25. päivä mehupaastoa menossa

Anonyymi

Tavoitteena on kunnollinen startti painonpudotukselle muiden terveysvaikutusten ohella. 7.5. paino oli 124 kg, tänään 114,5 kg.

Mitään ongelmia ei ole ollut paaston aikana. Päivittäiset suolenhuuhtelut ovat varmaan auttaneet asiaan. Noudatan jokseenkin tarkkaan Vogelin mehupaaston ohjeita.

Alkuaikoina oli pientä heikotusta varsinkin aamulla ylösnoustessa mutta tällaiset ovat kokonaan näipyneet kun paasto pääsi kunnolla vauhtiin.

Ajattelin paastota 33 vuorokautta eli kohta kallistutaan "loppusuoralle".

55

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen huolestunut.
      Oletko vielä paastolla, miten meni?

      Ymmärrän että haluat laihtua ja että yrität.
      Kerro!

    • Anonyymi

      Olen edelleen paastolla. Hienosti menee ilman mitään ongelmia. Paastoan Vogelin paastopaketin ohjeiden mukaan ja olen lukenut kaiken kirjastosta löytyvän paastoamista käsittelevän kirjallisuuden.

    • Anonyymi

      Mitenkäs tuo esim. 5 vuoden aikahorisontti? Olisiko helpompi tehdä pienempiä muutoksia joita voisi jatkaa pysyvästi? Jos paaston jälkeen munkki maistuu kuten ennenkin niin ei siinä pitkään mene että ollaan samassa painossa

    • Anonyymi

      Muista pestä myös tukkasi nääntymisen lomassa.

    • Anonyymi

      Paasto on lihotuskuuri eikä laihdutuskuuri.
      Laihtuuhan sitä vaikka 6 kiloa kuukaudessa jos syö vain kasviksia 2 kiloa päivässä eikä tarvi olla yhtään nälässä eikä liho takaisin koska paino laskee silloin syömällä.

      Syömällä oikein laihtuu eikä olemalla syömättä.

    • Anonyymi

      Tarkoitit kai "muiden terveyshaittojen ohella" ??

    • Anonyymi

      29. paastopäivä meniossa ja paino 114 kg. VIelä muutama päivä jäljellä.

      • Anonyymi

        "29. paastopäivä meniossa ja paino 114 kg. VIelä muutama päivä jäljellä."

        Ja sitten hankkimaan kilot takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "29. paastopäivä meniossa ja paino 114 kg. VIelä muutama päivä jäljellä."

        Ja sitten hankkimaan kilot takaisin?

        Ei toki. Ideana on remontoida paaston jälkeen omaa ruokailuaan terveellisemmäksi.

        31. päivä kohta takana. Pari vielä jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki. Ideana on remontoida paaston jälkeen omaa ruokailuaan terveellisemmäksi.

        31. päivä kohta takana. Pari vielä jäljellä.

        "Ei toki. Ideana on remontoida paaston jälkeen omaa ruokailuaan terveellisemmäksi."

        Kuinka???


    • Anonyymi

      Ite syön päivässä terveellisesti noin 1000-1100 kcal ja paino tippuu muutaman päivän välein.Ei tartte paastota tai olla nälkäkuurilla.Mulla siis lähtenyt syömällä yhtä paljon kun sulla lähtee litkuilla.Syömällä laihtuu yhtä hyvin.

      • Anonyymi

        "Ite syön päivässä terveellisesti noin 1000-1100 kca"

        Kissa joka osaa kirjoittaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ite syön päivässä terveellisesti noin 1000-1100 kca"

        Kissa joka osaa kirjoittaa???

        En ole kissa vaan ihan ihminen.Kissat ei osaa lukea ja kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Elä välitä viituilijoista.Laihdutat aivan oikealla tavalla,mutta kalorit saa olla vähintään 1600 päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä välitä viituilijoista.Laihdutat aivan oikealla tavalla,mutta kalorit saa olla vähintään 1600 päivässä.

        "Elä välitä viituilijoista.Laihdutat aivan oikealla tavalla,mutta kalorit saa olla vähintään 1600 päivässä."

        Hyvä kun ymmärsit edes osittain mutta jatkat mainitsemaasi vittuilua? Vai ymmärsitkö??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä välitä viituilijoista.Laihdutat aivan oikealla tavalla,mutta kalorit saa olla vähintään 1600 päivässä.

        Mä siis laihdutan ja mun kokonaisenergiankulutus on noin 1700 kcal päivässä.Eli mielestäni vajaus on ihan ok kun haluan laihtua.En ole työelämässä enkä opiskele niin mulla ei ole fyysinen kulutus korkea tämän takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä siis laihdutan ja mun kokonaisenergiankulutus on noin 1700 kcal päivässä.Eli mielestäni vajaus on ihan ok kun haluan laihtua.En ole työelämässä enkä opiskele niin mulla ei ole fyysinen kulutus korkea tämän takia.

        sadan kcal vajaus ei siis laihduta paljoa viikossa jos syön joka päivä 1600 kcal.Tavoite ei ole pitää painoa samassa vaan laihtua joka viikko.Pudotettavaa on noin 15 kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä siis laihdutan ja mun kokonaisenergiankulutus on noin 1700 kcal päivässä.Eli mielestäni vajaus on ihan ok kun haluan laihtua.En ole työelämässä enkä opiskele niin mulla ei ole fyysinen kulutus korkea tämän takia.

        "Mä siis laihdutan ja mun kokonaisener........"

        tärkeintä on se mitä syöt. Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mä siis laihdutan ja mun kokonaisener........"

        tärkeintä on se mitä syöt. Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulet.

        Mun kohdalla toimii.Jos sun kohdalla ei toimi niin ei se tarkoita ettei se muillakaan toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kohdalla toimii.Jos sun kohdalla ei toimi niin ei se tarkoita ettei se muillakaan toimi.

        "Mun kohdalla toimii.Jos sun kohdalla ei toimi niin ei se tarkoita ettei se muillakaan toimi."

        Ei toimi - todistetusti, mutta jatka luulojesi varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mun kohdalla toimii.Jos sun kohdalla ei toimi niin ei se tarkoita ettei se muillakaan toimi."

        Ei toimi - todistetusti, mutta jatka luulojesi varassa.

        Todistetusti toimii - myös sinulla, mutta jatka luulojesi varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mun kohdalla toimii.Jos sun kohdalla ei toimi niin ei se tarkoita ettei se muillakaan toimi."

        Ei toimi - todistetusti, mutta jatka luulojesi varassa.

        Miten luulojen varassa.Miksi sitten paino putoaa? Miksi en saisin pitää ruokapäiväkirjaa?Mitä se on sulta pois.Miksi väität ettei kaloreitten laskinen auta näkemään mitä syön ja kuinka paljon.Taidat itse olla laiska kun tyrmäät ruokapäiväkirjan pidon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten luulojen varassa.Miksi sitten paino putoaa? Miksi en saisin pitää ruokapäiväkirjaa?Mitä se on sulta pois.Miksi väität ettei kaloreitten laskinen auta näkemään mitä syön ja kuinka paljon.Taidat itse olla laiska kun tyrmäät ruokapäiväkirjan pidon.

        Kyseessö on palstan trolli veku jonka mielestä lihomisen aiheuttaa insuliini eikä kalorit. Rasvaa voi syödä määräämättömasti kun ei syö hiilihydraattia. Ei ole kyllä koskaan selittänyt minne ylimääräinen energia menee.

        Kaloreitten laskeminen on kyllä hyvin hankalaa kun Ruoka-aineiden energiapitoisuuksissa on isot erot ja ruokamäärät arvioita.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyseessö on palstan trolli veku jonka mielestä lihomisen aiheuttaa insuliini eikä kalorit. Rasvaa voi syödä määräämättömasti kun ei syö hiilihydraattia. Ei ole kyllä koskaan selittänyt minne ylimääräinen energia menee.

        Kaloreitten laskeminen on kyllä hyvin hankalaa kun Ruoka-aineiden energiapitoisuuksissa on isot erot ja ruokamäärät arvioita.

        Miten niin ruoka-aineet arvioita.Meinaatko ettei mun keittiövaaka näytä oikein?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyseessö on palstan trolli veku jonka mielestä lihomisen aiheuttaa insuliini eikä kalorit. Rasvaa voi syödä määräämättömasti kun ei syö hiilihydraattia. Ei ole kyllä koskaan selittänyt minne ylimääräinen energia menee.

        Kaloreitten laskeminen on kyllä hyvin hankalaa kun Ruoka-aineiden energiapitoisuuksissa on isot erot ja ruokamäärät arvioita.

        David Ludwig on kyllä sitä mieltä, että lihomisen aiheuttaa insuliini.

        Kevin Hall puolestaan pitää ongelmaa monisyisempänä. Minusta näyttää siltä, että hän epäilee ultraprosessoituja elintarvikkeita lihavuusepidemian syyksi. https://nitter.pussthecat.org/KevinH_PhD/status/1529531230668042240#m

        Dariush Mozzaffarian puolestaan sanoo, että amerikkalaisten energian saanti on pysynyt samassa viime vuosikymmenet, silti lihavuus on lisääntynyt. https://academic.oup.com/view-large/figure/357534426/nqac075fig1.jpg

        Dariush Mozaffarian: "Perspective: Obesity—an unexplained epidemic" https://academic.oup.com/ajcn/article/115/6/1445/6572830?login=false


      • Anonyymi kirjoitti:

        David Ludwig on kyllä sitä mieltä, että lihomisen aiheuttaa insuliini.

        Kevin Hall puolestaan pitää ongelmaa monisyisempänä. Minusta näyttää siltä, että hän epäilee ultraprosessoituja elintarvikkeita lihavuusepidemian syyksi. https://nitter.pussthecat.org/KevinH_PhD/status/1529531230668042240#m

        Dariush Mozzaffarian puolestaan sanoo, että amerikkalaisten energian saanti on pysynyt samassa viime vuosikymmenet, silti lihavuus on lisääntynyt. https://academic.oup.com/view-large/figure/357534426/nqac075fig1.jpg

        Dariush Mozaffarian: "Perspective: Obesity—an unexplained epidemic" https://academic.oup.com/ajcn/article/115/6/1445/6572830?login=false

        Kannattaa kyllä käydä Ludvigin nettisivuilla. Hän kannattaa mm. täysjyväviljan ja hedelmien syöntiä. Eräässä lehtiartikkelissa hän myös sanoo että loppujwn lopuksi lihomisen aiheuttavat kalorit. Lue vaikka: https://www.drdavidludwig.com/fallacy-empty-calorie/

        Ei siis puhu tuossakaan artikkelissa insuliinista vaan että ruoka-aineet eivät ole tasaisella, verrataan vaikkapa persikkaa ja lehtitaikinaleivosta.

        Hall taas on mitannut ketokarppaajien energiankulutusta/laihtumista eikä se poikennut normaalisti syövistä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kannattaa kyllä käydä Ludvigin nettisivuilla. Hän kannattaa mm. täysjyväviljan ja hedelmien syöntiä. Eräässä lehtiartikkelissa hän myös sanoo että loppujwn lopuksi lihomisen aiheuttavat kalorit. Lue vaikka: https://www.drdavidludwig.com/fallacy-empty-calorie/

        Ei siis puhu tuossakaan artikkelissa insuliinista vaan että ruoka-aineet eivät ole tasaisella, verrataan vaikkapa persikkaa ja lehtitaikinaleivosta.

        Hall taas on mitannut ketokarppaajien energiankulutusta/laihtumista eikä se poikennut normaalisti syövistä.

        Joo, ja kannattaa lukea myös https://suomenravitsemustieteenyhdistys.fi/tutkimustuloksia-insuliini-energiansaanti/

        Itse uskon kaloriteoriaan, mutta eri ruokalajit vaikuttavat mielestäni eri tavalla ahmimistaipumukseen. Ja kaikilla lihavilla sellaista ei ole ollenkaan. He ovat varmaan ravitsemusterapeutin toiveasiakkaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ruoka-aineet arvioita.Meinaatko ettei mun keittiövaaka näytä oikein?

        Kuljetatko sitä keittiövaakaa kaikkialle ja punnitset kaikki ruoka-aineet erikseen? Tätä siis loppuelämä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja kannattaa lukea myös https://suomenravitsemustieteenyhdistys.fi/tutkimustuloksia-insuliini-energiansaanti/

        Itse uskon kaloriteoriaan, mutta eri ruokalajit vaikuttavat mielestäni eri tavalla ahmimistaipumukseen. Ja kaikilla lihavilla sellaista ei ole ollenkaan. He ovat varmaan ravitsemusterapeutin toiveasiakkaita.

        Näinpä. Ludvig on samaa mieltä. Lihomisen kannalta kalori on kalori mutta nälän suhteen ei.

        Tuo Ludvigin kommentti oli: Eräässä haastattelussa Ludwig sanoo näin ': Ultimately, to lose weight, we need to take in fewer calories than we burn off.'.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kuljetatko sitä keittiövaakaa kaikkialle ja punnitset kaikki ruoka-aineet erikseen? Tätä siis loppuelämä.

        Mihin mun pitäis sitä kantaa?En tietenkään loppuelämääni.Mä syön yleensä kotona koska en ole töissä tai opiskele.Kyllä mä kotona voin punnita ja laskea kaloreita.Joskus käyn ulkona syömässä.Mutta harvoin.Kyllä mä kotona tiedän mitä mä syön.Pitääkö mun alkaa kirjoittaa mitä ja paljon mä syön tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin mun pitäis sitä kantaa?En tietenkään loppuelämääni.Mä syön yleensä kotona koska en ole töissä tai opiskele.Kyllä mä kotona voin punnita ja laskea kaloreita.Joskus käyn ulkona syömässä.Mutta harvoin.Kyllä mä kotona tiedän mitä mä syön.Pitääkö mun alkaa kirjoittaa mitä ja paljon mä syön tähän?

        15 kilon pudottamiseen ei mene 40 seuraavaa vuotta vaan tavoitteena on saavuttaa tavoite paino jopa tänä vuonna ei 40 vuoden kuluttua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin mun pitäis sitä kantaa?En tietenkään loppuelämääni.Mä syön yleensä kotona koska en ole töissä tai opiskele.Kyllä mä kotona voin punnita ja laskea kaloreita.Joskus käyn ulkona syömässä.Mutta harvoin.Kyllä mä kotona tiedän mitä mä syön.Pitääkö mun alkaa kirjoittaa mitä ja paljon mä syön tähän?

        Ei tarvitse kirjoittaa mutta kaloreiden laskeminen ei ole tarkkaa niin se on myös turhaa. Jos tarkkuus on 10% niin pitkällä tähtäimellä sillä ei mitään merkitystä lihomisen kannalta kun lihominen tapahtuu juuei tuon marginaalin sisällä.


      • Ludvigin mukaan kalorit lihottavat mutta huonoa ruokaa syödään enemmän kuin hyvää. Esimerkkinä vaikkapa virvoitusjuoma vs. hedelmä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ei tarvitse kirjoittaa mutta kaloreiden laskeminen ei ole tarkkaa niin se on myös turhaa. Jos tarkkuus on 10% niin pitkällä tähtäimellä sillä ei mitään merkitystä lihomisen kannalta kun lihominen tapahtuu juuei tuon marginaalin sisällä.

        Mulle se ei ole turhaa.Jos se on sinulle turhaa niin ei sun tartte laskea.Minä lasken eikä se ole yhtään rasittavaa.Mulla on siihen aikaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ludvigin mukaan kalorit lihottavat mutta huonoa ruokaa syödään enemmän kuin hyvää. Esimerkkinä vaikkapa virvoitusjuoma vs. hedelmä.

        Ludwigilla on dieetti, joka koostuu kolmesta vaiheesta.

        1. vaiheessa hiilihydraatteja rajoitetaan 25 prosenttiin kokonaisenergiasta. Se vastaisi 1600 kcal:n energiatasolla 100:aa grammaa hiilihydraatteja ja 2000 kcal:n energiatasolla 125:tä grammaa.

        2. ja 3. vaiheessa hiilihydraatteja syödään sitten enemmän suosien matalan glykeemisen indeksin hiilihydraatteja.

        Dieetti vaikuttaa aika mutkikkaalta, enkä aio ostaa hänen kirjaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ludwigilla on dieetti, joka koostuu kolmesta vaiheesta.

        1. vaiheessa hiilihydraatteja rajoitetaan 25 prosenttiin kokonaisenergiasta. Se vastaisi 1600 kcal:n energiatasolla 100:aa grammaa hiilihydraatteja ja 2000 kcal:n energiatasolla 125:tä grammaa.

        2. ja 3. vaiheessa hiilihydraatteja syödään sitten enemmän suosien matalan glykeemisen indeksin hiilihydraatteja.

        Dieetti vaikuttaa aika mutkikkaalta, enkä aio ostaa hänen kirjaansa.

        Tuollainen kirja on täysin turha. Matalan glykeemisen indeksin ruokavalio on hyvin helppo koostaa itsekin. Ei siinä tarvitse jättää pois kuin puhdistettu vilja ja sokeri (ml. hedelmämehut). Kun ei syö lihajalosteita eikä rasvaista lihaa niin energiansaanti jää aika vähäiseksi.


      • Anonyymi

        Oikeanlaatuista ruokaa on kaikki ruoka jossa on runsaasti kuitupitoisia hiilihydraatteja, kohtuullisesti proteiineja ja kasvisrasvoja ja vain vähän tyydyttynyttä rasvaa.


      • Anonyymi

        Tri Ludwig ehdottaa kolmivaiheista lähestymistapaa:

        Vaihe 1: Voita himosi. Kahden viikon ajan jätät väliin viljatuotteet, perunat ja lisätyt sokerit painonpudotuksen käynnistämiseksi. Kalorien tulee olla peräisin 50 prosentista rasvasta, 25 prosentista proteiinista ja 25 prosentista hiilihydraateista.
        Tuoreet hedelmät, vihreät vihannekset, maitotuotteet ja vähän tummaa suklaata ovat kaikki OK.

        Vaihe 2: Harjoittele rasvasolujasi uudelleen. Tämän vaiheen aikana ruokavalioosi lisätään kohtuulliset määrät täysjyviä, tärkkelyspitoisia vihanneksia (paitsi valkoisia perunoita) ja pieni määrä makeutusaineita, joista 40 prosenttia on rasvaa, 35 prosenttia hiilihydraatteja ja 25 prosenttia proteiinia. Tämä vaihe voi olla niin lyhyt kuin kaksi viikkoa tai jopa kuusi kuukautta, riippuen siitä, kuinka paljon painoa haluat laihtua.

        Vaihe 3: Laihduta pysyvästi. Tässä voit lisätä leipää, perunatuotteita ja joitain prosessoituja hiilihydraatteja, joiden suhde on 40 prosenttia rasvoja, 40 prosenttia hiilihydraatteja ja 20 prosenttia proteiineja. Avain tähän vaiheeseen on tarkkailla, kuinka kehosi käsittelee näiden ruokien lisäämistä takaisin.

        "Syö, kun alat tuntea nälkää; lopeta kun olet tyytyväinen, ei täynnä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tri Ludwig ehdottaa kolmivaiheista lähestymistapaa:

        Vaihe 1: Voita himosi. Kahden viikon ajan jätät väliin viljatuotteet, perunat ja lisätyt sokerit painonpudotuksen käynnistämiseksi. Kalorien tulee olla peräisin 50 prosentista rasvasta, 25 prosentista proteiinista ja 25 prosentista hiilihydraateista.
        Tuoreet hedelmät, vihreät vihannekset, maitotuotteet ja vähän tummaa suklaata ovat kaikki OK.

        Vaihe 2: Harjoittele rasvasolujasi uudelleen. Tämän vaiheen aikana ruokavalioosi lisätään kohtuulliset määrät täysjyviä, tärkkelyspitoisia vihanneksia (paitsi valkoisia perunoita) ja pieni määrä makeutusaineita, joista 40 prosenttia on rasvaa, 35 prosenttia hiilihydraatteja ja 25 prosenttia proteiinia. Tämä vaihe voi olla niin lyhyt kuin kaksi viikkoa tai jopa kuusi kuukautta, riippuen siitä, kuinka paljon painoa haluat laihtua.

        Vaihe 3: Laihduta pysyvästi. Tässä voit lisätä leipää, perunatuotteita ja joitain prosessoituja hiilihydraatteja, joiden suhde on 40 prosenttia rasvoja, 40 prosenttia hiilihydraatteja ja 20 prosenttia proteiineja. Avain tähän vaiheeseen on tarkkailla, kuinka kehosi käsittelee näiden ruokien lisäämistä takaisin.

        "Syö, kun alat tuntea nälkää; lopeta kun olet tyytyväinen, ei täynnä."

        Kiitos tuosta tiivistelmästä, mistä löysit sen? Veijon sepustus on siis puutaheinää. Eikä todellakaan tarvita Ludwigin reseptikirjaa dieetin noudattamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tuosta tiivistelmästä, mistä löysit sen? Veijon sepustus on siis puutaheinää. Eikä todellakaan tarvita Ludwigin reseptikirjaa dieetin noudattamiseksi.

        Huomasin kyllä, että tuo pelkän viimeisen virkkeen noudattaminenkin saattaisi jo auttaa ilman "vaiheita":

        "Syö, kun alat tuntea nälkää; lopeta kun olet tyytyväinen, ei täynnä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tuosta tiivistelmästä, mistä löysit sen? Veijon sepustus on siis puutaheinää. Eikä todellakaan tarvita Ludwigin reseptikirjaa dieetin noudattamiseksi.

        Itse itselleni vastaten, täältä tiivistelmä löytyy kohdasta 6: https://www.wellandgood.com/always-hungry-book-cheat-sheet/


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onnittelut paastosi johdosta! Olen itsekin paastonnut yli kuukauden juomalla vain tuoremehua ja perunankeitinvettä ja kalorittomia mehusekoituksia. Tuoremehussahan on vähän liikaa kalorioita, jotta sitä voisi juoda suuria määriä.

      Ongelmanma on että kehon toiminta paranee niin paljon, että paino nousee hetkessä, jos ei varo.
      Nälän syy ei ole kalorien puute, vaan hivenaineiden ja vitamiinien ja mineraalien puute. Siksi nälän voi pitää poissa syömällä paljon tuoreravintoa ja kenties vielä joitakin mineraalitabletteja,
      Itselläni on puutarhaa jonkin verran, ja kerään aamulla ainakin litran verran vaarattomia rikkaruohoja, kuten pukinjuuren lehtiä, saviheiniä, vesiheinää, koiranputkia, tai vain tavallista heinää, ja jauhan hienoksi tehosekoittimella litrassa vettä. Sitten siivilöin mehun ja juon sen.
      Jos jäljelle jäänyt massa ei ole kovin karheaa, heitän sen kattilaan ja hiukan riisiä ja suolaa, niin siitä saa hyvää ruokaa kun keittää puoli tuntia vähällä lämmöllä.

      Tämä juoma pitää nälän tunteen poissa, eikä paino nouse, päinvastoin.

      Jos ei varo, niin hetkessä painaa enemmän kuin ennen!

      • Anonyymi

        Pilailijan laatima vastaus - ihminen ei syö heinää kuten lehmät ja hevoset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilailijan laatima vastaus - ihminen ei syö heinää kuten lehmät ja hevoset.

        Pilailija on nyt kirkon kesäleirillä ikätovereittensa kanssa, eikä hän ole enää kiinnostunut vanhoista sedistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilailija on nyt kirkon kesäleirillä ikätovereittensa kanssa, eikä hän ole enää kiinnostunut vanhoista sedistä.

        Joku kuitenkin pilailee, ei ihminen ole lehmä tai hevonen. Edes koira ei syö heinää kuin vähän ja satunnaisesti. Ja sitten oksentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilailijan laatima vastaus - ihminen ei syö heinää kuten lehmät ja hevoset.

        Ei ole tarkoitus syödä heinää, siitä saa juomaa. Sitå paitsi pinaatti ja kaali ja salaatti ovat myös heiniä ja hyvin kelpaavat.

        Ei esimerkiksi viljan laihot ole kuin heiniä, mutta niistä tehdään mehua luontaisparantoloissa! Ja terveellistä on.


    • Anonyymi

      33. paastovuorokausi menossa ja aamupaino on 112 kg. Viimeinen päivä menossa.

    • Anonyymi

      Suuri Paasto on nyt ohi! Paino oli aamulla 108,5 kiloa näin se jonkin verran heittelee kehossa olevasta nestemäärästä riippuen. 124-108,5 = 15,5 kiloa lähti reilun kuukauden aikana. Vuodenvaihteesta painoa on lähtenyt reilut 37,5 kg, liikkuminen on selvästi kevyempää nyt. Olen varsin tyytyväinen mutta painon pudottaminen jatkuu kevennetyn ruokavalion avulla.

      • Anonyymi

        Paljonko katosi lihaksia samalla?


      • Anonyymi

        Ohhoh, 3,5 kg vuorokaudessa!!! (8-9.6.2022)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko katosi lihaksia samalla?

        Eivät lihakset katoa paastoamalla vaan liikunnan puutteessa.

        Kerran kokeilin voimiani pitkän paastokuurin päätteeksi jumppasalilla. Siirtelin painoja kahdeksan tonnia viidessä minuutissa käyttämällä jalka- ja käsivoimia erilaisissa vempeleissä, esimerkiksi 150 kg jaloilla työntämällä 20 kertaa =3 tonnia. Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät lihakset katoa paastoamalla vaan liikunnan puutteessa.

        Kerran kokeilin voimiani pitkän paastokuurin päätteeksi jumppasalilla. Siirtelin painoja kahdeksan tonnia viidessä minuutissa käyttämällä jalka- ja käsivoimia erilaisissa vempeleissä, esimerkiksi 150 kg jaloilla työntämällä 20 kertaa =3 tonnia. Jne.

        En usko sinua.


    • Anonyymi

      Tänään listalla höyrytettyjä perunoita sekä parsa- ja kukkakaalia jauhemaksapihvien keralla. Illalla liha-kaalilaatikkoa. Aamupalaksi müsliä maustamattoman jogurtin, mustikoiden ja mustaherukoiden kanssa.

      • Anonyymi

        Yök, en tykkää maksasta ei ole terveellistä.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe