Jokos köyhät olette hakeneet töitä?

Anonyymi

Kävin täällä viikko siitten viimeksi. Jokos te olette saaneet töitä ja lakanneet olemasta köyhiä?

34

620

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis hakeneet mitä? Mitä on työ? Se on persoonapronominin monikon toinen muoto.

      Miksi sitä pitää hakea ja mistä työ haetaan? Autolla vai kulkeutuuko kantaen?

      Miten köyhyys liittyy työhön? Mä oon ollut ikäni kotona enkä tiedämitäon työ. Rahaa on paljon eikä sitä työ ole tuoneet minulle.

      • Anonyymi

        Vähän sama homma. 50 lasissa ja työtä en enää hae. En tarvitse enkä halua. Rahaa on riittämiin.


    • Onkohan aloittaja koskaan itse ollut töissä, jos hän olettaa, että köyhyys olsi viikossa poistunut, eli paikka olisi täten tullut tilille förskottina.

    • Anonyymi

      Köyhä olin viimeiksi vuonna 1977 kun olin valmistunut eikä vielä ollut töitä.
      Mutta jo vuonna 1978 sain töitä ja oikein vakihomman. Hyvästi köyhyys !
      Töitä riitti hyvin aina eläkkeelle jäämiseen asti ja sen jälkeen on ropissut tilille ihan mukavasti eläkettä. Yli keskivertoeläkkeen ja sillä kansalainen pärjää.

    • Anonyymi

      Minä kun hain ja sain töitä 1986 ekaa kerran minusta tuli käyhä. Niin on huonot palkat että korvauksilla elät parempaa elämää.

      Kuin toisen kerran hain töitä 2003 minusta tuli taas käyhä, koska palkat oli vielä huonommat eruo aikana kuin markka aikana.

      Nyt en ole hakenut titä ollenkaan ja elän paljon leveämpää elämää kuin työsä ollessa.

      Työ ei vaan kannata.

      Jo sairaanhoitajien arjesta työssä näkee että töitä pitää tehdä mutta palkkaa ei tahodta maksaa, ei sitten millään .Joten en ymmärrä puheita työstä että käyhyys poistuu kun saat dunia, niin se ei ole. Käyhyys poistuu kun jäät työttömäksi.

      • Anonyymi

        Ei siis kannata hakea sitä huonopalkkaista työtä, vaan etsiä jotain parempaa.


    • Anonyymi

      Ensi viikolla alkaa työnhaku köyhillä. Sitten pitää raportoida jokaisesta hausta työkkäriin.

      • Anonyymi

        No sillä työllistetään enemmän työ ja elinkeinotoimistojen rankkureita.


    • Anonyymi

      Miksi tuomita itsensä elinikäiseen työttömyyteen ja samalla kurjuuteen,
      kun voi tehdä töitä ja menestyä sekä taata perheelle turvatun elämän.

      • Anonyymi

        Ei siivoojan palkalla menestytä, se on kauheata ruumillista rasitusta ja siinä on aivan liian pieni palkka. Olin joskus puolivuotta siivoomassa ja se oli vuorotyötä ja palkka bruttona n.1400 siitä verot, niin 1100 käteen, niin ei tuollaisella työllä koskaan tulla menestymään. Eriasia ne, joilla on mieskin tienaamassa suhtkoht hyvätuloisen palkalla, niin heillä voi menestystäkin tulla, mutta yksinäinen nainen ei voi yksinään koskaan menestyä siivoojan työtä tekemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siivoojan palkalla menestytä, se on kauheata ruumillista rasitusta ja siinä on aivan liian pieni palkka. Olin joskus puolivuotta siivoomassa ja se oli vuorotyötä ja palkka bruttona n.1400 siitä verot, niin 1100 käteen, niin ei tuollaisella työllä koskaan tulla menestymään. Eriasia ne, joilla on mieskin tienaamassa suhtkoht hyvätuloisen palkalla, niin heillä voi menestystäkin tulla, mutta yksinäinen nainen ei voi yksinään koskaan menestyä siivoojan työtä tekemällä.

        Kyllä reilulla tonnilla tulee ihan hyvin toimeen Suomen maassa. Mulla on tonnin pintaan nettona eläke ja siitä jää säästöönkin vähintään kolmisen sataa jokainen kuukausi. Syön ja elän hyvin, eikä mistään ole puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä reilulla tonnilla tulee ihan hyvin toimeen Suomen maassa. Mulla on tonnin pintaan nettona eläke ja siitä jää säästöönkin vähintään kolmisen sataa jokainen kuukausi. Syön ja elän hyvin, eikä mistään ole puutetta.

        Menestyminen tarkoittaa sinulle sitten eri asiaa kuin minulle. Minusta menestymisessä pitää voida rakentaa tai ostaa oma talo vähintääkin, sillä muilla tavoin asustellessa joutuu niin asumaan, eli ei ainakaan se minun mielestä menestymistä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menestyminen tarkoittaa sinulle sitten eri asiaa kuin minulle. Minusta menestymisessä pitää voida rakentaa tai ostaa oma talo vähintääkin, sillä muilla tavoin asustellessa joutuu niin asumaan, eli ei ainakaan se minun mielestä menestymistä ole.

        Olen ostanut omalla pienellä palkallani töissä ollessani asunnon rivarista. Samoin olen säästänyt pahojen päivien varalle kohtuullisen mukavan summan. Sen verran on säätöjä, että voisin milloin tahansa ostaa ihan uuden muutaman kymppitonin hintaisen auton. En osta, koska tollakin kotterolla vielä ajelee mukavasti. Kun toi romu hajoaa, niin tulen toimeen ilman autoakin. Sen minkä ajelen voin ajaa sitten taksillakin, niin tulee halvemmaksi. Osan olen sijoittanut matalan riskin rahastoihin ja osan pörssiosakkeisiin ja osa on suoraan pankkitileiltä nostettavissa. Tulen oikein hyvin toimeen omilla ansioillani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä reilulla tonnilla tulee ihan hyvin toimeen Suomen maassa. Mulla on tonnin pintaan nettona eläke ja siitä jää säästöönkin vähintään kolmisen sataa jokainen kuukausi. Syön ja elän hyvin, eikä mistään ole puutetta.

        Se on niin että kuka tulee kuka ei.

        Aivan kuin auto, toinen tulee toimeen ilman autoa toinen ei.

        Toinen tulee toimeen ilman miestä joku toinen ei.

        Tinen tulee toimeen ilman lääkkeitä toinen ei.

        Toinen tulee toimeen vähällä unella toinen ei.

        Ei voi verrata.

        Jos sinä tulet tonnilla toineen yksin tai asut äitisi nurkissa, tulet toimeen.

        Mutta jos olet 6 lapen yh et varmasti tule toimeen tonnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siivoojan palkalla menestytä, se on kauheata ruumillista rasitusta ja siinä on aivan liian pieni palkka. Olin joskus puolivuotta siivoomassa ja se oli vuorotyötä ja palkka bruttona n.1400 siitä verot, niin 1100 käteen, niin ei tuollaisella työllä koskaan tulla menestymään. Eriasia ne, joilla on mieskin tienaamassa suhtkoht hyvätuloisen palkalla, niin heillä voi menestystäkin tulla, mutta yksinäinen nainen ei voi yksinään koskaan menestyä siivoojan työtä tekemällä.

        Ilmankos ne julkkinaisetkin aina liimautuu johonkin hyvätuloiseen jätkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ostanut omalla pienellä palkallani töissä ollessani asunnon rivarista. Samoin olen säästänyt pahojen päivien varalle kohtuullisen mukavan summan. Sen verran on säätöjä, että voisin milloin tahansa ostaa ihan uuden muutaman kymppitonin hintaisen auton. En osta, koska tollakin kotterolla vielä ajelee mukavasti. Kun toi romu hajoaa, niin tulen toimeen ilman autoakin. Sen minkä ajelen voin ajaa sitten taksillakin, niin tulee halvemmaksi. Osan olen sijoittanut matalan riskin rahastoihin ja osan pörssiosakkeisiin ja osa on suoraan pankkitileiltä nostettavissa. Tulen oikein hyvin toimeen omilla ansioillani.

        Kun tulee toimeen omillaan niin se on oivallinen ja terve elämänasenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä reilulla tonnilla tulee ihan hyvin toimeen Suomen maassa. Mulla on tonnin pintaan nettona eläke ja siitä jää säästöönkin vähintään kolmisen sataa jokainen kuukausi. Syön ja elän hyvin, eikä mistään ole puutetta.

        Saman saat kelasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tulee toimeen omillaan niin se on oivallinen ja terve elämänasenne.

        Heh... vai niin... millaan ei pysty suomessa tulla toimeen. 9 e päiväkrvauspalkka, ei ketään rikastuta eikä sillä tule toimeen. 9000 e kk sillä voisi mennä töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh... vai niin... millaan ei pysty suomessa tulla toimeen. 9 e päiväkrvauspalkka, ei ketään rikastuta eikä sillä tule toimeen. 9000 e kk sillä voisi mennä töihin.

        Taitaa olla ammattitaidottomalla, kuntoutusduunissa olevalla melko harvassa ne paikat, missä saisi menemään nuo 9000 €/kk palkkatoiveet läpi.
        Mullakin on kavereita, jotka ei suostuneet työhön kun "vähintään XXXX €/kk "
        Eli olivat sitten työttömiä ja saavat nykyään todella surkeaa eläkettä eli roikkuvat siinä 1200 €:n köyhyysrajalla.
        Mutta kun suostui kaikkeen vähä-arvoiseenkin työhön, mitä oli tarjolla , niin siitä kertyi sellainen eläke, että se on yli kaksinkartainen noihin verraten.
        Kyllä sillä tavallinen rivikansalainen pärjää, kun elämän suuret hankinnat on maksettu jo reilut 20 vuotta sitten. Tasaisesti eläen rahat riittää hyvin ja säästöönkin jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman saat kelasta

        Jos olisin kelan rahoilla lusmuillu, niin olisiko mulla oma aikoja sitten maksettu asunto ja mukavasti rahaa säästössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin kelan rahoilla lusmuillu, niin olisiko mulla oma aikoja sitten maksettu asunto ja mukavasti rahaa säästössä?

        Meitä asunnon haltijoita on täällä monta. Kaupungin keskustassa tilava asunto, missä on merinäköala sekä pienoinen puisto.
        Autokin seisoo pihassa. Sellaisia voi hankkia pitkällä työuralla.
        Ei tarvitse asua Jakomäessä eikä Varissuolla kaameassa betonibunkkerissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos ne julkkinaisetkin aina liimautuu johonkin hyvätuloiseen jätkään.

        Joo, jääkiekkoilijat ovat suosittuja, kun niiden tilinauhassa on pilkku eri kohdassa.


    • Anonyymi

      Ei päihdeongelmaiset mitään töitä pysty tekeen ja jotkut möllöttää kotona kieputellen peukaloita.Köyhillä mitä ihmeellisempiä ongelmia.

      • Anonyymi

        Piteitä on monelaisia. Toisille se on tuoremehu, siitä voi päihtyä, toisille vesi, cokis, tee ,kahvi.... voi voi niitä on paljon.

        Kaikkea voi aina tehdä ja yllinkyllin, jopa karkista voi päihtyä... aivan miten itse haluaa kaiken menevn tai kuvitella toisten asioita.

        Mää tykkään jäätelöstä, syön sitä valtavasti kai olen siitä päihtyny.


    • Anonyymi

      Niitä näitä vähän olemattomia päälle. Kaupan päälle.

    • Anonyymi

      Hain töitä heti armeijasta päästyäni- Kesäksi sain sellaisen lyhyen työsuhteen
      ja heti syksyllä pitemmän. Eipä ole sen jälkeen ollut tilillä eikä lompakossa
      nolla-saldoa eikä tule, kun osaa hoitaa raha-asiansa.
      Vain loiset vinkuu rahattomuuttaan.

    • Anonyymi

      Joo kerran hain v 1987, mutten saanu, enkä oo sen jälkeen sitten hakuenutkaan.

      • Anonyymi

        Elämä on täynnä valintoja joillakin huonoja tai vieläkin huonompia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on täynnä valintoja joillakin huonoja tai vieläkin huonompia.

        Voin sanoo että 8 hengen perhe tulee vähällä toimeen, meillä menee viikossa ruokaan 25 e. hyvin pärjätään. Puppua ettei pärjäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin sanoo että 8 hengen perhe tulee vähällä toimeen, meillä menee viikossa ruokaan 25 e. hyvin pärjätään. Puppua ettei pärjäisi.

        Toiset tuhlaa sen 25-30 € kaljakoppaan, mikä ei riitä kuin seuraavaan aamuun.
        Kohtuullisella rahamäärällä pärjää ihan hyvin jos osaa käyttää päätään.


    • Anonyymi

      Juuh työllistyinhän minä. Nyt hölkkään rapuissa 1:00-6:00 6 päivää töitä, kaksi vapaata rytmillä ja tilille kilahtaa nettona 650€ kahden viikon välein. Köyhyys vaan jatkuu!

      • Anonyymi

        Palkka ei ole pääasia, vaan että on työtä. On hienoa että voit maksaa siitä että olet töissä. Se on tärkeintä. Yhtiöiden pomot pitää saada kunnon palkka joten jostain on säästettää, niin työntekijöilätä otetaan. Näin se on.

        Edukusntakin toimii samoin, teettää työt kansalla ja itse kerää rahat lomailemalla j juomalla ja naureskelemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkka ei ole pääasia, vaan että on työtä. On hienoa että voit maksaa siitä että olet töissä. Se on tärkeintä. Yhtiöiden pomot pitää saada kunnon palkka joten jostain on säästettää, niin työntekijöilätä otetaan. Näin se on.

        Edukusntakin toimii samoin, teettää työt kansalla ja itse kerää rahat lomailemalla j juomalla ja naureskelemalla.

        Paraneeko maailma sillä että ruikutus ja valittaminen lisääntyy.


    • Anonyymi

      Jos huomenna pääsen töihin, niin enkö ole huomenna enää köyhä?
      Kyllä olen. MINÄ JODUN MAKSAMAAN KUUKAUDEN SIITÄ ETTÄ OLEN TÖISSÄ, OMASTA PUSSISTANI! Siihen ei ole varaa maksaa työnteosta itse.

      Millä luulet että pääsen töihin kun kuukauteen ei ole rahaa?

      Kun olen työtön saan rahaa tekemättä mitään. Kyllä tämä on mun tapa elää, että on rahaa käytettävissä joka päivä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      113
      3126
    2. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      158
      2422
    3. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      325
      2403
    4. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      129
      2231
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      95
      1531
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      31
      1347
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      120
      1210
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1137
    9. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      59
      1124
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      47
      941
    Aihe