Olen traumatisoitunut työllistämistoimenpiderallista

Anonyymi

Näin viime yönä painajaista TE- toimistosta ja työnhakurallista sekä Kelan hylkäävistä päätöksistä. PAinajaisessa jouduin asunnottomaksi kadulle ja olin jäätyä talvella kuoliaaksi. TE toimiston painajaismainen logo tulee jo uniin.

Olen keski- ikää lähestyvä työtön koko aikuiselämäni tässä typerässä työllistämistoimenpideperseilyssä marinoitunut. Lyhyet työsuhteet ovat pääsääntöisesti olleet jonkinlaisia tukityöllistämismuotoja vaikka olen aina ollut aivan terve älykäs normaali ihminen. Jotenkin en muka kelpaa normaaliin työsuhteeseen työhistoriani vuoksi. Kaikkialla minua katsotaan kieroon. Ammattiin valmistumiseni jälkeen hyväuskoisena marssin työkkäriin hakeakseni töitä. Työkkäri ohjasi minut sitten erilaisten työllsitämistoimien pariin ja siitä alkoi tämä loputon mihinkään johtamaton työllistäistoimenpideralli.

Tämä on ollut 25 vuotta kestänyt kiusaamis. ja ahdistelu- ja hyväksikäyttöralli, ei mitään muuta.

Työpaikat joissa olen ollut ovat käytännössä kaikki olleet aivan kauheaa paskaa. Työpaikkakiusaaminen rehottaa, ihmiset ovat aivan kauheita.

Nyt kun pitäisi taas alkaa tämä uusi työllistämistoimenpidemalli ja alkaa väsätä jotain hakemuksia työmarkkinatorille tulee totaalinen lamaannus. En pysty enää. En jaksa enää vastata ainoaankaan kysymykseen "kerro jotain isestäsi" "mitä osaat?""miksi et ole ollut työelämässä?". Haastattelutilanteet ovat usein loukkaavia ja nöyryyttäviä. Niissä haetaan kriittisellä katseella jotakin merkkiä siitä että minussa täytyy olla jotakin vialla koska olen työtön.

Ei PYSTY enää. Minusta tuntuu että olen saanut tästä vuosien hyväksikäytöstä riistosta ja pallottelusta ja nöyryyttämisestä oikeasti traumat.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuntuu oikeasti että mieluummin tapan itseni kun ikinä enää menen mihinkään haastatteluun. En jaksa tyrkytää itseäni työnantajille ja työyhteisöille jotka saavat jo heti kättelyssä aikaan inhoreaktion.

      • Anonyymi

        En jaksa enää selittää itsestäni ja elämästäni enää yhtään mitään yhtään kenellekään tivaajalle.


      • Anonyymi

        Hyvä idea, yhteiskunta säästäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa enää selittää itsestäni ja elämästäni enää yhtään mitään yhtään kenellekään tivaajalle.

        Siis olet harkinnut työnteon alaittamisen.


      • Anonyymi

        Kaikilta työkykyisiltä tuet POIS.


      • Anonyymi

        Mene töihin, sosiaali natsi. Jollei vanhempasi enää elätä sinua. Ei sitä yhteiskunnankaan tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilta työkykyisiltä tuet POIS.

        määrittele työkykyinen


    • Anonyymi

      EI JAKSA ENÄÄ JUMALAUTA! Miksi pitä lähetellä hakemuksia kun en kuitenkaan pääse mihinkään?

      • Anonyymi

        Korjaa asennettasi ensi alkuun niin voisi töitä löytyäkin. Työnantaja huomaa kyllä työnhakijan asenteesta ja käytöksestä työpaikkahaastattelussa, kannattaako kyseistä henkilöä palkata.


      • Anonyymi

        Moni lottoaa, vaikka todennäköisyys on pieni.
        Sinä taidat pelätä että osuisi kohdalleen työpaikka.


    • Anonyymi

      Tulispa Putin ja pudottais pommin ja pyyhkäisis koko tämän saatanan maan maailmankartalta TE- logoineen.

      • Anonyymi

        Voit myös muuttaa venäjälle, jos luulet siellä asioiden olevan paremmin. Täällä sentään saa työttömyyskorvausta jos oikeasti etsii töitä.


      • Anonyymi

        Juu, toivon Venäjän pikaista hyökkäystä Suomeen ja sen valloitusta.


      • Anonyymi

        Tulisi putteri hakemaan sosiaalipummit Siperiaan.


      • Anonyymi

        Ennen sota, kuin töihin joutuminen.
        Kerro miksi veronmaksajien pitää elättää sinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit myös muuttaa venäjälle, jos luulet siellä asioiden olevan paremmin. Täällä sentään saa työttömyyskorvausta jos oikeasti etsii töitä.

        Huumorintaju kukkii taas..


    • Anonyymi

      Mietippä hetken. Mihin työhön haluaisit mennä, mitkä ovat intressisi? Se, että ei ole töitä tarjolla on eri asia mutta älä lannistu.Missä olet hyvä?Ota rohkeasti yhteyttä firmoihin joista olisit kiinnostunut,puhelimella :-)

      • Anonyymi

        Juuri näin. Etsin aikoinaan varastomiehen töitä, niin soitin noin kymmeneen yritykseen kunnes tärppäsi.


    • Anonyymi

      Saanko kysyä hieman.

      Mainitsit:

      -"Jotenkin en muka kelpaa normaaliin työsuhteeseen työhistoriani vuoksi".
      Miksi? Mitä tarkoitat työhistorialla?

      -"Kelan hylkäävät päätökset" Mitkä päätökset, mitä ne sisältää?

      -"Kaikkialla minua katsotaan kieroon" Millä tavalla tämä esiintyy?

      • Anonyymi

        Johan mä sanoin etten jaksa enää vastata mihinkään vitun tyhmiin kysymyksiin enää ikinä. Ei jaksa enää yhtäkään haastattelua. Ja siihen tulette heti haastattelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan mä sanoin etten jaksa enää vastata mihinkään vitun tyhmiin kysymyksiin enää ikinä. Ei jaksa enää yhtäkään haastattelua. Ja siihen tulette heti haastattelemaan.

        Minkä helvetin takia normaali ihminen pitää pakottaa tyrkyttämään itseään jollekin mulkulle työnantajalle joka osoittaa heti kättelyssä olevansa niin asennevammainen mulkku että kuka tahansa normaali ihminen voisi tappaa sen omin käsin hitaasti kiduttamalla ilman omantunnontuskia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan mä sanoin etten jaksa enää vastata mihinkään vitun tyhmiin kysymyksiin enää ikinä. Ei jaksa enää yhtäkään haastattelua. Ja siihen tulette heti haastattelemaan.

        Tilanteesi vaikuttaa toki huonolta etenkin kun lienet jo päälle nelikymppinen ilman mainittavaa työhistoriaa, kuten ymmärsin. Työkkärin kurssit ja erilaiset työharjoittelut ovat suurimmaksi osaksi paskaa. Tilanteesi ei kuitenkaan ole toivoton. Olisiko uuden ammatin opiskelu mahdollista? Kannattaa valita ala, jolla on pulaa työntekijöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan mä sanoin etten jaksa enää vastata mihinkään vitun tyhmiin kysymyksiin enää ikinä. Ei jaksa enää yhtäkään haastattelua. Ja siihen tulette heti haastattelemaan.

        Sulla on huono asenne (ja olet selvästi laiska) ja se on suurin este työllistymisellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä helvetin takia normaali ihminen pitää pakottaa tyrkyttämään itseään jollekin mulkulle työnantajalle joka osoittaa heti kättelyssä olevansa niin asennevammainen mulkku että kuka tahansa normaali ihminen voisi tappaa sen omin käsin hitaasti kiduttamalla ilman omantunnontuskia?

        Normaali ihminen on työelämässä.
        Kannattaa kysellä töitä ilman TE toimiston apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on huono asenne (ja olet selvästi laiska) ja se on suurin este työllistymisellesi.

        Asioihin perehtyneenä sanon, että ennemminkin on kyse vaikeahkoista mielenterveyden ongelmista, jotka eivät aina näy päällepäin, ei laiskuudesta.
        Mikäli kuitenkin, ilmeisesti väitelleenä psykiatrian tohtorina, väität, että kyse on laiskuudesta ja huonosta asenteesta, niin en saisi vastaan väittää tällä alemmalla tutkinnollani, mutta väitän kuitenkin.
        Et saa tuolla tavalla kivittää ihmisiä tuntematta tarkemmin heidän historiaansa.
        Kaltaisesi syyttävät ja tuomitsevat ihmiset ovat suuri rasite ihmiskunnalle, lisäätte sairastavien ihmisten taakkaa, aiheutatte suunnatonta inhimillistä kärsimystä lähimmäisillenne.


    • Anonyymi

      totuus näistä asioista on aivan liian karmea tavalliselle yleisölle paljastettavaksi.

      Mutta mainitaan ny t yksi yksittyiskohta joka ehkä saa monet raivoon:

      Helsingissä on kokonaan oma ikärasistien työvoimatoimisto alle 30-vyotiaille- joka käytännössä tarkoitta suurelt a osin maahanmuuttaja-atustaisia, jotka yleensä on jostain kummaan syystä nuorta väestöä ( TULI MIELEEN OIKEIN TYHMÄ KYSYMYS: eikö ne vanhukset ja vanhemmat pelkää sotaa ja kurjuutta niissä maissa ollenkaan, vaan jäävät sinne sodan jalkoihin sekaan ja elelevät siellä kuin ennenkin??????)

      • Anonyymi

        Nämä mammuskat lähti paremman toimeentulon perässä eurooppaan. Ei ne tänne sotaa tulleet pakoon vaan rahan perässä ne tänne tuli.


    • Anonyymi

      Työssä käynti helpottaisi.
      Työpaikalla pääsee helpommalla työtätekemällä, kuin yrittämällä lusmuilla.

    • Anonyymi

      Et ole ainoa. Tilaasi sanotaan työnhakuuupumukseksi. Siitä vaan ei pääse "lomalle". Minulle viime kesä oli tosi raskas, kun olin sairas ja piti omavalmentajalle raportoida mitä on hakenut. Edes kesällä ei saa olla rauhassa.

      Mikä on tuollainen ammatti, joka ei elätä?

      • Anonyymi

        Se että joku suolaisia tuloja verorahoista lypsävä taho on oikeasti vittuillessaan keksinyt sellaisen ammattinimikkeen kuin "työttömän OMA- valmentaja" ja että tämä on ihan oikeasti otettu käyttöön oikeassa elämässä, paljastaa kaiken olennaisen siitä millä vakavuudella meidän päättäjät ovat suhtautuneet työttömyysongelmaan, ja millä vakavuudella he ovat vuosikymmenien aikana yrittäneet ongelmaa korjata.

        Suomi on maa jossa työttömiin suhtaudutaan ihmisinä siten että he tarvitsevat "valmentajaa" elämäänsä. Pitiköhän tässä olla joskus jotain hilpeetä? Meidän päättäjät ja kaikki työttömien kustannuksella itsensä elättävät tahot pitävät työttömiä pilkkanaan aivan peittelemättä. He eivät edes yritä naamioida tätä pilkantekoa mitenkään. Ne luulee että työttömissä ihmisissä on jotakin koomista, ja että työttömyys on vähän kuin sketsisarjassa elämistä. Pitäisikö työttömän hirnua mukana ja nauraa katketakseen kun meidän ahdinkomme kustannuksella pelleillään?


    • Anonyymi

      itseänsä pitää nostaa niskasta ylös. muutoin jää takuuvarmasti TE /Kela systeemin pyörittämään peeeseilyrumbaan sätkynukeksi ikuiseen orjuuteen konttailemaan. Uhriutumiskierteen katkaisu ei ole helppoa. Työkalut on jokaisella.

      • Anonyymi

        Mitä tuo tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuo tarkoittaa.

        Ei se tiedä itsekään kunhan vittuilevat.

        Pakonomaiselle provoamiselle pitäisi keksiä joku mielisairaus- diagnostinen termi.


      • Anonyymi

        Sanotko noin esim. komplikoitunutta migreeniä (aivorungon sairaus) sairastavallekin, että "itseänsä pitää nostaa niskasta ylös"?
        Tai astmaatikolle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotko noin esim. komplikoitunutta migreeniä (aivorungon sairaus) sairastavallekin, että "itseänsä pitää nostaa niskasta ylös"?
        Tai astmaatikolle?

        Sanopa migreeniä sairastavalle, että menee oikeisiin töihin ja tuo nykyinen työ ei ole oikeaa työtä vaan harrastus.


    • Anonyymi

      Ei se ole enää niin helppoa, jos haluaa oman alansa töitä ja kohtuullisen palkan. Sekä vielä suht normaalin työyhteisön.

    • Anonyymi

      Alottajan täytyisi tuntea itsensä paremmin. Tee astrokartta, ja siellä kerrotaan vahvuudet ja heikkoudet.
      Elämän voima on siinä, että kaiken menetettyään pystyy aloittamaan uudelleen alusta. Ei se, miksi elää, vaan mitä varten elää.
      Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta minun kauttani tulevat suuret totuudet.

      Ja se, että tyyppi pelkää jäätyvänsä kuoliaaksi kertoo mielikuvituksen puutteesta.

      Heikoin on armeija,
      joka ei tiedä minkä puolesta taistella.
      Perinteet eivät pysty korvaamaan ideologiaa,
      ja henkiinjäämisen periaatetta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe