Mikä työttömyydessä ahdistaa eniten?

Anonyymi

Ahdistaako taloudelliset asiat vai se, että jatkuvasti oltava valmiudessa tekemään työtä jota ei halua tehdä tai kursseja johon ei haluaisi osallistua?

Itseäni ahdistavinaan se, että joutuisin töihin jota en haluaisi tehdä! Oikeasti en sellaiseen joudu!

No totuushan on se, että jokaisella on oikeus valita se työ mihin haluaa, joten tehkää hakuja ja suunitelmia senmaukaisesti niin ahdistus helpottaa!

Työkokeilun kohteetkin kannattaa valita tunteella juuri sellaisiin mitä ehkä haluaisi oikeasti tehdä!

11

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä oikein ole mitään mielenkiintoista tarjolla :)

    • Anonyymi

      Joukon virkailija.

    • Anonyymi

      Eniten ahdistaa se, että ei pääse työhaastatteluun, vaikka olisi juuri sellainen hakija, jota kunta/yritys etsii. Hakemuksen pituudella on toki rajansa, mutta edellisessäkin hakemuksessani toin esille, että minulla on haettavaan paikkaan vaadittua monipuolisempaa osaamista, monipuolisempaa työkokemusta, kielitaitoa ja sitä, että sopisin todella hyvin työpaikan visioon. Heti sanottiin, että sopivampia hakijoita on löytynyt, ja heidät kutsutaan haastatteluun. Sopivampia? Pitäisikö olla huonompi hakija, vai?

      • Anonyymi

        Ei sekään ole hyvä, että aina pääsee haastatteluin, mutta koskaan ei palkata. Turhaan vaan juoksuttavat pitkin kaupunkia sinne tänne. Silloin ehkä parempi juttu on, että ei edes pääse haastatteluun.

        Kunnalle ainakin pääsee haastatteluun oman kokemukseni mukaan kun työhakemus on mahdollisimman yksinkertainen, lyhyt ja pelkistetty. Eivät jaksa lukea liian pitkiä hakemuksia. Lisäksi ottavat töihin mielummin hieman yksinkertaisia joten jos teeskentelee tyhmempää ja yksinkertaisempaa niin se on vain hyvä juttu.

        Kannattaa miettiä myös, että useimmiten palkkaavat omia sukulaisia, poliittisia kavereita, alkoholisteja, narkkeja, vankilasta vapautuneita, armeijasta siirtyneitä, entisiä sussuja ja niin, pikkujulkkiksia. Esiintyminen jossain BB-ohjelmassa tai vastaavassa varsinkin nuoremmille antaa urapotkun ihan sen vain takia, että ”on cool palkata julkkiksia”. Vanhemmille ihmiselle on taas hyväksi jos riekkuu esim. kaljakuppiloissa ja tutustuu siellä uusiin ihmisiin, joilla on suhteita. Suhteilla ne palkataan ja poliittisin perustein.


      • Anonyymi

        Ai niin ja se unohtui kertoa, että eivät todellakaan halua palkata itseään parempaa, osaavampaa tai edes kauniimpaa. Mielummin ulkoisesti hieman renttu ja reilusti ylipainoinen. Missään nimessä ei kannata mainita sanallakaan, että on esimieskokemusta (jos oikeasti on). Pelkäävät, että viet haastattelijalta työt.

        Työhaastatteluun ei missään nimessä kannata laittaa liian hienoja vaatteita päälle. Korkeintaan t-paita ja farkut. Ei missään nimessä jakkua. Korkeintaan farkkutakki. Haastatteluissa auttaa ns. peilaaminen eli jos haastattelija on tummahiuksinen nainen niin hän palkkaa tummahiuksisen naisen.


        Ja niin, siellä on sitten semmoisia töissä, jotka eivät eläessään ole kirjoittaneet yhtäkään työhakemusta tai ansioluetteloa eivätkä edes osaa sitä (oikeasti!) tehdä. Riittää kun vihjaisee omalle aviomiehelleen, että haluaisi töitä.


    • Anonyymi

      EI TäTä ymmärrä, itse tein yli 45 vuotta toitä ja nyt eläkettä leikataan ja hinnat nousee.
      S yy on on uskonnossa koska Sipilä sai auikaan tälaisen sortolain, mutta ainahan uskonto ollut pahin sortaja. mitenkähän suomenkin käy kun kaikki menee päin ptä

    • Anonyymi

      Eniten ahdistaa ahdistelu.
      Olen kohta 60-vuotia, tosi pität työurat takana ja nyt ahdistellaan kahden viikon välein.
      Olen palkkautikelpoinen, mutta kaikki paikat ovat minimaalisilla tunneilla, siis ei toimeentuloa.
      Haluaisin eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Paskapalkkaisuus on ilmeisesti uusi normaali työttömille, eli tarjotaan vain jotain joutohommia surkeilla palkoilla mikä ei paranna elämänlaatua ja taloutta millään tavoin eli sulle kerrotaan näillä teoilla että olet luuseri ja tarpeeton ihminen.

        Itse en edes hae töitä kun tämä on aina se lopputulos.


    • Anonyymi

      Taloudelliset asiat ja jatkuva perusteeton invaasio elämääni jonkun oma- valmentajan toimesta ahdistavat eniten.

      Koko ajan pitää tilittää ja perustella ja selittää jotakin omia asioita jollekin tyhmälle paviaanille.

      Kenenkään ei pitäisi joutua jatkuvasti selittämään jotkin helvetin asioitaan jollekin ulkopuoliselle ihmiselle. Koko ajan pitää tehdä jonkun tpoisen kanssa jotakin saatanan suunnitelmia oman elämän varalle. Minkä helvetin takia aikuisen ihmisen pitää selostaa jollekin ulkopuoliselle ihmiselle omia suunnitelmiaan?

      Olen LOPEN KYLLÄSTYNYT siihen että työttömiä kohdellaan kuin rikollisia. Itse olen elänyt elämäni jokaista pilkkusääntöä tunnollisesti noudattaen. Vaan minua kohdellaan nyt työttömänä kuin rangaistusvankia. Oletusarvoiseti olen koko ajan potentiaaalisesti tekemässä jotakin rikollisuuteen verrattavaa josta päästään tekemään tekosyy leikata toimeentulotkia ja pistää jotain helvetin 12 viikon työssäolovelvoitteita. Koko ajan on joku kiilusilmäinen virkailija etsimässä kuin HYHEENA jotakin pikkuvirhettä josta saisi syyn aiheuttaa karensseja ja tukiin leikkauksia ja vaikeuttaa ja hankaloitta kaikin mahdollisin keinoin elämääni.

      Tämä on kaikista ärsyttävintä. Mitä helvetin väärää olen tehnyt ansaitakseni tällaista loputonta uhkailua, kiristystä, viimeisijaisimmalla toimeentulollani leikkimistä rankaisemista? En yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Ei mikään.

    • Anonyymi

      No eniten ahdistaa kun ei saa sosiaali tukea kun ihan vähän ja aikaa olis.
      Kuitenkin isot pojat saayritystukija talonpoijaat maataloustukina tuhansia kertoja nenmmön ja useammin

      Molemmethan on sosiaalialan valtion kassaan

      Eduskunta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe