Valehtelu ok vai ei

Anonyymi

Nyt asiallisia komeentteja, suoraa puhetta ja näkemyksiä kehiin. Mitä mieltä olette, onko ok valehdella jo heti suhteen alusta mm väleistä eksään tai muiden kanssa kirjoittelemisesta.
Mies jäi kiinni vihjailevien viestien lähettämisestä vaikka me olimme yhdessä, n 4kk kirjoutellut 3 eri naisen kanssa enemmän ja vähemmän.
Jäi myös kiinni, että ovat olleet eksän kanssa yhteydessä vaikka sanoi etteivät ole yhteyksissä. Kävi siis ilmi että ero miehelle ollut vaikea ja ilmeisesti ei ollut päässyt yli eksästään, vaikka minä olin tullut hänen elämäänsä.

Onko nämä asiat teidän mielestä asioita, joihin ei kannata jäädä kiinni, jos ollaan asiat saatu puhuttua.? Minun mielessä nämä asiat pyörivät edelleen ja tuntuu et luottamus sai kolauksen. Nykyisin jos peittää kädellä esim puhelintaan ni nietin heti et kenen kanssa nyt kirjottelee. Tai jos olen iltvuorossa ni pelkään et jotain tapahtuu seläntakana.
Apua, kertokaa omia ajatuksia....

17

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikea sanoa yksiselitteisesti oikein vai väärin. Jokaisella on omat syynsä ja löytyy ihan hyviäkin syitä jättää asioita kertomatta. Tyhmää se kuitenkin taitaa lähes aina olla ja johtaa väistämättä ongelmiin, kun oikea tilanne selviää.

      • Anonyymi

        Ja itse antaisi valehtelua anteeksi. Mulle on järkevintä sanoa asiat rehellisesti, sillä silloin ne voivat olla vielä selvitettävissä.


    • No eihän suora valehtelu suhteessa ikinä ole ok. Ei siinä ole tulkinnanvaraa, jos valehdellaan, niin vale se on vaikka mitä sanoisi myöhemmin perusteluksi. Pelkäsin että suutut, ei sulle voi sanoa suoraan että nnnn, kun heti uhkaat erolla, otat kaiken aina niin henkilökohtaisesti... Huonoja tekosyitä vain.

      Jos ei pysty tuottamaan totuutta pöytään, niin vähän kyllä miettisin millä eväin ja motiivein kumppani on suhteeseen lähtenyt.

    • Anonyymi

      Syyksi sain että ei halua että kukaan tietää miten tyhmä hän onkaan kun on ollut yhteydessä eksään. Sitten kun sanoin että et oo päässy yli eksästä, sani ei se nyt niinkään ole.
      Tai ne muut kirjottelemiset, on helppo kirjottaa kun ei ole kasvotusten. Että ei ole halunnut oikeasti panna ketään, vaan se on läppää..
      Että sellaset perusteet.

      • Anonyymi

        Mitä? Läpällä vaan haluaa panna muita? 😅 Kengi mäkeen tommonen.


      • Vähän on köyhiä selityksiä, nuoren ihmisen kokemattomuutta puheissa.

        En kyllä oikein sitä sulata, että heittelee jotain panoviestejä ja sitten selittää sinulle, ettei muka oikeastikin haluaisi tuupata. Itelläni on koko iän ollut hyviä ystäviä naisissa ja välillä varsin rasvasetkin jutut, mutta ei kyllä ole ikinä heitelty mitään pannaanko? -juttuja, missään tilanteessa.


    • Anonyymi

      En jäisi tuollaisen ihmisen kanssa suhteeseen.

      Sinäkin vaikutat ottavan asian vakavasti etkä ymmärrä miksi toisen pitää olla epärehellinen. Jos tuon tyypin kanssa jatkat suhdetta, tuota samaa stressiä ja tilanteiden pähkäilyä sekä miehen kummallisia selityksiä joudut kestämään. Et kuitenkaan näytä sellaista haluavan.

    • Anonyymi

      Neljä kk on minusta aika lyhyt aika rikkoontuneen parisuhteen jälkeen alkaa uusi "eheä" suhde, jota aloittaja odottaa. Ei siinä enää lähdetä puhtaalta pöydältä niin kuin parikymppisenä. Itse aloin avioeron jälkeen hapuillen uuteen suhteeseen. Meni puoli vuotta ennen kuin siitä oikein mitään pysyvämpää tuli. Minä ainakin olin aika rikki. Myöhemmin toinen osapuoli sanoi olleensa aluksi lähinnä peloissaan. Mutta tuli siitä sitten vuosien juttu.

    • Anonyymi

      Asiat on juteltu ja käyty aika massiivinen riita. Mies joutui juurta jaksaen seluttämään asiat. On luvannut ettei tee niin ja nyt ei olekkaan tehnyt mitään. Mutta miten luottamus takaisin?
      Välillä on hetkiä että iskee tunne et jotain on vaikka ei ole. Mies joutunut näyttämään viestejä tms kun epäilys on iskenyt.
      Tai pelko siitä hänen eksästä on vähentynyt, mutta sen ihmisen tuntuu pahalta. Häviääkö nää tunteet koskaan?

    • Anonyymi

      Meillä oli alkuun kanssa paljon sitä että miehellä oli ns naispuolisia ystäviä. Enää niitä ei ole yhtään, akat jättivät kun huomasivat että ei tuo noilla ole päättymässä. Eräs toi kerran reissukuvia miehelleni. Pelkkä oma kuva. Käskin miehen kysyä että onko ihastunut, neiti myönsi tämän. Itse sanoin silloin että jos meinaat olla minun kanssa niin tee selväksi että kavereita voi olla, mutta tyttöystäviä on vain yksi. 4vuoden päästäkin tuli joulukortti, jossa minun nimi oli perässä (nimeni). Kyllä ne nauratti. Sitten kun mentiin naimisiin ne loppui, kaikki tytöt luovutti. Pää pystyyn peitteli se minunkin mies puhelintaan alussa kun tyttöjen meseviestit kilahteli. Ne on vaan viestejä. Parempaa tekemistä tilalle, esim seksiä niin lakkaa se puhelin kiinnostamasta.

    • Anonyymi

      Elämä kortilla onkin hankalaa vastaisuudessaan.

    • Anonyymi

      Muista se että mies voi vaikuttaa vain tulevaisuuteen. Menneisyys saattaa yrittää tavoitella, mutta silloin pitää tehdä selväksi mikä ei tunnu kivalta ja missä se raja menee. Osittain pitää sallia yhteydenpito. Eihän ketään voi määrätä liikaa. Vain miehen tekemisillä on väliä, monet naiset voi yrittää hajottaa toisten suhteita varsinkin alussa. Exäkin saattaa olla mustis, pitää olla vahva ja tuoda oma näkemys rehellisesti esille puolisolle jos jokin ottaa päähän. Suostua keskustelemaan että miksi ja ennen kaikkea pohtia myös asiaa itsekseen, mutta ei jättää sisälle sillä se patoutuma purkautuu aikanaan.

    • Anonyymi

      Valehtelu ei ole ok. Itä kuherteli lännen kanssa vuosia kunnes valheet paljastui. Valehtelu on todella ikävä asia.

    • Anonyymi

      Älä jää tuollaiseen suhteeseen.

      Jos on epärehellinen jo suhteen alussa, niin tulee olemaan epärehellinen myös tulevaisuudessakin. Se nyt on vain totuus. On koettu jo monta kertaa.

    • Anonyymi

      Kaveriporukat ja eksät kuuluu kuvioon, jos antaa niin tehdä. Miehen tulisi itse tajuta lopettaa jos se tuo suhteeseen pahaaoloa. Mies roikkuu menneessä ilmeisesti eikä osaa käsitellä sitä.
      Joissakin piireissä oikein testataan uutta suhdetta et kestääkö vai ei. Noh se on tietysti sairasta vaikka sen tekeekin huumorin varjolla.
      En eroa miettisi, koska samanlaisia kokemuksia on monella pariskunnalla juurikin alussa. Pää pystyyn ja rakasta miestäsi.

    • Anonyymi

      Jos ajattelee yhtään jatkoa niin ei pidä valehdella missään tilanteessa mutta kaikkea ei tarvitse kertoa, ainakaan oma-aloitteisesti.

    • Anonyymi

      Hän on kyllå jauhanut eksästään ummet ja lammet minulle, mutta kun oon kysynyt heidån yhteydenpidosta ni ei ile ollut missään tekemisissä. Ompas mukava saada sit selville et whatsup näyttäs olevan keskustelu ja siellä käy ilmi muten vaikeaa on päästä yli eksästä. Tämä eksä on niin pettänyt miestäni toisen miehen ka ssa ja lähtenyt sen matkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe