Ositus avioerossa

Anonyymi

Ositus avioerossa.
Olemme puolison kanssa päätyneet sopuun rahojen, asunnon yms. jakamisesta erossa.
Jakoa ei kuitenkaan tehdä 50-50 suhteella eikä meillä ole avioehtoa.
Olemmeko kuitenkin oikein käsittäneet että ositus voidaan molempien suostumuksella kuitenkin tehdä muussakin suhteessa kuin 50-50. Esim 60-40 ja tästä ei mitään vero tms. Seuraamuksia tule

5

1382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos lunastat yhteisen asunnon itsellesi, verottaja perinee sinulta varainsiirtoveron kuitenkin ainakin siitä 40 %:sta. Kannattanee soittaa verottajalle.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Joo no tuo varainsiirtoverohomma olikin tiedossa jäi aloituspostauksesta pois.

• Anonyymi

Minua verottaja hiukan moitti, kun lähetin ositussopimuksemme sille vääränä vuotena. Sanoi ettei osituksemme heitä kiinnosta muutoin kuin tieto siitä kuka maksaa kiinteistöverot.

• Anonyymi

Meillä erossa kaikki jäi ukolle, meillä tosin oli avioehto, mutta rakennettiin talo yhdessä, joka oli molempien nimissä. Erossa sovittiin, että kaikki jää ukolle, koska halusin vain päästä siitä äijästä eroon, niin luovuin kaikesta, enkä vaatinut itselleni mitään, otin vain omat vaatteet ja omat huonekalut, mitä olin sinne tuonutkin. Jakoa tehdessä asianajaja sanoi, että siihen kannattaa kirjata, että osituksessa on otettu huomioon miehen tekemä työ talon rakentamisessa ym. muuten verottaja saattaa katsoa että on saanut minun osuuteni lahjana ja joutuu maksamaan lahjaveroa. En tiedä onko joutunut maksamaan lahjaveroa, mutta olin vain onnellinen, että pääsin siitä eroon. JA HUOM! MINÄ MAKSOIN KOKO YHDESSÄOLOAJALTAMME LAINANLYHENNYKSET!!! Eli ukko sai "ilmaiseksi" omakotitalon, toki siitä oli vielä velkaa kun erosimme ja se jäi ukon vastuulle, mutta silti katson jääneeni rahallisesti todella paljon tappiolle, mutta onnellinen elämä ilman kusipäätä on tärkeämpi kuin mikään raha tai omaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      182
      2138
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1856
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      45
      1824
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1533
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      172
      1361
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      63
      1357
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1181
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1001
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      30
      995
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      949
    Aihe