Krapula? Kannattiko miettii varmasti monet Vapun jälkeen !!!

Yrjöttää , kädet vapisee , hikoilee ja väsyttää kovan päänsäryn kanssa. Tuoreessa muistossa neljäkymmenta vuotta sitten kun sain jättää taakse juominen , Jumalan avulla

78

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tältä palstalta kyllä löydy tummoisia örveltäjiä, mutta viepä tämä sama aloitus luterilaisuuden palstalle, jossa jumalattomia kommentoijia riittää.

• Eikö uuskarismaattinen ole ihanasti vapautettu tekemään syntiä. ? Niin on minua vastaan on hyökätty kun olen kertonut ettei saa olla armahdettu syntinen. Vapautus tulis olla , ettei saa eikä tarvi enää ryypätä rakas. Ei tä aloitus mihinkään tarvi viedä !!!!!!!!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Eikö uuskarismaattinen ole ihanasti vapautettu tekemään syntiä. ? Niin on minua vastaan on hyökätty kun olen kertonut ettei saa olla armahdettu syntinen. Vapautus tulis olla , ettei saa eikä tarvi enää ryypätä rakas. Ei tä aloitus mihinkään tarvi viedä !!!!!!!!!

Ei alkoholin juominen ole syntiä. Raamatussa on,useita Jumalan miehiä, jotka kännäsivät ja joista Jumala erityisesti sanoi, että he olivat hänen mieleensä. Jeesus muutti veden alkoholipitoiseksi viiniksi ihmisten kännäämistä varten ja Jumala oikein käskee ostamaan ruokaa, viiniä ja väkijuomaan ja kaikkea, mitä mieli tekee, ja tarjoaman niitä muukalaisillekin.

Viina on viisaan uskovaisen juoma. Tyhmien on parempikin olla ilman.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Eikö uuskarismaattinen ole ihanasti vapautettu tekemään syntiä. ? Niin on minua vastaan on hyökätty kun olen kertonut ettei saa olla armahdettu syntinen. Vapautus tulis olla , ettei saa eikä tarvi enää ryypätä rakas. Ei tä aloitus mihinkään tarvi viedä !!!!!!!!!

Onko Raamatun teksteissä merkitystä sillä, missä sanamuodoissa tai aikamuodoissa kukin lause on kirjoitettu? Voiko suomenkielen aikamuodot ohittaa, jotta sillä voidaan tukea omaa oppia ja omaa käsitystä uskossa? Joidenkin mielestä voidaan. Mutta Raamatun kääntäjät ovat tarkoituksella kääntäneet tekstinsä mahdollisimman paljon juuri alkutekstin mukaisiksi. He eivät muuttele aikamuotoja.

Katsotaanpa Room 7:7-25, mitä aikamuodon muutos vaikuttaa näiden jakeiden teologiaan.

“Mitä me siis sanomme? Onko laki syntiä? Ei tietenkään! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta. En olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: ”Älä himoitse.” Kun siis synti sai lain käskystä aiheen, se herätti minussa kaikenlaisia himoja, sillä ilman lakia synti on kuollut. Minä elin ennen ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti virkosi eloon ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käsky, joka oli tarkoitettu minulle elämäksi, olikin kuolemaksi. Kun synti sai lain käskystä aiheen, se käskyn avulla petti ja tappoi minut. Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä. Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Ei tietenkään! Mutta että synti paljastuisi synniksi, se on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman. Näin synti tuli lain käskyn kautta ylen määrin synnilliseksi."

Tähän asti Paavali kirjoittaa imperfektissä eli menneessä aikamuodossa. Sanat: elin ennen, herätti, käsky tuli, synti virkosi, kuolin, kävi ilmi, olikin, sai, petti ja tappoi, on tuottanut, ovat kaikki menneessä aikamuodossa. Paavali siis kuvailee menneisyyttä. "On tuottanut" on perfektissä, muut sanat ovat imperfektissä.

Sitten Paavali jatkaa preesensissä. Mitä se merkitsee? Sitä, ettei hän enää kerro menneestä ajasta. Tilanne muuttuu, tapahtuma-aika muuttuu. Preesens tarkoittaa nykyhetkeä. Paavali kertoo siis kirjoitusajankohdan hetkestä, uudestisyntymisensä jälkeisestä ajasta :

"Me tiedämme, että laki on hengellinen mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaiseksi. Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu."

Kaikki tässä oli myyty-sanaa lukuunotamatta preesensissä. Hän jatkaa preesensissä:

"Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla tosin on, mutta hyvää en pysty saamaan aikaan. Sitä hyvää, mitä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä toteutan. Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu."

...jatkuu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Raamatun teksteissä merkitystä sillä, missä sanamuodoissa tai aikamuodoissa kukin lause on kirjoitettu? Voiko suomenkielen aikamuodot ohittaa, jotta sillä voidaan tukea omaa oppia ja omaa käsitystä uskossa? Joidenkin mielestä voidaan. Mutta Raamatun kääntäjät ovat tarkoituksella kääntäneet tekstinsä mahdollisimman paljon juuri alkutekstin mukaisiksi. He eivät muuttele aikamuotoja.

Katsotaanpa Room 7:7-25, mitä aikamuodon muutos vaikuttaa näiden jakeiden teologiaan.

“Mitä me siis sanomme? Onko laki syntiä? Ei tietenkään! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta. En olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: ”Älä himoitse.” Kun siis synti sai lain käskystä aiheen, se herätti minussa kaikenlaisia himoja, sillä ilman lakia synti on kuollut. Minä elin ennen ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti virkosi eloon ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käsky, joka oli tarkoitettu minulle elämäksi, olikin kuolemaksi. Kun synti sai lain käskystä aiheen, se käskyn avulla petti ja tappoi minut. Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä. Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Ei tietenkään! Mutta että synti paljastuisi synniksi, se on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman. Näin synti tuli lain käskyn kautta ylen määrin synnilliseksi."

Tähän asti Paavali kirjoittaa imperfektissä eli menneessä aikamuodossa. Sanat: elin ennen, herätti, käsky tuli, synti virkosi, kuolin, kävi ilmi, olikin, sai, petti ja tappoi, on tuottanut, ovat kaikki menneessä aikamuodossa. Paavali siis kuvailee menneisyyttä. "On tuottanut" on perfektissä, muut sanat ovat imperfektissä.

Sitten Paavali jatkaa preesensissä. Mitä se merkitsee? Sitä, ettei hän enää kerro menneestä ajasta. Tilanne muuttuu, tapahtuma-aika muuttuu. Preesens tarkoittaa nykyhetkeä. Paavali kertoo siis kirjoitusajankohdan hetkestä, uudestisyntymisensä jälkeisestä ajasta :

"Me tiedämme, että laki on hengellinen mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaiseksi. Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu."

Kaikki tässä oli myyty-sanaa lukuunotamatta preesensissä. Hän jatkaa preesensissä:

"Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla tosin on, mutta hyvää en pysty saamaan aikaan. Sitä hyvää, mitä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä toteutan. Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu."

...jatkuu...

...jatkuu...

Hän puhuu juuri siitä hetkestä, joka on meneillään kun hän tätä kertoo. Ja mikähän hetki se on? No se on noin 57 jKr., jolloin hän kirjoitti tuon tekstin eli takana oli jo kolme lähetysmatkaa.

Paavalihan koki Jeesus-näkynsä omien sanojensa mukaan noin viisi vuotta sen jälkeen kun Jeesus oli kuollut, eli noin vuonna 37jKr. Joten siis Paavalilla on tätä puhuesaan hyvin pitkä aika uskossa ja edessäkin vielä useita lähetysmatkoja. Ja uudestisyntyneenä hän tuossa kuvaa jatkuvasti sortuvansa synnin tekemiseen.

Paavali jatkaa vielä preesensissä:

"Huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon tehdä hyvää, sen lain, että paha pysyy minussa. Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni. Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." (Room 7:7-25, FinRK)

Jotkut uskovat muuttavat nämä preesensissä kirjoitetut asiat mielessään imperfektiin ja tarkoituksella unohtavat, että Paavali on kuvannut tekevänsä syntiä uudestisyntyneenäkin. He väittävät, että koko teksti puhuisi menneisyydestä eli ajasta, jolloin Paavali ei vielä ollut uudestisyntynyt. Näin tehden he saavat tämän raamatunkohdan kuulostamaan siltä, ettei Paavali olisi enää kääntymyksensä jälkeen langennut syntiin. He käyttävät tätä teoriansa perusteena sille, että kun ihminen on uudestisyntynyt, niin hän on sitten täysin synnitön eikä ikinä enää lankea syntiin.

Mutta se ei ole pelkästään aikamuodot, jotka tässä todistavat Paavalin puhuvan nykyhetkestään. Se on myös tämä seuraava lause:

"Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni."

Paavali ei olisi kyennyt näkemään asiaa näin vielä ennen kääntymystään. Vasta uudestisyntyminen saa aikaan ihmisessä muutoksen, jonka jälkeen hän ymmärtää lain uuden ja todellisen merkityksen ja sen, että synti on ihmisen perusominaisuus eli että synti asuu hänessä. Miksi muuten edes tarvittaisiin Jeesusta, jos pelkillä teoilla voisi edelleen pelastua?

Toinen asia on se, että Paavali ei todellisuudessa olisi voinut sanoa näin ennen kääntymystään, koska hän ei pitänyt ennen kääntymystään itseään syntisenä. Hän ei mitenkään olisi kyennyt sanomaan noudattavansa synnin lakia, sanoihan hän toisaalla että:

“Minut on ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä, olen Israelin kansaa, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista syntynyt, lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden NUHTEETON.” (Fil 3:5-6, FinRK)

Hän noudatti tuolloin aiemmin vielä lakia, jonka takia hän oli mielestään vanhurskas ja nuhteeton. Ei hän tajunnut noudattavansa silloin mitään synnin lakia.

Lopussa Paavali kuvaa juuri sitä hetkeä, jolloin hän tämän sanoo:

"Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia."

Hän huutaa apua NYT! Hän sanoo yhä pyytävänsä Jumalaa vapauttamaan hänet synnin jäsenistään, tuosta viheliäisestä kuoleman ruumiista. Hän toteaa ettei asialle voi mitään. "Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." Tällainen hän sanoo edelleen olevansa, ei menneisyydessään, vaan nyt.

Jumalan sanalla on tarkka oma merkityksensä. Jumala ei tee kirjoitusvirheitä. Jokaisella sanalla Raamatussa on merkityksensä ja asiayhteydellä on väliä. Jopa aikamuodot ja välimerkitkin ovat tärkeitä ja vaikuttavat lauseiden merkityksiin:

“Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan PIIRTO, ennen kuin kaikki on tapahtunut.” (Matt 5:18, FinRK)

Piirto tuossa tekstissä tarkoittaa kreikankielen välimerkkejä.

Aikamuodot vaikuttavat lauseiden merkitykseen. Peruskoululaiset tietävät tämän. Raamatun kääntäjät tietävät tämän. Ja jokainen lukija, joka osaa suomenkieltä tietää tämän.

Mitään Raamatun tekstiä ei pidä mennä muuttamaan omaan korvasyyhyynsä. Mitään kielioppia ei pidä ohittaa vain siksi, että saisi oman teologiansa toimimaan.

Joten kyllä, jokainen uskova tekee syntiä vaikkei haluaisi. Juuri siksi tarvittiin ristinkuolema. Jos kuka tahansa pystyisi elämään täysin synnittömästi, kuten Jeesus, niin mihin Jeesusta edes tarvittiin? Jos joku luulee pystyvänsä noudattamaan Rakkauden lakia, niin hän valehtee itselleen. Kukaan ei pysty. Se on niin vaativa. Raamattu tekee hyvin selväksi sen, ettei yksikään ihminen ole hyvä eikä yksikään ole synnitön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...jatkuu...

Hän puhuu juuri siitä hetkestä, joka on meneillään kun hän tätä kertoo. Ja mikähän hetki se on? No se on noin 57 jKr., jolloin hän kirjoitti tuon tekstin eli takana oli jo kolme lähetysmatkaa.

Paavalihan koki Jeesus-näkynsä omien sanojensa mukaan noin viisi vuotta sen jälkeen kun Jeesus oli kuollut, eli noin vuonna 37jKr. Joten siis Paavalilla on tätä puhuesaan hyvin pitkä aika uskossa ja edessäkin vielä useita lähetysmatkoja. Ja uudestisyntyneenä hän tuossa kuvaa jatkuvasti sortuvansa synnin tekemiseen.

Paavali jatkaa vielä preesensissä:

"Huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon tehdä hyvää, sen lain, että paha pysyy minussa. Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni. Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." (Room 7:7-25, FinRK)

Jotkut uskovat muuttavat nämä preesensissä kirjoitetut asiat mielessään imperfektiin ja tarkoituksella unohtavat, että Paavali on kuvannut tekevänsä syntiä uudestisyntyneenäkin. He väittävät, että koko teksti puhuisi menneisyydestä eli ajasta, jolloin Paavali ei vielä ollut uudestisyntynyt. Näin tehden he saavat tämän raamatunkohdan kuulostamaan siltä, ettei Paavali olisi enää kääntymyksensä jälkeen langennut syntiin. He käyttävät tätä teoriansa perusteena sille, että kun ihminen on uudestisyntynyt, niin hän on sitten täysin synnitön eikä ikinä enää lankea syntiin.

Mutta se ei ole pelkästään aikamuodot, jotka tässä todistavat Paavalin puhuvan nykyhetkestään. Se on myös tämä seuraava lause:

"Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni."

Paavali ei olisi kyennyt näkemään asiaa näin vielä ennen kääntymystään. Vasta uudestisyntyminen saa aikaan ihmisessä muutoksen, jonka jälkeen hän ymmärtää lain uuden ja todellisen merkityksen ja sen, että synti on ihmisen perusominaisuus eli että synti asuu hänessä. Miksi muuten edes tarvittaisiin Jeesusta, jos pelkillä teoilla voisi edelleen pelastua?

Toinen asia on se, että Paavali ei todellisuudessa olisi voinut sanoa näin ennen kääntymystään, koska hän ei pitänyt ennen kääntymystään itseään syntisenä. Hän ei mitenkään olisi kyennyt sanomaan noudattavansa synnin lakia, sanoihan hän toisaalla että:

“Minut on ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä, olen Israelin kansaa, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista syntynyt, lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden NUHTEETON.” (Fil 3:5-6, FinRK)

Hän noudatti tuolloin aiemmin vielä lakia, jonka takia hän oli mielestään vanhurskas ja nuhteeton. Ei hän tajunnut noudattavansa silloin mitään synnin lakia.

Lopussa Paavali kuvaa juuri sitä hetkeä, jolloin hän tämän sanoo:

"Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia."

Hän huutaa apua NYT! Hän sanoo yhä pyytävänsä Jumalaa vapauttamaan hänet synnin jäsenistään, tuosta viheliäisestä kuoleman ruumiista. Hän toteaa ettei asialle voi mitään. "Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." Tällainen hän sanoo edelleen olevansa, ei menneisyydessään, vaan nyt.

Jumalan sanalla on tarkka oma merkityksensä. Jumala ei tee kirjoitusvirheitä. Jokaisella sanalla Raamatussa on merkityksensä ja asiayhteydellä on väliä. Jopa aikamuodot ja välimerkitkin ovat tärkeitä ja vaikuttavat lauseiden merkityksiin:

“Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan PIIRTO, ennen kuin kaikki on tapahtunut.” (Matt 5:18, FinRK)

Piirto tuossa tekstissä tarkoittaa kreikankielen välimerkkejä.

Aikamuodot vaikuttavat lauseiden merkitykseen. Peruskoululaiset tietävät tämän. Raamatun kääntäjät tietävät tämän. Ja jokainen lukija, joka osaa suomenkieltä tietää tämän.

Mitään Raamatun tekstiä ei pidä mennä muuttamaan omaan korvasyyhyynsä. Mitään kielioppia ei pidä ohittaa vain siksi, että saisi oman teologiansa toimimaan.

Joten kyllä, jokainen uskova tekee syntiä vaikkei haluaisi. Juuri siksi tarvittiin ristinkuolema. Jos kuka tahansa pystyisi elämään täysin synnittömästi, kuten Jeesus, niin mihin Jeesusta edes tarvittiin? Jos joku luulee pystyvänsä noudattamaan Rakkauden lakia, niin hän valehtee itselleen. Kukaan ei pysty. Se on niin vaativa. Raamattu tekee hyvin selväksi sen, ettei yksikään ihminen ole hyvä eikä yksikään ole synnitön.

Savis

Paavali sanoo tuossa, että kun hän on niin viheliäisessä synnin ruumiissa, niin onneksi on Jeesus. Hän viittaa Jeesuksen uhrikuolemaan. Hän kiittää Jumalaa Jeesuksesta. Miksi uhrikuolemaan pitäisi viitata jos kerran pystyisi elämään synnittömänä ilmankin? No ei pysty. Rakkauden laki on niin vaativa, ettei kukaan pysty elämään rikkomatta sitä vähän väliä. Jeesus sanookin, että vain yksi on hyvä: Jumala. Ei ihminen sillä, kaikki tekevät syntiä.

Voisitko sinä kertoa mihin sinä tarvitset Jeesusta, jos kerran luulet olevasi jo nyt synnitön? Miksi Jeesuksen piti kuolla sinun syntiesi tähden, jos kerran pystyt muka ilmankin olemaaan synnitön?

• Anonyymi kirjoitti:

Savis

Paavali sanoo tuossa, että kun hän on niin viheliäisessä synnin ruumiissa, niin onneksi on Jeesus. Hän viittaa Jeesuksen uhrikuolemaan. Hän kiittää Jumalaa Jeesuksesta. Miksi uhrikuolemaan pitäisi viitata jos kerran pystyisi elämään synnittömänä ilmankin? No ei pysty. Rakkauden laki on niin vaativa, ettei kukaan pysty elämään rikkomatta sitä vähän väliä. Jeesus sanookin, että vain yksi on hyvä: Jumala. Ei ihminen sillä, kaikki tekevät syntiä.

Voisitko sinä kertoa mihin sinä tarvitset Jeesusta, jos kerran luulet olevasi jo nyt synnitön? Miksi Jeesuksen piti kuolla sinun syntiesi tähden, jos kerran pystyt muka ilmankin olemaaan synnitön?

Eikö ole jännä Rakkaat , että koko luvussa puhutaan vain Paavalim lihasta ja sitten viimeisessä jaessa Pyhä Raamattu muka puhu kehoista. Ja vaikka siinä olis puhuttu hänen kehosta , niin suunta Paavali on tulla vapaiksi synneistä josta hän tulee todella vapaa.

Kysy nöyrä sinä Jumalalta , miten ihminen tulee todella vapa , eikä olllut enää senjälkeen myyty synnin alaisuuteen , Paavali vaelsi, siinä vapaudessa, mitä Paavali löysi myöhemin !!! Lue 8 luku..

Mutt lue sinä Opetusta tästä.. >>

https://www.raamattusivut.fi/l/roomalaiskirjeen-mina/

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Savis, nyt sanoit sen, mikä sydäntäsi riepoo:

>>Niin on minua vastaan on hyökätty kun olen kertonut ... ettei saa olla armahdettu syntinen. <<

"... ettei saa olla armahdettu syntinen."

Muutoin tekstissäsi tahallasi väärennät armo-oppia, tuollaista ei esim. luterilainen kirkko opeta ja tiedät tämän.

Opettavatko uuskarismaattiset noin? En tunne heitä, mutta epäilen, etteivät edes he opeta, että uskova olisi vapautettu TEKEMÄÄN SYNTIÄ.

Tiedät varmasti mitä eroa on käsitteillä "olla syntinen" sekä "tehdä syntiä / elää synnissä". Varmasti tiedät.

Tietoisesti pilkkaat Jumalan armoon turvaavia, katuvia syntisiä.

Jeesus:
        Luukas 18: 9-14
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        Paavali:
        Room. 4:4
        Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,

Room. 4:16
        Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä

Room. 11:6
        Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

1. Kor. 15:10
        Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

Gal. 5:4
        Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

Ef. 2: 1-10
        1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
        6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.

8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        *

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Eikö ole jännä Rakkaat , että koko luvussa puhutaan vain Paavalim lihasta ja sitten viimeisessä jaessa Pyhä Raamattu muka puhu kehoista. Ja vaikka siinä olis puhuttu hänen kehosta , niin suunta Paavali on tulla vapaiksi synneistä josta hän tulee todella vapaa.

Kysy nöyrä sinä Jumalalta , miten ihminen tulee todella vapa , eikä olllut enää senjälkeen myyty synnin alaisuuteen , Paavali vaelsi, siinä vapaudessa, mitä Paavali löysi myöhemin !!! Lue 8 luku..

Mutt lue sinä Opetusta tästä.. >>

https://www.raamattusivut.fi/l/roomalaiskirjeen-mina/

Niin, Paavali oli syntiä tehden Jumalan pelastama, aivan kuten sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Niin on minua vastaan on hyökätty kun olen kertonut ... ettei saa olla armahdettu syntinen. <<

Muutoin tekstissäsi tahallasi väärennät armo-oppia, tuollaista ei esim. luterilainen kirkko opeta ja tiedät tämän.

Opettavatko uuskarismaattiset noin? En tunne heitä, mutta epäilen, etteivät edes he opeta, että uskova olisi vapautettu TEKEMÄÄN SYNTIÄ.

Tiedät varmasti mitä eroa on käsitteillä "olla syntinen" sekä "tehdä syntiä / elää synnissä". Varmasti tiedät.

Jeesus:
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        Paavali:

Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä

Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
        6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.

8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        *

Näinhän se on. Savis ei ole ymmärtänyt armoa. Eikä osaa sanoa miksi hän tarvitsisi Jeesusta kun on muka niin synnitön kuin Karitsa itse.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, Paavali oli syntiä tehden Jumalan pelastama, aivan kuten sinä.

Paavali oli rakas ja eli Hengessä kun oli päässyt Ristinkuoleman kautta eroon tuosta inhottavasta tilasta että oli MYYTY SYNNINALAISUUTEEN..

KIITOS HERRALLE ETTÄ TULI TOTEEN HENGESSÄ ETTÄ PAAVALI OLI OSTETTU VAPAIKSI SYNNEISTÄ

Kannattaa sinunkin alkaa tutkia Pyhä Raamattu ettet ole noin huijattu kun kuuntelet uuskarismaattisia ja niiden opetusta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus:

Paavali:

*

Me emme olekaan tässä Jumalaa vastaan vaan Savista. Asia on selkeä. Savinen ei voi sietää sitä, ettei joku ole hänen kanssaan samaa mieltä.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Paavali oli rakas ja eli Hengessä kun oli päässyt Ristinkuoleman kautta eroon tuosta inhottavasta tilasta että oli MYYTY SYNNINALAISUUTEEN..

KIITOS HERRALLE ETTÄ TULI TOTEEN HENGESSÄ ETTÄ PAAVALI OLI OSTETTU VAPAIKSI SYNNEISTÄ

Kannattaa sinunkin alkaa tutkia Pyhä Raamattu ettet ole noin huijattu kun kuuntelet uuskarismaattisia ja niiden opetusta...

En kuuntele uuskarismaattisia. Sinä et näköjään edes tunne muita kirkkokuntia kuin oman uskosi. Yli 20 miljoonaa ihmistä minunkin kirkossani uskoo, että Paavali teki syntiä koko elämänsä ajan. Miksi? Koska Raamattu sanoo niin.

• Anonyymi

Ai olet siirtynyt korvikeaineisiin todellisuuspaossa. Itse en tarvinnut mielikuvitusolentoja eikä maskottia. Ihan terve järki riitti.

• Anonyymi

Nythän se sattuu sunnuntaiksi. Ei mitään järkeä juomisessa.

• Anonyymi

Ai jaa. Jos siis sattuisi lauantaiksi tai perjantaiksi, niin sitten olisi enemmän järkeä juoda?

• Ja kansa juhlii ryyppäminen jonkun vapun-nimikkeen alla. Mutta sikailla pitää, hinnalla mikä tahansa,

• Anonyymi

Olet vain kateellinen kun alkoholi ei sovi sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet vain kateellinen kun alkoholi ei sovi sinulle.

katellinen niille jotka yrjöää ja on morkis että mitä tuli taas tehty. huh huh sinun kanssa.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

katellinen niille jotka yrjöää ja on morkis että mitä tuli taas tehty. huh huh sinun kanssa.

Se, että sinä yrjöät ja saat morkkiksen kun et osaa käyttää alkoholia, ei tarkoita sitä, että muiden kävisi samoin.

• Anonyymi

Jes.24-1-23 Katso, Heera tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja hajoittaa sen asukkaat. Ja niinkuin kansan käy, niin papinkin, niinkuin orjan, niin hänen herransa, niinkuin orjattaren, niin hänen emäntänsä, niinkuin ostajan, niin myyjän, niinkuin lainanottajan, niin lainanantajan, niinkuin velallisen, niin velkojankin. Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut. Maa murehtii ja lakastuu, maapiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät. Maa on saastunut asukkaitensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muutaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudessa korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle. Viini murehtii, viinikönnös kuihtuu, kaikki ilomieliset huokaavat. Loppunut on vaskirumpujen riemu, lakannut remuvaisten melu, loppunut kanteleitten riemu. Ei laulaen viiniä juoda, väkijuoma käy karvaaksi juojillensa. Kukistettu on autio kaupunki, joka talo teljetty, sisään pääsemätön. Viinistä on kaduilla valitus, kaikki ilo on mennyt mailleen, riemu maasta paennut. Jäljellä on kaupungissa hävitys, portti on purstaleiksi lyöty. Sillä niin on käyvä maan päällä, kansojen keskuudessa, kuin öljypuuta karristettaessa, kuin jälkikorjuussa, viininkorjuun päätyttyä. Ne korottavat äänensä ja riemuitsevat, he huutavat mereltä päin Herraan valtasuuruutta: Sentähden kunnioittakaa Herra valon mailla, ja meren saarilla Herrran, Israelin Jumalan, nimeä. Maan äärestä kuulemme ylistysvirret: Ihana on vanhurskaan osa! Mutta minä sanon: Riutumus, riutumus on minun osani, voi minua: ryöstäjät ryöstävät! Kauhu ja kuopps ja paula on edessäni, sinä maan asukas. Joka pakenee kauhun ääntä, se putoaa kuoppaan, ja joka kuopasta nousee, se puuttuu paulaan. Sillä korkeuden akkunat aukenevat ja maan perustukset järkkyvät. Maa murkaksi musertuu, maa halkee ja hajoaa, maa horjuu ja huojuu. Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin lehvämaja. Raskaana painaa sitä sen rikkomus se kaatuu eikä enää nouse. Sinä päivänä Herra kostaa korkeuden sotajoukoille korkeudessa ja maan kuninkaille maan päällä. Heidät kootaan sidottuina vankikuoppaan ja suljetaan vankeuteen; pitkän ajan kuluttua heitä etsiskellään. Ja kuu punastuu, ja aurinko häpeää, sillä Herra Sebaot on kuningas Siionin vuorella ja Jerusalemissa, ja hänen vanhintensa edessä loistaa kirkkaus.

• Anonyymi

Joten? Mitä haluat sanoa?

• Anonyymi

No on sulla ollu vaikeaa. Minua ei krapulat vaivaa. Ei kädet tärise enkä vapise. Ei väsytä alkoholi eikä varsinkaan särje pää. Enkä ole juovuksissa epämiellyttävää seuraa.

Minulla on vain positiivista sanottavaa alkoholista, jos nyt sen terveyshaitoista ei puhuta. Mutta voi niitä, joilla on alkoholiongelma! Minun alkoholiongelmani on välillä vain se, ettei ole tarpeeksi alkoholia. Olen mukava ihminen kännissä ja itselläni ja kavereillani on hauskaa. Minulla on muuten päänsärkyä lihasjännitysten takia mutta alkoholi auttaa siihenkin.

Mutta en kehota ketään juomaan alkoholia. Se on terveydelle vaarallista. Oman terveyteni ei ole niin väliä. Kuolee sitä muutenkin joskus, ennemmin tai myöhemmin. Kun edessä on iankaikkinen elämä uudessa maassa, niin mieluummin tietysti ennemmin kuin myöhemmin, jotta pääse sinne taivaaseen pian.

• Niin rakas juomari puolustaa itseä Jumalan edessä kun hänet tuomitaan . Ja järkyttävä on tuomio. No olen nyt varoittanut ,, niin olen vapa sinusta eikä mulla ole vastuu sinusta enää...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin rakas juomari puolustaa itseä Jumalan edessä kun hänet tuomitaan . Ja järkyttävä on tuomio. No olen nyt varoittanut ,, niin olen vapa sinusta eikä mulla ole vastuu sinusta enää...

Sinulla ei koskaan ole ollut vastuuta minusta eikä kenestäkään muusta kuin itsestäsi. Raamattu ei tuomitse alkoholin juomista vaan sen sellaisen ylenmääräisen käytön, joka aiheuttaa öykkäröintiä ja huonoa käytöstä. Raamatun aikaan kaikki ylenmääräinen oli muutenkin huonossa maineessa: ylensyöminen, ylenjuominen, liiallinen seksihurjastelu, jne. Mutta tämä johtui aikansa kulttuurista. Sillä, että juoko alkoholia vai ei, ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon kanssa.

Aseentesi ei ole rakastava. Turha kuvitella, että öykkäröimiselläsi olisi mitään vaikutusta minuun. Se korkeintaan saa aikaan myötähäpeää.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin rakas juomari puolustaa itseä Jumalan edessä kun hänet tuomitaan . Ja järkyttävä on tuomio. No olen nyt varoittanut ,, niin olen vapa sinusta eikä mulla ole vastuu sinusta enää...

Huomaatko Savis, kukaan muu ei täällä kiukuttele toisten syömisillä ja juomisilla kuin sinä. Muut ymmärtävät, etteivät syömiset ja juomiset liity mitenkään pelastukseen. Ihmettelenkin, että mistä sinä luulet varoittavasi ja minkä perusteella?

• Anonyymi

Saviksen aloituksessa on aivan sama omavanruskauden ja ulkokultaisuuden sanoma ja sydämen asenne, kuin tälläkin pahasti paisuneella fariseuksella:

!!!
      2 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      !!!

Eli Saviksen sydämen asenne on aivan sama, kuin tuolla omavanhurskaalla fariseuksella !

Ei siis mitään eroa !

• Näkehän sitä rakas etteT sä ymmärrä , mitä MERKITSE OLLA Vanhurskas on ja mistä vanhurskaus tulee , ja mikä on vanhurskauden hedelmät.

Sinun kannaattaa lukea 1 Kor. 4
        1 Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
        2 Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.
        3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
        4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
        5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
        6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
        7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
        8 Te olette jo ravitut, teistä on tullut jo rikkaita, ilman meitä teistä on tullut kuninkaita! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin että mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne!
        9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
        10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
        11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
        12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
        14 En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.
        15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
        16 Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.

JA PAAVALI JA MINULLA EI OLLUT KRAPULA VAPUN JÄLKEEN. !!! Siis seura meitä !!!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Näkehän sitä rakas etteT sä ymmärrä , mitä MERKITSE OLLA Vanhurskas on ja mistä vanhurskaus tulee , ja mikä on vanhurskauden hedelmät.

1 Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
        2 Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.
        3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
        4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
        5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
        6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
        7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
        8 Te olette jo ravitut, teistä on tullut jo rikkaita, ilman meitä teistä on tullut kuninkaita! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin että mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne!
        9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
        10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
        11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
        12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
        14 En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.
        15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Paavali ei ollut ulkokultainen farisealainen kuten sinä Savis !

Joten turhaa on sinun omavanhurskas pullistelusi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei ollut ulkokultainen farisealainen kuten sinä Savis !

Joten turhaa on sinun omavanhurskas pullistelusi !

helluntailaisuudessa opetetaan oma-vanhurskaaksi, enemmän siellä ihmisistä puhutaan kuin Kristuksesta.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Näkehän sitä rakas etteT sä ymmärrä , mitä MERKITSE OLLA Vanhurskas on ja mistä vanhurskaus tulee , ja mikä on vanhurskauden hedelmät.

Sinä SAVIS et ole vanhurskas vaikka kirjoittelet vanhurskaasta>> mitä MERKITSE OLLA Vanhurskas on ja mistä vanhurskaus tulee >>

Miksi sinä et ole halunnut vanhurskaaksi????

• Pitkä on saviksen krapula.
      Kestänyt jo 40 vuotta.

Minulla ei ole koskaan ollut krapula, kun en ole sortunut saviksen tavoin ja muutoinkin olen ateisti.

• Jahas rakas Pe.ku. on kexeliäs ja huvittava omien satuinsa kanssa !!!

• Anonyymi

ihmetyttää, että vielä 40 vuoden jälkeen edes ajattelee alkoholia, luulisi tuossa ajassa jo unohtuvan !!!
        ei se helluntailaisilta unohdu kai koskaan.

• Ihan rakastettavissa ateisti.. Välillä ihan suloinen nöpönassu kun puhuu ilmoista ja linnuista ja että Jumala loi miehet ja naiset että he lisäntyisivät. Mutta kun tuo nöpönassu avaa saastaluukku ja alkaa yrjöä homous meidän päälle . Niin hyi olkoon. Häpeäisit...

• Anonyymi

Onko sittenkin niin, että Pe.ku ei ole selvää päivää nähnyt ja siitä johtuu se jatkuva Pe.kuilu eli valehtelu?

• Rakkaat !!!
      Toiset kuulee ja uskoo minua mitä minä puhun ja toiset taas .............
      Kirjotettu on !!
      Ap.t. 28
      24 Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet.
      25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
      26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
      27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
      28 Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen.

• Anonyymi

"joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 4:10

saviskin, voi ja saa vapautu kerskaamasta jostakin alkoholista, Jeesus Kristus on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja, ja (varsainkin) uskovien"
        "Tätä käske ja teroita" 1 Tim: 4:11, NIIN on "kirjoitettu".

• Anonyymi

SAVIS, et sinä mikään sana-jumala ole >>Toiset kuulee ja uskoo minua mitä minä puhun j>>

OTA VÄLILLÄ KUNNON PERSKÄNNIT , OLE LEPPOOOOSASTI JUOPUNUT!!!

• Anonyymi

Minä olen uskovainen , ollut jo lapsesta saakka. Nautin hyvistä juomista , niihin kuuluu viinejä ja myös laadukas konjakki. Naurettavaa kieltää muilta se mikä ei itselle sovi. Aivan kuin jotkut eivät syö sianlihapitoisia ruokia tai ruokia joissa verta. Molemmat ovat hyvää ravintoa. Tai tanssi. Tanssi on luonnollinen ihmisen reaktio joka saattaa meidät onnellisiksi. Jos kristillinen usko menee syntilistaksi unohtakaa sitten jeesus sieltä. Syntilista pätee ja omavanhurskaus on pelastuksen tae.

• Anonyymi

Ok. Neljäkymmentä vuotta on riittävästi ihmisikään nähden. Vaikka miettimättä.

• Anonyymi

Saviksen kohdalla vain on niin, että hän vaihtoi yhden juovuttavan asian toiseen.

On näet eräs kirjoitus jonka otsikko on " Uusi viini juovuttaa ! " !

Se kertoo Saviksen kaltaisista ja heidän toiminnastaan, eli ovat kaiken aikaa "humalassa", mutta eivät alkoholista.

Tässä linkki:

https://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf

Eli äärikarismaattisuutta ja eksytyksen hengen juovuttavaa vaikutusta on selvästi havaittavissa Saviksessa ja hänen touhuissaan ja kirjoituksissaan.

Homma menee niin tuossa eksytyksessä, että ihminen kadottaa todellisuuden tajun ja elää valhe todellisuudessa jatkuvan humalan kaltaisessa tilassa, jossa ihminen elää valheessa eli valhe todellisuudessa.

Mitä pidemmälle tuo tila pääsee, sitä vaikeampaa siitä on vapautua.

Esim. Savis ei itse edes tajua sitä, että hän elää tuossa valhe todellisuudessaan, vaan kuvittelee sitä aidoksi ja oikeaksi Hengellisyydeksi !

Siksi Savista ei voi auttaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saviksen kohdalla vain on niin, että hän vaihtoi yhden juovuttavan asian toiseen.

On näet eräs kirjoitus jonka otsikko on " Uusi viini juovuttaa ! " !

Se kertoo Saviksen kaltaisista ja heidän toiminnastaan, eli ovat kaiken aikaa "humalassa", mutta eivät alkoholista.

Tässä linkki:

https://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf

Eli äärikarismaattisuutta ja eksytyksen hengen juovuttavaa vaikutusta on selvästi havaittavissa Saviksessa ja hänen touhuissaan ja kirjoituksissaan.

Homma menee niin tuossa eksytyksessä, että ihminen kadottaa todellisuuden tajun ja elää valhe todellisuudessa jatkuvan humalan kaltaisessa tilassa, jossa ihminen elää valheessa eli valhe todellisuudessa.

Mitä pidemmälle tuo tila pääsee, sitä vaikeampaa siitä on vapautua.

Esim. Savis ei itse edes tajua sitä, että hän elää tuossa valhe todellisuudessaan, vaan kuvittelee sitä aidoksi ja oikeaksi Hengellisyydeksi !

Siksi Savista ei voi auttaa !

"Esim. Savis ei itse edes tajua sitä, että hän elää tuossa valhe todellisuudessaan, vaan kuvittelee sitä aidoksi ja oikeaksi Hengellisyydeksi !

Siksi Savista ei voi auttaa !"

Valitettavaa mutta totta!

• Anonyymi kirjoitti:

"Esim. Savis ei itse edes tajua sitä, että hän elää tuossa valhe todellisuudessaan, vaan kuvittelee sitä aidoksi ja oikeaksi Hengellisyydeksi !

Siksi Savista ei voi auttaa !"

Valitettavaa mutta totta!

Noin voi sairaasti sinä kuvitella rakas vihollinen !!!

• Anonyymi

Mitä tälläiset vanhalta viinalta haisevat aloitukset helluntaipalstalla tekevät?

• Anonyymi

Alkoholismi kuuluu monen hellarinkin elämään. Kuten myös toisten tuomitseminen, jos he eivät elä aivan juuri sinun standardiesi mukaan.

• Ne tekevät työtä Jumalalta Rakas. Ja toivon että monet saa auki baareissa istuen luulevan yhä että on uskova mihin uuskarismaattisuutta vie.

Ja muuten se on järkyttävä että ne vielä on jopa ylpeitä uskallessaan istua ja uhma Jumala oluen kanssa räkälöissä ja olla mukamas uskovainen.. huh järkytys......

• Anonyymi

Eikös se krapula ole ohittamaton osa kasteen armoa ja luterilaisuutta ?

sellaisen kuvan saa kansan elintapoja seuraamalla.

Apostolit opettivat ja elivät toisella tavalla, mkiksi se ei kelpaa luterilaiselle, kuka osaa kertoa omin sanoin jopa murtheella?

• Anonyymi

mistä sä tiedät, kuinka todellisuudessa eli , elivät.
        Paavali puhuu , ohjeistaa, missään ei kuitenkaan kerrota tarkalleen, kuinka he elämäänsä yksityisesti elivät.
        ja sama on helluntailaisuudessa, ei sielläkään kaikki elä niinkuin saarnataan.
        käydähän voi tunnollisesti joka viikko hakemassa "uutta voimaa", kun taas tuli langettua, ja sen sellaista.
        toisten ihmisten elämä helluntailaisia ainakin kiinnostaa enemmän kuin oman elämänsä "valvominen".

• Anonyymi kirjoitti:

mistä sä tiedät, kuinka todellisuudessa eli , elivät.
        Paavali puhuu , ohjeistaa, missään ei kuitenkaan kerrota tarkalleen, kuinka he elämäänsä yksityisesti elivät.
        ja sama on helluntailaisuudessa, ei sielläkään kaikki elä niinkuin saarnataan.
        käydähän voi tunnollisesti joka viikko hakemassa "uutta voimaa", kun taas tuli langettua, ja sen sellaista.
        toisten ihmisten elämä helluntailaisia ainakin kiinnostaa enemmän kuin oman elämänsä "valvominen".

Tiedän tarkkaan koska Paavali kertoo miten Hän eli !! Ja niin muut apostolit elivät niin.. Ei niillä ollut aika juosta Rakas baareihiin oluen perässä ja haureuden...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Tiedän tarkkaan koska Paavali kertoo miten Hän eli !! Ja niin muut apostolit elivät niin.. Ei niillä ollut aika juosta Rakas baareihiin oluen perässä ja haureuden...

Paavali ei kuitenkaan ole Jeesus.

"Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua"

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Miten haureus liittyy mihinkään?

Apostolit käyttivät alkoholia siinä kuin muutkin Jumalan miehet ja naiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

etkö ole kuullut että valaehteleminen on sivistymätöntä ja kaiken päälle paha synti !

Apostolit EI käytä alkoholeja eikä kukaan Jumalan miehet eikä naiset !

kokeile miettiä asiaa niin vaikeaa kuin se kaiketi onkin ok !

• Sanopas muuta Rakas !!!!!!!!!

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei kuitenkaan ole Jeesus.

"Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua"

Rakkaat !!

Paavali seurasi Jeesus,, joka ei änkyräkännissä , makasi lattialla missä ja milloinkaan , kuin ehkä sinun sairaan mielikuvitukseen..

• Anonyymi kirjoitti:

Viini ja haureus käy käsi kädessä kohti helvetti...
        Sananl. 20:1

Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.

Room. 13:13

Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa

• Taas sitä perkele palstalla kehoitta minua synteihiin ja liittyä niihin joka vetää pers-känniä.. Huh huh. Järkyttävä !!!

• Anonyymi

ootte te hulluja niitten perkeleittenne kanssa.

synneistä pääsee, kun ottaa "järjen käteensä"

Alussa oli Logos: = Sana. JÄRKI. Järkevyys. Tieto. Logiigga.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu arvosta tietoa. Jumala arvostaa sitä. Mutta monet haluavat elää pimennossa ottamatta selvää, mitä nykyajan raamatuntutkimus tietää keskiaikaista tutkimusta enemmän Jumalasta. Jos he ottaisivat selvää, monet harhaluulot katoaisivat, mm se, että Perkele aiheuttaa uskovissa pahojen ajatusten ja tekojen tekemistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Rakkaat !!!!
        Maailman viisaus=logiikka vie helvettiin !!

Katsos kirjoitettu ON !!
        1. Kor. 3:19

Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

• Siirryit Savis siis viinan juomisesta veren litkimiseen? On siinä meillä yksi turhanpäiväinen taulapää.

• Anonyymi

helluntailaisuus tai AA-kerho. se alkoholin pois jättäminen on helluntailaisuudessa sama kuin "pelastus", ja huumeluolasta Azusankadulta se helluntailaisuus on lähtenytkin, ja sama on se "evankeliumi" (väärennös) näköjään helluntailaisilla vielä sata vuotta myöhemminkin.

• Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisuus tai AA-kerho. se alkoholin pois jättäminen on helluntailaisuudessa sama kuin "pelastus", ja huumeluolasta Azusankadulta se helluntailaisuus on lähtenytkin, ja sama on se "evankeliumi" (väärennös) näköjään helluntailaisilla vielä sata vuotta myöhemminkin.

Yksinkertainen totuushan on se, että krapula menee ohi, mutta helluntailaisuuden lahjoittama orjuus on "armolahja" loppuelämäksi.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Yksinkertainen totuushan on se, että krapula menee ohi, mutta helluntailaisuuden lahjoittama orjuus on "armolahja" loppuelämäksi.

Noin sanoo karvajalan henki kaikesta Jumalan totuuksista.

helluntai ei lahjoita mitään orjuuksia, paitsi sen mistä Paavalikin sanoo omalla kohdallaan lue sieltä j a viisastu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

satalapsellinen kommentti !

miksi et vain seisoskele ulkona ja vetele norttiasi, ja mieti yksinkertaisia asioita mihin ääoosi riittää !

• Anonyymi

joo foorumi pärjää mainiosti yhdellä eli jospa menisit henkimään muualle !

• Anonyymi kirjoitti:

Noin sanoo karvajalan henki kaikesta Jumalan totuuksista.

helluntai ei lahjoita mitään orjuuksia, paitsi sen mistä Paavalikin sanoo omalla kohdallaan lue sieltä j a viisastu.

Mitä Jumalan totuuksia tarkoitat? Niitäkö, jotka eivät kiellä pedofiliaa, vaiko niitä jotka oikeuttavat tappamaan omia lapsia?

• Anonyymi kirjoitti:

joo foorumi pärjää mainiosti yhdellä eli jospa menisit henkimään muualle !

Lämmittelen vasta, mutta kitiset jo kuin pikkuporsas? On siinäkin Jumalan soturi, häpeäpilkku kaikkien uskovien takapuolessa.

• Vai perskännit on uskovaisten kutsumus sinun mielestä ? Järkyttävä. Te parannus ettet joudu helvettiin !!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Vai perskännit on uskovaisten kutsumus sinun mielestä ? Järkyttävä. Te parannus ettet joudu helvettiin !!

“Nooa ryhtyi maanviljelijäksi ja istutti viinitarhan. Kun hän joi sen viiniä, hän juopui ja makasi alasti teltassaan.” (1Moos 9:20-21, FinRK)

“He juottivat sinä yönä isälleen viiniä, ja vanhempi meni ja makasi isänsä kanssa, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli makaamaan ja milloin tämä nousi. Seuraavana päivänä vanhempi sanoi nuoremmalle: ”Minä makasin viime yönä isän kanssa. Juotetaan hänelle tänäkin yönä viiniä, että sinä voit mennä ja maata hänen kanssaan saadaksemme isämme avulla jälkeläisiä.” He juottivat sinäkin yönä isälleen viiniä, ja nuorempi meni ja makasi tämän kanssa, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli makaamaan ja milloin tämä nousi. Näin Lootin molemmat tyttäret tulivat raskaiksi isästään.” (1Moos 19:33-36, FinRK)

“Joosef antoi kantaa edestään annoksia heille, ja Benjamin sai viisi kertaa suuremman annoksen kuin kukaan muu veljistä. He joivat Joosefin kanssa ja juopuivat.” (1Moos 43:34, FinRK)

Tässä seuraavassa Hanna ei ole juovuksissa mutta Eeli olettaa niin, koska siihen aikaan oli ihan tavallista että uskovatkin joivat itsensä humalaan:

“Hanna näet puhui sydämessään; vain hänen huulensa liikkuivat, mutta ääntä ei kuulunut. Eeli luuli hänen olevan juovuksissa ja sanoi hänelle: ”Kuinka kauan sinä olet siinä juovuksissa? Haihduta humalasi.” Hanna vastasi: ”Ei, herrani, en ole juonut viiniä enkä väkijuomaa. Minä olen murheen raskauttama nainen ja olen vuodattanut sieluni Herran eteen.” (1Sam 1:13-15, FinRK)

Uuria oli juovuksissa ja vieläpä siksi, että Daavid oli katsonut parhaaksi juottaa hänet humalaan:

“Daavid sanoi Uurialle: ”Jää tänne vielä täksi päiväksi. Huomenna minä lähetän sinut takaisin.” Niin Uuria jäi Jerusalemiin vielä siksi päiväksi. Seuraavana päivänä Daavid kutsui hänet luokseen syömään ja juomaan ja juotti hänet juovuksiin. Illalla Uuria kävi kuitenkin makuulle makuusijalleen herransa palvelijoiden joukkoon eikä mennyt kotiinsa.” (2Sam 11:12-13, FinRK)

Paavalin mielestä uskovien tuli juopua kotona eikä ehtoollisella:

“Teidän kokoontumisenne ei ole Herran aterian nauttimista, sillä syötäessä kukin nauttii omia ruokiaan, niin että toinen on nälissään ja toinen juovuksissa. Eikö teillä ole kodit syömistä ja juomista varten? Vai halveksitteko te Jumalan seurakuntaa ja häpäisette niitä, joilla ei ole mitään? Mitä minä sanoisin teille? Kiitänkö teitä? Tässä asiassa en kiitä.” (1Kor 11:20-22, FinRK)

Jumala suorastaan käskee omiaan juomaan viiniä ja väkijuomaa:

“Osta rahalla kaikkea, mitä haluat, nautoja tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee. Syö sitten siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. Älä myöskään jätä osattomaksi alueellasi asuvaa leeviläistä, sillä hänellä ei ole maaomaisuutta eikä perintöä niin kuin sinulla.” (5Moos 14:26-27, FinRK)

Tämän kaiken valossa ei ole ihme, että Jeesuskin muuttaa veden kaikista parhaaksi, humalluttavaksi viiniksi kaanaan häissä.

Miksi taistelet Raamattua vastaan? Alkoholin juominen ei ollut eikä ole syntiä.

• Turha sinä olet rakas !!

Mutta sinun kiukkun huolimatta tahdon Juoda Jeesuksen Veri enemmän kuin kukaan muu. Ja jos sinä et huoli Kallista Verta niin anna sen mulle ja mene helvettiin sinun viinasi kanssa !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

“Nooa ryhtyi maanviljelijäksi ja istutti viinitarhan. Kun hän joi sen viiniä, hän juopui ja makasi alasti teltassaan.” (1Moos 9:20-21, FinRK)

“He juottivat sinä yönä isälleen viiniä, ja vanhempi meni ja makasi isänsä kanssa, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli makaamaan ja milloin tämä nousi. Seuraavana päivänä vanhempi sanoi nuoremmalle: ”Minä makasin viime yönä isän kanssa. Juotetaan hänelle tänäkin yönä viiniä, että sinä voit mennä ja maata hänen kanssaan saadaksemme isämme avulla jälkeläisiä.” He juottivat sinäkin yönä isälleen viiniä, ja nuorempi meni ja makasi tämän kanssa, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli makaamaan ja milloin tämä nousi. Näin Lootin molemmat tyttäret tulivat raskaiksi isästään.” (1Moos 19:33-36, FinRK)

“Joosef antoi kantaa edestään annoksia heille, ja Benjamin sai viisi kertaa suuremman annoksen kuin kukaan muu veljistä. He joivat Joosefin kanssa ja juopuivat.” (1Moos 43:34, FinRK)

Tässä seuraavassa Hanna ei ole juovuksissa mutta Eeli olettaa niin, koska siihen aikaan oli ihan tavallista että uskovatkin joivat itsensä humalaan:

“Hanna näet puhui sydämessään; vain hänen huulensa liikkuivat, mutta ääntä ei kuulunut. Eeli luuli hänen olevan juovuksissa ja sanoi hänelle: ”Kuinka kauan sinä olet siinä juovuksissa? Haihduta humalasi.” Hanna vastasi: ”Ei, herrani, en ole juonut viiniä enkä väkijuomaa. Minä olen murheen raskauttama nainen ja olen vuodattanut sieluni Herran eteen.” (1Sam 1:13-15, FinRK)

Uuria oli juovuksissa ja vieläpä siksi, että Daavid oli katsonut parhaaksi juottaa hänet humalaan:

“Daavid sanoi Uurialle: ”Jää tänne vielä täksi päiväksi. Huomenna minä lähetän sinut takaisin.” Niin Uuria jäi Jerusalemiin vielä siksi päiväksi. Seuraavana päivänä Daavid kutsui hänet luokseen syömään ja juomaan ja juotti hänet juovuksiin. Illalla Uuria kävi kuitenkin makuulle makuusijalleen herransa palvelijoiden joukkoon eikä mennyt kotiinsa.” (2Sam 11:12-13, FinRK)

Paavalin mielestä uskovien tuli juopua kotona eikä ehtoollisella:

“Teidän kokoontumisenne ei ole Herran aterian nauttimista, sillä syötäessä kukin nauttii omia ruokiaan, niin että toinen on nälissään ja toinen juovuksissa. Eikö teillä ole kodit syömistä ja juomista varten? Vai halveksitteko te Jumalan seurakuntaa ja häpäisette niitä, joilla ei ole mitään? Mitä minä sanoisin teille? Kiitänkö teitä? Tässä asiassa en kiitä.” (1Kor 11:20-22, FinRK)

Jumala suorastaan käskee omiaan juomaan viiniä ja väkijuomaa:

“Osta rahalla kaikkea, mitä haluat, nautoja tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee. Syö sitten siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. Älä myöskään jätä osattomaksi alueellasi asuvaa leeviläistä, sillä hänellä ei ole maaomaisuutta eikä perintöä niin kuin sinulla.” (5Moos 14:26-27, FinRK)

Tämän kaiken valossa ei ole ihme, että Jeesuskin muuttaa veden kaikista parhaaksi, humalluttavaksi viiniksi kaanaan häissä.

Miksi taistelet Raamattua vastaan? Alkoholin juominen ei ollut eikä ole syntiä.

"Ihmisen Poika tuli, hän syö ja JUO, ja he sanovat: "Katso syömäriä ja VIININJUOJAA,
        publikaanien ja syntisten ystävää"
        Luuk: 11: 19

helluntailaiset on just samanlaisia, jotka Jeesusta nimittelivät sormella osoittaen,
        "katsokaa syömäriä ja juomaria"

• Savis kirjoitti:

Turha sinä olet rakas !!

Mutta sinun kiukkun huolimatta tahdon Juoda Jeesuksen Veri enemmän kuin kukaan muu. Ja jos sinä et huoli Kallista Verta niin anna sen mulle ja mene helvettiin sinun viinasi kanssa !!!

Taidat olla juovuksissa?!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Turha sinä olet rakas !!

Olipas töykeästi sanottu! Mutta tuollainen on niin tyypillistä heiltä, jotka eivät ole oikeasti sisäistäneet Jeesuksen rakkautta. Liekö uskovaisuutesi vain pintapuolista opittua tapauskovaisuutta.

Varmaa on myös se, ettei sinulle kelpaa Raamatun totuus, jos sitä ei ole muutettu ensin sinun muottiisi sopivaksi. Tämä on jo toinen kerta lyhyellä aikavälillä, tällä palstalla, kun sinulle osoitetaan totuus ja kun et kestä totuutta, suutut ja annat sen selvästi näkyä.

Ei sulle kannata kommentoida tämän enempää, koska olet sokea ymmärtämään muuta kuin ne omat oikeaksi luulemasi opetukset, joista pidät jääräpäisesti kiinni. Niin jääräpäisesti, ettei Pyhä henkikään saa sinua näkemään TODELLISTA totuutta vaikka se suomenkielellä eteesi laitetaan.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Turha sinä olet rakas !!

"tahdon Juoda Jeesuksen Veri enemmän kuin kukaan muu. "

Melkoisen ylimielistä luulla olevansa maailmassa se henkilö, joka koko maailman kaikista ihmisistä muka janoaisi eniten sovitusta. Vaikka saattaa se olla tottakin, sillä mitä suurempi syntinen, sitä suurempi armokin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ihmisen Poika tuli, hän syö ja JUO, ja he sanovat: "Katso syömäriä ja VIININJUOJAA,
        publikaanien ja syntisten ystävää"
        Luuk: 11: 19

helluntailaiset on just samanlaisia, jotka Jeesusta nimittelivät sormella osoittaen,
        "katsokaa syömäriä ja juomaria"

Ei tainnut ihan Luukas olla se, joka noin kirjoitti.

“Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja hänestä sanotaan: ’Mikä syömäri ja viininjuoja, publikaanien ja syntisten ystävä!’ Niinpä viisaus osoittautuu oikeaksi teoissaan.”” (Matt 11:19, FinRK)

Lieneekö Matteus tuossa sitä mieltä, että viini on viisasten juoma.

• Rakkaat !!!
      Jaa että hermostutte että ylistän Jeesuksen kallista Verta ja halauaa juoda sitä ja syödä Hänen lihansa ja siitä vedätte meloonit nenään saatanan kanssa joka vihaa Jeeuksen Verta joka polttaa hänet.. Ei toki kaikki . Onhan täss palstalla muutamat viisaatkin !!!!!

• Anonyymi

Savis on varmaan unohtanut, että Jeesus Kristus Golgatalla on kantanut, ja kärsinyt Saviksenkin krapulat.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1096
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      37
      947
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      47
      849
    4. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      73
      820
    5. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      164
      811
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      34
      764
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      741
    8. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      696
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      187
      680
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      136
      675
    Aihe