Hienoa että on lämmintä ja kesä tulee.

Anonyymi

Tänään ollut jo 20 lämmintä joten kesä tulee kyllä. Sinkku naisetkin hymyilee ja vähentää vaatteita ja käytä terasseilla ja baareissa näyttäytymässä ja etsimässä miestä.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai naista. Tulis nyt tasaisen lämpimät säät eikä vuoroin kylmää, vuoroin vähän lämmintä.

      • Bätääs: "Tulis nyt tasaisen lämpimät säät eikä vuoroin kylmää, vuoroin vähän lämmintä."

        Ensiviikolla eteläisessä ja keskisessä Suomessa on jo kesä ja ainakin jossain määrin lämmintä. Ensiviikolla suuressa osassa Suomessa alkaa terminen kesä eli vuorokauden keskilämpötila ylittää 10 astetta!:) Etelä-Suomessa kesä taitaa alkaa jo viikonloppuna? Hyvää kesää! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Bätääs: "Tulis nyt tasaisen lämpimät säät eikä vuoroin kylmää, vuoroin vähän lämmintä."

        Ensiviikolla eteläisessä ja keskisessä Suomessa on jo kesä ja ainakin jossain määrin lämmintä. Ensiviikolla suuressa osassa Suomessa alkaa terminen kesä eli vuorokauden keskilämpötila ylittää 10 astetta!:) Etelä-Suomessa kesä taitaa alkaa jo viikonloppuna? Hyvää kesää! :)

        Vois kyllä jo lämmetä, kun ei viitti mitään istuttaa ennen kun pysyy yölläkin lämmin tasasena.

        Ja järvetkään ei lämpiä, jos taivas on pilvinen ja pohjoistuuli ujeltaa.

        Hyvää kesää myös. :)


    • Anonyymi

      Sinkkunaiset etsivät komeaa, menestyvää ja lihaksikasta alfaa. Läski työtön luuseri videopelaaja kilttimies aiheuttaa oksetusta ja kuvotusta.

    • Anonyymi

      Kyllä on ollut lämminpäivä nukkua tänään, yli puoleenpäivään. Olin toisena yökkönä viimeyön ja aamulla kotiin nukkumaan. Päivällä menin molempien flikkojen kanssa morjenstamaan Faijaa. Istutin myös kasvihuoneeseen kurkuntaimet sekä muutaman tomaatintaimen. Miehet olivat koonneet "kasvihuoneeni" jos sitä nyt edes huoneeksi voi sanoa... vähän yli 5 neliötä maata, seisomaan siellä mahtuu, vihannesten kanssa puuhatessa.

      Oli mulla ovi sekä kattoluukku auki istuttaessani niitä taimia kontallani hiekka/turve/multa sekoitettuun kasvualustaan. Muutamalla vanhala ogenvavalla tein väliaikaiset tuet niille, oikeesti mä en jaksanut enempää niille tällä kertaa tehdä.
      Hikoilin muutenkin siellä kuumuudessa ja olin väsynyt. Systeri kävi kastelemassa taimet läpikotaisin, mä olin jo joka taimen upottanut veteen hetkeksi, ennen kuin poistin ne purkista.

      Tuolla olis vielä ne ulkotomaatin taimet istuttamatta seinän vierustalle, jos viikonloppuna ehtisin. Mansikkamaalta poistin hallapeitteen, hernemaalle sen vielä jätin, lintujen takia... suojaamaan herneitä syöpöiltä... kuten fasaaneilta ja variksilta, jotka etsivät luultavammin matoja.

      Faija oli nähnyt aamuauringossa; haarapääskysiä lentelemässä ilmassa.
      Omenapuissa on leikkaamattomat ½- metrin piiskat, en ole jaksanut huolehtia kaikesta. Koivussa on muuten jo lehdet, joten voidaan kaiketi uskoa kesän tulleen Turkuun. Ollaan palattu jo Portsaan ja Mimmikin nukahtanut sänkyynsä. Mä taidan mennä peruusteelliselle pesulle, suihkuun ja sitt nukkumaan. Huomenna on taas työtä aamusta - iltapäivä rapsaan asti.

      Öitä, kaikille!
      trollikka

      • Sä olet päässyt jo istuttelemaan. :)

        Mä vasta kasasin kasvikopin tytöilleni tänään ja asettelin lavakaulukset kankaineen paikoilleen. Jos huomenna hakis multaa ja taimia. Tänä kesänä laitan omiin lavakauluksiin avomaakurkkua ja salaattia. Täytyy miettiä mitä muuta vielä. Olis 6 isoa lavakaulusta vapaana.

        Porkkanaa jo laitettiin toisen muksun kanssa viime viikolla. Ja mansikkamaakin näkyy säilyneen talven yli ja vihertää hyvin. :)


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sä olet päässyt jo istuttelemaan. :)

        Mä vasta kasasin kasvikopin tytöilleni tänään ja asettelin lavakaulukset kankaineen paikoilleen. Jos huomenna hakis multaa ja taimia. Tänä kesänä laitan omiin lavakauluksiin avomaakurkkua ja salaattia. Täytyy miettiä mitä muuta vielä. Olis 6 isoa lavakaulusta vapaana.

        Porkkanaa jo laitettiin toisen muksun kanssa viime viikolla. Ja mansikkamaakin näkyy säilyneen talven yli ja vihertää hyvin. :)

        Huomenta! Sorry, ei tullut vastattua eilen, pikkasen on kiirettä pitänyt nyt kun pitäisi vähän joka paikkaan ehtiä. Niin kasvihuoneeseen sain taimet jo istutettua, lopulliset kasvutuet ja narut ovat vielä virittämättä eikä kasteluletkuakaan sinne edes lähettyville olla vedetty.
        Tänään jossain kohtaa varmaan kiskon edes sen letkun siihen kasviksen nurkalle asti, josta voi liitoksella ottaa vettä tarvittavaan alueeseen, niin ettei tarvitse aina koko letkustoa vaihtaa paikasta toiseen. Jonkinlainen automaattinen kastelusysteemi sit kun kaikki liitokset ja sulut ovat paikoillaan, voi käynnistää kastelut sinne minne milloinkin haluaa.
        Ainoa harmittava puoli nyt varmaan on ett niitä letkuja kulkee ristiin rastiin koko mun viljelymaallani... mutt kastelun suhteen työtä se helpottaa mahdottomasti.

        Mulla myös mansikka talvehtinut hyvin, odotan nyt tänä kesänä ensimmäistä kunnonsatoa, jos kukinta onnistuu ja pölyyttäjiä riittää! Tuoksukurjenpolvia ja akileijaa kasvaa ihan mehiläisten ja muiden pölyttäjein houkuttelemiseksi puutarhaan.
        Kyllä vadelmat sekä hedelmäpuutkin niitä pölyttäjiä saavat täällä pörräämään, mutt noi lähes luonnonkukkaset tulee hoitamattominakin toimeen jonkin aikaa, ja kukkivat lähes koko kesän.

        Mä istutan kurpitsaa lavaan ja tarvittaessa hedelmälle puulavaa aina lavan ulkopuolelle alustaksi. Kesäkurpitsaa kasvatan jonkin verran, joskus onnistuu hyvin. Ei aina peltoviljelynä; kuten perunapenkissä kasvatettuna. Pikkuhiljaa tässä oppii, kasveista aina uutta ja silloin kasvatuksen onnistuminen paranee ja tuotto lisääntyy. =))

        Mimmi leikkii pehmoleluilla, ei pidä suurempaa meteliä ja systeri nukkuu vielä... mulla kahviautomaatti viritettynä, napsautan sen päälle heti kun kuulen yläkerrasta liikettä; juodaan aamukahvit yhdessä ja lämmitän mannavellin, jos joku muukin haluaa syödä sitä; Mimmi söi jo 2 dl, joten hän ei ainakaan halua tankata enää.

        Mä aion mennä likkojen kanssa taas Faijaa moikkaamaan, jos lähdettäisiin vaikka porukalla käymään mökillä... mun pitäis istuttaa ryvässipulia sinne maahan... saavat mökkeilijät sitt jo heinäkuussa sipulia puutarhasta, muutama valkosipulihan siellä on varmaan talvehtinut siellä ihan omia aikojaan... jäätyään maahan, ja ruohosipulia siellä kasvaa mättäinä, hoitamattomina myös! Aika kun on rajallista, kaikkea ei vaan ehdi, eikä sisarukseni ole edes kiinnostuneita, mistään puutarhan hoidosta.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta! Sorry, ei tullut vastattua eilen, pikkasen on kiirettä pitänyt nyt kun pitäisi vähän joka paikkaan ehtiä. Niin kasvihuoneeseen sain taimet jo istutettua, lopulliset kasvutuet ja narut ovat vielä virittämättä eikä kasteluletkuakaan sinne edes lähettyville olla vedetty.
        Tänään jossain kohtaa varmaan kiskon edes sen letkun siihen kasviksen nurkalle asti, josta voi liitoksella ottaa vettä tarvittavaan alueeseen, niin ettei tarvitse aina koko letkustoa vaihtaa paikasta toiseen. Jonkinlainen automaattinen kastelusysteemi sit kun kaikki liitokset ja sulut ovat paikoillaan, voi käynnistää kastelut sinne minne milloinkin haluaa.
        Ainoa harmittava puoli nyt varmaan on ett niitä letkuja kulkee ristiin rastiin koko mun viljelymaallani... mutt kastelun suhteen työtä se helpottaa mahdottomasti.

        Mulla myös mansikka talvehtinut hyvin, odotan nyt tänä kesänä ensimmäistä kunnonsatoa, jos kukinta onnistuu ja pölyyttäjiä riittää! Tuoksukurjenpolvia ja akileijaa kasvaa ihan mehiläisten ja muiden pölyttäjein houkuttelemiseksi puutarhaan.
        Kyllä vadelmat sekä hedelmäpuutkin niitä pölyttäjiä saavat täällä pörräämään, mutt noi lähes luonnonkukkaset tulee hoitamattominakin toimeen jonkin aikaa, ja kukkivat lähes koko kesän.

        Mä istutan kurpitsaa lavaan ja tarvittaessa hedelmälle puulavaa aina lavan ulkopuolelle alustaksi. Kesäkurpitsaa kasvatan jonkin verran, joskus onnistuu hyvin. Ei aina peltoviljelynä; kuten perunapenkissä kasvatettuna. Pikkuhiljaa tässä oppii, kasveista aina uutta ja silloin kasvatuksen onnistuminen paranee ja tuotto lisääntyy. =))

        Mimmi leikkii pehmoleluilla, ei pidä suurempaa meteliä ja systeri nukkuu vielä... mulla kahviautomaatti viritettynä, napsautan sen päälle heti kun kuulen yläkerrasta liikettä; juodaan aamukahvit yhdessä ja lämmitän mannavellin, jos joku muukin haluaa syödä sitä; Mimmi söi jo 2 dl, joten hän ei ainakaan halua tankata enää.

        Mä aion mennä likkojen kanssa taas Faijaa moikkaamaan, jos lähdettäisiin vaikka porukalla käymään mökillä... mun pitäis istuttaa ryvässipulia sinne maahan... saavat mökkeilijät sitt jo heinäkuussa sipulia puutarhasta, muutama valkosipulihan siellä on varmaan talvehtinut siellä ihan omia aikojaan... jäätyään maahan, ja ruohosipulia siellä kasvaa mättäinä, hoitamattomina myös! Aika kun on rajallista, kaikkea ei vaan ehdi, eikä sisarukseni ole edes kiinnostuneita, mistään puutarhan hoidosta.
        trollikka

        Jatkoa edelliseen;
        Nyt on kasvihuoneen taimet tältä aamulta kasteltu ja kasteluletku vedetty n 5 m. päähän, siitä saa nyt kätevästi vettä... ainakin jonkin aikaa, kunnes saadaan kaikki toiminnot käyttöön.

        Seuraavaksi ollaan lähdössä Emon ja Juntuskan luokse mökille, Juntunen oli mennyt jo eilen, he ovat vallanneet yökortteerikseen, (mun vanhan leikkimökin) nykyisin on ollut pikkusiskon käytössä. Mökin tuvassa on kyllä meille sisaruksille ja Mimmille tilaa. Vanhempani nukkuvat makkarissa, hieman rauhallisempaa heille, jos sulkevat oven perässään.

        Mikko jäi talovahdiksi ja tekemään omia järjestelyitään, kenties käy myös katsomassa seuraavaa työkohdettaan... kertoi suunnitelmistaan ohimennen meille.
        Kissatkin saavat jäädä kotiin, koska on ruokkija/ihminen paikalla, muutoin ne olisi pitänyt ottaa mukqaan.

        Mä vien 2kg kasslerlihanpalasen sekä muutaman litran maitoa kylmälaukussa, ja 1 kg porkkania ja 2kg mandariineja... 1½ L Coca-Cola Zero Sugar, systerin lempijuomaa, ei muuten hullumman makuista! Sitä tavallista Coca-Cola Zeroa en kyllä halua edes maistaa, siinä on makeutusaineena, mun vatsa ei ainakaan siedä sitä ja tuskin se on terveellistä systerinkään juoda keinotekoisesti makeutettua juotavaa. Juokoot sitten vähemmän Coca-Colaa, niin kaloritkin tasaantuu taatusti sillä.
        10 litraa kotikaljaa on kanisterissa, sekin sopii janojuomaksi tai ruokajuomaksi ja vettä tulee hanasta. Porukka on jo pihalla odottamassa mua, ett kohta starttaan matkaan.
        trollikka


    • Anonyymi

      Kiima siskot antautuu minulle. Terassilta saa menen huomenna.

    • Anonyymi

      Niin on mahtavaa ja kaunista!

      Juhannukseenkin enää kuukausi. Tinderissä ollut ihan mieletön määrä komeita miehiä vailla seksiseuraa. Eilen olisin saanut seksiä japanilaiselta mallin kroppaiselta mieheltä😛😛😛

      30-35 v. miehiä ei paljoa tunnu seurustelu kiinnostavan tällä hetkellä😆

      Vanhemmat kaipaa halikaveria kivasta naisesta🥰

      • Anonyymi

        Taidan laittaa vieläkin paremmat kuvat, kun on näin kova meno päällä...


    • Anonyymi

      Mökille vaan kesäksi. Aion olla täällä mökillä koko kesän suunnilleen. Ei tarvii mitään remonttejakaan tehdä koska tein viime vuonna ja viime syksyllä kaiken. Nurmikkoa pitää ajaa ja hiukan haravoida ja sitten rantaan tuon hiekkaa lisää. Muuten aion vaan olla ja lomailla ja kalastella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe