VETYBUSSIT hylätty! KAIKKI 50 kpl KORVATAAN SÄHKÖBUSSEILLA!

Anonyymi

https://electrek-co.translate.goog/2022/01/11/city-cancels-order-50-hydrogen-buses-after-realizing-electric-buses-best/?fbclid=IwAR1xK-StNoqxCQfXAYirz347I6OyveDCs3XrgNjvkXamsZE-jPp8mw-92i4&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp


Tämä on tilanne.

21

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vetyä ei saada putkeen.

    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa tarkemmin mistä julkaisusta onkaan kyse: "FTC: Käytämme tuloja tuottavia automaattisia tytäryhtiölinkkejä. 
      Luet Electrekiä – asiantuntijoita, jotka tuovat uutisia Teslasta , sähköajoneuvoista ja vihreästä energiasta 
      päivästä toiseen".

      Sen lauluja laulat ja niinpäin pois...

      • Anonyymi

        Väität siis, että uutinen ei ole totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität siis, että uutinen ei ole totta?

        Selkeä valeuutinen ja mainos.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artikkeli on täysin totta.

        Tässä alkuperäinen lähde: https://objectif--languedoc--roussillon-latribune-fr.translate.goog/politique/politiques-publiques/2022-01-06/pourquoi-la-metropole-de-montpellier-renonce-aux-bus-a-hydrogene-899735.html?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

        Vetyprojekteja julkistetaan paljon, mutta aina käy loppujen lopuksi näin.

        "Artikkeli on täysin totta."

        Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.

        Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.

        Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.

        Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.

        Mutta myöskin:

        "Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"

        - https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!

        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Artikkeli on täysin totta."

        Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.

        Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.

        Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.

        Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.

        Mutta myöskin:

        "Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"

        - https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!

        *

        "ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua"

        Eli kun lehmät lentää.

        "Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km"

        Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua"

        Eli kun lehmät lentää.

        "Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km"

        Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa.

        "Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa."

        Useammat tahot, jotkin autonvalmistajat mukaanlukien, arvioivat vihreän vedyn hinnan laskevan kestävälle tasolle.

        Myös itä-länsi energiakriisi,geopoliittinen uusi maailmanjärjestys riskeeraa vain kiihdyttää vetytalouden (-kin) kehitystä, josta jo on uutisia.

        "Green hydrogen prices will crash to $1 per kg by 2030: Study" - December 13, 2021

        - https://www.policycircle.org/environment/green-hydrogen-prices-crash/

        "Hydrogen fuel could be as cheap as gas in 5 years, study finds" - 2020

        "That not to say the infrastructure or fuel-cell technology will be ready for primetime by then, but it's promising."

        - https://www.cnet.com/roadshow/news/cheap-gas-hydrogen-fuel-cost-study/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa."

        Useammat tahot, jotkin autonvalmistajat mukaanlukien, arvioivat vihreän vedyn hinnan laskevan kestävälle tasolle.

        Myös itä-länsi energiakriisi,geopoliittinen uusi maailmanjärjestys riskeeraa vain kiihdyttää vetytalouden (-kin) kehitystä, josta jo on uutisia.

        "Green hydrogen prices will crash to $1 per kg by 2030: Study" - December 13, 2021

        - https://www.policycircle.org/environment/green-hydrogen-prices-crash/

        "Hydrogen fuel could be as cheap as gas in 5 years, study finds" - 2020

        "That not to say the infrastructure or fuel-cell technology will be ready for primetime by then, but it's promising."

        - https://www.cnet.com/roadshow/news/cheap-gas-hydrogen-fuel-cost-study/

        Vetytalous tule eolemaan yksi osa energiariippumattomuutta ja fossiilisista erkaantumista.

        "Hydrogen: A Geopolitical Game-changer for Future European Energy Security?"

        - https://www.climatepolicylab.org/climatesmart/2022/2/3/hydrogen-a-geopolitical-game-changer-for-future-european-energy-security

        "Geopolitics of the Energy Transformation: The Hydrogen Factor"

        - https://irena.org/publications/2022/Jan/Geopolitics-of-the-Energy-Transformation-Hydrogen


      • Anonyymi

        Johan itse artikkelikin kertoo että se on maksettu mainos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan itse artikkelikin kertoo että se on maksettu mainos.

        Höpö höpö. Kuka muka maksaisi? Tesla esim. ei käytä penniäkään mainontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Artikkeli on täysin totta."

        Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.

        Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.

        Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.

        Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.

        Mutta myöskin:

        "Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"

        - https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!

        *

        Uskon vasta sitten kun näen:

        1. Vetybussien hankintahinta on kilpailukykyinen sähköbusseja vastaan (kokonaiskulut esim. huollot ja korjaukset).

        2. Vedyn hinta saadaan painettua aidosti kilpailukykyiseksi (vedyn pumppuhinta ja varikon vetyinfran ylläpito).

        Väitän ettei ainakaan 5 vuoteen näihin kumpaakaan tavoitteeseen tulla pääsemään vaikka kuinka arvioidaan niiden halpenevan. Vaatisi jotain uutta teknistä mullistusta lähivuosina.


    • Anonyymi

      Avauksen artikkelista.

      Itse konsepti on lupaava, mutta toistaiseksi sen käyttökustannukset liian korkeat.

      “Hydrogen technology is promising. But we were helped on the investment but not on the operation. However, it would be six times more expensive than with electric buses."

      Hydebussit ovat toistaiseksi hylätty-hyllytetty, mutta niihin ollaan valmiit palaamaan kunhan vihreä vety saadaan maltillisempiin hintoihin.

      "So, for the moment, we are giving up on hydrogen buses, we will see in 2030 if hydrogen is cheaper.”

      #

      Montpellier (-kin) satsaa liikenteen paikallisten päästöjen vähentämiseen ja diesel kielletään kokonaan (jo) vuonna 2028 ja jo sitä ennen vuosi vuodelta kiristyvät kriteerit.

      Vaikeita ja hyvin kalliita aikoja autoa tarvitseville ja niitä toistamiseen vaihtamaan pakotetuille, samalla kun edellistä ei tahdo saada lainkaan kaupaksi. Ei se auton keskihinta Suomen tapaan Ranskassakaan kovin korkea ole, eli massoilla ei ole massia autoon.

      2028 alkaen ovat sallittuja vain täysähköautot, ladattavat hybridit ja kaasuautot.

      ps. Pariisissa ei muistaakseni hyväksytä edes ladattavia hybrideitä muutaman vuoden kuluttua, vain täyssähkö ja kaasu / vety, muistaakseni.

      "In Montpellier, who will be affected by the low emission zone?"

      "In Montpellier, the low emission zone (ZFE) will introduce progressive traffic restrictions, until the total ban on diesel, in 2028."

      - https://www.tellerreport.com/news/2022-01-24-in-montpellier--who-will-be-affected-by-the-low-emission-zone-.SyQi-TWhaF.html

    • Anonyymi

      "VETYBUSSIT hylätty! KAIKKI 50 kpl KORVATAAN SÄHKÖBUSSEILLA!"

      Täsmennys.

      Kaikkien 50:nen tilauksessa olleen hydebussin tilaus perutaan.

      Vaikuttaa, että jo olemassa olevilla hydebusseilla kuitenkin jatketaan, mutta rinnalle tilataan edullisemmat s-bussit odotellessa, että vedyn hinta kohtuullistuu.

      • Anonyymi

        Vety on yksinkertaisesti liian arvokasta auton polttoaineeksi. Sen käyttö tuhoaa välillisesti ympäristöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety on yksinkertaisesti liian arvokasta auton polttoaineeksi. Sen käyttö tuhoaa välillisesti ympäristöä.

        Sähköbussit ovat todistaneet ylivoimaisuutensa Suomessa.
        Satoja uusia sähköbusseja .... Ei ainuttakaan vetybussia! Eikä niitä ole tulossa.

        https://www.lansivayla.fi/paikalliset/3478708


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Vety on kuollut polttoaineena. Ympäristö kiittää.
      Vetyä ei saa tuhlata. Se on välttämätön raaka-aine.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe