Pätkäpaastoilu + keto

Anonyymi

Toimii, ei mulla muuta

61

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jep

    • Anonyymi

      Miksi ei keto toimi?

      • Anonyymi

        Kyllä toimii, varsinkin pätkäpaastoilun ohella.


    • Anonyymi

      Syö kunnolla eläkä näännytä itseäsi hyvä ihminen.

      • Anonyymi

        Et kyllä ymmärrä miten pätkäpaastoilu ja keto dieetti toimivat.


      • Anonyymi

        Olen ollut pätkäpaastolla jo 30 vuotta, ajoittain aiemminkin.
        En vain ole kokenut tarvetta puputtaa pitkin päivää jotakin.

        Tosin en tiennyt että syömisrytmilläni on tuollainen hieno nimi (pätkäpaasto).
        Myös monet muutkin yrittäjät suosivat pätkäpaastoa, ei vie työaikaa, ei vie puhtia pois työpäivästä, jaksaa paremmin jne. Eikä pahitteeksi ole tietenkään se sivutuote eli painonhallinta.

        Fakta juttu on se että jos syöt 1. ruuan siinä 5 korvilla iltapäivällä niin ei siinä voi syödä liikaa ja lihoa.

        Mutta te muuthan voitte laskea aterioiden kalorimääriä monta kertaa päivässä ja lihoa siitä huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut pätkäpaastolla jo 30 vuotta, ajoittain aiemminkin.
        En vain ole kokenut tarvetta puputtaa pitkin päivää jotakin.

        Tosin en tiennyt että syömisrytmilläni on tuollainen hieno nimi (pätkäpaasto).
        Myös monet muutkin yrittäjät suosivat pätkäpaastoa, ei vie työaikaa, ei vie puhtia pois työpäivästä, jaksaa paremmin jne. Eikä pahitteeksi ole tietenkään se sivutuote eli painonhallinta.

        Fakta juttu on se että jos syöt 1. ruuan siinä 5 korvilla iltapäivällä niin ei siinä voi syödä liikaa ja lihoa.

        Mutta te muuthan voitte laskea aterioiden kalorimääriä monta kertaa päivässä ja lihoa siitä huolimatta.

        Sinä syöt vain väärää ruokaa.Vähäkalorista ruokaa SAA syödä vaikka kuinka paljon niin laihtuu.Sitä saa syödä vaikka kuinka usein ja suuria annoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä syöt vain väärää ruokaa.Vähäkalorista ruokaa SAA syödä vaikka kuinka paljon niin laihtuu.Sitä saa syödä vaikka kuinka usein ja suuria annoksia.

        Ruoassa pitää olla paljon vettä, muuten se lihottaa.

        https://www.perttimustajoki.fi/vesi-ja-paino/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut pätkäpaastolla jo 30 vuotta, ajoittain aiemminkin.
        En vain ole kokenut tarvetta puputtaa pitkin päivää jotakin.

        Tosin en tiennyt että syömisrytmilläni on tuollainen hieno nimi (pätkäpaasto).
        Myös monet muutkin yrittäjät suosivat pätkäpaastoa, ei vie työaikaa, ei vie puhtia pois työpäivästä, jaksaa paremmin jne. Eikä pahitteeksi ole tietenkään se sivutuote eli painonhallinta.

        Fakta juttu on se että jos syöt 1. ruuan siinä 5 korvilla iltapäivällä niin ei siinä voi syödä liikaa ja lihoa.

        Mutta te muuthan voitte laskea aterioiden kalorimääriä monta kertaa päivässä ja lihoa siitä huolimatta.

        Kuvitteletko sinä tosiaan että voisit laihtua syömällä rasvaisia porsaankyljyksiä.
        Totuus on tämä että laihduttajan ruoka ON kaali.Aina kun jotain syö niin aina vain kaalia niin läski lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitteletko sinä tosiaan että voisit laihtua syömällä rasvaisia porsaankyljyksiä.
        Totuus on tämä että laihduttajan ruoka ON kaali.Aina kun jotain syö niin aina vain kaalia niin läski lähtee.

        Voisikos joku laskea paljonko minun pitäisi syödä salattia yms. vähäkalorista ruokaa jotta saan n. 4000 kgal päivän aikana.
        Teen rakennuksien raskainta töitä monesti sellaisia 14 tuntisia työpäiviä, en tiedä riittääkö edes 4000 kgal/vrk.

        Jotta saiain tuon energiamäärän niin pitäisikö minun syödä siinä samalla koko ajan kun teen töitä?

        Pätkäpaastolla, eli syön silloin kun kerkeän voin syödä energiapitoista ruokaa riittävästi.
        Niin ja ei ole paino-ongelmaa, tai oikeastaan joudun syömään monesti viikonloppuna useamman aterian jotta saan painon pysymään ylhäällä, pakkaa nimittäin putoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisikos joku laskea paljonko minun pitäisi syödä salattia yms. vähäkalorista ruokaa jotta saan n. 4000 kgal päivän aikana.
        Teen rakennuksien raskainta töitä monesti sellaisia 14 tuntisia työpäiviä, en tiedä riittääkö edes 4000 kgal/vrk.

        Jotta saiain tuon energiamäärän niin pitäisikö minun syödä siinä samalla koko ajan kun teen töitä?

        Pätkäpaastolla, eli syön silloin kun kerkeän voin syödä energiapitoista ruokaa riittävästi.
        Niin ja ei ole paino-ongelmaa, tai oikeastaan joudun syömään monesti viikonloppuna useamman aterian jotta saan painon pysymään ylhäällä, pakkaa nimittäin putoamaan.

        Ei sitä muuten laihdu.Niin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisikos joku laskea paljonko minun pitäisi syödä salattia yms. vähäkalorista ruokaa jotta saan n. 4000 kgal päivän aikana.
        Teen rakennuksien raskainta töitä monesti sellaisia 14 tuntisia työpäiviä, en tiedä riittääkö edes 4000 kgal/vrk.

        Jotta saiain tuon energiamäärän niin pitäisikö minun syödä siinä samalla koko ajan kun teen töitä?

        Pätkäpaastolla, eli syön silloin kun kerkeän voin syödä energiapitoista ruokaa riittävästi.
        Niin ja ei ole paino-ongelmaa, tai oikeastaan joudun syömään monesti viikonloppuna useamman aterian jotta saan painon pysymään ylhäällä, pakkaa nimittäin putoamaan.

        Noin 13 kiloa valkokaalia sinun pitäisi syödä päivittäin, jotta saisit 4000 kcal. Se kannattaa soseuttaa, muuten et ehdi rouskuttaa sitä inhimillisessä ajassa. Jonkun pitää tehdä se soseutustyökin, siinäkin on oma hommansa. Jos olet kiireinen, kysy voisiko työnjohtaja soseuttaa sinulle 13 kg valkokaalia.. Kasviksista saat korkeamman energiatason ja tarmon. Takaan että kuka tahansa syö 13 kg valkokaalia, saa kliimaksin.


    • Anonyymi

      "Paljon energiaa ruokavaliostaan saavat kokevat muistinsa ja muiden ajatustoimintojensa heikentyvän selvästi muita todennäköisemmin. Erityisesti tämä koskee potilaita, joiden ruokavaliossa on paljon rasvaa."
      https://www.is.fi/terveys/art-2000008802573.html

      • Anonyymi

        Veijon mukaan ketodieetti ei ole runsasrasvainen, vaan kohtuurasvainen ja kohtuuproteiininen dieetti, jossa ei syödä hiilihydraattia, joka on oikeasti sokeria.


      • Anonyymi

        Jos tarkoituksena on laihtua niin päivän kalorit täytyy pitää alle sen ~2000, oli sitten ketoosissa tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoituksena on laihtua niin päivän kalorit täytyy pitää alle sen ~2000, oli sitten ketoosissa tai ei.

        Olen monesti kritisoinut tapaa tehdä asioita kaavamaisesti.
        Nytkin heitetään ilmoile luku alle 2000, mihin tuo luku perustuu?

        Jos ei ymmärrä toimintamekanismia niin miten voi toimia oikein?

        Jos puretaan vähän tuota alle 2000 ajatusta.
        Normaali ihminen kuluttaa 1600 - 3000 kgal, eli tuo ajaus alle 2000 on keskiverto kulutuksen alittaminen.

        No laihtuuko 1600 kuluttava henkilö 1900 energiamäärällä? No eipä taida laihtua.
        No pärjääkö yli 4000 kuluttava henkilö 1900 energiamäärällä? No eipä taida pärjätä.

        Eli tekeepä mitä tahansa täytyy ymmärtää mitä tekee, tämä koskee niin laihduttamista, työn tekemistä, yms.

        Eli tuo alle 2000 rajan voisi asettaa siten että esim. 300 kgal vähemmän kuin oma kulutus.

        Jos pelataan keskiarvolla niin osa ei laihdu ja osalla tulee vetämätön olo kun energiat loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoituksena on laihtua niin päivän kalorit täytyy pitää alle sen ~2000, oli sitten ketoosissa tai ei.

        Ei se muuten onnistu.Pitää syödä vain kasviksia ja juureksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se muuten onnistu.Pitää syödä vain kasviksia ja juureksia.

        Olen yrittänyt tuoda esille ongelmaa.
        Jos syön esim vain porkkanaa ja teen raskasta työtä niin joudun syömään 10 kiloa porkkanaa/vrk että saan riittävästi energiaa.
        Salattia vielä enemmän.

        Ei minun vatsa siedä tuollaisia määriä 10 - 20 kg/vrk.
        Voi olla että konttorityöntekijä onnistuu tuossa kun on salattivati pöydällä ja ei tarvitse syödä kuin 3kg/vrk.

        Ja kuten totesin tuossa aiemmin niin vaikka syön ihan oikeaa ruokaa ja reilusti niin paino putoaa niin että viikonloppuisin joudun tankkaamaan enemmän niin miksi ei laihdu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veijon mukaan ketodieetti ei ole runsasrasvainen, vaan kohtuurasvainen ja kohtuuproteiininen dieetti, jossa ei syödä hiilihydraattia, joka on oikeasti sokeria.

        Veijon "kohtuurasvainen tarkoitta", että rasvaa on vähintään 75 % energiasta ja että hiilihydraatteja ei syödä, vaan sallitut max. 20 g päivässä kertyy ruokaryypyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt tuoda esille ongelmaa.
        Jos syön esim vain porkkanaa ja teen raskasta työtä niin joudun syömään 10 kiloa porkkanaa/vrk että saan riittävästi energiaa.
        Salattia vielä enemmän.

        Ei minun vatsa siedä tuollaisia määriä 10 - 20 kg/vrk.
        Voi olla että konttorityöntekijä onnistuu tuossa kun on salattivati pöydällä ja ei tarvitse syödä kuin 3kg/vrk.

        Ja kuten totesin tuossa aiemmin niin vaikka syön ihan oikeaa ruokaa ja reilusti niin paino putoaa niin että viikonloppuisin joudun tankkaamaan enemmän niin miksi ei laihdu?

        Sinä vain luulet että se putoaa.Raskaan työn tekijäkin pärjää hyvin kasvisruualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt tuoda esille ongelmaa.
        Jos syön esim vain porkkanaa ja teen raskasta työtä niin joudun syömään 10 kiloa porkkanaa/vrk että saan riittävästi energiaa.
        Salattia vielä enemmän.

        Ei minun vatsa siedä tuollaisia määriä 10 - 20 kg/vrk.
        Voi olla että konttorityöntekijä onnistuu tuossa kun on salattivati pöydällä ja ei tarvitse syödä kuin 3kg/vrk.

        Ja kuten totesin tuossa aiemmin niin vaikka syön ihan oikeaa ruokaa ja reilusti niin paino putoaa niin että viikonloppuisin joudun tankkaamaan enemmän niin miksi ei laihdu?

        Sinun pitää saadakkin vähän energiaa,muuten et laihdu ja kasviksista tehdään siis ruokaa eikä syödä niitä raakana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää saadakkin vähän energiaa,muuten et laihdu ja kasviksista tehdään siis ruokaa eikä syödä niitä raakana.

        Ei pahalla.
        Otan esimerkkinä meidän normi työpäivän.
        Aloitus 7:00 lopetus hyvänä päivänä 17 - 18:00 rankkana päivänä 21 - 23:00.
        Tuona aikana ainoastaan juomataukoja ja jotain eväiden syöntiä (minä en syö).
        Päiväämme ei kuulu kahvitaukoja eikä ruokataukoja kuin satunnaisesti.

        Minkä kokoinen annos kasvisruokaa minun pitää syödä illalla kun pääsen kotia jotta saan 4000kgal?

        Pyydän älkää hetelkö epämääräisiä vastauksia että kyllä pärjää vaan ihan kovaa faktaa joka on tarkistettavissa.

        Niin ja tuo 4000 kgal on todennäiköisesti reilusti alakanttiin arvioitu energiankulutus, voipi olla lähempänä 6000 kgal.
        Eli alkaa olla lähes viikon kevyen työn tekijän energiamäärästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pahalla.
        Otan esimerkkinä meidän normi työpäivän.
        Aloitus 7:00 lopetus hyvänä päivänä 17 - 18:00 rankkana päivänä 21 - 23:00.
        Tuona aikana ainoastaan juomataukoja ja jotain eväiden syöntiä (minä en syö).
        Päiväämme ei kuulu kahvitaukoja eikä ruokataukoja kuin satunnaisesti.

        Minkä kokoinen annos kasvisruokaa minun pitää syödä illalla kun pääsen kotia jotta saan 4000kgal?

        Pyydän älkää hetelkö epämääräisiä vastauksia että kyllä pärjää vaan ihan kovaa faktaa joka on tarkistettavissa.

        Niin ja tuo 4000 kgal on todennäiköisesti reilusti alakanttiin arvioitu energiankulutus, voipi olla lähempänä 6000 kgal.
        Eli alkaa olla lähes viikon kevyen työn tekijän energiamäärästä.

        Jos sinä haluat laihtua sinun on syötävä VAIN 1500 kaloria.Keho ottaa sitten muun energian omista rasvavarastoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pahalla.
        Otan esimerkkinä meidän normi työpäivän.
        Aloitus 7:00 lopetus hyvänä päivänä 17 - 18:00 rankkana päivänä 21 - 23:00.
        Tuona aikana ainoastaan juomataukoja ja jotain eväiden syöntiä (minä en syö).
        Päiväämme ei kuulu kahvitaukoja eikä ruokataukoja kuin satunnaisesti.

        Minkä kokoinen annos kasvisruokaa minun pitää syödä illalla kun pääsen kotia jotta saan 4000kgal?

        Pyydän älkää hetelkö epämääräisiä vastauksia että kyllä pärjää vaan ihan kovaa faktaa joka on tarkistettavissa.

        Niin ja tuo 4000 kgal on todennäiköisesti reilusti alakanttiin arvioitu energiankulutus, voipi olla lähempänä 6000 kgal.
        Eli alkaa olla lähes viikon kevyen työn tekijän energiamäärästä.

        Annan pikku vinkin.Elä tee missään nimessä raskasta työtä.Minullakin tuli siitä tenniskyynerpää ja olkapääkin kipuilee koska rusto on kulunut pois nivelen välistä.
        Sano niille että minä en tätä työtä tee.Muuten sinulle käy niin että et pysty tekemään enään koskaan mitään työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annan pikku vinkin.Elä tee missään nimessä raskasta työtä.Minullakin tuli siitä tenniskyynerpää ja olkapääkin kipuilee koska rusto on kulunut pois nivelen välistä.
        Sano niille että minä en tätä työtä tee.Muuten sinulle käy niin että et pysty tekemään enään koskaan mitään työtä.

        40 vuotta olen tehnyt raskasta työtä.
        Nyt alkaa oma eläke (mahdollistaa se vuosia tehty raskas työ).
        Jos en olisi tehnyt raskasta työtä niin pitäisi vielä tehdä 9v oikeaan eläkkeeseen.

        Niin ja meinaan jatkossakin syödä vain 1 kerran päivässä ja sitä mitä haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veijon mukaan ketodieetti ei ole runsasrasvainen, vaan kohtuurasvainen ja kohtuuproteiininen dieetti, jossa ei syödä hiilihydraattia, joka on oikeasti sokeria.

        Oman ilmoituksen mukaan Veijon ruokavalio sisältää 200 g rasvaa ja 240 g proteiineja päivässä. Ne saa esimerkiksi 40 kpl:sta kananmunia tai 1,5 kg:sta lihaa tai kalaa, rasvaa täytyy hieman lisätä.
        Onko se kohtuullista vai ei, sen saa jokainen päätellä itse.


    • Anonyymi

      En ymmärrä ketoilijoiden tyrkyttämää rasvan syömistä.
      Kun ruokavaliosta jättää pois KAIKE hiilaripitoisen niin ei tarvitse laskea kaloreja eikä punnita syömisiään.
      Rasvaa tulee riittävästi ilman sen haalimista.
      Kaiken sortin lihat, mieluummin vaaleat mutta sika ja lehmä menevät siinä mukana.
      Kananmunat ovat monipuolisia.
      Aloitin itse täyden ketosen = liuskat värjäytyvät voimakkaasti, silakoilla eri tavoin valmistettuina. Viikon jälkeen löi leuoille vaikka siinä ohessa meni munia ja broileria.
      Sian ulkofileet ovat usein saatavana 5€:n kilohintaan. Itse koin hankaluutena sen, etten tottuneena sinapin hölvääjänä voinut kuorruttaa sian leikkeitä sinapin sokeripitoisuuden vuoksi.
      Ei tarvinnut laskea mitään.
      Nesteen alkupoistumisen jälkeen lähti painosta pois 1,5kg - 2kg/viikko.
      Oman muutoksen huomasin vyötärössä. 1kg = noin 1cm.
      Vaimoni menetti eniten pakararasvoja.
      Vesiliukoisista vitamiineista ja suolen täytteen hyytelöstä oli huolehdittava,

      • Anonyymi

        En ole itekkään rasvaa mitenkään yrittänyt lisätä. Joidenkin mukaan se on saamaan keho tottumaan rasvan käyttöön energiaksi, mutta läskille ei varmaan voi olla ongelma kunhan HH -20g/pvä.
        Olen itse laihtunut n. 20kg puolessa vuodessa pätkäpaastolla ja ketolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole itekkään rasvaa mitenkään yrittänyt lisätä. Joidenkin mukaan se on saamaan keho tottumaan rasvan käyttöön energiaksi, mutta läskille ei varmaan voi olla ongelma kunhan HH -20g/pvä.
        Olen itse laihtunut n. 20kg puolessa vuodessa pätkäpaastolla ja ketolla.

        Tuo on varmaan terveellisempää ajatellen kuitujen ja vesiliukoisten vitskujen saamista.
        Oma kolestrolini hyppäsi 5:n pinnasta yli 7:ään. Jakaumaa en uskaltanut ajatellakaan.
        Elämän normalisoiduttua palasi kunnolliselle tasolle.
        Värjääntyvien liuskojen viikkoina ei jaksanut edes ajatella mitään kuntoiluun viittaavaakaan.
        Ruohon leikkuu työnnettävällä moottorileikkurilla tapahtui parinkymmenen metrin pätkissä.


      • Anonyymi

        Tuolla annostelulla tulee proteiineja moninkertainen määrä suosituksiin (ja tarpeeseen) verrattuna.
        Proteiinit sisältävät elimistölle haitallista typpeä, joka normaalisti poistuu virtsan mukana. Jos ruokavalioon kuuluu erityisen paljon proteiineja, on huolehdittava runsaasta nesteytyksestä, jotta suuret typpimäärät pääsevät ulos. Ilman riittävää nesteytystä munuaiset ovat vaarassa vaurioitua pysyvästi.
        Tutkimuksissa on myös todettu, että liiallinen proteiinin nauttiminen voi johtaa moniin pitkäaikaisiin terveysongelmiin, kuten sydän- ja verisuonisairauksiin, maksa- ja munuaisongelmiin, diabetekseen, syöpään ja osteoporoosiin.
        Ravitsemusasiantuntijoiden mukaan suositeltu proteiinimäärä on reilu gramma jokaista omaa painokiloa kohden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla annostelulla tulee proteiineja moninkertainen määrä suosituksiin (ja tarpeeseen) verrattuna.
        Proteiinit sisältävät elimistölle haitallista typpeä, joka normaalisti poistuu virtsan mukana. Jos ruokavalioon kuuluu erityisen paljon proteiineja, on huolehdittava runsaasta nesteytyksestä, jotta suuret typpimäärät pääsevät ulos. Ilman riittävää nesteytystä munuaiset ovat vaarassa vaurioitua pysyvästi.
        Tutkimuksissa on myös todettu, että liiallinen proteiinin nauttiminen voi johtaa moniin pitkäaikaisiin terveysongelmiin, kuten sydän- ja verisuonisairauksiin, maksa- ja munuaisongelmiin, diabetekseen, syöpään ja osteoporoosiin.
        Ravitsemusasiantuntijoiden mukaan suositeltu proteiinimäärä on reilu gramma jokaista omaa painokiloa kohden.

        Millä annostelulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla annostelulla tulee proteiineja moninkertainen määrä suosituksiin (ja tarpeeseen) verrattuna.
        Proteiinit sisältävät elimistölle haitallista typpeä, joka normaalisti poistuu virtsan mukana. Jos ruokavalioon kuuluu erityisen paljon proteiineja, on huolehdittava runsaasta nesteytyksestä, jotta suuret typpimäärät pääsevät ulos. Ilman riittävää nesteytystä munuaiset ovat vaarassa vaurioitua pysyvästi.
        Tutkimuksissa on myös todettu, että liiallinen proteiinin nauttiminen voi johtaa moniin pitkäaikaisiin terveysongelmiin, kuten sydän- ja verisuonisairauksiin, maksa- ja munuaisongelmiin, diabetekseen, syöpään ja osteoporoosiin.
        Ravitsemusasiantuntijoiden mukaan suositeltu proteiinimäärä on reilu gramma jokaista omaa painokiloa kohden.

        Niin tulee ja tietenkin se näkyy lisääntyneenä virtsaamisena.
        Kyse on kuitenkin määräaikaisesta kuurista. Kohdallani 6 viikkoa.
        Protskutarve 1g/painokilo?
        Tapaus 1. Mieshenkilö paino 100kg josta rasvaa 20kg.
        Tapaus 2. Mieshenkilö paino 100kg josta rasvaa 10kg.
        Molempien protskutarve 100gr ?
        Hoidan lihaskuntoani noin 6h/viikko. Olen laskenut protskutarpeekseni noin 2g/RASVATON painokilo.
        Tarvitseeko läski proteiinia?

        Olen harrastanut tätä nyt 18 vuotta. Ikää 78v. Tammikuisissa labrakokeissa olivat kaikki arvot viitealueiden keskitasolla tai terveellisemmällä puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla annostelulla tulee proteiineja moninkertainen määrä suosituksiin (ja tarpeeseen) verrattuna.
        Proteiinit sisältävät elimistölle haitallista typpeä, joka normaalisti poistuu virtsan mukana. Jos ruokavalioon kuuluu erityisen paljon proteiineja, on huolehdittava runsaasta nesteytyksestä, jotta suuret typpimäärät pääsevät ulos. Ilman riittävää nesteytystä munuaiset ovat vaarassa vaurioitua pysyvästi.
        Tutkimuksissa on myös todettu, että liiallinen proteiinin nauttiminen voi johtaa moniin pitkäaikaisiin terveysongelmiin, kuten sydän- ja verisuonisairauksiin, maksa- ja munuaisongelmiin, diabetekseen, syöpään ja osteoporoosiin.
        Ravitsemusasiantuntijoiden mukaan suositeltu proteiinimäärä on reilu gramma jokaista omaa painokiloa kohden.

        "Joni Jaakkolan treeni ei enää kulkenut entiseen malliin, palautuminen takkuili ja olo oli vetämätön. Syy löytyi yllättäen liiallisesta proteiininsaannista."

        "Suomalaisten ravitsemussuositusten mukaan proteiinia tulisi saada päivittäin 1,1–1,3 grammaa painokiloa kohden. Jaakkolalla proteiinia tuli yli 3 grammaa per painokilo."

        Helsingin Sanomat 22.3.2022 https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008312017.html (maksumuurin takana)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee ja tietenkin se näkyy lisääntyneenä virtsaamisena.
        Kyse on kuitenkin määräaikaisesta kuurista. Kohdallani 6 viikkoa.
        Protskutarve 1g/painokilo?
        Tapaus 1. Mieshenkilö paino 100kg josta rasvaa 20kg.
        Tapaus 2. Mieshenkilö paino 100kg josta rasvaa 10kg.
        Molempien protskutarve 100gr ?
        Hoidan lihaskuntoani noin 6h/viikko. Olen laskenut protskutarpeekseni noin 2g/RASVATON painokilo.
        Tarvitseeko läski proteiinia?

        Olen harrastanut tätä nyt 18 vuotta. Ikää 78v. Tammikuisissa labrakokeissa olivat kaikki arvot viitealueiden keskitasolla tai terveellisemmällä puolella.

        Proteiinin tarve laihduttaessa (aikuiset), myös lihavuusleikkauksen jälkeen
        https://www.kaypahoito.fi/nix01665

        Proteiinin tarve arvioidaan käyttämällä ns. mukautettua painoa.
        Mukautettu paino = Ihannepaino kiloina (kg) vastaten painoindeksiä 23 0,25 x ylipainokilo (eli nykypaino painoindeksiä 23 kg/m2 vastaava paino)
        Mukautetun painon laskemisen jälkeen lasketaan proteiinin tarve 1–1,5 g/kg
        Proteiinin tarve = Mukautettu paino kiloina x 1–1,5 g/vrk.

        Näin laskettuna 170-180 cm pituinen 100-kiloinen mies tarvitsee proteiineja
        vähintään 90-100 g/påivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteiinin tarve laihduttaessa (aikuiset), myös lihavuusleikkauksen jälkeen
        https://www.kaypahoito.fi/nix01665

        Proteiinin tarve arvioidaan käyttämällä ns. mukautettua painoa.
        Mukautettu paino = Ihannepaino kiloina (kg) vastaten painoindeksiä 23 0,25 x ylipainokilo (eli nykypaino painoindeksiä 23 kg/m2 vastaava paino)
        Mukautetun painon laskemisen jälkeen lasketaan proteiinin tarve 1–1,5 g/kg
        Proteiinin tarve = Mukautettu paino kiloina x 1–1,5 g/vrk.

        Näin laskettuna 170-180 cm pituinen 100-kiloinen mies tarvitsee proteiineja
        vähintään 90-100 g/påivässä.

        Todellinen tarve on aina pienempi kuin suositeltu määrä, jota usein harhaanjohtavaksi kutsutaan tarpeeksi.

        Ks. kuvaa https://tinyurl.com/26tpmr38


    • Anonyymi

      Teillä menee lihaa varmasti hirmuisia määriä?

      • Anonyymi

        Olin ennen ketoa kasvissyöjä niin tiedän kyllä myös lihattomia vaihtoehtoja. Mutta helpompaahan se on kun lihaa syö. Kanaa syön joka toinen päivä, en muita lihoja.


    • Anonyymi

      Kyllä on taas kokoontunut lauma joka ei ymmärrä mistä puhuu.

      • Anonyymi

        Kerro lisää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää?

        Pätkäpaasto keto ei ole sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pätkäpaasto keto ei ole sama asia.

        Häh? Väitinkö niin :D


    • Anonyymi

      Mulla kyllä auttoi, olen laihtunut 6 kiloa, mutta toisaalta olen pienentänut ruoka annoksia, mutta se on vähentänyt ruoka haluja, en ole syönyt niin paljon kuin ennen ja se on auttanut painon pudotusta ja se on pysynyt.

    • Anonyymi

      Laihutukseen voi olla että toimii, jos olet sohvaperuna, mutta treenatessa se ei toimi.

      • Anonyymi

        Toimi tuo aluksi minullakin, kunnes lässähdin täysin. Söin mitä tahansa. Ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Ja yli kymmen kiloa tuli takaisin lähes hetkessä. Harmittaa vietävästi. Vaatekaapin sisältö uusiksi, numeroa ja kahta isommat vaatteet, vyötärönympärys kasvoi järkyttäviin mittoihin ja inhoan peilikuvaani ja syön ihan silkkaan potutukseen. Syön jopa niin että vataan sattuu. En kestänyt kuin pari vuotta olla tuolla dieetillä. Vihaan itseäni, herään yöllä klo: 02:45 -03:00 ja menen syömään. Kaurapuuroa, siis viljatuotteita, voileipää, perunaa, kastiketta, kaikkea mahdollista, tietynlainen itsetuhoisuus on kasvanut valtaviin mittoihin, haluan syödä itseni hengiltä. Motivaatio katosi täysin. Nyt yritän muistella miltä tuntui kun liikkuminen oli vaivattomampaa ja olin tyytyväinen hoikkaan olemukseeni ja saatoin pukeutua siten että näytin siedettävältä. Siihen se loppui, jossain vaiheesa pystyin pitämään painon vain pari kolme kiloa yläkanttiin kunnes ...annoin täysin periksi kaikille mieliteoilleni. En enää jaksanut sitä jatkuvaa kontrollia vaikka olin siihen tottunut. Ja aina syynä LEIPÄ.
        Kun aloitin leivän syömisen loppui motivaatio .
        Mikä ihme siinä leivässä sen tekee että siihen tyssää ihan kaikki. 😡käytetäänkö viljatuotteissa jotain kasvua tehostavaa, vahvistavaa kemikaalia itse kasvupohjassa eli maassa ja joka siirtyy tuotteeseen ja siitä ihmiskehoon ja toimii kuin jokin kasvuhormonivalmiste tai ruokahalua kiihdyttävä ainesosa joka jouduttuaan kehoon alkaa vaikuttamaan aivojen mielihyväkeskukseen ja aiheuttaen tuotteeseen riippuuvuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimi tuo aluksi minullakin, kunnes lässähdin täysin. Söin mitä tahansa. Ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Ja yli kymmen kiloa tuli takaisin lähes hetkessä. Harmittaa vietävästi. Vaatekaapin sisältö uusiksi, numeroa ja kahta isommat vaatteet, vyötärönympärys kasvoi järkyttäviin mittoihin ja inhoan peilikuvaani ja syön ihan silkkaan potutukseen. Syön jopa niin että vataan sattuu. En kestänyt kuin pari vuotta olla tuolla dieetillä. Vihaan itseäni, herään yöllä klo: 02:45 -03:00 ja menen syömään. Kaurapuuroa, siis viljatuotteita, voileipää, perunaa, kastiketta, kaikkea mahdollista, tietynlainen itsetuhoisuus on kasvanut valtaviin mittoihin, haluan syödä itseni hengiltä. Motivaatio katosi täysin. Nyt yritän muistella miltä tuntui kun liikkuminen oli vaivattomampaa ja olin tyytyväinen hoikkaan olemukseeni ja saatoin pukeutua siten että näytin siedettävältä. Siihen se loppui, jossain vaiheesa pystyin pitämään painon vain pari kolme kiloa yläkanttiin kunnes ...annoin täysin periksi kaikille mieliteoilleni. En enää jaksanut sitä jatkuvaa kontrollia vaikka olin siihen tottunut. Ja aina syynä LEIPÄ.
        Kun aloitin leivän syömisen loppui motivaatio .
        Mikä ihme siinä leivässä sen tekee että siihen tyssää ihan kaikki. 😡käytetäänkö viljatuotteissa jotain kasvua tehostavaa, vahvistavaa kemikaalia itse kasvupohjassa eli maassa ja joka siirtyy tuotteeseen ja siitä ihmiskehoon ja toimii kuin jokin kasvuhormonivalmiste tai ruokahalua kiihdyttävä ainesosa joka jouduttuaan kehoon alkaa vaikuttamaan aivojen mielihyväkeskukseen ja aiheuttaen tuotteeseen riippuuvuutta?

        Ja ajatelkaa , vielä viime vuonna kehuin kuinka tehokas menetelmä on , ketodieetti. Viljaton,sokeriton jne. Ja nyt olen muodottomaksi turvonnut ihmissika. 😖😫
        Nyt ei auta mikään muu kuin kuntosalikäyntien aloitus.🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ajatelkaa , vielä viime vuonna kehuin kuinka tehokas menetelmä on , ketodieetti. Viljaton,sokeriton jne. Ja nyt olen muodottomaksi turvonnut ihmissika. 😖😫
        Nyt ei auta mikään muu kuin kuntosalikäyntien aloitus.🤔

        Kannattaa syödä perusterveellisesti ja vähän kerrallaan pitkin päivää. Keto+pätkäpaasto on velaksi elämistä, joka kostautuu turpoamalla sitten palloksi jälkikäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimi tuo aluksi minullakin, kunnes lässähdin täysin. Söin mitä tahansa. Ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Ja yli kymmen kiloa tuli takaisin lähes hetkessä. Harmittaa vietävästi. Vaatekaapin sisältö uusiksi, numeroa ja kahta isommat vaatteet, vyötärönympärys kasvoi järkyttäviin mittoihin ja inhoan peilikuvaani ja syön ihan silkkaan potutukseen. Syön jopa niin että vataan sattuu. En kestänyt kuin pari vuotta olla tuolla dieetillä. Vihaan itseäni, herään yöllä klo: 02:45 -03:00 ja menen syömään. Kaurapuuroa, siis viljatuotteita, voileipää, perunaa, kastiketta, kaikkea mahdollista, tietynlainen itsetuhoisuus on kasvanut valtaviin mittoihin, haluan syödä itseni hengiltä. Motivaatio katosi täysin. Nyt yritän muistella miltä tuntui kun liikkuminen oli vaivattomampaa ja olin tyytyväinen hoikkaan olemukseeni ja saatoin pukeutua siten että näytin siedettävältä. Siihen se loppui, jossain vaiheesa pystyin pitämään painon vain pari kolme kiloa yläkanttiin kunnes ...annoin täysin periksi kaikille mieliteoilleni. En enää jaksanut sitä jatkuvaa kontrollia vaikka olin siihen tottunut. Ja aina syynä LEIPÄ.
        Kun aloitin leivän syömisen loppui motivaatio .
        Mikä ihme siinä leivässä sen tekee että siihen tyssää ihan kaikki. 😡käytetäänkö viljatuotteissa jotain kasvua tehostavaa, vahvistavaa kemikaalia itse kasvupohjassa eli maassa ja joka siirtyy tuotteeseen ja siitä ihmiskehoon ja toimii kuin jokin kasvuhormonivalmiste tai ruokahalua kiihdyttävä ainesosa joka jouduttuaan kehoon alkaa vaikuttamaan aivojen mielihyväkeskukseen ja aiheuttaen tuotteeseen riippuuvuutta?

        Leipä ja karkki on ne mistä minäkin aina lihon,eli niitä pitää syödä vain erittäin vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipä ja karkki on ne mistä minäkin aina lihon,eli niitä pitää syödä vain erittäin vähän.

        Leipä ja karkki täyttää lihasten glykogeenivarastot, eivät lisää rasvaa sinänsä, ellei älyttömästi mätä. Sitten kun aloitat ketoilemaan, ensimmäisenä tyhjenevät nämä varastot, vaikka läskiä ei lähtisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipä ja karkki täyttää lihasten glykogeenivarastot, eivät lisää rasvaa sinänsä, ellei älyttömästi mätä. Sitten kun aloitat ketoilemaan, ensimmäisenä tyhjenevät nämä varastot, vaikka läskiä ei lähtisikään.

        Kyllä ne aivan OIKEAA läskiä on mitä karkkien ja leipien syömisestä tulee.Osa siitä on nesteturvotusta .
        Eikä sitä tarvitse edes syödä paljon niin siitä lihoo.

        Jo kahdesta pienestä ylimääräisestä palasta mitä ei ole kuluttanut lihoo kilon kuukaudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne aivan OIKEAA läskiä on mitä karkkien ja leipien syömisestä tulee.Osa siitä on nesteturvotusta .
        Eikä sitä tarvitse edes syödä paljon niin siitä lihoo.

        Jo kahdesta pienestä ylimääräisestä palasta mitä ei ole kuluttanut lihoo kilon kuukaudessa

        Kyllä vähän voi leipää ja karkkiakin syödä. Ei tietenkään koko leipää tai karkkipussia kerralla. Nälässä ei tarvitse olla. Kohtuus kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vähän voi leipää ja karkkiakin syödä. Ei tietenkään koko leipää tai karkkipussia kerralla. Nälässä ei tarvitse olla. Kohtuus kaikessa.

        Se riippuu aivan siitä MILLÄ TAVALLA laihduttaa.
        Jos laihduttaa ilman liikuntaa,KAIKKI pitää jättää melkein kokonaan pois että kalorit pysyy päivässä 250-600 kal
        Jos harrastaa kovasti liikuntaa laihtuu vaikka syö päivässä 2700-2800 kaloria
        Itse jätin pois myös kahvin koska söin sen kanssa aina kakkua,pullaa tai piirakkaa,ja kaikki muutkin
        Laihdun nyt aivan sängyssä makaamalla.
        JOS ET LIIKU NIIN SILLOIN ET MYÖSKÄÄN SYÖ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu aivan siitä MILLÄ TAVALLA laihduttaa.
        Jos laihduttaa ilman liikuntaa,KAIKKI pitää jättää melkein kokonaan pois että kalorit pysyy päivässä 250-600 kal
        Jos harrastaa kovasti liikuntaa laihtuu vaikka syö päivässä 2700-2800 kaloria
        Itse jätin pois myös kahvin koska söin sen kanssa aina kakkua,pullaa tai piirakkaa,ja kaikki muutkin
        Laihdun nyt aivan sängyssä makaamalla.
        JOS ET LIIKU NIIN SILLOIN ET MYÖSKÄÄN SYÖ.

        Sängyssä makaamalla voi tosiaan laihtua koska ihmisen peruskoulutus on noin 1600 päivässä,ja jos syö vain 600 kalorivajetta tulee 1000 mikä tekee noin 3 kiloa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sängyssä makaamalla voi tosiaan laihtua koska ihmisen peruskoulutus on noin 1600 päivässä,ja jos syö vain 600 kalorivajetta tulee 1000 mikä tekee noin 3 kiloa kuukaudessa.

        Ainakin tällä hetkellä tuntuu paljon helpommalla laihduttaa makaamalla sängyssä ja syömällä vähän koska olen sairaslomalla koronan takia
        Voisin kyllä laihduttaa nyt tällä tavalla muutenkin.
        Minun oli pakko alkaa nyt laihduttamaan tosissaan koska aloin taas lihomaan nopeasti.
        Kalorini olivat joka vähintään 3800 pitemmän aikaan ja sen verran ne oli viime kuussakin.
        Lihomisen seurauksena nousi samalla verenpaine mikä pitäisi saada pikaisesti takaisin entisiin lukemiin.

        Huippuurheilija Jani Sievinen on sanonut ettei laihduttamisen aikana kannata harrastaa yhtään liikuntaa.Liikunnan harrastaminen tulee aloittaa ennemmin laihtumisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tällä hetkellä tuntuu paljon helpommalla laihduttaa makaamalla sängyssä ja syömällä vähän koska olen sairaslomalla koronan takia
        Voisin kyllä laihduttaa nyt tällä tavalla muutenkin.
        Minun oli pakko alkaa nyt laihduttamaan tosissaan koska aloin taas lihomaan nopeasti.
        Kalorini olivat joka vähintään 3800 pitemmän aikaan ja sen verran ne oli viime kuussakin.
        Lihomisen seurauksena nousi samalla verenpaine mikä pitäisi saada pikaisesti takaisin entisiin lukemiin.

        Huippuurheilija Jani Sievinen on sanonut ettei laihduttamisen aikana kannata harrastaa yhtään liikuntaa.Liikunnan harrastaminen tulee aloittaa ennemmin laihtumisen jälkeen.

        Laihdutan hiilihydraateilla enkä Ketolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tällä hetkellä tuntuu paljon helpommalla laihduttaa makaamalla sängyssä ja syömällä vähän koska olen sairaslomalla koronan takia
        Voisin kyllä laihduttaa nyt tällä tavalla muutenkin.
        Minun oli pakko alkaa nyt laihduttamaan tosissaan koska aloin taas lihomaan nopeasti.
        Kalorini olivat joka vähintään 3800 pitemmän aikaan ja sen verran ne oli viime kuussakin.
        Lihomisen seurauksena nousi samalla verenpaine mikä pitäisi saada pikaisesti takaisin entisiin lukemiin.

        Huippuurheilija Jani Sievinen on sanonut ettei laihduttamisen aikana kannata harrastaa yhtään liikuntaa.Liikunnan harrastaminen tulee aloittaa ennemmin laihtumisen jälkeen.

        Jani Sievisen termein liikunta on varmaan jotain muuta kuin kevyttä kävelyä ja satujumppaa. Näitä voi ja pitää tehdä laihduttaessa.


    • Anonyymi

      "Kyllä ne aivan OIKEAA läskiä on mitä karkkien ja leipien syömisestä tulee."

      Tässä herää kysymys siitä väärästä tai leikkiläskistä. Mitä se on?

      "Huippuurheilija Jani Sievinen on sanonut ettei laihduttamisen aikana kannata harrastaa yhtään liikuntaa."

      Okei. Sinulla on varmasti tuohon valheeseen lähettää jokin linkki.

      • Anonyymi

        Tässä on se juttu.Liikunnalla laihdutus toimii ainakin minulla,siihen ei aina ole vain aikaa.
        Olen laihduttanut monestikkin kaloreilla 2800
        Tällä hetkellä laihdutan siis makaamalla kaloreilla 700
        Jos laihduttaa näin pienillä kaloreilla täytyy käyttää proteenijauheita,muuten ne jää 20g päivässä
        Käytännössä se tarkoittaa sitä että yli puolet kaloreista pitää ottaa niistä juomista että tulee noin 70 g päivässä.
        Ostin itse nyt foodin maustamatonta riisiproteenia,se on ainakin hyvä mahalle ja siinä ei ole keinomakeutusaineita.
        Lisään sitä itse tehtyyn kaakaujuomaan jonka makeutan hunajalla.Voi olla että käytän sitä jonkin verran myös moothiessa.Kalorit on niin pienet että pitää valita kumman syö jos syö vähän oikeaa ruokaakin.
        Kalorit nousee varmasti 1200 kaloriin päivässä
        Aloitin 250 kaloreilla ja seuraava päivä oli 500

        https://www.is.fi/viihde/art-2000005207736.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on se juttu.Liikunnalla laihdutus toimii ainakin minulla,siihen ei aina ole vain aikaa.
        Olen laihduttanut monestikkin kaloreilla 2800
        Tällä hetkellä laihdutan siis makaamalla kaloreilla 700
        Jos laihduttaa näin pienillä kaloreilla täytyy käyttää proteenijauheita,muuten ne jää 20g päivässä
        Käytännössä se tarkoittaa sitä että yli puolet kaloreista pitää ottaa niistä juomista että tulee noin 70 g päivässä.
        Ostin itse nyt foodin maustamatonta riisiproteenia,se on ainakin hyvä mahalle ja siinä ei ole keinomakeutusaineita.
        Lisään sitä itse tehtyyn kaakaujuomaan jonka makeutan hunajalla.Voi olla että käytän sitä jonkin verran myös moothiessa.Kalorit on niin pienet että pitää valita kumman syö jos syö vähän oikeaa ruokaakin.
        Kalorit nousee varmasti 1200 kaloriin päivässä
        Aloitin 250 kaloreilla ja seuraava päivä oli 500

        https://www.is.fi/viihde/art-2000005207736.html

        Tässä yksi mies jolla laihdutuskalorit 2700

        https://youtu.be/tO09QOd1Jn0?si=bB6ArfGjKZWXp4Eb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on se juttu.Liikunnalla laihdutus toimii ainakin minulla,siihen ei aina ole vain aikaa.
        Olen laihduttanut monestikkin kaloreilla 2800
        Tällä hetkellä laihdutan siis makaamalla kaloreilla 700
        Jos laihduttaa näin pienillä kaloreilla täytyy käyttää proteenijauheita,muuten ne jää 20g päivässä
        Käytännössä se tarkoittaa sitä että yli puolet kaloreista pitää ottaa niistä juomista että tulee noin 70 g päivässä.
        Ostin itse nyt foodin maustamatonta riisiproteenia,se on ainakin hyvä mahalle ja siinä ei ole keinomakeutusaineita.
        Lisään sitä itse tehtyyn kaakaujuomaan jonka makeutan hunajalla.Voi olla että käytän sitä jonkin verran myös moothiessa.Kalorit on niin pienet että pitää valita kumman syö jos syö vähän oikeaa ruokaakin.
        Kalorit nousee varmasti 1200 kaloriin päivässä
        Aloitin 250 kaloreilla ja seuraava päivä oli 500

        https://www.is.fi/viihde/art-2000005207736.html

        Vähensin liikuntaa reilusti, sillä yli puolen tunnin kunnon urheilun jälkeen nälkä kasvoi ihan liian suureksi annosmääriin nähden. Pari kertaa viikossa saatoin käydä tekemässä jotakin, hän toteaa.

        Yhtään liikuntaa? Ei tuossa niin sanota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähensin liikuntaa reilusti, sillä yli puolen tunnin kunnon urheilun jälkeen nälkä kasvoi ihan liian suureksi annosmääriin nähden. Pari kertaa viikossa saatoin käydä tekemässä jotakin, hän toteaa.

        Yhtään liikuntaa? Ei tuossa niin sanota.

        Ei niistä pienistä määristä paljon hyötyä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on se juttu.Liikunnalla laihdutus toimii ainakin minulla,siihen ei aina ole vain aikaa.
        Olen laihduttanut monestikkin kaloreilla 2800
        Tällä hetkellä laihdutan siis makaamalla kaloreilla 700
        Jos laihduttaa näin pienillä kaloreilla täytyy käyttää proteenijauheita,muuten ne jää 20g päivässä
        Käytännössä se tarkoittaa sitä että yli puolet kaloreista pitää ottaa niistä juomista että tulee noin 70 g päivässä.
        Ostin itse nyt foodin maustamatonta riisiproteenia,se on ainakin hyvä mahalle ja siinä ei ole keinomakeutusaineita.
        Lisään sitä itse tehtyyn kaakaujuomaan jonka makeutan hunajalla.Voi olla että käytän sitä jonkin verran myös moothiessa.Kalorit on niin pienet että pitää valita kumman syö jos syö vähän oikeaa ruokaakin.
        Kalorit nousee varmasti 1200 kaloriin päivässä
        Aloitin 250 kaloreilla ja seuraava päivä oli 500

        https://www.is.fi/viihde/art-2000005207736.html

        Janillle on varmasti maksettu noista valheista.
        Huippuurheilija pystyy kuluttamaan liikunnalla 4000 kaloria päivässä+ lepoaineenvaihdunta 2000= 6000 kal
        Ei varmasti tarvitse käyttää mitään laihdutusvalmisteita


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe