Vessanseinäkirjoitukset ja Suomi24

S24:än useinkin sanotaan olevan vessanseinäkirjoitusten eli latrinaarien nykyinen muoto, jonka tekninen kehitys on mahdollistanut. Yhtäläisyyksia onkin.

Kulttuuritenttiin jouduin lukemaan myös alan tutkimuksen, mutta koska teoria oli freudilainen eli siis humpuukia, ei tutkija saanut mitään selville. Mutta hänen kokoamansa aineisto oli kyllä mielenkiintoinen.

S24:n aihepiiri on hiukan laajempi. Vessanseinässä käsitellään voittopuolisesti seksiä, seurustelua ja politiikkaa, jotka kyllä näyttävät olevan täälläkin pääaiheet. Siihen aikaan yliopiston vessassa oli muotiaiheita insesti ja peniksen koko a) normaalitilassa ja b) muussa tilassa.

Insestiä kuvattiin amerikkalaisen Micky Mouse -lehden mainoslauseella: Fun for the whole family. Hupia koko perheelle.

Teoriasta tutkija sai irti vain sen, minkä eräs vessakirjoittelija oli freudilaiseen ajatteluun sopivasti kirjoittanutkin: He who writes on shithouse walls, rolls hes shit in little balls. Joka kirjoittelee vessan seinille, muokkaa kakastaan palleroita.”

Asiallisesti ajatellen kirjoituksilla on kaksi syytä, 1) sosiaalinen tarve välittää ajatuksensa muille ja 2) seksuaalinen tarve, joka värittää ajatteluamme perin usein.

Lopulta tämänkin sinkkupalstan ja latrinaarien syntysyy on sama, halu loputtomasti veivata ja toisillekin kertoa, mitä ajattelee pariutumisesta ja parittelusta. 🌹👀

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huvittavaa on myös se, että miksi ihmiset jaksavat kuvitella, että muita kiinnostaa heidän ajatuksensa pariutumisesta ja parittelusta pätkän vertaa. Noi kun on syvästi yksilöllisiä ja henkilökohtaisia ongelmia.

    • Anonyymi

      Innostuin jo toisesta vessa-aiheista aloituksesta, mutta pilasit sitä insestillä.

      Vessakirjoitukset eivät naisten vessoissa ole käsitelleet pariutumista, parittelusta puhumattakaan.

      - Sheena

    • Anonyymi

      heh, itse asiassa noissa ei suurtakaan eroa ole...

    • Ajattelen - siis olen.
      Kirjoitan vessanseinään - siis olen - vessassa..

      Sitä en tiiä, enkä siihen ota kantaa, mitä miesten vessojen seinäkirjoituksissa käsitellään.. naisten vessojen seinillä on ollut montakin hauskalla tavalla oivaltavaa kirjoitusta (tahi ne vain vaikuttaa hauskoilta ja oivaltavilta siinä mielentilassa missä nyt baarissa yleensä olen🤔)

    • Anonyymi

      Siis vessanseinät on parasta luolamiestaidetta :) On jäänyt sellainen naistenvessakirjoitus mieleen, jonka kuvassa pikkuporsaita, tekstissä "Teidän äiti söi meidän äidin". Se oli tosi surkuhupaisa.

      t.sxth

      • Anonyymi

        Vegaaninen kannanotto, totta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vegaaninen kannanotto, totta kuitenkin.

        Tai ei nyt ihan totta, sillä siinä pitäisi olla emäsika, joka sanoo - teidän äiti söi meidän lapset.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä on näitä, kun lautasellaan huomaa luotaantyöntävää. Se ei enää maistu, eikä tunnu hyvältä. Sitten sitä vaihtaa kanaan ja näkee jotain toista yhtä järkyttävää.

        t.sxth

        Siinähän niillä eläimillä oli sentäs hyvät oltavat verrattuna joihinkin tehotuotantolaitoksiin, joissa eläimet eivät pääse edes ulkoilemaan.

        "Mutta totuus on rankka. Porsaat kasvavat, sitten tulee kuljetusauto, eikä niitä enää ole. On vain ympäri pihaa ravaava Gunda, joka kutsuu hätääntyneenä kadonneita porsaitaan"

        Silti tämä, kun yksin jäänyt emäsika hädissään ravaa ympäriinsä röhkien, kun sen porsaat katosivat, oli liikuttavaa ja surullista katsottavaa.


    • Anonyymi

      Kynä on kirjoittanut totuuksia vessojen seiniin, ehdottomasti syy on kynä.me, lyhennettynä minä olen kynä joka kirjoittanut, tunnustuskin jo nimimerkissä valmiiksi!

    • Anonyymi

      Kuin spray-maalailija, tuo yöllinen taiteilija maalaa tunneliin: Tämä olen minä, siis Paavo Minä kirjoitan, tämä salaisuuteni!

    • Anonyymi

      Voi sulla hyvä urbaani taideteos, jos kaikki saisivat maalata mitä hasluaa, sellaisia paikkojahan on kyllä kaupungin järjestämiä, mutta kun se pitää olla laittomia paikkoja jotta on jännitystä, mutta niin ideasta:.

      Eli olisi sellainen betoniseinä mihin jokainen voisi käydä ruiskimassa jokainen Teemuksin voisi käydä kirjoittamassa maalilla toisten päälle TEEMU, ja Olavi heti TEEMUN päälle eri värillä...

      Ja Anna kitjoiyyss jo kulysmsslillskin johonkin kulmssn nimrndä...

    • Anonyymi

      Ja kaikki saavat käydä maalaamassa suureen betonilaattaan oman nimensä jos haluavat, ja ne säilytetään, sitten ulee uusi laatta, puhdas, johon saa taas maalailla nimiä.

      Olisihan se ikävää jos yhtenä aamuna Helsingin poliisikin heräisi että noin 10minuutissa jokaisen hesingin kadun julkisivut töhritty ajeassa sähköpotkulaudoilla vaudissa monia kilometrejä julkisia, jossain korttelissa lukee TARJA, SERGEI seuraavassa, teemu jo Häämenkadun koko kortteli.....

    • Anonyymi

      Voisin ehdottaakin kaupungille tuollaista, että sitten suojataan ne paasit, suuret betonit mihin on saanut kirjoitella vapaasti, pitäisi olla suuria möhkäleitä kuin Stone Henget joihin voisi kirjoitella nimimerkkejä ja kaikkea...

      Tietystikin joku Olavi ottaisi suuret keinot käyttöön ja maalaisi valkoiseksi koko seinän ja mustalla OLAVI & SERGEI :D

      Mutta niin suojaaminen jotta ei enää voi sotkea edellisen vuoden kirjoitelmia; muobvipleksi eteen siihen ja uusi paasi jonnekin mihin voi tehdä "muistiinpanojaan" :D

    • Aloitukseni koski vain latrinaalien ja S24:n samankaltaisuutta sekä motiiveja. Sikäli kuin olen vähän havainnut, katutaide ja -kirjoitukset ovat aika erilaiset, varsinkin aiheiltaan. Ei ollut tarkoitukseni johtaa keskustelua niihin, enkä niitä tunne.

      Hakusana englannniksi: latrinalia

      https://www.google.com/search?q=latrinalia&rlz=1C1GEWG_fiFI980FI980&ei=hZCGYrPaBvChrgTOxo2YDA&oq=latrinalia&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAEYADIFCAAQgAQyBAgAEB4yBAgAEB4yBAgAEB4yBAgAEB4yBAgAEB4yBAgAEB4yBAgAEB4yCAgAEB4QBRAKMgQIABAeOgcIABCwAxANOggIABAeEA8QBUoECEEYAUoECEYYAFD2CljmMGCWYmgBcAB4AIABOIgBigGSAQEzmAEAoAEByAEGwAEB&sclient=gws-wiz 🌹👀

    • Anonyymi

      Sitten kaikkialla olisi hienoja katuartistien tekemiä monoliitteja, betonipylväitä missä milloinkin, oikein kansallinen nähtvyys, mutta eihän kaupungilla ole varaa palkata minua, koska heillä on omat luuserinsa, olen liian kallis suunnittelijaksikin, koska.

      Alkupalkkani on jo kahdelta viikolta käteisenä mieluiten platinaharkkoina noin 16000EUR ennakkoon....

    • Anonyymi

      "halu loputtomasti veivata ja toisillekin kertoa, mitä ajattelee pariutumisesta ja parittelusta"

      Se halu sulla tuntuu kyllä olevan vahvana

    • Anonyymi

      En ole moista juttua koskaan tuuminut. Tuli vain mieleen, kun jätin nuorena yllärin ravintolan pönttöön.

      Jätin siis vetämättä ja menin viereiseen koppiin pyyhkimään, jottei paperi pilaisi yllätystä. Tosin miesten veskissä on kaukalo ja harvoin tulee kakkahätä.

      Mutta oli se ainakin siivojalle yll... taisi olla normipäivä.

      Sitten kirjoituksista. Urinaalin seinässä luki: "Katso kattoon." Minähän katsoin.

      Katossa luki: "Katso nyt miten oikein kuset!"

      Mitenkähän voi kirjoittaa kattoon? Niin noh, ihminen on yllättävän kekseliäs.

      >simiti<

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe