Maailmankaikkeus kävi Loviisassa!

Sisältäni Loviisan löysin viime viikolla. Elisabeth oli ollut vallassa 70 vuotta. Kekkonen oli laskentatavasta riippuen pressana pidempään. Hän aloitti ammatin jo 14 vuotiaana kesätyönä, kun Paasikivi kävi aina kesä- heinäkuussa Perthissä, Australiassa surffailemassa, kun siihen aikaan siellä on monsterilaineet.

Loviisassa on ainutlaatuinen sinivioleteista rakennettu puistonpenkki ja torni vieressä. Punatiilisen kirkon maali hilseilee puuovissa ja kellotapulin luukuissa, saaden aikaan abandoneettisen impressionin. Kirkko on keskellä pitkää kylänraittia. Keskuksena pitäisin kuitenkin raatihuonetta, joka on muoveihin käärittynä, vain kellotorni on näkyvissä. Kruununjalokivet on siirretty sieltä museoon, urheilukentän viereen. Museon takana on koulu, jossa oli pihalla 8 täyskokoista koripalloa ja paikkakunnalla ei edes pelata korista. Kukaan ei ole kuullutkaan espanjan palloskriinistä, suomeksi tai ruotsiksi.

Tori muistutti siinä mielessä hyvin paljon Karkkilan toria, että torimyyntiaika oli juuri päättymässä.

Näköalapaikalle en jaksanut kiivetä, koska reitin varrella olevassa, paljon mainostetussa tuulimyllyssä ei ollut edes lapoja. Olin juuri sairastanut koronan ja pelkäsin apinarokkoa. Loviisan matkapuhelinmastosta tuli puhelimeeni tieto, että tämä tauti tarttuu vain sukupuoliyhteydessä apinan kanssa. Olin huojentunut ja tuntui, että suuri apina tippui selästäni.

Loviisalla on sekä menneisyys, että tulevaisuus. Suomen tunnetuin katoamismysteeri tapahtui juuri Loviisassa ja siell' on ensi vuonna asuntomessut. S- marketissa ei ollut pinaatti- juustopizzaa - kukaan ei ole sitä ilmeisesti sinne toivonut. Pullonpalautukselle oli oma huoneensa.

Loviisassakin on puutaloista koostuva vanhakaupunki, mutta sen tunnelma ei ole sama, kuin Naantalissa, Raumalla tai Porvoossa, koska talojen välissä kulkee leveä, melko vilkkaasti liikennöity tie. Kaupunki loppuu mereen ja alkaa Onnibuspysäkiltä ja vaisversa. Onnibus teki poislähtiessä silmukan, ennen pysäkille saapumistaan.

Riina varmaan joskus löytyy Loviisan metsistä. Pidin tätä Holgerssonia Bodomin murhaajana, kun ne sitä 2000- luvulla syyttikin oikeudessa siitä, mutta nyt näyttää siltä, että kioskinpitäjä oli niin hullu, että saattoi tehdä sen. Kannattaa katsoa tuore Aavedata aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=QHMvbXnOFwI
Liinaharjan tapauksessa mies tunnusti toimittajalle ottaneensa Sarin kyytiin. Piikkiön Piia oli taas aivan erilainen, kuin julkisuuskuvansa - äänekäs ja kapinallinen.. Ivalossa kadonnut Antti taisi kohdata väkivaltaisen lopun, mutta sitä ei poliisi syystä tai toisesta tutki. Jos murhien selvittelystä on kiinnostunut, niin kannattaa kuunnella nämä - viimeisenä tuo Liinaharja: https://areena.yle.fi/audio/1-50640985
Tämäkin on melkoinen mysteeri Panamasta:https://www.murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?f=17&t=26781

2

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin sen verran että loviisa taisi olla ruottalaisprinsessa ennen suomen venäjän aikaa. aika hassu juttu länsirannikolla ja itämetsissä on kaunista kaupunki kultuuruia mutta kun mennään suomalsaisuuden ytimeeen poltetaan ne kaikki...esimerkkinä espoon kartanot, kruunuvuoren huvilat..jos lars sonck olis elossa? kierisi haudassa.. älä ikinä ala arkkitehdiksi suomessa..sun työsi tuhotaan rahan vuoksi viimeistään 100 vuoden kuluttua kun halpatyövoima ulkomailta on paskonu märät eristeet kivivilla missä kasvatan hydroponisesti hyötykasveja.. et silleen- 20 neliön luukurt, nua oksetaa ei vain ainoastaantamä halpa kalja,..

    • Anonyymi

      Loviisassa on paljon pikkukaupunkimentaliteettia. Kyllä sielläkin asiallinen tyyppi pärjää.
      Onhan Pyhtääkin jo kaksikielinen pikku kunta.
      Sieltä käydään töissä paljon Kotkassakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe