jos hakee neljää työpaikka niin miten te-toimisto tarkistelee onko todellakin hakenut paikkoja..???
uus työhakumalli/tarkisteltu
50
5730
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitenkään. Täysin mahdotonta. Nykyisillä työttömien määrillä vaatisi te-toimistolta noin miljoona tarkistusta per kuukausi, jos tarkistaisivat jokaisen tapauksen. Ehkä korkeintaan tekevät hankaliksi tiedettyjen asiakkaiden kohdalla pistokokeita soittamalla työnantajille, kuten nykyisinkin työtarjousten kohdalla.
- Anonyymi
No me soitamme työttömälle tai sitten lähetämme sähköpostia. Voimme myös kysyä työnantajalta onko työtön hakanut töitä. Monessa tapauksessa ei ole työtön hakenut ja silloin tulee karenssia jos valehtelee törkeästi.
T: työvoimatoimiston virkailija- Anonyymi
Tai sitten virkailijat ovat ylikorruptoituneita lahjottuja vätyksiä, vieraan valtion trolleja.
- Anonyymi
Useimmiten nämä haukkujat ovat naisia, jokin insinööri/teknologiateollisuus/tuotantotaloustausta pohjalla.
- Anonyymi
Kysy kysy kysy. Soita soita soita. Vaikka vttu maailman tappiin asti.
- Anonyymi
Niin totta. Kiusaamisen kyllä osaavat. Kaiken pyydetyn ja ylikin olen tehnyt, mutta kettuilu sen kun vaan maistuu heille.
- Anonyymi
Ovat soitelleet kyllä. Itse sain tällä tavoin 12 viikon työssäolovelvoitteen eli käytännössä 5 vuoden karenssin.
TE- paskiainen oli tehnyt vähän salapoliisityötä ja soitellut työnantajille onko tämän niminen henkilö hakenut heiltä töitä. Kokonaista kaksi työnantajaa EI LÖYTÄNYT hakemustani vaikka olin ne kyllä oikeasti lähettänyt. Minulla ei työnhakijana ollut mitään keinoa todistaa että olin oikeasti lähettänyt hakemukset. Työhakemukset oli lähetetty niin kauan aikaa sitten että olin ehtinyt poistaa ne sähköpostihistoriastani.
Ja futum 12 viikon työssäolovelvoite lätkäistiin kuin olisin rikollinen. TE- toimisto vaati myös selvityksen asiasta mutta ei hyväksynyt tätä selitykseksi. - Anonyymi
"Työttömän pitää ilmoitaa työkkärin sivuilla että on hakenu ja myös laittaa se päivämäärä jolloin on hekenu työtä."
Kysymys kuuluukin että miksi ja miten niin?
Oikeus työhön ei ole sama kuin että on pakko hakea tietty määrä työpaikkoja ja vielä raportoitava hakemistaan työpaikoista. Hallitus lukee lakia kuin piru raamattua.
---
18 §
Oikeus työhön ja elinkeinovapaus
Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.
Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Oikeudesta työllistävään koulutukseen säädetään lailla.
---
Jos avointen työpaikkojen joukosta ei löydy työtä jonka työnhakija haluaa itse valita, on perustuslain vastaista pakottaa hänet valitsemaan kuitenkin työ jota ei halua tehdä koska on määrätty että tämä määrä on työhakemuksia tehtävä kuukaudessa.
Oikeus työhön ei ole sama kuin velvollisuus työhön jota ei halua tehdä. Saati velvollisuus työhön jota ei edes taloudellisesti kannata tehdä.
---
19 §
Oikeus sosiaaliturvaan
Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.
Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.
Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.
---
Ja kieltäytymisestä sellaisesta työstä jota itse ei halua valita, ei perustuslain puitteissa saa seurata toimeentulotuen leikkausta koska se vähentää toimeentulotukilaisen käteen jäävää osuutta aivan kohtuuttomasti. Silti sellainen rangaistus on olemassa. Etenkin nyt kun inflaatio pahenee ja vuokrat, energian hinta ja kaikki muut elinkustannukset sen kun nousevat ei tällaisia rangaistuksia pitäisi olla olemassa ollenkaan. Lakisääteinen toimeentulotuen perusosa ei ole oikeasti käteen jäävä määrä lähes kenelläkään sellaisella joka elää toimeentulotuen varassa, koska vuokrakustannukset ylittävät lähes aina kelan kohtuurajavaatimuksen. Kelan kohtuurajan täyttäviä asumiskelpoisia asuntoja ei kertakaikkiaan ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työttömän pitää ilmoitaa työkkärin sivuilla että on hakenu ja myös laittaa se päivämäärä jolloin on hekenu työtä."
Kysymys kuuluukin että miksi ja miten niin?
Oikeus työhön ei ole sama kuin että on pakko hakea tietty määrä työpaikkoja ja vielä raportoitava hakemistaan työpaikoista. Hallitus lukee lakia kuin piru raamattua.
---
18 §
Oikeus työhön ja elinkeinovapaus
Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.
Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Oikeudesta työllistävään koulutukseen säädetään lailla.
---
Jos avointen työpaikkojen joukosta ei löydy työtä jonka työnhakija haluaa itse valita, on perustuslain vastaista pakottaa hänet valitsemaan kuitenkin työ jota ei halua tehdä koska on määrätty että tämä määrä on työhakemuksia tehtävä kuukaudessa.
Oikeus työhön ei ole sama kuin velvollisuus työhön jota ei halua tehdä. Saati velvollisuus työhön jota ei edes taloudellisesti kannata tehdä.
---
19 §
Oikeus sosiaaliturvaan
Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.
Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.
Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.
---
Ja kieltäytymisestä sellaisesta työstä jota itse ei halua valita, ei perustuslain puitteissa saa seurata toimeentulotuen leikkausta koska se vähentää toimeentulotukilaisen käteen jäävää osuutta aivan kohtuuttomasti. Silti sellainen rangaistus on olemassa. Etenkin nyt kun inflaatio pahenee ja vuokrat, energian hinta ja kaikki muut elinkustannukset sen kun nousevat ei tällaisia rangaistuksia pitäisi olla olemassa ollenkaan. Lakisääteinen toimeentulotuen perusosa ei ole oikeasti käteen jäävä määrä lähes kenelläkään sellaisella joka elää toimeentulotuen varassa, koska vuokrakustannukset ylittävät lähes aina kelan kohtuurajavaatimuksen. Kelan kohtuurajan täyttäviä asumiskelpoisia asuntoja ei kertakaikkiaan ole.Työkkärin sivuille laitetaan tehtäväksi, että pitää käydä ilmoittamassa että on hakenut töitä. Jos ei niin tee tiettyyn päivään mennessä niin tulee muistutus. Mulle on asetettu toi 4 paikkaa kuukaudessa, en laittanut yhtään hakemusta koska ei ollut semmosta mihin olisi ollut mahdollisuus päästä, niin tuli muistutus ja piti viellä antaa selvitys siitä että miksi en ollut hakenut.
Viime kuussa soittivat työkkäristä sanoivat että haet semmosia paikkoja mihin luulet itse pääseväsi, ja jos en hae niin tulee muistutus niinkuin tässä sitten kävi muistutus tuli ja piti viellä lähettää selvitys siitä miksi en hakenut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkkärin sivuille laitetaan tehtäväksi, että pitää käydä ilmoittamassa että on hakenut töitä. Jos ei niin tee tiettyyn päivään mennessä niin tulee muistutus. Mulle on asetettu toi 4 paikkaa kuukaudessa, en laittanut yhtään hakemusta koska ei ollut semmosta mihin olisi ollut mahdollisuus päästä, niin tuli muistutus ja piti viellä antaa selvitys siitä että miksi en ollut hakenut.
Viime kuussa soittivat työkkäristä sanoivat että haet semmosia paikkoja mihin luulet itse pääseväsi, ja jos en hae niin tulee muistutus niinkuin tässä sitten kävi muistutus tuli ja piti viellä lähettää selvitys siitä miksi en hakenut.Hyi saatana. Aivan mielivaltaista tavallisten ihmisten kiusaamista. Verorahoilla.
Kenenkään EI PIDÄ JOUTUA selittämään yhtään mitään omaan elämäänsä liittyvää ulkopuoliselle taholle.
Näin sitä marssitaan tavallisten Suomen kansalaisten perusoikeuksien yli tuosta hups vain kuin niitä ei olisikaan.
Tuosta kannattaisi varmaan pistää kantelu oikeusasiamiehelle ja vedota perustuslakiin ja ihmisoikeuksien toteutumiseen.
Tällaisten työttömien "työllistämistoimiin" liittyvien lakien ei olisi koskaan pitänyt mennä läpi perustuslakivaliokunnasta. Mitä helvettiä perustuslakivaliokunta on edes olemassa jos se on näin umpisokea lakiehdotuksien kanssa joiden voi kuka tahansa nähdä olevan räikeässä ristiriidassa perustuslain kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkkärin sivuille laitetaan tehtäväksi, että pitää käydä ilmoittamassa että on hakenut töitä. Jos ei niin tee tiettyyn päivään mennessä niin tulee muistutus. Mulle on asetettu toi 4 paikkaa kuukaudessa, en laittanut yhtään hakemusta koska ei ollut semmosta mihin olisi ollut mahdollisuus päästä, niin tuli muistutus ja piti viellä antaa selvitys siitä että miksi en ollut hakenut.
Viime kuussa soittivat työkkäristä sanoivat että haet semmosia paikkoja mihin luulet itse pääseväsi, ja jos en hae niin tulee muistutus niinkuin tässä sitten kävi muistutus tuli ja piti viellä lähettää selvitys siitä miksi en hakenut."Mulle on asetettu toi 4 paikkaa kuukaudessa"
Kukaan ei voi ASETTAA sinulle yhtään mitään tuollaisia määräyksiä.
Kenenkään ei pitäisi joutua tekemään omaa elämäänsä koskevia suunnitelmia uiden kanssa. Jo tällaisten suunnitelmien tekemiseen pakottaminen on perustuslain vastaista. Ei mikään sivistysvaltio vo itomia näin.
Normaali sopimuskin on kahden tai useamman yhteisymmärryksessä tehty sopimus. Sopimusta ei voi olla jos kaikki eivät ole samaa mieltä. Kun kyse on SINUN henkilökohtaisen elämän asioistasi, se olet sinä joka päättää.
Yksikään itsesi ulkopuolinen taho EI VOI sopia yksinään sinun puolestasi montaako työpaikkaa aiot hakea. Saati että sitten pitää vielä kuitata hakemuksia, ja perustella jos et ole hakenut.
Tämä te- toimiston jo vuosia kestänyt normaaliksi vakiintunut toiminta, ja nyt uusi työttömien vainoamismalli on oikeasti ollut koko ajan laitonta. Kaikki nämä vuodet. Se on yksityisten kansalaisten kotirauhan häirintää, yksityisyyteen tarpeettomasti puuttumista, uhkailua, itsemääräämisoikeutta loukkaavaa toimintaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mulle on asetettu toi 4 paikkaa kuukaudessa"
Kukaan ei voi ASETTAA sinulle yhtään mitään tuollaisia määräyksiä.
Kenenkään ei pitäisi joutua tekemään omaa elämäänsä koskevia suunnitelmia uiden kanssa. Jo tällaisten suunnitelmien tekemiseen pakottaminen on perustuslain vastaista. Ei mikään sivistysvaltio vo itomia näin.
Normaali sopimuskin on kahden tai useamman yhteisymmärryksessä tehty sopimus. Sopimusta ei voi olla jos kaikki eivät ole samaa mieltä. Kun kyse on SINUN henkilökohtaisen elämän asioistasi, se olet sinä joka päättää.
Yksikään itsesi ulkopuolinen taho EI VOI sopia yksinään sinun puolestasi montaako työpaikkaa aiot hakea. Saati että sitten pitää vielä kuitata hakemuksia, ja perustella jos et ole hakenut.
Tämä te- toimiston jo vuosia kestänyt normaaliksi vakiintunut toiminta, ja nyt uusi työttömien vainoamismalli on oikeasti ollut koko ajan laitonta. Kaikki nämä vuodet. Se on yksityisten kansalaisten kotirauhan häirintää, yksityisyyteen tarpeettomasti puuttumista, uhkailua, itsemääräämisoikeutta loukkaavaa toimintaa.Jos et oo sattunut tietämään niin tämä uusi aktiivimalli on siihen syynä että pitää hakea 0-4 työpaikkaa kuukaudessa. 4 työpaikkaa on niille joilla ei ole mitään rajoitteita. Joten kyllä työkkäri voi asettaa tollaset rajoitteet.
Syyttääkää halitusta nehän tämän uuden aktiivimallin halusi, 2.5.2022 tuli laki voimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et oo sattunut tietämään niin tämä uusi aktiivimalli on siihen syynä että pitää hakea 0-4 työpaikkaa kuukaudessa. 4 työpaikkaa on niille joilla ei ole mitään rajoitteita. Joten kyllä työkkäri voi asettaa tollaset rajoitteet.
Syyttääkää halitusta nehän tämän uuden aktiivimallin halusi, 2.5.2022 tuli laki voimaan.Tämä laki ei käytännössä muuta työttömän kannalta yhtään mitään olennaista. Samaa lainvastaista perustuslaillisten oikeuksien päälle räkimistä ovat kaikki entisetkin mallit olleet. Poliitikkomme ovat pitäneet työttömiä pilkkanaan jo vuosikymmeniä.
Jos esimerkiksi työvoimavirkailija soittelee työnantajille ja utelee tietyn työnhakijan hakemuksista, ja työnantaja juoruilee onko kyseinen henkilö lähettänyt hakemuksen vai ei, kumpikin syyllistyy rikokseen.
Työtön on käytännössä koko ajan de facto rikoksen uhri näiden velvoitteiden armoilla eläessä. Silti se on työtön jota kohdellaan ikään kuin rikollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et oo sattunut tietämään niin tämä uusi aktiivimalli on siihen syynä että pitää hakea 0-4 työpaikkaa kuukaudessa. 4 työpaikkaa on niille joilla ei ole mitään rajoitteita. Joten kyllä työkkäri voi asettaa tollaset rajoitteet.
Syyttääkää halitusta nehän tämän uuden aktiivimallin halusi, 2.5.2022 tuli laki voimaan.Jos et satu tietämään tämä uusikin malli työttömille saneltujen velvoitteiden ja rangaistusten tiimoilta on lainvastainen. Jos uusi laki on ristiriidassa perustuslain kanssa se ei voi olla voimassa. Perustuslaki menee sen kanssa ristiriidassa olevien lakien edelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä laki ei käytännössä muuta työttömän kannalta yhtään mitään olennaista. Samaa lainvastaista perustuslaillisten oikeuksien päälle räkimistä ovat kaikki entisetkin mallit olleet. Poliitikkomme ovat pitäneet työttömiä pilkkanaan jo vuosikymmeniä.
Jos esimerkiksi työvoimavirkailija soittelee työnantajille ja utelee tietyn työnhakijan hakemuksista, ja työnantaja juoruilee onko kyseinen henkilö lähettänyt hakemuksen vai ei, kumpikin syyllistyy rikokseen.
Työtön on käytännössä koko ajan de facto rikoksen uhri näiden velvoitteiden armoilla eläessä. Silti se on työtön jota kohdellaan ikään kuin rikollista.Poliitikkomme ovat pitäneet perustuslakia pilkkanaan jo vuosikymmenet. He ovat päässeet kuin koirat veräjästä rikollisista päätöksistään ja lainvastaisista laeistaan vain siksi koska tavallinen suomalainen ei yleensä tiedä omia oikeuksiaan. eikä tunne perustuslakia, eikä edes ihmisoikeussopimuksen periaatteita joihin Suomen perustuslaki nojaa. Ja jos tietää ei rangaistusten pelossa uskalla niiden kunnioitusta vaatia koska ei voi luottaa siihen että oikeusjärjestelmä on jonkun työttömän kansalaisen puolella. Ovathan nämä lait menneet jopa Perustuslaivaliokunnasta läpi kerta toisensa jälkeen erilaisissa muodoissa.
Poliitikkomme ovat pyyhkineet perustuslailla persettään jo vuosikaudet. Työttömien perustuslaillisilla oikeuksilla ei ole noille paskiaisille mitään väliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et satu tietämään tämä uusikin malli työttömille saneltujen velvoitteiden ja rangaistusten tiimoilta on lainvastainen. Jos uusi laki on ristiriidassa perustuslain kanssa se ei voi olla voimassa. Perustuslaki menee sen kanssa ristiriidassa olevien lakien edelle.
Niin kauan kun hallitus antaa näitä päätöksiä mitä työttömän pitää tehdä ettei tule karenssia tai muuta vastaavaa, niin kauan työkkäri sitä lakia noudattaa. Jos työkkärin virkailija ei noudata sitä lakia niin sille tulee sanomsia siitä ( luulisin)
Samoin kuin jos työtön ei noudata sitä mitä työkkäristä on tehtäväksi antaneet niin, rangaistus seuraa.
Ja ainahan voi tehdä kansalaisaloitteen mutta se on eriasia saako se tarpeeksi ääniä että etenee eduskunnan käsittelyyn, taisi olla 50 000 ääntä että menee eduskunnan käsittelyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kun hallitus antaa näitä päätöksiä mitä työttömän pitää tehdä ettei tule karenssia tai muuta vastaavaa, niin kauan työkkäri sitä lakia noudattaa. Jos työkkärin virkailija ei noudata sitä lakia niin sille tulee sanomsia siitä ( luulisin)
Samoin kuin jos työtön ei noudata sitä mitä työkkäristä on tehtäväksi antaneet niin, rangaistus seuraa.
Ja ainahan voi tehdä kansalaisaloitteen mutta se on eriasia saako se tarpeeksi ääniä että etenee eduskunnan käsittelyyn, taisi olla 50 000 ääntä että menee eduskunnan käsittelyyn.Työkkärin virkailijaakin koskevat perustuslailliset oikeudet valita itse työnsä. Kukaan ei heitä voi siihen hommaan pakottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkkärin virkailijaakin koskevat perustuslailliset oikeudet valita itse työnsä. Kukaan ei heitä voi siihen hommaan pakottaa.
Eiköhän ne kaikki ketkä siellä työskentelee, ole itse sinne töihin halunnut.
- Anonyymi
Älä jaksa pohtia asiaa ennenkuin on siihen jokin velvoite omalla kohdalla!
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Kas kun ei työvoimatoimiston virkailija tiennyt... Mollin oma-asiointiin tulee kohta, johon täytetään itse tietokoneella mihin on haettu millon. Tämä tehdään kerran kuussa. Suunnitelma tehdään kolmen kuun välein. Eli 12 krt. Tulee hakuja. Tämä siis suunnitelman teon jälkeen.
- Anonyymi
Vajakit lahjotut toivoo, että heidän työpaikkaansa tipahtaisi ”sattumalta” kuu taivaalta eli tuetun ihmisen työhakemus. Sitten taas voidaan oikeuttaa törkeä vakoilu kun tekosyynä on, että ”noh, hän nyt haki meille töihin”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vajakit lahjotut toivoo, että heidän työpaikkaansa tipahtaisi ”sattumalta” kuu taivaalta eli tuetun ihmisen työhakemus. Sitten taas voidaan oikeuttaa törkeä vakoilu kun tekosyynä on, että ”noh, hän nyt haki meille töihin”.
Tietyn ihmisen työhakemus
- Anonyymi
Sellainen tulee jos tulee. Kaikille ei ole vielä tullut oma asiointi sivulle mitään miten visi olmoittaa. Minulle ei ole tullut. Pitkäaikaistyöttömille se voi tulla vasta vuoden päästä. Työkkärissä ne soittelee sellaisille vain jotka jääneet vähän aikaa sitten työttömäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen tulee jos tulee. Kaikille ei ole vielä tullut oma asiointi sivulle mitään miten visi olmoittaa. Minulle ei ole tullut. Pitkäaikaistyöttömille se voi tulla vasta vuoden päästä. Työkkärissä ne soittelee sellaisille vain jotka jääneet vähän aikaa sitten työttömäksi.
Olen pitkäaikaistyötön. Ei siis mitenkään pelasta 😊.
- Anonyymi
10 §
Yksityiselämän suoja
Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.
Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.
Lailla voidaan säätää perusoikeuksien turvaamiseksi tai rikosten selvittämiseksi välttämättömistä kotirauhan piiriin ulottuvista toimenpiteistä. (5.10.2018/817)- Anonyymi
”Keksitään jokin rikos mitä ei ole olemassa niin saadaan tekosyy murtautua kotiin”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Keksitään jokin rikos mitä ei ole olemassa niin saadaan tekosyy murtautua kotiin”.
”Niin ja siis murtaudutaan sen viattoman uhrin kotiin vaikka pitäisi murtautua sen tekijän eli yksityiselämää loukkaavan rikollisen kotiin”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Niin ja siis murtaudutaan sen viattoman uhrin kotiin vaikka pitäisi murtautua sen tekijän eli yksityiselämää loukkaavan rikollisen kotiin”
Juuri noi tämä logiikka menee. Aivan pimeetä touhua.
Ja vielä muistin virkistykseksi Suomi on tosiaan sitoutunut YK:n yleismaailmallisiin ihmisoikeuksiin:
---
12. artikla. Älköön mielivaltaisesti puututtako kenenkään yksityiselämään, perheeseen, kotiin tai kirjeenvaihtoon älköönkä loukattako kenenkään kunniaa ja mainetta. Jokaisella on oikeus lain suojaan sellaista puuttumista tai loukkausta vastaan.
23. artikla. 1. Jokaisella on oikeus työhön, työpaikan vapaaseen valintaan, oikeudenmukaisiin ja tyydyttäviin työehtoihin sekä suojaan työttömyyttä vastaan. 2. Jokaisella on oikeus ilman minkäänlaista syrjintää samaan palkkaan samasta työstä. 3. Jokaisella työtä tekevällä on oikeus kohtuulliseen ja riittävään palkkaan, joka turvaa hänelle ja hänen perheelleen ihmisarvon mukaisen toimeentulon ja jota tarpeen vaatiessa täydentävät muut sosiaalisen suojelun keinot.
---
Mitä muuta tämä säännöllinen työvoimavirkailijoiden kuulustelu, loputtomien suunnitelmien tekeminen on kuin mielivaltaista yksityiselämään, ja myös kirjeenvaihtoon kohdistuvaa loukkaamista? Mitä helvettiä muuta ovat jopa kahden viikon välein tapahtuvat haastattelut? Työhakemukset kuuluvat kirjesalaisuuden piiriin koska työhakemus lähetetään yleensä kirjeitse tai sähköpostitse. Jatkuva velvoite joutua vastaamaan omaa elämää koskeviin asioihin on yksityiselämään puuttumista täysin mielivaltaisesti.
Yksityisten kansalaisten työnhaun kuuluu olla työnantajan ja työnhakijan välinen asia. Ja se perustuu täysin työnhakijan omaan tahtoon. Jokainen päättää itse oman elinkeinonsa ja valitsee itse työnsä. Työstä kieltäytymisestä ei saa seurata taloudellisia rangaistuksia tai mitään muutakaan rangaistusta. Valtiovallalla ei pitäisi olla mitään osaa tai arpaa alkaa kontrolloimaan kansalaisten työnhakua ja määrää.
- Anonyymi
Jos oma- valmentaja aiheuttaa minulle pienenkin negatiivisen vaikutuksen henkilökohtaiseen elämääni ja talouteeni jonkun mallin takia, niin oma valmentaja voi sitten odottaa vastavuoroisesti seurauksia myös omaan henkilökohtaiseen elämäänsä.
- Anonyymi
Iso ongelma on että työkkäri ja työtön pitää työpaikkoja ja töihin pääsemistä erilaisina mahdollisuuksina. Jos työtön ajattelee ettei ole kokemusta eikä pääse töihin johonkin työpaikkaan ja taas työkkärin virkailija voi tulkita että se sama työpaikka on sellainen että työtön pääsisi sinne töihin joten sinne pitää hakea.
Sitten tuleekin joku karenssi. Ainoa mahdollisuus selvitä karenssista on viedä asia oikeuteen. Se on tulkinta kysymys jos on työtön ollut vaikka 5 vuotta työtön niin ja pitäisi työkkärin mielestä hakea vaikka raksatöihin. Raksafirmat tuskin ottaa töihin 5 vuotta työttömänä ollutta. Ne katsoo ettei ole työkokemusta joten se työ ei sovi työttömälle.- Anonyymi
Ei työtön ajattele, että ei ole kokemusta ja ei pääse sen takia töihin. Näin ajattelee työnantaja, ei suinkaan työtön. Työnantajathak he vaativat työkokemusta ja sanovat, että sinulla ei ole tarpeeksi työkokemusta. Jos taas on työkokemusta niin sitten sanovat, että sinulla on liikaa työkokemusta ja me päätimme nyt palkata kokemattomamman.
Syy ei ole työttömän vaan työnantajan. Työnantaja ei ota töihin vaan keksii kaikenlaisia tekosyitä. Joko on liian vähän työkokemusta tai liian paljon työkokemusta. Aina löytyy jokin tekosyy, jolla yritetään päästä eroon. Työnantajia pitäisi rankaista eikä työtöntä - Anonyymi
Ei raksafirma ota välttämättä töihin vaikka ei olisi ollut työttömänä päivääkään. Aina löytyy jokin tekosyy miksi ei ota töihin. Jos ei koskaan ole ollut työttömänä päivääkään niin sitten löytyy jokin toinen tekosyy. Syy voi olla vaikka, että palkkaamme vain työttömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei työtön ajattele, että ei ole kokemusta ja ei pääse sen takia töihin. Näin ajattelee työnantaja, ei suinkaan työtön. Työnantajathak he vaativat työkokemusta ja sanovat, että sinulla ei ole tarpeeksi työkokemusta. Jos taas on työkokemusta niin sitten sanovat, että sinulla on liikaa työkokemusta ja me päätimme nyt palkata kokemattomamman.
Syy ei ole työttömän vaan työnantajan. Työnantaja ei ota töihin vaan keksii kaikenlaisia tekosyitä. Joko on liian vähän työkokemusta tai liian paljon työkokemusta. Aina löytyy jokin tekosyy, jolla yritetään päästä eroon. Työnantajia pitäisi rankaista eikä työtöntäOn se ihme juttu ettei kukaan kieltäydy kolmansissa maissa ottamasta osaamattomia tumpeloita lapsityöläisiä töihin jononkin riistotehtaaseen kun heillä ei ole ammattikoulutusta tai työkokemusta.
Tämä iänikuinen työttömän työkokemattomuus ja osaamattomuusjorina on työttömän kunnian ja mainene loukkaamista. Tämä loputon työttömien vikojen ronkinta on vain yhteiskunnallisen ja työnantajapuolen asenneongelmien sijoittamista työttömiin ihmisiin ja heidän henkilökohtaisten viallisuuksiensa kontolle. Tarkoituksena on leimata työttömät niin paskoiksi ihmisiksi että sillä varjolla heille ei tarvitse maksaa asianmukaista korvausta, heitä saa kohdella aivan täysin ala- arvoisesti, koska sitten työnantajapoloisten ei tarvitse maksaa "heikkolaatuisista" työntekijöistä.
Työsopimus luodaan yhteisymmärryksessä kahden täysin tasa- arvoisen osapuolen välillä. On työn ostaja ja työn myyjä. Työnantaja on myöskin arvioinnin kohteena. Jos homma ei pelitä työnantajan ja työntekijän välillä pitäisi sopimus voida purkaa ilman että kummallekaan osapuolelle koituu kohtuuttomia taloudellisia seuraamuksia. Esimerkiksi karenssikäytäntöjä ei pitäisi olla olemassakaan. Ei ketään pitäisi voida rangaista siitä ettei suostu olemaan naimisissa työnantajan tai työntekijän kanssa jonka kanssa ei tule toimeen.
- Anonyymi
Eiköhän töihin mennä suhteilla, hyvä veli verkostojen kautta ja eduskunta näyttää tästä oikein mallia...
- Anonyymi
Ei mitään lisättävää. Samoin EU suosii rakenteellista korruptiota.
Kunnat ja kaupungit rekrytoivat puoluejäsenkirjalla ja nepotismilla, etenkin demarijohtoiset.
- Anonyymi
nyt tarjotaan muutaman tunnin työtä jolla ei elä kettukaan...pitää olla oma auto ja
jokainen tietää nyt bensan hinnan ettei pätkätöissä pysty kulkemaan omalla autolla..
karenssit varmaan paukkuu mutta minkäs teet..- Anonyymi
Kaenssi ei vielä ole mitään. Oikea ja todellisin ongelma on 20%- 40% toimeentulotuen perusosan leikkaus joka on edelleen mahdollinen jos kieltäytyy itseä hyödyttämättömästä työstä. Koska mikään perusteluhan ei kelpaa työstä kieltäytymiselle etenkään jos siitä maksetaan "palkkaa".
- Anonyymi
Kysyin kerran työvoimatoimistosta töitä. Sanoivat oikein selvästi että minulla ei ole osaamista. Sitten sanoin kaikki koulutukset mitä olen käynyt ja että varmasti on osaamista enemmän kun 98% työvoimatoimiston virkailijoilla. Lähetin kolmelle ihmiselle sähköposti ja kysyin miksen pääse sinne töihin. Kukaan ei ole vastannut.
- Anonyymi
he mittaavat sinun ruumiin lämmön
- Anonyymi
Miksi käytät aikaasi tarpeettomaan pohdintaan?
Todistevelvoite on sinulla joten tee se todiste esim. s.posti on todiste joka jää lähetetyt kansioon talteen!
Koska sinulle ei ole vielä määritetty hakujen määrää olet "vain" hakijana jos sattuu löytymään vapaita paikkoja.
Aikanaan haut arvioidaan 3kk välein ja päätetään oletko toteuttanut aktiivisesti annettua tehtävää. Varoitu, karenssi 5pv, karenssi 10pv ja työvelvoite 12 vk ja karenssi helmenä 45pv!
Itse siis rahtaat todisteet hakujenmäärästä kun tapaamiset ja jos ei ole niin omamoka! Karenssilaulut alkaa siitä ja yltyy jos ei opi! - Anonyymi
Itse hain työtä, johon olen muodollisesti pätevä. Niin oli kaksi muutakin. Ketään ei valittu virkaan, koska "päteviä hakijoita oli niin vähän". On hakupakko mutta työpaikkaa ei edes täytetä, kunhan juoksutetaan porukkaa. Onko tässä mitään järkeä?
- Anonyymi
HSL saa lipputuloja näin kun juoksutetaan turhaan porukkaa.
- Anonyymi
"No me soitamme työttömälle tai sitten lähetämme sähköpostia. Voimme myös kysyä työnantajalta onko työtön hakanut töitä. Monessa tapauksessa ei ole työtön hakenut ja silloin tulee karenssia jos valehtelee törkeästi.
T: työvoimatoimiston virkailija"
Jahas, sitten työnantaja on voinut toimia lainvastaisesti, se riippuu ihan onko hakemuslomakkeessa ollut rasti että tietoja saa luovuttaa 3. osapuolelle jne.- Anonyymi
me soitamme....eikö ole myös työnantajan venollisuus soittaa ja tarjota työtä jos hakemus on tehty heidän sivuillaan,,,nythän vaan työtä tarjotaan sähkäisesti kaikki työntarjoaminen menee roskapostiin,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
me soitamme....eikö ole myös työnantajan venollisuus soittaa ja tarjota työtä jos hakemus on tehty heidän sivuillaan,,,nythän vaan työtä tarjotaan sähkäisesti kaikki työntarjoaminen menee roskapostiin,,,
Ei työnantajan kuulu soitella jos hakemustakaan ei ole tehty.
- Anonyymi
Tehkää työhakemukset huonosti niin ette pääse töihin, jättäkää hakemuksesta pois vahvuudet jos niitä kysytään sekä cv. Ja tehtää mutenkin sinne päin vaa oleva hakemus niin ei varmaa oteta töihin.
Nimimerkillä kokemusta on, mulla ei ole edes cv:tä eikä tule. - Anonyymi
"TE- paskiainen oli tehnyt vähän salapoliisityötä ja soitellut työnantajille onko tämän niminen henkilö hakenut heiltä töitä. Kokonaista kaksi työnantajaa EI LÖYTÄNYT hakemustani vaikka olin ne kyllä oikeasti lähettänyt. "
Olen ollut joskus tekemässä ja yllläpitämässä tuollaista työnantajna nettisivulla olevaa hakemuslomaketta. Taustalla on systeemi millä rekrytoija voi hakea kaikki hakemukset tietyillä kriteereillä mitä ei ainakaan käsitellä tämän enempää...ne joutaa roskakoriin nappia painamalla...ja roskakori tyhjentyy automaattisesti esim kuukauden päästä haun päättymisestä jne jne.
Eli ei todellakaan työnantajalla ole välttämättä mitään tieto hakijasta - Anonyymi
Työsuhde on työnantajan ja työntekijän välinen työsopimus.
Mikä helvetti on tämä massiivinen työttömien valvonta- ja rangaistuskoneisto tässä välissä? MIKSI tällainen koneisto on olemassa? - Anonyymi
kyllä rehellinentyöntekijä laittaa hakmuksen ja rehellinen työnantaja soittaa, ei lähettele sähköposteja,,,moneen työpaikkaan ei tarvitse edes koulusta niin cv.tä ei tarvitse täyttää eikä lähettää..
- Anonyymi
Rehellinen työnantaja ei kirjoittele keskustelupalstoille, ei soittele kotiin jos hakemustakaan ei ole tehty, seuraile kaupungilla, hakkeroi sähköpostia, estä tietoliikennettä, soittele lehdille, lahjo yrityksiä jne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784