Onneton parisuhde

Anonyymi

Kaipailisin näkökulmaa tilanteeseen. Olen seurustellut kumppanini kanssa reilun vuoden. Olimme alkuun etäsuhteessa ja näkemiset olivat minun varassa. Mies ei koskaan ehtinyt käymään luonani. Muutin samalle paikkakunnalle asumaan miehen kanssa viime vuoden puolella. Alkuun kaikki sujui ihan ok mutta aloin nopeasti tuntea oloni yksinäiseksi. Näen miestä tunnin verran aamuisin ja yleensä pari tuntia iltaisin. Hän viettää kaikki yönsä asunnollani. Olen miehelle puhunut tästä yksinäisyyden tunteesta enkä saa oikein vastakaikua. Hänellä siis olisi mahdollista tulla viettämään aikaa kanssani mutta jostain syystä hän ei halua. Pieneltä paikkakunnalta on haastava löytää uusia kavereita. Työkaverit ovat ainoat ketä tunnen mieheni lisäksi. Häiritsee myös läheisyyden puute. Seksi miehelle kyllä kelpaa eikä sitä suhteesta puutu. Emme kuitenkaan koskaan halaa ja pusunkin saan vain töihin lähtiessä aamuisin. Kaikki läheisyys tapahtuu minun aloitteesta. Olen monesti tästäkin asiasta maininnut miehelle, koska läheisyys on itselleni tärkeää. Hän kuittaa asian sillä ettei ole hänen tyylistään. Etäsuhteen aikana läheisyyttä kyllä oli. Arvoissani perhe on korkealla. Mieheni ei kuitenkaan ole lainkaan tavannut suurinta osaa läheisistäni. Jos sukulaisia tulee kylään, mies pysyttelee poissa asunnoltani. Jos lähden kotiseudulle käymään, mies ei koskaan tule mukaan. Itse olen kyllä tavannut hänen sukulaiset. Olen jo pohtinut muuttoa takaisin kotiseudulle. Tuntuu ettei mies panosta ollenkaan suhteeseen vaan suhde roikkuu minun panostuksen varassa. Tuntuu että olemme enemmän kämppiksiä kuin parisuhteessa. Ehkä emme vain sovi yhteen? Onko ketään samankaltaisten asioiden kanssa painineita?

11

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan se vähän niin, että jos yhdessä oleminen on lähinnä möllötystä ja perusarkea, jonka kruunaa seksi, mutta oikein muuta yhteistä ei ole, niin aika paljon puuttuu.

      Vaikuttaisi siltä, että toiselle riittää paljon vähempi tai eri asiat suhteessa kuin mitä sinä kaipaat ja tarvitset. Ja kun keskustelut eivät tunnu tuottavan mainittavaa edistystä, niin vaikea nähdä tuota kovin pitkäikäisenä suhteena.

    • Anonyymi

      Jos tuossa kohtaa on jo tollasia ongelmia, niin nosta hyvä ihminen kytkintä. Läheisyys ja kiinnostus yhteiseen aikaan ei ajan myötä ainakaan lisäänny. Teillä on selvästi erilaiset tarpeet parisuhteelta.

    • Anonyymi

      Sinähän ole miehellesi lähinnä pano.

    • Anonyymi

      Onkohan niin että miehelläsi on toinenkin nainen. Se sopii tuohon kuvioon hyvin.

    • Anonyymi

      Ei kannata budjata missään böndellä, muuta pois sieltä ihmisten ilmoille....

    • Jos ootte nuoria alle 30 v niin tuollainen höli pöli suhde on miehen mieleen enemmän kuin romanttinen suhde jossa suunnitellaan vaikka yhteinen kesäloma reissu tai veneily reissu aamulla auringon nousun aikaan. Oot vain kovike kun miehellä ei ole muutakaan niin sitten se vasta haluaa viettää hetken aikaa kanssasi.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa yhtäkkiä siltä, että mies ei arvosta sinua. Hän pitää sinua vain piikana, ja reikänä, saa tyydytyksen, se riittää hänelle. Häntä ei kiinnosta, mitä sinä suhteelta kaipaisit.

      Mies on ehkä aikanaan tehnyt sinuun vaikutuksen, ja antanut ymmärtää enemmän, vaikka todellisuudessa on halunnut sinusta vain pumpattavan barbaran korvikkeen. Ihan oikeesti.

      Miksi asut hänen kanssaan. Muuta pois, sinne missä ystäväsi asuvat, he jotka arvostavat sinua ja antavat sinulle aikaasi. Mitä teet miehellä, joka käyttää sinua vain hyväkseen.

      Suosittelen, että opettelet rakastamaan itseäsi aluksi. Unohda kotileikit, ja toisten miellyttämiset, sekä kuvittelu että parisuhde pitää väkisin olla kulissina. Elä hetken itseksesi, anna aikaasi niille jotka arvostavat sinua. Pakkaa kamasi ja lähde, ei ole vaikeaa.

    • Anonyymi

      Mä en lue mitään muuta kuin aloituksen ja vastaan siihen, että miksi sä noin lyhyen ajan jälkeen kun koet yksinäisyyttä, harmistusta suhteesta et lopeta sitä?

      Kyllä varoiruskellojen pitää soida jos muutaman ekan vuoden aikana mielen valtaa alakulo, yksinäisyyden kokeminen tai että jotain sinulle tärkeitä asioita ei ole.

      Ihmisiä tulee ja menee elämässä. Se vaan menee niin. Itse olen rakastunut, syvästi kiintynyt elämäni aikana neljään mieheen. Onneksi sentään yksi on aviopuoliso ja yksi lähes esiteini-iässä syntynyt suhde jonka kunnioitus&arvostus ja välittäminen on säilynyt.
      Nuorena sitä tuli väärin syin jopa mentyä naimisiin! Eihän siitä tullut kuin niin henkistä kuin fyysistä kipua!
      Näin aikuisena puolison kanssa eläminen vaatii kompromissejä, keskustelua ja välillä toiminnan muutoksia. Omien persoonallisuuksien ymmärtäminen on tärkeää ja täytyy olla yhteisiä toiveita. Jos tavoitteet ei ole samat ei kyllä onnistu. Niin ja arvot.

    • Anonyymi

      Kiitos vastanneille. Ikää molemmilla 25 vuotta. Tullut itsellekin mieleen, että olen vain korvike tylsiin hetkiin. Emme onneksi yhdessä asu, joten lähteminen sen osalta helpompaa kuin jos yhdessä asuisi. Anonyymi kysyi miksi en lopeta suhdetta. Suhteen alussa hyviä asioita oli paljon ja niiden toivossa kai olen suhdetta jatkanut. Toivonut, että asiat palaavat ennalleen. Silloin mies arvosti minua ja kiinnostui asioista joista minäkin. Olenkin pohtinut oliko etäsuhteen aikana miehen panostus vain kulissia jotta pysyn rinnalla? Nyt kun asun samalla paikkakunnalla hän kai olettaa että pysyn siinä ilman mitään panostusta. Olen itse valmis suhteessa kompromisseihin ja keskustelemaan. Toisen persoonaa en missään nimessä lähtisi muuttamaan tai odottamaan toisen muuttuvan vuokseni. Jokaisen pitäisi saada olla itsensä parisuhteessa. Sitä vain toivoisi jonkinlaista joustoa myös toiselta. -Ap

    • Anonyymi

      Tämä aloittaja aloitti suhteen vain koska miehen ulkonäkö miellytti eli komea miehen mielestä. Täysin tyypillistä naisille että komea mies vie ja nainen luulee että suhde tulee olemaan täydellinen heti että mihen kanssa on hellpo elää.
      Ketjun aloittaja ei ole eka nainen joka kuvittelee että komea mies on se hyvä kumppani ja elämä rullaa tasaisesti eteenpäin sen takia. Siitä kertoo jo seikka että kertoi kun muutti samalle paikkakunnalle miehen perään. No valtava pettymys ja tavis miehet voi taas nauraa miten komean mieen ulkonäkö teki naisesta tyhmän joka lankee komeaan mieheen.

      • Anonyymi

        Voi olla näin. Tai sitten se, että haluaa parisuhteen hinnalla millä hyvänsä. Tyypillinen miellyttäjä ja tulevaisuuden itsensä hukkaaja. Tekee asioita pönkittääkseen itsetuntoaan, ja miellyttää samalla muita. On olemassa muita varten, että saa heikolle itsetunnolle tyydytyksen, ja kokee olevansa olemassa, muiden kautta suorittaen. Suorittaa myös todennäköisesti omaa elämää, ja siinä sivussa polttaa pikkuhiljaa itsensä loppuun, antamalla enemmän mitä saa. Asia toistuu niin parisuhteessa kuin työpaikalla, aina miellyttää, on kiltti, antaa enemmän mitä saa. Jopa kavereden kanssa sama, kaverit on enemmän saamapuolella.

        Elämänsuorittaja, kiltteyteen sairastunut, itsensä hukannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe