Sinulle nuori nainen

Anonyymi

Ota vanhemman naisen vilpittömästä vinkistä kiinni:

Älä turhaan siirrä lasten ”hankkimista” periaatteesi vuoksi avioliittoon, koska voit muuten jäädä isosta onnesta paitsi kosintaa odotellessasi. Naisen hedelmällisyys laskee nopeampaa kuin miesten (joilla se laskee myös iän myötä, väittivät mitä tahtovat). Miehet on miehiä, eivätkä kaikki ymmärrä mitä avioliitto suurimmalle osalle naisia merkitsee. Voit pahimmassa tapauksessa huomata olevasi lapseton ja yksin. Toki en tarkoita sitä, että lapsia pitäisi hankkia kenen kanssa tahansa, tarkoitan pitkää parisuhdetta, jossa ollaan tosissaan. Parisuhde ratkaisee, ei status.

Lapset on yleensä avioliittoa suurempi ”saavutus” molemmille osapuolille. Ja niin kuuluu ollakin. Lapsen saaminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mies kosisi sinua, oli mies kuinka uskollinen tai hyvä mies tahansa, älä elä kuvitelmissa. Siitä huolimatta, vaikka parisuhde on pitkä, vakaa ja tuntuu loppuelämän liitolta. Älä kuvittele, että mies haluaa saattaa sinut avioliittoon samana päivänä kun lapsi ristitään. Tai seuraavana jouluna. Syntymäpäivänäsi. Äitienpäivänä. Uutenavuotena. Jne. Voit joutua odottelemaan loppuelämäsi.

Älä painosta miestä avioliittoon, anna kosinnan tulla häneltä itseltään. Toinen vaihtoehto on kosia itse. Ns. pakkoavioliittoja riittää tässä maassa, jossa nainen päättää miten parisuhteessa edetään, hyvä jos miehen mielipidettä on kysytty. Avioliitto on tahdon asia, eikä kummankaan tule jyrätä toista alleen. Jos avoliitto on oikea loppuelämän päämäärä, sekin on ok.

Mutta kirjoituksen neuvo on tässä: Hankkikaa lapset hedelmällisessä iässä, jos kumpikin niin toivoo. Mutta muistakaa naiset, että synnytyslaitoksella vauvan rannekkeessa lukee teidän sukunimenne, ei avopuolison. Jos mies haluaa, että perheellä on sama sukunimi, hän tekee sen liikkeen. Ellei tee, silloin sinä et ole loppuelämäsi se, jolla on eri nimi perheessänne. Te ette siis menetä mitään, jos perhe jatkaa niillä nimillä jotka ovat syntymässä saaneet, koskee niin sinua, lapsia kuin miestäkin.

Tämä kirjoitus ei heijasta miesvihaa, vaan on faktaa. Jos miehelle on tärkeää, että lapsella on hänen sukunimensä, hän tekee asioita sen eteen. Jos miehelle on ok, että lapsi jatkaa avovaimonsa sukunimeä, sekin on ok. Mutta älkää naiset lahjoittako sitä sukunimeä toiselle miettimättä tarkoin. Itse sinisilmäisenä ajattelin, että miehelle on tärkeää, että lasten sukunimi kertoo sen kuka on isä, ja kyllä hän myöhemmin kosii. Lasten isä ei ollut ajatellut samoin, hän oli saavuttanut jo sen mitä toivoi…

6

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole ennee hedelmällisessä iässä.

      Tai siis olen jo niin vanha että ovuloin kahdesti jopa kuussa.

      Olin ottanut selvee tästä hedelmällisyydestä jo ennen sinua, luulisin.

      Keinohedelmöitettäkkään ennee yli 42- vuotiaita.

      Enkä mä varmoon osaisi ennee edes lapsia kasvattoo, siksi toisekseen, ei miun piä kestä synnytystä.

      • Anonyymi

        Siinä tapauksessa aloittajan kirjoitus ei ollut sinua varten, nuorelle naiselle ku oli.


    • Anonyymi

      Joo ei tod kannata! Muutenkin koko aika eroja yms! Onnelliseen avioliittoon kun lapsi saa syntyä niin jo on hyvät elämän eväät!

    • Ihan fiksu kirjoitus.

    • Anonyymi

      Entä jos ei edes ole varma haluaako lapsia. älä neuvo

      • Anonyymi

        Outo kommentti, jokainen päättää haluaako lapsia vai ei. Eihän aloittaja käske, toteaa vain että jos molemmat niin tahtoo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe