Pakolla töihin?

Anonyymi

Olen ennen ajatellut, ettei kukaan työnantaja halua palkata vastahakoista työntekijää töihin, mutta nyt sellainen tuli vastaan.
Kyseessä vammainen, joka hakee usein avustajaa. Avustajat ovat "kiven alla". Nyt hän oli soitellut työkkäriin ja kysellyt näitä sääntöjä: 80km päästä pitäisi kulkea töihin ja menettää etuja niin ja niin. Näitten sääntöjen avulla hän saa jotenkin avustajan? En kyllä tiedä miten! Ihmisethän painaa punaista, jos joku tuntematon nro soittaa. Miksi kukaan ajelisi 80km, jos tienaa 10€/h ? Tunteja vuorossa 5-7, sunnuntaisin tietty 100% lisää.
Lienee yleistä, että hakijat kyselevät millainen työpaikka eikä sokkona edes haeta. Lienen viimeinen kyläläinen, joka suostuu edes harkitsemaan hänen avustamistaan?
Joku nuori ja kokematon voi mennä ansaan ja siinä menee hyvä nuori hukkaan, jos ei kestä hänen kanssaan.

6

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi luoja. Mitäs meinaat keksiä?

      • Anonyymi

        Miksi mun pitäis mitään keksiä?


    • Anonyymi

      No, jos et halua mennä?

      • Anonyymi

        Olin jo. En aio mennä enää! No, voinhan olla ystävällinen ja tehdä jonkin satunnaisen vuoron; niin tein juuri äsken. En ole itse työkkärissä, teen pätkää, jos haluan ja vuorot sopivat muuhun elämään.

        Joku muu voi olla nesteessä, jos tekee työsopimuksen ja huomaa, ettei kannata ajella rahan takia. Tai ei tykkää muuten.. tai selkä sanoo poks sen verran, että saa vain lyhyen saikun.


    • Anonyymi

      Siinäpä sitten pähkinää purtavaksi todellakin! Miten aivopestä yksilö omasta vapaasta tahdostaan vaikkapa valtion virkamieheksi! Eihän suinkaan riitä, että joku hämärä hyvävelijoukkio päättää, että ”tuosta me TEHDÄÄN valtion virkamies” ellette sitten väkisin tule ovelta hakemaan ja fyysisesti rettuuta kainaloista pitäen valtion virastoon töihin ja ase ohimolla pakota tekemään virkamiehen töitä! Mutta ei kovin suomalaiselta kuulosta..

      • Anonyymi

        Eiköhän se leipä kuitenkin kiinnosta, ei valtiolle tarvi pakottaa ketään. Se pitkä ja kapea leipä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe