Puhumattomat miehet

Anonyymi

Miksi moni mies ei puhu vaan olettaa asioita?
Puhumalla asiat yleensä selviävät.

36

692

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa, moni puhuu vaikka ei ole mitään sanottavaa. Ymmärtäisivät olla hiljaa, huoh!

    • Anonyymi

      Sellaisiakin ihmisiä ja myös miehiä on jotka ovat aivan koko ajan äänessä. Rasittavaa seuraa sellainen pidemmän päälle.

      • Anonyymi

        Nyt onkin keskustelun avaus miehistä, jotka eivät puhu silloin kun olisi aihetta puhua ja voisi kertoa mitä ajattelee ja haluaa.
        Oletukset monesti johtavat väärinkäsityksiin, kun toisella ei ole aavistustakaan mitä toinen ajattelee.


      • Anonyymi

        Jaa, samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, samaa mieltä!

        Minä myös. Mutta molemmat ääripäät ovat kyllä rasittavia. Siellä toisessa sellainen, jolla menee aina joku kymmenen vuotta saada edes joku "taktinen totuus" ulos itsestään. Ei ihan jaksaisi montaa ihmisikää odottaa joidenkin suusta sellaisia asioita, jotka voisi yhtä hyvin käsitellä vaikkapa heti tänään. Mutta kieltämättä en jaksa pidemmän päälle äärimmäisen ekstroverttiäkään tapausta, kokeiltu on, vieläkin pyörryttää 😮‍💨


    • Anonyymi

      Ihan varmasti puhun jos jokin askarruttaa ja minulta saa myös kysyä mitä mielessä kulkevi...en siitä loukkaannu. Mitä tulee tuohon "olettamiseen" ylipäänsä niin väittäisin kyllä että olettamuksia harrastetaan varsin runsaasti myös vastakkaisen sukupuolen parissa erityisesti silloin kun yleistetään asioita, kuten mahdollisesti juuri nyt... 😁

      • Anonyymi

        Hienoa, että kaltaisiasi löytyy, tottakai. Vähän yleistin, kun laitoin moni mies, myönnetään.Tottakai sitä tekee naisetkin, mutta o l e t i n, että miehen logiikka-osastolla tämä olisi luonteva kysymys.
        Elämä on lyhyt ja itse myös yritän tarvittaessa aloittaa keskustelun ja minulta myös saa kysyä mitä vaan. Osaan jopa kuunnella omasta mielestäni.
        On vaan hankalaa jos toinen vetäytyy eikä halua puhua.
        Eipä siinä voi alkaa painostamaankaan.
        Se on vapaaehtoista.


    • Anonyymi

      Asiassahan ei ole juurikaan perää vaan lokerointia, kaapistoja ja hyllyjä.

    • Anonyymi

      Jos naiselle puhuu niin se kääntää päässään sanoman päinvastaiseksi, joten parempi olla hiljaa.

      • Anonyymi

        Noin sanoo mies, joka ei halua/osaa puhua eikä halua edes opetella.


    • Anonyymi

      Pyri juottamaan mies humalaan, niin sen jälkeen tuo joko puhuu taukoamatta ilman pisteitä tai sitten istuu tuppisuuna. - cu-*olutta*

      • Anonyymi

        Koitin joskus tuotakin, kun sanotaan, että juopunut puhuu totta mitä oikeasti ajattelee, mutta onko se niin?
        Mihin kärrään sitten sen kännisen miehen, kun kyllästyn sen jorinoihin.
        Kai on parasta vaan unohtaa miehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitin joskus tuotakin, kun sanotaan, että juopunut puhuu totta mitä oikeasti ajattelee, mutta onko se niin?
        Mihin kärrään sitten sen kännisen miehen, kun kyllästyn sen jorinoihin.
        Kai on parasta vaan unohtaa miehet.

        Eihän se kaikkien kohdalla toimi mutta vaikea sitä on etukäteen tietääkään. Tuo poiskärrääminen, joko uhraat siihen aikaasi ja bensaasi tai sitten annat kuorsata sohvalla kaikessa rauhassa ja turha käydä välillä tökkäämässä kylkeen, hornaaminen jatkuu uudelleen. - cu-*olutta*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se kaikkien kohdalla toimi mutta vaikea sitä on etukäteen tietääkään. Tuo poiskärrääminen, joko uhraat siihen aikaasi ja bensaasi tai sitten annat kuorsata sohvalla kaikessa rauhassa ja turha käydä välillä tökkäämässä kylkeen, hornaaminen jatkuu uudelleen. - cu-*olutta*

        Taidan jättää väliin ja ehkä tapaan joskus puhuvan mielenkiintoisen miehen.


    • Anonyymi

      Puhuminen on raskasta, melkein yhtä raskasta kuin kuuntelu.

      Ota eläin.

    • Anonyymi

      Mieheni lienee poikkeus. Puhuu etukäteen, kun kyse on yhteisistä asioista ja pussaa.
      Joskus myös ns. ei tarpeettomistakin asioista, kuten autonsa vaihto, työkalun osto -> ellei vaikuta talousbudjettiin. jne.

      • Anonyymi

        Hienoa, olen iloinen puolestasi ja osaat varmasti arvostaa häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, olen iloinen puolestasi ja osaat varmasti arvostaa häntä.

        Suuresti arvostan. Aina lupauksensa on pitänyt. Kuten myös minä.


    • Anonyymi

      Minä olen samoilla linjoilla kyllä ja jos mitenkään tuntuu, että tällainen suoraan keskusteleminen johtaa jonkinnäköiseen katastrofiin, niin ilman muuta kannattaa jättää väliin mikäli luottamus ja ihmiskäsitys on tuolla tasolla

    • Anonyymi

      Pettymykset latistaa ja samalla hiljentää monia miehistä. Naiset on taitavia hiljentämään miehiä. Varmaan ajattelevat, et jollen minä saa häntä niin toivottavasti ei kelpaa muillekaan? Henkinen roustaaminen on taito laji. Katkeroitunut nainen sen hallitsee.

      • Anonyymi

        En ole katkeroitunut nainen vaan rohkaisen rehelliseen keskusteluun ilman huutoa ja riitaa.
        Niinhän molemmat voivat kertoa mitä ajattelee ja haluaa.
        Tätä kutsutaan keskusteluksi.


    • Anonyymi

      Ja huutamalla. Huuteleminen on siinä mielessä veri.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitkä asiat? Kahvin osto kaupasta vai sielun syvimmät tuntemukset? Jos sinulle on jokin epäselvää, niin etkö voi kysyä mieheltä?

    • Anonyymi

      Puhumattomuus koskee molempia sukupuoli, kuten ylempänä todettiin. On todellakin erilaisia ihmisiä. Jotkut eivät osaa niin ilmaista itseään tai sitten eivät välitä puhumisesta yleensä. Suomalaiset ovat tunnetusti hiljaisia verrattuna latinomaihin tai jenkkeihin. Jos toista ihmistä ei arvosta, voi puheen määrä jäädä vähäiseksi. Puhumisen määrä on paljon kiinni toisesta henkilöstä. Joillekin on helppo puhua, toisille ei. Joku kuuntelee, joku ei. Aiemmin joku mainitsi, että toinen kääntää asioita. Niin todellakin on, se ei ole aina omasta ilmaisutaidosta kiinni, kuten sitä hieman tylysti kommentoitiin. Puhuminen voi johtaa aloittajan syyttelyyn. Eli jos mies ei puhu, voi aloittaa miettimisen, onko vika itsessä vai miehessä. Voi vaikka katsoa, miten vilkkaasti mies puhuu muiden kanssa. Puhuminen on tärkeää parisuhteessa.

    • Anonyymi

      Joskus on vaikea puhua, jopa naisenkin. Joskus on asioita, joita ei jaeta. Kirjoitin pieneen vihkoon ja heitin takkatuleen. Katselin miten paperi käpristyi, henkui sinisen valon imussa kärvistyen näkymättömiin. Siksi menneisyys et pysty enää minuun. Ei pysty kukaan.

    • Anonyymi

      Eipä tästä paljon viisastunut, mutta kiitos kommenteista.
      Aloittaja

    • Anonyymi

      Ehkä ovat naisen koulimia miehiä. Oppineet ymmärtämään, milloin on parempi pitää turpa kiinni. Ennakointia ja halua välttää kiusallisia tilanteita.

    • Anonyymi

      Siivouksesta en viitsi puhua, koska keskusteluun siitä, miten siivoamisesta puhutaan oikein, menee enemmän aikaa kuin itse työhön. Niinpä siivoan itse silloin kun vaimon silmä välttää.

    • Anonyymi

      Millaista on "rehellinen keskustelu" aloittajan mielestä?
      Itse olen kokenut vahvasti sen ettei puhuminen mitään auta.

      Kaikki naiset joiden kanssa olen seurustellut eivät keskustelleet, he syyllistivät, arvostelivat ja esittivät omat mielipiteensä ainoana oikeana totuutena.
      Otan tähän pari esimerkkiä.
      Kesäloma ja koska se pidetään. Se pidetään tasan tarkkaan silloin kun naisella on lomaa työpaikalta. Minulla on kiertävät lomat, en pysty itse niistä yhtään määräämään. Tästä asiasta olen käynyt keskusteluja, ei kun isoja riitoja, kolmen eri kumppanin kanssa. Ja vielä ex-vaimon kanssa neljäntenä.
      Jos en ole mitenkään saanut sovitettua lomia työpaikallani samaan aikaan naisystävän kanssa, vika on ollut minun ja pelkästään minun. Joka ikinen kerta. Eikä ole puheen vähyydestä ollut kiinni. Exälle jopa sanoin, että soita mun pomolle jos et minua usko että en saa joka vuosi pitää lomaa heinäkuussa. Ei soittanut.

      Minulla on lapsia, naisillani, lasteni äitiä lukuunottamatta, ei ole ollut.
      Jostain syystä lapseni ja heidän läsnäolonsa luonani esim. juhlapyhinä ja lomilla ovat olleet naisystäville pitkässä juoksussa ongelma.
      Lapsieni olemassa olon ja sen miten tiiviisti olemme yhdessä, olen ilmoittanut jokaikiselle naiselle heti seurustelun alkuvaiheessa lähes ensimmäisenä päivänä. Siinä vaiheessa se oli kaikilla; ihanaa kun lapsilla on isä joka huolehtii.
      Puolen vuoden päästä on alkanut ehdottelu, mitä jos lähdetään yhdessä vain kahdestaan tänä viikonloppuna sinne tai tänne. Kun vastaan ei käy minulla on lapset ja pojalla on futistreenit jonne hän tarvitsee kuskia tms. alkaa kauhea valitus naisen puolelta ettei me tehdä kahdestaan koskaan mitään.
      Vaikka sanon että vastahan me viime viikonloppuna oltiin kaksisteen leffassa ja syömässä, ja kuukausi sitten kylpylässä, niin ne ei ole mitään.

      Rakastan lapsiani, rakastin naisiakin, mutta fakta kuitenkin on se, että lapsistani en luovu. Jos heidän läsnäolonsa joka toinen viikonloppu ja lomilla on paha asia, niin joku muu kuin lapseni lähtevät.

      Samat keskustelut on käyty iäkkäiden isovanhempieni suhteen. Käyn kerran viikossa heidän luona (92 ja 89 vuotiaat), teen määrätyt hommat, siellä menee 3h.
      Mielestäni aikuinen nainen keksii itselleen puuhaa siksi aikaa ilman minuakin. Silti tästä olen saanut kuulla kymmenet kerrat. Miksi ja miksi, ei riitä vastaukseksi se että he ovat isovanhempiani. Pitivät minusta huolta kun olin lapsi, nyt on minun vuoroni pitää huolta heistä.

      Yllä oleva tekstini on mielestäni puhumista, keskustelua, asiasisältö on selkeä ja ymmärrettävä. Jostain syystä exän jälkeen tulleiden naisten mielestä yllämainitut asiat on hoidettu aivan väärin. Minun olisi pitänyt jatkossa tehdä niin kuin he haluavat. Mieluummin olen ilman naista kuin ilman lapsiani, isovanhempiani ja työttömänä.

      • Anonyymi

        Hei,
        Olen pahoillani puolestasi ja täysin samaa mieltä kanssasi.
        Tottakai oma lapsi, vanhemmat ja isovanhemmat ovat tärkeitä.
        Aikuisen ihmisen pitäisi tämä ymmärtää ja vielä kun olet rehellisesti kertonut tilanteen.
        Tiedät selvästikin minkälaista keskustelua tarkoitin eli vaikkakin raa`an rehellistä, suoraa, faktoja, mielipiteitä, niin kuitenkin turvallista keskustelua olman syyttelyä ja huutoa.
        Olisinpa tavannut kaltaisesi.
        Aloittaja


      • Anonyymi

        Loistava kirjoitus, kiitos paljon! Toivon että löydät kypsän naisen, jolla on hyvä sydän.
        Sinähän teet kaiken oikein, eivätkä lapset ole koko elämää lapsia. Tarvitset naisen, joka on aktiivinen omankin elämänsä kanssa. Ja arvostaa niitä hetkiä, jotka ovat teidän kahden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistava kirjoitus, kiitos paljon! Toivon että löydät kypsän naisen, jolla on hyvä sydän.
        Sinähän teet kaiken oikein, eivätkä lapset ole koko elämää lapsia. Tarvitset naisen, joka on aktiivinen omankin elämänsä kanssa. Ja arvostaa niitä hetkiä, jotka ovat teidän kahden.

        Heitä on harvassa (hyvä sydän). Tämä sivusta vain todettua. Kokemusta on. Itsestä tullut puhumaton tuntemattomille kohtaamisille, en ole aloitteen tekijä enää. Tiedän sen, että toisilla naisilla on niitä huonoja päiviä enemmän kuin toisilla. Silti tuntuu, että niitä on liikaa lähes kaikilla, siksi minusta tullut puhumaton mies.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe