Sinulle nuori nainen

Anonyymi

Ota vanhemman naisen vilpittömästä vinkistä kiinni:

Älä turhaan siirrä lasten ”hankkimista” periaatteesi vuoksi avioliittoon, koska voit muuten jäädä isosta onnesta paitsi kosintaa odotellessasi. Naisen hedelmällisyys laskee nopeampaa kuin miesten (joilla se laskee myös iän myötä, väittivät mitä tahtovat). Miehet on miehiä, eivätkä kaikki ymmärrä mitä avioliitto suurimmalle osalle naisia merkitsee. Voit pahimmassa tapauksessa huomata olevasi lapseton ja yksin. Toki en tarkoita sitä, että lapsia pitäisi hankkia kenen kanssa tahansa, tarkoitan pitkää parisuhdetta, jossa ollaan tosissaan. Parisuhde ratkaisee, ei status.

Lapset on yleensä avioliittoa suurempi ”saavutus” molemmille osapuolille. Ja niin kuuluu ollakin. Lapsen saaminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mies kosisi sinua, oli mies kuinka uskollinen tai hyvä mies tahansa, älä elä kuvitelmissa. Siitä huolimatta, vaikka parisuhde on pitkä, vakaa ja tuntuu loppuelämän liitolta. Älä kuvittele, että mies haluaa saattaa sinut avioliittoon samana päivänä kun lapsi ristitään. Tai seuraavana jouluna. Syntymäpäivänäsi. Äitienpäivänä. Uutenavuotena. Jne. Voit joutua odottelemaan loppuelämäsi.

Älä painosta miestä avioliittoon, anna kosinnan tulla häneltä itseltään. Toinen vaihtoehto on kosia itse. Ns. pakkoavioliittoja riittää tässä maassa, jossa nainen päättää miten parisuhteessa edetään, hyvä jos miehen mielipidettä on kysytty. Avioliitto on tahdon asia, eikä kummankaan tule jyrätä toista alleen. Jos avoliitto on oikea loppuelämän päämäärä, sekin on ok.

Mutta kirjoituksen neuvo on tässä: Hankkikaa lapset hedelmällisessä iässä, jos kumpikin niin toivoo. Mutta muistakaa naiset, että synnytyslaitoksella vauvan rannekkeessa lukee teidän sukunimenne, ei avopuolison. Jos mies haluaa, että perheellä on sama sukunimi, hän tekee sen liikkeen. Ellei tee, silloin sinä et ole loppuelämäsi se, jolla on eri nimi perheessänne. Te ette siis menetä mitään, jos perhe jatkaa niillä nimillä jotka ovat syntymässä saaneet, koskee niin sinua, lapsia kuin miestäkin.

Tämä kirjoitus ei heijasta miesvihaa, vaan on faktaa. Jos miehelle on tärkeää, että lapsella on hänen sukunimensä, hän tekee asioita sen eteen. Jos miehelle on ok, että lapsi jatkaa avovaimonsa sukunimeä, sekin on ok. Mutta älkää naiset lahjoittako sitä sukunimeä toiselle miettimättä tarkoin. Itse sinisilmäisenä ajattelin, että miehelle on tärkeää, että lasten sukunimi kertoo sen kuka on isä, ja kyllä hän myöhemmin kosii. Lasten isä ei ollut ajatellut samoin, hän oli saavuttanut jo sen mitä toivoi…

6

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole ennee hedelmällisessä iässä.

Tai siis olen jo niin vanha että ovuloin kahdesti jopa kuussa.

Olin ottanut selvee tästä hedelmällisyydestä jo ennen sinua, luulisin.

Keinohedelmöitettäkkään ennee yli 42- vuotiaita.

Enkä mä varmoon osaisi ennee edes lapsia kasvattoo, siksi toisekseen, ei miun piä kestä synnytystä.

• Anonyymi

Siinä tapauksessa aloittajan kirjoitus ei ollut sinua varten, nuorelle naiselle ku oli.

• Anonyymi

Joo ei tod kannata! Muutenkin koko aika eroja yms! Onnelliseen avioliittoon kun lapsi saa syntyä niin jo on hyvät elämän eväät!

• Ihan fiksu kirjoitus.

• Anonyymi

Entä jos ei edes ole varma haluaako lapsia. älä neuvo

• Anonyymi

Outo kommentti, jokainen päättää haluaako lapsia vai ei. Eihän aloittaja käske, toteaa vain että jos molemmat niin tahtoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2692
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2292
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2170
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1782
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1642
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1576
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      293
      1461
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    Aihe