Kumpi maksaa?

Anonyymi

Pyysin naista treffeille ravintolaan ja lopuksi maksoin vaan oman laskuni, tästä se sitten suuttui ja pyysi pysymään erossa siitä.
Ihmettelin hetken että mitäköhän nyt taas, joten selailin nettiä vähän jossa kerrottiin että se joka kysyy treffeille myös maksaa ne kokonaisuudessaan.
Onko tämä nyt joku sääntö mikä pitäisi muistaa tai tietää automaattisesti?

Eikös naiset halua tasa-arvoa nykyään, miksi ne ei voi itse maksaa omaa laskuaan sitten?
Törmäsin netissä myös sellaiseen videoon, missä nainen kertoi että se vaatii paljon työtä naiselta tekeytyä treffeille, joten miehen pitää tämän takia antaa "korjaus" eli maksaa kaikki.

Eli siis pitääkö maksaa vai ei?

36

1953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin tyhmä kysymys. Mutta jos nyt tosissasi olet että et tiedä niin pitää

      • Anonyymi

        Eli pitää maksaa naisen seurasta?
        T:Ap


    • Anonyymi

      Jos pyytää miehenä syömään, on kohteliasta maksaa lasku. Jos puhutaan yhdessä syömään menemisestä, esim. treffeille, on se eri juttu. Siksi eka treffeille ei kannata mennä syömään, kahvit voi tarjota, vaikkei daami olisi kiinnostava. Asia ei ole kuitenkaan suuttumisen arvoinen, joten jos nainen käyttäytyy noin, anna olla. Ei kannata.
      Eräs nainen kysyi kerran syömään ja kun sanoin, että voisi lähteä, niin hän kysyi perään, että maksanko molemmat. Eli homma ei oikein toimi toisinpäin.

      • Anonyymi

        Just näin. Komppaan. Vaikka täytyy sanoa että miehenä plussan puolelle jäänyt kun naiset yleensä maksaneet kaikesta, mutta niissä ei ole ollut epäselvyyksiä, nainen itse ehdottanut ja tarjoutunut. Mutta uskoisin että poikkeuksellista näin päin ja toisinaan ollut toisinkin päin tai sitten että molemmat maksaa omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Komppaan. Vaikka täytyy sanoa että miehenä plussan puolelle jäänyt kun naiset yleensä maksaneet kaikesta, mutta niissä ei ole ollut epäselvyyksiä, nainen itse ehdottanut ja tarjoutunut. Mutta uskoisin että poikkeuksellista näin päin ja toisinaan ollut toisinkin päin tai sitten että molemmat maksaa omansa.

        Hienoa kuulla, että menee noinkin päin, että nainen tarjoaa. Oma kokemus on vähän ollut, että mies on se maksuautomaatti, vaikka yhdessä puhutaan syömään menosta tai nainen aloittaa, että haluaisi sitten mennä sinne ja sinne. Omien kokemusten perusteella yleistää liian helposti.
        Miten tätä maksuautomaattina olon tuntemusta voisi nätisti tuoda esille?


      • Anonyymi

        Nämä oli kolmannet treffit, ennen oltiin käyty kahvilla jotka maksoin itse kokonaan, sekä koirani kanssa lenkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Komppaan. Vaikka täytyy sanoa että miehenä plussan puolelle jäänyt kun naiset yleensä maksaneet kaikesta, mutta niissä ei ole ollut epäselvyyksiä, nainen itse ehdottanut ja tarjoutunut. Mutta uskoisin että poikkeuksellista näin päin ja toisinaan ollut toisinkin päin tai sitten että molemmat maksaa omansa.

        Eihän se nyt noin voi mennä, oletuksena molemmat maksaa omansa ja sitten on kohteliasta jos mies tarjoutuu maksamaan molemmat.

        Käykö naiset treffeillä vaan ilmaisen aterian takia?


    • Anonyymi

      Itse miehenä en voi käsittää tämmöistä. Asia on ihan päivän selvä että mies maksaa. Ei hyvää päivää taas näitä pihi Penoja.

      • Anonyymi

        Jos treffit menee hyvin ja on mahdollista nähdä uudestaan voin maksaa, mutta jos en halua nähdä uudestaan, niin miksi maksaisin toisen laskun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos treffit menee hyvin ja on mahdollista nähdä uudestaan voin maksaa, mutta jos en halua nähdä uudestaan, niin miksi maksaisin toisen laskun?

        Eli olet pihi Pena. Ei siinä mitään väärää ole😆


      • Anonyymi

        No, "vanhojen arvojen" omaavana, mielestäni mies maksaa ensimmäisten treffen tilauksen. Toki, jos heti paistaa läpi, että on puhdasta hyväksikäyttöä, siitä voi kyllä mainita.
        30v. Sitten itse, ajattelematta asiaa sen kummemmin, maksoin molempien illallisen (nainen olen), meinasi tulla draamaa hänen nolaamisestaan ravintolassa🤪. En nuorena flikkana tuota edes ymmärtänyt. Nuukajussit ilmoittakoot heti pöytään istuessaan, että maksaakin vain omansa☺️. Toki, nykytekniikalla asian voi hoitaa heti toisen tilille, jos jää jotenkin epäselväksi.


    • Anonyymi

      Jos kutsuu toisen ravintolaan treffeille niin mielestäni silloin tulisi tarjota. Jos taasen yhdessä sovitaan et mennään syömään kumpikin voi maksaa omansa. Näin sen naisena näkisin.
      Olen itsekkin maksanut kustannukset, jos olen pyytänyt toista ravintolaan syömään.

    • Anonyymi

      Minun mielestä mies osoittaa kyllä tökeröyttä ja epäarvostusta jos ei ensimmäisillä treffeillä maksa. Ei kannata mennä mihinkään michelinmestaan niin ei sitten niin paljoa harmita tai tule niin kiusallista tilannetta. Sanokaa mitä sanotte

      • Anonyymi

        ap:lla oli siis kyseessä useampi kerta.


      • Anonyymi

        Ekat treffit oli kahvilassa, minä maksoin sillon, tilat oli koiran kanssa lenkillä, ne oli ilmaiset
        Kolmannet treffit ravintolassa, ja deitti selvästi teetti laskua enemmän kuin minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ap:lla oli siis kyseessä useampi kerta.

        Joo nää oli kolmannet treffit


    • Anonyymi

      Suomen ulkopuolella perustspoihin kuuluu että mies maksaa, huolehtii naisestaan . Miehelle on häpeä jos nainen maksaa= kykenemätön pitämään huolta naisesta ja mahdollisesta perheestä.

      • Anonyymi

        Ollaan Suomessa, jossa on tasa-arvo ja naisetkin käyvät töissä. Ulkomailla mies maksaa, mutta eipä naisella rahaa olekkaan, kun ovat vain kotona. Pitäisikö mielestäsi kopioida sekin ulkomailta?


      • Anonyymi

        Mutta jos ollaan sen verran vanhoja, ettei enää oo perheen perustus mielessä. Niin sitten ei makseta. Siinä on kaks itsellistä ihmistä täysissä ruumiin voimissa, niin silloin jokainen maksaa omansa.


      • Anonyymi

        Ei ole miehen tehtävä huolehtia naisesta enää vuonna 1930 92
        Tämähän viestii ettei nainen pärjää ilman miehen rahoja, vaikka asia on toisin nykyään.


      • Anonyymi

        Juuri näin👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan Suomessa, jossa on tasa-arvo ja naisetkin käyvät töissä. Ulkomailla mies maksaa, mutta eipä naisella rahaa olekkaan, kun ovat vain kotona. Pitäisikö mielestäsi kopioida sekin ulkomailta?

        Niin että ulkomailla naiset eivät käy töissä vaan odottavat kotonaan sitä elämänsä prinssiä?
        Hyvät on hajatelmat teikäläisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan Suomessa, jossa on tasa-arvo ja naisetkin käyvät töissä. Ulkomailla mies maksaa, mutta eipä naisella rahaa olekkaan, kun ovat vain kotona. Pitäisikö mielestäsi kopioida sekin ulkomailta?

        Kyllä Suomessakin on näitä kotirouvia.
        Mutta jos tapakulttuuri on noin hukassa niin etsi samankaltaista seuraa. Etiketin mukaan mies maksaa treffeillä. Ymmärrän hyvin daamiasi ettei halua olla kanssasi tekemisissä.


    • Anonyymi

      Tottakai ukko maksaa.Päivänselvää! En ikinä ottaisi miestä joka ei maksa. Pöyristyttävää😠

      • Anonyymi

        En ottaisi ehkä naista, joka on rahan perään, kun ei tule itse toimeen. Poikkeus ehkä vahvistaa säännön, jos on mukava ja vastustamaton nainen.


    • Anonyymi

      Olipa kerran ukko joka muka nukahti taksiin kun maksun aika tuli. On entinen ukko. Hyi helv......

    • Anonyymi

      Tämä on sitä kun deittailee deittailun ilosta eikä hae mitään vakavaa.

    • Anonyymi

      Kiitos naiselle kommentista, että hänkin voi maksaa. On hienoa, kun kohteliaisuus toimii molempiin suuntiin.

    • Anonyymi

      Hyvä hän. Et jänyä ansainnut.

    • Anonyymi

      Taidat olla "pihi" luonne, jos tällaisesta asiasta pitää numero nostaa. Itse maksaisin myös naisen osuuden. Naurettavaa alkaa tuollaisia miettimään. Jos ei raha edes tuohon riitä, niin miksi sitten seurustella.

      • Anonyymi

        Vanhanaikaista ja naista alistavaa, ettei naisella ole kykyä maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikaista ja naista alistavaa, ettei naisella ole kykyä maksaa.

        Höpö höpö, kohteliasta ja kaunista, että mies kunnioittaa ja huolehtii. ( maksaa ja avaa ovet jne)
        Onneksi on erilaisia miehiä pystyy valitsemaan itselleen sopivan seuran/puolison.


        Ystävien kanssa kaikki maksaa omansa, mutta siitä ei tule parisuhdetta tms. Ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, kohteliasta ja kaunista, että mies kunnioittaa ja huolehtii. ( maksaa ja avaa ovet jne)
        Onneksi on erilaisia miehiä pystyy valitsemaan itselleen sopivan seuran/puolison.


        Ystävien kanssa kaikki maksaa omansa, mutta siitä ei tule parisuhdetta tms. Ikinä.

        Maksoit siis kolmet treffit. Jos nainen huomioi sinut hyvin, antaa hyvää suuseksiä tms. ja saa sinut hyvälle tuulelle, kannattaa ehkä maksaa. Jos vaikuttaa nuivalta, ei kannata ja miksi edes olla hänen kanssaan. Jos et osaa päättää, ehdota kävelyä.


    • Anonyymi

      Hyvin yksinkertaista,,se maksaa joka pyytää treffeille.
      Sama on aina ollut ravintolassa,,,se maksaa joka tilaa.
      Paitsi siinäkin on jekutuksen paikka,,,menet tiskille ja et tiedä mitä otat,,,baarimikko suosittelee jotain juomaa ja kysyt onko sama kuka maksaa????? jos vastaus on kyllä sanot sinä, että maksa sitten sinä.

    • Anonyymi

      Vanha hyvä tapa on se joka pyytää maksaa myös laskun.
      Samahan se on baarissakin, se joka tilaa maksaa laskun.

    • Anonyymi

      Gold diggereitä löytty aina. Tämä oli mun pahin kokemus edes tapaamtta. Musta ihoinen nainen tykkäsi musta Tinderissä. No laitoin sitten vähän viestiä ja suostui trefeille. Sanoi sitten ennen tapaamista että mun on pakko hakea se autolla ja jos en omista autoa niin taksilla ja että minä maksan kaiken ravintolassa. Asenne oli muutenkin kuin joku feministi pomo. Sanoin kylmästi että ei sovitaan yhteen ja ei se muutenkaan ollut niin kaunis tai mun makuun. Joku maahanmuttaja gold digger.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe