Kun teet kastiketta niin teetkö kastikkeesta paksua tai paksuhkoa vai liemimäistä eli vesimäistä ja mikä tai mitkä kastikkeet on lempparisi maullisesti ja kun teet niin mikä kivoin tehdä
Kaikille kysymys
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhanaikaista itse voihin tehtyä ruskeaa kastiketta ei voita mikään. Paksuudeltaan kuin esim. ketsuppi.
- Anonyymi
just niin.
loppujen lopuksi kastike valmistuu melko pian, itse käristän levy nelosella,
kokoajan sekoittaen, vesi valmiina kaatokanussa, ja taas kokoajan sekoittaen, sitten kaadan kattilaan ruskistetun lihan päälle.
hyvin vähän maustan nykyisin, lähes pelkästään suola, joskus lisännyt kastkkeeseen sinappia, ketsuppi , vähä kermaa mausteeksi.
Ja hyvää on ! - Anonyymi
Paksua kastiketta menee aika paljon eli yhteen lautaselliseen menee paistinpannullinen kastuketta eli loppuu kesken itse teen ohutta et riittää mut ruskeakastike on hyvää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
just niin.
loppujen lopuksi kastike valmistuu melko pian, itse käristän levy nelosella,
kokoajan sekoittaen, vesi valmiina kaatokanussa, ja taas kokoajan sekoittaen, sitten kaadan kattilaan ruskistetun lihan päälle.
hyvin vähän maustan nykyisin, lähes pelkästään suola, joskus lisännyt kastkkeeseen sinappia, ketsuppi , vähä kermaa mausteeksi.
Ja hyvää on !Itse teen ilman rasvaa eli esim nakkikastike eli pilkotut nakit pannuun ruskistan ja sipuli silppu sekaan ruskistan ja jauhoja päälle ja vettä sekoitan koko ajan ja mausteet ketsuppi lihaliemikuutio suolaa valkopippuria ja paprikajauhetta ja se on siinä ja hyvää on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse teen ilman rasvaa eli esim nakkikastike eli pilkotut nakit pannuun ruskistan ja sipuli silppu sekaan ruskistan ja jauhoja päälle ja vettä sekoitan koko ajan ja mausteet ketsuppi lihaliemikuutio suolaa valkopippuria ja paprikajauhetta ja se on siinä ja hyvää on
Teflon pannulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse teen ilman rasvaa eli esim nakkikastike eli pilkotut nakit pannuun ruskistan ja sipuli silppu sekaan ruskistan ja jauhoja päälle ja vettä sekoitan koko ajan ja mausteet ketsuppi lihaliemikuutio suolaa valkopippuria ja paprikajauhetta ja se on siinä ja hyvää on
hyvä vinkki, nimittäin nakeissahan on jo rasvaa, niin varmaan ihan hyvä kastike niinkin.
Ok.
- Anonyymi
Pataan tulee tollo, kysy äidiltäsi.
- Anonyymi
Riippuu ihan ruoasta, mitä kastiketta laitan.
Kastikkeita on sekä kylminä että lämpiminä tarjottavia, ja muutenkin kastikkeita eri ruokalajeille on tuhottoman paljon, joten kysymys kastikkeen paksuudesta on omasta mielestäni hiukan hassu.
Hyvin harva kastike on liemimäisen ohut, mutta toki niitäkin on. Ruskea kastike ei kuulu ohuiden kastikkeiden joukkoon btw..
Ikuinen oma suosikkini on choron-kastike. Oikein tehtynä niin hyvää, että voisin syödä pelkkää kastiketta ateriaksi.- Anonyymi
Itse teen ruskeakastikkeesta ohutta eli liemimäistä koska tein paksua mut just riitti pannullinen yhteen lautaseen ja vähän jäi kuivaksi eli liemimäisempi on riittoisampaa ei tarvi kuivaa syödä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse teen ruskeakastikkeesta ohutta eli liemimäistä koska tein paksua mut just riitti pannullinen yhteen lautaseen ja vähän jäi kuivaksi eli liemimäisempi on riittoisampaa ei tarvi kuivaa syödä
Intuitio sanoo
Mitä jääkaapista löytyy - Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä mitä on choron-kastike? En ole tainnu ikänä kuullakkaan.
Choron on yhdistelmä bearnaise-kastiketta demi glacea (1:1) ja tomaattipyrettä maun mukaan.
Oikeaoppisesti tehtynä saa kaikkein parhaimman makuisen. Eli itsetehty bearnaise alusta asti.. Anonyymi kirjoitti:
Choron on yhdistelmä bearnaise-kastiketta demi glacea (1:1) ja tomaattipyrettä maun mukaan.
Oikeaoppisesti tehtynä saa kaikkein parhaimman makuisen. Eli itsetehty bearnaise alusta asti..Kääks, tunnustan että olen ihan tumpelo kastikkeissa. En osaa kun perus ruskean, kerma ja lihaliemi veteen versiot.
Mutta kiitos informaatiosta. Täytyy varmaan joskus opetella. :)- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Kääks, tunnustan että olen ihan tumpelo kastikkeissa. En osaa kun perus ruskean, kerma ja lihaliemi veteen versiot.
Mutta kiitos informaatiosta. Täytyy varmaan joskus opetella. :)Ei sen enempää tarvi osatakkaan ja pelkkä ruskeakastike riittää no tietysti hyvä jos osaa muutakin ja on hyvä kokki mut ruskea kastikkeella pärjää
Anonyymi kirjoitti:
Ei sen enempää tarvi osatakkaan ja pelkkä ruskeakastike riittää no tietysti hyvä jos osaa muutakin ja on hyvä kokki mut ruskea kastikkeella pärjää
Niih, en ole ikinä ollut oikeen innostunut köksästä. Sen verran kuitenkin, että minkä teen pyrin tekemään maukkaaksi ja yleensä ainakin ruokailijoiden mukaan, jos totta puhuvat olen onnistunut makujen kanssa.
Mutta jos olisi kumppani enemmän köksä ihminen, ihan mielelläni väistyisin sivuun ja antaisin vapaat kädet. Nautin suunnattomasti valmiiseen pöytään pääsemisestä, se on mulle pieni taivas. Kun joku muu loihtii hyvän ruoan ja saan nsuttia siitä. Tie mun sydämeen menee massun kautta. :D
- Anonyymi
Koostumus riippuu täysin ruoasta. Teen sitä mitä tekee mieli, useinmiten tosin erilaisia tomaattikastikkeita niiden helppouden, maukkauden ja monipuolisuuden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006