Taisin olla 18v kun päätin että naimisiin en mene, taisi tuo vanhempien eroaminenkin vaikuttaa. Kaveripiirissä on tullut avioeroja lähes kaikille. Naisen kanssa olen ollut reilu 30 vuotta, kihloissa ollaan ja se riittää molemmille kiintymyksen merkiksi, jälkikasvukin on siunaantunut, jo aikuisiässä monta vuotta. Muija totesi että naimisiin olis pitänyt mennä jo ennen lapsen syntymää tai parin vuotta sen jälkeen, keskusteluja oli mutta ei muija sitä pakollisena pitänyt. Ainoat kritiikit tulleet muijan vanhemmilta, etenkin äidiltä. Lähi muistissa kun muijan veljen tytär meni naimisiin ja ero tuli reilu kahden vuoden jälkeen ja pieni lapsikin niillä on. En vaan ole keksinyt yhtään järkisyytä mennä naimisiin. Ja aina pitää olla jokin syy jos johonkin ryhtyy tai tekee.
Nuorena tehty päätös pitänyt
10
66
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olette alle 50 vielä niin kannatta mennä ihan perinnönjakoa ajatellen. Ei siinä paljon muuta syytä ole.
- Anonyymi
Jos ei ole mitä jakaa.
- Anonyymi
Okei, jälleen kerran iski tämä sitoutumiskammoinen kyyppäri. Mikähän se naimisiin menossa niin kauheasti pelottaa?
- Anonyymi
Miksi sen pitäisi pelottaa? Turha on vain turhaa.
- Anonyymi
Mä päätin nuorena että huumeita en kokeile. Ja se on pitänyt. Ne pilaa jopa pahemmin ihmisten elämän kuin avioliitto.
Niin, liian usein avioliittoa aletaan pusaamaan kasaan rakkauden elvyttäjän roolissa, kun suhteessa on ongemia jotka kaipaisivat aivan erilaista käsittelytapaa. Ja harvemmin ne osapuolet kumpikaan tajuaa sitä, että avioliitolla tekohengitetään saattohoitopotilasta, jos mitään muuta suhteelle ei tehdä.
- Anonyymi
Miksi vaivautua menemään kihloihin. Kuulostaa koomiselta.
- Anonyymi
Tiedän pariskuntia jotka olleet kihloissa koko elämänsä ajan, mitä koomista siinä, jokainen elämänsä seppä. Mutta jonkin asteinen sitoutuminen voi johtaa kihloihin. Äitini oli eron jälkeen kihloissa uuden miehen kanssa noin 30 vuotta kunnes menehtyi, samoin isäni. Perintöni takia eivät enää avioituneet.
- Anonyymi
En minäkään mene naimisiin koskaan. Se hankaloittaa suhdetta ja voi jopa tulla ero herkemmin. Olen ollut saman naisen kanssa 14 vuotta. Kerroin jo heti alussa etten halua naimisiin.
- Anonyymi
Naimisiinmenossa ei ole mitään vikaa, kunhan isoin syy avioliitolle ei ole vain se pramea hääjuhla. Oltiin miehen kanssa oltu jo yli 10v yhdessä ennen kuin alettiin miettiä, että taloudellisista syistä voisi olla fiksua avioitua. Kuitenkin oli jo lapsia ja yhteistä omaisuutta. Häät oli semmoiset että käytiin parin lähimmän ystävän kanssa maistraatissa virallistamassa suhde ja siitä pizzalle. Elämä jatkui seuraavana päivänä ihan samaan malliin kuin ennenkin.
Harmillisen moni pariskunta avioituu ennen kuin ovat edes ehtineet kunnolla tutustua toisiinsa. Eivät ole vielä selvittäneet että miten se yhteiselo oikeasti sujuisikaan. Avioliiton toivotaan sitten taianomaisesti tekevän kaikesta parempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749