Tuli kutsu jatkohaastatteluun

Anonyymi

Hain vähän aikaan sitten määräaikaiseen toimistotyöhön, johon pääsin haastatteluun. Mikäli oikein ymmärsin, niin noin kourallinen pääsisi jatkohaastatteluun. Mikä on ollut itselleen täysin olematonta aiemmin.

Sain sitten tänään kutsun sellaiseen ja loppuviikosta mua odottaa toisen työntekijän sekä johtajan kanssa tapahtuva keskustelu, jossa kerrotaan työstä heidän yrityksessä yms. työhön liittyvää.

Mitä tällaiset haastattelut pitävät yleensä sisällään ja miten mun pitäisi valmistautua?

12

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

tuohan on hyvä juttu että pääset vihdoinkin ensimmäiseen työhaastatteluun. Kun sinne menet niin ajattele tilannetta pienenä kivana seikkailuna tai matkana kotiin. Se auttaa. Vältä ajattelemasta tilannetta poliisikuulusteluna ja kyselytuntina. Psykkaa itseäsi vaikka hyräilemällä jotain itsellesi kivaa laulunpätkää kun astut rappuja ylös firman "respaan". Se ensivaikutelma firman vastaanotossa ja tapaamiesi ihmisten kanssa merkitsee isosti. Tulevat työkaverisi. Hyvä mieli ja ilme ja silmiin katsominen. Tee pientä etukäteisvalmistelua ja syynää firman kotisivut ja muut "tilit" verkossa. Firman taloudelliset perustiedot, liikevaihto ja henkilömäärä löytyvät finder työkalussa netissä. Pukeutuminen voisi olla samaa mitä töissäkin käyttäisit. Oletan että olet nainen, niin joku nätti koru puserossa on hyvä täky johon haastattelijan silmä hakeutuu. Sinusta jää siten myönteinen muistijälki haastattelijan pään sisään elämään. Toinen hyvä konsti on käyttää samoja sanoja kuin haastattelijakin. Se on sitä sopivaa pallottelua. Hän heittää pallon ja sinä otat pallon vastaan joillain äsken sanotulla sanalla, Pallon täytyy elää eikä pudota maahan. Sinulla on vahvuuksiakin. Osaat varmaan kertoa niistä. Yksi hyvä vahvuus on työmatkan helppous. Jos työmatka on sinulle aamulla helppo nakki ilman turhaa kiireilyä niin se on vahvuus.
      Haastattelija voi laittaa ihan outojakin Benny Hill heittoja. Älä häkelly vaan pallottele ottamalla koppi jostain haastattelijan kysymyksessä olevasta sanasta. Vältä kyllä ja ei vastauksia. Tee myös rohkeita vastakysymyksiä. Se kiva hyrinä ja rytmi sisälläsi on kaiken a ja o. Saat siitä tunteesta itsevarmuutta. https://www.youtube.com/watch?v=EbIwdRudVGE

• Anonyymi

Oletko tyhmä vai idiootti vai kenties laiska lukemaan?

Tämä ei ole ensimmäinen työhaastatteluni vaan ensimmäinen jatkohaastattelu eli haastattelun toinen vaihe. Pyysin vinkkejä sen osalta. Tiedän jo, että mitä työ sisältää ja miten pukeudutaan, mutta mitä muuta mun pitäisi huomioida, jotta läpäisisin jatkohaastattelun? Olen 3 muun jatkoon päässe hakijan kanssa samalla viivalla.

• Anonyymi

Wau, nätti koru puserossa, tuota en tiennytkään:)

Peilaaminen kannattaa: samanlainen kampaus kuin haastattelijalla, samantyyliset vaatteet, samantyylinen huumori jne.

• Anonyymi

Älä odota liikaa. Yleensä joku sisäinen hakija valmiina. Tapana tollasissa firmoissa, jossa pompottavat hakijoita monessa haastattelussa. Reilut firmat pystyy rekryyn yhdessä haastattelussa ja esittelevät heti tilat.

• Anonyymi

Ja varsinkin toimistotöissä tämä todella yleistä.

• Anonyymi

Kiitos näkemyksestäsi. Kyseessä on melko nuori yritys, jossa alle 5 henkeä. Saa nähdä mitä tapahtuu. Hakevat osa-aikaista työntekijää määräaikaiseen työsuhteeseen.

• Anonyymi

Hissistä ulos tullessasi varmista että housujen vetoketju on kiinni.

• Anonyymi

Ja ei hammastahnaa naamassa, salaatinlehteä hampaiden välissä, hiukset ei hapsota eikä pusero ole puettu vahingossa väärinpäin. Älä unohda yrityksen naulakkoon pipoa kun lähdet pois:)

• Anonyymi

jatkohaastattelukin on todellisuudessa uusi työhaastattelu

• Anonyymi

Riippuu miten tuon ottaa. Itselleni täysin uusi kokemus. Aiemmin joko saanut työn tai sitten en ole läpäissyt ensimmäistä kierrosta.

• Anonyymi

En puhu haastatteluissa juuri mitään. En ole puhelias. Vastaan kysymyksiin mutta en esitä kysymyksiä.

• Anonyymi

tuo on kyllä hyvä periaate. Säästyy paljon aikaa kun ei löpistä turhia jorinoita. Isoille pahvilapuille voisi mustalla tai punaisella tussilla kirjoittaa nipullisen esivalmisteltuja kysymyksiä ja kommentteja. Silloin ei tarvi sanoa mitään. Niitä lappuja voi sopivassa välissä nostaa ylös kun haastattelija vetää henkeä kitusiinsa. Pahvilapun käypä koko voisi olla 50x20 cm kanttiinsa. Sellaiset isot 4-5 cm kirjaimet hyviä. Tässä muutama pahvilappukysymys ihan vaan malliksi.
        1) Paljonks maksat äijä mulle palkkaa? 2) onsk aamulla pakko tulla ennen klo 9. Aikasin herääminen ahistaa ja sattuu? 3) Milloin ruokistunti on? 4) Saaks saikkua lypsettyä helposti? 5) Pienessä hönössä hommat sujuu paremmin. Oothan samaa mieltä ? 6) Voiks lemmikkinorsun tuoda töihin 7) saansk mä firman luottokortin ? 8) mul on sivubisneksiä. Voinks mä junailla niitä työajalla. 9) Eiköhän jo laiteta nimet paperiin ja lopeteta turha lässyttely. Mä oon kato paras. Ihan vaan ykkönen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8139
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2171
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2072
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1698
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1116
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe