Minulta irtosi takimmaisesta ylähampaasta paikka ja nyt siinä tuntuu kolo ja "takaseinämä". Hampaassa tuntuu välissä inhottavaa tunnetta tai vihlontaa kahvia juodessa tai jos syö jotain, joskus vihlonta kulkeutuu ihan vasemman puolen takahampaasta etuhampaihin asti. Huolestuin ja katsoin meikki peilillä miltä se näyttää ja sielä näyttäisi olevan reikä aivan ienrajalla mistä taka seinämäkin on lähtenyt. Kauhistuneena tässä mietin että pitäisikö varata aika ja mitä tuommoselle yleensäkin tehdään kun reikä on aivan niin takana hammasta kun periaatteessa voikaan olla?
Irronnut paikka
8
229
Vastaukset
- Anonyymi
PITÄÄ varata aika hammaslääkärille. Koska hammas oireilee niin jopa kunnalliselle puolelle pääsee akuuttiajalle parin päivän sisällä.
- Anonyymi
Mullakin lähtenyt toiseksi takimmaisesta ylähampaasta paikka ja aina ku ensimmäisen kerran kokeilee tuntuu inholta mut ei enää sen jälkee. Hampaalla ei ole vastakkaista hammasta nii ei tunnu syödessä, vain limpparia tai kahvia juodessa🙄
- Anonyymi
Mulle laitettiin hieman vastaavassa tilanteessa Cerec-kruunu, joka peittää koko takahampaan ja näyttää luonnolliselta. Se kestää puremista eikä oireile. Cerec laitteita on ainakin joissakin Oralin toimipisteissä.
Itse toimenpide on potilaalle helppo: hammas kuvataan 3D laitteella ja kone sorvaa siihen sopivan keraamisen kruunun, joka liimataan vanhan hampaan päälle.
Sopiiko tuo hoito sinulle, sen päättää hammaslääkärisi.- Anonyymi
Samoja ongelmia itselläkin kuin alottajalla... Paljon tämä hoito maksoi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoja ongelmia itselläkin kuin alottajalla... Paljon tämä hoito maksoi?
Minulla se oli noin 800 euroa. Eli paljon halvempi, kuin esimerkiksi implantti, joka on noin 2500 - 3000 euroa. Toki implantti on perusteltu silloin, jos hammas on poistettu taikka se on poistettava.
- Anonyymi
Tilat ajan julkinen tai yksityinen puli.Päset helomalla.Toki voit odotaa särkyä ja laskukin sitten isompi.Hammas voi hajota,tai läheä.Mutta hampaan juuren saa pois vain hammaslääkäri.Kun se juuri tulehtuu,itket ja valitat ja välttämättä et heti pääse lääkärin.Alkaa illala enen maat menoa..
- Anonyymi
ei ne juuret särje kun 3 päivää kunnes 1 juuri kuolee , 3 päivää särkylääkkeitä onko paha ?
Ongelman muodostaa juuri, joka ei kuole, mutta ei sellaisia ole suussa kun korkeintaan pari , jos ollenkaan .
- Anonyymi
Sulta siis irtosi paikka. Käy paikkauttaa pikaseen ja siinä välissä tarvittaessa väliaikasta paikkameteriaalia apteekista. Älä juo, älä syä, sikäli ei turvallista; osta pilli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029