Mitä tarkoittaa sinulle yksin armosta ilman tekoja ?

Onko sillä armolla jotain tekemistä vale tai halvan armon opin kanssa ????

161

712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Room. 9:16

Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.

Room. 9:18

Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.

• Anonyymi

Jumalaa ja Jeesusta ei pidä lähteä itse etsimän väärästä paikasta, eli helluntailaisten teltoista eikä lahkokellareista eikä niiden lattioilta hurmospäissään konttaamalla siellä penkkien alta.
        Ei siellä mitään Jeesuksia ole koskaan ollutkaan.

Hes. 34:11

"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalaa ja Jeesusta ei pidä lähteä itse etsimän väärästä paikasta, eli helluntailaisten teltoista eikä lahkokellareista eikä niiden lattioilta hurmospäissään konttaamalla siellä penkkien alta.

Ei se ihmisiä lahkoissa selälleen kaatava alkeisvoima , mikään Jeesus ole.
        Jeesus on taivaassa. Ja niiden kanssa joka päivä, jotka tottelee Jeesuksen alkuperäistä kastekäskyä kastaa kaikki syntiset ihmiset omiksi opetuslapsikseen. Matt.28:18-20

Joh. 7:34

Silloin te etsitte minua mutta ette löydä, ettekä te pääse sinne, missä minä olen.

Joh. 8:21

Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse.

Perisynti tappaa kaikki ihmiset, koska kaikki ovat syntisiä heti Adamin sukuun tullessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on taivaassa. Ja niiden kanssa joka päivä, jotka tottelee Jeesuksen alkuperäistä kastekäskyä kastaa kaikki syntiset ihmiset omiksi opetuslapsikseen. Matt.28:18-20

Silloin te etsitte minua mutta ette löydä, ettekä te pääse sinne, missä minä olen.

Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse.

Perisynti tappaa kaikki ihmiset, koska kaikki ovat syntisiä heti Adamin sukuun tullessaan.

Yksikin hengelinen yhdistys ilmoitti lehdessä: ensin silloin ja siihen aikaan on
        Jeesuksen kohtaamisen ilta ja sen jälkeen neuvotaan testamentin tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai ymmärrät että kaikissa helluntai seurakunnissa ei ole samat tavat?

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

Hesekiel 18 luku :

1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
        …….
        19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
        …..

• Anonyymi

" ja paaduttaa kenet tahtoo."

Uskoo ken tahtoo. Minun Jumalani ei kiellä pelastusta keltään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaiseurakunta kirjoitetaan yhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä Jumalaa ja Jeesusta tarvitse myöskään etsiä luterilaisten uudesti kastettujen pappien leireistä ja liturgioista ja nuorille talojen tyttärille annetuista 'synninpäästöistä'. jossa pappi antaa tyttärelle 'synninpäästön' lähetyssaarnaaja-asennossa tai takaapäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo
        Matt.6:
        33. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin teille annetaan lisäksi myös kaikki tämä.

Luuk. 11:
        9. Niinpä minä sanon teille: Anokaa, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.
        10. Sillä jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi
        16.05.2022 13:33
        Valehtelet ja väärennät Jumalan sanaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" ja paaduttaa kenet tahtoo."

Uskoo ken tahtoo. Minun Jumalani ei kiellä pelastusta keltään!

Jaak.4:
        11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka panettelee veljeään tai tuomitsee hänet, panettelee lakia ja tuomitsee lain. Mutta jos tuomitset lain, et ole lain noudattaja vaan sen tuomari.
        12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi?

Jeesus sanoo....
        ...
        Luuk.12:
        8. "Minä sanon teille: Jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika on tunnustava Jumalan enkelien edessä.
        9. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se tullaan kieltämään Jumalan enkelien edessä.
        10. Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka pilkkaa Pyhää Henkeä, ei anteeksi anneta.
        11. Kun teitä viedään synagogiin ja viranomaisten ja esivallan eteen, älkää olko huolissanne siitä, miten tai millä puolustautuisitte tai mitä sanoisitte.
        12. Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On varastaminen on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä Jumalaa ja Jeesusta tarvitse myöskään etsiä luterilaisten uudesti kastettujen pappien leireistä ja liturgioista ja nuorille talojen tyttärille annetuista 'synninpäästöistä'. jossa pappi antaa tyttärelle 'synninpäästön' lähetyssaarnaaja-asennossa tai takaapäin.

Olette itse raiskaajia !

• Anonyymi

Kuuleppa savis minäkin olen ihan helluntalainen ja siitä huolimatta hänen ja hänen armostaan voin pelastua en muuten. Ja vaikka kuinka te täällä arvostelette helluntalais seurakuntia niin minä en tule vaihtamaan seurakuntaa vaan pysyn loppuun asti samassa seurakunnassa kun Jeesus hakee omansa. 🙂👍

• Anonyymi

100 v. sitten vihamiehen kylvämät ja Suomeen tuodut uskonlahkot on vaarallisia paikkoja sitä Jeesusta etsiä.

Lahkoluste kerätään ensin lahkoihin niputettavaksi ja sitten temmataan ensin pois
        ja vasta sen jälkeen hitaasti kypsynyt nisu eli oikea terve kristillisyys korjataan aittoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

100 v. sitten vihamiehen kylvämät ja Suomeen tuodut uskonlahkot on vaarallisia paikkoja sitä Jeesusta etsiä.

Lahkoluste kerätään ensin lahkoihin niputettavaksi ja sitten temmataan ensin pois
        ja vasta sen jälkeen hitaasti kypsynyt nisu eli oikea terve kristillisyys korjataan aittoihin.

Malakian kirja 1, 2:10

Eikö meillä kaikilla ole sama isä? Eikö yksi ja sama Jumala ole meidät luonut?

• Anonyymi

Sinä voit pysyä helluntaiseurakunnassa, ja julistaa heille Jumalan totuutta kymmenestä käskystä, ja kehoittaa heitä pitämään Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, ja rukoushuoneiden ovet auki sapattisin Jumalanpalveluksille Jeesuksen esimerkin mukaan.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä voit pysyä helluntaiseurakunnassa, ja julistaa heille Jumalan totuutta kymmenestä käskystä, ja kehoittaa heitä pitämään Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, ja rukoushuoneiden ovet auki sapattisin Jumalanpalveluksille Jeesuksen esimerkin mukaan.

1234567---

Voi voi Rakas kun luulet että Laki on Jumala joka pelastaa sinua. Mutt vanhurskas et tu sillä tiellä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Kyllä siellä pastori oikeamielisesti saarnaa.
        Ainakin kun viimeksi kävin.
        Seurakuntalaisetkin osallistuvat.

• Anonyymi

Joh.13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla, niin minä sanon nyt myös teille. Joh.7:34. 8:21

• Anonyymi

Jeesus ei edes tunne hurmoslahkoja. Niistä on lähdettävä kiireesti pois,
      jos se on enää mahdollista tehdä. Niistä on vaikea päästä pois.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Lähde vain jos tuntuu siltä että olet väärässä paikassa.

• Anonyymi

Tarkoittaa sitä että me ei pystytä omilla parannuksen teoilla saavuttamaan Jumalan mielisuosiota emmekä pelastusta. Mikään pyhityselämä ei meitä pelasta. Ihminen on syntinen vaikka voissa paistais mutta se ei haittaa, koska Jeesus kuoli KAIKKIEN syntiemme puolesta; niin menneitten, nykyisten kuin tulevienkin. Eikä Jeesuksen kuoleman tarvitse edes uskoa antavan syntejä anteeksi, sillä Jeesus piti sitä itsestään selvänä, että kun hän kuolee, niin niin tapahtuu.

• Anonyymi

Emme pystykään mutta aarteita kannattaa tehdä taivaaseen ja pitää kiinni Jeesuksen helman liepeestä loppuun asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme pystykään mutta aarteita kannattaa tehdä taivaaseen ja pitää kiinni Jeesuksen helman liepeestä loppuun asti.

Eiköhän siellä lahkoissa katsella ihan muita liepeitä kun ne neidot pyörii siinä ylistysrituaalissa ringin keskellä ja vanhat miehet ojentelee käsiään vuoroin taivasta kohti ja vuoroin naisia kohti.

• Anonyymi

Ihmisenä Jeesus olisi kuollut joka tapauksessa vanhana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän siellä lahkoissa katsella ihan muita liepeitä kun ne neidot pyörii siinä ylistysrituaalissa ringin keskellä ja vanhat miehet ojentelee käsiään vuoroin taivasta kohti ja vuoroin naisia kohti.

Ei ainakaan siellä seurakunnassa jossa minä olen käynyt.

Mutta enpä minä kuorossa edes ole penkissä olen laulanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan siellä seurakunnassa jossa minä olen käynyt.

Mutta enpä minä kuorossa edes ole penkissä olen laulanut.

Tykkäsin kovin kuorossa laulamisesta. Sitä ei voi edes Savis viedä minulta pois.

• Anonyymi

Minulle armo on ilman ruokaa olevaa elämää

• Anonyymi

Sitten sinä kuihdut ihan olemattomiin.
        Syö kuitenkin joskus.

• Anonyymi

No kannattaako sellaista armoa pitää. Henkihän siitä lähtee!

• Anonyymi

Kyseessä on Lutherin, jumalattoman maailman ihmisen sanonta.

• Anonyymi

Jaa se, mitä Savis sanoo?

• Anonyymi

Savikselle itselleen ei pelkkä armo riitä, vaan hän vaatii omia tekoja ja pyhittymis prosentteje !

Ne pyhittyms prosentti kyselyt siis paljastavat sen, että Savis perustaa omiin tekohin, vaikka itse hän toki ei sitä käsitäkkään.

Savis raukka kuvittelee itse saavuttaneensa jotakin, siis enemmän kuin muut, vaikka kyse on vain omavanhurskauden pystyttelystä.

Savis on siis pitkään jo kuvitellut olevana kiiltävä haarniskainen Jumalan soturi !

Vaikka oikeasti hän väittää jopa uudestisyntyneitä uskonveljiään ja sisariaan vihollisikseeen, sanomalla heille "rakas vihollinen" !

Näin Savis oikeasti siis sanoo Kristusta vihollisekseen ja pitää Häntä vihollisenaan siis !

Savis on siis samassa tilassa kuin Saul aikoinaaa, siis josta sittemmin Herran kohdattuaan tui Paavali !

Mitä Jeesus Sauille sanoikaan ?

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
      3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
      4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

Mitä Jeesus sanookaan siis Savikselle ?

Hän sanoo: " Minä Olen Jeesus, jota sinä pidät vihollisenasi ! "

• Anonyymi

Hyvältä tuntuu, että muutkin näkevät Saviksen raadollisuuden.

• Anonyymi

Paavalin pysäyttänyt tapahtuma ei välttämättä ollut Jeesus, koska Jeesus oli silloin jo noussut taivaaseen ja lähetti Henkensä takaisin maan päälle vasta Helluntaina kasteeseen ihmisten syntiongelman vuoksi.

Siksi ajaksi Jeesus antoi vallan opetuslapsilleen antaa syntejä anteeksi, koska oli itse estynyt siihen kuolemansa ja helluntain väliseksi ajaksi. Jeesus antoi omasta Hengestään opetuslapsille puhaltamalla Henkeä, ei muille. Se aika koitti vasta kasteessa helluntaina.

Jeesus ilmestyy opetuslapsilleen
      19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" [Matt. 28:16-20; Mark. 16:14-20; Luuk. 24:36-53; Ap. t. 1:1-14 : Matt. 18:20 | 1. Kor. 15:5]
      20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
      21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
      22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

• Anonyymi

Mitä sinä oikein sekoilet ???

Lue nyt edes kunnolla:

4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

Onko tässä muka jotain epäselvää ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä oikein sekoilet ???

Lue nyt edes kunnolla:

Onko tässä muka jotain epäselvää ???

Laita vielä muutama kysymysmerkki lisää ja lisää vielä jokunen huutomerkkikin, niin vaikutat uskottavammalta.

• Anonyymi

Lutterilla oli tapa R-käännösjutuissa alkutekstistä olevan vapaata - selittävää käännöstä....
      Alkutekstin sanatarkan ”vanhurskautetaan uskosta” Luther käänsi ”vanhurskautetaan yksin uskosta”. Hän siis lisäsi käännökseen sanan ”yksin”. Näin syntyi uskonpuhdistuksen sisällöllinen pääperiaate ”Yksin uskosta, yksin armosta, Kristuksen ansion tähden” (sola fide, sola gratia, propter Christum).
      Luther sai käännöksistään kritiikkiä. Hän puolustautui väittämällä, että hän ei kääntänyt sanoja sana sanalta vaan ajatuksia.

• Anonyymi

Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain. (Rom 3:27-31)
        Eikä tähän tarvita edes pesuvatihiuspesua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain. (Rom 3:27-31)
        Eikä tähän tarvita edes pesuvatihiuspesua.

Raamatun mukaan pelastava uskon Henki annetaan vasta Kristittyjen syntejä pesevässä kasteessa puhtaaseen ja tyhjään sydämeen eli leiliin.

Helluntailaisten villitsevät hurmoshenget on este ja tulppa oikean Pyhän Hengen tulla ihmisen sisälle asumaan.

Helluntailaisilla ei ole Pyhää Henkeä ollenkaan, vaan muita kaatohenkiä ja riivaajien oppeja lukevat Parhamin novumeista ja teeseistä ja omista pyhistä kirjoistaan ja traktaateistaan, joilla yrittävät kääntää ja eksyttää kristittyjä lahkoihinsa jäseniksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan pelastava uskon Henki annetaan vasta Kristittyjen syntejä pesevässä kasteessa puhtaaseen ja tyhjään sydämeen eli leiliin.

Helluntailaisten villitsevät hurmoshenget on este ja tulppa oikean Pyhän Hengen tulla ihmisen sisälle asumaan.

Helluntailaisilla ei ole Pyhää Henkeä ollenkaan, vaan muita kaatohenkiä ja riivaajien oppeja lukevat Parhamin novumeista ja teeseistä ja omista pyhistä kirjoistaan ja traktaateistaan, joilla yrittävät kääntää ja eksyttää kristittyjä lahkoihinsa jäseniksi.

Höpö höpö !

Mene jo viimein levittämään valheitasi ja harhaoppejasi jonnekin muualle !

Niin ja kyllä se olet sinä jota ne väärät henget vievät, kuin kuori ämpäriä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö !

Mene jo viimein levittämään valheitasi ja harhaoppejasi jonnekin muualle !

Niin ja kyllä se olet sinä jota ne väärät henget vievät, kuin kuori ämpäriä !

Miten kuori vie ämpäriä?

• Kun nyt viho viimein pääsin koneelle ja aloin lukea niin oli pakko rakkaat vastaa tähän mieletön saivartelun suoraan Pyhän Raamatun ilmoituksen miten lihallisesta ihmisestä otetaan pois liha siinä kuolemassa jossa ihminen saa kokea antautuneessa Jeesukselle joka kastaa ihminen vapa lihan vietävässä turmion tiellä jossa asuu synti.

Matt. 3:11

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Mark. 1:8

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä.

HÄN KASTAA PYHÄLLÄ HENGELLÄ siinä lukee selvästi ja tässä kasteessa Hän riisu meitä lihasta ja pukee meidät uusiin vaatteissin. Niinkuin tekstissä lukee >>

Kolossalaiskirje 2:11-12
        "11. Hänessä teidät on myös ympärileikattu, ei käsin tehdyllä ympärileikkauksella vaan lihan ruumiin riisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella. 12. Teidät on haudattu hänen kanssaan kasteessa, ja siinä teidät on myös herätetty hänen kanssaan uskon kautta. Tämän uskon vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

IKÄVÄ KYLLÄ ALKAA VIHOLLINEN HETI VESITTÄÄ TÄMÄN TÄRKEÄN TIEDON MITÄ KUOLEMA KRISTUKSESSA SAA AIKAAN JA KASTE >>

3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
        8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Kun nyt viho viimein pääsin koneelle ja aloin lukea niin oli pakko rakkaat vastaa tähän mieletön saivartelun suoraan Pyhän Raamatun ilmoituksen miten lihallisesta ihmisestä otetaan pois liha siinä kuolemassa jossa ihminen saa kokea antautuneessa Jeesukselle joka kastaa ihminen vapa lihan vietävässä turmion tiellä jossa asuu synti.

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä.

HÄN KASTAA PYHÄLLÄ HENGELLÄ siinä lukee selvästi ja tässä kasteessa Hän riisu meitä lihasta ja pukee meidät uusiin vaatteissin. Niinkuin tekstissä lukee >>

Kolossalaiskirje 2:11-12
        "11. Hänessä teidät on myös ympärileikattu, ei käsin tehdyllä ympärileikkauksella vaan lihan ruumiin riisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella. 12. Teidät on haudattu hänen kanssaan kasteessa, ja siinä teidät on myös herätetty hänen kanssaan uskon kautta. Tämän uskon vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

IKÄVÄ KYLLÄ ALKAA VIHOLLINEN HETI VESITTÄÄ TÄMÄN TÄRKEÄN TIEDON MITÄ KUOLEMA KRISTUKSESSA SAA AIKAAN JA KASTE >>

3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

Vesikaste ei poista syntejä. Se on vain symboli.

• Anonyymi

"mitä tarkoittaa yksin armosta ilman tekoja"

tarkoittaa juuri sitä, niinkuin on kirjoitettu, mitä ihmeen epäselvää siinä pitäis olla .

• Anonyymi

Toki !

Mutta moni vain ei ymmärrä mitä se oikeasti tarkoittaa ?

Siis ensin pitää ymmärtää se, mitä tuossa noilla teoilla tarkoitetaan, sillä Sana sanoo näinkin:

Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki !

Mutta moni vain ei ymmärrä mitä se oikeasti tarkoittaa ?

Siis ensin pitää ymmärtää se, mitä tuossa noilla teoilla tarkoitetaan, sillä Sana sanoo näinkin:

Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

"ilman tekoja kuollut"

JEESUKSEN käskyt !!!

"pitämään kaikki, mitä MINÄ olen käskenyt teidän pitää, ja katso, minä olen teidän
        kansssanne joka päivä maailman loppuun asti"
        Matt: 28:

siis nimenomaan JEESUKSEN käskyt. Ja piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ilman tekoja kuollut"

JEESUKSEN käskyt !!!

"pitämään kaikki, mitä MINÄ olen käskenyt teidän pitää, ja katso, minä olen teidän

Tässä nyt oli hyvä malli esimerkki sellaisesta, joka ei asiaa ollenkaan tajua / käsitä !

• JAA TARKOITTAA ?? Rakkaat ??????

Katsos kun vääntö tulee että tarkoittaa se uskovan omat teot , vai Jumalan Teot Hänessä ja siinä vasta on pulma , kun Pyhä Raamattu sanoo nimenoman , että tulis olla Jumalan Tekoja Uskovassa.

Minä sanon että jokaisessa Oikeassa Uskovassa on automaattisesti Jumalan Tekoja , alkaen Pelastusteosta Kun Hän ottaa Pelastaja vastaan ja tulee uskoon ..

Joh. 14:6

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Ilm. 3:7

Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:

SIIS LUKEKAA TARKKAAN TÄMÄN JUMALAN TEON >>

Joh. 6:65

Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".

• Anonyymi kirjoitti:

"ilman tekoja kuollut"

JEESUKSEN käskyt !!!

EI MITÄÄN PISTE Rakkaat Vaan >>

Sekin on Jumalan Teot että voimme pitää Hänen käskyjä . Paavalille se selvis Roomalaiskirjeen 7 jälkeen vasta . Kun Hänen kautta Pyhä Henki otti vallan ja alkoi tehdä Paavalin kautta niin , että hän Hengessä vaelsi Ristinkuoleman kautta , joka Paavali niin paljon rakasti !!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

JAA TARKOITTAA ?? Rakkaat ??????

Katsos kun vääntö tulee että tarkoittaa se uskovan omat teot , vai Jumalan Teot Hänessä ja siinä vasta on pulma , kun Pyhä Raamattu sanoo nimenoman , että tulis olla Jumalan Tekoja Uskovassa.

Minä sanon että jokaisessa Oikeassa Uskovassa on automaattisesti Jumalan Tekoja , alkaen Pelastusteosta Kun Hän ottaa Pelastaja vastaan ja tulee uskoon ..

Joh. 14:6

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Ilm. 3:7

Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:

SIIS LUKEKAA TARKKAAN TÄMÄN JUMALAN TEON >>

Joh. 6:65

Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".

Kyllä uskoviin mahtuu kaikenlaisia tekoja. Ei koko elämä voi olla yhtä jeesustelua.

Vessassakin on pakko käydä ja syödäkin on pakko. Omia tekoja siis tarvitaan.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

EI MITÄÄN PISTE Rakkaat Vaan >>

Sekin on Jumalan Teot että voimme pitää Hänen käskyjä . Paavalille se selvis Roomalaiskirjeen 7 jälkeen vasta . Kun Hänen kautta Pyhä Henki otti vallan ja alkoi tehdä Paavalin kautta niin , että hän Hengessä vaelsi Ristinkuoleman kautta , joka Paavali niin paljon rakasti !!!

Niin vaelsi, synnin ruumiissa, syntiä tehden mutta Jeesuksen armossa ollen.

• Anonyymi

Paavalin puheisiin ei pidä pelkästään luottaa, pitää tuntea Raamatun sanoma tarkemmin ja perusteelisesti.

Paavali puhuu vähän eri tavalla eri ryhmille, joita kaikkia hän halusi miellyttää.
      Oli kuin karavaaneri, kaikkien kaveri.

Room. 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. (Paavalin ja sen porukan päätös)

Raamatun mukaan tuomio tulee pelkästään tekojen vuoksi, niin kyllä ihmisen teoilla täytyy olla merkitystä siihen, pelastuuko ihminen vai ei.

Viimeisellä tuomiolla kun ei kysellä kenenkään uskontunnustuksia, vaan ainoastaan tekoja ja tekemättä jättämisiä.

• Anonyymi

uskoa nimenomaan kysytään !!!

"Kun Ihmisen Poika tulee , löytäneekö hän uskoa maan päältä"
        Luuk: 18: 8

siis , ainoastaan uskoa KRISTUKSEEN täydellisesti.

• Anonyymi

Raamatusta löytyy kyllä myös ennalta määrääminen pelastukseen.

Raamatun mukaan harvat ja valitut eli varmasti pelastuvat on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan jo maailman luomisessa.

Ilm. 13:8

Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

Kaikki muut joutuvat tilille teoistaan ja tekemättä jättämisista ja heidät laitetaan kahteen eri jonoon, toiset jatkoon, toiset ei jatkoon.

Helluntailaiset eivät edes ymmärrä Raamatussa käytettyä "uskoa" sanaa oikein.

Raamatussa sillä tarkoitetaan tottelemista eli uskollisuutta Jumalan ja Jeesuksen käskyille.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesuksen usko meissä tulee, kun me saamme Kristillisessä kasteessa synneistä puhdistettuun sieluun Jeesuksen omaa uskon Henkeä, eli Totuuden Henkeä.

Helluntailaisissa ei ole Totuuden Henkeä ollenkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan harvat ja valitut eli varmasti pelastuvat on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan jo maailman luomisessa.

Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

Kaikki muut joutuvat tilille teoistaan ja tekemättä jättämisista ja heidät laitetaan kahteen eri jonoon, toiset jatkoon, toiset ei jatkoon.

Raamatussa sillä tarkoitetaan tottelemista eli uskollisuutta Jumalan ja Jeesuksen käskyille.

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesuksen usko meissä tulee, kun me saamme Kristillisessä kasteessa synneistä puhdistettuun sieluun Jeesuksen omaa uskon Henkeä, eli Totuuden Henkeä.

Niinsanottu "ennalta määräämisoppi" on harhaan johdattelua.

MUTTA. Koska Jumala tietää kaiken , niin Hän on myös ennalta ilmoittanut Raamatussa mitä tulee tapahtumaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuudessa toimii Jumalan Henki, vaikkakin poikkeuksellisia virheitäkin joskus tapahtuu, koska he ovat ihmisiä. Näin voimakkaasti ei valtion kirkossa voi tapahtua, koska heistä vain harva on uskossa.
        Helluntailaisuudessa hyväksytään seurakuntiin vain ne jotka vakuuttavaasti todistavat olevansa uskossa.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Helluntailaisuudessa toimii Jumalan Henki, vaikkakin poikkeuksellisia virheitäkin joskus tapahtuu, koska he ovat ihmisiä. Näin voimakkaasti ei valtion kirkossa voi tapahtua, koska heistä vain harva on uskossa.
        Helluntailaisuudessa hyväksytään seurakuntiin vain ne jotka vakuuttavaasti todistavat olevansa uskossa.

Älä pilkkaa Jumalan Pyhää Henkeä sanomalla, että toimisi Parhamilaisen sodomiamiehen perustamassa uskonlahkkossa.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

MUTTA. Koska Jumala tietää kaiken , niin Hän on myös ennalta ilmoittanut Raamatussa mitä tulee tapahtumaan.

Ennalta määräten on osa Raamatun ilmoitusta.

Ef. 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ef. 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

Puutun tähän ulkopuolelta.

Ennaltamäärämis oppi opettaa niin, että kaikki on ennalta määrätty.

Mutta se on lähinnä kohtalo oppia eli fatalismia, jolloin siinä on paha vääristymä siten, että on aivan sama se, että miten tällä elämme, kun kaikki on jo määrätty etukäteen eikä millekkään muka voi mitään.

Mutta Raamattu puhuu kuitenkin JOISTAKIN HARVOISTA ennaltamäärätyistä !

Eli monet ovat kutsutut, mutta HARVAT valitut !

Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Tämä sama jako näkyy monessa Raamatun kohdassa:

2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        !!!
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        !!!
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

Eli siis Jumalan armonvalinnan mukaan ja kautta on jokaisessa ajassa olemassa nuo valitut tai toisin sanoin jäännös.

Mutta kuka sitten on kustuttu ja valittu, eikä vain kutsuttu, se selvinnee valituille aikanansa.

Siis kaikkia on Jumala kutsunut, mutta kutsutuista vain harva on valittu, siis sen Jumalan armon valinnan mukaan.

Mutta se fatalistinen kohtalo usko, jossa muka kaikkien ihmisten osa on jo ennalta määrätty on todella paha harhaoppi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisiko lukea tuokin jae asiayhteydessään?

“Jo ennen maailman perustamista hän valitsi meidät Kristuksessa olemaan pyhiä ja nuhteettomia hänen edessään. Rakkaudessaan hän jo edeltä määräsi meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen kautta, oman hyvän tahtonsa mukaan, armonsa kirkkauden ylistykseksi. Tämän armon hän on lahjoittanut meille siinä Rakastetussa, jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksi saaminen hänen armonsa rikkauden mukaan.” (Ef 1:4-7, FinRK)

Eli kaikki ne, jotka ovat uskovaisia, on valittu pyhiksi. Asiahan on ihan selvä mutta se ei sulje ketään armosta pois. Kaikki, jotka haluavat seurata Jumalaa, Jumala sulkee pyhiksen. Kaikki ne, jotka uskovat Jumalaan, Jumala määräsi yhteyteensä mutta se ei sulje ketään Jumalan luo haluavaa pois Jumalan yhteydestä.

• Välva kirjoitti:

Aivan Rakas Välva !

Kalvinismin vaara on olemassa...

• Anonyymi kirjoitti:

Puutun tähän ulkopuolelta.

Ennaltamäärämis oppi opettaa niin, että kaikki on ennalta määrätty.

Mutta se on lähinnä kohtalo oppia eli fatalismia, jolloin siinä on paha vääristymä siten, että on aivan sama se, että miten tällä elämme, kun kaikki on jo määrätty etukäteen eikä millekkään muka voi mitään.

Mutta Raamattu puhuu kuitenkin JOISTAKIN HARVOISTA ennaltamäärätyistä !

Eli monet ovat kutsutut, mutta HARVAT valitut !

Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Tämä sama jako näkyy monessa Raamatun kohdassa:

2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        !!!
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        !!!
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

Eli siis Jumalan armonvalinnan mukaan ja kautta on jokaisessa ajassa olemassa nuo valitut tai toisin sanoin jäännös.

Mutta kuka sitten on kustuttu ja valittu, eikä vain kutsuttu, se selvinnee valituille aikanansa.

Siis kaikkia on Jumala kutsunut, mutta kutsutuista vain harva on valittu, siis sen Jumalan armon valinnan mukaan.

Mutta se fatalistinen kohtalo usko, jossa muka kaikkien ihmisten osa on jo ennalta määrätty on todella paha harhaoppi !

Rakkaat !!
        Monet kutsutaan ja siinä on se ratkaiseva miten ihminen ottaa kutsun vastaan . Ja sen perusteella miten ihminen reagoi kutsuun häne joko hyljätään ta valitaan..

Näin minä näen asian jumalan Valossa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskoa nimenomaan kysytään !!!

"Kun Ihmisen Poika tulee , löytäneekö hän uskoa maan päältä"
        Luuk: 18: 8

siis , ainoastaan uskoa KRISTUKSEEN täydellisesti.

Jeesuksen usko on niin vääristeltyä, että löytääkö hän sitä enää mistään. Kuka nyt enää uskoisi niin kuin Jeesus uskoi? Eihän Jeesus uskonut olevansa Jumala eikä kolmiyhteinen yhtään mikään. Hän odotti maanpäällistä taivasten valtakuntaa. Eikä hän uskonut nykyisen helvetti-käsitteeseen.

Niin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoaan maan päältä?

• Anonyymi kirjoitti:

Älä pilkkaa Jumalan Pyhää Henkeä sanomalla, että toimisi Parhamilaisen sodomiamiehen perustamassa uskonlahkkossa.

Parhamisi on jo kuollut. Miksi sinä vihaat uskovia ja valehtelet heistä pahaa?

1. Joh. 4:
        20. Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän on valehtelija. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21. Tämä käsky meillä on häneltä: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossakin " Ef. 1:5." on kyseessä se, että Jumala on edeltäpäin tiennyt jokaisen ihmisen tulevan elämän, sekä kaikki mitä siihen liittyy.
        Siksi Jumala voinut edeltäpäin määrätä lapseueensa. Tämä on yksi niitä vaikeasti ymmärrettävistä asioista, koska Jumalan ajatukset ovat niin kaukana meidän ihmisten ymmärryksestä.

Joh.1:
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
        13. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta.

Room. 8:
        28. Me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa, niiden, jotka hän on suunnitelmansa mukaan kutsunut.
        29. Sillä ne, jotka hän on ennalta tuntenut, hän on myös ennalta määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa.
        30. Mutta ne, jotka hän on ennalta määrännyt, hän on myös kutsunut, ja ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös vanhurskauttanut. Ja ne, jotka hän on vanhurskauttanut, hän on myös kirkastanut.

• Jaak. 2:14 Veljeni, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo, että hänellä on usko, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kai usko voi pelastaa häntä?
      15. Jos veli tai sisar on vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa
      16. ja joku teistä sanoo hänelle: "Mene rauhassa, lämmittele ja syö kylliksesi", mutta ei anna hänelle, mitä hänen ruumiinsa tarvitsee, mitä hyötyä siitä on?
      17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
      18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko ja minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
      19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin uskovat sen ja vapisevat.
      20. Tahdotko tietää, sinä turhanpäiväinen ihminen, että usko ilman tekoja on hyödytön?
      21. Eikö isämme Abraham tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
      22. Sinä huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa ja teoista usko tuli täydelliseksi.
      23. Niin toteutui Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä kutsuttiin Jumalan ystäväksi.
      24. Te siis näette, että ihminen vanhurskautetaan teoista eikä yksin uskosta.
      25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät pois toista tietä?
      26. Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin ilman tekoja kuollut.

Titus 3:6. Tämän Hengen hän vuodatti runsaasti päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      7. jotta me, vanhurskautettuina hänen armostaan, tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
      8. Tämä sana on varma, ja tahdon sinun teroittavan näitä asioita, että ne, jotka uskovat Jumalaan, olisivat ahkeria tekemään hyvää. Se on ihmisille hyvää ja hyödyllistä.
      9. Mutta vältä tyhmiä väittelyjä ja sukuluetteloita, riitoja ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

Hebr. 11: 6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

• Anonyymi

Usko on Henki, joka saadaan Kristityksi kastamisessa. (ei lahkokasteissa mitään saada)

Usko on kasteessa saatavan uskon Hengen ominaisuus meissä, lahjaksi, armosta.

Uskon Henki annetaan vain puhtaaseen ja tyhjään sydämeen.

Ei minkään lahkoissa ihmisiä nurin viskovan hurmoshengen päälle ei tule mitään Pyhää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko on Henki, joka saadaan Kristityksi kastamisessa. (ei lahkokasteissa mitään saada)

Ei minkään lahkoissa ihmisiä nurin viskovan hurmoshengen päälle ei tule mitään Pyhää.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun.

Helluntailaisten omat uskonratkaisut on saatu aikaiseksi kovalla ja agressiivisella ja suggestiivisella käännyttämisellä.

Se on juuri sitä lahkouskoa, eli päänsukoa, joka ei pese syntejä eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä, mikä tapahtuu vain Kristittyjen kirkkojen yhdessä kasteessa Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun.

Helluntailaisten omat uskonratkaisut on saatu aikaiseksi kovalla ja agressiivisella ja suggestiivisella käännyttämisellä.

Se on juuri sitä lahkouskoa, eli päänsukoa, joka ei pese syntejä eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä, mikä tapahtuu vain Kristittyjen kirkkojen yhdessä kasteessa Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä.

Meillä veri on se synnin sovittava puoli. te menette vain pesuvatiin ja alatte pesemään vedessä.
        Katso Nooaa - vedessäsi hukkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä veri on se synnin sovittava puoli. te menette vain pesuvatiin ja alatte pesemään vedessä.
        Katso Nooaa - vedessäsi hukkuu.

Ei Siellä Paavalista mitään verta laskettu. Kyllä se syntien pesu perustuu Jumalan Hengen ja sanan voimaan kasteessa ja veden käyttämiseen. Vedestä ja Hengestä kaste on.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan niin Rakas niinkuin kirjoitit .

Ei tu mittään olla hurmoshengen vietävissä !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Siellä Paavalista mitään verta laskettu. Kyllä se syntien pesu perustuu Jumalan Hengen ja sanan voimaan kasteessa ja veden käyttämiseen. Vedestä ja Hengestä kaste on.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Lue koko teksti, niin huomaat (ehkä), että siinä sanota, että kasteessa pestään vedellä synti pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue koko teksti, niin huomaat (ehkä), että siinä sanota, että kasteessa pestään vedellä synti pois.

Aivan, ei missään vedellä pestä syntejä pois, silloinhan unohdetaan veri.

1. Joh.1:
        5. Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole mitään pimeyttä.
        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, me valehtelemme emmekä toimi totuuden mukaan.
        7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole tehneet syntiä, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.

• Anonyymi

Se yksin armosta tarkoittaa tasan tarkkaan ja satavarmasti sitä, mitä Raamattuun on armosta Kirjoitettu. Ja siinä on ihmisen teko, että ihminen uskoo saaneensa Jumalan armon osakseen ilman uskovaisten venkoiluja sekä kieroja selityksiä asiassa.

• Anonyymi

Yksin armosta tarkoittaa sitä, että Jumala on päättänyt omasta puolestaan armahtaa ihmiset ilman tekoja, kunhan he vaan uskovat Jeesukseen henkilökohtaisesti. Mutta tämä ei kuitenkaan poista sitä, että ihmisen on omalta puoleltaan päätettävä, haluaako hän tulla Jumalan armahtamisen kohteeksi.

• Hetki sitten tulin koneelle Rakkaat ja huomasin miten paljon kiinnostusta yskin armosta on herättänyt ja luin että joku vääntä sen niin , että jopa omilla teoilla = omilla uskoilla pelastuisi .

Minä sanon että se on Jumalan Teko jos joku pelastuu . Ihan alusta loppuun asti . Ei Jumala tarvii auttaa !!!

• Anonyymi

Kyllä Jumalan käskyjä pitää totella. Ei se sovitus tullut kenenkään osaksi itsestään ja automaattisesti.

Anna sovittaa itsesi Jumlan kanssa, sanottiin murhamiehelle näin:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jumalan käskyjä pitää totella. Ei se sovitus tullut kenenkään osaksi itsestään ja automaattisesti.

Anna sovittaa itsesi Jumlan kanssa, sanottiin murhamiehelle näin:

4. Moos. 8:7 Jumalan käsky

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4. Moos. 8:7 Jumalan käsky

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Ilm. 3:11

Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Kruunu painetaan päähän, ei alapäähän, kuten Parhami opetti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Ilm. 3:11

Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Kruunu painetaan päähän, ei alapäähän, kuten Parhami opetti.

Onko joku laittamassa alapäähän kruunua mistä tuo letkautus tuli?

Rumaa on käytöksesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko joku laittamassa alapäähän kruunua mistä tuo letkautus tuli?

Rumaa on käytöksesi.

eikös niihin kastealtaisiin mennä "alapää edellä" > jalat edellä.

maan päällä ollessaan Jeesus pesee opetuslasten jalat:

"Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä saa pestä minun jalkojan, Jeesus vastasi hänelle: "Ellen
        minä
        sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani" Joh: 13: 8

"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, niin hän on kokonaan
        puhdas" Joh: 13: 10

niin myös kristilllisessä kasteessa "ei tarvitse muuta, kuin että on:
        "synnistä puhdistavaa vettä" ,
        Jeesus Kristus on Ylösnoussut, ja kaste > "Ylhäältäpäin",

"Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8: 7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikös niihin kastealtaisiin mennä "alapää edellä" > jalat edellä.

maan päällä ollessaan Jeesus pesee opetuslasten jalat:

"Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä saa pestä minun jalkojan, Jeesus vastasi hänelle: "Ellen
        minä
        sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani" Joh: 13: 8

"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, niin hän on kokonaan
        puhdas" Joh: 13: 10

niin myös kristilllisessä kasteessa "ei tarvitse muuta, kuin että on:
        "synnistä puhdistavaa vettä" ,
        Jeesus Kristus on Ylösnoussut, ja kaste > "Ylhäältäpäin",

"Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä" 4 Moos: 8: 7

On sulla jutut.

• Anonyymi

Yksittäiset lausahdukset ja yksittäisten jakeiden nostaminen muun ilmoituksen yläpuolelle on eksyttäjien tunnusmerkki. Jumalan sana on kokonansa totuus.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Jenkkilahkojen ovilla on sisäänheittäjät kuin ulkomailla kahviloiden ovilla.

Mark. 13:21

Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.

"Jumalan kohtaamisen ilta ja testamentin tekemisen opetusta sen jälkeen"

• Anonyymi

Etkös sinäkin yksittäisiä jakeita tässä nyt laita näkyville.

Ei taida koko raamattu mahtua yhteen laatikkoon?

• Aivan näin Rakas !!

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Room.6

• Savis kirjoitti:

Aivan näin Rakas !!

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Room.6

Savis, olet tympeässä omavanhurskaudessasi sokea omille synneillesi. Mieletön on harhaluulosi synnittömyydestäsi.
        Ei uskovakaan ihminen ole synnitön.
        Ei yhden yksikään.

-

>>Ajatus uskovan täydellisestä synnittömyydestä on valhe. Jokainen uudestisyntynyt kristitty kantaa luonnossaan taipumusta syntiin, sekä lankeaa siihen tavalla tai toisella. Juuri siksi kristilliseen elämäämme kuuluu tärkeänä osana syntien tunnustaminen ja Jeesuksen sovitustyöhön turvautuminen.

Jo pelkästään ajatus siitä, että olisin ”synnitön”, on Jumalan edessä ylpeyttä ja eksymisen seurausta. Uskovasta ei tule täydellistä tässä elämässä. Paavali opettaa kirjeessään:

”Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.”  ( Fil. 3:12)

”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”  ( Room. 6:22-23)

Paavali sanookin, että synnin valta ihmiseen on murrettu Kristuksen ristinkuoleman ja sovitusveren kautta. Meidän ei tule siis enää palvella syntiä, vaikka se onkin meidän luonnossamme lihan takia. Tätä ruumiin ja hengen välistä jännitettä hän kuvaa myös osuvasti kirjeessään Roomalaisille:

”Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.” ( Room. 7:21-24) >>

( Lähde: Synnittömyysoppi/Radio Liekki - sivusto)

• S-Seutulainen kirjoitti:

Savis, olet tympeässä omavanhurskaudessasi sokea omille synneillesi. Mieletön on harhaluulosi synnittömyydestäsi.
        Ei uskovakaan ihminen ole synnitön.
        Ei yhden yksikään.

-

>>Ajatus uskovan täydellisestä synnittömyydestä on valhe. Jokainen uudestisyntynyt kristitty kantaa luonnossaan taipumusta syntiin, sekä lankeaa siihen tavalla tai toisella. Juuri siksi kristilliseen elämäämme kuuluu tärkeänä osana syntien tunnustaminen ja Jeesuksen sovitustyöhön turvautuminen.

Jo pelkästään ajatus siitä, että olisin ”synnitön”, on Jumalan edessä ylpeyttä ja eksymisen seurausta. Uskovasta ei tule täydellistä tässä elämässä. Paavali opettaa kirjeessään:

”Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.”  ( Fil. 3:12)

”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”  ( Room. 6:22-23)

Paavali sanookin, että synnin valta ihmiseen on murrettu Kristuksen ristinkuoleman ja sovitusveren kautta. Meidän ei tule siis enää palvella syntiä, vaikka se onkin meidän luonnossamme lihan takia. Tätä ruumiin ja hengen välistä jännitettä hän kuvaa myös osuvasti kirjeessään Roomalaisille:

”Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.” ( Room. 7:21-24) >>

( Lähde: Synnittömyysoppi/Radio Liekki - sivusto)

On armollista >> Kun Hän vanhurskauttaa meitä, niin ettei meillä ole syntiä , joka vie helvettiin !!

Koska jos jatkat rakas S-Seutulainen synnin tiellä, niin käy tosi huonosti.. Te parannusta...

OIKEIN TEROITETTU MEILLE MONEEN KERTA >>>

Hes. 3:20

Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

Hes. 3:21

Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

Hes. 18:5

Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:

Hes. 18:9

vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.

Hes. 18:24

Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

Hes. 18:26

Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.

Hes. 33:12

Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.

Hes. 33:18

Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava.

• Savis kirjoitti:

On armollista >> Kun Hän vanhurskauttaa meitä, niin ettei meillä ole syntiä , joka vie helvettiin !!

Koska jos jatkat rakas S-Seutulainen synnin tiellä, niin käy tosi huonosti.. Te parannusta...

OIKEIN TEROITETTU MEILLE MONEEN KERTA >>>

Hes. 3:20

Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

Hes. 3:21

Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

Hes. 18:5

Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:

Hes. 18:9

vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.

Hes. 18:24

Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

Hes. 18:26

Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.

Hes. 33:12

Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.

Hes. 33:18

Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava.

SIIS VANHURSKAS ,, VAROITAN MITÄ SUUREMPI JA VÄKEVÄLLÄ HUUDOILLA !!!!

ÄLKÄÄÄÄÄÄ TEEEE SYNTIÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Se vasta on armollista että Jeesus pyytäessään voimme saada yhtäkkiä Kaste Pyhässä Hengessä ja kaikki muuttuu !! !!!!!

• Anonyymi

Hurmoskokemukset ja konttaamiset järkeä vailla lahkojen lattioilla sekavassa mielentilassa ei ne ole mikään Pyhän Hengen kasteita.

Paremminkin sellaienn lahkoilu on Pyhän Hengen pilkkaa.

Uudessa liitossa on vain yksi kaste liiton merkki ja sinetti, jossa synti pestään pois ja saadaan uskon Henki.

Ei ihminen toista kertaa tarvitse saada mitään uskon Henkeä.

Ihan muut henget ja voimat ne siellä hurmolahkoissa jyllää ja antaa merkkejä ilmestymisestään paikalle, että vervot vaan heiluu kotikokouksissa. Lahkolaiset kun manaavat niitä henkiä paikalle ja ilmaisemaan itsensä jollain merkillä.

Yksi kaste lapsena riittää. Se on aina voimassa ikuisuuteen asti.

Ef.4:5 Yksi kaste

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

"Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät
      näe ja KUITENKIN uskovat" Joh: 20: 29

• Anonyymi

Kaikki tämä tapahtuu jo silloin kun kristityt lapset on kastettu Kristuksen ruumiin jäseniksi heti pieninä lapsina. Ei ihminen voi Jumalan tekoja uusia. Helluntailaiset,Jehovat,Mormonit ja muut kristittyjen uudestikastajat eivät ole kristittyjä ollenkaan.

1. Kor. 12:13

Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.

• Anonyymi

Oletko sinä savis se yksi nainen joka erosi miehestään ei raamatullisen syyn tähden?

• Anonyymi

Hän ei vastaa kysymykseen joten asia ei ole niin ja pyydän tätäkin anteeksi.

• Anonyymi

Hesekielissä ei puhuta perisynnistä, vaan vanhempien syntivelasta kolmanteen ja neljänteen polveen, joka väistyy pois päältä vain Mooseksen lain 100%:lla noudattamisella. Eli ei poistu kenenkään päälltä.
      21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa KAIKKIA minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.

Raamatun mukaa Adamin synnin seuruksena tuleva kaikkien ihmisten syntisyy ei väisty ihmisen päällä yhtään mihinkään.
      Perisynnin seuraus on kuolema ja se on kaikkien päällä, sillä kaikki ovat syntisiä ja kaikki ihmiset kuolevat. Jokainen käsittää että myös lapset kuolevat, koska ovat perisynnin saastuttamia heti Aadamin sukuun sikiämisestä alkaen.

• Anonyymi

Perisynnin kirous eli kuolema saavutti myös Jeesuksen koska äitinsä puolelta hänen piti kuolla.

Kenenkään ihmisen kohdalta perisynnin kirousta ei ole vielä murrettu, sillä kaikkien ihmisten on kuoltava perisynnin vuoksi.

Jos ihminnen olisi synnitön, niin hän ei kuolisi ollenkaan.

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Helluntailaisuus on paha harhaoppi eli heresia. He ovat muuttaneet Raamatun totuudet oman hengellisen isänsä Parhamin oppien mukaiseksi ja selittävät koko perisynnin eli syntiinlankeemuksen pois, koska se ei sovi heidän harhaoppeihinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynnin kirous eli kuolema saavutti myös Jeesuksen koska äitinsä puolelta hänen piti kuolla.

Kenenkään ihmisen kohdalta perisynnin kirousta ei ole vielä murrettu, sillä kaikkien ihmisten on kuoltava perisynnin vuoksi.

Jos ihminnen olisi synnitön, niin hän ei kuolisi ollenkaan.

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Helluntailaisuus on paha harhaoppi eli heresia. He ovat muuttaneet Raamatun totuudet oman hengellisen isänsä Parhamin oppien mukaiseksi ja selittävät koko perisynnin eli syntiinlankeemuksen pois, koska se ei sovi heidän harhaoppeihinsa.

Minä en keskity mihinkään parhameisiin.
        Sinä koko ihminen olet yksi harhaoppi sun kymmeniä aloituksia on tämä sivu täynnä. Onko sulla joku pakkomielle helluntalais seurakuntia kohtaan?
        Ei kukaan pelastu ilman Jeesuksen sovitustyötä.

• Anonyymi

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

3. Moos. 26:40

"Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan"

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

3. Moos. 26:40

"Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan"

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

Herra löi lasta ja hän kuoli mutta lapsi pääsi taivaaseen.

• Anonyymi

Miten voit olla savis synnitön jos olet eronnut?

• Anonyymi

Ja pyydän valmiiksi anteeksi jos tämä ei totta ole.

• Anonyymi

Uudestisyntymisestä seuraa Hengenhedelmät. Vähän niitä näkyy tällä palstalla.

Gal. 5:22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
      23. sävyisyys, itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
      24. Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omia, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25. Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä.

Seuraava Raamatun kohta näkyy tällä palstalla voimakkaasti:

Matt. 15
      16. Jeesus vastasi: "Oletteko tekin vielä ymmärtämättömiä?
      17. Ettekö käsitä, että kaikki se, mikä menee suusta sisään, menee vatsaan, ja se ulostetaan?
      18. Mutta se, mikä tulee suusta ulos, lähtee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
      19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.
      20. Nämä saastuttavat ihmisen, mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

• Aivan näin Rakas !!

• Anonyymi

En kyllä laita suusta sisään koiran ja kissan lihaa. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

En kyllä laita suusta sisään koiran ja kissan lihaa. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

1234567---

Tulihan Vanha Liitto ja sen laki pykälöistä loppuu . Kiitos Jeesus etä sä olet Lain loppuu ja Uusi on sijaan tullut. Uusi Liitto. Jää sinä Vanhassa Liitossa !! Me muut siirytään Vapauteen ja täytetään koko lain ja noudatetaan sen mikä et te ja sen muka kuolet kun et Rakastaa. Siis et Rakastaa lähimmäinen vaan yrität pystyttää oma valtakunta. Ei onnistuu vaikka ole niinkuin Saus joka vainosi ja tappoi Kristyttäjä.. huh , huh sun kanssa !!

Taistele Jeesusta vastaan joka huusi Ristillä . Laki on täytetty.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Tulihan Vanha Liitto ja sen laki pykälöistä loppuu . Kiitos Jeesus etä sä olet Lain loppuu ja Uusi on sijaan tullut. Uusi Liitto. Jää sinä Vanhassa Liitossa !! Me muut siirytään Vapauteen ja täytetään koko lain ja noudatetaan sen mikä et te ja sen muka kuolet kun et Rakastaa. Siis et Rakastaa lähimmäinen vaan yrität pystyttää oma valtakunta. Ei onnistuu vaikka ole niinkuin Saus joka vainosi ja tappoi Kristyttäjä.. huh , huh sun kanssa !!

Taistele Jeesusta vastaan joka huusi Ristillä . Laki on täytetty.

Mitä kumoutui ristillä ? Kaikki ne käskyt ja lait, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Krisukseen, kuten uhrilait, ne kumoutuivat ristillä. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita. Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnit.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja. Kymmenenkäskyn laki on edelleenkin voimassa, sapatti mukaan lukien. Myöskin laki puhtaista ja saastaisista eläimistä on edelleenkin voimassa. Nykyään kylläkin saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmäntauti.
        On voimassa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä kumoutui ristillä ? Kaikki ne käskyt ja lait, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Krisukseen, kuten uhrilait, ne kumoutuivat ristillä. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita. Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnit.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja. Kymmenenkäskyn laki on edelleenkin voimassa, sapatti mukaan lukien. Myöskin laki puhtaista ja saastaisista eläimistä on edelleenkin voimassa. Nykyään kylläkin saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmäntauti.
        On voimassa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.

1234567---

Kaikki on kumottu Ristillä ja tilalle on tullut Rakasta Lähimmäinen.

19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

Elikkä sinä olet sitten Lain alainen kun me muut ovat Kristuksen alainen jonka vastaan sä taistelet .

• Anonyymi

Missä kohtaa tuollaista olisi ollut??

• Ainakin Helluntaisissa tuollainen kohta on ?

Tässä se on Rakas >> Joh. 12:24

Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

Matt. 13:8

Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää.

Matt. 13:23

Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelmän ja tekee, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."

NÄISSÄ TARKOITTAA MAA KRISTUS..

• HIENOA RAKKAAT !!!!

Että löytyy niin paljon mielenkiinnostusta , että pitäiskö uskovissa löytyä hyviä Jumalan tekoja !!

Siis Herra !! Lisä näitä hyviä aloituksia.. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

"Yksin armosta ilman tekoja" ei tarkoita, että pitäisi ruveta kuvittelemaan, että Jumala on minut armahtanut. Yksin armosta ilman tekoja voi ymmärtää vasta sitten, kun ottaa vastaan Jumalan armon.

Luterilainen kirkko estää ihmisiä ottamasta armoa vastaan, heidän mielestään vain kuviteltu armo on oikeaa armoa.

• Anonyymi

Kastehörhö rienaa täällä työkseen kristittyjä kirkkoja.

Uudestikaste lahkoon ei pese syntyejä, mutta järjen ja häpeän tunteen se näyttäisi pesevän pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastehörhö rienaa täällä työkseen kristittyjä kirkkoja.

Uudestikaste lahkoon ei pese syntyejä, mutta järjen ja häpeän tunteen se näyttäisi pesevän pois.

Luterilainen, katolinen tai ortodoksinen kirkko eivät ole kristillisiä kirkkoja. Ne vain haluavat kuvitella olevansa kristillisiä kirkkoja.

• Aivan rakas !! Ottakaamme vastaan Herra Armo . Hän Armo muuttaa meitä ja se on Todellinen Armo joka tulee Yjsin Armosta ja senjälkeen saamme alkaa Tehdä Vanhurskauden Teot Jumalan Voimasta !! Se on sitä Todellista Armoa !!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Aivan rakas !! Ottakaamme vastaan Herra Armo . Hän Armo muuttaa meitä ja se on Todellinen Armo joka tulee Yjsin Armosta ja senjälkeen saamme alkaa Tehdä Vanhurskauden Teot Jumalan Voimasta !! Se on sitä Todellista Armoa !!!

Vain Jumala tekee vanhurskauden tekoja, ei ihminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Vain Jumala tekee vanhurskauden tekoja, ei ihminen.

Rakas !
        Vain Jumala tekee vanhurskauden tekoja , käyttäen ihminen. Siis Vanhurskas tekee vanhurskaitten Tekoja Jumalan Voimassa. Ne eivät ole ihmisen tekoja. Vaikka monet syyttää että Jumalan tekoja . kun ihminen on Kristuksessa , on omavanhurskautta , kun he haluvat jatkaa tekemään uskovaisena synnintekoja , rauhassa piilossa Jumalalta..

• Savis kirjoitti:

Rakas !
        Vain Jumala tekee vanhurskauden tekoja , käyttäen ihminen. Siis Vanhurskas tekee vanhurskaitten Tekoja Jumalan Voimassa. Ne eivät ole ihmisen tekoja. Vaikka monet syyttää että Jumalan tekoja . kun ihminen on Kristuksessa , on omavanhurskautta , kun he haluvat jatkaa tekemään uskovaisena synnintekoja , rauhassa piilossa Jumalalta..

Ei uskova ihminen halua ( - isi) tehdä syntiä.
        Sanotaanhan, että kun uskova lankeaa johonkin syntiin, on siitä päästävä ylös niin kuin olisi tuleen kaatunut.

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

Sanotaanhan, että kun uskova lankeaa johonkin syntiin, on siitä päästävä ylös niin kuin olisi tuleen kaatunut.

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

Synti on hengellinen Jumalan määrittelemä asia.

Lahkolaiset kaventaa synnin omiin oppeihinsa sopivaksi hyvin kapeaksi asiaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synti on hengellinen Jumalan määrittelemä asia.

Lahkolaiset kaventaa synnin omiin oppeihinsa sopivaksi hyvin kapeaksi asiaksi.

Parhami ei pitänyt edes sodomian harjoittamista kovin pahana asiana.

Olessenin pappi pitä sitä hyveenä.

Paavali ei pitänyt valehtelemista kovin pahana syntinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ei pitänyt edes sodomian harjoittamista kovin pahana asiana.

Olessenin pappi pitä sitä hyveenä.

Paavali ei pitänyt valehtelemista kovin pahana syntinä.

Paavali yritti maanitella valheellisuudestaan synnittömän asian. Huono juttu Paavalin kannalta.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali yritti maanitella valheellisuudestaan synnittömän asian. Huono juttu Paavalin kannalta.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Paavalin kohtalo: olen saanut ruumiiseeni Saatanan enkelin

Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

( Room. 7)

Rakas !! Älä sano mittään kun juuri lankeamisen näyttö on se , että ihmisen himo halua tehdä syntiä , eikä Uskova voi vastustaa sitä ja sitten iltalehdessä lukee että seurakunnan paimen raiskasi ja tappoi.
        Niin käy kun liha yrittää vastustaa himon eikä ymmärtää että uskova tulis pyrkiä löytämään Vapahtaja ja Synninpoistajan , niin ettei synny tilanteet , että maailma ja uskonnottomat pilkka Jumala uskovien kautta , kun he nauraa uskoville joka töppää lihassa .
        Mutta jos olis ollut hengessä, niin olis pärjännyt , mihin Paavalikin myöhemmin pääsi.

On ihme miten uskovaiste puolustaa oma syntielämänsä Paavalin tila jossa oli myytyy eikä ostettu, Tarvinko sanoa enempää??

• Anonyymi kirjoitti:

Paavalin kohtalo: olen saanut ruumiiseeni Saatanan enkelin

Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Eipäs rakas, Vaan saatanan enkeli pisti hänet ulkopuolesta. Tuo oli sun oma käännös..

• Savis kirjoitti:

Rakas !! Älä sano mittään kun juuri lankeamisen näyttö on se , että ihmisen himo halua tehdä syntiä , eikä Uskova voi vastustaa sitä ja sitten iltalehdessä lukee että seurakunnan paimen raiskasi ja tappoi.
        Niin käy kun liha yrittää vastustaa himon eikä ymmärtää että uskova tulis pyrkiä löytämään Vapahtaja ja Synninpoistajan , niin ettei synny tilanteet , että maailma ja uskonnottomat pilkka Jumala uskovien kautta , kun he nauraa uskoville joka töppää lihassa .
        Mutta jos olis ollut hengessä, niin olis pärjännyt , mihin Paavalikin myöhemmin pääsi.

On ihme miten uskovaiste puolustaa oma syntielämänsä Paavalin tila jossa oli myytyy eikä ostettu, Tarvinko sanoa enempää??

Ei ole kyse syntiensä PUOLUSTAMISESTA - vaan syntiensä näkemisestä ja niiden TUNNUSTAMISESTA!
        Eikö Herran Jeesuksen meille opettama Isä meidän rukous merkitse sinulle mitään...?
        "Vaan rukoilkaa te näin...
        ja anna meille meidän velkamme ( syntimme, syntivelkamme) anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi velallisillemme ( niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet) äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta...
        Etkö sinä Savis todellakaan näe omia syntejäsi!?
        Sillä lihassasi ( myös sielun alue) asuu synti ihan juuri niin kuin meillä kaikilla muillakin uskovilla.
        Etkö toisiaan ymmärrä, että me teemme lukemattomat kerrat päivässä syntiä ajatuksen, asenteidemme, tasolla, vaikka tekosyntejä jossain määrin kykenisimme välttämäänkin.
        Ellei Herran Jeesuksen Kristuksen veri alati puhdistaisi meitä synneistämme, me olisimme hukassa, auttamattomasti hukassa.
        Ja niin olisi ollut Paavalikin!
        Hän ei kirjoita Room. 7:ssä IMPERFEKTISSÄ,
        vaan PREESENSISSÄ!

"Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista!?
        Kiitos Jumalalle meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta!
        Niin minä tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia"

Ei ole kyse syntiensä PUOLUSTAMISESTA - vaan syntiensä näkemisestä ja niiden TUNNUSTAMISESTA!
        Eikö Herran Jeesuksen meille opettama Isä meidän rukous merkitse sinulle mitään...?
        ja anna meille meidän velkamme ( syntimme, syntivelkamme) anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi velallisillemme ( niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet) äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta...
        Sillä lihassasi ( myös sielun alue) asuu synti ihan juuri niin kuin meillä kaikilla muillakin uskovilla.
        Etkö toisiaan ymmärrä, että me teemme lukemattomat kerrat päivässä syntiä ajatuksen, asenteidemme, tasolla, vaikka tekosyntejä jossain määrin kykenisimme välttämäänkin.
        Ellei Herran Jeesuksen Kristuksen veri alati puhdistaisi meitä synneistämme, me olisimme hukassa, auttamattomasti hukassa.
        vaan PREESENSISSÄ!

Niin minä tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia"

Kenelle Hän sanoi noin ? Että >> "Vaan rukoilkaa te näin...<<
        Ei ainakaan Uudestisynnyneille Hän niin sanoi. Niille jotka tietää että Hänen kaikki synnit on annettu anteeksi yli 2000v sitten. Mutta noi rituaalit kirkkoissa on varmasti mukava ylläpitä , että tule ylpeä ja mahtava olo.

vaan PREESENSISSÄ!

Sinun kannattaisi tutustua Rakas S-Seutulainen ja tarkasti tutkia mitä opettajalla on sanottava sun >> Hän ei kirjoita Room. 7:ssä IMPERFEKTISSÄ,
        vaan PREESENSISSÄ! <<HEITTO !

https://www.raamattusivut.fi/l/roomalaiskirjeen-mina/

• Anonyymi

Paavalin jaaritteluilla ei pidä syntiä hyväksyä.

Paavali on kuin tuuliviiri ja puhuu keskenään kiisteleville ryhmille mitä he kulloinkin halauvatkin kuulla. Antikristukset saivat alkuseurakunna haltuunsa ja karkottivat ainoan oikean uskovaisen eli Johanneksen sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle.

Ei ihme ollenkaan, että koko alkuseurakunta hajosi jo v. 70 jKr.

Alkuseurakunta perustettiin . v. 33 jKr. elinkaari oli 37 vuotta.

Katolinen kirkko on ollut siitä lähtien lähes 2000 vuotta jakanut Jumalan sanaa ja sakramentteja ja sen rinnalla Ortodoksinen kirkko ja Evankelis Luterilainen kirkko.

Helluntailaisuuden lyhyt historia päättyy 100 vuoden takaiseeen Los Angelesin slummeihin ja miehiin, joiden kiinnostus taisi olla ihan eri asioissa kuin Raamatun tutkimisessa.

• Anonyymi

Se on JUMALAN GOD J U M A L A N teko siis Jumalan ei ihmisen että te me uskomme uskotte Poikaan Jeesukseen jonka hän on lähettänyt. No uskotko poikaan jonka hän lähetti. Et.

• Anonyymi

Jot et usko ✝️ et ole Jumalasta.

• Ninpä Rakas !! Näin se on !

Siis tulis Uskoa että Jeesus Kristus on meidän Herramme ja Jumala niinkuin minä Uskon. Siis Seuratkaa minua !!

• Anonyymi

Sodomia on paha asia

32 Sillä Sodoman viinipuita on heidän viinipuunsa, se on kotoisin Gomorran viinitarhoista; heidän rypäleensä ovat myrkkyrypäleitä, heidän viiniterttujensa maku on karvas.
      33 Heidän viininsä on lohikäärmeitten kähyä, kyykäärmeitten kauheata myrkkyä.

• Anonyymi

Roomalaiskirje:
      10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Vauvalta vaaditaan siis vielä suun tunnustus ennen kuin se on pelastunut. Enpä ole kuullut yhdenkään vauvan tunnustavan uskoaan Herraan Jeesukseen Kristukseen.

• Aivan rakas Anonyymi
        20.05.2022 00:30

Kyllä se on vauvajumala joka on kehittänyt tuon naurettavan kasten.

• Anonyymi

Monille kristityille on vaikea ymmärtää, että seuraavat asiat ovat samanaikaisesti totta:
      a) vanha ihmisemme kuoli yhdessä Kristuksen kanssa,
      b) emme enää elä me, vaan Kristus meissä, ja
      c) meissä, so. meidän lihassamme eli INHIMILLISESSÄ MINÄSSÄMME, ei asu MITÄÄN hyvää.

Meidän inhimillinen minämme on saviastia, jossa Jeesus Kristus, meidän Aarteemme, asuu. Sisikunnassamme me emme ole enää itsemme valtiaita, vaan meidän valtiaamme on Kristus, joka elää nyt meidän sijastamme meidän elämäämme. Paavalin mukaan Kristus on meidän ELÄMÄMME.

Savis yrittää parannella meidän inhimillistä minäämme, tätä saviastiaa, jollainen itse kukin itsenään on. Saviksen projektissa ei ole kerta kaikkiaan mitään järkeä. Ei saviastian tarvitse muuttua yhtikäs miksikään muuksi.

Kristus valloitti meidät jo ristillä. Hän vei meidät mukanaan hautaan ja elää nyt meidän elämäämme meidän Päänämme.

Tätä Savis ei tunnu tajuavan vaan höpöttää täysin jonninjoutavia ja sekavia uskonnollisia höpinöitä, jotka eivät lainkaan perustu Kristuksen ristiin, jossa meidät ristiinnaulitiin yhdessä Jeesuksen Kristuksen kanssa.

• Niin sellainen opi on kehitetty Lutherista saakka joka on täyttä sekametelisoppa .

Jos joku halua olla kameliontti ja aina kääntää itsesi tuulen mukaan ,, niin ole hyvä vaan. Saatana auttaa sinua ilpmielin olemaan skitsofreeninen jakomielinen.

Ei Jumala tule auttaa teitä ongelmissa mitä teillä tule olemaan ja jatkumaan niin kauan kun halutte pitää synnit mukana elämässä niinkuin Luther joa aikanaan.

Tähän sitten on kehitetty ihmeellisiä fraaseja niinkuin lyhyitä tilejä Jumalan kanssa.
        Aina pyytämässä synnit anteeksi epäuskossa . Vaikka meidän Usko sano että Jeesus sovitti ne yli 2000v sitten ja antoi niitä anteeksi.

Meidän inhimillinen minämme on saviastia, joka tulis olla kuollut ja kuopattu kasteen haudassa jos me ollaan saatu Pyhän Hengen kasteen ja ollaan kuollut Jeesuksessa Kristuksessa ja noussut Hänessä ja Hänen kanssa alkamaan Elää Hänen Elämä Hänessä.

>>>Savis yrittää parannella meidän inhimillistä minäämme, <<<
        ÄLÄ VALEHTELE. PIDÄ VAAN MÖLÖT OMASSA MAHASSA..
        Inhimillistä minäämme tulis olla kuollut niinkuin just kirjoitin..

Jos sulla Pyhä Henki opettaisi niin ymmärtäisit mitä tuo tarkoittaa mitä kirjoitat etkä tukis jakomielitauti oppi että uskova tulee aivan kuin mielisairas .
        Siis ymmärtäisit mitä kirjoitat , mutta ei kun ei>>
        Kristus valloitti meidät jo ristillä. Hän vei meidät mukanaan hautaan ja elää nyt meidän elämäämme meidän Päänämme.

>>> Tätä Savis ei tunnu tajuavan vaan höpöttää täysin jonninjoutavia ja sekavia uskonnollisia höpinöitä, jotka eivät lainkaan perustu Kristuksen ristiin, jossa meidät ristiinnaulitiin yhdessä Jeesuksen Kristuksen kanssa. <<<
        SIIS MIKÄ SUSSA OIKEIN VALEHTELEE ???
        OLEN TEROITTANUT PYHÄN HENGEN KASTE ETTÄ JOKAINEN TULIS SAADA KOKEA ETTÄ JEESUS ON KASTANUT HÄNET JA SILLOIN TULEE RISTIINKUOLEMA TODEKSI JA ELÄMÄ SIITÄ KAUTTA ALKAA ELÄÄ >>>

Room. 6

• Savis kirjoitti:

Niin sellainen opi on kehitetty Lutherista saakka joka on täyttä sekametelisoppa .

Jos joku halua olla kameliontti ja aina kääntää itsesi tuulen mukaan ,, niin ole hyvä vaan. Saatana auttaa sinua ilpmielin olemaan skitsofreeninen jakomielinen.

Ei Jumala tule auttaa teitä ongelmissa mitä teillä tule olemaan ja jatkumaan niin kauan kun halutte pitää synnit mukana elämässä niinkuin Luther joa aikanaan.

Tähän sitten on kehitetty ihmeellisiä fraaseja niinkuin lyhyitä tilejä Jumalan kanssa.
        Aina pyytämässä synnit anteeksi epäuskossa . Vaikka meidän Usko sano että Jeesus sovitti ne yli 2000v sitten ja antoi niitä anteeksi.

Meidän inhimillinen minämme on saviastia, joka tulis olla kuollut ja kuopattu kasteen haudassa jos me ollaan saatu Pyhän Hengen kasteen ja ollaan kuollut Jeesuksessa Kristuksessa ja noussut Hänessä ja Hänen kanssa alkamaan Elää Hänen Elämä Hänessä.

>>>Savis yrittää parannella meidän inhimillistä minäämme, <<<
        ÄLÄ VALEHTELE. PIDÄ VAAN MÖLÖT OMASSA MAHASSA..
        Inhimillistä minäämme tulis olla kuollut niinkuin just kirjoitin..

Jos sulla Pyhä Henki opettaisi niin ymmärtäisit mitä tuo tarkoittaa mitä kirjoitat etkä tukis jakomielitauti oppi että uskova tulee aivan kuin mielisairas .
        Siis ymmärtäisit mitä kirjoitat , mutta ei kun ei>>

>>> Tätä Savis ei tunnu tajuavan vaan höpöttää täysin jonninjoutavia ja sekavia uskonnollisia höpinöitä, jotka eivät lainkaan perustu Kristuksen ristiin, jossa meidät ristiinnaulitiin yhdessä Jeesuksen Kristuksen kanssa. <<<
        SIIS MIKÄ SUSSA OIKEIN VALEHTELEE ???
        OLEN TEROITTANUT PYHÄN HENGEN KASTE ETTÄ JOKAINEN TULIS SAADA KOKEA ETTÄ JEESUS ON KASTANUT HÄNET JA SILLOIN TULEE RISTIINKUOLEMA TODEKSI JA ELÄMÄ SIITÄ KAUTTA ALKAA ELÄÄ >>>

Room. 6

Joka on sokea omille synneilleen, on paatunut omavanhurskaudessaan tekopyhään farisealaisuuteen. Savis, sinä joka muille saarnaat parannuksentekoa äitelässä "rakkaudellisuudessasi", olet itse parannuksenteon tarpeessa - ihan niin kuin me kaikki muutkin.
        Uskovan elämä on loppuun asti enemmän ja vähemmän onnistunutta parannuksentekoa.
        Kilvoittelua - ei omassa voimassaan ( voimattomuudessaan!), vaan yksin Herraan Jeesukseen kaikessa turvaamalla, Hänen nimeään avuksi huutamalla.

vaan PREESENSISSÄ!

• Millainen on oikein sun vapaus joka armo sinulle antaa ?? Armo tehdä syntiä , vai Armo=Jeesus , joka Poistaa sinun mahdollisuus tehdä syntiä ja olet vapaa ? Koska se vasta on vapaus kun ei ole syntiä , niin että ei voi etkä haluat tehdä syntiä, kun sitä ei ole sun elämässä taakottamassa sinua matkalla Taivaaseen.
      Jeesus sanoi tulet tosi vapaiksi kun Hän Vapauttaa sinua !!!

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

1. Joh. 5:18

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

• Anonyymi

Olen todella pahoillani mainoksestani. Näin juuri päivämääräsi ja ajattelin, että saatat olla oikea minulle.
      Joka tapauksessa nimeni on. Saksalaistaustainen Elfriede Straub ja minä asumme Ranskassa. Sairastan vakavaa sairautta, joka tuomitsee minut varmaan kuolemaan: kurkkusyöpä, ja minulla on 950 000 euron summa, jonka haluaisin antaa luotettavalle ja rehelliselle ihmiselle hyvän tekemiseen. Omistan kahvin ja kaakaon maahantuontiyrityksen Brasiliassa ja menetin mieheni 3 vuotta sitten, mikä vaikutti minuun paljon enkä voinut mennä naimisiin tänään, meillä ei ole lapsia.
      Haluan lahjoittaa tämän summan ennen kuolemaani, jotta päiväni olisivat luetut tämän sairauden takia, johon minulla ei ollut parannuskeinoa. En halua tietää otatko vastaan ​​tämän lahjan, jos otat vastaan, haluaisin kertoa ystävällesi, kerro minulle yhdellä rivillä itsestäsi. Sen jälkeen annan sinulle ohjeet näiden varojen hankkimiseen.
      Odotan innolla kuulevani sinusta.
      Ota vastaan ​​vilpittömät ja kunnioittavat terveiset.
      Jumala siunatkoon sinua. jos todella haluat saada lahjoitukseni hyvällä tahdolla, ota minuun yhteyttä whatsappin kautta numeroon, jotta voimme käydä erittäin pitkän keskustelun: 49 1517 5395785 kiitos ymmärryksestäsi

• Näitä on nettiä täynnä jotka kalastavat heikkoja ja rahanhimoissa uhreja ja odottavat rikastua helposti. Mutta kun perintömaksuja sun muut kulut alat maksaa . Niin ymmärrät että olet tullut hujjatuksi.

• Oletko jo tavannut Herra Armo Rakas ?

Joka Pois ottaa sinun synnit että voit olla Todella Vapaa ????

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      130
      3241
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2573
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2455
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      2258
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      29
      1746
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1730
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1428
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      303
      1334
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      307
      1293
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      63
      1120
    Aihe