Biologinen erilaisuus ja tasa-arvo

Tutkimukset 40-luvulta lähtien ovat osoittaneet, että miehet ja naiset ovat samanlaisempia kuin ennen uskottiin. Jopa seksissä ja valinnassa niin tärkeä kiihottuminen on osoittautunut samanlaiseksi, anatomiakin niin samaksi, että melkein kaikella on vastineensa toisella sukupuolella.

Silti jää jotakin eroa, jota ei voi poistaa. Eron lähde on tietysti se, että vain toinen sukupuoli synnyttää. Tästä johtuu myös ero, joka on vakiintunut geenitasolle valinnan kautta, ja näkyy erilaisena käyttäytymisenä.

Ajatus, että tinkimätön tasa-arvo näkyisi myös samanlaisina ominaisuuksina ja samanlaisena käyttäytymisenä, on erehdys. Tekemättä voimakasta henkistä väkivaltaa sitä ei voi edes yrittää, eikä se sitenkään onnistu.

Biologisesta peruserosta säteilee pienempiä eroja. Naiset lukevat naistenlehtiä. Teeveehömppä on erilaista. Vaikka urheilu ei ole likikään kaikkien miesten harrastama, se on kuitenkin enemmän miesten harrastus.

On erehdys, että TASA-ARVOISUUS olisi SAMANLAISUUTTA. Eräissä pienissä väestöfraktioissa näin ajatellaan, mutta ei se ole mahdollista. Tasa-arvoisuus myös vaatii, että vastakkaisen sukupuolen muuttumattomat ominaisuudet täytyy ottaa huomioon ja hyväksyä. 🌹👀

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mä en lue naistenlehtiä, enkä katsele tv:täkään ja jos katselen niin ohjelmat on dokumentteja tai rakennuksien tai pihojen rakentamista. Tai motocrossia ja yleisurheilua.

      Köksä ja ompeluohjelmat, muut vaate, meikki ja sinkut tai kilpaajat paratiisisaarilla ei kiinnosta.

      Oonkin viettänyt elämässäni vapaa-aikaani enemmän miessukupuolen edustajien kun naissukupuolen edustajien kanssa syystä että mielenkiinnonkohteet käy paremmin yksiin miesten kanssa, poikkeuksena kaltaiseni naiset joita en tunne.

      • Ja esim. mulle joku jääkiekko tai ravintolahummaus on yhtä älytöntä hömppää, kun jollekin joku puutarhanhoito tms.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ja esim. mulle joku jääkiekko tai ravintolahummaus on yhtä älytöntä hömppää, kun jollekin joku puutarhanhoito tms.

        Tai ne naistenlehdet. :D


    • Anonyymi

      Naiset ja miehet ovat erilaisia. Mikä Ahaa-elämys!

      • Mutta missä suhteessa erilaisia, niin lähinnä anatomialta. Eikä niinkään psyykeltä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Mutta missä suhteessa erilaisia, niin lähinnä anatomialta. Eikä niinkään psyykeltä.

        En osaa korjata autoa, eikä mieheni ommella nappia. Hyvä niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En osaa korjata autoa, eikä mieheni ommella nappia. Hyvä niin.

        Minä taas osaan korjata autoa, mutten osaa ommella yhtään. :)


      • Bätääs kirjoitti:

        Minä taas osaan korjata autoa, mutten osaa ommella yhtään. :)

        Ehkä nut napin ja risan sukan osaan korjata, mutta siinpä mun ompelutaito onkin. Suoraa verhon reunaa nyt ompelukoneella vetää, vaan en minä vaatteita osaisi tehdä.


    • Anonyymi

      Tasa-arvo ei myöskään koske raha-asioita.

      Mies joutuu edelleen maksamaan parisuhteessa suuremman siivun kaikesta, jos tulot ovat naisen tuloja suuremmat. Myös uusioperheissä.

      • Riippuu pariskunnasta taaskin. Ei välttämättä maksa yhtään enempää.


      • Anonyymi

        Millä perusteella?


      • Anonyymi

        Jo on kumma järjestely jos enemmän tienaava maksaa perheessä vähemmän yhteisistä kuluista, koska on nainen?

        Miksi kukaan mies suostuisi moiseen?


      • Anonyymi

        Tällaisista väitteistä pitäisi aina olla esittää jotain tutkimustuloksia. Eikä vetää omien tuttavaperheiden perusteella mitään johtopäätöksiä.


    • Anonyymi

      "Vaikka urheilu ei ole likikään kaikkien miesten harrastama, se on kuitenkin enemmän miesten harrastus."

      Jos puhut urheilun seuraamisesta telkkarista, niin se on totta. Miesten ja naisten kulttuurisia eroja on vaikka kuinka paljon, aina ruokatottumuksista, vaatteisiin ja niiden vaatteiden väreihin. Jotkut erottelut ovat harmittomampia kuin toiset.

      • Anonyymi

        Riippuu myös paljon kasvatuksesta. Olen poika ja käytän mekkoja ja hameita. Ja lempivärini on vaihdellut erittäin paljon pinkista ruskeaan


    • Anonyymi

      Kaikki nuo naistenlehdet ja tv-hömppä ovat puhtaasti kulttuurisia juttuja, joilla ei ole mitään tekoa sukupuolen kanssa. Iso osa naisista ei noita kuluta. Nuorista sukupolvista huomaa, että molemmat sukupuolet alkavat kuluttaa samanlaista hömppää.

    • Anonyymi

      Miten otettaisiin huomioon, että pojat, biologisista syistä titenkin, pärjäävät opinnoissaan heikommin kuin tytöt? Naiset suoriutuvat korkeakouluopinnoistaankin paitsi todennäköisemmin, niin myös nopeammin. Pisatesteissä tytöt ovat ohittaneet pohat kaikissa aineissa.
      https://www.stat.fi/artikkelit/2014/art_2014-09-29_002.html

    • Anonyymi

      En ole koskaan ajatellut että tasa-arvoisuus olisi samanlaisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe