Mietityttää pitääkö sukunimihakemus tehdä ennen vai jälkeen avioitumisen, mikäli meinasi ihan uuden sukunimen keksiä. En löydä vastausta. Eikös ennen yhteistä sukunimeä pidä olla naimisissa, joten pitää kai olla naimisissa silloin sukunimeä hakiessa. Kuitenkaan ei haluaisi montaa kertaa papereita ja muita muutella, mutta voihan naimisiinmenohetkellä pitää omat sukunimetkin aluksi. Osaako joku valaista asiaa?
Uuden sukunimen hakeminen
4
396
Vastaukset
- Anonyymi
Uuden sukunimen voit miettiä ja hakea maistraatin kautta, nimenvaihdos maksaa noin 150,00 euroa kaikkine kuluineen. Jos olet menossa naimisiin ja haluatte yhteisen sukunimen, varmaan nimen vaihtaminen kannattaa tehdä ennen naimisiin menoa.
Asiaa voit kysyä vielä maistraatista soittamalla sinne. - Anonyymi
Vastauksen oikean saat kysymällä maistraatista. Sitto, sähköposti tai parasta mennä suoran kysymän livenä Maistratista asiaa. Mikän ei jää siloin pimenton. Uuden sukunimen otto järki sanoo anotan ennen aviolittoa tai eron jäälken halutessa.Tai jos mies ja nainen haluu yhteisen sukunimen uuden aviotuessa. Se on ennen aviolittoa anottava ja ei koskan ilmasta,ei itsestän selvyys hyväksytänkö ehdotamanne sukunimi.Jos ei rajhojanne ette saa takaisin.Uusi sukunimi ei saa olla esimerkiksi suojattu sukunimi.
- Anonyymi
Eräs pariskunta teki niin, että mies vaihtoi sukunimekseen tulevan yhteisen nimen. Maksoi jonkun summan.
Naimisiin mennessä vaimo ilmoitti ottavansa miehensä nimen. Tämä prosessi on ilmainen.
Toki kummallakin oli sen jälkeen pssin, aikoina uusinta, mikä on maksullista - Anonyymi
Muistaakseni esteiden tutkintalomakkeella kysytään sukunimi avioitumisen jälkeen. Tässä vaiheessa siitä ei mene eri maksua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37953Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720