Nukahtamislääkkeet

Anonyymi

Hei! Miksi noissa nukahtamislääkkeissä (imovane, stilnoct jne.)sanotaan, että pitää ottaa koko annos kerralla, eikä esim. puolikas ensin ja sit ku herää vois ottaa toisen puolikkaan? Minulla tahtoo olla se ongelma, että herään parin kolmen tunnin jälkeen. Mitä vois tehdä; ottaa jotain muuta lääkettä (mitä esim.), valvoa aamuun vuoteessa kääntyillen tai nousta suosiolla ylös?

9

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kerta nukut puolikkaalla kolme tuntia niin miksi et voi ottaa kokonaista.,Toki jos sulle riittä kolmen tunnin yöunet niin toki voit ottaa vaan puolikkaan.Mitä järkeä on ottaa puolikas jos et nuku sillä kuin muutaman tunnin.Miksi et voi ottaa kerralla kokonaista tablettia?Kerro mikä pointti on herätä ottaa yöllä se toinen puolias.En ymmärrä tota sun tabletin otto pointtia yhtään.

    • Anonyymi

      Kokeilepas vaihteeksi tämmöistä. Kun heräät yöllä mene juomaan lasi maitoa ja syö puolikas banaani ynnä muuta vastaavaa ruokaa joka auttaa nukahtamaan. Sitten menet takaisin petiin ja laitat silmät kiinni. Keskity rauhallisesti hengitykseen. Jos ei nukuta kokeile 4-7-8 hengitystekniikkaa.

      Kyllä se uni voi tulla ilman sitä puolikasta pilleriäsikin uudelleen ja unilääke on vielä vaikuttamassa taustalla. Sinulle on tullut todennäköisesti riippuvuus lääkkeeseen nukahtamisen tukena eikä tuo lääke vaikuta olevan enää kovin tehokaskaan.

      Unen kestoa voi pidentää se kun kokeilet unettomuuden lääkkeettömiä hoitokeinoja lääkehoidon lisäksi. Aamulla valoa, illalla valot pois ajoissa, sinivalosuodatin puhelimeen/näyttöihin. Tällä tavoin et häiritse kehosi luonnollista melatoniinintuotantoa ja laitat sisäisen kellon kohdilleen.

      • Anonyymi

        Sanon tämän ihan kokemuksen äänellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon tämän ihan kokemuksen äänellä.

        Ei ole ihme että ihmisillä on reikiä hampaissa kun yöllä syödään.En usko että silloin pestään enää hampaita kun yöllä on syöty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ihme että ihmisillä on reikiä hampaissa kun yöllä syödään.En usko että silloin pestään enää hampaita kun yöllä on syöty.

        Tuolla tavoin voi päästä uneen. Optimaalisin tilanne on tietenkin se että ei syö mitään ja jatkaa unia. Syö illalla hyvin että energiatasot pysyy läpi yön tasaisina. Sillekin tolalle voi uni palautua mutta tuskin palautuu jos tottuu napsimaan pitkin yötä unilääkkeitä. Ei sekään ihan optimaalista ole napsia unilääkkeitä herätessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla tavoin voi päästä uneen. Optimaalisin tilanne on tietenkin se että ei syö mitään ja jatkaa unia. Syö illalla hyvin että energiatasot pysyy läpi yön tasaisina. Sillekin tolalle voi uni palautua mutta tuskin palautuu jos tottuu napsimaan pitkin yötä unilääkkeitä. Ei sekään ihan optimaalista ole napsia unilääkkeitä herätessään.

        Itse en nuku hyvin vatsa täynnä vaikka olisin ottanut unilääkkeet.Itse en ole koskaan syönyt yöllä ja siksi minulla ei ole reikiä hampaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en nuku hyvin vatsa täynnä vaikka olisin ottanut unilääkkeet.Itse en ole koskaan syönyt yöllä ja siksi minulla ei ole reikiä hampaissa.

        "Tärkkelyspitoisissa banaaneissa on manteleiden tapaan magnesiumia. Sen lisäksi banaanit sisältävät toista potentiaalista lihasten rentouttajaa, kaliumia. Näiden kahden luonnon unilääkkeen lisäksi banaanit sisältävät myös mahdollisesti unta parantavaa tryptofaania.

        Maito on täynnä kalsiumia, joka ei ainoastaan rentouta lihaksia, vaan myös säätelee kehon pimeähormoni melatoniinin tuotantoa. Lisäksi maito sisältää serotoniinin esiastetta, joka edistää rentoutumista ja rauhallisuuden tunnetta. Nauti lasillinen maitoa ennen nukkumaanmenoa, tai lasillinen jos heräät keskellä yötä"

        https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/nama-ruoka-aineet-takaavat-paremman-unen/4712084

        Tuohon tuo yösyömiseni perustuu. Enkä harrasta tuota joka yö vaan jos joskus uni ei tule millään uudelleen.

        Olen joskus saanut hyötyä myös magnesiumöljysraysta nukahtamisessa jos levoton olo. Laitan sitä jalkoihin. Se jotenkin tyynnyttää. Mineraalit kuten kalium ja magnesium voi rauhoittaa kehoa, vaikutuksen huomaa.

        Yksi tehokas keino on myös unettomuuden lääkkeettömät hoitokeinot yhdistettynä lääkkeeseen. Hankalinta on se päänsisäinen kamppailu "mitä jos en nukahdakaan", ja kehon saaminen rennoksi ja mielen tyhjennettyä.

        Ja kokemusta on tosiaan myös unettomuudesta, unilääkkeistä ja niistä irtipääsystä. Lääkäri ei koskaan suositellut ottamaan yöllä unilääkettä jos herää uudestaan. Lakkasin tuon tekemisen kun joskus sitä harrastin ja oikeassahan se lääkäri oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tärkkelyspitoisissa banaaneissa on manteleiden tapaan magnesiumia. Sen lisäksi banaanit sisältävät toista potentiaalista lihasten rentouttajaa, kaliumia. Näiden kahden luonnon unilääkkeen lisäksi banaanit sisältävät myös mahdollisesti unta parantavaa tryptofaania.

        Maito on täynnä kalsiumia, joka ei ainoastaan rentouta lihaksia, vaan myös säätelee kehon pimeähormoni melatoniinin tuotantoa. Lisäksi maito sisältää serotoniinin esiastetta, joka edistää rentoutumista ja rauhallisuuden tunnetta. Nauti lasillinen maitoa ennen nukkumaanmenoa, tai lasillinen jos heräät keskellä yötä"

        https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/nama-ruoka-aineet-takaavat-paremman-unen/4712084

        Tuohon tuo yösyömiseni perustuu. Enkä harrasta tuota joka yö vaan jos joskus uni ei tule millään uudelleen.

        Olen joskus saanut hyötyä myös magnesiumöljysraysta nukahtamisessa jos levoton olo. Laitan sitä jalkoihin. Se jotenkin tyynnyttää. Mineraalit kuten kalium ja magnesium voi rauhoittaa kehoa, vaikutuksen huomaa.

        Yksi tehokas keino on myös unettomuuden lääkkeettömät hoitokeinot yhdistettynä lääkkeeseen. Hankalinta on se päänsisäinen kamppailu "mitä jos en nukahdakaan", ja kehon saaminen rennoksi ja mielen tyhjennettyä.

        Ja kokemusta on tosiaan myös unettomuudesta, unilääkkeistä ja niistä irtipääsystä. Lääkäri ei koskaan suositellut ottamaan yöllä unilääkettä jos herää uudestaan. Lakkasin tuon tekemisen kun joskus sitä harrastin ja oikeassahan se lääkäri oli.

        En saa syödä kuin aamupäivällä maitoa, banaania yms., koska munuaisarvot ovat hieman heikentyneet. Olen 55v.

        Tai saan syödä, mitään ohjeita ei annettu, mutta kun tiukkasin lääkäreiltä, sanoivat että em. on hyvä syödä vain jalkeilla ollessa vielä 5 tuntia.


    • Anonyymi

      Kun lopetan täysin kahvin saan paremmin unen. Sekin auttaa kun otan aamulla 200 mg kofeiinipillerin.
      Elikä, jos juon vain 1-2 kupillista aamulla, se vie unen eniten, myös ilta 23 -24 saakka. Jos juon usean kertaa, se ei vie niin unta, mutta siinä ei ole mitään järkeä, kun en tarvitse, eikä se ole terveyttä lisäävää.

      Olen 1-2 päivää juomatta ja kun sitten juon, olen todella energinen.
      Kun olen juomatta, saan unen joka päivä 1 tuntia aikaisemmin ja unen saanti ei siirry ekana kahvipäivänä kuin 1 tunti eteenpäin, seuraavana taa1 tunti siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1510
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      696
    Aihe