Työtovereita puhuminen

Anonyymi

Eräästä ihmisestä puhutaan työpaikalla: " onhan se vähän uskovainen, mutta onhan se nyt muuten ihan mukava". Voitaisiinko ihmisestä puhua:"onhan se homo, mutta onhan se nyt noin muuten mukava" ?

7

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tuohan on oikeastansa varsin rakentava ajattelutapa. Huolimatta siitä että toinen ihminen edustaa aivan erilaista maailmankäsitystä kuin itse niin silti halutaan nähdä hänet myönteisessä valossa. Tullaan siis erilaista ihmistä vastaan ja hyväksytään hänet sakkiin. Esimerkkejä. Onhan se oikeistoporvari ja punikkivastainen mutta ihan symppis työkaveri silti. On sillä kauheita tatuointeja joka puolella kroppaa ja kasvoissakin ja pilkkejä roikkuu nenästänsä mutta kyllä hänen kanssansa tulen silti hyvin juttuun.

    • Anonyymi

      No joo, onhan tuo ihan ystävällistä/sellaiseksi tulkittava kommentti, että toista pidetään mukavana erilaisuudestaan huolimatta.
      Mutta toisaalta ei kai sitä tarvitsisi erikseen mainita tai ylipäätään esille tällaisissa keskusteluissa. Vaikka toinen onkin kuinka uskovainen tahansa. Varsinkaan jos ko ihminen ei itse tuputa uskoansa muille tai tuo sitä muutenkaan erityisemmin ainakaan esille.
      Toki homoseksuaaleista ym kun puhutaan noin, se voi tai voidaan tulkita alentavaksi ainakin, jos ei syrjiväksi. Vaikka pointti olisikin ystävällinen.
      Itse olen aika helvetin kyllästynyt jo siihen, kun olen puolimustalainen(eli toinen vanhemmista mustalainen ja toinen valkolainen) ja olen elänyt kuitenkin ikäni valkoisten yhteiskunnassa heidän normien mukaan.
      Niin monet, varsinkin edellisellä asuinpaikkakunnallani missä myös vartuin, asiasta tietävät toivat aika usein puheissaan ilmi, että "kuinka mustalainen voikin olla tuollainen ja ylipäätään noin??? Että oikein on kouluja käynyt ja työtä tekee, vielä rehellisesti verokortilla.". Ja muutenkin kait ihmetytti, kun en varastele, riehu puukon kanssa, laula tangoja jalat nilkkoja myöden hevosenpaskassa raviradoilla tai muuallakaan. Jne, mitä nyt mustalaisten luullaan ja kait odotetaankin tekevän.
      Kai se on sitten jonkinsorttista rasismiakin se, että ihmeen hyvä olet siitä huolimatta mitä olet.

    • Anonyymi

      Ei työpaikalla voida puhua mistäään sellaisesta, mistä ei voida kysyä haastattelussakaan. Henkilökohtaiset asiat eivät liity työhön.

      • Anonyymi

        Jos työaikana puhuttaisiin vain 100% työasioita niin sellainen firma ei kauaan pystyssä pysy kun työntekijät hajoaisivat työnsä ääreen. Sellainen 20 % hömppää ja 80 % duunia on toimivan firman resepti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työaikana puhuttaisiin vain 100% työasioita niin sellainen firma ei kauaan pystyssä pysy kun työntekijät hajoaisivat työnsä ääreen. Sellainen 20 % hömppää ja 80 % duunia on toimivan firman resepti.

        Aika monessa työpaikassa puhutaan 95 % aivan muuta kuin työasioita ja se loput 5 % käytetään työasioihin varsinkin valtion ja kaupungin työpaikoissa.


    • Anonyymi

      Työkavereiden yksityiselämän piiriin kuuluvista asioista ei saa juoruta. Maailma on kyllä täynnä muita puheenaiheita kuten sää, urheilu, taide tai vaikkapa kokkaus. Aiheethan ei maailmasta lopu kesken, vaikka työkavereiden vakaumuksesta tai seksuaalisesta suuntauksesta ei puhuttaisi.

      • Anonyymi

        On olemassa työpaikkoja ja ammattialoja, joissa työnantajaa kiinnostaa enemmän mitä työntekijä tekee vapaa-ajallaan kuin mitä tekee työssään. Esim. jos naisvartija menee vapaa-aikanaan samaa sukupuolta olevan kanssa sokkotreffeille niin se on välittömästi potkut seuraavana aamuna.

        Eli naisvartijan pitäisi elää totaalisessa selibaatissa jos on homoseksuaali. Sen sijaan jos heteromies-ja heteronainen, vartijat molempia, jos heille syntyy suhde työaikana niin se ei ole mikään ongelma. Sen sijaan naispuolisen homoseksuaalien pitää pidättäytyä kaikenlaisesta kanssakäymisestä kenen kanssa tahansa missä tahansa varsinkin vapaa-ajalla, kenellekään ei saa puhua (sehän voi puhua yli suunsa), ketään ei saa moikata (ei edes naapuria), hymyillä ei saa ei edes vapaa-ajalla tai se on heti potkut töistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe