Ei koskaan enää lehtimyyjäksi

Anonyymi

Noloa myöntää, että olen ollut yhdessä lehtimyynti firmassa töissä. Teet joka päivä kokonaisia työpäiviä ja palkkaa ei oikeasti jää paljon edes käteen, vaikka saisit myytyä. Ihmiset lyö luuria korvaan, pelkäävät tätä nykyistä taloustilannetta ja myös nykyään saa kuulema tilattua netistä lehdet. Ainoa joka tienaa tuolla lehdenmyynnillä on pomot.

Kyllä päätin, että oikean työn saa ainoastaan opiskelemalla ja sitä kautta oikeisiin töihin. Olen kokoajan opiskellut, mutta pitää opiskella korkeammalle, koska lehtimyynti tulee olemaan vuosien päästä vanha juttu eikä kukaan sitä enää käytä, eikä kukaan enää edes lue lehtiä kun kaikki saa digitaalisena ja ihmiset alkavat näköjään enemmän ja enemmän lukee kännyköiden yms kautta kaiken.

Harmittaa vaan kun tehnyt hirveesti töitä siis oikeasti laittanut kaiken peliin ja kaiken aikani. Joo mainostetaan, että voit etänä tehdä töitä. Ei se kauheasti lämmitä jos palkkaa ei tule vaikka myyt ja myyt ja myyt. Paremmin siivoojat yms saa palkkaa. Anteeksi avautuminen, ottaa vaan niin kovasti päähän. En halua haukkua ketään tai kenenkään töitä.

1

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Provikkapalkkaiset työt usein ovat kyllä paskoja palkkansa puolesta, vaikka niitä aina mainostetaankin hyväpalkkaiseksi. Lehtimyyjän työ on yksi klassisimmista esimerkeistä palkkaorjatöistä.
      ELi kyllä varmaan ennemmin kannattaisikin mennä siivojaksi, jos vain pääsee, vaikka siivoojan palkatkaan eivät ole mitään ihan älyttömän isoja. Muutama tuttavani on siivousalalla ja heillä tuntiliksat pyörivät 10-12€ tietämillä, eli kyllä nettonakin siitä jää nyt kuitenkin hyvinkin vähintään se 1200-1300€/kk käteen. Lehtimyyjillä käsittääkseni tonnin nettotulot kuukaudessa on aika yleinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe