VETYBUSSIT hylätty! KAIKKI 50 kpl KORVATAAN SÄHKÖBUSSEILLA!
21
1301
Vastaukset
- Anonyymi
Wright Buss
Hylkää vetybussit. Käyttökulut ovat vetybusseissa aivan liian korkeat.
https://www-irishnews-com.translate.goog/business/2022/05/10/news/wrightbus-in-talks-with-global-operators-after-claiming-world-s-most-efficient-electric-double-decker-2667389/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp- Anonyymi
Wrightbus on toimittanut vetybusseja.
https://en-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Wrightbus?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
- Anonyymi
Vetyä ei saada putkeen.
- Anonyymi
Kannattaa katsoa tarkemmin mistä julkaisusta onkaan kyse: "FTC: Käytämme tuloja tuottavia automaattisia tytäryhtiölinkkejä.
Luet Electrekiä – asiantuntijoita, jotka tuovat uutisia Teslasta , sähköajoneuvoista ja vihreästä energiasta
päivästä toiseen".
Sen lauluja laulat ja niinpäin pois...- Anonyymi
Väität siis, että uutinen ei ole totta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität siis, että uutinen ei ole totta?
Selkeä valeuutinen ja mainos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeä valeuutinen ja mainos.
Artikkeli on täysin totta.
Tässä alkuperäinen lähde: https://objectif--languedoc--roussillon-latribune-fr.translate.goog/politique/politiques-publiques/2022-01-06/pourquoi-la-metropole-de-montpellier-renonce-aux-bus-a-hydrogene-899735.html?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
Vetyprojekteja julkistetaan paljon, mutta aina käy loppujen lopuksi näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Artikkeli on täysin totta.
Tässä alkuperäinen lähde: https://objectif--languedoc--roussillon-latribune-fr.translate.goog/politique/politiques-publiques/2022-01-06/pourquoi-la-metropole-de-montpellier-renonce-aux-bus-a-hydrogene-899735.html?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
Vetyprojekteja julkistetaan paljon, mutta aina käy loppujen lopuksi näin."Artikkeli on täysin totta."
Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.
Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.
Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.
Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.
Mutta myöskin:
"Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Artikkeli on täysin totta."
Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.
Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.
Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.
Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.
Mutta myöskin:
"Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!
*"ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua"
Eli kun lehmät lentää.
"Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km"
Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua"
Eli kun lehmät lentää.
"Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km"
Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa."Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa."
Useammat tahot, jotkin autonvalmistajat mukaanlukien, arvioivat vihreän vedyn hinnan laskevan kestävälle tasolle.
Myös itä-länsi energiakriisi,geopoliittinen uusi maailmanjärjestys riskeeraa vain kiihdyttää vetytalouden (-kin) kehitystä, josta jo on uutisia.
"Green hydrogen prices will crash to $1 per kg by 2030: Study" - December 13, 2021
- https://www.policycircle.org/environment/green-hydrogen-prices-crash/
"Hydrogen fuel could be as cheap as gas in 5 years, study finds" - 2020
"That not to say the infrastructure or fuel-cell technology will be ready for primetime by then, but it's promising."
- https://www.cnet.com/roadshow/news/cheap-gas-hydrogen-fuel-cost-study/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa."
Useammat tahot, jotkin autonvalmistajat mukaanlukien, arvioivat vihreän vedyn hinnan laskevan kestävälle tasolle.
Myös itä-länsi energiakriisi,geopoliittinen uusi maailmanjärjestys riskeeraa vain kiihdyttää vetytalouden (-kin) kehitystä, josta jo on uutisia.
"Green hydrogen prices will crash to $1 per kg by 2030: Study" - December 13, 2021
- https://www.policycircle.org/environment/green-hydrogen-prices-crash/
"Hydrogen fuel could be as cheap as gas in 5 years, study finds" - 2020
"That not to say the infrastructure or fuel-cell technology will be ready for primetime by then, but it's promising."
- https://www.cnet.com/roadshow/news/cheap-gas-hydrogen-fuel-cost-study/Vetytalous tule eolemaan yksi osa energiariippumattomuutta ja fossiilisista erkaantumista.
"Hydrogen: A Geopolitical Game-changer for Future European Energy Security?"
- https://www.climatepolicylab.org/climatesmart/2022/2/3/hydrogen-a-geopolitical-game-changer-for-future-european-energy-security
"Geopolitics of the Energy Transformation: The Hydrogen Factor"
- https://irena.org/publications/2022/Jan/Geopolitics-of-the-Energy-Transformation-Hydrogen - Anonyymi
Johan itse artikkelikin kertoo että se on maksettu mainos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan itse artikkelikin kertoo että se on maksettu mainos.
Höpö höpö. Kuka muka maksaisi? Tesla esim. ei käytä penniäkään mainontaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Artikkeli on täysin totta."
Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.
Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.
Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.
Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.
Mutta myöskin:
"Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!
*Uskon vasta sitten kun näen:
1. Vetybussien hankintahinta on kilpailukykyinen sähköbusseja vastaan (kokonaiskulut esim. huollot ja korjaukset).
2. Vedyn hinta saadaan painettua aidosti kilpailukykyiseksi (vedyn pumppuhinta ja varikon vetyinfran ylläpito).
Väitän ettei ainakaan 5 vuoteen näihin kumpaakaan tavoitteeseen tulla pääsemään vaikka kuinka arvioidaan niiden halpenevan. Vaatisi jotain uutta teknistä mullistusta lähivuosina.
- Anonyymi
Avauksen artikkelista.
Itse konsepti on lupaava, mutta toistaiseksi sen käyttökustannukset liian korkeat.
“Hydrogen technology is promising. But we were helped on the investment but not on the operation. However, it would be six times more expensive than with electric buses."
Hydebussit ovat toistaiseksi hylätty-hyllytetty, mutta niihin ollaan valmiit palaamaan kunhan vihreä vety saadaan maltillisempiin hintoihin.
"So, for the moment, we are giving up on hydrogen buses, we will see in 2030 if hydrogen is cheaper.”
#
Montpellier (-kin) satsaa liikenteen paikallisten päästöjen vähentämiseen ja diesel kielletään kokonaan (jo) vuonna 2028 ja jo sitä ennen vuosi vuodelta kiristyvät kriteerit.
Vaikeita ja hyvin kalliita aikoja autoa tarvitseville ja niitä toistamiseen vaihtamaan pakotetuille, samalla kun edellistä ei tahdo saada lainkaan kaupaksi. Ei se auton keskihinta Suomen tapaan Ranskassakaan kovin korkea ole, eli massoilla ei ole massia autoon.
2028 alkaen ovat sallittuja vain täysähköautot, ladattavat hybridit ja kaasuautot.
ps. Pariisissa ei muistaakseni hyväksytä edes ladattavia hybrideitä muutaman vuoden kuluttua, vain täyssähkö ja kaasu / vety, muistaakseni.
"In Montpellier, who will be affected by the low emission zone?"
"In Montpellier, the low emission zone (ZFE) will introduce progressive traffic restrictions, until the total ban on diesel, in 2028."
- https://www.tellerreport.com/news/2022-01-24-in-montpellier--who-will-be-affected-by-the-low-emission-zone-.SyQi-TWhaF.html - Anonyymi
"VETYBUSSIT hylätty! KAIKKI 50 kpl KORVATAAN SÄHKÖBUSSEILLA!"
Täsmennys.
Kaikkien 50:nen tilauksessa olleen hydebussin tilaus perutaan.
Vaikuttaa, että jo olemassa olevilla hydebusseilla kuitenkin jatketaan, mutta rinnalle tilataan edullisemmat s-bussit odotellessa, että vedyn hinta kohtuullistuu.- Anonyymi
Vety on yksinkertaisesti liian arvokasta auton polttoaineeksi. Sen käyttö tuhoaa välillisesti ympäristöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vety on yksinkertaisesti liian arvokasta auton polttoaineeksi. Sen käyttö tuhoaa välillisesti ympäristöä.
Sähköbussit ovat todistaneet ylivoimaisuutensa Suomessa.
Satoja uusia sähköbusseja .... Ei ainuttakaan vetybussia! Eikä niitä ole tulossa.
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/3478708 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköbussit ovat todistaneet ylivoimaisuutensa Suomessa.
Satoja uusia sähköbusseja .... Ei ainuttakaan vetybussia! Eikä niitä ole tulossa.
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/3478708Suomessa on osaamista.
https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/maailman-ensimmainen-sahkokirjastoauto-aloittaa-turussa-menopeli-on-jhllaisen-teemu-hiltusen-unelmien-ja-uurastuksen-tulos/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on osaamista.
https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/maailman-ensimmainen-sahkokirjastoauto-aloittaa-turussa-menopeli-on-jhllaisen-teemu-hiltusen-unelmien-ja-uurastuksen-tulos/CATL osaa akut!
- Anonyymi
Vety on kuollut polttoaineena. Ympäristö kiittää.
Vetyä ei saa tuhlata. Se on välttämätön raaka-aine.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1773346Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from1022569Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä572420Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276932342Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen82339Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman21963Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.01760Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue321623Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling381617- 831357