Elämme - Kärsimme - Kuolemme - Jälleensynnymme - Elämme - Kärsimme.... ikuisessa syklissä.

Anonyymi

Se on tuomiomme, jota kärsimme täällä helvetissä. Miten ette näe, että tämä elämä on yhtä helvettiä? Kaikki on yhtä suurta petosta, jopa turhaa toivoa luova raamattu. Ei helvetti ole tulista merta, tulikiven katkua ja hiilihangoilla tökkiviä pirulaisia. Se on ihan muuta... Helvettin kuoleman odottamista, tautisen lihasäkin mätänemistä, kärsimme ahneudesta, rahanhimosta, omistamisenhalusta, kateudesta, korruptiosta, haureudesta, perversioista, pedofiliasta, himosta, kiimasta, surusta, pettymyksestä, kauhusta, mustasukkaisuudesta, riittämättömyydestä, kiittämättömyydestä, suuruudenhulluudesta, sodista, tappamisesta, kiduttamisesta, hyväksikäytöstä jne. joilla sieluamme revitään rikki, jotta kärsimme. Sitten saamme hieman onnea, rakkautta, onnistumista, iloa, turvaa, joilla rikki revitty sielumme kursitaan kokoon, mutta vain siksi, että se voidaan taas repiä, jotta kärsimyksemme jatkuu... loputtomasti samaa.

Vai voiko joku todistaa, että tämä on valhetta?

32

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sellaista maailma on, mutta näet pelkän negatiivisen puolen, onhan täällä hyvääkin.

      • Anonyymi

        Niin, olihan se hyvä ja sen merkitys tuossa mainittukin.


    • Anonyymi

      Kenelle on kenelle ei. Lohtuna voi sanoa että maanpäällisen helvetin jälkeen pääsee taivaan iloihin.

      • Anonyymi

        Enpä olisi siitä niinkään varma. Hyvällä tuurilla saat hetken levähtää ja sitten sinut pakotetaan tänne takaisin. Näin siinä ainakin minulle kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä olisi siitä niinkään varma. Hyvällä tuurilla saat hetken levähtää ja sitten sinut pakotetaan tänne takaisin. Näin siinä ainakin minulle kävi.

        Tullaan kyllä ihan omasta halusta takaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tullaan kyllä ihan omasta halusta takaisin

        Teorialla sielunvaelluksesta on hindulaisuudessa erityinen asema, ja se eroaa merkittävästi kahden muun suuren uskonnon, kristinuskon ja islamin, näkemyksistä.

        Koska sielunvaelluksen ymmärtäminen liittyy erottamattomasti itse sielun luonteeseen, ymmärtäkäämme ensin, kuka itse sielu on.

        Monet tämän maailman filosofit ovat turhaan raastaneet aivojaan yrittäessään ratkaista tätä suurta arvoitusta. Niin paljon tutkimusta on johtanut vain hämmennykseen ja sekavuuteen. Jokainen on yrittänyt ymmärtää ja kuvata aihetta itselleen aisteista saadun tiedon perusteella ottamatta lainkaan huomioon pyhien kirjoitusten tätä aihetta koskevia ilmoituksia. Kun yritämme tunkeutua alueelle, jossa mielemme ei voi toimia, tuloksena on väistämättä vain hämmennystä ja sekaannusta. Tämä on kaikkien näiden ponnistelujen tulos. Maa putoaa jalkojemme alta, alamme jahdata varjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teorialla sielunvaelluksesta on hindulaisuudessa erityinen asema, ja se eroaa merkittävästi kahden muun suuren uskonnon, kristinuskon ja islamin, näkemyksistä.

        Koska sielunvaelluksen ymmärtäminen liittyy erottamattomasti itse sielun luonteeseen, ymmärtäkäämme ensin, kuka itse sielu on.

        Monet tämän maailman filosofit ovat turhaan raastaneet aivojaan yrittäessään ratkaista tätä suurta arvoitusta. Niin paljon tutkimusta on johtanut vain hämmennykseen ja sekavuuteen. Jokainen on yrittänyt ymmärtää ja kuvata aihetta itselleen aisteista saadun tiedon perusteella ottamatta lainkaan huomioon pyhien kirjoitusten tätä aihetta koskevia ilmoituksia. Kun yritämme tunkeutua alueelle, jossa mielemme ei voi toimia, tuloksena on väistämättä vain hämmennystä ja sekaannusta. Tämä on kaikkien näiden ponnistelujen tulos. Maa putoaa jalkojemme alta, alamme jahdata varjoja.

        Kun todellinen minä halukkaasti ilmenee tässä achit-maailmassa, sen on puettava päälleen kaksi kuolevaista kuorta - karkea (fyysinen ruumis) ja hienojakoinen (mieli ja äly). Mayan lamaannuttamana jiva ei voi enää toimia chit-maailmassa, ja se aloittaa matkansa achit-maailmassa avuttomana olentona, joka vaihtaa jatkuvasti kehoa loputtomassa syntymien ja kuolemien sarjassa. Unohtaen henkisen luontonsa jiva jahtaa maallisia etuja, jotka lakkaamatta houkuttelevat ja houkuttelevat häntä, mutta vaikka jiva olisi saanut niitä, hän ei kykene saavuttamaan pysyvää helpotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun todellinen minä halukkaasti ilmenee tässä achit-maailmassa, sen on puettava päälleen kaksi kuolevaista kuorta - karkea (fyysinen ruumis) ja hienojakoinen (mieli ja äly). Mayan lamaannuttamana jiva ei voi enää toimia chit-maailmassa, ja se aloittaa matkansa achit-maailmassa avuttomana olentona, joka vaihtaa jatkuvasti kehoa loputtomassa syntymien ja kuolemien sarjassa. Unohtaen henkisen luontonsa jiva jahtaa maallisia etuja, jotka lakkaamatta houkuttelevat ja houkuttelevat häntä, mutta vaikka jiva olisi saanut niitä, hän ei kykene saavuttamaan pysyvää helpotusta.

        Mutta siirtyykö sielu todella uuteen kehoon? Ei! Se ei vaella, koska siltä on riistetty kyky liikkua tässä maailmassa. Jiva-sielu on ikuisesti muuttumaton, eikä sille tapahdu mitään muutoksia, kuten syntymää ja kuolemaa. Mikään tässä kuolevaisten maailmassa tapahtuva muutos ei voi vaikuttaa jivan henkiseen luonteeseen. Esimerkkinä mainittakoon, että kun henkilö matkustaa junalla, hänen sanotaan siirtyvän paikasta toiseen. Henkilö itse voi kuitenkin pysyä liikkumattomana koko matkan ajan. Itse asiassa vain juna liikkuu, ja miehen liike on vain hänen ansiotaan. Samalla tavalla liike on sielumme, todellisen minämme, ominaisuus. Kaikki muutokset, kuten syntymä ja kuolema, liitetään vain sieluun, vaikka niillä ei todellisuudessa ole mitään tekemistä sen kanssa. Syy tällaiseen harhaan on tietämättömyytemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siirtyykö sielu todella uuteen kehoon? Ei! Se ei vaella, koska siltä on riistetty kyky liikkua tässä maailmassa. Jiva-sielu on ikuisesti muuttumaton, eikä sille tapahdu mitään muutoksia, kuten syntymää ja kuolemaa. Mikään tässä kuolevaisten maailmassa tapahtuva muutos ei voi vaikuttaa jivan henkiseen luonteeseen. Esimerkkinä mainittakoon, että kun henkilö matkustaa junalla, hänen sanotaan siirtyvän paikasta toiseen. Henkilö itse voi kuitenkin pysyä liikkumattomana koko matkan ajan. Itse asiassa vain juna liikkuu, ja miehen liike on vain hänen ansiotaan. Samalla tavalla liike on sielumme, todellisen minämme, ominaisuus. Kaikki muutokset, kuten syntymä ja kuolema, liitetään vain sieluun, vaikka niillä ei todellisuudessa ole mitään tekemistä sen kanssa. Syy tällaiseen harhaan on tietämättömyytemme.

        Samaan aikaan emme voi kieltää kuoleman ja syntymän kaltaisten ilmiöiden olemassaoloa. Meidän on hyväksyttävä, että siirrymme uuteen kehoon. Mutta jos autenttinen minämme ei liiku kehosta toiseen, sen täytyy olla jotain muuta. Mutta miten määrittelemme tämän jonkin? Se on mielikuvituksellinen minämme. Mielikuvituksellinen minämme on vastuussa kehosta toiseen siirtymisestä, ja virheellisesti ajattelemme, että tämä on autenttisen minämme toimintaa. Kaiken, mitä teemme miehenä tai naisena, hinduna tai muslimina, kissana tai koirana, puuna tai kasvina, tekee kuvitteellinen minämme, kun taas todellinen minämme on täysin passiivinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan emme voi kieltää kuoleman ja syntymän kaltaisten ilmiöiden olemassaoloa. Meidän on hyväksyttävä, että siirrymme uuteen kehoon. Mutta jos autenttinen minämme ei liiku kehosta toiseen, sen täytyy olla jotain muuta. Mutta miten määrittelemme tämän jonkin? Se on mielikuvituksellinen minämme. Mielikuvituksellinen minämme on vastuussa kehosta toiseen siirtymisestä, ja virheellisesti ajattelemme, että tämä on autenttisen minämme toimintaa. Kaiken, mitä teemme miehenä tai naisena, hinduna tai muslimina, kissana tai koirana, puuna tai kasvina, tekee kuvitteellinen minämme, kun taas todellinen minämme on täysin passiivinen.

        Mutta mikä on kuvitteellinen minämme? Vaikka maya ulottaa vaikutuksensa baddha-jivan (orjuutetun maya-jivan) aitoon minään, sillä ei ole voimaa vaikuttaa sen olemuksen henkisiin osatekijöihin. Mielikuvituksellinen minä tai pikemminkin sen osat, kuten nykyinen keho ja mieli, ovat kuitenkin mayan luomia, eli aineellisia. Miten sitten keho ja mieli, jotka ovat jada eli achit, eli alun perin vailla mitään elämän ilmentymiä, heräävät eloon? Missä on elämän ilmenemisen lähde niissä? Todellisuudessa ne ovat elottomia, ja elämän ilmentymät syntyvät todellisen minän läheisyydestä. Elämä kehossa ja mielessä ilmenee niin kauan kuin aito itse on läsnä niissä. Esimerkki: jos kristalli tuodaan ruusun luo, se värjäytyy ruusun väriseksi, mutta jos se otetaan pois, kristalli ottaa takaisin alkuperäisen värinsä. Samalla tavoin sielun eli todellisen minän elämä elävöittää kehoa ja mieltä ja luo siten kuvan olennosta, jolla on oma yksilöllisyytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä on kuvitteellinen minämme? Vaikka maya ulottaa vaikutuksensa baddha-jivan (orjuutetun maya-jivan) aitoon minään, sillä ei ole voimaa vaikuttaa sen olemuksen henkisiin osatekijöihin. Mielikuvituksellinen minä tai pikemminkin sen osat, kuten nykyinen keho ja mieli, ovat kuitenkin mayan luomia, eli aineellisia. Miten sitten keho ja mieli, jotka ovat jada eli achit, eli alun perin vailla mitään elämän ilmentymiä, heräävät eloon? Missä on elämän ilmenemisen lähde niissä? Todellisuudessa ne ovat elottomia, ja elämän ilmentymät syntyvät todellisen minän läheisyydestä. Elämä kehossa ja mielessä ilmenee niin kauan kuin aito itse on läsnä niissä. Esimerkki: jos kristalli tuodaan ruusun luo, se värjäytyy ruusun väriseksi, mutta jos se otetaan pois, kristalli ottaa takaisin alkuperäisen värinsä. Samalla tavoin sielun eli todellisen minän elämä elävöittää kehoa ja mieltä ja luo siten kuvan olennosta, jolla on oma yksilöllisyytensä.

        Ohjaava tekijä on jivan toiminta (karma). Koska mielikuvitusminä on mayan luomus, siitä tulee helppo saalis sen houkutuksille, ja houkutusten mukaan toimiminen synnyttää vastustusta, joka puolestaan aiheuttaa uusia tekoja, jotka vaativat uusia inkarnaatioita. Näin teot synnyttävät uusia tekoja, ja syntymät synnyttävät lisää syntymiä, ja jiva liikkuu lakkaamatta syntymien ja kuolemien pyörässä. Jiva, joka on nyt ottanut ihmisen muodon, voi syntyä kissaksi tekojensa kautta ja päinvastoin. Jokainen syntymä ohjaa seuraavaa karman mukaisesti. Tällainen on luonnonlaki, joka hallitsee inkarnaatioitamme tässä maailmassa. Sitä ei voi muuttaa tai olla tottelematta. Se on lopullinen ja vastustamaton. Suurimmista ihmisistä pienimpään elävään organismiin kaikki ovat tämän luonnonlain armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjaava tekijä on jivan toiminta (karma). Koska mielikuvitusminä on mayan luomus, siitä tulee helppo saalis sen houkutuksille, ja houkutusten mukaan toimiminen synnyttää vastustusta, joka puolestaan aiheuttaa uusia tekoja, jotka vaativat uusia inkarnaatioita. Näin teot synnyttävät uusia tekoja, ja syntymät synnyttävät lisää syntymiä, ja jiva liikkuu lakkaamatta syntymien ja kuolemien pyörässä. Jiva, joka on nyt ottanut ihmisen muodon, voi syntyä kissaksi tekojensa kautta ja päinvastoin. Jokainen syntymä ohjaa seuraavaa karman mukaisesti. Tällainen on luonnonlaki, joka hallitsee inkarnaatioitamme tässä maailmassa. Sitä ei voi muuttaa tai olla tottelematta. Se on lopullinen ja vastustamaton. Suurimmista ihmisistä pienimpään elävään organismiin kaikki ovat tämän luonnonlain armoilla.

        Kristittyjen ja muslimien yhteinen uskomus on ristiriidassa tällaisen opin kanssa. Useimmat uskovat, että Jumala loi maailman lopullisesti. Kaikki näkyvä moninaisuus syntyi samaan aikaan Hänen tahdostaan. Jivojen toiminta alkaa vasta sen jälkeen, kun he ovat inkarnoituneet tähän maailmaan. He keräävät tekojensa hedelmiä, jotka he ovat suorittaneet vain tässä elämässä. Ja tuomiopäivänä he ilmestyvät Jumalan eteen vastaamaan kaikista teoistaan tässä maallisessa elämässä. Näin he saavat palkinnon tai rangaistuksen niistä hyvistä tai syntisistä teoista, joita he ovat tehneet maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen ja muslimien yhteinen uskomus on ristiriidassa tällaisen opin kanssa. Useimmat uskovat, että Jumala loi maailman lopullisesti. Kaikki näkyvä moninaisuus syntyi samaan aikaan Hänen tahdostaan. Jivojen toiminta alkaa vasta sen jälkeen, kun he ovat inkarnoituneet tähän maailmaan. He keräävät tekojensa hedelmiä, jotka he ovat suorittaneet vain tässä elämässä. Ja tuomiopäivänä he ilmestyvät Jumalan eteen vastaamaan kaikista teoistaan tässä maallisessa elämässä. Näin he saavat palkinnon tai rangaistuksen niistä hyvistä tai syntisistä teoista, joita he ovat tehneet maan päällä.

        Mutta jos tämä olisi totta, se antaisi monia syitä puhua jumalallisesta epäoikeudenmukaisuudesta. Oikeudenmukaisuuden laki edellyttää, että kaikilla jivoilla on oltava yhtäläinen mahdollisuus saavuttaa menestyksekkäästi materialistiset tavoitteensa sekä suotuisa tilaisuus toteuttaa Jumalan käskyjä ennen kuin heidät kutsutaan kollektiivisesti Jumalan tuomiolle, jossa heille korvataan kaikki heidän rikkomuksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos tämä olisi totta, se antaisi monia syitä puhua jumalallisesta epäoikeudenmukaisuudesta. Oikeudenmukaisuuden laki edellyttää, että kaikilla jivoilla on oltava yhtäläinen mahdollisuus saavuttaa menestyksekkäästi materialistiset tavoitteensa sekä suotuisa tilaisuus toteuttaa Jumalan käskyjä ennen kuin heidät kutsutaan kollektiivisesti Jumalan tuomiolle, jossa heille korvataan kaikki heidän rikkomuksensa.

        Lisäksi muslimien "rhoo" ja kristittyjen "sielu" eivät ole täydellisiä vastineita hindulaisuuden termille "jiva". Kuten edellä todettiin, jiva on Jumalan yksilöllinen ja erityinen osa, joka on täysin irrallaan aineesta kaikissa tilanteissa. Vaikka se näyttäisi olevan tämän aineellisen maailman orjuuttama ja mayan kahleissa, se voi silti jonain päivänä saavuttaa Vaikunthan ikuisen maailman ja tulla täysin vapaaksi aineellisen luonnon vaikutuksesta. Toisaalta rhoosit (islamissa) ja sielut (kristinuskossa) ovat jotakin erilaista kuin Jumala, Luoja, ei ainoastaan määrällisesti vaan myös laadullisesti. Samaan aikaan ne säilyttävät samanlaisen käsityksen aineellisesta olemassaolosta kuin ihminen, jopa ylösnousemuksen jälkeen, ja niillä on myös oltava osana jokin aineellinen elementti, joka pystyy havaitsemaan ja säilyttämään tällaisen käsityksen. Tämä aineellinen elementti on erottamattomasti yhteydessä rhoon eli sieluun kaikissa aineellisissa maailmoissa, mukaan lukien taivas ja helvetti, joissa elävä olento nauttii ja kärsii hurskaiden ja syntisten tekojensa mukaan tällä fyysisellä olemassaolon tasolla. Tämän lisäksi tässä käsityksessä ei ole enää maailmoja, joissa puhdas tietoisuus hallitsee ja joissa puhtaan ja nuhteettoman sielun olemassaolo on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi muslimien "rhoo" ja kristittyjen "sielu" eivät ole täydellisiä vastineita hindulaisuuden termille "jiva". Kuten edellä todettiin, jiva on Jumalan yksilöllinen ja erityinen osa, joka on täysin irrallaan aineesta kaikissa tilanteissa. Vaikka se näyttäisi olevan tämän aineellisen maailman orjuuttama ja mayan kahleissa, se voi silti jonain päivänä saavuttaa Vaikunthan ikuisen maailman ja tulla täysin vapaaksi aineellisen luonnon vaikutuksesta. Toisaalta rhoosit (islamissa) ja sielut (kristinuskossa) ovat jotakin erilaista kuin Jumala, Luoja, ei ainoastaan määrällisesti vaan myös laadullisesti. Samaan aikaan ne säilyttävät samanlaisen käsityksen aineellisesta olemassaolosta kuin ihminen, jopa ylösnousemuksen jälkeen, ja niillä on myös oltava osana jokin aineellinen elementti, joka pystyy havaitsemaan ja säilyttämään tällaisen käsityksen. Tämä aineellinen elementti on erottamattomasti yhteydessä rhoon eli sieluun kaikissa aineellisissa maailmoissa, mukaan lukien taivas ja helvetti, joissa elävä olento nauttii ja kärsii hurskaiden ja syntisten tekojensa mukaan tällä fyysisellä olemassaolon tasolla. Tämän lisäksi tässä käsityksessä ei ole enää maailmoja, joissa puhdas tietoisuus hallitsee ja joissa puhtaan ja nuhteettoman sielun olemassaolo on mahdollista.

        Meidän on siis etsittävä joko epätäydellistä ilmoitusta tai virheellistä tulkintaa tai molempia. Itse asiassa molemmat ovat mahdollisia. Ensimmäinen on se, että Jumalan viisauden ilmoitus vastaa aina niiden hengellistä ymmärrystä, joille se annetaan. Jeesuksen Kristuksen ja Muhammedin tiedetään sanoneen seuraajilleen monta kertaa, että tieto, jota he eivät ole vielä paljastaneet, on paljon laajempaa ja syvempää kuin se, mitä heille on jo kerrottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän on siis etsittävä joko epätäydellistä ilmoitusta tai virheellistä tulkintaa tai molempia. Itse asiassa molemmat ovat mahdollisia. Ensimmäinen on se, että Jumalan viisauden ilmoitus vastaa aina niiden hengellistä ymmärrystä, joille se annetaan. Jeesuksen Kristuksen ja Muhammedin tiedetään sanoneen seuraajilleen monta kertaa, että tieto, jota he eivät ole vielä paljastaneet, on paljon laajempaa ja syvempää kuin se, mitä heille on jo kerrottu.

        Kaikkien uskontojen seuraajat jaetaan kahteen ryhmään: niihin, jotka ovat ymmärtäneet sisäisen, intiimin merkityksen, ja niihin, joilla on pinnallinen ymmärrys. Ensimmäinen luokka on hyvin pieni, ja siihen kuuluvat ne, jotka ovat saavuttaneet syvimmän hengellisen tason (profeetat ja gurut). Ajan myötä niiden määrä vähenee ja vähenee, ja lopulta se on täysin mitätön. Henkisen ymmärryksen ehtyessä vääristely lisääntyy, mikä peittää totuuden täysin ja muuttaa uskonnon jumalattomuudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien uskontojen seuraajat jaetaan kahteen ryhmään: niihin, jotka ovat ymmärtäneet sisäisen, intiimin merkityksen, ja niihin, joilla on pinnallinen ymmärrys. Ensimmäinen luokka on hyvin pieni, ja siihen kuuluvat ne, jotka ovat saavuttaneet syvimmän hengellisen tason (profeetat ja gurut). Ajan myötä niiden määrä vähenee ja vähenee, ja lopulta se on täysin mitätön. Henkisen ymmärryksen ehtyessä vääristely lisääntyy, mikä peittää totuuden täysin ja muuttaa uskonnon jumalattomuudeksi.

        Niinpä seuraajat alkavat taistella lähinnä uskonnon nimissä kuin sen opettamien totuuksien nimissä, ja näin ollen he taistelevat enemmän jonkin haamun kuin todellisen olemuksen puolesta. He alkavat tarkoituksellisesti vääristellä ja vääristellä pyhiä kirjoituksia, tavoitellen omia itsekkäitä päämääriään ja yrittäen saada aikaan merkityksen, jota ei ole eikä voi olla olemassa.
        Suurin osa hämmästyttävistä ja sopimattomista rituaaleista, joita nykyään pidetään omana uskontonamme, eivät ole muuta kuin seurausta räikeästä poikkeamisesta pyhien kirjoitusten määräyksistä, mistä ovat vastuussa nykyaikaiset niin kutsutut gurut, jotka ovat pohjimmiltaan pelkkiä uskonnollisia puhujia ja höpöttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä seuraajat alkavat taistella lähinnä uskonnon nimissä kuin sen opettamien totuuksien nimissä, ja näin ollen he taistelevat enemmän jonkin haamun kuin todellisen olemuksen puolesta. He alkavat tarkoituksellisesti vääristellä ja vääristellä pyhiä kirjoituksia, tavoitellen omia itsekkäitä päämääriään ja yrittäen saada aikaan merkityksen, jota ei ole eikä voi olla olemassa.
        Suurin osa hämmästyttävistä ja sopimattomista rituaaleista, joita nykyään pidetään omana uskontonamme, eivät ole muuta kuin seurausta räikeästä poikkeamisesta pyhien kirjoitusten määräyksistä, mistä ovat vastuussa nykyaikaiset niin kutsutut gurut, jotka ovat pohjimmiltaan pelkkiä uskonnollisia puhujia ja höpöttäjiä.

        ...Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)





        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.
        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.
        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.




        Me emme ole kehoja, joilla "on" sielu. Olemme sieluja, joilla on keho. Sielut eivät tarvitse elääkseen kehoa. Ruumiita, joissa ei ole sielua, kutsutaan "kuolleiksi".

        Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.

        "Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".

        On suuri harhakuvitelma samaistua aineelliseen kehoon.


        Sielu on elävä tietoisuushiukkanen, yksilöllisen tietoisuuden kantaja, kun taas aineellinen keho on kuollutta ainetta, materiaa. Sielu on ikuinen ja muuttumaton, ja aineellinen keho on väliaikainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)





        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.
        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.
        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.




        Me emme ole kehoja, joilla "on" sielu. Olemme sieluja, joilla on keho. Sielut eivät tarvitse elääkseen kehoa. Ruumiita, joissa ei ole sielua, kutsutaan "kuolleiksi".

        Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.

        "Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".

        On suuri harhakuvitelma samaistua aineelliseen kehoon.


        Sielu on elävä tietoisuushiukkanen, yksilöllisen tietoisuuden kantaja, kun taas aineellinen keho on kuollutta ainetta, materiaa. Sielu on ikuinen ja muuttumaton, ja aineellinen keho on väliaikainen.

        Lisää aiheesta tästä:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17568117/bhagavad-gita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää aiheesta tästä:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17568117/bhagavad-gita

        Seuraavat linkit osoittavat myös vedalaisten tekstien tieteellisyyden.
        https://www.thehinduportal.com/2013/08/quantum-physics-came-from-vedas.html
        https://uplift.love/did-quantum-physics-come-from-the-vedas/


        VEDALAINEN KIRJALLISUUS ON VANHIN JA TÄYDELLISIN KIRJOITUS, JOKA ON LÖYDETTY MISTÄÄN.

        Maailman historiassa Veda täyttää aukon, jota mikään muulla kielellä kirjoitettu kirjallinen teos ei pysty täyttämään. Se vie meidät ajassa taaksepäin ajoille, joista meillä ei ole tietoja missään."

        Rig-Veda, niin vanha ja syvällinen kuin se onkin, edustaa kuitenkin vain osaa vedalaisesta ajattelusta ja viisaudesta. Sitä laajennettiin ja selitettiin edelleen lukuisissa muissa vedalaisen kirjallisuuden osissa. Koko muinaisten vedalaisten tekstien kirjasto kattaa laajan kirjon mietiskelyä, kokemusta ja oppimista poikkeuksellisen monenlaisista aiheista.

        Jotkut eivät koskaan luovu vedalaisen kirjallisuuden lukemisesta ja tutkimisesta tietäen, että heitä odottavat uudet ja korkeammat ymmärryksen tasot ja käsitykset elämän salaisuuksista.

        VEDA-TEKSTIT ANTAVAT TIETOA KUOLEMANJÄLKEISEN ELÄMÄN, KARMAN JA JÄLLEENSYNTYMISEN TIETEESTÄ.

        Toki kaikki uskonnot osoittavat, että kuoleman jälkeinen elämä on olemassa. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain sen perusymmärryksen, että jos olet hyvä ja uskovainen, pääset ehkä taivaaseen. Ja jos olet pääasiassa paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaista tietoa siitä, miten tämä tarkalleen ottaen toimii ja miten luomme tulevaisuutemme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla. Ja miten tuo tulevaisuus ei ehkä ole vain taivaallisessa maailmassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan miten se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, mitä koemme nyt tällä maallisella maapallolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavat linkit osoittavat myös vedalaisten tekstien tieteellisyyden.
        https://www.thehinduportal.com/2013/08/quantum-physics-came-from-vedas.html
        https://uplift.love/did-quantum-physics-come-from-the-vedas/


        VEDALAINEN KIRJALLISUUS ON VANHIN JA TÄYDELLISIN KIRJOITUS, JOKA ON LÖYDETTY MISTÄÄN.

        Maailman historiassa Veda täyttää aukon, jota mikään muulla kielellä kirjoitettu kirjallinen teos ei pysty täyttämään. Se vie meidät ajassa taaksepäin ajoille, joista meillä ei ole tietoja missään."

        Rig-Veda, niin vanha ja syvällinen kuin se onkin, edustaa kuitenkin vain osaa vedalaisesta ajattelusta ja viisaudesta. Sitä laajennettiin ja selitettiin edelleen lukuisissa muissa vedalaisen kirjallisuuden osissa. Koko muinaisten vedalaisten tekstien kirjasto kattaa laajan kirjon mietiskelyä, kokemusta ja oppimista poikkeuksellisen monenlaisista aiheista.

        Jotkut eivät koskaan luovu vedalaisen kirjallisuuden lukemisesta ja tutkimisesta tietäen, että heitä odottavat uudet ja korkeammat ymmärryksen tasot ja käsitykset elämän salaisuuksista.

        VEDA-TEKSTIT ANTAVAT TIETOA KUOLEMANJÄLKEISEN ELÄMÄN, KARMAN JA JÄLLEENSYNTYMISEN TIETEESTÄ.

        Toki kaikki uskonnot osoittavat, että kuoleman jälkeinen elämä on olemassa. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain sen perusymmärryksen, että jos olet hyvä ja uskovainen, pääset ehkä taivaaseen. Ja jos olet pääasiassa paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaista tietoa siitä, miten tämä tarkalleen ottaen toimii ja miten luomme tulevaisuutemme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla. Ja miten tuo tulevaisuus ei ehkä ole vain taivaallisessa maailmassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan miten se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, mitä koemme nyt tällä maallisella maapallolla.

        Kaikki tämä on achintya - mielelle käsittämätöntä.
        Achintya-Bheda-Abheda - Emmekä pysty edes kuvittelemaan, miten sellainen on mahdollista. Todellisuuden luonne on tämä – Achintya-Bheda-Abheda.


        Laaja-alaisesti sanottuna Vedat ovat kaikki Srila Vyasadevan ja muiden Intiassa eläneiden muinaisajan tietäjien sekä heidän konseptuaalisten seuraajiensa, myöhempien aikojen opettajien, luomia kirjoituksia. Akateemisessa mielessä "hindulaisuuden pyhät kirjoitukset". Toisessa, laajemmassa merkityksessä sana 'Vedic' on synonyymi sanalle
        'Apauruṣeyā- ei-inhimillinen', toisin sanoen ilmestyksen totuus, jolla ei ole mitään yhteyttä kuolevaisten maailmaan.



        Tämä vedalainen tieto polveutuu Brahmasta. Vedalaisen käsityksen mukaan nämä sampradayat alkoivat maailmankaikkeuden luomisesta ja kestävät nykyhetkeen asti tiedon siirtymisen johdonmukaisuuden vuoksi kaikki aiemmat gurut ovat läsnä nykyisen henkisen mestarin opetuksissa.





        Brahma - maailmankaikkeutemme toissijainen luoja, joka loi sen kaikessa monimuotoisuudessaan Kaikkivaltiaalta saamansa ilmoituksen ja voiman avulla. Rajo-gunan, intohimon ja toiminnan energian, valtias. Karma-mishra-bhakti, omistautuminen Korkeimmalle Herralle, sekoittuneena taipumukseen maalliseen toimintaan. Yksi kahdestatoista mahajasta, merkittävistä pyhänä, jotka mainitaan vedalaisissa kirjoituksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tämä on achintya - mielelle käsittämätöntä.
        Achintya-Bheda-Abheda - Emmekä pysty edes kuvittelemaan, miten sellainen on mahdollista. Todellisuuden luonne on tämä – Achintya-Bheda-Abheda.


        Laaja-alaisesti sanottuna Vedat ovat kaikki Srila Vyasadevan ja muiden Intiassa eläneiden muinaisajan tietäjien sekä heidän konseptuaalisten seuraajiensa, myöhempien aikojen opettajien, luomia kirjoituksia. Akateemisessa mielessä "hindulaisuuden pyhät kirjoitukset". Toisessa, laajemmassa merkityksessä sana 'Vedic' on synonyymi sanalle
        'Apauruṣeyā- ei-inhimillinen', toisin sanoen ilmestyksen totuus, jolla ei ole mitään yhteyttä kuolevaisten maailmaan.



        Tämä vedalainen tieto polveutuu Brahmasta. Vedalaisen käsityksen mukaan nämä sampradayat alkoivat maailmankaikkeuden luomisesta ja kestävät nykyhetkeen asti tiedon siirtymisen johdonmukaisuuden vuoksi kaikki aiemmat gurut ovat läsnä nykyisen henkisen mestarin opetuksissa.





        Brahma - maailmankaikkeutemme toissijainen luoja, joka loi sen kaikessa monimuotoisuudessaan Kaikkivaltiaalta saamansa ilmoituksen ja voiman avulla. Rajo-gunan, intohimon ja toiminnan energian, valtias. Karma-mishra-bhakti, omistautuminen Korkeimmalle Herralle, sekoittuneena taipumukseen maalliseen toimintaan. Yksi kahdestatoista mahajasta, merkittävistä pyhänä, jotka mainitaan vedalaisissa kirjoituksissa.

        Vedat ovat aina olleet olemassa, koska:
        Vedat ilmenevät suoraan Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden Hengityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedat ovat aina olleet olemassa, koska:
        Vedat ilmenevät suoraan Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden Hengityksestä.

        MAYA Maailma virtuaalitodellisuutena
        https://www.krishnaculture.com/product/MAYA.html

        Nykyaikaisessa tiedemaailmassa tietoisuus on alennettu haihtuvaksi epifenomenoksi, joka on jäänyt jäljelle sen jälkeen, kun aivot on selitetty fysikaalisesti. Se näyttää syntyvän, kun aine on sopivasti järjestäytynyt, mutta tiedemiehet ja filosofit eivät ole kyenneet selittämään, miksi monimutkaisen järjestäytymisen pitäisi tuottaa mitään muuta kuin monimutkaista fyysistä käyttäytymistä. Silti tietoisuus ei katoa. Yksi mahdollisuus on, että sen sijaan, että tietoisuus syntyisi materiasta, se on erillinen elementti, joka lisätään fysikaalisiin järjestelmiin. Tätä voidaan mallintaa ajatuksella virtuaalitodellisuudesta, jossa ihminen astuu tietokoneella simuloituun maailmaan aistiliitännän kautta. Tässä kirjassa virtuaalitodellisuutta käytetään metaforana tilanteestamme tietoisena olentona. Perusteemana on, että se, mitä voimme kuvitella tekevämme virtuaalitodellisuusjärjestelmässä, saattaa todellisuudessa tapahtua luonnossa paljon suuremmassa mittakaavassa. Luonto voi olla kuin tietokonesimulaatio, johon on liitetty tietoinen tarkkailija/osallistuja. Tämä uraauurtava kirja osoittaa, miten tietoiset olennot voisivat olla vuorovaikutuksessa fyysisesti realistisen virtuaalimaailman kanssa. Se osoittaa, miten paranormaalit ilmiöt voidaan sovittaa luonnollisella tavalla yhteen fysiikan lakien kanssa, ja se valottaa ajan paradokseja, ruumiin ulkopuolista elämää sekä kosmista ja maanpäällistä evoluutiota. Kattavassa synteesissä modernin tieteen ajatuksia ja tietoja käytetään valaisemaan ikivanhaa teemaa tietoisuudesta illuusioiden maailmassa.




        Kristillinen kirkko oli pitkään kieltänyt antiikin kulttuurin, koska se piti kreikkalaisten filosofiaa uhkana maailmankuvalleen. Piilottamalla kreikkalaisten tekstit luostareihin kirkko ei kuitenkaan voinut pitää niitä salassa munkeilta, jotka kopioivat ja säilyttivät käsikirjoituksia. Näin antiikin ajatus vaikutti kristilliseen maailmankuvaan, sillä jokainen maailmankatsomus tarvitsee vankan perustan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MAYA Maailma virtuaalitodellisuutena
        https://www.krishnaculture.com/product/MAYA.html

        Nykyaikaisessa tiedemaailmassa tietoisuus on alennettu haihtuvaksi epifenomenoksi, joka on jäänyt jäljelle sen jälkeen, kun aivot on selitetty fysikaalisesti. Se näyttää syntyvän, kun aine on sopivasti järjestäytynyt, mutta tiedemiehet ja filosofit eivät ole kyenneet selittämään, miksi monimutkaisen järjestäytymisen pitäisi tuottaa mitään muuta kuin monimutkaista fyysistä käyttäytymistä. Silti tietoisuus ei katoa. Yksi mahdollisuus on, että sen sijaan, että tietoisuus syntyisi materiasta, se on erillinen elementti, joka lisätään fysikaalisiin järjestelmiin. Tätä voidaan mallintaa ajatuksella virtuaalitodellisuudesta, jossa ihminen astuu tietokoneella simuloituun maailmaan aistiliitännän kautta. Tässä kirjassa virtuaalitodellisuutta käytetään metaforana tilanteestamme tietoisena olentona. Perusteemana on, että se, mitä voimme kuvitella tekevämme virtuaalitodellisuusjärjestelmässä, saattaa todellisuudessa tapahtua luonnossa paljon suuremmassa mittakaavassa. Luonto voi olla kuin tietokonesimulaatio, johon on liitetty tietoinen tarkkailija/osallistuja. Tämä uraauurtava kirja osoittaa, miten tietoiset olennot voisivat olla vuorovaikutuksessa fyysisesti realistisen virtuaalimaailman kanssa. Se osoittaa, miten paranormaalit ilmiöt voidaan sovittaa luonnollisella tavalla yhteen fysiikan lakien kanssa, ja se valottaa ajan paradokseja, ruumiin ulkopuolista elämää sekä kosmista ja maanpäällistä evoluutiota. Kattavassa synteesissä modernin tieteen ajatuksia ja tietoja käytetään valaisemaan ikivanhaa teemaa tietoisuudesta illuusioiden maailmassa.




        Kristillinen kirkko oli pitkään kieltänyt antiikin kulttuurin, koska se piti kreikkalaisten filosofiaa uhkana maailmankuvalleen. Piilottamalla kreikkalaisten tekstit luostareihin kirkko ei kuitenkaan voinut pitää niitä salassa munkeilta, jotka kopioivat ja säilyttivät käsikirjoituksia. Näin antiikin ajatus vaikutti kristilliseen maailmankuvaan, sillä jokainen maailmankatsomus tarvitsee vankan perustan.

        Ympärillämme on paljon harhoja, väärinkäsityksiä, asianmukaisen opastuksen puutetta ja huonoa käytöstä. Miten määritämme, mikä on hyvää ja mikä huonoa, mihin meidän pitäisi pyrkiä ja mitä meidän pitäisi välttää? Edessämme on monia eri teitä, ja jokainen niistä kutsuu meitä. Ja koska tässä illuusion peittämässä ja harhan alaisena olevassa maailmassa on niin paljon erilaisia asioita, miten voimme toivoa voivamme...




        Meihin vaikuttavat joka puolella kaikenlaiset voimat, jotka vetävät meitä ja vievät meitä eri suuntiin, joten meille kaikille ei ole mitään arvokkaampaa ja tärkeämpää kuin oikea opastus. Jos seuraamme neuvoja sieltä ja täältä, emme pääse mihinkään.




        Samskarat ovat todellisuutta jokaisen ihmisen elämässä. Samskaroiden olemassaolo on yhtä luonnollista ja väistämätöntä kuin rikkaruohojen olemassaolo puutarhassa. Samskarat ("mielen painaumat" tai "mielen vaikutelmat") ovat osa karman kiertokulkua. Tämän syklin osat ovat seuraavat: toiminta (karma) → vaikutelma (samskara) → taipumus → mentaalinen malli→ toiminta (karma). Näin ollen karman kiertokulku on suljettu ympyrä.



        Samskarat ovat hienovaraisia "painaumia" (vaikutelmia), jotka jäävät mielen aineeseen...Näin tapahtuu aina, kun suoritamme toiminnan tietoisesti. Nämä vaikutelmat eivät ole muistoja. Muistot muodostuvat vaikutelmista, aivan kuten valokuva kehittyy negatiivista. Meillä on taipumus säilyttää muistot, jotka ovat muodostuneet viimeaikaisista (suhteellisen tuoreista) vaikutelmista. Meille on kuitenkin annettu lukemattomia vaikutelmia (samskaroja), jotka ovat muodostuneet monien elämien aikana. Useimmat näistä vaikutelmista eivät enää kanna niihin liittyviä muistoja. Toisin sanoen kokemukset (samskara) monista elämistä vaikuttavat meihin, mutta emme yleensä tiedä, miten tai miksi ne vaikuttavat meihin, koska meillä ei ole muistoja niistä teoista, jotka aiheuttivat nuo kokemukset.

        Samskaran vaikutusta kutsutaan nimellä 'vasana'. Vasanat ovat vaikutelmien (samskarojen) muodostamia taipumuksia tai kallistumia. Ne ovat henkisiä haluja, haluja ja tunteita. Toisin kuin samskarat, vasanat (taipumukset) on helppo tunnistaa. Taipumukset (vasanat) synnyttävät mentaalisia malleja (vritti). Ajattelumme motivoituu näistä taipumuksista. Toisin sanoen ajattelemme vahvistaaksemme tunteitamme (haluja jne.). Nämä mielenmallit muokkaavat henkisiä taipumuksiamme ja asenteitamme.

        Lopuksi mentaaliset mallit (vritti) johtavat toimintaan. Toisin sanoen, me toimimme (karma), koska mielemme kehottaa meitä (vritti) toimimaan, koska näin toteutamme halumme (vasana), jotka syntyvät aiempien tekojen mieleen jättämistä vaikutelmista (samskara).

        Muinaisten intialaisten käsitysten mukaan karman kiertokululla ei ole alkua. Ei ole olemassa "ensimmäistä tekoa", jonka kautta karman pyörä alkoi pyöriä, tai tämä "ensimmäinen teko" viittaa tilaan, joka on AIKA-AVARUUSJATKUMON ulkopuolella.

        Jos samskarat ovat äärettömiä, miten voimme hallita niitä? Itse asiassa emme voi kontrolloida menneitä samskarojamme, sillä ne ovat syntyneet automaattisesti menneiden tekojemme seurauksena. Pikemminkin meidän pitäisi kysyä, miten voimme estää samskaroita hallitsemasta meitä. ...erilaisia tapoja tämän saavuttamiseksi,...Kunkin koulukunnan kannattajat pitävät omia menetelmiään tehokkaimpina, ja jotkut puhuvat "polkujen synteesistä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympärillämme on paljon harhoja, väärinkäsityksiä, asianmukaisen opastuksen puutetta ja huonoa käytöstä. Miten määritämme, mikä on hyvää ja mikä huonoa, mihin meidän pitäisi pyrkiä ja mitä meidän pitäisi välttää? Edessämme on monia eri teitä, ja jokainen niistä kutsuu meitä. Ja koska tässä illuusion peittämässä ja harhan alaisena olevassa maailmassa on niin paljon erilaisia asioita, miten voimme toivoa voivamme...




        Meihin vaikuttavat joka puolella kaikenlaiset voimat, jotka vetävät meitä ja vievät meitä eri suuntiin, joten meille kaikille ei ole mitään arvokkaampaa ja tärkeämpää kuin oikea opastus. Jos seuraamme neuvoja sieltä ja täältä, emme pääse mihinkään.




        Samskarat ovat todellisuutta jokaisen ihmisen elämässä. Samskaroiden olemassaolo on yhtä luonnollista ja väistämätöntä kuin rikkaruohojen olemassaolo puutarhassa. Samskarat ("mielen painaumat" tai "mielen vaikutelmat") ovat osa karman kiertokulkua. Tämän syklin osat ovat seuraavat: toiminta (karma) → vaikutelma (samskara) → taipumus → mentaalinen malli→ toiminta (karma). Näin ollen karman kiertokulku on suljettu ympyrä.



        Samskarat ovat hienovaraisia "painaumia" (vaikutelmia), jotka jäävät mielen aineeseen...Näin tapahtuu aina, kun suoritamme toiminnan tietoisesti. Nämä vaikutelmat eivät ole muistoja. Muistot muodostuvat vaikutelmista, aivan kuten valokuva kehittyy negatiivista. Meillä on taipumus säilyttää muistot, jotka ovat muodostuneet viimeaikaisista (suhteellisen tuoreista) vaikutelmista. Meille on kuitenkin annettu lukemattomia vaikutelmia (samskaroja), jotka ovat muodostuneet monien elämien aikana. Useimmat näistä vaikutelmista eivät enää kanna niihin liittyviä muistoja. Toisin sanoen kokemukset (samskara) monista elämistä vaikuttavat meihin, mutta emme yleensä tiedä, miten tai miksi ne vaikuttavat meihin, koska meillä ei ole muistoja niistä teoista, jotka aiheuttivat nuo kokemukset.

        Samskaran vaikutusta kutsutaan nimellä 'vasana'. Vasanat ovat vaikutelmien (samskarojen) muodostamia taipumuksia tai kallistumia. Ne ovat henkisiä haluja, haluja ja tunteita. Toisin kuin samskarat, vasanat (taipumukset) on helppo tunnistaa. Taipumukset (vasanat) synnyttävät mentaalisia malleja (vritti). Ajattelumme motivoituu näistä taipumuksista. Toisin sanoen ajattelemme vahvistaaksemme tunteitamme (haluja jne.). Nämä mielenmallit muokkaavat henkisiä taipumuksiamme ja asenteitamme.

        Lopuksi mentaaliset mallit (vritti) johtavat toimintaan. Toisin sanoen, me toimimme (karma), koska mielemme kehottaa meitä (vritti) toimimaan, koska näin toteutamme halumme (vasana), jotka syntyvät aiempien tekojen mieleen jättämistä vaikutelmista (samskara).

        Muinaisten intialaisten käsitysten mukaan karman kiertokululla ei ole alkua. Ei ole olemassa "ensimmäistä tekoa", jonka kautta karman pyörä alkoi pyöriä, tai tämä "ensimmäinen teko" viittaa tilaan, joka on AIKA-AVARUUSJATKUMON ulkopuolella.

        Jos samskarat ovat äärettömiä, miten voimme hallita niitä? Itse asiassa emme voi kontrolloida menneitä samskarojamme, sillä ne ovat syntyneet automaattisesti menneiden tekojemme seurauksena. Pikemminkin meidän pitäisi kysyä, miten voimme estää samskaroita hallitsemasta meitä. ...erilaisia tapoja tämän saavuttamiseksi,...Kunkin koulukunnan kannattajat pitävät omia menetelmiään tehokkaimpina, ja jotkut puhuvat "polkujen synteesistä".

        JOS MINÄ EN OLE TÄMÄ KEHONI, NIIN MIKSI SITTEN OLEN TÄSSÄ KEHOSSA?

        Nämä ovat kysymyksiä, jotka aloittavat ihmisen henkisen kehityksen.

        Puhdas sielu pysyy tässä maailmassa vain siksi, että hänen mielensä on väärän egon vaikutuksen alaisena, joka pyrkii hallitsemaan aineellista luontoa.

        OLEN SIELU, JOLLA ON TÄMÄ KEHO.



        Lähes kaikki ihmiset tässä maailmassa ovat siinä harhakuvitelmassa, että he samaistuvat kehoonsa, ja kaikki ihmisen toiminta tähtää ruumiillisten tarpeiden tyydyttämiseen. Ensimmäinen asia, jonka Krishna opettaa meille Bhagavad-gitassa, on se, että me emme ole kehoja, vaan sieluja.

        _________

        Kun ihminen kuolee, sanomme: "Hän on poissa." Mutta kuka on poissa? Loppujen lopuksi ruumis on jäänyt tähän maailmaan. Sielu, elämän lähde, on poistunut ruumiista, ja siksi henkilöä pidetään kuolleena.

        Elävällä olennolla on TIETOISUUS. Aivan kuten aurinko levittää lämpöä ja valoa kaikkialle, sielu levittää tietoisuutta kaikkialle kehoon.

        Kliinisen kuoleman kokemukseen kuuluu niin sanottu ruumiista poistumisen kokemus. Ihmiset, joilla on ollut kehon ulkopuolinen kokemus, kertovat meille, kuinka he ovat nähneet fyysisen kehonsa ja kaiken, mitä on tapahtunut...



        Sielu on tuhoutumaton.

        Jokainen sielu on yksilö, jolla on erillinen tietoisuus.

        Sielulla on muoto. Sielu ei ole persoonatonta valoa tai tyhjyyttä, kuten jotkut virheellisesti luulevat. Sielu on kaunis persoonallisuus, jonka keho koostuu ikuisuudesta, tiedosta ja autuudesta. Sielu ei ole pelkkää energiaa: sielu on persoona.





        Sielu on sydämen alueella. Sielu täyttää kehon tietoisuudella samalla tavalla kuin lamppu täyttää huoneen valolla. Kun lamppu on yhdessä paikassa, se valaisee koko huoneen. Samoin sielu on ihmisen sydämen alueella ja täyttää koko kehon tietoisuudella. Sydänsiirrossa sielu ei poistu kehosta sydämen mukana, koska sielu on henkinen.




        Vedojen ennustukset eivät koske ainoastaan välitöntä tulevaisuutta. Niiden avulla voimme kuvitella, millaista elämä on tuhansien vuosien kuluttua, aina aikojen loppuun ja maailmankaikkeuden tuhoutumiseen asti. Luonnollisesti jotkut näistä ennustuksista ovat päällekkäisiä ja joskus yhteneväisiä muiden lähteiden, kuten Mayan, Nostradamuksen tai Raamatun, ennustusten kanssa. Useimmat vedalaiset profetiat ovat kuitenkin täysin ainutlaatuisia ja erilaisia kuin mikään muu. Siksi ne tarjoavat täysin erilaisen, uuden näkökulman tulevaisuuteen.
        ___________________________
        Tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka, josta ihminen on esimerkkinä liikkeessään menneisyydestä tulevaisuuteen. Lopputulos on se, että menneisyydessä tehdyillä teoilla ihminen muodostaa tietynlaisen mentaliteetin (oleminen määrää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        ____________________________
        Projisoitumalla ulkoiseen maailmaan sielun tietoisuus luo hienojakoisen kehon, psyykemme, joka toimii sielun väliaikaisena kaksoisolentona tai varjona. Tämä hienojakoinen keho varastoi aiemmat kokemuksemme, tietomme, vaikutelmamme ja rakentaa maailmankuvamme sinne. Aineellisen kasvatuksen ja koulutuksen myötä tämä ohut keho menettää tiedon siitä sielusta, josta se on syntynyt, ja voi jopa kieltää sielun ja Jumalan. Tällöin hienojakoinen keho toimii vanhempien ja koulun opettajien määräämän ulkoisen kehitysohjelman mukaisesti ja jättää sielun edut huomiotta. Näin ihminen ajautuu väistämättä arvomaailman kriisiin, jolloin ruumiillinen onnellisuus tuhoutuu vanhuuden ja lähestyvän kuoleman vuoksi, ja henkisellä tasolla hän jää täysin vararikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS MINÄ EN OLE TÄMÄ KEHONI, NIIN MIKSI SITTEN OLEN TÄSSÄ KEHOSSA?

        Nämä ovat kysymyksiä, jotka aloittavat ihmisen henkisen kehityksen.

        Puhdas sielu pysyy tässä maailmassa vain siksi, että hänen mielensä on väärän egon vaikutuksen alaisena, joka pyrkii hallitsemaan aineellista luontoa.

        OLEN SIELU, JOLLA ON TÄMÄ KEHO.



        Lähes kaikki ihmiset tässä maailmassa ovat siinä harhakuvitelmassa, että he samaistuvat kehoonsa, ja kaikki ihmisen toiminta tähtää ruumiillisten tarpeiden tyydyttämiseen. Ensimmäinen asia, jonka Krishna opettaa meille Bhagavad-gitassa, on se, että me emme ole kehoja, vaan sieluja.

        _________

        Kun ihminen kuolee, sanomme: "Hän on poissa." Mutta kuka on poissa? Loppujen lopuksi ruumis on jäänyt tähän maailmaan. Sielu, elämän lähde, on poistunut ruumiista, ja siksi henkilöä pidetään kuolleena.

        Elävällä olennolla on TIETOISUUS. Aivan kuten aurinko levittää lämpöä ja valoa kaikkialle, sielu levittää tietoisuutta kaikkialle kehoon.

        Kliinisen kuoleman kokemukseen kuuluu niin sanottu ruumiista poistumisen kokemus. Ihmiset, joilla on ollut kehon ulkopuolinen kokemus, kertovat meille, kuinka he ovat nähneet fyysisen kehonsa ja kaiken, mitä on tapahtunut...



        Sielu on tuhoutumaton.

        Jokainen sielu on yksilö, jolla on erillinen tietoisuus.

        Sielulla on muoto. Sielu ei ole persoonatonta valoa tai tyhjyyttä, kuten jotkut virheellisesti luulevat. Sielu on kaunis persoonallisuus, jonka keho koostuu ikuisuudesta, tiedosta ja autuudesta. Sielu ei ole pelkkää energiaa: sielu on persoona.





        Sielu on sydämen alueella. Sielu täyttää kehon tietoisuudella samalla tavalla kuin lamppu täyttää huoneen valolla. Kun lamppu on yhdessä paikassa, se valaisee koko huoneen. Samoin sielu on ihmisen sydämen alueella ja täyttää koko kehon tietoisuudella. Sydänsiirrossa sielu ei poistu kehosta sydämen mukana, koska sielu on henkinen.




        Vedojen ennustukset eivät koske ainoastaan välitöntä tulevaisuutta. Niiden avulla voimme kuvitella, millaista elämä on tuhansien vuosien kuluttua, aina aikojen loppuun ja maailmankaikkeuden tuhoutumiseen asti. Luonnollisesti jotkut näistä ennustuksista ovat päällekkäisiä ja joskus yhteneväisiä muiden lähteiden, kuten Mayan, Nostradamuksen tai Raamatun, ennustusten kanssa. Useimmat vedalaiset profetiat ovat kuitenkin täysin ainutlaatuisia ja erilaisia kuin mikään muu. Siksi ne tarjoavat täysin erilaisen, uuden näkökulman tulevaisuuteen.
        ___________________________
        Tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka, josta ihminen on esimerkkinä liikkeessään menneisyydestä tulevaisuuteen. Lopputulos on se, että menneisyydessä tehdyillä teoilla ihminen muodostaa tietynlaisen mentaliteetin (oleminen määrää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        ____________________________
        Projisoitumalla ulkoiseen maailmaan sielun tietoisuus luo hienojakoisen kehon, psyykemme, joka toimii sielun väliaikaisena kaksoisolentona tai varjona. Tämä hienojakoinen keho varastoi aiemmat kokemuksemme, tietomme, vaikutelmamme ja rakentaa maailmankuvamme sinne. Aineellisen kasvatuksen ja koulutuksen myötä tämä ohut keho menettää tiedon siitä sielusta, josta se on syntynyt, ja voi jopa kieltää sielun ja Jumalan. Tällöin hienojakoinen keho toimii vanhempien ja koulun opettajien määräämän ulkoisen kehitysohjelman mukaisesti ja jättää sielun edut huomiotta. Näin ihminen ajautuu väistämättä arvomaailman kriisiin, jolloin ruumiillinen onnellisuus tuhoutuu vanhuuden ja lähestyvän kuoleman vuoksi, ja henkisellä tasolla hän jää täysin vararikkoon.

        Vedat ovat vanhimmat pyhät kirjoitukset, jotka maapallon ihmiset tuntevat. Vedat ovat omistettu eri tiedonaloille ja ne kattavat kaikki ihmiselämän alat, ja ne kertovat myös maailmankaikkeuden rakenteesta ja jopa aloista, jotka eivät ole aineellisia: hienojakoisista maailmoista, energiakentistä, korkeampien ja alempien maailmojen planeetoista. Yhä useammat tiedemiehet yllättyvät havaitessaan kiehtovan ilmiön: se, mitä he yrittävät keksiä empiirisesti, tekemällä kokeita ja tekemällä johtopäätöksiä, on kuvattu jo kauan sitten Vedoissa. Muinaisina aikoina oli maailman sivilisaatio, jota ohjasivat Vedat. Sitä kutsuttiin vedalaiseksi sivilisaatioksi.

        Vedat sisältävät tietoa atomin rakenteesta, sikiön alkionkehityksestä, keinosiemennyksen monista tavoista, lentokoneiden rakentamisen teknologiasta, atomien aika-asteikosta ja jopa, mikä ei ole yllättävää, ihmisen kloonausprosessi on kuvattu





        Tähtitieteilijät, kun he kohtaavat tämän, että silmällä voi nähdä korkeimman planeetan, he puhuvat elektronisista teleskoopeista, on tähtiä, joita ei voi nähdä silmällä - niitä ei voi nähdä edes elektronisten laitteiden, tietokoneiden elektronisten laitteiden, avulla, mutta nykyajan tiedemiehet ovat käytännössä - ei teoreettisesti, vaan käytännössä - vailla kykyä ymmärtää ja havaita avaruuden moniulotteisuutta. Jopa hiiliatomi tarvitsee 18 ulottuvuutta, jotta sitä voidaan tarkastella. Ja tämä on realistista tehdä vain tietokoneella. Kyse on siis kvanttifysiikasta, kvanttimekaniikasta ja kaikesta muusta, kaikesta, mikä koskee näitä osa-alueita. Mutta visuaalisesti, tai jotenkin ajattelemalla sillä tavalla, sitä on hyvin vaikea tarkastella, jotenkin luonnossa. Veda-kirjallisuus antaa tämän oivalluksen - miksi jotkut asiat näemme visuaalisesti, mutta todellisuudessa ne ovat hyvin kaukana, koska suhtaudumme tiettyyn ulottuvuuteen. Joten se, mikä on hyvin lähellä meidän ulottuvuudessamme, jossain toisessa ulottuvuudessa sitä ei voi edes nähdä. Joku muu elävä olento voi nähdä sen visuaalisesti, ei vain visuaalisesti, mutta he eivät voi edes havaita sitä kehittyneemmillä laitteilla kuin meillä on. Vedalaisessa kirjallisuudessa kuvataan siis 64 ajan ja avaruuden ulottuvuutta.


        ...Ja kaikki nämä ulottuvuudet ovat asuttuja, eli niissä on sivilisaatioita. Voimme siis sanoa, että samassa paikassa voi olla useita sivilisaatioita, mutta eri ulottuvuuksissa samaan aikaan. Kyse on vain siitä, että elävällä olennolla on tietynlainen aistitila päästä noihin ulottuvuuksiin ja joutua kosketuksiin jonkun ihmiskunnan tason elävien olentojen tosiasiallisesti olemassa olevan toiminnan kanssa. Vedalaisessa kirjallisuudessa tämä kaikki kuvataan perusteellisesti. Siinä luetellaan jopa käytäviä ja paikkoja, joiden kautta voi päästä ilmenneen järjestelmämme alueelle; toisin sanoen on olemassa paikkoja, joiden kautta voi päästä muihin ulottuvuuksiin. Ja näet maapallon aivan eri tavalla, eri silmin - eri taivas, eri tähtien järjestys ja niin edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedat ovat vanhimmat pyhät kirjoitukset, jotka maapallon ihmiset tuntevat. Vedat ovat omistettu eri tiedonaloille ja ne kattavat kaikki ihmiselämän alat, ja ne kertovat myös maailmankaikkeuden rakenteesta ja jopa aloista, jotka eivät ole aineellisia: hienojakoisista maailmoista, energiakentistä, korkeampien ja alempien maailmojen planeetoista. Yhä useammat tiedemiehet yllättyvät havaitessaan kiehtovan ilmiön: se, mitä he yrittävät keksiä empiirisesti, tekemällä kokeita ja tekemällä johtopäätöksiä, on kuvattu jo kauan sitten Vedoissa. Muinaisina aikoina oli maailman sivilisaatio, jota ohjasivat Vedat. Sitä kutsuttiin vedalaiseksi sivilisaatioksi.

        Vedat sisältävät tietoa atomin rakenteesta, sikiön alkionkehityksestä, keinosiemennyksen monista tavoista, lentokoneiden rakentamisen teknologiasta, atomien aika-asteikosta ja jopa, mikä ei ole yllättävää, ihmisen kloonausprosessi on kuvattu





        Tähtitieteilijät, kun he kohtaavat tämän, että silmällä voi nähdä korkeimman planeetan, he puhuvat elektronisista teleskoopeista, on tähtiä, joita ei voi nähdä silmällä - niitä ei voi nähdä edes elektronisten laitteiden, tietokoneiden elektronisten laitteiden, avulla, mutta nykyajan tiedemiehet ovat käytännössä - ei teoreettisesti, vaan käytännössä - vailla kykyä ymmärtää ja havaita avaruuden moniulotteisuutta. Jopa hiiliatomi tarvitsee 18 ulottuvuutta, jotta sitä voidaan tarkastella. Ja tämä on realistista tehdä vain tietokoneella. Kyse on siis kvanttifysiikasta, kvanttimekaniikasta ja kaikesta muusta, kaikesta, mikä koskee näitä osa-alueita. Mutta visuaalisesti, tai jotenkin ajattelemalla sillä tavalla, sitä on hyvin vaikea tarkastella, jotenkin luonnossa. Veda-kirjallisuus antaa tämän oivalluksen - miksi jotkut asiat näemme visuaalisesti, mutta todellisuudessa ne ovat hyvin kaukana, koska suhtaudumme tiettyyn ulottuvuuteen. Joten se, mikä on hyvin lähellä meidän ulottuvuudessamme, jossain toisessa ulottuvuudessa sitä ei voi edes nähdä. Joku muu elävä olento voi nähdä sen visuaalisesti, ei vain visuaalisesti, mutta he eivät voi edes havaita sitä kehittyneemmillä laitteilla kuin meillä on. Vedalaisessa kirjallisuudessa kuvataan siis 64 ajan ja avaruuden ulottuvuutta.


        ...Ja kaikki nämä ulottuvuudet ovat asuttuja, eli niissä on sivilisaatioita. Voimme siis sanoa, että samassa paikassa voi olla useita sivilisaatioita, mutta eri ulottuvuuksissa samaan aikaan. Kyse on vain siitä, että elävällä olennolla on tietynlainen aistitila päästä noihin ulottuvuuksiin ja joutua kosketuksiin jonkun ihmiskunnan tason elävien olentojen tosiasiallisesti olemassa olevan toiminnan kanssa. Vedalaisessa kirjallisuudessa tämä kaikki kuvataan perusteellisesti. Siinä luetellaan jopa käytäviä ja paikkoja, joiden kautta voi päästä ilmenneen järjestelmämme alueelle; toisin sanoen on olemassa paikkoja, joiden kautta voi päästä muihin ulottuvuuksiin. Ja näet maapallon aivan eri tavalla, eri silmin - eri taivas, eri tähtien järjestys ja niin edelleen.

        Energian säilymisen periaate todisteena sielun kuolemattomuudesta.

        Toinen tunnettu fysiikan laki on energian säilymisen periaate. Energia ei tule mistään eikä katoa. Tärkein todiste sielun olemassaolosta on itse elämä sen moninaisissa ilmenemismuodoissa. Kuollut ruumis menettää elämänenergian ja hajoaa siksi. Tämän lain logiikan mukaan energia on olemassa ikuisesti, mutta se on eri muodoissaan ja jatkaa ikuisesti liikkumistaan.

        Tästä seuraa myönteinen johtopäätös, että sieluina meillä on potentiaalisesti kuolemattomuuden voima. Ainoastaan materialistinen tietoisuus ja samaistuminen aineelliseen kuoreen saa meidät ajattelemaan, että synnymme ja kuolemme. Bhagavad-gita todistaa, että olemme olleet olemassa menneisyydessä ja tulemme olemaan olemassa tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energian säilymisen periaate todisteena sielun kuolemattomuudesta.

        Toinen tunnettu fysiikan laki on energian säilymisen periaate. Energia ei tule mistään eikä katoa. Tärkein todiste sielun olemassaolosta on itse elämä sen moninaisissa ilmenemismuodoissa. Kuollut ruumis menettää elämänenergian ja hajoaa siksi. Tämän lain logiikan mukaan energia on olemassa ikuisesti, mutta se on eri muodoissaan ja jatkaa ikuisesti liikkumistaan.

        Tästä seuraa myönteinen johtopäätös, että sieluina meillä on potentiaalisesti kuolemattomuuden voima. Ainoastaan materialistinen tietoisuus ja samaistuminen aineelliseen kuoreen saa meidät ajattelemaan, että synnymme ja kuolemme. Bhagavad-gita todistaa, että olemme olleet olemassa menneisyydessä ja tulemme olemaan olemassa tulevaisuudessa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17661577/bhagavad-gita---kompassi


        Suosittelen.


      • Anonyymi

        Taivas on vankila.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe