Huostaanotto sopeutumattomuuden takia
Sijoituksia ei tehdä väkivallan takia vaan sopeutumattomuuden takia. Vanhempi on sopeutumaton tai lapsi on sopeutunut pakkovanhempiin. Siksi lasta ei saa kotiin, vaikka vanhempi ei pahoinpitele ketään. Sössölautakunta etsii valittajia sopeutumattomuudesta ja ottaa lapset pois, koska muuten lapsi kasvaa sopeutumattomaksi. Siksi sössönsuojeluilmoitukset ovat epäonnistumisen tarinoita ja oletuksia. Tätä ei kuitenkaan kerrota vanhemmalle missään muodossa, koska sössönsuojelijat ovat ennakkoluuloisia. Kuten psykiatriassa, Mielisairaalle kerrotaan tarinoita, koska hän ei voi käsittää olevansa sairas. Sopeutumattomalle annetaan eristämistä eikä inklusiivisia ohjeita, koska normien rikkominen edellyttää sitä. Tarinoiden ei tarvitse olla totta, kunhan ne ovat sanktioita ja toimivat eristämiseen. Väkivalta on alakäsite sopeutumattomuudelle, samoin ulkomaalaisuus. Siksi heitä huostaanotetaan enemmän. Ulkomaalainen ei voi sopeuttaa lastaan oikein suomalaiseen yhteiskuntaan. Sosiaalityön tutkimuskohde on sopeutumattomat yhteiskunnan jäsenet, josta syystä sössönsuojelu keksii sanktioita sopeutumattomuudelle. Suomalaiset eivät tiedä sopeutumattomuuden kriteeriä ja siksi he tukevat sössönsuojelun tekosia.
Huostaanotto sopeutumattomuuden vuoksi
3
232
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon olisi kehitettävää. Perheitä pitäis tukea enemmän, eikä viedä lapsia muualle.
- Anonyymi
Ihmisten, jotka eivät osaa huolehtia edes itsestään, ei pitäisi saada lapsia huostaanotettaviksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisten, jotka eivät osaa huolehtia edes itsestään, ei pitäisi saada lapsia huostaanotettaviksi.
Totta. Kaikki on sosiaalilautakunnan omistamaa merkitystä, joka on kohdistettu vanhempia vastaan. Sairaita lapsia ja eristettyä vanhempia kuolee. Lapsia leimataan sairaiksi ja eristetään ja kuritetaan kuntouttamisen sijaan. Sijaishuoltajat ovat tyhmempiä kuin oikeat vanhemmat. Tottelemattomuus johtaa terveen perheen rikkomiseen. Ja mitään ei saa kyseenalaistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511
