Miten luottaa

Anonyymi

Miksi mies valehtelee päin naamaa? Kertoi lopettaneensa tupakanpolton vuosia sitten. Näin ikkunasta kun tupakoi nurkan takana. Minusta hän saa polttaa jos haluaa enkä voi aikuista mennä määräilemään polttaako vai ei. Tuli ulkoa sisälle ja sanoin ohimennen että onko aloittanut polttamisen uudestaan kun äsken poltti ulkona. Ei kuulemna ole aloittanut eikä ole polttanut äsken ulkiba. Noh, myöhemmin suljin keittiön roskapussin viedäkseni sen roskiin jolloin huomasin tyhjän tupakka-askin pussissa ja sanoin miehelle että näin kun poltit eikä se kuulu mulle mutten tykkää valehtelusta. Vastasi että jos oot nähnyt että poltin niin sitten poltin mutta jos et nähnyt niin en oo polttanut. Onko pettämisessä sama? Se mitä ei voi todistaa ei ole tapahtunut?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kohtelee sinua välinpitämättömästi,älä alennu sellaiseen,pahenee vanhetessaan

    • Anonyymi

      No onk se polttanu vai ei? Onko kaappisavuttaja?

      • Anonyymi

        On polttanut, koska näin ikkunasta. En ole valittanut polttamusesta. Aikoinaan mies itse haki lääkäriltä lääkkeet lopettamisen tueksi. Tuostakaan ei kertonur, mutta eräänä päivänä löysin siivotessani tyhjän lääkerasian yöpöydältä. Kysyin mitä lääkkeet ovat niin kertoi vihaisena että tupakasta irtipääsemiseen, enempää en kysellyt.
        En ole kyttääjä ja olen mielestäni antanut tilaa hänelle mutta ihmettelen kun mistään ei saisi kysyä ja jopa tuttumme kertovat mieheni asioita joista itse en tiedä eaim minne on auunnitellut reissuja ja mitä muutoin on tulevaisuudensuunnitelmia jne ja mitä aikoo ostaa hankkia. Leaämökinkin oati noin vain. Kertoi kun oli lähdössä paikan päälle papereita kirjoittamaan. Voiko enää luottaa? Kuinka yleistä tuollainen käytös mieheille on? Aikaiaemmin ajattelinnettä on vain omaa tilaa vaativa ja itseellinen, oman tiensä kulkija ja vaatii omaa rauhaa. Mutta nyt en enää ymmärrä. Olen alkanut viime aikoina tuntemaan itseni tyhmäksi jota mies vedättää. Ehkei vedätä mutta tuntuu nykyään siltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On polttanut, koska näin ikkunasta. En ole valittanut polttamusesta. Aikoinaan mies itse haki lääkäriltä lääkkeet lopettamisen tueksi. Tuostakaan ei kertonur, mutta eräänä päivänä löysin siivotessani tyhjän lääkerasian yöpöydältä. Kysyin mitä lääkkeet ovat niin kertoi vihaisena että tupakasta irtipääsemiseen, enempää en kysellyt.
        En ole kyttääjä ja olen mielestäni antanut tilaa hänelle mutta ihmettelen kun mistään ei saisi kysyä ja jopa tuttumme kertovat mieheni asioita joista itse en tiedä eaim minne on auunnitellut reissuja ja mitä muutoin on tulevaisuudensuunnitelmia jne ja mitä aikoo ostaa hankkia. Leaämökinkin oati noin vain. Kertoi kun oli lähdössä paikan päälle papereita kirjoittamaan. Voiko enää luottaa? Kuinka yleistä tuollainen käytös mieheille on? Aikaiaemmin ajattelinnettä on vain omaa tilaa vaativa ja itseellinen, oman tiensä kulkija ja vaatii omaa rauhaa. Mutta nyt en enää ymmärrä. Olen alkanut viime aikoina tuntemaan itseni tyhmäksi jota mies vedättää. Ehkei vedätä mutta tuntuu nykyään siltä.

        Ei se sua vedätä, se vaan on sellainen. Valehtelu opitaan lapsena, lapsuudenkodissa ja ilmeisimmin on päässyt helpommalla valehtelemalla. Voisitte mennä terapiaan, jotta ymmärtäisit kumppanisi traumoja hieman paremmin, asioita korjataan ja muutetaan yhdessä. Muista, että kyseessä ei ole vain toisen muuttuminen vaan suhteessa aina kummankin muuttuminen. Suhteen toimimattomuuteen syyt on aina kumpaisessakin. Ehkä sinua helpottaa ajattelumalli, että se toinen voi puhua totta tai olla puhumatta totta eli älä välitä toisen sanomisista, raskasta voi kyllä olla, mutta onko joku sanonut, että elämän kuuluisi olla kevyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sua vedätä, se vaan on sellainen. Valehtelu opitaan lapsena, lapsuudenkodissa ja ilmeisimmin on päässyt helpommalla valehtelemalla. Voisitte mennä terapiaan, jotta ymmärtäisit kumppanisi traumoja hieman paremmin, asioita korjataan ja muutetaan yhdessä. Muista, että kyseessä ei ole vain toisen muuttuminen vaan suhteessa aina kummankin muuttuminen. Suhteen toimimattomuuteen syyt on aina kumpaisessakin. Ehkä sinua helpottaa ajattelumalli, että se toinen voi puhua totta tai olla puhumatta totta eli älä välitä toisen sanomisista, raskasta voi kyllä olla, mutta onko joku sanonut, että elämän kuuluisi olla kevyttä.

        Aivan hyvä tietää. Oikeastaan minua se ei kosketa yhtä syvältä kuin lapsiamme. Ja äitinä minusta tuntuu pahalta lasten puolesta kun isä puhuu ja lupailee aekä muuttelee totuutta. Välttelee lapsiaan, mieluiten on muualla kuin kotona / lasten kanssa. Ehkei mies ymmärrä kuinka tai siis miltä toisista tuntuu ja mitä ajatuksia kaikki tuollainen herättää meissä läheisissä. Toisinaan tuntuu ettei hän vain yksinkertaisesti välitä ja on niin mukavuudenhaluinen ettei lasten mielipahat kosketa.
        Nyt tilanne on se, etten voi enää luotraa häneen. En ole ollut mustasukkainen mutta nykyään koska ei ole koskaan tehnyt kotihommia eikä hoitanut lapsia ja on enemmän muualla kuin kptona, olen alkanut miettimään, että oisiko hänellä ehkä toinen nainen. Luottamus, jota ennen koin, on nyt tipotiessään. Kiitos vastauksestasi. Mies ei halua teraapiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On polttanut, koska näin ikkunasta. En ole valittanut polttamusesta. Aikoinaan mies itse haki lääkäriltä lääkkeet lopettamisen tueksi. Tuostakaan ei kertonur, mutta eräänä päivänä löysin siivotessani tyhjän lääkerasian yöpöydältä. Kysyin mitä lääkkeet ovat niin kertoi vihaisena että tupakasta irtipääsemiseen, enempää en kysellyt.
        En ole kyttääjä ja olen mielestäni antanut tilaa hänelle mutta ihmettelen kun mistään ei saisi kysyä ja jopa tuttumme kertovat mieheni asioita joista itse en tiedä eaim minne on auunnitellut reissuja ja mitä muutoin on tulevaisuudensuunnitelmia jne ja mitä aikoo ostaa hankkia. Leaämökinkin oati noin vain. Kertoi kun oli lähdössä paikan päälle papereita kirjoittamaan. Voiko enää luottaa? Kuinka yleistä tuollainen käytös mieheille on? Aikaiaemmin ajattelinnettä on vain omaa tilaa vaativa ja itseellinen, oman tiensä kulkija ja vaatii omaa rauhaa. Mutta nyt en enää ymmärrä. Olen alkanut viime aikoina tuntemaan itseni tyhmäksi jota mies vedättää. Ehkei vedätä mutta tuntuu nykyään siltä.

        Ei se polttanut tupakkaa vaan pössytteli kannabista....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan hyvä tietää. Oikeastaan minua se ei kosketa yhtä syvältä kuin lapsiamme. Ja äitinä minusta tuntuu pahalta lasten puolesta kun isä puhuu ja lupailee aekä muuttelee totuutta. Välttelee lapsiaan, mieluiten on muualla kuin kotona / lasten kanssa. Ehkei mies ymmärrä kuinka tai siis miltä toisista tuntuu ja mitä ajatuksia kaikki tuollainen herättää meissä läheisissä. Toisinaan tuntuu ettei hän vain yksinkertaisesti välitä ja on niin mukavuudenhaluinen ettei lasten mielipahat kosketa.
        Nyt tilanne on se, etten voi enää luotraa häneen. En ole ollut mustasukkainen mutta nykyään koska ei ole koskaan tehnyt kotihommia eikä hoitanut lapsia ja on enemmän muualla kuin kptona, olen alkanut miettimään, että oisiko hänellä ehkä toinen nainen. Luottamus, jota ennen koin, on nyt tipotiessään. Kiitos vastauksestasi. Mies ei halua teraapiaan.

        Toinen nainen on ja suhteenne ahdistaa. Eikä tietenkään mies halua terapiaan.


    • Anonyymi

      Näin varoituksena sama mies saattaa viettää kesämökillä aikaa kakkosen kanssa ja myös muiden. Etenkin jos mökki on lähellä, työmatkan varrella tai jotain. Saattoi olla alunperin tarkoitus ettet olisi tiennyt edes mökistä. Tuli seurusteltua samanmoisen kanssa. Ei ikinä enää.

      • Anonyymi

        Mökki on kuitenkin sen verran kaukana että sinne on useamman tunnin ajomatka. Mutta tästä läheltä on ostanut pari vuotta sitten osakkeen. Kerroun vasta hänelle huolestani eli toisesta naisesta. Suuttui silmittömästi ja sanoi että olen vainoharhainen ja kuvittelen ihan omiani. Voi ollakkin että kuvittelen. Jotenkin tuntuu vain niin pahalta etten voi luotraa toiseen enää. Hänellä ei ole tapana kertoa asioistaan juurikaan. En ymmärrä mistä tämä toisen naisen kuvitelma on päähäni putkahtanut koska kodkaan aikaisemmin en ole sellaista ajatellut. Uskon että jos miehellä on toinen nainen, en tulisi sitä koskaan tietämäänkään paitsi jos itse kertoo suoraan. 2 viikkoa tuo toisen naisen ajatus on jauhanut päässäni ja on kyllä tympeä tunne. Olen miettinyt että jos jollain on luonteessaan ongelmana kovaa mustasukkaisuutta niin ei ole hälläkään helppoa sillä tämä on melkoisen paha olotila. Toivotravasti saan itseni kasaan niin että tämä menee ohi. Aivan uusi tunne minulle. Enhän voi toista aikuista määrätä ja jos hän on mikä on niin minkäs teen. Eikä rakkautta voi ostaa eikä pakottaa. Joko rakastaa tai ei eikä kaikki edes osaa rakastaa tai rakastavat omalla tavallaan.


      • Anonyymi

        Niin ja otan osaa. On varmasti ollut todella paha olla tuollaisessa suhteessa tuollaisen miehen kanssa. Olen pahoillani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökki on kuitenkin sen verran kaukana että sinne on useamman tunnin ajomatka. Mutta tästä läheltä on ostanut pari vuotta sitten osakkeen. Kerroun vasta hänelle huolestani eli toisesta naisesta. Suuttui silmittömästi ja sanoi että olen vainoharhainen ja kuvittelen ihan omiani. Voi ollakkin että kuvittelen. Jotenkin tuntuu vain niin pahalta etten voi luotraa toiseen enää. Hänellä ei ole tapana kertoa asioistaan juurikaan. En ymmärrä mistä tämä toisen naisen kuvitelma on päähäni putkahtanut koska kodkaan aikaisemmin en ole sellaista ajatellut. Uskon että jos miehellä on toinen nainen, en tulisi sitä koskaan tietämäänkään paitsi jos itse kertoo suoraan. 2 viikkoa tuo toisen naisen ajatus on jauhanut päässäni ja on kyllä tympeä tunne. Olen miettinyt että jos jollain on luonteessaan ongelmana kovaa mustasukkaisuutta niin ei ole hälläkään helppoa sillä tämä on melkoisen paha olotila. Toivotravasti saan itseni kasaan niin että tämä menee ohi. Aivan uusi tunne minulle. Enhän voi toista aikuista määrätä ja jos hän on mikä on niin minkäs teen. Eikä rakkautta voi ostaa eikä pakottaa. Joko rakastaa tai ei eikä kaikki edes osaa rakastaa tai rakastavat omalla tavallaan.

        Sinulla on ihailtavan paljon älyä ja ymmärrystä muita kohtaan. Kaltaisillasi on iso riski tulla kohdelluksi kaltoin. Toisaalta pääset sen avulla paremmin yli jos jotain sattuu. Toivon ettei ja huolesi on turhaa. Silmitön suuttuminen on kuitenkin huolestuttavaa ja syyllisen merkki. Kertoo myös ettei mies kykene keskustelemaan kanssasi. Sellainen mies kerää tyytymättömyyttä ja purkaa jollain toiminnalla sitä. Ehkä ei pettämällä. Älä kuitenkaan tukahduta täysin mitä vaistosi sanoo. Yritä keskustella paremmassa hengessä ja päästä yli uuvuttavista ajatuksista itsesi vuoksi. Yritä keskustella lisää. Pidä silti silmäsi auki terveessä määrin ja keskity itseesi. Harrastuksiisi. Ystäväsuhteisiisi. Kaikkeen positiiviseen. Nauti keväästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökki on kuitenkin sen verran kaukana että sinne on useamman tunnin ajomatka. Mutta tästä läheltä on ostanut pari vuotta sitten osakkeen. Kerroun vasta hänelle huolestani eli toisesta naisesta. Suuttui silmittömästi ja sanoi että olen vainoharhainen ja kuvittelen ihan omiani. Voi ollakkin että kuvittelen. Jotenkin tuntuu vain niin pahalta etten voi luotraa toiseen enää. Hänellä ei ole tapana kertoa asioistaan juurikaan. En ymmärrä mistä tämä toisen naisen kuvitelma on päähäni putkahtanut koska kodkaan aikaisemmin en ole sellaista ajatellut. Uskon että jos miehellä on toinen nainen, en tulisi sitä koskaan tietämäänkään paitsi jos itse kertoo suoraan. 2 viikkoa tuo toisen naisen ajatus on jauhanut päässäni ja on kyllä tympeä tunne. Olen miettinyt että jos jollain on luonteessaan ongelmana kovaa mustasukkaisuutta niin ei ole hälläkään helppoa sillä tämä on melkoisen paha olotila. Toivotravasti saan itseni kasaan niin että tämä menee ohi. Aivan uusi tunne minulle. Enhän voi toista aikuista määrätä ja jos hän on mikä on niin minkäs teen. Eikä rakkautta voi ostaa eikä pakottaa. Joko rakastaa tai ei eikä kaikki edes osaa rakastaa tai rakastavat omalla tavallaan.

        Ei kannata kysellä toisista naisista tai mistään ulkopuolisesta, mies kertoo jos kertoo. Sen sijaan yritä saada aikaan keskustelu teidän parisuhteestanne ja omista tunnoistasi.


    • Anonyymi

      Miksi alottaja kyselet ees tupakanpoltosta tms. Pitkän liiton salaisuus on tilan antaminen toiselle (lue hiljaisuus) ja välttely.

      • Anonyymi

        Kunhan kysyin. Olen kova puhumaan. Kysyn ja puhun paljon muutakin. Senkin hassu 😀 pistit sitten huumorilla.
        Mutta kiitos kaikille. En kirjoita enää tänne, ei se täälöä kummene mutta saimpahan purkaa ajatuksiani. Ja mukava että vastasitte ❤️ Arvostan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan kysyin. Olen kova puhumaan. Kysyn ja puhun paljon muutakin. Senkin hassu 😀 pistit sitten huumorilla.
        Mutta kiitos kaikille. En kirjoita enää tänne, ei se täälöä kummene mutta saimpahan purkaa ajatuksiani. Ja mukava että vastasitte ❤️ Arvostan.

        Tuo että olet kova puhumaan, on yksi syy miehen välttelyyn. Mieti miksi kysyit. Sanoit, että sinun puolestasi voi polttaa, jos huvittaa. Onko kuitenkaan järkeä kysyä asiaa, jonka tiedät? Etenkin kun sillä ei ole merkitystä.

        Jos itse yrität ehkä kenties olla hyvä ihminen, mutta jokin vanha pahe pukkaa päälle- sanotaan nyt tuo tupakanpoltto tai suklaan syönti, niin miltä tuntuisi, jos mies kysyisi nähdessäsi sinun tupakoivan/syövän suklaata tuon saman "oletko uudelleen aloittanut tupakoinnin tai suklaan syönnin"? Eikö niin, ettei tuntuisi kivalta? Tuntisit syyllisyyttä, riittämättömyyttä yms. ja ennenkaikkea yrittäisit tupakoida/syödä suklaata seuraavan kerran salaa.

        Jos edellisen kaltaisia tilanteita tulee toistuvasti eri asioissa, niin kotona kumppanin kanssa ei tosiaan ole kiva olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe