VETYBUSSIT hylätty! KAIKKI 50 kpl KORVATAAN SÄHKÖBUSSEILLA!

Anonyymi

21

1301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vetyä ei saada putkeen.

    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa tarkemmin mistä julkaisusta onkaan kyse: "FTC: Käytämme tuloja tuottavia automaattisia tytäryhtiölinkkejä. 
      Luet Electrekiä – asiantuntijoita, jotka tuovat uutisia Teslasta , sähköajoneuvoista ja vihreästä energiasta 
      päivästä toiseen".

      Sen lauluja laulat ja niinpäin pois...

      • Anonyymi

        Väität siis, että uutinen ei ole totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität siis, että uutinen ei ole totta?

        Selkeä valeuutinen ja mainos.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artikkeli on täysin totta.

        Tässä alkuperäinen lähde: https://objectif--languedoc--roussillon-latribune-fr.translate.goog/politique/politiques-publiques/2022-01-06/pourquoi-la-metropole-de-montpellier-renonce-aux-bus-a-hydrogene-899735.html?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

        Vetyprojekteja julkistetaan paljon, mutta aina käy loppujen lopuksi näin.

        "Artikkeli on täysin totta."

        Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.

        Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.

        Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.

        Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.

        Mutta myöskin:

        "Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"

        - https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!

        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Artikkeli on täysin totta."

        Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.

        Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.

        Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.

        Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.

        Mutta myöskin:

        "Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"

        - https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!

        *

        "ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua"

        Eli kun lehmät lentää.

        "Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km"

        Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua"

        Eli kun lehmät lentää.

        "Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km"

        Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa.

        "Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa."

        Useammat tahot, jotkin autonvalmistajat mukaanlukien, arvioivat vihreän vedyn hinnan laskevan kestävälle tasolle.

        Myös itä-länsi energiakriisi,geopoliittinen uusi maailmanjärjestys riskeeraa vain kiihdyttää vetytalouden (-kin) kehitystä, josta jo on uutisia.

        "Green hydrogen prices will crash to $1 per kg by 2030: Study" - December 13, 2021

        - https://www.policycircle.org/environment/green-hydrogen-prices-crash/

        "Hydrogen fuel could be as cheap as gas in 5 years, study finds" - 2020

        "That not to say the infrastructure or fuel-cell technology will be ready for primetime by then, but it's promising."

        - https://www.cnet.com/roadshow/news/cheap-gas-hydrogen-fuel-cost-study/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vety _ON_ kallis vaihtoehto, miksi ihmeessä luulet, että tuo johonkin muuttuu? Vedyn tuotanto vaatii yksinkertaisesti liikaa energiaa."

        Useammat tahot, jotkin autonvalmistajat mukaanlukien, arvioivat vihreän vedyn hinnan laskevan kestävälle tasolle.

        Myös itä-länsi energiakriisi,geopoliittinen uusi maailmanjärjestys riskeeraa vain kiihdyttää vetytalouden (-kin) kehitystä, josta jo on uutisia.

        "Green hydrogen prices will crash to $1 per kg by 2030: Study" - December 13, 2021

        - https://www.policycircle.org/environment/green-hydrogen-prices-crash/

        "Hydrogen fuel could be as cheap as gas in 5 years, study finds" - 2020

        "That not to say the infrastructure or fuel-cell technology will be ready for primetime by then, but it's promising."

        - https://www.cnet.com/roadshow/news/cheap-gas-hydrogen-fuel-cost-study/

        Vetytalous tule eolemaan yksi osa energiariippumattomuutta ja fossiilisista erkaantumista.

        "Hydrogen: A Geopolitical Game-changer for Future European Energy Security?"

        - https://www.climatepolicylab.org/climatesmart/2022/2/3/hydrogen-a-geopolitical-game-changer-for-future-european-energy-security

        "Geopolitics of the Energy Transformation: The Hydrogen Factor"

        - https://irena.org/publications/2022/Jan/Geopolitics-of-the-Energy-Transformation-Hydrogen


      • Anonyymi

        Johan itse artikkelikin kertoo että se on maksettu mainos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan itse artikkelikin kertoo että se on maksettu mainos.

        Höpö höpö. Kuka muka maksaisi? Tesla esim. ei käytä penniäkään mainontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Artikkeli on täysin totta."

        Avaus on jälleen osatotuuksin harhaanjohtamista, kaikki ei aina ole niin musta-valkoista.

        Lajissaan edelläkävijä Lanquedocissa vetybussit eivät ole kokonaan hylättyjä, vaan toistaiseksi _hylätty-hyllytettyjä_ ja ne ollaan valmiit ottamaan uudestaan liikenteeseen siinä vaiheessa kun energian tuotteistus tehostuu ja vetyä saadaan maltillisempaan hintaan tuotettua ja käyttökustannukset kohtuullistettua. Siellä ollaan myös hakemassa kumppanuuksia toisista kaupungeista kustannuksien tasaamiseksi. Vetyhankkeita laajennetaan edelleen ja tehdään monipuolisemmiksi.

        Tällä hetkellä käyttökustannukset ovat liian korkeat ( s-bussi 0,15 / km vs. hyde 0,95 / km ja varsikin kun kaupunki on satsannut _ilmaiseen_ julkiseen liikenteeseen, ratikat ja bussit.

        Myös hydebussit ovat edelleen hyvin kalliita, mutta tilanne muuttunee tulevaisuudessa. Tilanne olisi hieman toinen maksullisessa ja tuloa tuovassa julkisessa liikenteessä, vaikka melko useinhan ne ovat osittain subventoituja.

        Mutta myöskin:

        "Ranska: Sähköbusseja tulessa, käyttö tauolle!"

        - https://keskustelu.suomi24.fi/t/17415714/ranska-sahkobusseja-tulessa-kaytto-tauolle!

        *

        Uskon vasta sitten kun näen:

        1. Vetybussien hankintahinta on kilpailukykyinen sähköbusseja vastaan (kokonaiskulut esim. huollot ja korjaukset).

        2. Vedyn hinta saadaan painettua aidosti kilpailukykyiseksi (vedyn pumppuhinta ja varikon vetyinfran ylläpito).

        Väitän ettei ainakaan 5 vuoteen näihin kumpaakaan tavoitteeseen tulla pääsemään vaikka kuinka arvioidaan niiden halpenevan. Vaatisi jotain uutta teknistä mullistusta lähivuosina.


    • Anonyymi

      Avauksen artikkelista.

      Itse konsepti on lupaava, mutta toistaiseksi sen käyttökustannukset liian korkeat.

      “Hydrogen technology is promising. But we were helped on the investment but not on the operation. However, it would be six times more expensive than with electric buses."

      Hydebussit ovat toistaiseksi hylätty-hyllytetty, mutta niihin ollaan valmiit palaamaan kunhan vihreä vety saadaan maltillisempiin hintoihin.

      "So, for the moment, we are giving up on hydrogen buses, we will see in 2030 if hydrogen is cheaper.”

      #

      Montpellier (-kin) satsaa liikenteen paikallisten päästöjen vähentämiseen ja diesel kielletään kokonaan (jo) vuonna 2028 ja jo sitä ennen vuosi vuodelta kiristyvät kriteerit.

      Vaikeita ja hyvin kalliita aikoja autoa tarvitseville ja niitä toistamiseen vaihtamaan pakotetuille, samalla kun edellistä ei tahdo saada lainkaan kaupaksi. Ei se auton keskihinta Suomen tapaan Ranskassakaan kovin korkea ole, eli massoilla ei ole massia autoon.

      2028 alkaen ovat sallittuja vain täysähköautot, ladattavat hybridit ja kaasuautot.

      ps. Pariisissa ei muistaakseni hyväksytä edes ladattavia hybrideitä muutaman vuoden kuluttua, vain täyssähkö ja kaasu / vety, muistaakseni.

      "In Montpellier, who will be affected by the low emission zone?"

      "In Montpellier, the low emission zone (ZFE) will introduce progressive traffic restrictions, until the total ban on diesel, in 2028."

      - https://www.tellerreport.com/news/2022-01-24-in-montpellier--who-will-be-affected-by-the-low-emission-zone-.SyQi-TWhaF.html

    • Anonyymi

      "VETYBUSSIT hylätty! KAIKKI 50 kpl KORVATAAN SÄHKÖBUSSEILLA!"

      Täsmennys.

      Kaikkien 50:nen tilauksessa olleen hydebussin tilaus perutaan.

      Vaikuttaa, että jo olemassa olevilla hydebusseilla kuitenkin jatketaan, mutta rinnalle tilataan edullisemmat s-bussit odotellessa, että vedyn hinta kohtuullistuu.

    • Anonyymi

      Vety on kuollut polttoaineena. Ympäristö kiittää.
      Vetyä ei saa tuhlata. Se on välttämätön raaka-aine.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      177
      3346
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      102
      2569
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      57
      2420
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      93
      2342
    5. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      8
      2339
    6. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      2
      1963
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      0
      1760
    8. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      32
      1623
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1617
    10. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1357
    Aihe