Teslan kehittämä akku on halvempi valmistaa, siihen mahtuu enemmän sähköä ja se kestää sata vuotta.
https://www.tivi.fi/uutiset/tesla-kehitti-mullistavan-akun-kestaa-jopa-100-vuotta/8b173577-d7ef-4833-b71c-8039fde5f1c0
Ei vielä markinoilla mutta paljon lähempänä kuin vetyinfran rakentaminen.
Litiumvapaa akku on halvempi, tehokkaampi ja kestää sata vuotta
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo 100 vuotta on aika teoreettinen luku, koska silloin akun lämpötilan pitäisi olla koko ajan 25 astetta. Tätä ei oikeassa elämässä tapahdu.
- Anonyymi
Eli aiemmin jossain haastattelussa Elon Muskin lupaamasta miljoonan vuoden Teslan akkujen kestoiässä on siis tapahtunut pudotusta 999 900 vuotta.
Todellisuudessa kun Teslan akut kestävät nykyisin keskimäärin 7-8 vuotta niin nuo akut siis luultavimmin kestävät vain pari viikkoa. - Anonyymi
On se kanadalainen labra kova.
- Anonyymi
Akku (tankki) on se puuttuva asia sähköauton oikeaa läpimurtoa odotellessa. Diesel ja bensa on hieno moottorin polttoaine. Hm diesel bensa? Voiko yhdistää niiden parhaat puolet samaan moottoriin.. tai joku muu kemikaali? Ai niin synteettinen polttoaine onkin jo testattu ja toimii! Akku kehittyköön pikkuhiljaa valmiiksi tuotteeksi. Sähköä on vaikea varastoida edelleen.
- Anonyymi
"Akku (tankki) on se puuttuva asia sähköauton oikeaa läpimurtoa odotellessa."
Läpimurto on jo tapahtunut. Lataussähköllä joko osittain tai kokonaan liikkuvia autoja ostetaan nykyään Euroopassa enemmän kuin latauskelvottomia fossiilipolttimia.
Ei akku ole täydellinen konstruktio mutta parempi kuin mikään kilpaileva vaihtoehto. Toki taloudellinen ylivertaisuus perustuu pitkälti sähkön tukiin ja polttisten veroihin, mutta ne tuet ja verot ovat todellisia euroja joten nekin täytyy laskea mukaan. - Anonyymi
"Diesel ja bensa on hieno moottorin polttoaine."
Juu... Mutta tuota ainetta käyttävä moottori on täysi susi. Jos polttomoottori toimisi noin 90 % hyötysuhteella olisi combo toimiva. Nyt lämmität "harakoita" yli 70 % polttoaineen energiasta... Hölmöläisen hommaa. - Anonyymi
Ratkaisu tuohon ongelmaan on vetyauto.
Vetyauto on myös sähköauto jonka sähkö tuotetaan polttokennossa vedyn ja hapen avulla.
Vetyauton tankkaa 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km yhdellä vetytankillisella.
Vetyauton hyviin puoliin kuuluu myös ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
Pakkanen ei myöskään vaikuta juurikaan vetyauton toimintamatkaan eikä se vaikuta vedyn tankkausnopeuteen kuten se vaikuttaa akkusähköauton latausnopeuteen.
Vetyauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisu tuohon ongelmaan on vetyauto.
Vetyauto on myös sähköauto jonka sähkö tuotetaan polttokennossa vedyn ja hapen avulla.
Vetyauton tankkaa 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km yhdellä vetytankillisella.
Vetyauton hyviin puoliin kuuluu myös ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
Pakkanen ei myöskään vaikuta juurikaan vetyauton toimintamatkaan eikä se vaikuta vedyn tankkausnopeuteen kuten se vaikuttaa akkusähköauton latausnopeuteen.
Vetyauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana.Vety henkilöautoissa on kuollut ennen syntymäänsä.
Viimeinenkin oljenkorsi on mennyt. Vetytalous tulee, mutta vedyn käyttää terästeollisuus vähentääkseen päästöjä ja raskas liikenne erityistapauksissa. Ei koskaan henkilöautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vety henkilöautoissa on kuollut ennen syntymäänsä.
Viimeinenkin oljenkorsi on mennyt. Vetytalous tulee, mutta vedyn käyttää terästeollisuus vähentääkseen päästöjä ja raskas liikenne erityistapauksissa. Ei koskaan henkilöautoihin.Lisäksi vetyä ei riitä teollisuudellekaan tällä hetkellä, koska nykyisin vety tehdään pääosin maakaasusta. Kaikki vety tulee menemään seuraavina vuosina teollisuudelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi vetyä ei riitä teollisuudellekaan tällä hetkellä, koska nykyisin vety tehdään pääosin maakaasusta. Kaikki vety tulee menemään seuraavina vuosina teollisuudelle.
Jos vedyssä henkilöautokäytössä olisi edes pikkuriikkinen mahdollisuus tehdä rahaa niin joku olisi jo rakentamassa jakeluinfraa.
Mutta ei ole kukaan edes yrittämässä rakentaa. Se kertoo business-casen toivottomuudesta. Ei löydy edes yhtä niin tyhmää että laittaisi rahojaan tuollaiseen hullutukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vedyssä henkilöautokäytössä olisi edes pikkuriikkinen mahdollisuus tehdä rahaa niin joku olisi jo rakentamassa jakeluinfraa.
Mutta ei ole kukaan edes yrittämässä rakentaa. Se kertoo business-casen toivottomuudesta. Ei löydy edes yhtä niin tyhmää että laittaisi rahojaan tuollaiseen hullutukseen.Eli siis myönnät selkeästi että vetyauto on järkevin.
Vetyauto onkin myös ympäristön kannalta paras vaihtoehto jota ei voi mitata rahassa.
Akkusähköauton elinkaaripäästöt ovat kestämättömät, joten se on vain välivaihe siirryttäessä vetyautoihin. . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis myönnät selkeästi että vetyauto on järkevin.
Vetyauto onkin myös ympäristön kannalta paras vaihtoehto jota ei voi mitata rahassa.
Akkusähköauton elinkaaripäästöt ovat kestämättömät, joten se on vain välivaihe siirryttäessä vetyautoihin. ."Eli siis myönnät selkeästi että vetyauto on järkevin."
Aika mielenkiintoinen aivorakenne pitää olla jos pitää sellaista autoa järkevimpänä johon ei saa nyt eikä tulevaisuudessakaan mistään polttoainetta.
Minusta sellainen ei edes ole auto. Se on verkonpaino. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli siis myönnät selkeästi että vetyauto on järkevin."
Aika mielenkiintoinen aivorakenne pitää olla jos pitää sellaista autoa järkevimpänä johon ei saa nyt eikä tulevaisuudessakaan mistään polttoainetta.
Minusta sellainen ei edes ole auto. Se on verkonpaino.Jos pitäisi nyt, 10 ta 15 vuoden päästä käydä ruokakaupassa vetyautolla tai verkonpainolla niin verkonpainolla se sentään onnistuisi. Sen saisi kulkemaan repussa kun kävelee.
Vetyautolla kuolisi nälkään. Ei sitä jaksaisi pirukaan työnnellä Lidliin ja takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pitäisi nyt, 10 ta 15 vuoden päästä käydä ruokakaupassa vetyautolla tai verkonpainolla niin verkonpainolla se sentään onnistuisi. Sen saisi kulkemaan repussa kun kävelee.
Vetyautolla kuolisi nälkään. Ei sitä jaksaisi pirukaan työnnellä Lidliin ja takaisin.Tästä voimme päätellä että ainakin seuraavat 15 vuotta verkonpainosta on paljon enemmän hyätyä liikkumisen suhteen kuin vetyautosta jolla ei pääse yhtään minnekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli siis myönnät selkeästi että vetyauto on järkevin."
Aika mielenkiintoinen aivorakenne pitää olla jos pitää sellaista autoa järkevimpänä johon ei saa nyt eikä tulevaisuudessakaan mistään polttoainetta.
Minusta sellainen ei edes ole auto. Se on verkonpaino."Aika mielenkiintoinen aivorakenne pitää olla jos pitää sellaista autoa järkevimpänä johon ei saa nyt eikä tulevaisuudessakaan mistään polttoainetta."
Aikamoinen selvännäkijä olet, jos tulevaisuuden osaat ennustaa tuosta vaan.
Kerro myös sitten samalla se, että miten tulee sota Ukrainassa päättymään, kun olet noinkin pätevä tulevaisuutta ennustamaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aika mielenkiintoinen aivorakenne pitää olla jos pitää sellaista autoa järkevimpänä johon ei saa nyt eikä tulevaisuudessakaan mistään polttoainetta."
Aikamoinen selvännäkijä olet, jos tulevaisuuden osaat ennustaa tuosta vaan.
Kerro myös sitten samalla se, että miten tulee sota Ukrainassa päättymään, kun olet noinkin pätevä tulevaisuutta ennustamaan!"Aikamoinen selvännäkijä olet, jos tulevaisuuden osaat ennustaa tuosta vaan."
Ei tarvitse mitäään ennustajanlahjoja sanoa että vetyjakeluinfraa ei tule olemaan Suomessa tarjolla 10-15 vuoden tähtäimellä. Se on pelkästään maalaisjärkeä koska tuollaisen infran rakentaminen kestää pidempään vaikka se aloitettaisiin huomenna.
Ja kun kukaan ei ole aloittamassa sitä huomenna eikä edes ensi vuonna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aikamoinen selvännäkijä olet, jos tulevaisuuden osaat ennustaa tuosta vaan."
Ei tarvitse mitäään ennustajanlahjoja sanoa että vetyjakeluinfraa ei tule olemaan Suomessa tarjolla 10-15 vuoden tähtäimellä. Se on pelkästään maalaisjärkeä koska tuollaisen infran rakentaminen kestää pidempään vaikka se aloitettaisiin huomenna.
Ja kun kukaan ei ole aloittamassa sitä huomenna eikä edes ensi vuonna.Eipä ole eilenkään kukaan ilmoittanut edes harkitsevansa vedyn jakeluinfran rakentamista. Ei lähtenyt vieläkään edes tuon 15 vuoden urakan suunnittelu käyntiin.😆
Tekemisestä puhumattakaan.
Sähköautoja ja plugareita taas ostettiin eilen enemmän kuin toissapäivänä. Ainoat autosegmentit joiden myynti on ollut kasvussa vuodesta toiseen. Muutama miljoona menee tänä vuonna.
- Anonyymi
Halfaxia vaan, fuusio energia ei edes tarvitse happea, vaan jotakin muuta herkkua?🤖🤖
- Anonyymi
Nythän on keksitty jo ydinjätteestä koostuva akku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 484944
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233237Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei271385Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1801216- 66912
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24878Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49847Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel215731Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35718Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482697