia ja terveitä päiviä myös sulle.Valitettavasti tunnen sunlaiset ja oireet. Työni kautta. Vauhti yltyy vaan kun joku kommentoi.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Valitettavasti tunnen sunlaiset ja oireet. Työni kautta. Vauhti yltyy vaan kun joku kommentoi.
Tiedät sukusi ja itsesi kautta. Olet siitä vihainen, että se periytyi sulle.
Mutta ei se ole meidän muiden palstailijoiden vika.
Ootko miettinyt onko tällainen nettipaikka sulle edes hyväksi? Anonyymi kirjoitti:
Tiedät ettet parane muita syyttelemällä. Toi sairaus kiertää mummosi kautta suvussa.
Skitsofrenia ja fibromyalgia eivät viihdy samassa ihmisessä. Reumatologin näkemys. 🤷🏼♂️
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Valitettavasti tunnen sunlaiset ja oireet. Työni kautta. Vauhti yltyy vaan kun joku kommentoi.
Niinhän sulla yltyy. Lopulta olet täysin raivopäinen ja agressiivinen. Palstalla nähty. Sulla lähtee ns. holtti,
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Annan anteeksi kiusantekosi vain koska et ole henkisesti terve.
Jatkat edelleen ja todennäköisesti tapahtuu taas joku aggressiivinen kilahdus. Suositeltaisiin, että pidät oikeasti palstataukoa.
Anonyymi kirjoitti:
Jatkat edelleen ja todennäköisesti tapahtuu taas joku aggressiivinen kilahdus. Suositeltaisiin, että pidät oikeasti palstataukoa.
Sulle tekis tauko terää. Oikeesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tsemppiä oikeasti paranemiseen ja oikeaan työelämään pääsyyn.Halimonsterilla on aina se, että kun joku tulee olemaan asiasta eri mieltä, halimonsteri alkaa heti syyttämään omista oirekuvistaan vastakeskustelijaa.
On pitkään pohdittu porukalla, että tekeekö tällaisilla palstoille hyvää että henkisesti ei terveet pääsee sohlaamaan jopa töihin näihin? Anonyymi kirjoitti:
Halimonsterilla on aina se, että kun joku tulee olemaan asiasta eri mieltä, halimonsteri alkaa heti syyttämään omista oirekuvistaan vastakeskustelijaa.
On pitkään pohdittu porukalla, että tekeekö tällaisilla palstoille hyvää että henkisesti ei terveet pääsee sohlaamaan jopa töihin näihin?Mulla on mustaa valkoisella, jatka vaan.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Sulle tekis tauko terää. Oikeesti.
Mietihän itse.
Anonyymi kirjoitti:
Mietihän itse.
Ei mun tarvi miettiä. Mä en ole se jonka polla pragailee. Vaikka kovasti koitatkin provota.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Skitsofrenia ja fibromyalgia eivät viihdy samassa ihmisessä. Reumatologin näkemys. 🤷🏼♂️
Eihän se varmasti ole ainoa mielen ongelma, se heikkous periytyy monella tapaa. Niin sanoo tiede. Kyllä ne sen paketin hoitaa. Huoli pois ja lepoa.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ei mun tarvi miettiä. Mä en ole se jonka polla pragailee. Vaikka kovasti koitatkin provota.
Yritähän nyt levätä ja hyväksyä sun terveystilanne. Se, että sä puhutkin tosta jatkuvasti, kertoo sun huolesta, mut eiköhän ne kato ettet nyt ainakaan itelles mitään tee?
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Mulla on mustaa valkoisella, jatka vaan.
Samoin.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se varmasti ole ainoa mielen ongelma, se heikkous periytyy monella tapaa. Niin sanoo tiede. Kyllä ne sen paketin hoitaa. Huoli pois ja lepoa.
Kun tiede tietää, että masennus voi kipukroonikolle tulla kun taas muilta pään ongelmilta tuosta syystä helposti välttyy.
Tutkittu piilevät vektorit mm. skitsofreniassa ja fibrossa että uupumusoireyhtymässä. Tämä on reumatologin ja professorin kanta siis.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritähän nyt levätä ja hyväksyä sun terveystilanne. Se, että sä puhutkin tosta jatkuvasti, kertoo sun huolesta, mut eiköhän ne kato ettet nyt ainakaan itelles mitään tee?
Joo ja tuohon liittyy myös se, että aina toistuu se sama keskusteluntason kaava ja se ettei kyseinen ihminen kykene lopettamaan keskustelua vaan tämän pitää uhitella ja sanoa aina mielessään viimeinen sana. Jokelainen sen kiistelyn on täällä nähnyt. Ja se liittyy aina siihen kun on jäänyt kiinni hahmojen vaihtelustaan. Se saa hänet raivon valtaan. Ilmeisesti hm pitää muita keskustelijoita tyhminä.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä saat tästä touhusta? Mikä sua motivoi siis muukin kun paha olo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja tuohon liittyy myös se, että aina toistuu se sama keskusteluntason kaava ja se ettei kyseinen ihminen kykene lopettamaan keskustelua vaan tämän pitää uhitella ja sanoa aina mielessään viimeinen sana. Jokelainen sen kiistelyn on täällä nähnyt. Ja se liittyy aina siihen kun on jäänyt kiinni hahmojen vaihtelustaan. Se saa hänet raivon valtaan. Ilmeisesti hm pitää muita keskustelijoita tyhminä.
Jokainen*
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Mitä saat tästä touhusta? Mikä sua motivoi siis muukin kun paha olo?
Sama kysymys? Mikä nyt keskustelussa taas nipisti? Mikset siedä muiden lähettämiä kommentteja koskaan?
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan en tykkä mun mustamaalaamisesta ja valheiden heitosta mun päälle. Siksi mä oikasen teidän patologisia paskapuheita.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Kun tiede tietää, että masennus voi kipukroonikolle tulla kun taas muilta pään ongelmilta tuosta syystä helposti välttyy.
Tutkittu piilevät vektorit mm. skitsofreniassa ja fibrossa että uupumusoireyhtymässä. Tämä on reumatologin ja professorin kanta siis.Siis kaikki tietävät, että mielenterveysongelmat periytyvät ja kulkevat suvuittain.
Anonyymi kirjoitti:
Sama kysymys? Mikä nyt keskustelussa taas nipisti? Mikset siedä muiden lähettämiä kommentteja koskaan?
Huuhaa puheet on syytä oikoa. Älä huuhaile niin ei tartte puuttua. Helppoa.
Anonyymi kirjoitti:
Siis kaikki tietävät, että mielenterveysongelmat periytyvät ja kulkevat suvuittain.
Et näköjään säkään tiedä ettei.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ei vaan en tykkä mun mustamaalaamisesta ja valheiden heitosta mun päälle. Siksi mä oikasen teidän patologisia paskapuheita.
Mitäs sä ite teet? Kuvitteletko, että muut hyväksyisivät saman sinulta? Sillon kyllä pitää sullekin jo jotain älykkyyttä ja isolla kauhalla ammentaa!
Täältä oikaistaan samalla tapaa.
Ne, mitkä ovat identtisiä tekstejä eivät ole valhetta. Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sä ite teet? Kuvitteletko, että muut hyväksyisivät saman sinulta? Sillon kyllä pitää sullekin jo jotain älykkyyttä ja isolla kauhalla ammentaa!
Täältä oikaistaan samalla tapaa.
Ne, mitkä ovat identtisiä tekstejä eivät ole valhetta.Mene sille kullas inisemään teidän ongelmista, älä mulle. Ne ei kuulu mulle vieläkään.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Huuhaa puheet on syytä oikoa. Älä huuhaile niin ei tartte puuttua. Helppoa.
Täällä kerrotaan vain totuus.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Just just. Morjes.
Näin on.
- Anonyymi
Carl-Gustaf kirjoitti:
Rouva nikkaroi ja hankkii taloon työkalut.
Siinä sarjassa pärjäisin aika hyvin.Toikin on aika typerä ja ihmisinen tapa nähdä asiat.
Voi sitä päättelykykyä muutenkin käyttää, mutta sitä on vaikeampi erilajisen ymmärtää.
Monilla eläimillä ei ole edes käsiä tai tarvetta työkaluille kun materiaalit esim pursuaa niiden kehosta kuin silikooni tuubista. Tai joillekkin eläimille keho on se työkalu. Jotkut ihmisetkin on kehollisesti älykkäämpiä kuin toiset, se on yksi älykkyyden laji.
Ihmisellä on tapana nähdä joko maailma vain omien käsitykseensä kautta, vieläkin, monissa asioissa ja se haittaa sekä havainnointia, että älyllistä kehitystä.
Ihminenkin nimittäin oppii matkimalla. Matkiminen ei ole kovinkaan loogista tai luovaa primitiivisellä tasolla vaan pelkkää liikkeen toistoa tiettyä lopputulosta havilellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiks sulla v.un ääliö ole todellakaan parempaa tekemistä, kun kytätä ja sommitella täälä?
Ja vielä otat kaiken kun kiveen kirjoitettuna🤣
Et ole vissiin tajunnut että mielipiteet, tunteet sun muut muuttuu ja vaihtelee ja ihmisillä on siihen ihan täysin oikeus ilman että joku pelle hyppää puskista syyttelemään.
Sulla varmaan joku sekopäinen muistiinpanotaulu joka vie koko yksiösi seinät, sen haluaisin kyllä nähdä, toivottavasti kuvataan kun sut haetaan lataamoon ja postaavat seiskaan.
"Nainen sekosi suomi24 palstasta ja tuhosi yksiön. Näille sommitelmille ei Sorjonenkaan pärjää!" - Anonyymi
Olikohan tuo liika viisas.. näyttelli tyhmää ja testasi sinua,reaktioitasi.
Anonyymi kirjoitti:
Olikohan tuo liika viisas.. näyttelli tyhmää ja testasi sinua,reaktioitasi.
Tyhmä testaus, kun eroon johti.
Anonyymi kirjoitti:
Toikin on aika typerä ja ihmisinen tapa nähdä asiat.
Voi sitä päättelykykyä muutenkin käyttää, mutta sitä on vaikeampi erilajisen ymmärtää.
Monilla eläimillä ei ole edes käsiä tai tarvetta työkaluille kun materiaalit esim pursuaa niiden kehosta kuin silikooni tuubista. Tai joillekkin eläimille keho on se työkalu. Jotkut ihmisetkin on kehollisesti älykkäämpiä kuin toiset, se on yksi älykkyyden laji.
Ihmisellä on tapana nähdä joko maailma vain omien käsitykseensä kautta, vieläkin, monissa asioissa ja se haittaa sekä havainnointia, että älyllistä kehitystä.
Ihminenkin nimittäin oppii matkimalla. Matkiminen ei ole kovinkaan loogista tai luovaa primitiivisellä tasolla vaan pelkkää liikkeen toistoa tiettyä lopputulosta havilellen.Eräässä dokumentissa Gorilla varasti ihmiseltä saippuan ja alkoi tahkoamaan sitä turkkiinsa.
Kyllä matkimalla oppii. :)
- Anonyymi
Aikalailla tasoissa nuo omassa tuttavapiirissäni ovat. Älykkyys voi ilmetä eri osa-alueilla, mutta ei kokonaisuudessa suuresti eroa ole.
- Anonyymi
Totta, porukka janttaa ällistä ja sen puutteesta, vaan eivät ole oikein selviää vesillä siinä miten sen varsinaisen suorituskyky ällin pitäisi näkyä. Nykyajan kuuluisaa sumeaa logiikkaa luultavasti 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, porukka janttaa ällistä ja sen puutteesta, vaan eivät ole oikein selviää vesillä siinä miten sen varsinaisen suorituskyky ällin pitäisi näkyä. Nykyajan kuuluisaa sumeaa logiikkaa luultavasti 👍
Niin ja sitä älyä itsessäänkin on monenlaista. Yksi laskee hyvin ja on hyvä matemaattisissa jutuissa, toinen kykenee vaikkapa sosiaalisen älynsä avulla tulemaan toimeen kaikkein hankalimpienkin yksilöiden kanssa, kolmas sitten taas kykenee ratkomaan nopeasti käytännön pulmia.
- Anonyymi
Melkein nainen kuin nainen on aloittajaa älykkäämpi. Siitä hänen sinkkuutensa kaiketi johtuukin. Ei löydy riittävän tyhmää naista, kelle hän kelpaisi.
- Anonyymi
Ei puhuttu nyt minusta mutta jos minusta niin siihen ei paljon vaadita et olis älykkäämpi kuin minä eli minä olen vain tyhmä köyhä ätmi
Anonyymi kirjoitti:
Ei puhuttu nyt minusta mutta jos minusta niin siihen ei paljon vaadita et olis älykkäämpi kuin minä eli minä olen vain tyhmä köyhä ätmi
Tai tekeydyt sellaiseksi.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Tai tekeydyt sellaiseksi.
En tekeydy olen aito ätmi eli geenit on vanhan ajan aitoja mies geenejäja rahaa ei ole eikä omaisuutta ja olen köyhä ja pienituloinen eli sama on kuin jääkarhu ei silläkään ole rahaa ei omaisuutta ja on köyhä työläis mies karu on kummankin elämä ja kumpikin jääkarhu ja ätmi on muinaisjäännettä
Anonyymi kirjoitti:
En tekeydy olen aito ätmi eli geenit on vanhan ajan aitoja mies geenejäja rahaa ei ole eikä omaisuutta ja olen köyhä ja pienituloinen eli sama on kuin jääkarhu ei silläkään ole rahaa ei omaisuutta ja on köyhä työläis mies karu on kummankin elämä ja kumpikin jääkarhu ja ätmi on muinaisjäännettä
Selvä. Ole sitten.
- Anonyymi
Tasaisesti menee. Viisaus ja älykkyys on silti eri juttuja. Eikä ketään pidä haukuttavan tyhmäksi.
- Anonyymi
Älykkyys ei päällepäin näy ja viisaus vielä vähemmän, menee luultavasti käytännössä niin että viisas nainen antaa miehen luulla olevan älykkäämpi ja viisaampi...
- Anonyymi
Miesten kanssa yleensäkin tulee hyvin toimeen, kun teeskentelee olevansa tyhmempi/avuttomampi, kuin kyseinen mies. Miehet nauttivat pätemisestä naisseurassa.
Anonyymi kirjoitti:
Miesten kanssa yleensäkin tulee hyvin toimeen, kun teeskentelee olevansa tyhmempi/avuttomampi, kuin kyseinen mies. Miehet nauttivat pätemisestä naisseurassa.
Ja jos ei teeskentele päätyy kaveriksi.
- Anonyymi
Komppaan vielä itteeni: Ällistä ei ole mitään hyötyä ellet osaa soveltaa sitä
- Anonyymi
Jotkut on joissain asioissa tyhmiä ja toisissa järkeviä ja osaavia.
Intellektuelli älyllisyys on myös hyvin rasittavaa, varsinkin jos toinen on puhelias ja haluaa jatkuvasti keskustella kaikesta kolmella eri levelillä yhtäaikaa.
Älyllisesti vähälahjaisempi ihminen voi olla ihan hyvä kumppani, kunhan ei ole impulsiivisen itsepäinen, asennevammainen jne sellaisia piirteitä jotka laukaisevat järjettömyyden/älyttömyyden haitallisiksi teoiksi tai riidanhaastamiseksi.
Ihminen joka osaa käyttäytyä ja on huomaavainen ja suht hyväntahtoinen ja pitää huolen asioistaan, niin on aina hyvä kumppani, oli sitten takana peruskoulu tai yliopisto.
Minä ainakaan en etsi kumppanista mitää viihteellistä seuraa, melkein päinvastoin, sellaista rentoa seuraa kun aivot tarvii lepoa ja sydän ja tietyt muut osat miehen hellää huomiota;)
Usein miehille naisen pärjääminen ja äly on jonkinsortin uhka mitä vastaan kuuluu taistella, koittaa alistaa tai muuta paskaa. Jos nainen on menestyvä, se herättää voimakkaasti kilpailuviettiä ja pätemisenhalua häntä kosiskelevassa miehessä ja näillä kyllä pilaa suhteen alun minä en jaksa ainakaan parisuhteessa mitään taistelukuvioita ja vastakkainasettelua kilpailuhenkisesti.- Anonyymi
Niin tuo älykkyys ei mene läheskään aina yksiin ihmisen luonteen piirteiden kanssa.
- Anonyymi
Joku tutkimushan oli, että suhteet kestävät parhaiten, kun nainen on älykkäämpi.
- Anonyymi
Näinhän se on.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ja jos on kaksi naista yhdessä, mitäs ne sitten sanoo? Näyttää erroria?
Niinpä ja entä kaksi miestä yhdessä. Eiköhän se mene niin, että suunnilleen yhtä älykkäät ihmiset ovat parisuhteessa sukupuolesta viis.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ja jos on kaksi naista yhdessä, mitäs ne sitten sanoo? Näyttää erroria?
Silloinhan nainen on aina älykkäämpi osapuoli :) Ellei sitten satu olemaan juuri tasan yhtä älykäs pari.
Anonyymi kirjoitti:
Silloinhan nainen on aina älykkäämpi osapuoli :) Ellei sitten satu olemaan juuri tasan yhtä älykäs pari.
Aijaa. Oho. :)
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä ja entä kaksi miestä yhdessä. Eiköhän se mene niin, että suunnilleen yhtä älykkäät ihmiset ovat parisuhteessa sukupuolesta viis.
Niin voi olla. Ainakin toisen älykkyys tarttee tehdä vaikutuksen.
No enpä oo miettinyt, mutta nyt kun sä tästä keksit tehdä aloituksen, niin mietin, että sun pitäis löytää tohvelieläimen äo-määrällä varustettu lyyli, että oisit fiksumpi. 🤣
- Anonyymi
Suhteen onnistumisen vuoksi parempi, että nainen on piirun verran miestä älykkäämpi. Mutta vain piirun, näin yleensä onkin.
Kaikkein tärkeintä suhteessa on silti joustavuus ja yhteispeli. Ei ainakaan kilpailla siitä kumpi on älykkäämpi tai kumpi oikeassa, eikä mistään muustakaan.- Anonyymi
Tämä oli minusta hyvä kommentti.
- Anonyymi
Eikös Inkeri olisi hyvä poikavauvan nimi.
- Anonyymi
Kinkeri-Inkeri...
- Anonyymi
Hyviä nimiäkin tulee jooh kun tein jooh koko loppuvuoden kalenterin itselle... mitä nimiä on sitten :LD
- Anonyymi
Aulikki Isoilmari heh
- Anonyymi
Monacon prinsesa.... ole vauva kiltti älä huuda ääniä.
- Anonyymi
Elimystö on ihan yhtä tyhmä sana kuin elämystö. Paitsi sirkuksessaan.
- Anonyymi
Hyvä jjoo tanskan kuningatar nainen tai se tyttö: on oikeasti niiin sellainen niiin kuningata tyttö.
- Anonyymi
Kato peiliin, niin ymmärrät kuka on fiksu.
Älä pelästy. - Anonyymi
Naisen vaan on oltava älykäs, muuten joutuu pulaan tai ainakin hyväksikäytetyksi.
Toi älykkyys ylipäänsä käsitteenä on hankala, kun se periaatteessa kattaa kaiken mahdollisen älykkyyden eikä senkään vuoksi sovi vertailuarvoksi oikeastaan millekään.
Miehet on usein tekniikasta, matematiikasta ja politiikasta paremmin kartalla kuin naiset, mutta vastaavasti taas naiset ovat sosiaalisesti ja emotionaalisesti aivan eri sarjassa miehiin nähden. Niin kumpi siinä nyt on "älykkäämpi"?- Anonyymi
Aivan niin. Älykkyyttä voi mitata vain vertaamalla toisiin. Parisuhde puolestaan ei onnistu, jos molemmat vertailevat omaa älykkyyttä toisen älykkyyteen. Yhteen hiilen puhaltiminen on ainoa kunnon vaihtoehto. Jokainen vähänkin täyspäinen ymmärtää, ettei kukaan ole tyhmä, mutta kaikki tekevät joskus jotain tyhmästi.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin. Älykkyyttä voi mitata vain vertaamalla toisiin. Parisuhde puolestaan ei onnistu, jos molemmat vertailevat omaa älykkyyttä toisen älykkyyteen. Yhteen hiilen puhaltiminen on ainoa kunnon vaihtoehto. Jokainen vähänkin täyspäinen ymmärtää, ettei kukaan ole tyhmä, mutta kaikki tekevät joskus jotain tyhmästi.
Kyllä joku voi olla oikeesti tyhmä. Rikkoo kaiken mihin koskee, siskonsa auton, työpaikan kanttikoneen, astiat, jopa saatana ovenkahvat jää käteen. Eikä mee mikään neuvo perille. Ei vaikka pätkisi päähän.
HALiMONSTERi kirjoitti:
Kyllä joku voi olla oikeesti tyhmä. Rikkoo kaiken mihin koskee, siskonsa auton, työpaikan kanttikoneen, astiat, jopa saatana ovenkahvat jää käteen. Eikä mee mikään neuvo perille. Ei vaikka pätkisi päähän.
Jos tyypille sanotaan ettei voi työntää päätä rappukaiteitten väliin, kun pää jää jumiin niin tää työntää ja ihmettelee kun jää jumiin. Jos sanotaan ettei 6 tuuman paska mahdu tuuman putkeen, tää koittaa.
HALiMONSTERi kirjoitti:
Jos tyypille sanotaan ettei voi työntää päätä rappukaiteitten väliin, kun pää jää jumiin niin tää työntää ja ihmettelee kun jää jumiin. Jos sanotaan ettei 6 tuuman paska mahdu tuuman putkeen, tää koittaa.
Varmaan jos olis maassa miina ja sanottais älä kävele tohon miinaan ja näytettäs oikeen paikka ja minkä näköinen miina on, niin tää koittais. Oho posahti. 💥
Anonyymi kirjoitti:
No kun ei, älykkyyttä ei voi mitata vertaamalla toisiin, ellei mitata tismalleen samaa älykkyydenlajia.
Jos verrataan yleisellä tasolla kahden yksilön älykkyyttä, niin vertailun pitäisi olla alkaen 1000 mahdollisimman yleistä ja neutraalia kysymystä, mikä itsessään ei ole kovin mielekästä ja 1000 on ehdoton minimi, liki hyödytön siinäkin kokoluokassa, kun vastaavasti täsmällistä älykkyydenlajia voi mitata jo 100 kysymyksen mittakaavassa kohtuullisen luotettavasti.
Tästä johtuen Mensan testi yleisenä älykkyyden mittarina on vähän sama kuin vastaus kysymykseen voiko neliskanttisen objektin työntää pyöreään reikään.HALiMONSTERi kirjoitti:
On sulla kyllä ollut erikoinen exä, se täytyy myöntää. Liekö tuo siten oikeasti tyhymä vai vaan onneton torvelohölmö.
randombypasser kirjoitti:
On sulla kyllä ollut erikoinen exä, se täytyy myöntää. Liekö tuo siten oikeasti tyhymä vai vaan onneton torvelohölmö.
Kyllä se oikeesti jotenkin älyvapaa oli ja on. Tosiaan tuli tää heppu työmaallenikin riehumaan, vaikka pyysin että pysyy pois sieltä. Sai ihme kilareita, tiskirätti lensi ikkunasta kadulle, leipä yms.
Jonkunlainen pöö.HALiMONSTERi kirjoitti:
Kyllä se oikeesti jotenkin älyvapaa oli ja on. Tosiaan tuli tää heppu työmaallenikin riehumaan, vaikka pyysin että pysyy pois sieltä. Sai ihme kilareita, tiskirätti lensi ikkunasta kadulle, leipä yms.
Jonkunlainen pöö.Painoin silloin vielä 50 kg ja olin 167 cm pitkä, niin tämä heppu sanoi että en saa lihoa yhtään. Mielumminkin pitäs laihduttaa ja itse oli kävelevä pullataikina.
Muutenkin kaikkee hölmöö päästeli suustaan. Joten en jaksanu kuukautta pidempään. Vaikka ei nähty edes joka päivä. Tuli olo ettei kaikki ole ihan reilassa.- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Jonkunlainen pöö.Tuommoinen impulsiivinen aggressiivisuus kertoo vain mielen epätasapainosta ja lähisuhdeväkivallasta.
- Sheena - Anonyymi
No kun ei, älykkyyttä ei voi mitata vertaamalla toisiin, ellei mitata tismalleen samaa älykkyydenlajia.
Jos verrataan yleisellä tasolla kahden yksilön älykkyyttä, niin vertailun pitäisi olla alkaen 1000 mahdollisimman yleistä ja neutraalia kysymystä, mikä itsessään ei ole kovin mielekästä ja 1000 on ehdoton minimi, liki hyödytön siinäkin kokoluokassa, kun vastaavasti täsmällistä älykkyydenlajia voi mitata jo 100 kysymyksen mittakaavassa kohtuullisen luotettavasti.
Tästä johtuen Mensan testi yleisenä älykkyyden mittarina on vähän sama kuin vastaus kysymykseen voiko neliskanttisen objektin työntää pyöreään reikään.Jos pari käykin Mensassa mittauttamassa älykkyytensä ja saa tuloksesi jotain, niin eihän sillä mitään merkitystä tosiaan ole. Joskus jopa haittavaikutus.
- Sheena - Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöltä kuulostaa.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Tuommoinen impulsiivinen aggressiivisuus kertoo vain mielen epätasapainosta ja lähisuhdeväkivallasta.
- SheenaJoo. Se oli kuin ruutitynnyri tulessa hetkessä, kun ärsytti. Erikoinen persoona paljastui onneksi pian.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Painoin silloin vielä 50 kg ja olin 167 cm pitkä, niin tämä heppu sanoi että en saa lihoa yhtään. Mielumminkin pitäs laihduttaa ja itse oli kävelevä pullataikina.
Muutenkin kaikkee hölmöö päästeli suustaan. Joten en jaksanu kuukautta pidempään. Vaikka ei nähty edes joka päivä. Tuli olo ettei kaikki ole ihan reilassa.Mun ukko oli samanlainen. Määräs ruoat ja vahti etten liho. Joka päivä puhui siitä ja kyttäsi. Lomat arjet kyttäsi, mitä pistin suuhuni. Kehui miten komea hän on ja jos yhtään lihon, jättää minut.
Miten kävi. Keskittyköön nyt rauhassa yksin siihen miten komea hän on.
Älykäs ei ollut eikö tule olemaan. Anonyymi kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöltä kuulostaa.
- SheenaNo itsekin epäilin jotain sellaista. Olin silloin vielä lähihoitajana mielenterveys-ja päihdekuntoutujien yksikössä. Työkaverit totes sen riehumisen nähtyään, että ei oo terve jätkä toi.
HALiMONSTERi kirjoitti:
Painoin silloin vielä 50 kg ja olin 167 cm pitkä, niin tämä heppu sanoi että en saa lihoa yhtään. Mielumminkin pitäs laihduttaa ja itse oli kävelevä pullataikina.
Muutenkin kaikkee hölmöö päästeli suustaan. Joten en jaksanu kuukautta pidempään. Vaikka ei nähty edes joka päivä. Tuli olo ettei kaikki ole ihan reilassa.No kyllä mä oisin tossa kohtaa ennemmin tunkenut sulle pullaa suuhun ja ollut huolissani painon suhteen. Mut meitä on moneen junaan ja onneks niitä juniakin on useita...
Anonyymi kirjoitti:
Jos pari käykin Mensassa mittauttamassa älykkyytensä ja saa tuloksesi jotain, niin eihän sillä mitään merkitystä tosiaan ole. Joskus jopa haittavaikutus.
- SheenaJuuripa näin, voihan sitä sitten kotona riidellä ja vtuilla että mulla on kaksi pistettä parempi tulos Mensan testissä. Joo, siihen siitä on kyllä ainesta, ellei nyt sitten satu olemaan myös tunneälykäs pariskunta...
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Joo. Se oli kuin ruutitynnyri tulessa hetkessä, kun ärsytti. Erikoinen persoona paljastui onneksi pian.
Mulla oli miehellä sama tuokin. En vielä suvulleen kertonut miten kävi kun kävi käsiksi minuun. Pelolla on yrittänyt ohjata jos kerron hänen äidilleen, mutta minähän kerron! Minua se ei määrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli miehellä sama tuokin. En vielä suvulleen kertonut miten kävi kun kävi käsiksi minuun. Pelolla on yrittänyt ohjata jos kerron hänen äidilleen, mutta minähän kerron! Minua se ei määrää.
Kesään mennessä tulen paljastamaan koko suvulle kaiken, mitä teki.
HALiMONSTERi kirjoitti:
No itsekin epäilin jotain sellaista. Olin silloin vielä lähihoitajana mielenterveys-ja päihdekuntoutujien yksikössä. Työkaverit totes sen riehumisen nähtyään, että ei oo terve jätkä toi.
Hiukan oli myös kuin lapsen tasolle olis jäänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesään mennessä tulen paljastamaan koko suvulle kaiken, mitä teki.
Mihinkähän naiseen seuraavaksi herra käy käsiksi. Sitä päivää odotellessa. Voi kun en voi varoittaa. Sairas.
Anonyymi kirjoitti:
Mun ukko oli samanlainen. Määräs ruoat ja vahti etten liho. Joka päivä puhui siitä ja kyttäsi. Lomat arjet kyttäsi, mitä pistin suuhuni. Kehui miten komea hän on ja jos yhtään lihon, jättää minut.
Miten kävi. Keskittyköön nyt rauhassa yksin siihen miten komea hän on.
Älykäs ei ollut eikö tule olemaan.Niinhänntuokin olisi tehnyt, jos olisin yhteen muuttanut. Tyrannin elkeet näkyi.
Järjestään kaikki kotikylän kollit on olleet ihan hönöjä jokainen. Kun läksin ulkopaikkakunnille alkoi älykkäämpää seuraa löytymään.randombypasser kirjoitti:
No kyllä mä oisin tossa kohtaa ennemmin tunkenut sulle pullaa suuhun ja ollut huolissani painon suhteen. Mut meitä on moneen junaan ja onneks niitä juniakin on useita...
Joo. Olin kyllä tosi ohut. Kylkiluut näkyi ja lonkkaluut. Jonkunlainen anokreksia on ollu.
Onneksi. Mutta mä olen onnistunut löytää kaikki oudot otukset. :"DAnonyymi kirjoitti:
Järkyttäviä ukkoja.:(
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkähän naiseen seuraavaksi herra käy käsiksi. Sitä päivää odotellessa. Voi kun en voi varoittaa. Sairas.
Mä olen aina pelännyt ensimmäistä exääni joka hakkasi mut ja raiskasi, että tekeekö jollekin toiselle saman. Lapsi sillä on mutta eronnut kuulemma.
Pöpelö ukkoja on yllättävän paljon tullu vastaan muutenkin. On naisiakin, en sillä mutta huolestuttavaa kuutenkin, että joku saa puolisoksi semmosta ainesta joka retuuttaa ja on ihan hirviö.
- Anonyymi
Ihan älytön ajatus vertailla älykkyyttä parisuhteessa. Ei onnistu oikeasti.
- SheenaNo ei ehkä älytön ajatus ja kyllä se vertailu onnistuu hyvin parisuhteessa, jopa niin hyvin, että sen vertailun tuloksille on annettu ihan oma nimensäkin. Ero.
- Anonyymi
No ei ehkä älytön ajatus ja kyllä se vertailu onnistuu hyvin parisuhteessa, jopa niin hyvin, että sen vertailun tuloksille on annettu ihan oma nimensäkin. Ero.
Älytöntä kerta kaikkiaan. Mikä tahansa vertailu on parisuhteen myrkky.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Älytöntä kerta kaikkiaan. Mikä tahansa vertailu on parisuhteen myrkky.
- SheenaUseimmiten kyllä, mutta sekin riippuu pitkälti siitä, miten vertaillaan ja miten ihminen ottaa vastaan tietoa siitä, että ettei ehkä olekaan talouden nohevin kaveri tekemään jotain.
Kyllä omassa ex-suhteessani voitiin aika hyvinkin käydä läpi se, että kumpi kokee olevansa parempi jossain toimessa ja sitten perustelut päälle, se siitä ja kädet pystyyn. En muista, että olisi vertailuriitoja saatu aikaiseksi, kun melko hyvin asiat kyettiin toteamaan yhdessä.
Ihan peruskotirempan puolesta pintojen käsittelyn osalta olin itse kokeneempi ja hieman parempi, mutta exä oli silloin työtön ja minä taas ylityöllistetty, niin sitten käytiin pensselihommia läpi ja exä maalasi miltei kaikki pinnat. Joka päivä oli kysymyksiä ja itselläni aika usein vastauksiakin. Nyt exä on varmaan itteäni parempi kittaamaan ja maalaamaan, sen verran hyvin osasi havainnoida sitä omaa tekemistään, muuttaa toimintamalleja ja pahuksen hyvää jälkeä teki alkukankeuksien jälkeen.
Ja oli noita muitakin asioita, joissa pienen keskinäisen vertailun jälkeen vain todettiin tilanne ja sitten toinen meni touhuamaan ja toinen katteleen telkkaa :)
- Anonyymi
Perinteinen ajatus kai on ollut että se mies hoitaa sen insinööriälypuolen siinä suhteessa ja nainen enemmän sen tunneälypuolen. Etteivät niinku kilpaile lainkaan samalla sektorilla vaan tehtäväjako, roolijako. No miten sitä nyt teknisen koulutuksen saaneen kans voisi tasavahvasti tuosta puolesta asioiden ja esineiden maailmaa ikäänku polemisoidakaan. Yleensä naidaan kuitenki samasta sosioekonomisesta ryhmästä. Kaikki pitää itseensä keskiluokkaisina nykyään. Korkeakoulusta, yliopistosta selviää keskiälyinen ihminen.
- Anonyymi
Ihmiskunta ei ole kovinkaan älykäs. Tähän mennessä ihmiskunta ei ole pystynyt muuhun, kuin tappamaan toisiaan ja tuhoamaan omaa elinympäristöään.
Ja tämä kaiken tuhoaminen se vain kiihtyy ja kiihtyy.
Ihminen on vain elämän tuhoaja. - Anonyymi
Miesten kohdalla naisten pitää toimia kuin lääkärissä. Lääkärikään ei pidä jos potilas itse kertoo mikä häntä vaivaa vaan täytyy antaa itse hoksata. Sama pätee miehiin niiden täytyy antaa luulla että keksivät jotain itse. Vaikka tosiasia nainen on sen ajtuksen sinne päähän huomaamatta jo kylvänyt.
- Anonyymi
Käytä älykkyytäs hyviin tarkoituksiin
Ei rikoksiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytä älykkyytäs hyviin tarkoituksiin
Ei rikoksiinEn ole kyllä ainuttakaan rikosta elämässäni tehnyt. Noh punaisia päin joskus kävelyt hurjassa nuoruudessa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684421Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D983956- 513479
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222713Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!252552Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562403- 432267
- 391897
- 471888
- 301636