Minä en uskaltaisi erota vain ohimenevän työtaistelun takia

Anonyymi

Hatunnosto niille, jotka ovat valmiita luopumaan kesälomista, lakkoavustuksesta ja työttömyyskorvauksesta. Minä en ole.

Jos irtisanoudun, niin sitten en ole enää vanha työntekijä pitkillä lomilla vaan joudun tyytymään uuden työntekijän lomiin.

Uutena työntekijänä en myöskään pääse valitsemaan vuorojani, vaikka vuorot muka jaetaan tasapuolisesti, muttei niin oikeasti tapahdu.

Itse irtisanoutuneena en saa myöskään työttömyyskorvausta ennen kuin karenssin jälkeen. Siihen ei vain ole varaa.

Kaiken kukkuraksi liitto saa kaiken edun ilman, että sen tarvitsee maksaa lakkorahaa. Minä maksan senkin liiton puolesta.

Tekee häjyä!

8

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhtä kaheli kuin Putler on tuo Millariikka.
      Tapattaa viattomia siviilejä

    • Anonyymi

      Lakon päättyessä tai muun sovinnon tulon ehto on että irtisanoutumisethan perutaan.

      • Anonyymi

        Tai sitten ei.

        Kun irtisanoutuminen on tapahtunut, sen peruminen ei ole ilmoitusasia.

        Irtisanominen on työntekijän ja työnantajan välinen sopimusasia eikä liitoilla ole siihen mitään sanomista. Liitto ei voi perua kenenkään irtisanoutumista edes silloin, kun halua olisi.

        Laki sanoo näin:
        Toistaiseksi tehty tai muutoin toistaiseksi voimassa oleva työsopimus päätetään toisen sopijapuolen tietoon saatettavalla irtisanomisella.

        Irtisanoutuminen on sitova oikeustoimi. Sitä ei voi perua ilman molempien osapuolten suostumusta.


    • Anonyymi

      Ei minulla ole vara irtisanoutua, eikä haluakaan. Rytkönen pelaa sellaista peliä, ettei Rytkönen taida olla ihan sopiva henkilö johtamaan järjestöä.
      On hyvin helppoa heittää muita "tuleen" kun oma tulevaisuus ei ole uhattuna. Onneksi en ole liiton jäsen.

    • Anonyymi

      Korjataan pari asiaa:
      - kukaan ei ole ollut rajoittamassa lakko-oikeutta. Ei kukaan. On ollut pakko valmistella laki suojelutyön varmistamiseksi, koska Tehy ja Super ovat vähät välittäneet pelisäännöistä suojelutyön osalta. Lakko olisi saanut jatkua vaikka ensi vuoteen, mutta suojelutyöhön pitää tulla, jos sitä tarvitaan potilasturvallisuuden varmistamiseksi. Nyt ei ole tultu. Hävetkää hoivatyön ammattilaiset!!!
      - uhkailu joukkoirtisanoutumista on samanlaista putinismia. Jokainen päättää itse omasta työsuhteestaan. Siitä ei päätetä ammattiliiton valtuustossa. Se on naivi ja absurdi ajatus.

      Ammattiliitot eivät laajentaneet lakkojaan suojelutyölain takia siksi, että laki olisi ollut vihervasemmistohallituksen CV-hen epäsuotuisa merkintä näin vaalien alla.

      Koko lakkoilu ja uhoaminen on teatteria, jossa yritetään pönkittää tulevia eduskuntavaaleja. Vaaleihin on vuosi aikaa.

      Samanlaista vaalikampanjaa nähtiin edellisten vaalien alla, kun SAK järjesti perustuslain vastaisen poliittisen lakon Eduskuntaa vastaan. Se oli Suomen Capitol Hill. Näennäisellä verukkeella jopa kepulaiset pakotettiin lakkoilemaan Sipilän hallitusta vastaan. Lapset jäivät päiväkodeissa ilman ruokaa jne. Häpeällistä toimintaa. Sillä pönkitettiin vasemmistopuolueiden suosiota. Kannattiko? Kannattaako nyt, kun ei-vasemmistolaiset tehyläiset ja superilaiset auttavat punaisia vaaleissa???

      • Anonyymi

        Ei ne ole ketään pakottamassa irtisanoutumaan, siellä vaan kerätään nimilistaa että ketkä ovat valmiita vapaaehtoisesti irtisanoutumaan ja hakeutumaan muille aloille töihin (töitä riittää!), jos ei ala neuvotteluhalukkuutta löytyä.

        Älkää nyt koittako vääntää tätä asiaa yhtään fiktiivisempään suuntaan.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi erota työpaikasta? Mitä vittua. Kannattaa erota liitosta!

      • Anonyymi

        Työpaikasta pitää erota, niin liitto säästää lakkoavustuksissa ja voi käyttää rahat johtajien matkoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe