Millainen Jumala on?

On vaikea rakastaa Jumalaa kuten kultainen käsky neuvoo kun mieleen tulee vain sairaanhoitaja(ei lääkäri. Sanon vaikka itse olenkin parantunut), sosiaalitädit ja poliisi. Noiden kolmen sekoitus se on.
En tunne enää Jumalaa, joka on kaiken luoja ja hyvä ystäväni.

74

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajattelisin rakkauden tulevan toisinpäin. Se annetaan ihmiselle, ei niinkään, että sinun tulisi sitä itsestäsi puristaa. Jumala on armahtavampi kuin ihmisten luomat säännöt, niin ajattelen. Ja Jumala näkee asioiden todellisuuden.

      LS

      • Eli unelmien täyttymys tuo Jeesus. En kysy tätä kiusatakseni vaan hieman epäilyttää... Mistä tiedät ettei se ole vain kuvitelmaa?
        Tietysti uskon että on voima. Joka on tehnyt maailman. Pelottavaa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Eli unelmien täyttymys tuo Jeesus. En kysy tätä kiusatakseni vaan hieman epäilyttää... Mistä tiedät ettei se ole vain kuvitelmaa?
        Tietysti uskon että on voima. Joka on tehnyt maailman. Pelottavaa.

        Epäily, on normaalia. Uskon niin, että etsivälle avataan.

        Jeesus. Kyllä. Hän on se, täydellinen mies, jota aina kaipasin elämääni, joka tietää tarpeeni ja rakastaa ehdoitta.

        Jos se olisi pelkkää kuvitelmaa, jäljelle ei jäisi mitään. En voisi elää ilman Häntä.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäily, on normaalia. Uskon niin, että etsivälle avataan.

        Jeesus. Kyllä. Hän on se, täydellinen mies, jota aina kaipasin elämääni, joka tietää tarpeeni ja rakastaa ehdoitta.

        Jos se olisi pelkkää kuvitelmaa, jäljelle ei jäisi mitään. En voisi elää ilman Häntä.

        LS

        Mä en rukoile enää muuta kuin vahingossa. Venäjän ulkoministeriö uhkaa Suomea.. Korona...
        En rukoile jotta en kiroaisi häntä.. Tiedän tämän tulevan sodan ihmisten aikaansaannokseksi, mutta.. Eikö Jumala ole kaikkivaltias?
        Ei vain tyytmättömien perheenäitien päiväuni. Sairasta. Koko maailma on sairas


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en rukoile enää muuta kuin vahingossa. Venäjän ulkoministeriö uhkaa Suomea.. Korona...
        En rukoile jotta en kiroaisi häntä.. Tiedän tämän tulevan sodan ihmisten aikaansaannokseksi, mutta.. Eikö Jumala ole kaikkivaltias?
        Ei vain tyytmättömien perheenäitien päiväuni. Sairasta. Koko maailma on sairas

        Se kysymys mihin haet vastausta, on varmasti mietityttänyt ihmisiä vuosikymmeniä, miksi Jumala sallii pahan tapahtua.

        Uskotko sinä Jeesukseen?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kysymys mihin haet vastausta, on varmasti mietityttänyt ihmisiä vuosikymmeniä, miksi Jumala sallii pahan tapahtua.

        Uskotko sinä Jeesukseen?

        LS

        Uskon. Mutta se aika johon hänet liitän on se aika jolloin minä olin se tyytymätön perheenäiti. Paljon on tapahtunut sen jälkeen ja lapset on jo isoja.
        Mutta minulle tapahtui silloin, silkasta armosta se ihme. Olen aika varma kuitenkin että sinullakin on se ns. Oikea Jeesus. ☺️


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Uskon. Mutta se aika johon hänet liitän on se aika jolloin minä olin se tyytymätön perheenäiti. Paljon on tapahtunut sen jälkeen ja lapset on jo isoja.
        Mutta minulle tapahtui silloin, silkasta armosta se ihme. Olen aika varma kuitenkin että sinullakin on se ns. Oikea Jeesus. ☺️

        En itse jaottele oikeaan Jeesukseen ja väärään. Jeesus on sama varmastikin myös muilla tavoin uskovien kanssa. Meistä kukaan ei osaa käsittää sitä mitä Jeesus on täydellisesti. Toki armoa olen käsittänyt vuosien jälkeen toisin ja samalla koen Jumalan olevan lähempänä. Ehkä usko liittyy myös kasvamiseen. Olen yhä inhimillinen, saatan pelätä, ahdistua, väsyä...saattaisin jopa rakastua siten miten ei ole sallittua (moraalini mukaan) ja kamppailla sen kanssa...ihan tehdä inhimillisiä asioita.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        En itse jaottele oikeaan Jeesukseen ja väärään. Jeesus on sama varmastikin myös muilla tavoin uskovien kanssa. Meistä kukaan ei osaa käsittää sitä mitä Jeesus on täydellisesti. Toki armoa olen käsittänyt vuosien jälkeen toisin ja samalla koen Jumalan olevan lähempänä. Ehkä usko liittyy myös kasvamiseen. Olen yhä inhimillinen, saatan pelätä, ahdistua, väsyä...saattaisin jopa rakastua siten miten ei ole sallittua (moraalini mukaan) ja kamppailla sen kanssa...ihan tehdä inhimillisiä asioita.

        LS

        Tarkoitin siis ns. Oikealla Jeesuksella yleensä sitä onko olemassaoleva... Käsitin kysymyksesi niin että uskonko Jeesuksen olevan historiallinen hahmo ensinkään.. Ja joo me rakastutaan vääriin tyyppeihin. Kolmkymppsenä mut erotettiin paikallisesta seurakunnasta haureuden vuoksi. Enkä tosiaankaan maannut joka jätkän kanssa. Mieheni hylkäsi, jätti mut, Jeesuksen takia ja otin tilalle uskovaisen miehen. Molempien kanssa olin naimisissa... Siis long time ago. Sen kolmannen kanssa pitkä liitto mahdollistui.
        Ihmiset osaa olla julmia. Uskovaisetkin näköjään.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tarkoitin siis ns. Oikealla Jeesuksella yleensä sitä onko olemassaoleva... Käsitin kysymyksesi niin että uskonko Jeesuksen olevan historiallinen hahmo ensinkään.. Ja joo me rakastutaan vääriin tyyppeihin. Kolmkymppsenä mut erotettiin paikallisesta seurakunnasta haureuden vuoksi. Enkä tosiaankaan maannut joka jätkän kanssa. Mieheni hylkäsi, jätti mut, Jeesuksen takia ja otin tilalle uskovaisen miehen. Molempien kanssa olin naimisissa... Siis long time ago. Sen kolmannen kanssa pitkä liitto mahdollistui.
        Ihmiset osaa olla julmia. Uskovaisetkin näköjään.

        En usko että kyse on siitä rakastuisinko vääränlaisiin. Jotenkin ymmärrän että se että minulla on avioliitossa vaikeutta, ollut jo vuosikymmeniä ja olen siinä ihan puhtaasti kiinni muiden ihmisten vuoksi, lasten ja puolison, niin ymmärrän, että se luo toisaalta hyvän kasvualustan ihastumisiin muihin, vaikka sitä ei pidä suotavaa, ymmärtää, jos jonkin taustalla on ollut joskus jotain sellaista, että miksi niin on käynyt. Olen oikeasti onneton avioliitossa no, mutta siitä ei tule olemaan koskaan ulospääsyä, en halua tehdä hälle pahoin, en myöskään antaa lasten pettyä...niin ..mietin sitä, miksi joskus on ihastunut, että ne syyt on löytyneet syvemmältä...ei siitä että on vaan jokin huora tai narsisti yms.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että kyse on siitä rakastuisinko vääränlaisiin. Jotenkin ymmärrän että se että minulla on avioliitossa vaikeutta, ollut jo vuosikymmeniä ja olen siinä ihan puhtaasti kiinni muiden ihmisten vuoksi, lasten ja puolison, niin ymmärrän, että se luo toisaalta hyvän kasvualustan ihastumisiin muihin, vaikka sitä ei pidä suotavaa, ymmärtää, jos jonkin taustalla on ollut joskus jotain sellaista, että miksi niin on käynyt. Olen oikeasti onneton avioliitossa no, mutta siitä ei tule olemaan koskaan ulospääsyä, en halua tehdä hälle pahoin, en myöskään antaa lasten pettyä...niin ..mietin sitä, miksi joskus on ihastunut, että ne syyt on löytyneet syvemmältä...ei siitä että on vaan jokin huora tai narsisti yms.

        LS

        En siis tarkoita, että olisi mitään tarkoitus...ihastua kehenkään koskaan...en koe siis tarvetta siihen, mutta toisaalta ymmärrän miksi on voinut niin käydä....yritän elämänvoimaa ammentaa kaikesta muusta, tekemällä asioita mistä pidän esimerkiksi...pitämällä mielen positiivisena...mutta totuus on, että jos ihmiset ajattelevat kaikesta aina erotavoin, ja eivät opi ymmärtämään monen kymmenen vuoden jälkeenkään...niin vaikeaa siinä on puristaa itsestä rakkautta, lähimmäisen rakkautta voi itsestään löytää ja pyrkiä elämään valheessa toisen ihmisen onnen vuoksi.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tarkoitin siis ns. Oikealla Jeesuksella yleensä sitä onko olemassaoleva... Käsitin kysymyksesi niin että uskonko Jeesuksen olevan historiallinen hahmo ensinkään.. Ja joo me rakastutaan vääriin tyyppeihin. Kolmkymppsenä mut erotettiin paikallisesta seurakunnasta haureuden vuoksi. Enkä tosiaankaan maannut joka jätkän kanssa. Mieheni hylkäsi, jätti mut, Jeesuksen takia ja otin tilalle uskovaisen miehen. Molempien kanssa olin naimisissa... Siis long time ago. Sen kolmannen kanssa pitkä liitto mahdollistui.
        Ihmiset osaa olla julmia. Uskovaisetkin näköjään.

        Minua on paljon täällä arvosteltu asioista, olen saanut kuulla olevani narsisti yms...no en minä sen yhdenkään ä perään oikeasti kysellyt ihastumisasioissa tai että pitäisin yllä toiveita, ihan puhtaasti keisdi oli niin outo, että uskovana ihmisen ei vaan pitäisi sanoa, joo olet kaveri ja ghoustaa itsensä...weard touhua...en enää huolisi ihan ketä tahansa tai oikeastaan ketään miestä...en haluaisin elää kenenkään kanssa enää yhdessä...Jeesus riittävi...

        LS

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua on paljon täällä arvosteltu asioista, olen saanut kuulla olevani narsisti yms...no en minä sen yhdenkään ä perään oikeasti kysellyt ihastumisasioissa tai että pitäisin yllä toiveita, ihan puhtaasti keisdi oli niin outo, että uskovana ihmisen ei vaan pitäisi sanoa, joo olet kaveri ja ghoustaa itsensä...weard touhua...en enää huolisi ihan ketä tahansa tai oikeastaan ketään miestä...en haluaisin elää kenenkään kanssa enää yhdessä...Jeesus riittävi...

        LS

        LS

        Kirjoitusvirheitä paljon...
        Mutta ei Jeesusta voi verrata maallisiin suhteisiin, Jumala suhde on jotain muuta.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tarkoitin siis ns. Oikealla Jeesuksella yleensä sitä onko olemassaoleva... Käsitin kysymyksesi niin että uskonko Jeesuksen olevan historiallinen hahmo ensinkään.. Ja joo me rakastutaan vääriin tyyppeihin. Kolmkymppsenä mut erotettiin paikallisesta seurakunnasta haureuden vuoksi. Enkä tosiaankaan maannut joka jätkän kanssa. Mieheni hylkäsi, jätti mut, Jeesuksen takia ja otin tilalle uskovaisen miehen. Molempien kanssa olin naimisissa... Siis long time ago. Sen kolmannen kanssa pitkä liitto mahdollistui.
        Ihmiset osaa olla julmia. Uskovaisetkin näköjään.

        On lisäksi jaksettava kantaa mukanaan omaa syyllisyyttä, että ei kykene rakastamaan tarpeeksi ja oikein. Ja että tänne kirjoittaa näistä. Mutta Jumalan rakkaus on enemmän kuin mitä meissä ihmisissä on. Kuten huomaat, ei ihmisissä ole rakkautta. Jumala on yksin rakkaus. Mikään hyvä tekonikaan ei toisi lisäarvoa minulle niin, että sitä voisi rinnastaa Jumalan rakkauteen.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirheitä paljon...
        Mutta ei Jeesusta voi verrata maallisiin suhteisiin, Jumala suhde on jotain muuta.

        LS

        Vetää hiljaiseksi. Yritän ymmärtää ja "kuunnella ". Kun mä olen aina pitänyt sellaisina onnellisina ja menestyjinä heitä joilla on pitkä vuosikymmeniä kestänyt avioliitto... Ja pidän edelleen. Osasi ei ole huono, sittenkään.
        Kovin inhimillistä tuo, ihastumiset muihin. Et ole narsisti etkä ainakaan huora !
        Näen sen niin että teet oikein. Lapsille erot on repiviä. Äitinä sellaista on rankkaa katsella.
        Sitten tulee vielä se statuksen menetys. Kun minä siirryin lapsienikanssa omakotitalosta vuokraslummiin, niin kyllä hävetti.
        Ei se ero ollutkaan mikään pelastus. Olisin tarvinnut niitä kulisseja.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en rukoile enää muuta kuin vahingossa. Venäjän ulkoministeriö uhkaa Suomea.. Korona...
        En rukoile jotta en kiroaisi häntä.. Tiedän tämän tulevan sodan ihmisten aikaansaannokseksi, mutta.. Eikö Jumala ole kaikkivaltias?
        Ei vain tyytmättömien perheenäitien päiväuni. Sairasta. Koko maailma on sairas

        Tämä joukko on Avoimesti antikristuksen kanattajioa: https://archive.org/details/finnish-freemasons-and-the-grand-lodges-of-the-world/Finnish-Freemasons-and-the-Grand-Lodges-of-the-World/


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Vetää hiljaiseksi. Yritän ymmärtää ja "kuunnella ". Kun mä olen aina pitänyt sellaisina onnellisina ja menestyjinä heitä joilla on pitkä vuosikymmeniä kestänyt avioliitto... Ja pidän edelleen. Osasi ei ole huono, sittenkään.
        Kovin inhimillistä tuo, ihastumiset muihin. Et ole narsisti etkä ainakaan huora !
        Näen sen niin että teet oikein. Lapsille erot on repiviä. Äitinä sellaista on rankkaa katsella.
        Sitten tulee vielä se statuksen menetys. Kun minä siirryin lapsienikanssa omakotitalosta vuokraslummiin, niin kyllä hävetti.
        Ei se ero ollutkaan mikään pelastus. Olisin tarvinnut niitä kulisseja.

        Tilanne on silti tietyllä tapaa ahdistava. On vaikea olla tuottamatta pettymystä, jos ajatellaan esimerkiksi läheisyyden tarjoamista, ongelmista on tullut niin laajoja, että olen toisen kosketuksellekin "puupökkelö"...kulissia on vaikea pitää kasassa.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on silti tietyllä tapaa ahdistava. On vaikea olla tuottamatta pettymystä, jos ajatellaan esimerkiksi läheisyyden tarjoamista, ongelmista on tullut niin laajoja, että olen toisen kosketuksellekin "puupökkelö"...kulissia on vaikea pitää kasassa.

        LS

        Oli meilläkin ongelmia... Silti pysyttiin yhdessä.. Sanoisinko seksistä huolimatta.. Se oli varvasfetisti ja bi-seksuaali enkä koskaan tiennyt lopulta mitä se tahtoi. Loppuaikoina ei yhtään mitään.. Sanoi kun otin puheeksi että ei ole minussa vika vaan hänessä.
        Huoh. Sitten se hukkui. Lapsettomuusongelmamme vuoksi olen hiukan helpottunut.
        Minulla on entisestä suhteesta kylläkin kaksi tyttöä ja yksi poika.
        Mikään puhe ei auttanut, mieheni halusi yhteisen lapsen kanssani mutta toimi siten että se ei ollut mitenkään mahdollista niitä saada. 🙁


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Oli meilläkin ongelmia... Silti pysyttiin yhdessä.. Sanoisinko seksistä huolimatta.. Se oli varvasfetisti ja bi-seksuaali enkä koskaan tiennyt lopulta mitä se tahtoi. Loppuaikoina ei yhtään mitään.. Sanoi kun otin puheeksi että ei ole minussa vika vaan hänessä.
        Huoh. Sitten se hukkui. Lapsettomuusongelmamme vuoksi olen hiukan helpottunut.
        Minulla on entisestä suhteesta kylläkin kaksi tyttöä ja yksi poika.
        Mikään puhe ei auttanut, mieheni halusi yhteisen lapsen kanssani mutta toimi siten että se ei ollut mitenkään mahdollista niitä saada. 🙁

        Olet sinäkin melko avoin, tällä palstalla.

        Asioihin vaikuttaa suurimmaksi osaksi varmaan kommunikointiongelmat ja tavallaan koen että toinen vain ottaa, ettei välitä tarpeeksi yrittääkseen tehdä toisin, että vaikka yrittäisi asioista keskustella, se on kuin tuuleen huutaisi ja sen läpi ei kuulu mitään..tavallaan on luovuttanut sen suhteen, että odottaisi muutosta...ehkä kaikkeen sekoittuu omaa turhautumista vuosien mittaan...mutta haluaisi kuitenkin jotenkin taistella sen suhteen ettei vain luovuttaisi...

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinäkin melko avoin, tällä palstalla.

        Asioihin vaikuttaa suurimmaksi osaksi varmaan kommunikointiongelmat ja tavallaan koen että toinen vain ottaa, ettei välitä tarpeeksi yrittääkseen tehdä toisin, että vaikka yrittäisi asioista keskustella, se on kuin tuuleen huutaisi ja sen läpi ei kuulu mitään..tavallaan on luovuttanut sen suhteen, että odottaisi muutosta...ehkä kaikkeen sekoittuu omaa turhautumista vuosien mittaan...mutta haluaisi kuitenkin jotenkin taistella sen suhteen ettei vain luovuttaisi...

        LS

        On tuo eräänlaista rakkautta tuokin että haluaa taistella ettei vain luovuta. Ja myös että miehenkin hyvinvoinnin vuoksi pysyy suhteessa vaikka uskoisi että parempaa oisit luvassa ilman häntä, ja että nyt joudut kamppailemaan ilmeisen negatiivisten tunteiden kanssa.
        Mihin hänessä rakastuit? Ja mikä nyt on tullut väliin?
        Ne tunteet sulla varmaan vaikuttaa tuohonkin mitä kirjoitit.. Miehesi on huono sängyssä... Jos olisit olisit edelleen rakastunut varmaan kestäisi vaikka miten raakalsismaista käytöstä tahansa...luin Wikipediasta kerran että naiset yleensä uneksii juuri sellaisesta miehen itsekkyydestä pedissä, kun taas puolisoksi valitaan kiltti yksilö.
        Mä kärsin aikanaan tosi paljon Teemun ja mun lapsettomuudesta. Hän itse sanoi olevansa onnellinen. Hän adoptoi mun pojan.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        On tuo eräänlaista rakkautta tuokin että haluaa taistella ettei vain luovuta. Ja myös että miehenkin hyvinvoinnin vuoksi pysyy suhteessa vaikka uskoisi että parempaa oisit luvassa ilman häntä, ja että nyt joudut kamppailemaan ilmeisen negatiivisten tunteiden kanssa.
        Mihin hänessä rakastuit? Ja mikä nyt on tullut väliin?
        Ne tunteet sulla varmaan vaikuttaa tuohonkin mitä kirjoitit.. Miehesi on huono sängyssä... Jos olisit olisit edelleen rakastunut varmaan kestäisi vaikka miten raakalsismaista käytöstä tahansa...luin Wikipediasta kerran että naiset yleensä uneksii juuri sellaisesta miehen itsekkyydestä pedissä, kun taas puolisoksi valitaan kiltti yksilö.
        Mä kärsin aikanaan tosi paljon Teemun ja mun lapsettomuudesta. Hän itse sanoi olevansa onnellinen. Hän adoptoi mun pojan.

        Ajattelin hänen olevan kiltti. Se on eräänlaista rakkautta sekin. Ei kait voi puhua tunteiden räiskynnästä alkujaan. Minut on kasvatettu niin, ettei myöskään saa seurustella puolivakavasti, se olisi heti vakavaa, eli siihen liittyi myös tunnollisuutta. En oikeastaan ole koskaan rakastanut häntä sillä tavoin että olisin ihastunut, tuntenut paloa...mutta koen olevani vastuussa hänen elämästään ja hänen tunteistaan jne. Se on rakkautta sekin tavallaan.

        Kuulostaa varmaan julmalta...kylmältä jne.
        Kyllä minä välitän hänestä silti. Ja tarkoitukseni ei ole tehdä hänestä mielikuvaa, joka antaa käsityksen tossukasta...mutta paremmin kait ei voisi valita... ellei hän pitäisi minua kuin "äitinään" tai jollen olisi perheen matriarkka...eli kyllä hän saisi pitää puoliaan edes vähän tai pyrkiä vaikuttamaan...kaikkeen mitä sanon vain naurahdetaan tai ei sanota mitään..ja joudun vetämään asiat, jos meinataan tehdä tulosta.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin hänen olevan kiltti. Se on eräänlaista rakkautta sekin. Ei kait voi puhua tunteiden räiskynnästä alkujaan. Minut on kasvatettu niin, ettei myöskään saa seurustella puolivakavasti, se olisi heti vakavaa, eli siihen liittyi myös tunnollisuutta. En oikeastaan ole koskaan rakastanut häntä sillä tavoin että olisin ihastunut, tuntenut paloa...mutta koen olevani vastuussa hänen elämästään ja hänen tunteistaan jne. Se on rakkautta sekin tavallaan.

        Kuulostaa varmaan julmalta...kylmältä jne.
        Kyllä minä välitän hänestä silti. Ja tarkoitukseni ei ole tehdä hänestä mielikuvaa, joka antaa käsityksen tossukasta...mutta paremmin kait ei voisi valita... ellei hän pitäisi minua kuin "äitinään" tai jollen olisi perheen matriarkka...eli kyllä hän saisi pitää puoliaan edes vähän tai pyrkiä vaikuttamaan...kaikkeen mitä sanon vain naurahdetaan tai ei sanota mitään..ja joudun vetämään asiat, jos meinataan tehdä tulosta.

        LS

        Ei mulle tullut mieleenkään mikään tossukka... Kuulostaa joo hyvältä ihmiseltä. Varmaan myös hyvä isä teidän lapsille... En vain ymmärrä mikä on pielessä.
        Ei se pääasia voi olla se seksikään... Minä näen että sinä myös arvostat hänen luonnetta, kiltteyttä.. Toisaalla kyllä sanot että et tahdo tehdä päätöksiä yksin.. Ym. Sekö se on? Et tahdo olla mikään matriarkka...
        Tosiaan, et kuulosta kylmältä ollenkaan.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Eli unelmien täyttymys tuo Jeesus. En kysy tätä kiusatakseni vaan hieman epäilyttää... Mistä tiedät ettei se ole vain kuvitelmaa?
        Tietysti uskon että on voima. Joka on tehnyt maailman. Pelottavaa.

        Jeesus on tie Jumalan luo sekä totuus ja elämä vain Jeesuksen kautta opit tuntemaan Jumalan.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei mulle tullut mieleenkään mikään tossukka... Kuulostaa joo hyvältä ihmiseltä. Varmaan myös hyvä isä teidän lapsille... En vain ymmärrä mikä on pielessä.
        Ei se pääasia voi olla se seksikään... Minä näen että sinä myös arvostat hänen luonnetta, kiltteyttä.. Toisaalla kyllä sanot että et tahdo tehdä päätöksiä yksin.. Ym. Sekö se on? Et tahdo olla mikään matriarkka...
        Tosiaan, et kuulosta kylmältä ollenkaan.

        Niin en tiedä...ehkä vika on minussa..etten osaa olla tyytyväinen.

        LS


    • Anonyymi

      Minä aina ennen luulin, että Jumala vaatisi kovin tekemään kaikenlaista. Ajattelen niin, että juuri Jumalan armon näkeminen, on myös muuttanut minua itseäni. Oma vajavuutensa on pakko hyväksyä. Uskon että Jumala muuttaa ajattelutapaan ne, ei niinkään niin, että minun täytyy olla jonkinlainen kelvatakseni. Ei voi hyväksyä muita, jos ei osaa olla armollinen myös itselleen.

      LS

      • Anonyymi

        juuri niin.

        Jumala on antanut oman Poikansa, ja JUMALA ei meiltä tarvitse mitään !!!

        "Jumala ei tarvitse meidän hyvä tekoja, mutta lähimmäisemme tarvitsee"


      • Anonyymi kirjoitti:

        juuri niin.

        Jumala on antanut oman Poikansa, ja JUMALA ei meiltä tarvitse mitään !!!

        "Jumala ei tarvitse meidän hyvä tekoja, mutta lähimmäisemme tarvitsee"

        Entä raamatun laki, ja sen ohjeet ja neuvot? Parannuksen teko?


    • Anonyymi

      Hmmm. "Millainen Jumala on?" Tässä kait tarkoitetaan Isä Jumalan persoonaa, Jeesus ja Pyhä Henki persoonina ovat ehkä jo hiukan helpommin esiteltävissä.

      Tuota noin. Hiukan vaikea kuvailla, etenkin, ettei tule antaneeksi väärää todistusta.

      Periaatteessa voisi sanoa, että jos tunnistaa Jeesuksen Kristuksen hengen ja toimintatavan, samoin kuin Pyhän Hengen, niin jokseenkin samoin voi uskoa taustalla vaikuttavan Isä Jumalan mielenlaadun ja ajattelutavan, sillä Jumala On Yksi Pyhä ja Kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tässä on Jumala.

      Heidän persoonansa ovat eri, mutta kuitenkin yksimieliset. Yksi henki, yksi tahto ja yksi toiminta, näin on kristinopissa asia annettu ymmärtää.

      Raamattua lueskelemalla tuo itse Isä Jumalankin persoonallisuus jossain määrin selviää.

      Jumala toimii oman tahtonsa ja viisautensa mukaan. Joskus Hän on hiljaa, tai sitten on niin, ettei Hän ole hiljaa, mutta ihminen itse ei Hänen ääntänsä kuule, tai ei hyväksy Jumalan puhetta / vastausta esim. omiin rukouksiinsa.

      Sitten taas on uskovaisella parempia aikoja: Jumala osoittaa pitävänsä huolta. Tulee ihan yllättävääkin huolenpitoa, hädänalaisessa tilanteessa.

      Noista, erilaisista puhutteluista pitäisi sitten myös ymmärtää ja oppia jotain.

      Hän on maailman Luoja ja sen elämän ja kuoleman ylläpitäjä.

      Itse kuvittelen, että olemme jonkinlainen pieleen mennyt luomiskoe, jota Hän on sitten parhaansa mukaan, mutta järjestelmällisesti ja pyhän ajattelutavan hengessä yrittänyt Itse parhaansa mukaan korjata.

      • Niin. Olen myös kokenut Jumalan huolenpidon. Ja koko ajan koen, rahallisesti. Toisaalta kaikki voi selittää sattumalla ja hyvällä tuurilla.
        Raamatussa olen menossa Mooseksen 2.kirjassa.kun sanoit että Raamattua lukemalla voi oppia Jumalasta... Uskon että se kaikki pröystäily kirkkoja rakennettaessa(2.moos.)on Jumalan tahto. Mutta miksi? Että häneen uskovien olisi hyvä olla ja palvella Jumalaa?
        Kaikki se mistä voisimme oppia Jumalan luonteesta on spekulaatiota ja arvailuja... Minun mielestäni. Ihmettelen ja kadehdin sinun lujaa uskoasi.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin. Olen myös kokenut Jumalan huolenpidon. Ja koko ajan koen, rahallisesti. Toisaalta kaikki voi selittää sattumalla ja hyvällä tuurilla.
        Raamatussa olen menossa Mooseksen 2.kirjassa.kun sanoit että Raamattua lukemalla voi oppia Jumalasta... Uskon että se kaikki pröystäily kirkkoja rakennettaessa(2.moos.)on Jumalan tahto. Mutta miksi? Että häneen uskovien olisi hyvä olla ja palvella Jumalaa?
        Kaikki se mistä voisimme oppia Jumalan luonteesta on spekulaatiota ja arvailuja... Minun mielestäni. Ihmettelen ja kadehdin sinun lujaa uskoasi.

        Tuo minun "luja uskoni"...

        Ehkä hiukan, tietynlaista lujuutta on tullut sen opin ja uskon kautta, että itse, ihmisenä ja nk. lihassani olen täysin syntinen ja voimaton. En enää edes yritä olla jotain, mitä en voi olla. Silloin, jos minulla ei ole uskoa, istun täysin voimattomana, epätoivossa, tyhjyydessä ja saattaa jopa viha iskeä päälle! Näin "luja usko" minulla lihassani!

        Kaikki kristillinen usko ja sisäinen rauha minussa on Kristuksen vaikuttamaa ja tekoa. Ilman tätä hyppisin ja potkisin pitkin seiniä. Esim. nyt tämä mahd. sodan uhka. Olen aivan rauhallinen. Sen olen rukoillut, että jos esim. ohjusisku tulee ja osuu, kuolisin nopeasti.

        Jumalan edessä on oltava ehdottoman rehellinen, sillä ei Jumalaa voi valheilla pettää.

        Tunnustan Jumalalle, itselleni ja muille ihmisille oman, kauhistuttavan syntisyyteni, rukoillen samalla Jumalan armoa ja että Jeesus Kristus sekä Pyhä Henki vaikuttaisivat minussa uskoa ja Jeesuksen lahjavanhurskauden kautta parannusta.

        Rukouksessa en tarjoa Isälle Jumalalle kuin syntisen itseni, tunnustan syntejäni, samalla esim. kiitän, jos olen havainnut erilaista hyvää muutosta itsessäni ja kiitän myös Jumalan erilaisesta avusta. Rukoilen suomeksi ja josoikealta "tuntuu", sitten myös kielillä. ("Tuntuu" = tietynlainen sisäinen kehoitus siihen, tai varmuus.)

        Tuo kielillä rukoilu kylläkin vahvistaa uskoani, sillä kielillärukoushan, (jos se on aitoa ja puhdasta) on Pyhän Hengen omaa puhetta. Rukoilen hetken, niin kauan kuin "koen", että jokin asia tulee kerrotuksi. Sitten, jos alan vain toistaa joitain sanoja, lopetan, sillä Jeesuskin sanoo, ettei meitä meidän monisanaisuutemme vuoksi kuulla.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin. Olen myös kokenut Jumalan huolenpidon. Ja koko ajan koen, rahallisesti. Toisaalta kaikki voi selittää sattumalla ja hyvällä tuurilla.
        Raamatussa olen menossa Mooseksen 2.kirjassa.kun sanoit että Raamattua lukemalla voi oppia Jumalasta... Uskon että se kaikki pröystäily kirkkoja rakennettaessa(2.moos.)on Jumalan tahto. Mutta miksi? Että häneen uskovien olisi hyvä olla ja palvella Jumalaa?
        Kaikki se mistä voisimme oppia Jumalan luonteesta on spekulaatiota ja arvailuja... Minun mielestäni. Ihmettelen ja kadehdin sinun lujaa uskoasi.

        "Niin. Olen myös kokenut Jumalan huolenpidon. Ja koko ajan koen, rahallisesti. Toisaalta kaikki voi selittää sattumalla ja hyvällä tuurilla."

        Niinpä, kaiken voi selittää sattumalla ja hyvällä tuurilla. Minä en ole koskaan kokenut Jumalan läsnäoloa. Huolenpidon olen kylläkin kuvitellut aistivani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo minun "luja uskoni"...

        Ehkä hiukan, tietynlaista lujuutta on tullut sen opin ja uskon kautta, että itse, ihmisenä ja nk. lihassani olen täysin syntinen ja voimaton. En enää edes yritä olla jotain, mitä en voi olla. Silloin, jos minulla ei ole uskoa, istun täysin voimattomana, epätoivossa, tyhjyydessä ja saattaa jopa viha iskeä päälle! Näin "luja usko" minulla lihassani!

        Kaikki kristillinen usko ja sisäinen rauha minussa on Kristuksen vaikuttamaa ja tekoa. Ilman tätä hyppisin ja potkisin pitkin seiniä. Esim. nyt tämä mahd. sodan uhka. Olen aivan rauhallinen. Sen olen rukoillut, että jos esim. ohjusisku tulee ja osuu, kuolisin nopeasti.

        Jumalan edessä on oltava ehdottoman rehellinen, sillä ei Jumalaa voi valheilla pettää.

        Tunnustan Jumalalle, itselleni ja muille ihmisille oman, kauhistuttavan syntisyyteni, rukoillen samalla Jumalan armoa ja että Jeesus Kristus sekä Pyhä Henki vaikuttaisivat minussa uskoa ja Jeesuksen lahjavanhurskauden kautta parannusta.

        Rukouksessa en tarjoa Isälle Jumalalle kuin syntisen itseni, tunnustan syntejäni, samalla esim. kiitän, jos olen havainnut erilaista hyvää muutosta itsessäni ja kiitän myös Jumalan erilaisesta avusta. Rukoilen suomeksi ja josoikealta "tuntuu", sitten myös kielillä. ("Tuntuu" = tietynlainen sisäinen kehoitus siihen, tai varmuus.)

        Tuo kielillä rukoilu kylläkin vahvistaa uskoani, sillä kielillärukoushan, (jos se on aitoa ja puhdasta) on Pyhän Hengen omaa puhetta. Rukoilen hetken, niin kauan kuin "koen", että jokin asia tulee kerrotuksi. Sitten, jos alan vain toistaa joitain sanoja, lopetan, sillä Jeesuskin sanoo, ettei meitä meidän monisanaisuutemme vuoksi kuulla.

        Minäkin olen ennen puhunut kielillä ja sinä kuvasit sitä hyvin. Mielenterveysopinnot sai mut luopumaan tavasta.
        Mulla menee näin epäuskossa(epäilen...) huonosti. Juuri rukoilin "näänkö edes seuraavaa joulua enää?" en ole lainkaan rauhallinen. Kuulun siihen porukkaan joka on hamstrannut joditabletteja... Ja olen jo miettinyt mitä teen Jos venäjä reagoi Natoon kuten nyt etukäteen kauhistelen. Kenelle sitä jodia jaan ja pitäisikö minun ostaa sitä lisää... Huokaus..
        Miten sinä pystyt olemaan rauhallinen.?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Minäkin olen ennen puhunut kielillä ja sinä kuvasit sitä hyvin. Mielenterveysopinnot sai mut luopumaan tavasta.
        Mulla menee näin epäuskossa(epäilen...) huonosti. Juuri rukoilin "näänkö edes seuraavaa joulua enää?" en ole lainkaan rauhallinen. Kuulun siihen porukkaan joka on hamstrannut joditabletteja... Ja olen jo miettinyt mitä teen Jos venäjä reagoi Natoon kuten nyt etukäteen kauhistelen. Kenelle sitä jodia jaan ja pitäisikö minun ostaa sitä lisää... Huokaus..
        Miten sinä pystyt olemaan rauhallinen.?

        Rukoile Jumalaa. Kerro kaikki ongelmasi: mikä ahdistaa, mitä pelkäät, mistä olet huolissasi ja kerro myös mistä asioista olet iloinen ja ehkä kiitollinenkin. Tunnusta syntisyytesi. Yksittäisiä syntejä voi luetella, mutta olennaisinta on tajuta asian koko laaja kauheus. "Minähän olen aivan pimeydessä!" Rukoile, että Jeesuksen lahjavanhurskaus vaikuttaisi sinussa kaikkea puhdistusta, voimaa, parannusta.

        Psalmi 130: 1-8
        1 Matkalaulu. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
        2 Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
        3 Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
        4 Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
        5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
        6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.
        7 Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.
        8 Ja hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä.

        "Israel" = Jeesuksen kautta, nyt koko maailma: sinä, minä. Tämä lupaus on kaikille jotka sitä kaipaavat.

        Kerro, että pelkäät mahdollista sotaa tai muita konflikteja ja rukoile itsellesi rauhaa sydämeesi. Kun rukoillessasi koet mielenrauhaa, niin aivan samoin: kokeilepa rukoilla hiljaa kielillä. Niin kauan kuin se tuntuu "tarpeelliselta". Ensin ehkä pari minuuttia. Tai sitten enemmänkin, ihan niin paljon, kuin koet asiaa olevan! Kielillärukoillessa Pyhä Henki tutkii sisintäsi, puhdistaa sitä, kertoo Jumalalle sydämesi asioita, samoin puhuu sinun hengellesi. Sanoja, joita et ymmärrä, mutta ne lohduttavat ja niiden vaikutus jää sisimpääsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rukoile Jumalaa. Kerro kaikki ongelmasi: mikä ahdistaa, mitä pelkäät, mistä olet huolissasi ja kerro myös mistä asioista olet iloinen ja ehkä kiitollinenkin. Tunnusta syntisyytesi. Yksittäisiä syntejä voi luetella, mutta olennaisinta on tajuta asian koko laaja kauheus. "Minähän olen aivan pimeydessä!" Rukoile, että Jeesuksen lahjavanhurskaus vaikuttaisi sinussa kaikkea puhdistusta, voimaa, parannusta.

        Psalmi 130: 1-8
        1 Matkalaulu. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
        2 Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
        3 Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
        4 Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
        5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
        6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.
        7 Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.
        8 Ja hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä.

        "Israel" = Jeesuksen kautta, nyt koko maailma: sinä, minä. Tämä lupaus on kaikille jotka sitä kaipaavat.

        Kerro, että pelkäät mahdollista sotaa tai muita konflikteja ja rukoile itsellesi rauhaa sydämeesi. Kun rukoillessasi koet mielenrauhaa, niin aivan samoin: kokeilepa rukoilla hiljaa kielillä. Niin kauan kuin se tuntuu "tarpeelliselta". Ensin ehkä pari minuuttia. Tai sitten enemmänkin, ihan niin paljon, kuin koet asiaa olevan! Kielillärukoillessa Pyhä Henki tutkii sisintäsi, puhdistaa sitä, kertoo Jumalalle sydämesi asioita, samoin puhuu sinun hengellesi. Sanoja, joita et ymmärrä, mutta ne lohduttavat ja niiden vaikutus jää sisimpääsi.

        Hyvä viesti. Olen miettinyt sanomaasi nyt pelon sijaan... Eilen oli kokous ja pääsin rukouksessa alkuun.. Ja kaikki huoleni on vaihtunut pyhän Hengen rauhaan.
        Noni, tosta saa vääriä käsityksiä.. Tiedän että pelko vaanii ovella.
        Mutta kokous oli hyvä. Nigerialaisia muusikoita ja porukka ihan sekaisin ☺️😂kuulutko sinä johonkin seurakuntaan? Onko uskovat sun ystäviä? Jos et kuulu, miksi et?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hyvä viesti. Olen miettinyt sanomaasi nyt pelon sijaan... Eilen oli kokous ja pääsin rukouksessa alkuun.. Ja kaikki huoleni on vaihtunut pyhän Hengen rauhaan.
        Noni, tosta saa vääriä käsityksiä.. Tiedän että pelko vaanii ovella.
        Mutta kokous oli hyvä. Nigerialaisia muusikoita ja porukka ihan sekaisin ☺️😂kuulutko sinä johonkin seurakuntaan? Onko uskovat sun ystäviä? Jos et kuulu, miksi et?

        En kuulu enää mihinkään seurakuntaan. Kuuluin aikoinaan helluntaiseurakuntaan, sitten luterilaiseen kirkkoon. Olen siis molemmista eronnut, mutta uskoni on jokseenkin luterilaisen opin mukainen, vielä pienin helluntailaisvaikuttein.

        Olen katkaissut suhteitani moniin ihmisiin, mutta ne pari ystävää, joita vielä on, ovat maltillisia, luterilaisia uskovaisia.

        Hienoa, että olet päässyt rukouksessasi hyvään alkuun ja saanut rauhan. Juttele päivittäin Jumalalle ja anna Hänen puhua sinulle. 🙂


    • Anonyymi

      2Kor.3:15-18 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta lujetaan, on peite heidäm sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaiseksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

    • Anonyymi

      Johtuneeko siitä, että aiemmin, mitä ilmeisemmin, uskoit kirkkojen keksimään jumala-kuvaan ja nyt olet löytänyt jotakin todellisempaa. Minulle ainakin kävi niin. On hyvä muistaa silti, että Raamatusta löytyy sellainen kuva Jumalasta, jonka itse kukin Raamatun kirjansa kirjoittaja on sinne rustannut. Itse Jumala taas on jotakin sinne päin tai siltä väliltä.

      • Anonyymi

        Minä en tiedä mikä on "kirkkojen keksimä jumala-kuva".
        Kristilliset kirkot eivät käsittääkseni ole tällaisia keksineet.

        Vanhojen, kristillisten kirkkojen Jumala-kuva perustuu Raamatun (VT ja UT) sanaan ja siitä opittuun, nk. kristinoppiin.

        Nykyään on tietysti syntynyt monenmoisia kuppikuntia, jotka saattavat kutsua itseään peräti "kirkoiksikin". Nämä ovat voineet keksiä omia jumala-kuviaan.

        Minä luotan nk. klassiseen kristinuskoon (= vanhat kirkkokunnat) ja näiden opettamaan Raamatun evankeliumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä mikä on "kirkkojen keksimä jumala-kuva".
        Kristilliset kirkot eivät käsittääkseni ole tällaisia keksineet.

        Vanhojen, kristillisten kirkkojen Jumala-kuva perustuu Raamatun (VT ja UT) sanaan ja siitä opittuun, nk. kristinoppiin.

        Nykyään on tietysti syntynyt monenmoisia kuppikuntia, jotka saattavat kutsua itseään peräti "kirkoiksikin". Nämä ovat voineet keksiä omia jumala-kuviaan.

        Minä luotan nk. klassiseen kristinuskoon (= vanhat kirkkokunnat) ja näiden opettamaan Raamatun evankeliumiin.

        "Minä luotan nk. klassiseen kristinuskoon (= vanhat kirkkokunnat) ja näiden opettamaan Raamatun evankeliumiin."

        Ja sehän se sinun jumala-kuvasi onkin. Ei se, mitä Raamatun historioitsijat nykyään kirjoittavat Raamattuun perustuen, joka kuva olisi oikeampi kuva Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä luotan nk. klassiseen kristinuskoon (= vanhat kirkkokunnat) ja näiden opettamaan Raamatun evankeliumiin."

        Ja sehän se sinun jumala-kuvasi onkin. Ei se, mitä Raamatun historioitsijat nykyään kirjoittavat Raamattuun perustuen, joka kuva olisi oikeampi kuva Jumalasta.

        Juu. Meillä kullakin on uskomme.

        Jeremia 6:16
        Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne."

        2000 vuoden kristinusko, kristinuskon muinaiset polut, ovat itselleni luotettavampi pelastustie, kuin jotkut 100 vuotta sitten perustetun lahkon uus-"historioitsijoiden" tarjoamat.

        Kukin tavallamme. Selvästikin uskoni jollain tavoin häiritsee sinua.
        Itse kuitenkin olen siihen riittävän tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Meillä kullakin on uskomme.

        Jeremia 6:16
        Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne."

        2000 vuoden kristinusko, kristinuskon muinaiset polut, ovat itselleni luotettavampi pelastustie, kuin jotkut 100 vuotta sitten perustetun lahkon uus-"historioitsijoiden" tarjoamat.

        Kukin tavallamme. Selvästikin uskoni jollain tavoin häiritsee sinua.
        Itse kuitenkin olen siihen riittävän tyytyväinen.

        Ei minua häiritse sinun uskosi. Vastasin kun kysyit ja kommentoin, kun et näyttänyt ymmärtävän minua.

        Mutta tiedoksesi, kristinusko ei ole ollut sama koko viimeisen 2000 vuoden ajan eikä se ole sama nytkään kaikissa kirkkokunnissa. Viimeisestä 100 vuodesta en puhunut. En tiedä mistä sen sekä mainitsemasi lahkot keksit. Ilmeisesti sinulla on ennakkoasenne mainitsemiasi lahkoja kohtaan mutta en puhunut niistäkään. Enkä kuulu mihinkään kirkkokuntaan.

        Tarkoitin sillä sitä tietoa, mitä nykyään teologeilla ja Raamatun tutkijoilla on Raamatun ajan ihmisistä, kielistä ja kulttuureista. Se tieto avaa ihan toisenlaisen näkymän Raamattuun ja antaa toisenlaisen kuvan Jumalasta. Se tieto on ikivanhaa mutta vasta ymmärretty. Minä olen vasta sen tiedon jälkeen ymmärtänyt mikä ja kuka Jumala todella on, sillä niin monet väärin ymmärretyt kuvitelmat kristinuskon Jumalasta ovat himmentäneet Jumalan suuruutta, kunniaa ja rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Meillä kullakin on uskomme.

        Jeremia 6:16
        Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne."

        2000 vuoden kristinusko, kristinuskon muinaiset polut, ovat itselleni luotettavampi pelastustie, kuin jotkut 100 vuotta sitten perustetun lahkon uus-"historioitsijoiden" tarjoamat.

        Kukin tavallamme. Selvästikin uskoni jollain tavoin häiritsee sinua.
        Itse kuitenkin olen siihen riittävän tyytyväinen.

        Aamen.


    • Anonyymi

      Gal.4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaisekesenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Eette ole minua mitenkään loukanneet.

    • Anonyymi

      1Kor.4:17-18 Sillä tämä hetken kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti, meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.

    • Anonyymi

      2Kor.11:1-2 Jospa kärsitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te kärsittekin. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan netsyen. Ef.5:24-27 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset. Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

    • Anonyymi

      Jumala on sellainen kuin raamattu kertoo hänen olevan. Sen tietääkseen on luettava sekä vanha että uusi testamentti.

      • Anonyymi

        Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, sanoi Jeesus. Jeesus tuli osoittamaan meille sen, minkälainen Isä on. Uusi testamentti myös muistuttaa katsomaan niin Jumalan hyvyyttä kuin ankaruuttakin, mikä pitää yhtä vanhan testamentin Jumalakuvan kanssa, sillä jo siellä Jumala osoitti olevansa niin armollinen kuin ankarakin.


    • Anonyymi

      Ilm.14:4-5 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa, sillä he ovat niinkuin neityet. Nämä ovat ne jotka seuraavat Kartsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; ne ovat tahrattomat.

    • Anonyymi

      >> "näänkö edes seuraavaa joulua enää?" en ole lainkaan rauhallinen. Kuulun siihen porukkaan joka on hamstrannut joditabletteja... Ja olen jo miettinyt mitä teen Jos venäjä reagoi Natoon kuten nyt etukäteen kauhistelen. Kenelle sitä jodia jaan ja pitäisikö minun ostaa sitä lisää... Huokaus..
      Miten sinä pystyt olemaan rauhallinen.? <<

      Raamattu avautuu - Tapani Suonto: Pelottaako Venäjän karhu?
      https://www.youtube.com/watch?v=yzoeMMgS2bo

      Kuuntelepas vaikka tuo.

      Kotivara on ihan hyvä asia, mutta jatkuva pelossa oleminen ei. Kun turva ja fokus on kaikissa asioissa Jumalassa, eikä siinä, mitä ympärillämme ja maailmassa tapahtuu, pelotkin hälvenevät.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minun tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.

    • Anonyymi

      Mark.9:36-37 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille: Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt.

    • Anonyymi

      Joh.13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa hänet, joka on minut lähettänyt.

    • Anonyymi

      Psykiatriatrialta ei kannata kysyä kun se vaan punastelee ja rapistelee papereitaan.

      • Anonyymi

        Pyörittää lyijykynää kädessään ja kysyy: "Mut, miten sä niinku itse koet tän?"


    • Anonyymi

      Jes.40:17-18 Kaikki kansakunnat ovat niinkuin ei mitään hänen edessään, ne ovat hänelle kuin olematon ja tyhjä. Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette? Jes.46:5 Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset? Ap.t.17:26-30

    • Anonyymi

      Jes.40:13-15 Kuka on Herran Henkeä ohjannut, ollut hänen neuvonantaja ja opettajansa? Kenen kanssa hän on neuvotellut, joka olisi hänelle ymmärrystä antanut ja opettanut oikean polun, opettanut oikean tiedon ja osoittanut hänelle ymmärryksen tien? Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän. Ps.62:10-13

    • Anonyymi

      Jumalaa ei voi rakastaa; se on tekninen mahdottomuus. Jos et sitä tiedä, et tunne Jumalaa eli omia tunteitasi, ja toisaalta maailmankaikkeuden ns. luojaa (olemassaoloa), vaan vain uskontojen harhaisen käsityksen Jumalasta, joka on Jumalan pilkkaa, josta joutuu Helvettiin.

    • Anonyymi

      Olet rehellinen tunnoissasi.

      Voihan se olla, että Jumala ei ole sellainen kuin ihminen tahtoisi. Sellainen, jonka ajattelisi oikeaksi ja hyväksi. Voimme luulla, että tiedämme, muttemme tiedäkään mitään. Joku toinen on aina kertonut ja ohjeistanut millaiseen Jumalaan meidän tulisi uskoa. Ja vaatimalla vaatii meitä kääntymään jumalansa puoleen.

      LS

      • Anonyymi

        niimpä! sitä helposti pitää totena sitä toisen tulkintaa raamatusta, jos toinen on varmempi asiastaan. raamattuhan kertoo meille millainen jumala on.
        Jos ihminen on innostunut jumalastaan sitä ajattelee että siihen on jokin näkymätön syy ehkä jumala itse..
        sen haluaa uskoa.ainakin minä joka olen liiankin käytettävissä.vaikka tiedostankin käännyttäjät vain ihmisiksi.ristiriitaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niimpä! sitä helposti pitää totena sitä toisen tulkintaa raamatusta, jos toinen on varmempi asiastaan. raamattuhan kertoo meille millainen jumala on.
        Jos ihminen on innostunut jumalastaan sitä ajattelee että siihen on jokin näkymätön syy ehkä jumala itse..
        sen haluaa uskoa.ainakin minä joka olen liiankin käytettävissä.vaikka tiedostankin käännyttäjät vain ihmisiksi.ristiriitaista.

        Jonkun kirjoittama Raamattukin on toisaalta. Vaikka siitä on tuhansia vuosia.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun kirjoittama Raamattukin on toisaalta. Vaikka siitä on tuhansia vuosia.

        LS

        se on jännä miten se aina tuntuu uudelta.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        se on jännä miten se aina tuntuu uudelta.

        Millä tavoin koet sen aina uutena?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin koet sen aina uutena?

        LS

        no en osaa sanoa.tiedän sen mutta en saa kakistettua😅😅😅se on kirja jossa on epäselvä juoni, ellei sitten pidä punaisena lankana ihmisen syntiinlankeamista ja Jeesuksen sovitustyötä siihen liittyen. luetko sinä koskaan Raamattua?olet ainakin joskus lukenut,mitä olet mieltä?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        no en osaa sanoa.tiedän sen mutta en saa kakistettua😅😅😅se on kirja jossa on epäselvä juoni, ellei sitten pidä punaisena lankana ihmisen syntiinlankeamista ja Jeesuksen sovitustyötä siihen liittyen. luetko sinä koskaan Raamattua?olet ainakin joskus lukenut,mitä olet mieltä?

        Kyllä Raamattu on tuttu kirja.

        En suhtaudu Raamattuun niin fundamentalistisesti kuin ehkä moni palsta-aktiivi. Sanotaan vaikka niin. Olen kasvanut ympäristössä, jossa Raamattu edusti sana sanalta, mutta tulkittuna tosin silloinkin jotain hyvin tärkeää...ja aikuisiällä, olen ollut joskus tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat suhtautuneet hyvin pakkomielteisesti...minun on pitänyt löytää sellainen tasapaino kyseistä kokoelmaa kohtaan...tavallaan asioihin oma tulokulmani.

        Suuri osa tänne kirjoittajista edustaa jonkinlaista fanaattisia "siipeä". Ja en näe itseäni siinä.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Raamattu on tuttu kirja.

        En suhtaudu Raamattuun niin fundamentalistisesti kuin ehkä moni palsta-aktiivi. Sanotaan vaikka niin. Olen kasvanut ympäristössä, jossa Raamattu edusti sana sanalta, mutta tulkittuna tosin silloinkin jotain hyvin tärkeää...ja aikuisiällä, olen ollut joskus tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat suhtautuneet hyvin pakkomielteisesti...minun on pitänyt löytää sellainen tasapaino kyseistä kokoelmaa kohtaan...tavallaan asioihin oma tulokulmani.

        Suuri osa tänne kirjoittajista edustaa jonkinlaista fanaattisia "siipeä". Ja en näe itseäni siinä.

        LS

        Ok. tällä hetkellä mulla on hiukan huono omatunto siitä että en ole melkein koko kesänä lukenut Raamattua lainkaan.
        jostain muistan lukeneeni että sinun lapsuudenkoti oli tiukan uskonnollinen.voi olla tietenkin että muistan väärin?ps.ymmärrän jos ei tunnu oikealta kertoa julkisella palstalla tämmöisiä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ok. tällä hetkellä mulla on hiukan huono omatunto siitä että en ole melkein koko kesänä lukenut Raamattua lainkaan.
        jostain muistan lukeneeni että sinun lapsuudenkoti oli tiukan uskonnollinen.voi olla tietenkin että muistan väärin?ps.ymmärrän jos ei tunnu oikealta kertoa julkisella palstalla tämmöisiä.

        Ei se mitään. Voin sen kirjoittaa. Oli se tietyllä tapaa. Lapsuuden kodissani uskottiin niin, että jokainen Raamatun sana on tullut Jumalalta ja siitä ei voinut keskustella enempää. Sanotaan niin, että vaikka he eivät olisi olleet uskossa, he olisivat olleet aivan yhtä vanhoillisia.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ok. tällä hetkellä mulla on hiukan huono omatunto siitä että en ole melkein koko kesänä lukenut Raamattua lainkaan.
        jostain muistan lukeneeni että sinun lapsuudenkoti oli tiukan uskonnollinen.voi olla tietenkin että muistan väärin?ps.ymmärrän jos ei tunnu oikealta kertoa julkisella palstalla tämmöisiä.

        Ei sinun tarvitse pinnistää. Jos olet edes joskus useinkin lukenut, säilyyhän asiat sinun aivoissasi. Miksi Raamatun lukua pitäisi toistamalla toistaa, vain koska täytyy?

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ok. tällä hetkellä mulla on hiukan huono omatunto siitä että en ole melkein koko kesänä lukenut Raamattua lainkaan.
        jostain muistan lukeneeni että sinun lapsuudenkoti oli tiukan uskonnollinen.voi olla tietenkin että muistan väärin?ps.ymmärrän jos ei tunnu oikealta kertoa julkisella palstalla tämmöisiä.

        Kasvoin sellaisessa ilmapiirissä, jossa esimerkiksi keskusteltiin aiheista, joita en pidä välttämättä sellaisina, joita lapsen tarvitsisi miettiä. Yksi sellainen oli esimerkiksi homoseksuaalisuus. Jos olisin ollut homoseksuaali, vuosien myötä vanhempani olisivat ehkä joutuneet sopeutumaan jollain tavalla, osittain, mutta istutettu syyllisyys ja syyllistäminen, olisi seurannut läpi koko loppuiän. Vanhoillisuus ei välttämättä ole todellisesti hyve, vaikka sellaiseen uskovat, sitä pitävät moraalisesti hyveenä..se olisi ollut myös ristiriita, josta en olisi koskaan toipunut, identiteetissä. Se on vain esimerkki.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasvoin sellaisessa ilmapiirissä, jossa esimerkiksi keskusteltiin aiheista, joita en pidä välttämättä sellaisina, joita lapsen tarvitsisi miettiä. Yksi sellainen oli esimerkiksi homoseksuaalisuus. Jos olisin ollut homoseksuaali, vuosien myötä vanhempani olisivat ehkä joutuneet sopeutumaan jollain tavalla, osittain, mutta istutettu syyllisyys ja syyllistäminen, olisi seurannut läpi koko loppuiän. Vanhoillisuus ei välttämättä ole todellisesti hyve, vaikka sellaiseen uskovat, sitä pitävät moraalisesti hyveenä..se olisi ollut myös ristiriita, josta en olisi koskaan toipunut, identiteetissä. Se on vain esimerkki.

        LS

        Ok.anteeksi kun kesti vastata.duuneja...
        no eipä se lapselle tosiaan tuollaiset jutut kuulu.olen juu varsinkin tällä palstalla huomannut että jotkut pitää vanhoillisuutta hyveenä..uskomatonta . juuri tuossa homokysymyksessäkin vilisee tuomioita.
        naispappeus tuomitaan jne.
        mitähän se oikea jumala ajattelee näistä nykyajan lainopettajista...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ok.anteeksi kun kesti vastata.duuneja...
        no eipä se lapselle tosiaan tuollaiset jutut kuulu.olen juu varsinkin tällä palstalla huomannut että jotkut pitää vanhoillisuutta hyveenä..uskomatonta . juuri tuossa homokysymyksessäkin vilisee tuomioita.
        naispappeus tuomitaan jne.
        mitähän se oikea jumala ajattelee näistä nykyajan lainopettajista...

        Palstoilla ehkä korostuu tietynlainen ääriajagtemu, koska kirjoittajien joukossa voi olla sellaisia, jotka eivät halua olla perinteisten seurakuntien toiminnassa mukana. Jotkut jopa yhteen aikaan kehuivat eroittautumisella...sen toitottaminen on varmaan hieman vähentynyt.

        Jeesus on varmaan aina kantajansa näköinen. Kukin lukee Raamattua omien silmälasiensa lävitse.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstoilla ehkä korostuu tietynlainen ääriajagtemu, koska kirjoittajien joukossa voi olla sellaisia, jotka eivät halua olla perinteisten seurakuntien toiminnassa mukana. Jotkut jopa yhteen aikaan kehuivat eroittautumisella...sen toitottaminen on varmaan hieman vähentynyt.

        Jeesus on varmaan aina kantajansa näköinen. Kukin lukee Raamattua omien silmälasiensa lävitse.

        LS

        Kiitos että olette jakanut elämänne kokemuksia tänne meille, aina voi oppia jotain toisten elämästä.

        Terv, yks advari


    • Anonyymi

      Jes.44:1-8 Mutta nyt kuule, Jaakob, minun psalvelijani, ja Israel, jonka minä olen valinnut. Näin sanoo Herra, sinun Luojasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta, joka sinua auttaa: Älä pelkää, minua palvelijani Jaakob, sinä Jesurum, jonka minä olen valinnut. Sillä minä vuodatan vedet janoavaisten päällle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle, niin että ne kasvavat nurmikossa kuin pajut vesipurojen partaalla. Mikä sanoo: Minä olen Herran oma, mikä nimittää itsensä Jaakobin nimellä, mikä piirtää käteensä: Herran oma, ja ottaa Israelin kunnianimeksensä. Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot. Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan. He ilmoittakoot tulevaiset, ja mitä tapahtuva on. Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne. Ps.18:32

    • Anonyymi

      Jer.30:1-11 Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä. Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut. Minä teen lopun ksikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajoittanut; ainoastaan sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä. Jer.46:27-28 Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä. Sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, sillä minä olen sinun kanssasi. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut karkoittanut; mutta sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jatä. Jer.10:24-25 Kurita minua, Herra, mutta kohtuudella, äläkä vihassasi, ettet minua ylen vähäiseksi tekisi. Vuodata vihasi pakanain ylitse, jotka eivät sinua tunne, ja sukukuntain ylitse, jotka eivät sinun nimeäsi avuksensa huuda. Sillä he ovat syöneet Jaakobin, ovat hänet syöneet ja lopettaneet, ja tehneet autioksi hänen asuinsijansa. Ps.79:6-7 Vuodata vihasi pakanain ylitse, jotka eivät sinua tunne, ja valtakuntien ylitse, jotka eivät sunun nimeäsi avukseen huuda. Sillä he ovat ayöneet Jaakobin ja tehneet hänen asuinsijansa autioksi.

    • Anonyymi

      Itse koen Jumalan persoonan kuin sekoituksena: Don Corleone nahkanojatuolissaan, kirjoituspöytänsä takana (Marlon Brando, Kummisetä) Jonkinlainen täydellisen, moraalisen pyhä, valkopartainen hallitsija valtaistuimellaan (tyyliin Ilmestyskirja / jokin ufo-valtakunta / Indiana J: kristallikallon valtiaat) ja joka kättään ojennellen jakelee käskyjään enkeleilleen ja tuomion ratsastajille Urho Kekkosta työpöytänsä takana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe