Viihteen halu on ihmisellä pohjaton.

Itse en koskaan ole harrastanut tanssia, mutta olen katsellut useat kerrat teeveestä. Kun papinvirassa saarnasin kirkossa ja saarnastuolista katselin kirkkokansaa, vaikutelma oli merkillisen sama: ihmiset olivat selvästi tulleet viihtymään.

Vielä nuoruudessani yritettiin kirkonkin taholta antaa kuvaa, että kirkon tilaisuudet olivat korkeampaa tasoa, tie autuuteen. Ajat ovat muuttuneet. Jopa herätyskristillisenä profiloituvan telkkarikanavan ohjelmissa on kosolti tanssia. Vielä nuoruudessani tanssille annettiin synkkä syntinen väri.

Nykyisin on saatavilla viihdettä, jota lapsuudessani ei ollut, on telkkarit ja musiikit, on tilaisuuksia jumalanpalveluksista performansseihin ja festareihin. Kaikille on kaikkea. Ennen tulivat kaikki vaikka herätyskoukseen, jos joku oli antanut sen tuvassaan pitää. Nyt on varaa valitakin, ja kaikkeen ei kerkiä.

Kirkko ei enää opeta, että joku viihteenmuoto on parempi kuin toinen, ja papitkin entistä enemmän ymmärtävät, että me olemme viihdemestareita, myös perhejuhlien, ristiäisten, häiden, konfirmaatioiden, synttäreiden ja hautajaisten juhlistajia.

Tuotamme viihdettä siinä kuin muutkin viihteentuottajat, emmekä suinkaan korkeampitasoista, sillä Kristukselle kelpaavat kaikki, aivan kaikki.

P.S. Kirkko katsoo nykyisin iloiten myös seurustelua, ennen kyräillen ja syntiseksi haukkuen. 🌹👀

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kirkko katsoo nykyisin iloiten myös seurustelua, "

      Kirkon vapaamielisyys ilahduttaa, mutta toisaalta se taas tekee kirkon (ja nyt puhumme suomalaisesta evakelisluterilaisesta kirkosta) viestin epäuskottavammaksi.

      Uskontohan perustuu raamattuun, joka on Jumalan sanaa. En voi siis oikei ymmärtää, miten sitä Jumalan sanaa voidaan muokata sen mukaan, miten yhteiskunta kehittyy.

      Yhtenä aikana jokin asia on syntiä ja toisena ei.

      • Jos kirkko pitäytyisi muinaisten paimentolaisten käsityksiin 'lisääntyvän valon' sijasta, veikkaan, että uskottavuus ei olisi edes nykyisellä tasolla. 🌹👀


    • Anonyymi

      Yhden viihde on toisen kärsimys ja päinvastoin.

    • Anonyymi

      Kun lähtee yökerhoon tanssimaan niin siellä tutustuu naisiin ja silloin löytää kumppanin.

      T viinamies

      • Olen kyllä kuivilla oleva alkoholisti, mutta suloisen vaimoni löysin seurakunnan opintopiiristä. 🌹👀


    • Anonyymi

      Pastori suoraan alakerrasta

    • Anonyymi

      Minulle tanssi (yksilötanssi) on myös henkinen tapahtuma. Pääsääntöisesti koen olemassaoloni enemmän ajatusmaailmani kuin fyysisen kehoni kautta. Tanssin (kuten myös seksin) kautta saan paremman yhteyden kehooni ja pystyn tuntemaan kiitollisuutta ja iloa fyysisestä olomuodostani. 💃

      Tanssin (ja seksin) avulla muistaa paremmin, ettei olemassaolo ole vain ajatuksia, vaan myös lämmin keho, joka muodostuu samoista ainesosista kuin koko planeetta.

      🦄

      • Teekkarien vappulehdestä takavuosina. Tanssi: turhaa pyörimistä varsinaisen asian ympärillä. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Teekkarien vappulehdestä takavuosina. Tanssi: turhaa pyörimistä varsinaisen asian ympärillä. 🌹👀

        Koska kommentoit aikaisempaan tekstiini, oletan varsinaisen asian olevan maapallo.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska kommentoit aikaisempaan tekstiini, oletan varsinaisen asian olevan maapallo.

        🦄

        Anteeksi sulimmasti, nöyrimmästi ja matelevasti. En vain osannut yrityksestäni huolimatta olla empaattisempi, kun en kerta kaikkiaan ole koskaan tuntenut halua tanssiin.

        Pari kertaa olen naisten vaatimuksesta yrittänyt, mutta lopettanut siihen heti, kun siskot ovat kertoneet minun olevan pökkelö. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Anteeksi sulimmasti, nöyrimmästi ja matelevasti. En vain osannut yrityksestäni huolimatta olla empaattisempi, kun en kerta kaikkiaan ole koskaan tuntenut halua tanssiin.

        Pari kertaa olen naisten vaatimuksesta yrittänyt, mutta lopettanut siihen heti, kun siskot ovat kertoneet minun olevan pökkelö. 🌹👀

        Olen harrastanut ohjattua yksilötanssia. Tanssi, kuten muutkin kehon liikuttamisen systemaattiset tavat, vaatii harjoittelua. Harjoitteluun kuuluu se, että opetellaan supistamaan tiettyjä lihaksia tietyllä voimakkuudella tietyissä kohdin musiikkia. Asian voi oppia hyvin vasta, kun liike on ensin pilkottu osasiin ja osaset harjoiteltu virheettömiksi. Sen jälkeen liikkeet yhdistetään ja lopputulos näyttää siltä, ettei erillisten liikkeiden rajoja enää voi havaita.

        Pökkelöksi nimittäminen tarkoittaa vain sitä, ettet ole käyttänyt niitä lihaksia, joita sinua arvostellut henkilö on olettanut sinun käyttävän mutta joiden käyttämistä kukaan ei ole sinulle opettanut. Uskallan lyödä vetoa, ettei sinua pökkelöksi nimitellyt henkilö osaisi opastaa sinua asiassa, sillä hänkään ei näytä ymmärtäneen pökkelöyden syvintä olemusta.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen harrastanut ohjattua yksilötanssia. Tanssi, kuten muutkin kehon liikuttamisen systemaattiset tavat, vaatii harjoittelua. Harjoitteluun kuuluu se, että opetellaan supistamaan tiettyjä lihaksia tietyllä voimakkuudella tietyissä kohdin musiikkia. Asian voi oppia hyvin vasta, kun liike on ensin pilkottu osasiin ja osaset harjoiteltu virheettömiksi. Sen jälkeen liikkeet yhdistetään ja lopputulos näyttää siltä, ettei erillisten liikkeiden rajoja enää voi havaita.

        Pökkelöksi nimittäminen tarkoittaa vain sitä, ettet ole käyttänyt niitä lihaksia, joita sinua arvostellut henkilö on olettanut sinun käyttävän mutta joiden käyttämistä kukaan ei ole sinulle opettanut. Uskallan lyödä vetoa, ettei sinua pökkelöksi nimitellyt henkilö osaisi opastaa sinua asiassa, sillä hänkään ei näytä ymmärtäneen pökkelöyden syvintä olemusta.

        🦄

        Tulos on kuitenkin ollut hyvä. Minun ei siten ole ollut ulkoistakaan pakkoa harrastaa mitään liikunnallisuutta, johon en todellakaan tunne mitään sisäistä hakua. Myöskään suloinen vaimonikaan ei ole harrastanut tanssia, vaikka hänen seitsemän siskoaan ja kaksi veljeään ovat.

        Hyvää muuten kesää sinulle ja miehellesi. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Tulos on kuitenkin ollut hyvä. Minun ei siten ole ollut ulkoistakaan pakkoa harrastaa mitään liikunnallisuutta, johon en todellakaan tunne mitään sisäistä hakua. Myöskään suloinen vaimonikaan ei ole harrastanut tanssia, vaikka hänen seitsemän siskoaan ja kaksi veljeään ovat.

        Hyvää muuten kesää sinulle ja miehellesi. 🌹👀

        Elämässä kannattaa pyrkiä tekemään asioita, joihin tuntee sisäistä vetoa. Pelkkien ulkoisten pakkojen vuoksi tehtävien asioiden määrä kannattaa pyrkiä minimoimaan.

        Kiitos, hyvää kesää myös sinulle ja suloiselle vaimollesi.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämässä kannattaa pyrkiä tekemään asioita, joihin tuntee sisäistä vetoa. Pelkkien ulkoisten pakkojen vuoksi tehtävien asioiden määrä kannattaa pyrkiä minimoimaan.

        Kiitos, hyvää kesää myös sinulle ja suloiselle vaimollesi.

        🦄

        Lienee syytä mainita, että olen sinun kommenteissasi ollut havaitsevinani herkkyyden ja rakkauden merkityksen seksissä. Näin pitkälle eivät muut ole päässeet. Ovat vain kuvanneet vaatimuksiaan, mutta herttailu tuntuu olevan näillä palstoin tuntematonta. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Lienee syytä mainita, että olen sinun kommenteissasi ollut havaitsevinani herkkyyden ja rakkauden merkityksen seksissä. Näin pitkälle eivät muut ole päässeet. Ovat vain kuvanneet vaatimuksiaan, mutta herttailu tuntuu olevan näillä palstoin tuntematonta. 🌹👀

        Rakkaani kanssa kokemani seksin aikana ja jälkeen tunnen olevani lähellä jotain selittämätöntä: ikuista, ääretöntä ja itseäni suurempaa. 💫 Muistelen sitä vielä kuolinvuoteellani sitten joskus.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaani kanssa kokemani seksin aikana ja jälkeen tunnen olevani lähellä jotain selittämätöntä: ikuista, ääretöntä ja itseäni suurempaa. 💫 Muistelen sitä vielä kuolinvuoteellani sitten joskus.

        🦄

        Mikään ei ole niin täydellistä kuin seksi, johon yhdistyy syvä rakkaus ja tunto, että on sulautunut toiseen niin täydellisesti, ettei ole enää erillisiä persoonia. 🌹👀


    • Anonyymi

      En osa tanssia. Mutta eiks se mee niin että, nurkkaan ja keskelle, nurkkaan ja keskelle...

    • Anonyymi

      Paviaanit ei saarnaa omissa tuoleissa.

    • Anonyymi

      Kynä eli näppäin kirjoittaa. Ajatus laulaa. Ja mielikuitus lentää.

      JA suu ahmii.

    • Anonyymi

      hmph tuli mieleen kun taisxin eilen nautiskella oopperalaulua, Pavarotti ja tenorit, Pavarotin suu ainakin ahmii paljon , suuri on suu ja maha, mutta aika hyvä

      https://www.youtube.com/watch?v=Aj-sXm-vhMQ

      Kännikkä-kännykkä-Donna, de movile :D:DD:

    • Anonyymi

      Naaiset haluaa tutustua miehiin joten ne lähtevät baareihin ja yökerhoihin juomaan viinaa. Kumppanin löytää parhaiten kun ollaan viihteellä jossain baarissa tai yökerhossa.

      t viinamies

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe